24-TA-2285: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 11. februāra noteikumos Nr. 96 "Nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2014.gada 11.februāra noteikumos Nr.96 “Nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtība”” (turpmāk – noteikumu projekts) izstrādāts, lai veiktu izmaiņas nodokļu un citu maksājumu elektronisko ierīču un iekārtu – kases aparātu, hibrīda kases aparātu, kases sistēmu, specializēto ierīču un iekārtu (turpmāk – elektroniskās ierīces un iekārtas) – atsevišķās lietošanas kārtības prasībās.
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts, pamatojoties uz Ministru kabineta 2025.gada 3.oktobra rīkojuma Nr. 630 "Par Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijas pievienošanu Valsts ieņēmumu dienestam" 5.2.apakšpunktā doto uzdevumu - Finanšu ministrijai sagatavot un finanšu ministram noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā: līdz 2026. gada 1. aprīlim – grozījumus Ministru kabineta 2014. gada 11. februāra noteikumos Nr. 96 "Nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtība" (turpmāk - MK noteikumi Nr.96).
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Samazināt administratīvo slogu taksometru skaitītāju lietotājiem, kases sistēmas lietotājiem, kuriem piešķirts augsts nodokļu maksātāja reitings, noteikt speciālo kārtību atbilstības pārbaudes veikšanai, precizēt kārtību, kādā Valsts ieņēmumu dienests (turpmāk – VID) izslēdz no VID vienotās datubāzes (reģistra) elektroniskās ierīces un iekārtas, to lietotājus, apkalpojošos dienestus, atbilstības pārbaudes institūcijas, papildināt MK noteikumus Nr.96 saistībā ar Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijas funkciju un uzdevumu pārņemšanu VID kompetencē.
Spēkā stāšanās termiņš
01.04.2026.
Pamatojums
-
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
MK noteikumi Nr.96 nosaka elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtību.
VID, veicot elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtības uzraudzību, ir konstatējis nepieciešamību veikt izmaiņas atsevišķās elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtības prasībās, kā arī no nodokļu maksātājus pārstāvošajām organizācijām ir saņemti priekšlikumi elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas prasību atvieglošanai.
VID, veicot elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtības uzraudzību, ir konstatējis nepieciešamību veikt izmaiņas atsevišķās elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtības prasībās, kā arī no nodokļu maksātājus pārstāvošajām organizācijām ir saņemti priekšlikumi elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas prasību atvieglošanai.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr.96 62.punktā ir noteikta prasība taksometra skaitītāja lietotājam katras darbadienas beigās pēc taksometra skaitītāja rādījuma nolasīšanas taksometra skaitītāja žurnālu aizpildīt vai augšupielādēt VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmā, iesniedzot VID šo noteikumu 51.punktā noteikto informāciju - darbadienas laikā saņemtie ieņēmumi, darba uzsākšanas un beigšanas datums un laiks, kopējais taksometra nobraukums kilometros, kopējis nobraukums režīmā “aizņemts”, kopējais braucienu skaitu režīmā “aizņemts”.
Vienlaikus Ministru kabineta 2019.gada 27.augusta noteikumu Nr.405 “Noteikumi par pasažieru komercpārvadājumiem ar taksometru” (turpmāk - MK noteikumi Nr.405) 69.7.apakšpunkta regulējums nosaka pasažieru komercpārvadātājiem ar taksometru (t.i., taksometra skaitītāja lietotājiem) pienākumu sniegt tiešsaistes režīmā informāciju VID par katru pārvadājumu – maksu par braucienu, pakalpojuma sākuma un beigu datumu un laiku, nobraukto kilometru skaitu.
Tādējādi taksometra skaitītāju lietotāji iesniedz VID informāciju par veiktajiem darījumiem, iesniedzot taksometra skaitītājā reģistrētā katra darījuma datus un taksometra skaitītāja žurnāla datus par darbadienas laikā veiktajiem darījumiem, kas ir dubults informācijas iesniegšanas VID pienākums.
Vienlaikus Ministru kabineta 2019.gada 27.augusta noteikumu Nr.405 “Noteikumi par pasažieru komercpārvadājumiem ar taksometru” (turpmāk - MK noteikumi Nr.405) 69.7.apakšpunkta regulējums nosaka pasažieru komercpārvadātājiem ar taksometru (t.i., taksometra skaitītāja lietotājiem) pienākumu sniegt tiešsaistes režīmā informāciju VID par katru pārvadājumu – maksu par braucienu, pakalpojuma sākuma un beigu datumu un laiku, nobraukto kilometru skaitu.
Tādējādi taksometra skaitītāju lietotāji iesniedz VID informāciju par veiktajiem darījumiem, iesniedzot taksometra skaitītājā reģistrētā katra darījuma datus un taksometra skaitītāja žurnāla datus par darbadienas laikā veiktajiem darījumiem, kas ir dubults informācijas iesniegšanas VID pienākums.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā, ka atbilstoši MK noteikumiem Nr.405 taksometra skaitītāja lietotāji informāciju par katru braucienu tiešsaistes režīmā iesniedz VID, ir atceļama MK noteikumu Nr.96 62.punktā ietvertā prasība taksometra skaitītāja lietotājiem darbdienas beigās iesniegt VID taksometra skaitītāja žurnālā ietverto informāciju par kopējiem darbdienas laikā saņemtajiem ieņēmumiem.
Atceļot minēto prasību, tiks novērsta dubulta informācijas sniegšana VID un samazināts administratīvais slogs pasažieru komercpārvadātājiem ar taksometru.
Tādējādi noteikumu projekts paredz MK noteikumu Nr.96 62.punktu izteikt citā redakcijā, atceļot prasību sagatavoto taksometra skaitītāja žurnālu iesniegt VID.
Atceļot minēto prasību, tiks novērsta dubulta informācijas sniegšana VID un samazināts administratīvais slogs pasažieru komercpārvadātājiem ar taksometru.
Tādējādi noteikumu projekts paredz MK noteikumu Nr.96 62.punktu izteikt citā redakcijā, atceļot prasību sagatavoto taksometra skaitītāja žurnālu iesniegt VID.
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr.96 129.17 1.apakšpunktā ir noteikti gadījumi, kuros VID izslēdz no VID vienotās datubāzes (reģistra) uz lietotāja vārda reģistrētās elektroniskās ierīces vai iekārtas.
Atbilstoši MK noteikumu Nr.96 129.17 1.2.2.apakšpunktam no VID vienotās datubāzes (reģistra) izslēdz uz lietotāja vārda reģistrētās elektroniskās ierīces vai iekārtas, ja nav nodrošinātas prasības, kas noteiktas normatīvajos aktos par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu tehniskajām prasībām.
MK noteikumos Nr.96 ir nepieciešams noteikt VID tiesības izslēgt uz lietotāja vārda reģistrētās elektroniskās ierīces vai iekārtas arī gadījumā, ja apkalpojošais dienests ir veicis MK noteikumu Nr.96 109.punktā noteiktās darbības un iesniedzis VID informāciju par elektronisko ierīču un iekārtu lietotāja pieņemto lēmumu izbeigt elektroniskās ierīces un iekārtas lietošanu, bet elektronisko ierīču un iekārtu lietotājs šo apkalpojošā dienesta iesniegto informāciju nav apstiprinājis VID elektroniskās deklarēšanas sistēmā.
Atbilstoši MK noteikumu Nr.96 32.punktā noteiktajam elektroniskā ierīce un iekārta uzskatāma par izslēgtu no VID vienotās datubāzes (reģistra) tikai tad, kad elektronisko ierīču un iekārtu lietotājs triju darbdienu laikā ir apstiprinājis elektroniskās deklarēšanas sistēmā apkalpojošā dienesta iesniegto ziņojumu par elektroniskās ierīces un iekārtas lietošanas izbeigšanu.
Praksē VID konstatē gadījumus, kad elektroniskās ierīces un iekārtas statuss joprojām ir reģistrētas, jo elektronisko ierīču un iekārtu lietotājs nav veicis minēto darbību VID elektroniskās deklarēšanas sistēmā. Tāpat elektronisko ierīču un iekārtu lietotājs neatsaucas uz VID aicinājumiem izpildīt MK noteikumu Nr.96 32.punktā noteiktās prasības, bet VID nav tiesību šādas elektroniskās ierīces un iekārtas noņemt no uzskaites. Tādēļ VID vienotajā datubāzē (reģistrā) ir norādīta nekorekta informācija par elektronisko ierīču un iekārtu lietotājam faktiski lietošanā reģistrētajām elektroniskajām ierīcēm un iekārtām.
Tādējādi šādos gadījumos ir nepieciešams VID noteikt tiesības izslēgt no VID vienotās datubāzes (reģistra) nodokļu maksātājam lietošanā reģistrēto elektronisko ierīci vai iekārtu.
Atbilstoši MK noteikumu Nr.96 129.17 1.2.2.apakšpunktam no VID vienotās datubāzes (reģistra) izslēdz uz lietotāja vārda reģistrētās elektroniskās ierīces vai iekārtas, ja nav nodrošinātas prasības, kas noteiktas normatīvajos aktos par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu tehniskajām prasībām.
MK noteikumos Nr.96 ir nepieciešams noteikt VID tiesības izslēgt uz lietotāja vārda reģistrētās elektroniskās ierīces vai iekārtas arī gadījumā, ja apkalpojošais dienests ir veicis MK noteikumu Nr.96 109.punktā noteiktās darbības un iesniedzis VID informāciju par elektronisko ierīču un iekārtu lietotāja pieņemto lēmumu izbeigt elektroniskās ierīces un iekārtas lietošanu, bet elektronisko ierīču un iekārtu lietotājs šo apkalpojošā dienesta iesniegto informāciju nav apstiprinājis VID elektroniskās deklarēšanas sistēmā.
Atbilstoši MK noteikumu Nr.96 32.punktā noteiktajam elektroniskā ierīce un iekārta uzskatāma par izslēgtu no VID vienotās datubāzes (reģistra) tikai tad, kad elektronisko ierīču un iekārtu lietotājs triju darbdienu laikā ir apstiprinājis elektroniskās deklarēšanas sistēmā apkalpojošā dienesta iesniegto ziņojumu par elektroniskās ierīces un iekārtas lietošanas izbeigšanu.
Praksē VID konstatē gadījumus, kad elektroniskās ierīces un iekārtas statuss joprojām ir reģistrētas, jo elektronisko ierīču un iekārtu lietotājs nav veicis minēto darbību VID elektroniskās deklarēšanas sistēmā. Tāpat elektronisko ierīču un iekārtu lietotājs neatsaucas uz VID aicinājumiem izpildīt MK noteikumu Nr.96 32.punktā noteiktās prasības, bet VID nav tiesību šādas elektroniskās ierīces un iekārtas noņemt no uzskaites. Tādēļ VID vienotajā datubāzē (reģistrā) ir norādīta nekorekta informācija par elektronisko ierīču un iekārtu lietotājam faktiski lietošanā reģistrētajām elektroniskajām ierīcēm un iekārtām.
Tādējādi šādos gadījumos ir nepieciešams VID noteikt tiesības izslēgt no VID vienotās datubāzes (reģistra) nodokļu maksātājam lietošanā reģistrēto elektronisko ierīci vai iekārtu.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz papildināt MK noteikumu Nr.96 regulējumu, nosakot, ka VID izslēdz no VID vienotās datubāzes (reģistra) uz lietotāja vārda reģistrētās elektroniskās ierīces vai iekārtas, ja lietotājs nav apstiprinājis apkalpojošā dienesta iesniegto informāciju par kases aparāta, hibrīda kases aparāta, kases sistēmas, specializētās ierīces vai iekārtas lietošanas izbeigšanu atbilstoši šo noteikumu 32.punktā noteiktajam. Regulējums tiks ietverts MK noteikumu Nr.96 129.22 1.3.apakšpunktā.
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr.96 129.17 apakšpunktā ir noteikta kārtība, kādā VID no VID vienotās datubāzes (reģistra) izslēdz uz lietotāja vārda reģistrētās elektroniskās ierīces un iekārtas, apkalpojošos dienestus, elektronisko ierīču un iekārtu modeļus vai modifikācijas, atbilstības pārbaudes institūcijas. Normatīvo regulējumu nepieciešams precizēt, nosakot gadījumus, kuros VID bez brīdināšanas izslēdz no VID vienotās datubāzes (reģistra) uz lietotāja vārda reģistrētās elektroniskās ierīces vai iekārtas, kā arī gadījumus, kuros VID pirms lēmuma pieņemšanas par elektroniskās ierīces vai iekārtas lietotāja, apkalpojošā dienesta vai atbilstības pārbaudes institūcijas izslēgšanas no VID vienotās datubāzes (reģistra) nosūta nodokļu maksātājam rakstveida brīdinājumu.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz svītrot MK noteikumu Nr.96 129.17 apakšpunktu. Regulējums kārtībai, kādā VID no VID vienotās datubāzes (reģistra) izslēdz uz lietotāja vārda reģistrētās elektroniskās ierīces un iekārtas, apkalpojošos dienestus, elektronisko ierīču un iekārtu modeļus vai modifikācijas, atbilstības pārbaudes institūcijas, tiks izteikts jaunā redakcijā un ietverts MK noteikumu Nr.96 129.20-129.25 punktos.
MK noteikumu Nr.96 129.20-129.25 punktu normas tiek nodalītas no administratīvās atbildības procesa, kas saistīts ar personas prettiesisku, vainojamu rīcību (darbību vai bezdarbību), par kuru likumā paredzēta administratīvā atbildība.
Minēto normu mērķis, paredzot tiesības VID no VID vienotās datubāzes (reģistra) izslēgt uz lietotāja vārda reģistrētās elektroniskās ierīces un iekārtas, apkalpojošos dienestus, elektronisko ierīču un iekārtu modeļus vai modifikācijas, atbilstības pārbaudes institūcijas, ir attiecināmas uz nodokļu administrēšanas darbībām, proti, uzraudzīt VID vienotajā datubāzē (reģistrā) publicēto informāciju par lietotāju reģistrētajām elektroniskajām ierīcēm un iekārtām, apkalpojošajiem dienestiem, elektronisko ierīču un iekārtu modeļiem vai modifikācijām, atbilstības pārbaudes institūcijām, veicot normatīvajos aktos noteiktos uzdevumus, kas saistīti ar nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanu.
MK noteikumu Nr.96 129.20-129.25 punktu normas tiek nodalītas no administratīvās atbildības procesa, kas saistīts ar personas prettiesisku, vainojamu rīcību (darbību vai bezdarbību), par kuru likumā paredzēta administratīvā atbildība.
Minēto normu mērķis, paredzot tiesības VID no VID vienotās datubāzes (reģistra) izslēgt uz lietotāja vārda reģistrētās elektroniskās ierīces un iekārtas, apkalpojošos dienestus, elektronisko ierīču un iekārtu modeļus vai modifikācijas, atbilstības pārbaudes institūcijas, ir attiecināmas uz nodokļu administrēšanas darbībām, proti, uzraudzīt VID vienotajā datubāzē (reģistrā) publicēto informāciju par lietotāju reģistrētajām elektroniskajām ierīcēm un iekārtām, apkalpojošajiem dienestiem, elektronisko ierīču un iekārtu modeļiem vai modifikācijām, atbilstības pārbaudes institūcijām, veicot normatīvajos aktos noteiktos uzdevumus, kas saistīti ar nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanu.
Problēmas apraksts
Ar 2024.gada 1.janvāri Padziļinātās sadarbības programma ir beigusi savu darbību (2023.gada 8.jūnija grozījumi likumā “Par nodokļiem un nodevām”). Attiecīgi spēku ir zaudējuši Ministru kabineta 2018.gada 27.novembra noteikumi Nr.748 “Padziļinātās sadarbības programmas darbības noteikumi”.
MK noteikumu Nr.96 88.15. un 121.38.apakšpunktā noteikts, ka apkalpojošajam dienestam un atbilstības pārbaudes institūcijai ir jāatbilst šādai prasībai – ir jābūt ieviestai nodokļu risku vadībai atbilstoši prasībām, kas noteiktas normatīvajos aktos, kas regulē Padziļinātās sadarbības programmas darbību. Vienlaikus MK noteikumu Nr.96 123.7. un 125.8.apakšpunkts nosaka apkalpojošajam dienestam un atbilstības pārbaudes institūcijai pienākumu pirms darbības uzsākšanas un reģistrācijas VID vienotajā datubāzē (reģistrā) iesniegt VID apliecinājumu par ieviestās nodokļu risku vadības atbilstību prasībām, kas noteiktas normatīvajos aktos, kas regulē Padziļinātās sadarbības programmas darbību.
Ņemot vērā, ka spēku ir zaudējuši Ministru kabineta 2018.gada 27.novembra noteikumi Nr.748 “Padziļinātās sadarbības programmas darbības noteikumi”, no MK noteikumiem Nr.96 nepieciešams izslēgt aktualitāti zaudējušās 88.15., 121.38., 123.7. un 125.8.apakšpunkta tiesību normas.
MK noteikumu Nr.96 88.15. un 121.38.apakšpunktā noteikts, ka apkalpojošajam dienestam un atbilstības pārbaudes institūcijai ir jāatbilst šādai prasībai – ir jābūt ieviestai nodokļu risku vadībai atbilstoši prasībām, kas noteiktas normatīvajos aktos, kas regulē Padziļinātās sadarbības programmas darbību. Vienlaikus MK noteikumu Nr.96 123.7. un 125.8.apakšpunkts nosaka apkalpojošajam dienestam un atbilstības pārbaudes institūcijai pienākumu pirms darbības uzsākšanas un reģistrācijas VID vienotajā datubāzē (reģistrā) iesniegt VID apliecinājumu par ieviestās nodokļu risku vadības atbilstību prasībām, kas noteiktas normatīvajos aktos, kas regulē Padziļinātās sadarbības programmas darbību.
Ņemot vērā, ka spēku ir zaudējuši Ministru kabineta 2018.gada 27.novembra noteikumi Nr.748 “Padziļinātās sadarbības programmas darbības noteikumi”, no MK noteikumiem Nr.96 nepieciešams izslēgt aktualitāti zaudējušās 88.15., 121.38., 123.7. un 125.8.apakšpunkta tiesību normas.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz svītrot MK noteikumu Nr.96 88.15., 121.38., 123.7. un 125.8.apakšpunkta tiesību normas.
Problēmas apraksts
Saskaņā ar likuma “Par nodokļiem un nodevām” 28.1 panta 4.1 daļā noteikto nodokļu maksātāji darījumu reģistrācijai drīkst lietot nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektroniskās ierīces un iekārtas (turpmāk – elektroniskās ierīces un iekārtas), kuras atbilst nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu tehniskajām prasībām un kurām ir veikta atbilstības pārbaude.
Padziļinātās sadarbības programmas dalībnieki, kuriem bija ieviesta nodokļu risku vadība, atbilstoši MK noteikumu Nr. 96 121.6 punktam bija tiesīgi izmantot priekšrocību – lietotās kases sistēmas programmas izmaiņu (kuras nav būtiskas) gadījumā kases sistēmas atbilstības pārbaude Ministru kabineta 2014.gada 11.februāra noteikumos Nr.95 “Noteikumi par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu tehniskajām prasībām” noteiktajām tehniskajām prasībām atbilstības pārbaudes institūcijā nebija obligāti jāveic tūlīt pēc katras programmas izmaiņas, t. i., kases sistēmas apkalpojošais dienests kases sistēmas programmas mainīto versiju bija tiesīgs iesniegt atbilstības pārbaudes institūcijā atbilstības pārbaudes veikšanai ne vēlāk kā sešu mēnešu laikā pēc iepriekšējā atbilstības pārbaudes atzinuma saņemšanas.
Padziļinātās sadarbības programma 2024.gada 1.janvāri ir beigusi savu darbību, tādējādi vairs nav piemērojama MK noteikumu Nr.96 121.6 punktā noteiktā priekšrocība. Šobrīd atbilstoši likuma “Par nodokļiem un nodevām” 18.panta pirmās daļas 36.punktam nodokļu administrācijas pienākumi, lai veicinātu labprātīgu nodokļu saistību izpildi, ir nodrošināt publiski pieejamu Valsts ieņēmumu dienesta noteikto nodokļu maksātāju reitinga kopējo novērtējumu. Savukārt likuma “Par nodokļiem un nodevām” 18.panta desmitā daļa noteic, ka pirmās daļas 36. punktā minētais nodokļu maksātāju reitinga kopējais novērtējums ir pieejams par katru komercsabiedrību, ārvalsts komersanta filiāli, Eiropas Savienības dalībvalsts, Islandes Republikas, Norvēģijas Karalistes un Lihtenšteinas Firstistes kapitālsabiedrības filiāli, kā arī par katru zemnieku saimniecību, zvejnieku saimniecību un individuālo uzņēmumu, ja minētie subjekti sastāda gada pārskatu. Nodokļu maksātāju reitinga kopējam novērtējumam ir informatīvs raksturs. Valsts ieņēmumu dienests, nosakot nodokļu maksātāju reitinga kopējo novērtējumu, izmanto šādas nodokļu saistību izpildi raksturojošo rādītāju kopas:
1) reģistrācijas datu novērtējumu;
2) deklarāciju un pārskatu iesniegšanas rādītājus;
3) nodokļu saistību izpildes rādītājus;
4) nodokļu un muitas administrēšanas pasākumu rezultātus;
5) darba samaksas novērtējumu;
6) nodokļu deklarēšanas risku novērtējumu.
Tādējādi, sākot ar 2024.gada 1.janvāri, likuma “Par nodokļiem un nodevām” 18.panta desmitajā daļā noteiktajiem subjektiem nosaka nodokļu maksātāja kopējo novērtējumu.
Ņemot vērā nodokļu maksātājus pārstāvošo organizāciju priekšlikumu nodokļu maksātājiem ar labu reputāciju saglabāt priekšrocību neveikt kases sistēmai atbilstības pārbaudi tūlīt pēc katras kases sistēmas programmas versijas izmaiņas, noteikumu projektā ir ietverts priekšlikums priekšnosacījumu noteikšanai, noteiktas prasības lietotājiem, kuri ir tiesīgi speciālo kārtību izmantot.
Padziļinātās sadarbības programmas dalībnieki, kuriem bija ieviesta nodokļu risku vadība, atbilstoši MK noteikumu Nr. 96 121.6 punktam bija tiesīgi izmantot priekšrocību – lietotās kases sistēmas programmas izmaiņu (kuras nav būtiskas) gadījumā kases sistēmas atbilstības pārbaude Ministru kabineta 2014.gada 11.februāra noteikumos Nr.95 “Noteikumi par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu tehniskajām prasībām” noteiktajām tehniskajām prasībām atbilstības pārbaudes institūcijā nebija obligāti jāveic tūlīt pēc katras programmas izmaiņas, t. i., kases sistēmas apkalpojošais dienests kases sistēmas programmas mainīto versiju bija tiesīgs iesniegt atbilstības pārbaudes institūcijā atbilstības pārbaudes veikšanai ne vēlāk kā sešu mēnešu laikā pēc iepriekšējā atbilstības pārbaudes atzinuma saņemšanas.
Padziļinātās sadarbības programma 2024.gada 1.janvāri ir beigusi savu darbību, tādējādi vairs nav piemērojama MK noteikumu Nr.96 121.6 punktā noteiktā priekšrocība. Šobrīd atbilstoši likuma “Par nodokļiem un nodevām” 18.panta pirmās daļas 36.punktam nodokļu administrācijas pienākumi, lai veicinātu labprātīgu nodokļu saistību izpildi, ir nodrošināt publiski pieejamu Valsts ieņēmumu dienesta noteikto nodokļu maksātāju reitinga kopējo novērtējumu. Savukārt likuma “Par nodokļiem un nodevām” 18.panta desmitā daļa noteic, ka pirmās daļas 36. punktā minētais nodokļu maksātāju reitinga kopējais novērtējums ir pieejams par katru komercsabiedrību, ārvalsts komersanta filiāli, Eiropas Savienības dalībvalsts, Islandes Republikas, Norvēģijas Karalistes un Lihtenšteinas Firstistes kapitālsabiedrības filiāli, kā arī par katru zemnieku saimniecību, zvejnieku saimniecību un individuālo uzņēmumu, ja minētie subjekti sastāda gada pārskatu. Nodokļu maksātāju reitinga kopējam novērtējumam ir informatīvs raksturs. Valsts ieņēmumu dienests, nosakot nodokļu maksātāju reitinga kopējo novērtējumu, izmanto šādas nodokļu saistību izpildi raksturojošo rādītāju kopas:
1) reģistrācijas datu novērtējumu;
2) deklarāciju un pārskatu iesniegšanas rādītājus;
3) nodokļu saistību izpildes rādītājus;
4) nodokļu un muitas administrēšanas pasākumu rezultātus;
5) darba samaksas novērtējumu;
6) nodokļu deklarēšanas risku novērtējumu.
Tādējādi, sākot ar 2024.gada 1.janvāri, likuma “Par nodokļiem un nodevām” 18.panta desmitajā daļā noteiktajiem subjektiem nosaka nodokļu maksātāja kopējo novērtējumu.
Ņemot vērā nodokļu maksātājus pārstāvošo organizāciju priekšlikumu nodokļu maksātājiem ar labu reputāciju saglabāt priekšrocību neveikt kases sistēmai atbilstības pārbaudi tūlīt pēc katras kases sistēmas programmas versijas izmaiņas, noteikumu projektā ir ietverts priekšlikums priekšnosacījumu noteikšanai, noteiktas prasības lietotājiem, kuri ir tiesīgi speciālo kārtību izmantot.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā, ka spēku ir zaudējuši Ministru kabineta 2018.gada 27.novembra noteikumi Nr.748 “Padziļinātās sadarbības programmas darbības noteikumi”, no MK noteikumiem Nr.96 tiek izslēgts 121.6 punkts.
Vienlaikus MK noteikumi Nr.96 tiek papildināti ar jaunu 121.11, 121.12, 121.13 un 121.14 punktu, nosakot kārtību, kādā kases sistēmas lietotājs, kuram VID noteiktajā nodokļu maksātāju reitinga kopējā novērtējumā ir noteikts augstākais reitinga līmenis iepriekšējo divpadsmit mēnešu laikā, drīkst izmantot speciālo kārtību tam lietošanā reģistrētajai kases sistēmai - tās programmas versijas izmaiņu gadījumā (kuras nav būtiskas) programmas mainīto versiju iesniegt atbilstības pārbaudes institūcijā atbilstības pārbaudes veikšanai ne vēlāk kā divpadsmit mēnešu laikā pēc iepriekšējās kases sistēmas versijas reģistrācijas VID vienotajā datubāzē (reģistrā).
Informācija par reitinga sistēmas principiem, pēc kuriem nodokļu maksātāji tiek savstarpēji salīdzināti, grupēti un novērtēti ir publicēta VID tīmekļvietnes sadaļā “Nodokļu maksātāju reitinga sistēma”.
Vienlaikus MK noteikumi Nr.96 tiek papildināti ar jaunu 121.11, 121.12, 121.13 un 121.14 punktu, nosakot kārtību, kādā kases sistēmas lietotājs, kuram VID noteiktajā nodokļu maksātāju reitinga kopējā novērtējumā ir noteikts augstākais reitinga līmenis iepriekšējo divpadsmit mēnešu laikā, drīkst izmantot speciālo kārtību tam lietošanā reģistrētajai kases sistēmai - tās programmas versijas izmaiņu gadījumā (kuras nav būtiskas) programmas mainīto versiju iesniegt atbilstības pārbaudes institūcijā atbilstības pārbaudes veikšanai ne vēlāk kā divpadsmit mēnešu laikā pēc iepriekšējās kases sistēmas versijas reģistrācijas VID vienotajā datubāzē (reģistrā).
Informācija par reitinga sistēmas principiem, pēc kuriem nodokļu maksātāji tiek savstarpēji salīdzināti, grupēti un novērtēti ir publicēta VID tīmekļvietnes sadaļā “Nodokļu maksātāju reitinga sistēma”.
Problēmas apraksts
Šobrīd MK noteikumu Nr.96 82.1.11.apakšpunkts noteic, ka par apdrošināšanas starpnieku sniegtajiem pakalpojumiem, var nelietot elektronisko ierīci un iekārtu, pēc klienta pieprasījuma izsniedzot reģistrēto kvīti.
MK noteikumu Nr.96 84.1.apakšpunkts noteic, ka valsts un pašvaldību budžeta iestādes, saņemot samaksu par sniegtajiem maksas pakalpojumiem skaidrā naudā iestādes kasē, kā arī Latvijas Banka, kredītiestādes un apdrošināšanas sabiedrības, var nelietot elektronisko ierīci un iekārtu, izsniedzot attaisnojuma dokumentu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kases operāciju uzskaiti.
Papildus jāņem vērā, ka Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas izplatīšanas likuma 1.panta pirmās daļas 5.punkts noteic, ka apdrošināšanas izplatītājs ir apdrošināšanas komersants, ārvalsts apdrošinātāja filiāle, apdrošināšanas starpnieks vai apdrošināšanas papildpakalpojuma starpnieks.
Proti, termins “apdrošināšanas izplatītājs” aptver visus apdrošināšanas tirgus dalībniekus - apdrošināšanas sabiedrības un dalībvalstu apdrošinātāju filiāles, apdrošināšanas brokerus, t.sk. dalībvalstu apdrošināšanas brokeru filiāles, apdrošināšanas aģentus, t.sk. kredītiestādes, apdrošināšanas papildpakalpojumu starpniekus.
Valsts un pašvaldību budžeta iestādes, Latvijas Banka, kredītiestādes un apdrošināšanas sabiedrības atbrīvojumu no elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas ir piemērojušas, pamatojoties uz Ministru kabineta 2006.gada 17.oktobra noteikumu Nr.850 “Noteikumi par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtību un lietotāju, tirgotāju, apkalpojošo dienestu un ekspertu pienākumiem” 71.1.apakšpunktā noteikto atbrīvojumu. Atbrīvojums tika pārņemts ar Ministru kabineta 2007.gada 2.maija noteikumu Nr.282 “Nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtība” 71.1.apakšpunkta tiesību normu. Atbrīvojumu turpina piemērot arī šobrīd, pamatojoties uz Ministru kabineta noteikumu Nr.96 84.1.apakšpunktā noteikto.
Atbrīvojums apdrošināšanas un kredītiestāžu darījumiem, ir bijis piemērots, ņemot vērā minēto nozares sniegto pakalpojumu specifiku, kurus neapliek ar pievienotās vērtības nodokli.
Ņemot vērā minēto, mūsdienu digitalizācijas tendences un to, ka samaksu par apdrošināšanas, kredītiestāžu un Latvijas Bankas darījumiem var saņemt ne tikai skaidrā naudā, bet arī ar maksājumu kartēm vai izmantojot mobilās lietotnes, ir nepieciešams svītrot MK noteikumu Nr.96 82.1.11. apakšpunktu un grozīt 84.1.apakšpunkta redakciju, precizējot to atbilstoši aktuālajai situācijai.
MK noteikumu Nr.96 84.1.apakšpunkts noteic, ka valsts un pašvaldību budžeta iestādes, saņemot samaksu par sniegtajiem maksas pakalpojumiem skaidrā naudā iestādes kasē, kā arī Latvijas Banka, kredītiestādes un apdrošināšanas sabiedrības, var nelietot elektronisko ierīci un iekārtu, izsniedzot attaisnojuma dokumentu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kases operāciju uzskaiti.
Papildus jāņem vērā, ka Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas izplatīšanas likuma 1.panta pirmās daļas 5.punkts noteic, ka apdrošināšanas izplatītājs ir apdrošināšanas komersants, ārvalsts apdrošinātāja filiāle, apdrošināšanas starpnieks vai apdrošināšanas papildpakalpojuma starpnieks.
Proti, termins “apdrošināšanas izplatītājs” aptver visus apdrošināšanas tirgus dalībniekus - apdrošināšanas sabiedrības un dalībvalstu apdrošinātāju filiāles, apdrošināšanas brokerus, t.sk. dalībvalstu apdrošināšanas brokeru filiāles, apdrošināšanas aģentus, t.sk. kredītiestādes, apdrošināšanas papildpakalpojumu starpniekus.
Valsts un pašvaldību budžeta iestādes, Latvijas Banka, kredītiestādes un apdrošināšanas sabiedrības atbrīvojumu no elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas ir piemērojušas, pamatojoties uz Ministru kabineta 2006.gada 17.oktobra noteikumu Nr.850 “Noteikumi par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtību un lietotāju, tirgotāju, apkalpojošo dienestu un ekspertu pienākumiem” 71.1.apakšpunktā noteikto atbrīvojumu. Atbrīvojums tika pārņemts ar Ministru kabineta 2007.gada 2.maija noteikumu Nr.282 “Nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtība” 71.1.apakšpunkta tiesību normu. Atbrīvojumu turpina piemērot arī šobrīd, pamatojoties uz Ministru kabineta noteikumu Nr.96 84.1.apakšpunktā noteikto.
Atbrīvojums apdrošināšanas un kredītiestāžu darījumiem, ir bijis piemērots, ņemot vērā minēto nozares sniegto pakalpojumu specifiku, kurus neapliek ar pievienotās vērtības nodokli.
Ņemot vērā minēto, mūsdienu digitalizācijas tendences un to, ka samaksu par apdrošināšanas, kredītiestāžu un Latvijas Bankas darījumiem var saņemt ne tikai skaidrā naudā, bet arī ar maksājumu kartēm vai izmantojot mobilās lietotnes, ir nepieciešams svītrot MK noteikumu Nr.96 82.1.11. apakšpunktu un grozīt 84.1.apakšpunkta redakciju, precizējot to atbilstoši aktuālajai situācijai.
Risinājuma apraksts
Ievērojot Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) izteikto iebildumu, noteikumu projekts paredz svītrot MK noteikumu Nr.96 82.1.11.apakšpunktu. Regulējums kārtībai, kad par apdrošināšanas, kredītiestāžu un Latvijas Bankas darījumiem var nelietot elektroniskās ierīces un iekārtas, tiks izteikts jaunā redakcijā un ietverts MK noteikumu Nr.96 82.4.punktā un 84.14.apakšpunktā.
Ņemot vērā LAA izteikto lūgumu noteikt pārejas periodu, lai pielāgotu izmaiņas datu bāzēm, MK noteikumu Nr.96 82.4.punkts un 84.14.apakšpunkts stājas spēkā 2027.gada 1.janvārī. Un kredītiestādes un apdrošināšanas izplatītāji šo noteikumu 71.punktā minētajā kārtībā noformētas reģistrētas kvītis drīkst sākt izsniegt arī pirms 2027.gada 1.janvāra.
Ņemot vērā LAA izteikto lūgumu noteikt pārejas periodu, lai pielāgotu izmaiņas datu bāzēm, MK noteikumu Nr.96 82.4.punkts un 84.14.apakšpunkts stājas spēkā 2027.gada 1.janvārī. Un kredītiestādes un apdrošināšanas izplatītāji šo noteikumu 71.punktā minētajā kārtībā noformētas reģistrētas kvītis drīkst sākt izsniegt arī pirms 2027.gada 1.janvāra.
Problēmas apraksts
Ar likumprojektu “Grozījumi Azartspēļu un izložu likumā” (Nr: 1081/Lp14) paredzēts ar 2026.gada 1.aprīli Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekciju (turpmāk – IAUI) pievienot VID. Tādējādi visas funkcijas un uzdevumus azartspēļu un izložu jomā, ko veica IAUI, ar 2026.gada 1.aprīli pārņems un turpmāk īstenos VID.
Noteikumu projekts izstrādāts, pamatojoties uz Ministru kabineta 2025.gada 3.oktobra rīkojuma Nr.630 “Par Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijas pievienošanu Valsts ieņēmumu dienestam” 5.2.apakšpunktā doto uzdevumu - Finanšu ministrijai sagatavot un finanšu ministram noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā: līdz 2026. gada 1. aprīlim – grozījumus MK noteikumos Nr.96.
MK noteikumu Nr.96 85.punkts noteic, ka kases aparātus, hibrīda kases aparātus, kases sistēmas, specializētās ierīces vai iekārtas nelieto personas, saņemot samaksu par spēļu iekārtu (piemēram, biljarda galdi, šautriņas, galda hokejs) un Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijā reģistrētu azartspēļu automātu un azartspēļu iekārtu lietošanu un pēc darījuma partnera pieprasījuma izsniedzot reģistrēto kvīti [..].
Tādējādi ir nepieciešams grozīt MK noteikumu Nr.96 85.punkta redakciju, attiecīgi aizstājot IAUI ar VID.
Noteikumu projekts izstrādāts, pamatojoties uz Ministru kabineta 2025.gada 3.oktobra rīkojuma Nr.630 “Par Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijas pievienošanu Valsts ieņēmumu dienestam” 5.2.apakšpunktā doto uzdevumu - Finanšu ministrijai sagatavot un finanšu ministram noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā: līdz 2026. gada 1. aprīlim – grozījumus MK noteikumos Nr.96.
MK noteikumu Nr.96 85.punkts noteic, ka kases aparātus, hibrīda kases aparātus, kases sistēmas, specializētās ierīces vai iekārtas nelieto personas, saņemot samaksu par spēļu iekārtu (piemēram, biljarda galdi, šautriņas, galda hokejs) un Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijā reģistrētu azartspēļu automātu un azartspēļu iekārtu lietošanu un pēc darījuma partnera pieprasījuma izsniedzot reģistrēto kvīti [..].
Tādējādi ir nepieciešams grozīt MK noteikumu Nr.96 85.punkta redakciju, attiecīgi aizstājot IAUI ar VID.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz MK noteikumu Nr.96 85.punktu izteikt jaunā redakcijā, proti, vārdus “Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijā” aizstāt ar vārdiem “Valsts ieņēmumu dienestā”.
Tāpat MK noteikumi Nr.96 papildināti ar 141.16 punktu, nosakot, ka grozījumi 85.punktā stājas spēkā 2026.gada 1.aprīlī.
Tāpat MK noteikumi Nr.96 papildināti ar 141.16 punktu, nosakot, ka grozījumi 85.punktā stājas spēkā 2026.gada 1.aprīlī.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts attiecas uz elektronisko ierīču un iekārtu lietotājiem, apkalpojošiem dienestiem un atbilstības pārbaudes institūcijām.
Atceļot taksometra skaitītāju lietotājiem pienākumu iesniegt VID taksometra skaitītāja žurnāla datus par darbadienā veiktajiem darījumiem, tos augšupielādējot VID elektroniskās deklarēšanas sistēmā, taksometra skaitītāju lietotājiem samazināsies administratīvās izmaksas.
Speciālās kārtības noteikšana noteiktām nodokļu maksātāju grupām neveikt kases sistēmai atbilstības pārbaudi tūlīt pēc katras kases sistēmas programmas versijas izmaiņas, bet to veikt 12 mēnešu laikā pēc kases sistēmas iepriekšējās programmas versijas reģistrācijas VID vienotajā datubāzē (reģistrā), šo kases sistēmu lietotājiem samazināsies atbilstības izmaksas. Atbilstības izmaksu samazinājumu nav iespējams precīzi aprēķināt, jo nav zināms lietotāju skaits, kas izmantos šo priekšrocību. Izmaksu aprēķins ir aptuvens, jo izmaksas uz vienu atkārtotu atbilstības pārbaudi programmas versijas izmaiņām nepārsniedz 1000,00 - 3000,00 eiro. Izmaksas ir atkarīgas no izmaiņu apjoma, iesniegtās iekārtas un dokumentācijas kvalitātes.
Atceļot taksometra skaitītāju lietotājiem pienākumu iesniegt VID taksometra skaitītāja žurnāla datus par darbadienā veiktajiem darījumiem, tos augšupielādējot VID elektroniskās deklarēšanas sistēmā, taksometra skaitītāju lietotājiem samazināsies administratīvās izmaksas.
Speciālās kārtības noteikšana noteiktām nodokļu maksātāju grupām neveikt kases sistēmai atbilstības pārbaudi tūlīt pēc katras kases sistēmas programmas versijas izmaiņas, bet to veikt 12 mēnešu laikā pēc kases sistēmas iepriekšējās programmas versijas reģistrācijas VID vienotajā datubāzē (reģistrā), šo kases sistēmu lietotājiem samazināsies atbilstības izmaksas. Atbilstības izmaksu samazinājumu nav iespējams precīzi aprēķināt, jo nav zināms lietotāju skaits, kas izmantos šo priekšrocību. Izmaksu aprēķins ir aptuvens, jo izmaksas uz vienu atkārtotu atbilstības pārbaudi programmas versijas izmaiņām nepārsniedz 1000,00 - 3000,00 eiro. Izmaksas ir atkarīgas no izmaiņu apjoma, iesniegtās iekārtas un dokumentācijas kvalitātes.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
-120 867,93
visi uzņēmumi
samazinās
Vērtības nozīme:
10,30
Grāmatveža vidējās darba algas stundas tarifa likme
0,05
3 minūtes darba laika
643
Pārvadātāju skaits
365
Taksometra skaitītāja žurnāla datu nodošanas dienu skaits gadā
-120 867,93
Skaidrojums ir sniegts pie anotācijas 2.1.punkta. Izmaksas aprēķinātas pieņemot, ka pārvadātājs strādā visu gadu un katru dienu, bet neņemot vērā mūsdienu digitālos risinājumus automātiskai datu iesniegšanai.
Kopā
-120 867,93
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Sabiedrības grupa
Vai ietekmē?
Izmaksas par vienību - euro
Vienību skaits
Atbilstības izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
2 000,00
visi uzņēmumi
Jā
Vērtības nozīme:
2 000,00
Vienas atkārtotas atbilstības pārbaudes programmas versijas izmaiņas vidējas izmaksas
1
Nav zināms personu vai gadījumu skaits
2 000,00
Skaidrojums ir sniegts pie anotācijas 2.1.punkta
Kopā
2 000,00
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
NēNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Sabiedrības līdzdalība tiks nodrošināta Tiesību aktu portālā.
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Publiskās apspriešanas laikā 04.11.2024. - 19.11.2024. saņemti viedokļi un iebildumi no Latvijas Pārtikas Tirgotāju Asociācijas un Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras, kas ņemti vērā daļēji.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Valsts ieņēmumu dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtības uzraudzību veic VID. Noteikumu projekts neparedz jaunu funkciju noteikšanu VID, projekts tiks realizēts VID esošo cilvēkresursu un finanšu līdzekļu ietvaros.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
