Anotācija (ex-ante)

24-TA-270: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta 2011. gada 27. decembra noteikumu Nr.1025 “Noteikumi par rīcību ar lietiskajiem pierādījumiem un arestēto mantu” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 1025) 73. punkts un Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 421) 46. punkts.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Krāslavas novada pašvaldībai nepieciešami finanšu līdzekļi 2 068 euro apmērā, lai kompensētu izdevumus, kas radušies par Krāslavas novada pašvaldībai nodotās arestētās mantas un nekustamā īpašuma glabāšanu (aizsardzību) “Amina”-2, Krāslavas novadā, Kalniešu pagastā, Silava, “Amina” no 2023. gada 30. oktobra līdz 31. decembrim.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pamatojoties uz Krāslavas novada pašvaldības 2024. gada 8. janvārī iesniegto informāciju (vēstule Nr. 1.1-12/21), saskaņā ar 2023. gada 2. oktobra Rīgas pilsētas tiesas lēmumu kriminālprocesā Nr.11816000218, Krāslavas novada pašvaldībai glabāšanai (aizsardzībai) tika nodota arestētā manta un nekustamais īpašums “Amina”-2, Krāslavas novadā, Kalniešu pagastā, Silava, “Amina” (kadastra Nr.60680030325). Līdz ar to Krāslavas novada pašvaldība, atsaucoties uz MK noteikumi Nr. 1025 73. punktu,  lūdz no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” segt izdevumus,  kas radušies par nodotās arestētās mantas un nekustamā īpašuma glabāšanu (aizsardzību) no 2023. gada 30. oktobra līdz 31. decembrim.

MK noteikumu Nr.1025 73.punkts noteic, ka pašvaldības līdzekļu pieprasījumu par izdevumiem, kas radušies, glabājot šo noteikumu 64. punktā[1] minēto mantu vai nekustamo īpašumu, iesniedz Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā (turpmāk - VARAM) divas reizes gadā – līdz 1.septembrim par laikposmu no 1. janvāra līdz 31. jūlijam un līdz 1. februārim par laikposmu no iepriekšējā gada 1. augusta līdz 31. decembrim. VARAM apkopo un izvērtē pašvaldību iesniegtos pieteikumus un sagatavo līdzekļu pieprasījumu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” – līdz 20. septembrim par laikposmu no 1. janvāra līdz 31. jūlijam un līdz 20. februārim par laikposmu no iepriekšējā gada 1. augusta līdz 31. decembrim.

Ar 2023. gada 2. oktobra Rīgas pilsētas tiesas lēmumu kriminālprocesā Nr.11816000218 tika nolemts nodot Krāslavas novada pašvaldībai glabāšanā (aizsardzībā):
- kustamo mantu 49 740 euro vērtībā, kas atrodas SIA “Akva Systems” piederošajā nekustamajā īpašumā Krāslavas novadā, Kalniešu pagastā, Silava, “Amina” un kas uzskaitīta  2020. gada 18. septembra lēmumā par aresta uzlikšanu mantai,
- kustamo mantu  383 290 euro vērtībā, kas atrodas SIA “Akva Systems” piederošajā nekustamajā īpašumā Krāslavas novadā, Kalniešu pagastā, Silava, “Amina” un kas uzskaitīta 2020. gada 18. septembra lēmumā par aresta uzlikšanu mantai,
- nekustamo īpašumu – zivju audzēšanas fermu “Amina”-2, Krāslavas novadā, Kalniešu pagastā, Silava, ”Amina” (kadastra Nr.60680030325).



[1] 64. Ja arests uzlikts mantai, kas ir nekustamais īpašums, vai mantai, kuru pārvietot nav iespējams, un to nevar atstāt glabāšanā tās īpašniekam vai lietotājam, viņa ģimenes loceklim vai citai fiziskai vai juridiskai personai, to nodod glabāšanā (aizsardzībā) attiecīgajai pašvaldībai, kuras teritorijā tā atrodas (https://likumi.lv/ta/id/242165-noteikumi-par-ricibu-ar-lietiskajiem-pieradijumiem-un-aresteto-mantu).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Krāslavas novada pašvaldība, izpildot 2023. gada 2. oktobra Rīgas pilsētas tiesas lēmumā kriminālprocesā Nr.11816000218 noteikto, noslēdza līgumus:
1) 2023. gada 30. oktobra līgums Nr. 488A, Nr. 3.3/2023/242s ar SIA “SAIF” par objekta “Amina”, Silovi, Kalniešu pagasts, Krāslavas novads, (zivju saimniecības ēkas), kadastra Nr.6068 003 0325 apsardzi caur  Centrālo novērošanas pulti un apsardzes signalizācijas tehnisko  apkalpošanu, pakalpojuma summa 48,40 euro mēnesī, termiņš līdz  brīdim, kad viena  no pusēm  rakstiski  piesaka  līguma  pārtraukšanu;
2) 2023. gada 30. oktobra līgums Nr. 710, Nr. 3.3/2023/341s ar SIA “SAIF” par apsardzes signalizācijas uzstādīšanas un remontdarbu veikšanu (atbilstoši pielikumā pievienotajai tāmei Nr. 1) objektā “Amina”, Silovi, Kalniešu pagastā, Krāslavas novadā, pakalpojuma summa 1 324,15 euro, termiņš 10 darba dienas;
3) 2023. gada 1. novembra līgums Nr. 2023-010/031/a, Nr. 3.3/2023/345a ar SIA “IVIKS” par objektā “Amina”, Silovi, Kalniešu pagastā, Krāslavas novadā videonovērošanas sistēmas (ārtelpu kameru un esenciālo iekštelpu kameru) darbības nodrošināšanu, pakalpojuma maksa 284,35 euro mēnesī, termiņš seši mēneši un var tikt pagarināts.

Pamatojoties uz iepriekš minētajiem līgumiem, Krāslavas novada pašvaldība veica sekojošu rēķinu apmaksu:
1) SIA “SAIF” 2023. gada 3. novembra rēķins Nr. 2209 par apsardzes pakalpojumiem 2023. gada novembrī, summa 48,40 euro, apmaksāts 2023. gada 15. novembrī, maksājuma uzdevuma Nr. 07634;
2) SIA “SAIF” 2023. gada 1. decembra rēķins Nr. 2428 par apsardzes pakalpojumiem 2023. gada decembrī, summa 48,40 euro, apmaksāts 2023. gada 8. decembrī, maksājuma uzdevuma Nr. 08270;
3) SIA “SAIF” 2023. gada 3. novembra rēķins Nr. 2393 (2023. gada 1. decembra akts Nr. 489) par paveiktajiem apsardzes signalizācijas uzstādīšanas un remontdarbiem (Līgums Nr. 710 no 2023. gada 25. oktobra), summa 1324,15 euro, apmaksāts 2023. gada 14. novembrī, maksājuma uzdevuma Nr. 07585;
4) SIA “IVIKS” 2023. gada 3. novembra rēķins Nr. 2023/5094 par videonovērošanas sistēmas darbības nodrošināšanu, summa 284,35 euro, apmaksāts 2023. gada 15. novembrī, maksājuma uzdevuma Nr. 07624;
5) SIA “IVIKS” 2023. gada 1. decembra rēķins Nr. 2023/5203 par videonovērošanas sistēmas darbības nodrošināšanu, summa 284,35 euro, apmaksāts 2023. gada 11. decembrī, maksājuma uzdevums Nr. 08293;
6) SIA “Tet” 2023. gada 18. novembra rēķins Nr. 34282361-5 par objektā “Amina”, Silovi, Kalniešu pagastā, Krāslavas novadā elektroenerģijas nodrošināšanu oktobrī, summa 19,60 euro, apmaksāts 2023. gada 29. novembrī, maksājuma uzdevums Nr. 07779;
7) SIA “Tet” 2023. gada 19. decembra rēķins Nr. 34658297-8 par objektā “Amina”, Silovi, Kalniešu pagastā, Krāslavas novadā elektroenerģijas nodrošināšanu novembrī, summa 58,33 euro, apmaksāts 2023. gada 21. decembrī, maksājuma uzdevums Nr. 08603.

Ņemot vērā iepriekš minēto Krāslavas novada pašvaldībai no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” nepieciešami finanšu līdzekļi kopā 2 068 euro apmērā, lai kompensētu izdevumus, kas radušies par Krāslavas novada pašvaldībai nodotās arestētās mantas un nekustamā īpašuma glabāšanu (aizsardzību) ”Amina”-2, Krāslavas novadā, Kalniešu pagastā, Silava, ”Amina” no 2023. gada 30. oktobra līdz 31. decembrim.
Risinājuma apraksts
Līdz ar to VARAM, pamatojoties uz Krāslavas novada pašvaldības iesniegto informāciju, saskaņā ar MK noteikumos Nr. 1025 un MK noteikumos Nr. 421 noteikto, sagatavoja Ministru kabineta rīkojuma prokektu "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" (turpmāk - Rīkojuma projekts), kas paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt VARAM finansējumu 2 068 euro apmērā pārskaitīšanai Krāslavas novada pašvaldībai, lai kompensētu izdevumus, kas pašvaldībai radušies par Krāslavas novada pašvaldībai nodotās arestētās mantas un nekustamā īpašuma glabāšanu (aizsardzību) “Amina”-2, Krāslavas novadā, Kalniešu pagastā, Silava, “Amina” no 2023. gada 30. oktobra līdz 31. decembrim.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Krāslavas novada pašvaldība
Ietekmes apraksts
Krāslavas novada pašvaldībai izdevumi, kas saistīti ar Krāslavas novada pašvaldībai nodotās arestētās mantas un nekustamā īpašuma glabāšanu (aizsardzību) “Amina”-2, Krāslavas novadā, Kalniešu pagastā, Silava, “Amina” no 2023. gada 30. oktobra līdz 31. decembrim, nebija ieplānoti.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
2 068
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
2 068
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-2 068
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-2 068
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
2 068
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Ekonomiskās klasifikācijas kods 7460 “Pārējie valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transferti pašvaldībām”, atbilstoši Ministru kabineta 2015. gada 27. decembra noteikumiem Nr. 1031 “Noteikumi par budžeta izdevumu klasifikāciju atbilstoši ekonomiskajām kategorijām”.

Pieprasītā finansējuma finansiālā pamatojuma dokumenti pievienoti papildu dokumentos un ir ar ierobežotas pieejamības statusu.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Finanšu līdzekļi 2 068 euro apmērā tiks piešķirti no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" VARAM pārskaitīšanai Krāslavas novada pašvaldībai.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Ar Rīkojuma projektu neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Līdz ar to sabiedrības līdzdalība un komunikācijas aktivitātes rīkojuma projekta izstrādē netika organizētas (Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5. punkts).
Vienlaikus norādāms, ka minētais Rīkojuma projekts un tā anotācija pēc to iekļaušanas attiecīgās Ministru kabineta sēdē izskatāmo jautājumu sarakstā būs publiski pieejams Ministru kabineta tīmekļvietnē www.mk.gov.lv sadaļās Ministru kabineta sēdes un Tiesību aktu projekti, kur ar tiem varēs iepazīties jebkurš interesents.

6.4. Cita informācija

Rīkojuma projekta papildu dokumentiem ir ierobežotas pieejamības statuss. Pamats – Fizisko personu datu apstrādes likuma 25. pants. Minētajiem Rīkojuma projekta papildu dokumentiem ierobežotas pieejamības statuss saglabājams arī pēc izskatīšanas Ministru kabineta sēdē.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
  • Finanšu ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi