21-TA-1685: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2011. gada 27. decembra noteikumos Nr. 1035 "Kārtība, kādā valsts finansē profesionālās ievirzes mākslas, mūzikas un dejas izglītības programmas"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts sagatavots pēc Kultūras ministrijas iniciatīvas, lai izpildītu Ministru kabineta 2022.gada 17.septembra ārkārtas sēdē izskatīto informatīvo ziņojumu “Par pedagogu darba slodzes līdzsvarošanu un likmes paaugstināšanu” un lemto par pedagogu beztermiņa streika vienošanās izpildi, kā arī lai precizētu apmaksājamo pedagoģisko likmju skaitu vienam izglītojamam, ņemot vērā profesionālās ievirzes pedagogu slodzes sadalījuma izmaiņas, kas apstiprinātas ar Ministru kabineta 2022.gada 13.decembra sēdē pieņemto Ministru kabineta noteikumu projektu “Grozījumi Ministru kabineta 2016.gada 5.jūlija noteikumos Nr.445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi”” (turpmāk – MK noteikumi Nr.445). Projektā iekļautais regulējums atbilst Pedagogu streika izlīgšanas komisijas panāktajai vienošanai.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir precizēt Ministru kabineta 2011.gada 27.decembra noteikumos Nr.1035 “Kārtība, kādā valsts finansē profesionālās ievirzes mākslas, mūzikas un dejas izglītības programmas” (turpmāk – MK noteikumi Nr.1035) noteikto apmaksājamo pedagoģisko likmju skaitu vienam izglītojamam un dotācijas aprēķina kārtību, ņemot vērā papildu finansējumu pedagogu darba slodzes sabalansēšanai, pedagogu papildu pienākumu apmaksai un pedagogu darba samaksas paaugstināšanai, atbilstoši Pedagogu streika izlīgšanas komisijas panāktajai vienošanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ministru kabinetā 2022.gada 13.decembrī ir pieņemti grozījumi MK noteikumos Nr.445, kuri paredz līdzsvarot profesionālās ievirzes izglītības pedagogu darba slodzi, t.i. 26 kontaktstundas, no 2023.gada 1.janvāra. Lai nodrošinātu minētā izpildi, nepieciešams veikt atbilstošus grozījumus MK noteikumos Nr.1035.
Projektā ir iekļauti grozījumi, ņemot vērā 2022.gada 3.marta grozījumus Profesionālās izglītības likumā, kas stājās spēkā 2022.gada 1.aprīlī un paredz mākslu izglītības kompetences centra statusa ieviešanu, aizstājot līdz šim esošo profesionālās izglītības kompetences centra statusu.
Projektā ir iekļauti grozījumi, ņemot vērā 2022.gada 3.marta grozījumus Profesionālās izglītības likumā, kas stājās spēkā 2022.gada 1.aprīlī un paredz mākslu izglītības kompetences centra statusa ieviešanu, aizstājot līdz šim esošo profesionālās izglītības kompetences centra statusu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Līdz 2022.gada 13.decembra grozījumiem MK noteikumos Nr.445 to 3.pielikums “Pedagogu darba slodze, kas atbilst vienai mēneša darba algas likmei” noteica profesionālās ievirzes izglītības pedagogam darba slodzi nedēļā – 30 stundas, no kurām 28 stundas ir noteiktas mācību stundu/nodarbību vadīšanai, attiecīgi divas stundas paredzētas nodarbību sagatavošanai.
Praktiskā darba pieredze liecina, ka profesionālās ievirzes pedagogam līdztekus mācību stundu vadīšanai ikdienā ir arī vairāki citi darba pienākumi, kuru apjoms būtiski pārsniedz divas stundas (gatavošanās nodarbībām, obligātās dokumentācijas aizpildīšana, darbs ar vecākiem, dalība sacensībās u.c.). Līdzvērtīgi arī profesionālās ievirzes izglītības mūzikā, mākslā un dejā pedagogiem bez mācību stundām ir plašs spektrs papildu pienākumu – kā minēto mācību stundu un fakultatīvo nodarbību sagatavošana, izglītojamo rakstu darbu labošana, individuālais un grupu darbs ar izglītojamiem un konsultācijas, izglītojamo sagatavošana koncertiem, konkursiem, kolektīvās muzicēšanas nodrošināšana, klases audzinātāja pienākumu veikšana, metodiskais darbs izglītības iestādē, izstāžu un koncertu organizēšana, projektu vadība un citas ar izglītības iestādes attīstību saistītas darbības, u.c.
Lai rastu risinājumu profesionālās ievirzes pedagogu darba slodzes sabalansēšanai, ņemot vērā Pedagogu streika izlīgšanas komisijas prasības un Ministru kabinetā 2022.gada 17.septembrī izskatītajā informatīvajā ziņojumā “Par pedagogu darba slodzes līdzsvarošanu likmes paaugstināšanu” noteikto, ar 2022.gada 13.decembra grozījumiem MK noteikumos Nr.445 profesionālās ievirzes pedagogiem paredzēts kontaktstundu nodrošināšanai nepieciešamo gatavošanās stundu palielinājums, vienlaikus paredzot arī papildu finansējuma piešķiršanu 11% apmērā. Plānotais finansējuma palielinājums nodrošinātu iespēju šobrīd noteiktajā profesionālās ievirzes pedagogu darba slodzes proporcijā paredzētās divas stundas citu pienākumu veikšanai palielināt līdz četrām stundām, t.i. profesionālās ievirzes pedagogiem no 2023.gada 1.janvāra darba slodzi nedēļā – 30 stundas, no kurām 26 stundas ir noteiktas mācību stundu/nodarbību vadīšanai, attiecīgi četras stundas paredzētas nodarbību sagatavošanai.
Praktiskā darba pieredze liecina, ka profesionālās ievirzes pedagogam līdztekus mācību stundu vadīšanai ikdienā ir arī vairāki citi darba pienākumi, kuru apjoms būtiski pārsniedz divas stundas (gatavošanās nodarbībām, obligātās dokumentācijas aizpildīšana, darbs ar vecākiem, dalība sacensībās u.c.). Līdzvērtīgi arī profesionālās ievirzes izglītības mūzikā, mākslā un dejā pedagogiem bez mācību stundām ir plašs spektrs papildu pienākumu – kā minēto mācību stundu un fakultatīvo nodarbību sagatavošana, izglītojamo rakstu darbu labošana, individuālais un grupu darbs ar izglītojamiem un konsultācijas, izglītojamo sagatavošana koncertiem, konkursiem, kolektīvās muzicēšanas nodrošināšana, klases audzinātāja pienākumu veikšana, metodiskais darbs izglītības iestādē, izstāžu un koncertu organizēšana, projektu vadība un citas ar izglītības iestādes attīstību saistītas darbības, u.c.
Lai rastu risinājumu profesionālās ievirzes pedagogu darba slodzes sabalansēšanai, ņemot vērā Pedagogu streika izlīgšanas komisijas prasības un Ministru kabinetā 2022.gada 17.septembrī izskatītajā informatīvajā ziņojumā “Par pedagogu darba slodzes līdzsvarošanu likmes paaugstināšanu” noteikto, ar 2022.gada 13.decembra grozījumiem MK noteikumos Nr.445 profesionālās ievirzes pedagogiem paredzēts kontaktstundu nodrošināšanai nepieciešamo gatavošanās stundu palielinājums, vienlaikus paredzot arī papildu finansējuma piešķiršanu 11% apmērā. Plānotais finansējuma palielinājums nodrošinātu iespēju šobrīd noteiktajā profesionālās ievirzes pedagogu darba slodzes proporcijā paredzētās divas stundas citu pienākumu veikšanai palielināt līdz četrām stundām, t.i. profesionālās ievirzes pedagogiem no 2023.gada 1.janvāra darba slodzi nedēļā – 30 stundas, no kurām 26 stundas ir noteiktas mācību stundu/nodarbību vadīšanai, attiecīgi četras stundas paredzētas nodarbību sagatavošanai.
Risinājuma apraksts
Profesionālās ievirzes pedagogu darba slodzes līdzsvarošanai, Ministru kabineta 2022.gada 13.decembra sēdē pieņemtie grozījumi MK noteikumos Nr.445 nosaka, ka profesionālās ievirzes izglītības pedagogam ir noteikta darba slodze nedēļā – 30 stundas, no kurām četras stundas ir paredzētas nodarbību sagatavošanai/citu pienākumu veikšanai. Ievērojot to, ka izmaiņas darba slodzes proporcijā var palielināt vakanču pieaugumu, ar 2022.gada 13.decembra grozījumiem MK noteikumos Nr.445 noteikts, ka, vienlaikus paredzot darba stundu un stundu citu pienākumu attiecību kā ieteicamu, izglītības iestādes vadītājam un pedagogam ir tiesības vienoties par citu proporciju, bet ne mazāk kā šobrīd noteikto stundu proporciju 28/2.
Ņemot vērā MK noteikumos Nr.445 paredzētās profesionālās ievirzes pedagogu darba slodzes sadalījuma izmaiņas, Projektā ir precizēts profesionālās ievirzes izglītības programmas pedagogiem vidējo apmaksājamo pedagoģisko likmju skaits mēnesī uz vienu izglītojamo visās mākslu profesionālās ievirzes izglītības programmu grupās. Jaunais vidējo apmaksājamo pedagoģisko likmju skaits mēnesī uz vienu izglītojamo noteikts konvertējot esošās mācību stundu vadīšanai paredzētās 28 stundas nedēļā uz 26 stundām nedēļā un pievienojot attiecīgi četras stundas nodarbību sagatavošanai/citu pienākumu veikšanai. Detalizēts aprēķins pievienots anotācijas pielikumā.
Ņemot vērā, ka šobrīd nevienā no Latvijas profesionālas ievirzes izglītības iestādēm netiek īstenota profesionālās ievirzes teātra izglītības programma, attiecīgā norma tiek svītrota no MK noteikumiem Nr.1035 (MK noteikumu Nr.1035 13.8.punkts).
Ņemot vērā MK noteikumos Nr.445 paredzētās profesionālās ievirzes pedagogu darba slodzes sadalījuma izmaiņas, Projektā ir precizēts profesionālās ievirzes izglītības programmas pedagogiem vidējo apmaksājamo pedagoģisko likmju skaits mēnesī uz vienu izglītojamo visās mākslu profesionālās ievirzes izglītības programmu grupās. Jaunais vidējo apmaksājamo pedagoģisko likmju skaits mēnesī uz vienu izglītojamo noteikts konvertējot esošās mācību stundu vadīšanai paredzētās 28 stundas nedēļā uz 26 stundām nedēļā un pievienojot attiecīgi četras stundas nodarbību sagatavošanai/citu pienākumu veikšanai. Detalizēts aprēķins pievienots anotācijas pielikumā.
Ņemot vērā, ka šobrīd nevienā no Latvijas profesionālas ievirzes izglītības iestādēm netiek īstenota profesionālās ievirzes teātra izglītības programma, attiecīgā norma tiek svītrota no MK noteikumiem Nr.1035 (MK noteikumu Nr.1035 13.8.punkts).
Problēmas apraksts
Atbilstoši Profesionālās izglītības likuma pārejas noteikumu 32.punktā noteiktajam profesionālās izglītības iestāde, kas ieguvusi profesionālās izglītības kompetences centra statusu līdz 2022.gada 31.martam un saņem valsts budžeta finansējumu reģionālā vai nozares metodiskā centra, pedagogu tālākizglītības centra un ārpus formālās izglītības sistēmas iegūtās profesionālās kompetences novērtēšanas funkciju veikšanai, turpina saņemt minēto valsts budžeta finansējumu līdz 2022.gada 31.decembrim un no 2023.gada 1.janvāra līdz kārtējai akreditācijai saņem Profesionālās izglītības likuma 31.panta 2.1 daļā noteikto valsts budžeta finansējumu, ja dibinātājs, ievērojot Profesionālās izglītības likuma pārejas noteikumu 31.punktu, šai profesionālās izglītības iestādei ir noteicis tehnikuma vai mākslu izglītības kompetences centra statusu. Tādējādi Profesionālās izglītības likums paredz, ka profesionālās izglītības iestādes, kurām piešķirts profesionālās izglītības kompetences statuss, līdz jaunā statusa noteikšanai turpina saņem valsts budžeta finansējumu, kas piešķirts saistībā ar šo statusu. Savukārt, pēc jaunā statusa noteikšanas, saņem papildus finansējumu, ja profesionālās izglītības iestādei dibinātājs ir noteicis tehnikuma vai mākslu izglītības kompetences centra statusu.
Risinājuma apraksts
Ievērojot minēto un Profesionālās izglītības likumā, tai skaitā Profesionālās izglītības likuma pārejas noteikumos noteikto, grozījumi MK noteikumu Nr.1035 4.14.punktā paredz precizēt punkta redakciju, aizstājot vārdus “profesionālās izglītības kompetences centru” ar vārdiem “mākslu izglītības kompetences centru”.
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Ministru kabineta 2022.gada 29.novembra sēdes protokollēmuma (prot. Nr.61 41.§) “Informatīvais ziņojums “Par Ministru kabineta 2022.gada 17.septembra sēdes protokollēmuma (prot. Nr.47 1.§) “Informatīvais ziņojums “Par pedagogu darba slodzes līdzsvarošanu un likmes paaugstināšanu”” 2. un 8.punktā dotā uzdevuma izpildi”” 2.punktu tika nolemts pagarināt Ministru kabineta 2022.gada 17.septembra sēdes protokollēmuma (prot. Nr.47 1.§) “Informatīvais ziņojums “Par pedagogu darba slodzes līdzsvarošanu un likmes paaugstināšanu”” 2. un 8.punktā dotā uzdevuma izpildes termiņu līdz 2023.gada 1.februārim. Līdz ar to paredzams, ka no 2023.gada 1.septembra būs izmaiņas, kas var ietekmēt MK noteikumos Nr.1035 noteikto izglītības programmās nodarbināto pedagogu darba samaksas un valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu dotācijas apmēru. Kā arī ņemot vērā Profesionālās izglītības likuma grozījumus, kuri noteic, ka līdz 2023.gada 31.decembrim Ministru kabinets apstiprina valsts profesionālās ievirzes izglītības standartu (Profesionālās izglītības likuma pārejas noteikumu 18.punkts), Latvijas Nacionālais kultūras centrs ir uzsācis izstrādāt profesionālās ievirzes izglītības standartu mākslu jomā un paredzams, ka tas tiks apstiprināts ne vēlāk kā līdz 2023.gada 31.augustam.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā minēto, un to, ka izglītības programmās nodarbināto pedagogu darba samaksas un valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu dotācijas aprēķina nosacījumi 2023.gadā var mainīties, Projekta 1.8.punktā noteikts, ka dotāciju 2023.gadam Latvijas Nacionālais kultūras centrs, atbilstoši MK noteikumu Nr.1035 11.punktā noteiktajai kārtībai, aprēķina un apstiprina divas reizes gadā, t.i., par periodu no 2023.gada 1.janvāra līdz 31.augustam un par periodu no 2023.gada 1.septembra līdz 31.decembrim. Vienlaikus norādāms, ka apstiprinot dotācijas sadalījumu periodam no 2023.gada 1.janvāra līdz 31.augustam, finansējuma apjoms, kas paredzēts sadalīšanai periodam no 2023.gada 1.septembra līdz 31.decembrim netiks izmantots līdz tā sadalīšanas brīdim.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- profesionālās ievirzes izglītības pedagogi mākslu jomā
Ietekmes apraksts
Ņemot vērā papildu finansējumu, profesionālās ievirzes izglītības pedagogiem mākslu jomā tiek veikta darba slodzes sabalansēšana, pedagogu papildu pienākumu apmaksa un pedagogu darba samaksas paaugstināšana.
Juridiskās personas
- Pašvaldības un izglītības iestādes
Ietekmes apraksts
Ņemot vērā papildu finansējumu, pašvaldībām un izglītības iestādēm būs jāveic izmaiņas profesionālās ievirzes izglītības pedagogiem mākslu jomā, lai nodrošinātu darba slodzes sabalansēšanu, pedagogu papildu pienākumu apmaksas precizēšanu un pedagogu darba samaksas paaugstināšanu.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
22 339 478
0
23 526 077
2 575 850
23 526 077
2 575 850
2 575 850
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
22 339 478
0
23 526 077
2 575 850
23 526 077
2 575 850
2 575 850
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
22 339 478
0
23 526 077
2 575 850
23 526 077
2 575 850
2 575 850
2.1. valsts pamatbudžets
22 339 478
0
23 526 077
2 575 850
23 526 077
2 575 850
2 575 850
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
2023.gadam un turpmākajiem gadiem līdz šim plānotais finansējums profesionālās ievirzes izglītības programmu pedagogu darba samaksas finansēšanai ir 23 526 077 euro ik gadu.
Atbilstoši Ministru kabineta 2022.gada 13.decembra sēdes protokollēmuma (prot. Nr.64 67.§) “Noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2016.gada 5.jūlija noteikumos Nr.445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi”” 3.7.punktam, lai nodrošinātu Ministru kabineta 2022.gada 17.septembra ārkārtas sēdē lemto par pedagogu beztermiņa streika vienošanās izpildi, papildu nepieciešamais finansējums pedagogu darba samaksas palielināšanai un slodžu sabalansēšanai Kultūras ministrijai 2023.gadam un turpmāk ik gadu ir 4 891 905 euro apmērā, tajā skaitā profesionālās ievirzes izglītības programmu finansēšanai paredzētais papildu finansējums ir 2 575 850 euro.
Tādējādi kopējais 2023.gada un turpmākajiem gadiem plānotais finansējums profesionālās ievirzes programmu finansēšanai ir 26 101 927 euro ik gadu.
Atbilstoši Ministru kabineta 2022.gada 13.decembra sēdes protokollēmuma (prot. Nr.64 67.§) “Noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2016.gada 5.jūlija noteikumos Nr.445 “Pedagogu darba samaksas noteikumi”” 3.7.punktam, lai nodrošinātu Ministru kabineta 2022.gada 17.septembra ārkārtas sēdē lemto par pedagogu beztermiņa streika vienošanās izpildi, papildu nepieciešamais finansējums pedagogu darba samaksas palielināšanai un slodžu sabalansēšanai Kultūras ministrijai 2023.gadam un turpmāk ik gadu ir 4 891 905 euro apmērā, tajā skaitā profesionālās ievirzes izglītības programmu finansēšanai paredzētais papildu finansējums ir 2 575 850 euro.
Tādējādi kopējais 2023.gada un turpmākajiem gadiem plānotais finansējums profesionālās ievirzes programmu finansēšanai ir 26 101 927 euro ik gadu.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Kultūras ministrija, Latvijas Nacionālais kultūras centrsNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Kultūras ministrija
- Latvijas Nacionālais kultūras centrs
- pašvaldības un izglītības iestādes
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Pedagogam vidēji uz vienu audzēkni apmaksājamo likmju aprēķins pašvaldību un privāto dibinātāju profesionālās ievirzes skolām