23-TA-2176: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Valsts operatīvo medicīnisko komisiju" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ar Ministru kabineta rīkojuma projektu “Par Valsts operatīvo medicīnisko komisiju” (turpmāk – Projekts) tiek aktualizēts Valsts operatīvās medicīniskās komisijas (turpmāk - Komisija) personālsastāvs atbilstoši pašreizējai situācijai.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Aktualizēt Komisijas personālsastāvu atbilstoši pašreizējai situācijai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ar Ministru kabineta 2021. gada 2. jūnija rīkojumu Nr. 371 „Par Valsts operatīvo medicīnisko komisiju” (turpmāk – Rīkojums Nr. 371) ir apstiprināts Komisijas personālsastāvs, kurā iekļauti Ministru kabineta 2011. gada 13. decembra noteikumu Nr. 956 „Valsts operatīvās medicīniskās komisijas nolikums” 6. punktā minēto institūciju deleģētie pārstāvji.
Veselības ministrijas struktūrā un personālsastāvā ir notikušas izmaiņas, kā arī Komisijā pārstāvētās institūcijas ir aktualizējušas informāciju par institūciju pārstāvjiem dalībai Komisijā. Atbilstoši sniegtajiem priekšlikumiem Komisijas sastāvā iekļaujamajiem pārstāvjiem, būtu nepieciešams veikt virkni grozījumu Rīkojumā Nr. 371, veidojot prim punktus un svītrojot atsevišķus punktus, kas minēto informāciju padarītu grūti uztveramu.
Ņemot vērā minēto, lai noteiktu Komisijas personālsastāvu atbilstoši pašreizējai situācijai, kā arī lai nodrošinātu informāciju vieglāk uztveramu, sagatavots Projekts.
Veselības ministrijas struktūrā un personālsastāvā ir notikušas izmaiņas, kā arī Komisijā pārstāvētās institūcijas ir aktualizējušas informāciju par institūciju pārstāvjiem dalībai Komisijā. Atbilstoši sniegtajiem priekšlikumiem Komisijas sastāvā iekļaujamajiem pārstāvjiem, būtu nepieciešams veikt virkni grozījumu Rīkojumā Nr. 371, veidojot prim punktus un svītrojot atsevišķus punktus, kas minēto informāciju padarītu grūti uztveramu.
Ņemot vērā minēto, lai noteiktu Komisijas personālsastāvu atbilstoši pašreizējai situācijai, kā arī lai nodrošinātu informāciju vieglāk uztveramu, sagatavots Projekts.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Rīkojumā Nr. 371 iekļautā informācija par Komisijas personālsastāvu neatbilst esošajai situācijai.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā notikušās izmaiņas Veselības ministrijas personālsastāvā, kā arī atbilstoši citu Komisijas sastāvā iekļauto institūciju sniegtajai aktualizētajai informācijai par deleģētajiem pārstāvjiem dalībai Komisijā, nepieciešams noteikt Komisijas personālsastāvu atbilstoši pašreizējai situācijai. Komisijas sastāvā iekļautas personas, kuru kompetence un zināšanas nepieciešamas sekmīgai ārkārtas medicīniskās situācijas, ārkārtas sabiedrības veselības situācijas pārvaldīšanai.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 7.septembra noteikumu Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" 52.2.8. apakšpunkta prasībām, Noteikumu Nr. 956 6. punktā minēto institūciju pārstāvju iekļaušana Komisijas sastāvā saskaņota, saņemot no minētajām institūcijām informāciju par deleģētajiem pārstāvjiem.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Ministru kabineta 2021. gada 2. jūnija rīkojums Nr. 371 „Par Valsts operatīvo medicīnisko komisiju” (turpmāk - Rīkojums Nr. 371)
Pamatojums un apraksts
Ar Projekta spēkā stāšanos, atbilstoši Projekta 2.punktā minētajam, spēku zaudē Rīkojums Nr. 371.
Atbildīgā institūcija
Veselības ministrija
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka Projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo aktualizē Komisijas personālsastāvu, bet nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, sabiedrības līdzdalības kārtība Projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami tīmekļa vietnē: www.likumi.lv
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests
- Zāļu valsts aģentūra
- Veselības inspekcija
- Nacionālais veselības dienests
- Slimību profilakses un kontroles centrs
- Valsts asinsdonoru centrs
- Valsts tiesu medicīnas ekspertīzes centrs
- Veselības ministrija
- SIA "Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca"
- VSIA "Paula Stradiņa klīniskā universitātes slimnīca"
- VSIA "Bērnu klīniskā universitātes slimnīca"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Komisija ir konsultatīva un koordinējoša institūcija, kuras darbības mērķis ir nodrošināt veselības nozares institūciju saskaņotu darbību ārkārtas medicīniskajā situācijā un ārkārtas sabiedrības veselības situācijā.
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi