Anotācija

24-TA-2321: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Baznīcas iela 39" Salacgrīvā, Limbažu novadā, daļas pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 9. panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanas vajadzībām no privātpersonas atsavināt nekustamā īpašuma "Baznīcas iela 39" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 6615 004 0203) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6615 004 0203) daļu 1,3788 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) – Salacgrīvā, Limbažu novadā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 "Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu". Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Atbilstoši būvniecības ieceres tehniskajiem risinājumiem būvatļaujā Nr. BIS-BL-379867-281 "Ātrgaitas dzelzceļa "Rail Baltica" DS3 posma "LV/EE robeža – Vangaži" apakšposms DPS1", būvatļauja Nr. 2 Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt nekustamā īpašuma "Baznīcas iela 39" Salacgrīvā, Limbažu novadā, nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66150040203 (turpmāk – Nekustamais īpašums), sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66150040203 (turpmāk – Zemes vienība) daļu aptuveni 1,3788 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platībavar tikt precizēta) valstij piederošu valsts un pašvaldības nozīmes ceļu būvniecībai (valsts un pašvaldības ceļa nodalījuma joslas).
Atbilstoši akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmās daļas regulējumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Informācija par Nekustamo īpašumu.
1. Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 18. panta pirmo daļu sabiedrība ar ierobežotu atbildību "EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS" (turpmāk - Institūcija) 2023. gada 24. decembrī nosūtīja Nekustamā īpašuma īpašniekam paziņojumu Nr. 2.3.N/2023-4246 "Paziņojums par nekustamā īpašuma "Baznīcas iela 39" Salacgrīvā, Limbažu novadā, kadastra Nr. 66150040203, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai", norādot īpašniekam par Nekustamā īpašuma atsavināšanu sabiedrības vajadzību nodrošināšanai.
2. Institūcija izvērtēja ar lietas faktiskajiem apstākļiem saistīto dokumentāciju un konstatēja šādus būtiskus apstākļus:
2.1. Nekustamā īpašuma sastāvs un adrese:
2.1.1. sastāvs:
- zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 66150040203) 29,4582 ha platībā;
2.1.2. adrese:
Nekustamo īpašumu veidojošai zemes vienībai Kadastrā nav reģistrēta adrese.
2.2. Īpašuma tiesības.
Nekustamais īpašums ir ierakstīts Vidzemes rajona tiesas Salacgrīvas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 454, un īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu ir nostiprinātas juridiskai personai (turpmāk – Īpašnieks).
2.3. Nekustamajam īpašumam zemesgrāmatā reģistrēta atzīme - elektrisko tīklu gaisvadu līnijas 20 kV aizsargjosla, citi apgrūtinājumi, nomas vai apbūves tiesības, ķīlas vai hipotēkas, vai arī piedziņas atzīmes zemesgrāmatā nav reģistrētas.
2.4. Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā reģistrētā informācija par Zemes vienību:
2.4.1. apgrūtinājumi:
- aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem, kā arī pilsētu lauku teritorijās (020501)- 0,8846 ha.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
Ņemot vērā, ka Zemes vienība ir apgrūtināta ar ekspluatācijas aizsargjoslu gar elektriskajiem tīkliem, saskaņā ar Aizsargjoslu likuma normām par darbības ierobežojumiem būvdarbi šāda veida teritorijās nav aizliegti, bet to veikšanai ir nepieciešams saņemt saskaņojumu no atbildīgās valsts iestādes vai arī no aizsargjoslas izveidotāja – attiecīgā objekta īpašnieka vai valdītāja.
Tādējādi secināms, ka Zemes vienībai noteiktais apgrūtinājums ietekmēs Rail Baltica projekta ietvaros veicamos būvdarbus veidā, kas paredz papildus nosacījumu iekļaušanu būvdarbu risinājumos un to izpildes ievērošanu būvdarbu procesa laikā.
2.4.2. Nekustamā īpašuma lietošanas mērķis - "Zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir lauksaimniecība" (kods 0101) 29,4582 ha platībā.
2.4.3. Sadalījums pa zemes lietošanas veidiem: lauksaimniecībā izmantojamās zemes platība – 29,4582 ha (tajā skaitā aramzemes platība- 29,4582 ha, no kuras meliorētā lauksaimniecībā izmantojamā zeme – 20,00 ha).
2.5. Informācija par Nekustamā īpašuma atlikušo daļu:
Nodalot Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo (atsavināmo) Zemes vienības daļu aptuveni 1,377 ha platībā, atlikumā veidojas Zemes vienības daļa aptuveni 28,0812 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā).
Saskaņā ar Limbažu novada pašvaldības 2023. gada 9. novembra atzinumu (vēstule Nr. 8.2/23/1410) Zemes vienība atrodas gan Lauksaimnieciskās teritorijas, gan Savrupmāju apbūves teritorijā, kur atlikušās Zemes vienības daļas attiecīgi nevar būt mazākas par 0,5 ha un 0,12 ha. Līdz ar to Zemes vienības atlikusī daļa aptuveni 28,0812 ha platībā atbilst teritorijas plānojumam un turpmāk ir izmantojama patstāvīgi.
Ņemot vērā minēto, saskaņā ar Atsavināšanas likuma 18. panta pirmo un otro daļu Rail Baltica projekta vajadzībām atsavināma Zemes vienības daļa aptuveni 1,377 ha platībā.
Detalizējot būvprojekta tehniskos risinājumus, ir precizētas Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamās Zemes vienības daļas robežas un platība. Pēc precizējumiem Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamā atsavināmā zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66150040203 daļa palielinājusies par 18m2. Pēc izmaiņām kopējā atsavināmā platība ir aptuveni 1,3788 ha. Izmaiņas ir ietekmējušas atlikušo (neatsavināmo) zemes vienības daļu, tās platība pēc izmaiņām samazinājusies par 18 m2 kā rezultātā tā ir aptuveni 28,0794 ha.
Institūcija 2024. gada 5. jūlijā nosūtīja Īpašniekam atkārtotu paziņojumu Nr. 2.3.N/2024-3405 "Precizējums paziņojumā par nekustamā īpašuma "Baznīcas iela 39" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr.66150040203, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai", precizējot 2023. gada  24. decembrī nosūtīto paziņojumu Nr. 2.3.N/2023-4246 un informējot par Zemes vienības daļas aptuveni 1,3788 ha platībā atsavināšanu.
2.6. Īpašnieka prasījumi:
Īpašnieka pilnvarotā persona prasījumus un skaidrojumu par apstākļiem, kas varētu ietekmēt atlīdzības apmēru, neiesniedza, taču iesniedza Institūcijai par Nekustamā īpašuma iznomāšanu un izmantošanu lauksaimniecībā noslēgto nomas līgumu, kas noslēgts ar zemnieku saimniecību "Zīlītes II" un ir spēkā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2026. gada 31. decembrim.
Atbilstoši Civillikuma 2174. pantam, atsavinot nomas priekšmetu, ieguvējam jāievēro nomas līgums tikai tad, ja tas ierakstīts zemes grāmatās (2126. p.). Konkrētajā situācijā valstij nav pamata pārņemt Zemes nomas līguma saistības, jo šo saistību pārņemšana nav samērojama ar attiecīgo sabiedrības vajadzību nodrošināšanu, t.i. Nekustamā īpašuma daļa pāries valsts īpašumā brīva no visiem apgrūtinājumiem un nastām, kuras Nekustamajam īpašumam bija uzliktas saistību rezultātā un par kurām institūcija nav tieši paziņojusi, ka tā uzņemas attiecīgos apgrūtinājumus un nastas.
Ievērojot Civillikuma 2174. panta noteikumus, par to, ka ieguvējam (valstij) ir tiesības uzteikt tādu nomas līgumu, kas nav ierakstīts zemesgrāmatā, un Nomas līguma uzteikšanas gadījumā iznomātājam jāatlīdzina nomniekam visi zaudējumi, kādi viņam nodarīti ar līguma priekšlaicīgu izbeigšanu, savukārt ieguvējam (valstij) tādā gadījumā jādod nomniekam vai īrniekam piemērots laiks īres vai nomas priekšmeta atdošanai, atbilstoši Atsavināšanas likuma 12. panta pirmās daļas regulējumam, Institūcijai un Īpašniekam vienojoties par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks panākta arī vienošanās par Nekustamā īpašuma daļas atbrīvošanas kārtību un termiņiem.
Institūcijas Rail Baltica projektam atsavināmā īpašuma atlīdzības noteikšanas pastāvīgā komisija (turpmāk – Komisija) 2024. gada 8. augusta sēdes slēgtajā daļā apstiprināja atlīdzību par nekustamā īpašuma "Baznīcas iela 39" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66150040203) Salacgrīvā, Limbažu novadā, sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66150040203 daļas 1,3788 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) atsavināšanu, nosakot to kopējās summas 12 664,64 EUR (divpadsmit tūkstoši seši simti sešdesmit četri euro un 64 centi) apmērā, ko veido:
1. Nekustamā īpašuma atsavināmās daļas tirgus vērtība 10 902,52 EUR, ko veido:
 - zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66150040203 atsavināmās daļas aptuveni 1,3788 ha platībā tirgus vērtība 10 892,52 EUR (desmit tūkstoši astoņi simti deviņdesmit divi euro un 52 centi) jeb 0,79 EUR (septiņdesmit deviņi centi) par vienu zemes kvadrātmetru (kas būs jāpiemēro, veicot atlīdzības apmēra pārrēķinu, ja atsavināmās zemes vienības daļas platība tiks precizēta pēc kadastrālās uzmērīšanas);
- uz zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66150040203 atsavināmās daļas esošo atsevišķi augošo koku vērtība 10,00 EUR (desmit euro);
2. kompensējamie zaudējumi par zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66150040203 atlikušās (neatsavināmās) daļas lauksaimniecības zemes daļu 17,6212 ha platībā vērtības samazinājumu 1 762,12 EUR (viens tūkstotis septiņi simti sešdesmit divi euro un 30 centi) jeb 0,01 EUR (viens cents) par zemes kvadrātmetru (kas būs jāpiemēro, veicot atlīdzības apmēra pārrēķinu, ja atlikušās (neatsavināmās) zemes vienības daļas platība tiks precizēta pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas).

Komisija nolēma informēt Īpašnieku par:
- meliorācijas sistēmas saglabāšanas pasākumiem, norādot, ka saskaņā ar akciju sabiedrības "RB Rail", kas ir atbildīga par Rail Baltica trases projektēšanu, sniegto informāciju Rail Baltica projekta ietvaros meliorācijas sistēmas darbība nodrošināma atbilstoši sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Zemkopības ministrijas nekustamie īpašumi" izdotajiem tehniskajiem noteikumiem, kuri paredz, ka meliorācijas sistēmas darbība nedrīkst tikt pasliktināta vai traucēta. Projektējot un pārbūvējot esošo meliorācijas sistēmu, par projektēšanu atbildīgā un par būvdarbiem atbildīgā institūcija nodrošinās kopīpašniekiem piederošajā atlikušajā (neatsavināmajā) Zemes vienības daļā esošo likumīgi izbūvēto meliorācijas sistēmu funkcionalitātes saglabāšanu un to darbības nepasliktināšanu;
- iesniegtā zemes nomas līguma, kas noslēgts ar zemnieku saimniecību "Zīlītes II" un ir spēkā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2026. gada 31. decembrim (turpmāk – Zemes nomas līgums), ietekmi uz Nekustamā īpašuma daļas tirgus vērtību – sertificēts nekustamā īpašuma vērtētājs Nekustamā īpašuma atsavināmās daļas novērtēšanā ir pielietojis tirgus (salīdzināmo darījumu) pieeju un secinājis, ka ar šādu pieeju ir sasniegta augstāka tirgus vērtība salīdzinājumā ar ieņēmumu pieeju, vērtējot iesniegto Zemes nomas līgumu. Sertificēts nekustamā īpašuma vērtētājs, pieņemot, ka zemes nomas maksa varētu būt 200 EUR/ha gadā, ar aprēķiniem  parāda to, ka atsavināmā zemesgabala vērtība ir zemāka salīdzinājumā ar vērtību, kas iegūta, piemērojot salīdzināmo darījumu pieeju. Tāpēc ieņēmumu pieeja aprēķinā netiek izmantota. Salīdzināmo darījumu pieeja nodrošina Nekustamā īpašuma īpašniekam ienesīguma produktivitātes rādītāju kompensēšanu, jo novērtējot Nekustamā īpašuma atsavināmo daļu, ir ņemts vērā lauksaimniecības zemes kvalitatīvais novērtējums un salīdzinājumam veikta to darījumu (salīdzināmo darījumu) apskate, kas sniedz informāciju par darījumiem ar līdzvērtīgas kvalitātes lauksaimniecības zemēm.
Institūcijā ir saņemta Īpašnieka pilnvarotās personas piekrišana apstiprinātajam atlīdzības apmēram.
Par jautājuma tālāko virzību Satiksmes ministrijas un Ministru kabineta lēmuma pieņemšanai Institūcija informēs Īpašnieku papildus.

Pamatojoties uz Atsavināšanas likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 "Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu" 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2024. gada 26.septembra lēmumu Nr. 03.1-14/3328 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu, nosakot to 12 664,64 EUR.

Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt nekustamā īpašuma "Baznīcas iela 39" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66150040203) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 66150040203) daļu 1,3788 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) – Salacgrīvā, Limbažu novadā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļu ir aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

Nosaukums
-
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļas nepieciešamība sabiedrības vajadzībām konstatēta Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā.

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Īpašnieku, kuram piederošā Nekustamā īpašuma daļa atsavināma sabiedrības vajadzībām.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu, daļas pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2020. gada 13. novembrī starp akciju sabiedrību "RB Rail" un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un sabiedrība ar ierobežotu atbildību "EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS".

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk