Anotācija (ex-ante)

23-TA-1527: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2020. gada 7. janvāra noteikumos Nr. 17 "Nacionālās metroloģijas institūcijas maksas pakalpojumu cenrādis"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts sagatavots pēc Ekonomikas ministrijas un Nacionālās metroloģijas institūcijas iniciatīvas, pamatojoties uz likuma "Par mērījumu vienotību" 14. panta ceturto daļu, Likuma par budžetu un finanšu vadību 5.panta devīto daļu un Ministru kabineta 2011.gada 3.maija noteikumu Nr.333 “Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība” (turpmāk – MK noteikumi Nr.333) 16. un 18.punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir aktualizēt Nacionālās metroloģijas institūcijas sniegto pakalpojumu klāstu un cenas, precizējot sniegtos maksas pakalpojumus, cenrādī precizējot līdz šim sniegtos pakalpojumus un svītrojot neaktuālos pakalpojumus, lai atbilstu Nacionālās metroloģijas institūcijas rīcībā esošajiem nacionālo mērvienību etaloniem, kuru saraksts ir noteikts ar Ministru kabineta 2020. gada 9. jūnija noteikumiem Nr. 369 "Noteikumi par nacionālo mērvienību etalonu sarakstu”.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2024.
Pamatojums
Lai vienkāršotu projektā paredzēto maksas pakalpojumu cenu izmaiņu uzskaites procesu grāmatvedībā, noteikumu projekts paredz grozījuma spēkā stāšanos ar 2024.gada 1.janvāri.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Likuma “Par mērījumu vienotību” 14. panta trešajā daļā noteikti Nacionālās metroloģijas institūcijas uzdevumi. Saskaņā ar Ministru kabineta 2014.gada 7.janvāra noteikumiem Nr.3 "Noteikumi par nacionālo metroloģijas institūciju" 2.punktu Nacionālās metroloģijas institūcijas funkcijas un uzdevumus veic sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Latvijas Nacionālais metroloģijas centrs" struktūrvienība "Metroloģijas birojs".
Nacionālās metroloģijas institūcija, pildot likumā “Par mērījumu vienotību” noteiktos uzdevumus, sniedz maksas pakalpojumus, saskaņā ar maksas pakalpojumu cenrādi, proti, etalonu kalibrēšana, dokumentu izvērtēšana un nacionālā mērīšanas līdzekļa tipa apstiprināšana vai pagarināšana, apstiprināta mērīšanas līdzekļa nacionālā tipa papildinājumu vai izmaiņu veikšana, nacionālā mērīšanas līdzekļa tipa apstiprinājuma sertifikāta un tā pielikuma sagatavošana, apmācības metroloģijas jomā un starplaboratoriju salīdzinošo mērījumu organizēšana laboratorijām. Pie tam kalibrēšanas pakalpojumi tiek sniegti, izmantojot nacionālos mērvienību etalonus, nodrošinot mērījumu metroloģisko izsekojamību līdz Starptautiskajai mērvienību sistēmai.
Pašlaik maksu par Nacionālās metroloģijas institūcijas sniegtajiem pakalpojumiem nosaka Ministru kabineta 2020. gada 7. janvāra noteikumi Nr. 17 "Nacionālās metroloģijas institūcijas maksas pakalpojumu cenrādis" (turpmāk - Cenrādis), kur noteiktas 23 dažādas fiksētās maksas, tostarp par kalibrēšanas pakalpojumiem, mērīšanas līdzekļu nacionālā tipa novērtēšanu un apstiprināšanu, apmācībām metroloģijā un starplaboratoriju salīdzinošo mērījumu organizēšanu.
Cenrādis tika veidots, ņemot vērā uz 2020. gadu spēkā esošo nacionālo mērvienību etalonu sarakstu un mērīšanas līdzekļu nacionālā tipa apstiprināšanas procedūru.
Ņemot vērā, ka ar Ministru kabineta 2020. gada 9. jūnija noteikumiem Nr. 369 "Noteikumi par nacionālo mērvienību etalonu sarakstu” tika veiktas izmaiņas un vairāki nacionālo mērvienību etaloni tika izņemti no etalonu saraksta, tad Nacionālā metroloģijas institūcija vairs nespēj sniegt attiecīgo mērinstrumentu (pretestības spoļu (diapazonā no 1,1 Ω līdz 100 kΩ), multimetru, M1 precizitātes klases 500 kg atsvaru, stikla skalu, optiskās interferences plakņu, virsmas negluduma mēru) kalibrēšanas pakalpojumus. Pie tam ir pieaugušas esošo nacionālo mērvienību etalonu uzturēšanas un personāla atalgojuma izmaksas, tostarp tās, kas saistītas ar etalonu metroloģiskās izsekojamības nodrošināšu līdz Starptautiskai mērvienību sistēmai.
 
Nacionālās metroloģijas institūcijas personāla atalgojuma izmaiņas (2020 – 2023)
Amats 2020 2021 2022 2023 Pieaugums, %
Vadītājs 1900 1900 1900 2090 10%
Vadītāja vietnieks 1360 1650 1650 1818 33%
Metroloģijas inženieris 925 1100 1100 1210 31%
Grāmatvedis 1050 1050 1050 1155 10%

Uzturēšanas izmaksu pieaugums galvenokārt saistīts ar telpu uzturēšanas (t.sk., energoresursu) izdevumiem un nacionālo mērvienību etalonu periodisko kalibrēšanu citu valstu nacionālajos metroloģijas institūtos, kur pēdējo divu gadu laikā vidējais izmaksu pieaugums ir 5 - 10 procenti.
Lielāko Nacionālās metroloģijas institūcijas maksas pakalpojumu cenu pieaugumu veido personāla un tehnisko ekspertu darba samaksa. Patreiz Nacionālās metroloģijas institūcijas metroloģijas inženieru darba samaksa ir 7,56 euro/stundā jeb 1210 euro/mēnesī. Lai piesaistītu augsti kvalificētus metroloģijas inženierus, atalgojuma līmenim būtu jābūt vismaz 80 % apmērā no vidējā atalgojuma nozarē, t.i., aptuveni 1600 euro/mēnesī (Piezīme. www.vid.gov.lv dati). Savukārt patreizējās izmaksas par ārējo tehnisko ekspertīzi ir 10,00 euro/stundā, kas ir par 23 procentiem vairāk nekā stundas likme esošajā Cenrādī. Ne vienmēr šāda darba samaksa ir pievilcīga augsti kvalificētiem tehniskajiem ekspertiem tādās mērījumu jomās kā braukšanas ātruma kontroles mērierīces vai automātiskie autosvari, un tas savukārt apgrūtina Nacionālās metroloģijas institūcijas iespējas piesaistīt kompetentākos tehniskos ekspertus attiecīgajās mērījumu jomā. Lai pietuvinātu tehniskā eksperta darba apmaksu vidējam atalgojumam valstī un veicinātu augsti kvalificētu ekspertu piesaisti, plānots palielināt tehniskā eksperta darba samaksu par aptuveni 220 procentiem (attiecīgi – 32,00 euro/stundā), tādējādi veidojot aptuveni 294 procentu pieaugumu pret esošā Cenrādī noteikto atalgojumu stundā.
Lai harmonizētu dimensionālo mērījumu pakalpojumu veidus un faktiskās izmaksas, plānots piemērot procedūras maksu garuma mēru kalibrēšanā, pēc analoģijas, kā tas tiek patreiz piemērots svītru mēru kalibrēšanā.
Noteikumu projekts paredz samazināt maksu par starplaboratoriju salīdzinošo mērījumu (prasmes pārbaužu) organizēšanu par aptuveni 30 procentiem. Esošā procedūras maksa vienai laboratorijai ir vidēji tāda pati, kā akreditētu prasmes pārbaužu organizētāju piedāvājumiem. Pie tam, pēdējo piecu gadu laikā nav bijis pieprasījums pēc pakalpojuma un iespējamie klienti kā iemeslu min salīdzinoši augsto procedūras maksu. 2022. gadā pilotprojekta ietvaros Nacionālā metroloģijas institūcija piecām akreditētām laboratorijām Latvijā organizēja starplaboratoriju salīdzinošos mērījumus atsvaru kalibrēšanā bez maksas. Tas deva iespēju atkārtoti pārskatīt prasmes pārbaužu organizēšanai nepieciešamo stundu apjomu un izmaksas vienai laboratorijai.
Pēdējā gada laikā Nacionālā metroloģijas institūcija vairākkārt ir saņēmusi no klientiem iesniegumu ar lūgumu veikt apstiprināta mērīšanas līdzekļa nacionālā tipa sertifikāta papildinājumus vai izmaiņas. Minētā pakalpojuma nodrošināšana ietver arī tehniskā eksperta pakalpojumus. Pie tam šāds Nacionālās metroloģijas institūcijas pakalpojums nav ietverts patreizējā Cenrādī. Tādējādi esošā situācija nenosedz Nacionālās metroloģijas institūcijas sniegto maksas pakalpojumu faktisko izmaksu apjomu tādā apmērā, lai Nacionālās metroloģijas institūcija spētu veicināt tā darbības attīstības mērķu sasniegšanu un ilgtspēju.

Maksu par kalibrēšanas pakalpojumiem veido sekojošas darbības: pieteikuma saņemšana un reģistrēšana, līguma/vienošanās par kalibrēšanas pakalpojumu sagatavošana, rēķina sagatavošana, etalona/ mērīšanas līdzekļa kalibrēšana un mērījumu rezultātu apstrāde un kalibrēšanas sertifikāta sagatavošana un izsniegšana.
Maksu par mērīšanas līdzekļa tipa novērtēšanu un nacionālā tipa apstiprināšanu, kā arī apstiprināta mērīšanas līdzekļa nacionālā tipa papildinājumi vai izmaiņas veido: iesnieguma un tam pievienoto dokumentu saņemšana un reģistrēšana, rēķina sagatavošana, iesniegtās dokumentācijas sākotnējā izvērtēšana, mērīšanas līdzekļa tipa novērtēšana (tehniskā ekspertīze), novērtēšanas dokumentu (tehniskā eksperta atzinuma) sagatavošana, lēmuma (administratīvā akta) sagatavošana, pieņemšana un paziņošana.
Savukārt maksu par mērīšanas līdzekļa nacionālā tipa apstiprinājuma sertifikāta derīguma termiņa pagarināšanu veido: iesnieguma un tam pievienoto dokumentu saņemšana un reģistrēšana, rēķina sagatavošana, iesniegtās dokumentācijas izvērtēšana, mērīšanas līdzekļa tipa novērtēšana atbilstībai apstiprinātajam tipam un lēmuma (administratīvā akta) sagatavošana, pieņemšana un paziņošana.
Maksu par nacionālā mērīšanas līdzekļa tipa apstiprinājuma sertifikāta un tā pielikuma sagatavošanu veido sekojošas darbības: mērīšanas līdzekļa tipa reģistrācija Valsts mērīšanas līdzekļu reģistrā, mērīšanas līdzekļa tipa apstiprinājuma sertifikāta un tā pielikuma sagatavošana un izsniegšana.
Maksu par apmācībām metroloģijas jomā veido: līguma/vienošanās par apmācības pakalpojumu sagatavošana, rēķina sagatavošana, mācību telpas un mācību materiālu nodrošinājums apmācību laikā, kvalificēta lektora piesaistīšana, apmācību materiālu sagatavošana, apmācību īstenošana, apliecinājuma par dalību apmācībā sagatavošana un izsniegšana.
Maksu par starplaboratoriju salīdzinošo mērījumu (turpmāk - prasmes pārbaudes) organizēšanu vienai laboratorijai veido: pieteikuma saņemšana un reģistrēšana, līguma/vienošanās par prasmes pārbaudes organizēšanu, rēķina sagatavošana, prasmes pārbaudes shēmas izstrāde, prasmes pārbaudes objekta sagatavošana, tā homogenitātes un stabilitātes novērtēšana, prasmes pārbaudes objekta metroloģiskās izsekojamības nodrošināšana, prasmes pārbaudes objekta piešķirtās vērtības noteikšana un mērījumu nenoteiktības aprēķināšana, prasmes pārbaudes rezultātu statistiskā modeļa izstrāde, prasmes pārbaudes izpilde, prasmes pārbaudes objekta apstrāde, glabāšana, iesaiņošana, marķēšana un izplatīšana, prasmes pārbaudes rezultātu statistiskā analīze un laboratorijas veiktspējas novērtēšana, kā arī prasmes pārbaudes pārskata sagatavošana un rezultātu paziņošana. 
Ievērojot minēto, Ekonomikas ministrija ir sagatavojusi noteikumu projektu, kurā ir aktualizēts sniegto maksas pakalpojumu cenrādis, ievērojot principu, ka maksai par sniegtajiem pakalpojumiem ir jāsedz pilnas Nacionālās metroloģijas institūcijas darbības izmaksas, nodrošinot pakalpojumu finansiālu neatkarību, ilgtspēju un attīstību.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Līdzšinējā Cenrādī noteiktā maksa par Nacionālās metroloģijas institūcijas sniegtajiem maksas pakalpojumiem nenosedz faktiskos personāla atalgojuma un ārējo tehnisko ekspertu darba samaksas izdevumus. Minētais apstāklis licis pārskatīt Nacionālās metroloģijas institūcijas izdevumus citu izvirzīto mērķu sasniegšanai, piemēram, neīstenojot finansiāli ietilpīgus personāla kompetences pilnveides pasākumus (teorētiskās un praktiskās apmācības, dalība tehniskajās komitejās un tml.), materiāli tehniskā nodrošinājuma (esošās nacionālo etalonu bāzes uzlabošana vai atjaunināšana) un citus Nacionālās metroloģijas institūcijas darbības attīstības pasākumus atbilstoši izvirzītajiem stratēģiskajiem mērķiem un uzdevumiem.
Neiegūstot Nacionālās metroloģijas institūcijas maksas pakalpojumu izmaksu apjomam un veidam atbilstošus ieņēmumus saglabājas pastāvīgi paaugstināti riski attiecībā uz Nacionālās metroloģijas institūcijas ilgtspēju un attīstību, kā arī spēju veikt pilnīgu valsts deleģēto funkciju izpildi un nodrošināt augstas kvalitātes līmeņa pakalpojumus.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu pietiekamus ieņēmumus Nacionālās metroloģijas institūcijas maksas pakalpojumu izdevumu segšanai un turpmākai attīstībai un ilgtspējai, noteikumu projektā kalibrēšanas un citu pakalpojumu stundas maksas ir noteiktas tādas, lai pilnībā nosegtu attiecīgā pakalpojuma faktiskās izmaksas un nodrošinātu pozitīvu ieņēmumu un izdevumu bilanci.

Noteikumu projekts paredz esošo Cenrādi izteikt jaunā redakcijā, to precizējot, papildinot ar jauniem pakalpojumiem un svītrojot neaktuālos pakalpojumus, kas vairs netiek sniegti.
Salīdzinājumā ar esošo Cenrādi ir ieviestas šādas galvenās izmaiņas:
1. precizēts pakalpojumu veidu definējums un mērvienības;
2. aktualizēta pakalpojumu veidu pašizmaksa, ņemot vērā to faktisko apjomu, laika patēriņu to īstenošanai un ar to saistītās tiešās un netiešās izmaksas;
3. papildināts ar pakalpojuma veidu “1.3. Līdzsprieguma vai līdzstrāvas kalibratora kalibrēšana”; “1.4. Maiņsprieguma vai maiņstrāvas kalibratora kalibrēšana”; “1.5. Multifunkcionāla kalibratora kalibrēšana”; “1.6. Multimetra kalibrēšana no 7 līdz 8.5 zīmju ciparu indikācijai (līdzspriegums, līdzstrāva, maiņspriegums, maiņstrāva, pretestība)”; “1.7. Multimetra kalibrēšana līdz 7 zīmju ciparu indikācijai (līdzspriegums, līdzstrāva, maiņspriegums, maiņstrāva, pretestība)”; “1.8. Multimetra kalibrēšana līdz 8.5 zīmju ciparu indikācijai – līdzspriegums vai līdzstrāva”; “1.9. Multimetra kalibrēšana līdz 8.5 zīmju ciparu indikācijai – maiņspriegums vai maiņstrāva”; “1.10. Multimetra kalibrēšana līdz 8.5 zīmju ciparu indikācijai - pretestība”; “3.1. Garuma mēra kalibrēšana (pamata cena)”; “4.4. Apstiprināta mērīšanas līdzekļa nacionālā tipa papildinājumi vai izmaiņas” un “4.7. Citi pakalpojumi (pēc vienošanās);
4. izņemti pretestības spoļu (diapazonā no 1,1 Ω līdz 100 kΩ), multimetru, M1 precizitātes klases 500 kg atsvaru, stikla skalu, optiskās interferences plakņu un virsmas negluduma mēru kalibrēšanas pakalpojumi.

Noteikumu projektā Nacionālās metroloģijas institūcijas sniegto maksas pakalpojumu cenas plānots paaugstināt sākot ar 2024. gadu.
Nacionālās metroloģijas institūcijas sniegto maksas pakalpojumu cenu izmaiņas kalibrēšanas pakalpojumiem variē atkarībā no mērījumu jomas uzturēšanas izmaksām un adekvāta darba apjoma noteikšanas, kā arī personāla darba samaksas. Savukārt citu pakalpojumu cenas pieaugumu galvenokārt ietekmējis atalgojuma stundas likmes pieaugums par tehnisko ekspertīzi.
 
Pakalpojuma veids Esošais cenrādis (2020) Plānotais cenrādis (2024) Izmaiņas, % Igaunija Lietuva
Pretestības mēra kalibrēšana no 0,001 Ω līdz 1 Ω ar nenoteiktību no 9 nΩ līdz 270 nΩ 108 450 317 % 506 Nesniedz
References standarta (etalona) kalibrēšana ar līdzsprieguma avotu ar nenoteiktību 5 µV 198 495 150 % 682 Nesniedz
Līdzsprieguma vai līdzstrāvas kalibratora kalibrēšana - 280 - Nesniedz Nesniedz
Maiņsprieguma vai maiņstrāvas kalibratora kalibrēšana - 330 - Nesniedz Nesniedz
Multifunkcionāla kalibratora kalibrēšana - 1160 - Nesniedz Nesniedz
Multimetra kalibrēšana no 7 līdz 8.5 zīmju ciparu indikācijai (līdzspriegums, līdzstrāva, maiņspriegums, maiņstrāva, pretestība) - 965 - Nesniedz Nesniedz
Multimetra kalibrēšana līdz 7 zīmju ciparu indikācijai (līdzspriegums, līdzstrāva, maiņspriegums, maiņstrāva, pretestība) - 615 - 605 Nav informācijas
Multimetra kalibrēšana līdz 8.5 zīmju ciparu indikācijai – līdzspriegums vai līdzstrāva - 215 - 275 Nav informācijas
Multimetra kalibrēšana līdz 8.5 zīmju ciparu indikācijai – maiņspriegums vai maiņstrāva - 240 - 275 Nav informācijas
Multimetra kalibrēšana līdz 8.5 zīmju ciparu indikācijai - pretestība - 215 - 275 Nav informācijas
E1 precizitātes klases atsvaru kalibrēšana līdz 10 kg 65 85 31 % Nesniedz Nesniedz
E2 precizitātes klases atsvaru kalibrēšana 20 kg 55 75 36 % 132 82
Garuma mēra kalibrēšana (pamata cena) - 100 0 % 132 Nav informācijas
Garuma mēra kalibrēšana (0,1–100) mm ar nenoteiktību U ≥ Q[80 nm, 1.3E-06 L] 10 20 100 % 39 Nesniedz
Garuma mēra kalibrēšana virs 100 mm līdz 300 mm ar nenoteiktību U Q[0.5 µm, 1.3E-06 L] 25 35 40 % 66 Nesniedz
Garuma mēra kalibrēšana virs 300 mm līdz 1000 mm ar nenoteiktību U ≥ Q[0.5 µm, 1.3E-06 L] 38 48 18% 66 Nesniedz
Mērlentes (svītru mēra) kalibrēšana līdz 20 m ar nenoteiktību U = Q [0,15; 0,01L] mm (pamata cena) 30 40 33 % 52 Nesniedz
Mērlentes (svītru mēra) katra nākošā intervāla kalibrēšana 5 12 140 % 9 Nesniedz
Leņķa mērplāksnītes viena leņķa kalibrēšana ar nenoteiktību
U = 3"
42 45 7 % 60 Nesniedz
Prizmas vienas skaldnes kalibrēšana ar nenoteiktību
U = 3"
42 45 7 % Nesniedz Nesniedz
Mērīšanas līdzekļa tipa novērtēšana un mērīšanas līdzekļa nacionālā tipa apstiprināšana 450 1100 144 % Nav informācijas Nav informācijas
Mērīšanas līdzekļa nacionālā tipa apstiprinājuma sertifikāta un tā pielikuma sagatavošana 30 40 33 % Nav informācijas Nav informācijas
Mērīšanas līdzekļa nacionālā tipa apstiprinājuma sertifikāta derīguma termiņa pagarināšana 142 460 224 % Nav informācijas Nav informācijas
Apstiprināta mērīšanas līdzekļa nacionālā tipa papildinājumi vai izmaiņas - 860 - Nav informācijas Nav informācijas
Apmācības metroloģijas jomā (1 personai) 73 73 0 % 1800,00
Personu grupai (1 – 10 cilv.)/ 8h
Nav informācijas
Starplaboratoriju salīdzinošo mērījumu (t.sk., divpusējo) organizēšana (1 laboratorijai 516 350 - 32 % Nesniedz Nesniedz
Citi pakalpojumi (pēc vienošanās) - 73 - 80 euro/h Nav informācijas

Izmaksas, kas saistītas ar mērīšanas līdzekļu nacionālā tipa apstiprināšanas, atbilstības novērtēšanas un kalibrēšanas pakalpojumiem, kā arī starplaboratoriju salīdzināšanu un apmācību metroloģijas jomā sedz attiecīgās fiziskās vai juridiskās personas, kurām šīs darbības ir nepieciešamas.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Cenas par sniegtajiem pakalpojumiem ir praktiski līdzīgas kā kaimiņvalstīm (Baltijas valstis), kaut arī process ir nedaudz atšķirīgs. Publiski pieejamā informācija par kalibrēšanas pakalpojumiem variē, jo ne visas mērījumu jomas un pakalpojumu veidi ir pieejami pārējās Baltijas valstīs.
Mērīšanas līdzekļu nacionālā tipa novērtēšanas un apstiprināšanas process Lietuvā un Igaunijā nav tieši salīdzināms ar tā norisi Latvijā. Piemēram, Lietuvā lēmumu pieņemšanas process ir vienas iestādes atbildībā, savukārt tehniskās ekspertīzes procesu veic šim uzdevumam notificētās institūcijas, kas arī nosaka tehniskās ekspertīzes pakalpojumu izmaksas. Līdz ar to cenu politika saistībā ar mērīšanas līdzekļu nacionālā tipa novērtēšanas un apstiprināšanas procesu nav tieši salīdzināma. 
Pieejama informācija par Igaunijā un Lietuvā sniegtajiem kalibrēšanas pakalpojumiem un to attiecīgais cenu salīdzinājums ir pieejams anotācijas 1.3.sadaļā atspoguļotajā tabulā.

Pakalpojuma cenu izcenojuma nemainīgā daļa ir detalizēti skaidrota šīs anotācijas 1.pielikumā, savukārt izcenojumu veidojošās tiešās un netiešās izmaksas atbilstoši pakalpojumu veidiem atspoguļotas šīs anotācijas 2.pielikumā.
Tā kā Nacionālā metroloģijas institūcija veic valsts pārvaldes funkcijas, tā sniegtajiem pakalpojumiem pievienotās vērtības nodokli nepiemēro saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 3.panta astoto daļu.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts ietekmēs visus mērīšanas līdzekļu ražotājus vai to pilnvarotos pārstāvjus, kam nepieciešama mērīšanas līdzekļu nacionālā tipa apstiprināšana atbilstoši normatīvā regulējuma prasībām, atbilstības novērtēšanas institūcijas testēšanas, kalibrēšanas un inspicēšanas jomās, kā arī institūcijas un uzņēmumus, kuriem nepieciešami kalibrēšanas pakalpojumi, starplaboratoriju salīdzināšanas un apmācības metroloģijas jomā.
Noteikumu projekts nerada papildu administratīvo slogu un neietekmē tautsaimniecības nozaru attīstību.
Nozare
Visas nozares
Nozaru ietekmes apraksts
-

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits
Nacionālā metroloģijas institūcija

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
Tiks norādīta pēc publiskās apspriešanas

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Tiks norādīti pēc publiskās apspriešanas

6.4. Cita informācija

Vienlaicīgi, ar publiskās apspriešanas organizēšanu noteikumu projekts tiks nosūtīts Latvijas Nacionālās metroloģijas padomes pārstāvjiem viedokļa sniegšanai.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Latvijas Nacionālais metroloģijas centrs" struktūrvienība "Metroloģijas birojs

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
1. pielikums
Nosaukums
Izcenojuma nemainīgās daļas pakalpojumu veidu skaidrojums
2. pielikums
Nosaukums
Izcenojumu veidojošās tiešās un netiešās izmaksas atbilstoši pakalpojumu veidiem