21-TA-604: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 9. augusta noteikumos Nr. 534 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts un dzīvojamās ēkās" 4.2.1.2. pasākuma "Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts ēkās" pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts paredz veikt publiskā finansējuma pārdali.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Mērķis pārdalīt finansējumu (brīvs no 22.09.2020 Ministru kabineta sēdes protokola Nr.55 31.§ 2.1.apakšpunkts) no Ministru kabineta 2018.gada 4.janvāra noteikumu Nr.13 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 4.2.1.specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts un dzīvojamās ēkās" 4.2.1.2.pasākuma "Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts ēkās" otrās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi" palielinot Zemkopības ministrijas un Iekšlietu ministrijas kvotu, izmaiņas iznākuma rādītājos.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
1. Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014. - 2020. gada plānošanas perioda vadības likuma 20. panta 6. un 13. punkts.
2. Finansējuma pārdale starp “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts un dzīvojamās ēkās” 4.2.1.2. pasākuma “Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts ēkās" otrās projektu iesniegumu atlases kārtas (brīvs no 22.09.2020 Ministru kabineta sēdes protokola Nr.55 30.§ 2.1.apakšpunkts) uz 4.2.1.2. pasākuma “Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts ēkās" pirmo projektu iesniegumu atlases kārtu.
Šis Noteikumu projekts ir saistīts un tiek virzīts paralēli ar grozījumiem Ministru kabineta 2018. gada 4. janvāra noteikumos Nr. 13 “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts un dzīvojamās ēkās” 4.2.1.2. pasākuma “Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts ēkās" otrās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi”.
2. Finansējuma pārdale starp “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts un dzīvojamās ēkās” 4.2.1.2. pasākuma “Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts ēkās" otrās projektu iesniegumu atlases kārtas (brīvs no 22.09.2020 Ministru kabineta sēdes protokola Nr.55 30.§ 2.1.apakšpunkts) uz 4.2.1.2. pasākuma “Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts ēkās" pirmo projektu iesniegumu atlases kārtu.
Šis Noteikumu projekts ir saistīts un tiek virzīts paralēli ar grozījumiem Ministru kabineta 2018. gada 4. janvāra noteikumos Nr. 13 “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts un dzīvojamās ēkās” 4.2.1.2. pasākuma “Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts ēkās" otrās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi”.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ekonomikas ministrija virza izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus Ministru kabineta 2016. gada 9. augusta noteikumos Nr. 534 “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts un dzīvojamās ēkās” 4.2.1.2. pasākuma “Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts ēkās” pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi” un Ministru kabineta 2018. gada 4. janvāra noteikumos Nr. 13 “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts un dzīvojamās ēkās” 4.2.1.2. pasākuma “Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts ēkās” otrās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi”, lai veiktu finansējuma 4.2.1.2. pasākuma otrās iesniegumu atlases kārtas kvotu pārpalikuma pārdali (brīvs no 22.09.2020 Ministru kabineta sēdes protokola Nr.55 30.§ 2.1.apakšpunkts) uz 4.2.1.2. pasākuma pirmās iesniegumu atlases kārtu, palielinot Zemkopības ministrijas un Iekšlietu ministrijas kvotu.
Zemkopības ministrijas padotības iestāde Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra (turpmāk – VTUA) 2020.gada 24.martā noslēdza līgumu ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru par ERAF projekta Nr.4.2.1.2/19/I/015 “Energoefektivitātes paaugstināšanas veicinošie pasākumi Latvijas lauksaimniecības muzejā” (turpmāk – projekts) realizāciju. Projektā ietvertie pasākumi tika balstīti ņemot vērā 2017.gadā veikto tehnisko apsekošanu un energoauditu Latvijas lauksaimniecības muzeja (turpmāk – LLM) ēkai. Diemžēl pēdējo trīs gadu laikā secināts, ka LLM ēkas jumta tehniskais stāvoklis strauji sācis pasliktināties, šogad secināts, ka jumta segums ir avārijas stāvoklī un tas vairs nespēj aizsargāt ēku no lietus ūdeņiem, kā arī pilnvērtīgi nodrošināt ēkas siltumnoturību. Par to informējot visas iesaistītās puses, izņēmuma kārtā tika atbalstīts un panākts vienots viedoklis, ka LLM jumta seguma atjaunošana ir ļoti svarīgs pasākums, lai sekmīgi realizētu jau uzsākto energoefektivitātes projektu, jo jumta seguma esošais tehniskais stāvoklis būtiski ietekmē visas LLM ēkas siltumnoturību, radot ievērojamu risku projektā noteikto energoefektivitātes rādītāju sasniegšanai.
Finansējuma saņēmējs -VTUA ir iesniedzis sadarbības iestādē projekta 4.2.1.2/19/I/015 Energoefektivitātes paaugstināšanas veicinošie pasākumi Latvijas Lauksaimniecības muzejā Vienošanās grozījumus Nr.3. (4.2.1.2.pasākuma pirmās iesniegumu atlases kārtas projekts).
Lai veiktu projekta grozījumus un nodrošinātu LLM ēkas jumta atjaunošanas darbus, VTUA jāsaņem Zemkopības ministrijas saskaņojums par LLM ēkas jumta atjaunošanas darbu izmaksām. Projektam precīza piešķirtā finansējuma summa būs zināma pēc projekta dokumentācijas izvērtēšanas sadarbības iestādē, vērtējot grozījumu lietderību, pamatotību, nepieciešamību, un (Mwh /ieguldījumu) koeficienta izpildes.
Sakarā ar iepriekš minēto, saskaņojot ar Zemkopības ministriju tiek veikta finansējuma pārdale no “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts un dzīvojamās ēkās” 4.2.1.2. pasākuma “Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts ēkās" otrās projektu iesniegumu atlases kārtas (brīvs no 22.09.2020 Ministru kabineta sēdes protokola Nr.55 30.§ 2.1.apakšpunkts) uz 4.2.1.2. pasākuma “Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts ēkās" pirmās projektu iesniegumu atlases kārtu palielinot Zemkopības ministrijas kvotu par 181 885 EUR (ERAF 154 602; VB 27 283).
Iekšlietu ministrija lūdz rast iespēju palielināt Iekšlietu ministrijas kvotu par 2690 EUR (ERAF 2286; VB 404), lai nodrošinātu projektam nepieciešamo finansējumu atbilstoši MK noteikumos noteiktajiem kritērijiem uz ēkas vienu kvadrātmetru. Iekšlietu ministrijas kvota pēc palielināšanas sekojoša: 9 607 649 EUR (ERAF 8 166 501; VB 1 441 148), pārdalot finansējumu no “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts un dzīvojamās ēkās” 4.2.1.2. pasākuma “Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts ēkās" otrās projektu iesniegumu atlases kārtas (brīvs no 22.09.2020 Ministru kabineta sēdes protokola Nr.55 30.§ 2.1.apakšpunkts) uz 4.2.1.2. pasākuma “Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts ēkās" pirmās projektu iesniegumu atlases kārtu. Nepieciešams saņemt Iekšlietu ministrijas saskaņojumu par izmaksām un kvotas izlietojumu. Projektam precīza piešķirtā finansējuma summa būs zināma pēc projekta dokumentācijas izvērtēšanas sadarbības iestādē, izvērtējot grozījumu lietderību, pamatotību un nepieciešamību projekta sākotnējā mērķa sasniegšanai.
Centrālā finanšu un līgumu aģentūra ir konstatējusi kļūdu 22.06.2021. pieņemtajos Ministru kabineta noteikumos Nr.417 “Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 9. augusta noteikumos Nr. 534 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts un dzīvojamās ēkās" 4.2.1.2. pasākuma "Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts ēkās" pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi" (turpmāk- MK noteikumu grozījumi). MK noteikumu grozījumu anotācijas 4.lp. tiek norādīts, ka “4.2.1.2. pasākuma pirmās iesniegumu atlases kārtas ietvaros identificētas sekojošas papildus finansējuma nepieciešamības: - Kultūras ministrija 101 385 EUR (projekts: “Energoefektivitātes paaugstināšana ēkā A. Briāna ielā 13, Rīgā) [..].”, attiecīgi par šo summu tika palielināts Kultūras ministrijas kopējā finansējuma apmērs (MK noteikumu 1. pielikums).
10.08.2021. Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēma (KPVIS) tika veikti projekta Nr. 4.2.1.2/18/I/055 “Energoefektivitātes paaugstināšana ēkā A. Briāna ielā 13, Rīgā” līguma grozījumi un tika palielināta kopējā projekta summa par 101 385,00 EUR, taču projekts Nr. 4.2.1.2/18/I/055 ir iekļauts nevis Kultūras ministrijas kopējā finansējumā/kvotā, bet gan VAS “Valsts nekustamie īpašumi” finansējumā/kvotā.
Ņemot vērā augstāk minēto, šobrīd ir nepieciešams veikt precizējumus MK noteikumu Nr. 534. 1. pielikumā, attiecīgi precizējot Kultūras ministrijas un VAS “Valsts nekustamie īpašumi” kopējo finansējuma apjomu/kvotu.
Nav pieļaujama sadārdzinājuma segšana no ES fondu līdzekļiem un valsts budžeta līdzfinansējuma (t.sk. valsts budžeta dotācijām pašvaldībām). Izmaksu pieaugumu jeb sadārdzinājumu finansējuma saņēmējs sedz no saviem līdzekļiem, un projektā tās atspoguļo kā neattiecināmās izmaksas.
Zemkopības ministrijas padotības iestāde Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra (turpmāk – VTUA) 2020.gada 24.martā noslēdza līgumu ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru par ERAF projekta Nr.4.2.1.2/19/I/015 “Energoefektivitātes paaugstināšanas veicinošie pasākumi Latvijas lauksaimniecības muzejā” (turpmāk – projekts) realizāciju. Projektā ietvertie pasākumi tika balstīti ņemot vērā 2017.gadā veikto tehnisko apsekošanu un energoauditu Latvijas lauksaimniecības muzeja (turpmāk – LLM) ēkai. Diemžēl pēdējo trīs gadu laikā secināts, ka LLM ēkas jumta tehniskais stāvoklis strauji sācis pasliktināties, šogad secināts, ka jumta segums ir avārijas stāvoklī un tas vairs nespēj aizsargāt ēku no lietus ūdeņiem, kā arī pilnvērtīgi nodrošināt ēkas siltumnoturību. Par to informējot visas iesaistītās puses, izņēmuma kārtā tika atbalstīts un panākts vienots viedoklis, ka LLM jumta seguma atjaunošana ir ļoti svarīgs pasākums, lai sekmīgi realizētu jau uzsākto energoefektivitātes projektu, jo jumta seguma esošais tehniskais stāvoklis būtiski ietekmē visas LLM ēkas siltumnoturību, radot ievērojamu risku projektā noteikto energoefektivitātes rādītāju sasniegšanai.
Finansējuma saņēmējs -VTUA ir iesniedzis sadarbības iestādē projekta 4.2.1.2/19/I/015 Energoefektivitātes paaugstināšanas veicinošie pasākumi Latvijas Lauksaimniecības muzejā Vienošanās grozījumus Nr.3. (4.2.1.2.pasākuma pirmās iesniegumu atlases kārtas projekts).
Lai veiktu projekta grozījumus un nodrošinātu LLM ēkas jumta atjaunošanas darbus, VTUA jāsaņem Zemkopības ministrijas saskaņojums par LLM ēkas jumta atjaunošanas darbu izmaksām. Projektam precīza piešķirtā finansējuma summa būs zināma pēc projekta dokumentācijas izvērtēšanas sadarbības iestādē, vērtējot grozījumu lietderību, pamatotību, nepieciešamību, un (Mwh /ieguldījumu) koeficienta izpildes.
Sakarā ar iepriekš minēto, saskaņojot ar Zemkopības ministriju tiek veikta finansējuma pārdale no “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts un dzīvojamās ēkās” 4.2.1.2. pasākuma “Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts ēkās" otrās projektu iesniegumu atlases kārtas (brīvs no 22.09.2020 Ministru kabineta sēdes protokola Nr.55 30.§ 2.1.apakšpunkts) uz 4.2.1.2. pasākuma “Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts ēkās" pirmās projektu iesniegumu atlases kārtu palielinot Zemkopības ministrijas kvotu par 181 885 EUR (ERAF 154 602; VB 27 283).
Iekšlietu ministrija lūdz rast iespēju palielināt Iekšlietu ministrijas kvotu par 2690 EUR (ERAF 2286; VB 404), lai nodrošinātu projektam nepieciešamo finansējumu atbilstoši MK noteikumos noteiktajiem kritērijiem uz ēkas vienu kvadrātmetru. Iekšlietu ministrijas kvota pēc palielināšanas sekojoša: 9 607 649 EUR (ERAF 8 166 501; VB 1 441 148), pārdalot finansējumu no “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts un dzīvojamās ēkās” 4.2.1.2. pasākuma “Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts ēkās" otrās projektu iesniegumu atlases kārtas (brīvs no 22.09.2020 Ministru kabineta sēdes protokola Nr.55 30.§ 2.1.apakšpunkts) uz 4.2.1.2. pasākuma “Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts ēkās" pirmās projektu iesniegumu atlases kārtu. Nepieciešams saņemt Iekšlietu ministrijas saskaņojumu par izmaksām un kvotas izlietojumu. Projektam precīza piešķirtā finansējuma summa būs zināma pēc projekta dokumentācijas izvērtēšanas sadarbības iestādē, izvērtējot grozījumu lietderību, pamatotību un nepieciešamību projekta sākotnējā mērķa sasniegšanai.
Centrālā finanšu un līgumu aģentūra ir konstatējusi kļūdu 22.06.2021. pieņemtajos Ministru kabineta noteikumos Nr.417 “Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 9. augusta noteikumos Nr. 534 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts un dzīvojamās ēkās" 4.2.1.2. pasākuma "Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts ēkās" pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi" (turpmāk- MK noteikumu grozījumi). MK noteikumu grozījumu anotācijas 4.lp. tiek norādīts, ka “4.2.1.2. pasākuma pirmās iesniegumu atlases kārtas ietvaros identificētas sekojošas papildus finansējuma nepieciešamības: - Kultūras ministrija 101 385 EUR (projekts: “Energoefektivitātes paaugstināšana ēkā A. Briāna ielā 13, Rīgā) [..].”, attiecīgi par šo summu tika palielināts Kultūras ministrijas kopējā finansējuma apmērs (MK noteikumu 1. pielikums).
10.08.2021. Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēma (KPVIS) tika veikti projekta Nr. 4.2.1.2/18/I/055 “Energoefektivitātes paaugstināšana ēkā A. Briāna ielā 13, Rīgā” līguma grozījumi un tika palielināta kopējā projekta summa par 101 385,00 EUR, taču projekts Nr. 4.2.1.2/18/I/055 ir iekļauts nevis Kultūras ministrijas kopējā finansējumā/kvotā, bet gan VAS “Valsts nekustamie īpašumi” finansējumā/kvotā.
Ņemot vērā augstāk minēto, šobrīd ir nepieciešams veikt precizējumus MK noteikumu Nr. 534. 1. pielikumā, attiecīgi precizējot Kultūras ministrijas un VAS “Valsts nekustamie īpašumi” kopējo finansējuma apjomu/kvotu.
Nav pieļaujama sadārdzinājuma segšana no ES fondu līdzekļiem un valsts budžeta līdzfinansējuma (t.sk. valsts budžeta dotācijām pašvaldībām). Izmaksu pieaugumu jeb sadārdzinājumu finansējuma saņēmējs sedz no saviem līdzekļiem, un projektā tās atspoguļo kā neattiecināmās izmaksas.
Risinājuma apraksts
Sakarā ar iepriekš minēto Zemkopības ministrijas un Iekšlietu ministrijas kvota pēc finansējuma pārdales ir sekojoša:
- Zemkopības ministrija 5 179 222 EUR (ERAF 4 402 338; VB 776 884);
- Iekšlietu ministrija 9 607 649 EUR (ERAF 8 166 501; VB 1 441 148);
Atlases kārtas īstenošanai plānotais kopējais publiskais finansējums ir 72 234 410 euro, tajā skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums – 61 399 248 euro un valsts budžeta finansējums – 10 835162 euro.
Noteikumu projekts paredz izmaiņas sasniedzamajos iznākuma rādītājos. Ņemot vērā 4.2.1.2. pasākuma pirmās kārtas publiskā finansējuma apjoma izmaiņas, attiecīgi nepieciešams precizēt arī pirmās kārtas iznākuma rādītājus, kas tiek aprēķināti proporcionāli pasākuma pirmās kārtas īstenošanai piešķirtajam finansējuma apmēram, attiecīgi:
Pirmajā iesniegumu atlases kārtā: primārās enerģijas gada patēriņa samazinājums sabiedriskajās ēkās - 26 829 MWh/gadā; no atjaunojamiem energoresursiem ražotā papildjauda – 0,21 MW; aprēķinātais siltumnīcefekta gāzu samazinājums gadā – 4 169 ekvivalenta tonnas gadā;
Saņemta 11.03.2022. Izglītības un zinātnes ministrijas vēstule Nr.4-4.1e/22/688, ar kuru Izglītības un zinātnes ministrija, ievērojot Latvijas Jūras akadēmijas 2022.gada 31.janvāra vēstuli Nr.02.16.2/15 (vēstule adresēta Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai), informē par tālāk minēto. Ņemot vērā Latvijas Jūras akadēmijas sniegto informāciju par projekta Nr.4.2.1.2/18/I/021 “Latvijas Jūras akadēmijas Jūrskolas ēkas Lielupes ielā 1 k-8, Rīgā, energoefektivitātes paaugstināšana” un projekta Nr.4.2.1.2/18/I/048 “Latvijas Jūras akadēmijas Jūrskolas ēkas Flotes ielā 12 k-4 energoefektivitātes paaugstināšana” īstenošanas gaitu, kā arī to, ka projektos plānotie būvdarbi ir noslēguma fāzē, Izglītības un zinātnes ministrija atbalsta minēto projektu īstenošanas termiņa pagarināšanu līdz 2022.gada 1.maijam. Projekta īstenošanas termiņa pagarināšana līdz 2022.gada 1.maijam būtu atbalstāma pēc dokumentācijas izvērtēšanas sadarbības iestādē, izvērtējot grozījumu lietderību, pamatotību un nepieciešamību projekta sākotnējā mērķa sasniegšanai.
Saskaņā ar 2021.gada 23.novembra Ministru kabineta sēdes protokola Nr.76 33.§ Informatīvais ziņojums "Par darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 4.2.1.2. pasākuma "Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts ēkās" pirmās un otrās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas progresu" 4.punktu, tika nolemts atļaut informatīvā ziņojuma 1. tabulas 7. - 12. punktā norādītajiem finansējuma saņēmējiem, kuri vēl nav pabeiguši iepirkumus par būvniecības darbiem, turpināt 4.2.1.2. pasākuma pirmās un otrās kārtas projektu īstenošanu ar nosacījumu, ka būvniecības līgumi tiek noslēgti līdz 2022. gada 01. februārim.
Ir apkopota informācija par informatīvā ziņojuma 1. tabulā norādītajiem finansējuma saņēmējiem, kuri 4.2.1.2. pasākuma pirmās un otrās kārtas ietvaros nav noslēguši būvniecības līgumus līdz 2022. gada 01.februārim:
-4.2.1.2/18/I/059, Energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumi VSAC „Vidzeme” filiāles „Rūja” ēkā (Valsts sociālās aprūpes centrs "Zemgale") 09.02.2022. Sadarbības iestādē saņemta vēstule no Labklājības ministrijas ar informāciju par to, ka projekts netiks īstenots.;
-4.2.1.2/19/I/014, Energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumi Ganību ielā 197/205, Liepājā (Latvijas Neredzīgo biedrība). Līdz ar to,ka finansējuma saņēmējam nav iespējas iepirkuma līgumu noslēgt projekta apstiprinātajā termiņā un saskaņā ar Līguma Nr.4.2.1.2/19/I/014 punktu 12.2 finansējuma saņēmējs vēlas izbeigt līguma darbību.;
-4.2.1.2/18/I/055, Energoefektivitātes paaugstināšana ēkā A.Briāna ielā 13, Rīgā (VNĪ) 25.01.2022. iepirkums ir noslēdzies un ja Iepirkuma rezultāti tiek apstiprināti un nav rezultātu apstrīdēšana/pārsūdzība, tad līgums varētu tikt noslēgts līdz 31.03.2022.;
-4.2.1.2/20/I/002, Latvijas Jūras akadēmijas Flotes ielā 12 k-6, Rīgā, energoefektivitātes paaugstināšana (LJA). 04.01.2022. tika izsludināts atkārtots jauns iepirkums LJA 2022/16.9-22_ERAF būvniecības darbu veikšanai ar piedāvājuma iesniegšanas termiņu 21.01.2022. Saskaņā ar informāciju IUB un EIS, būvdarbu līgums uz šo brīdi nav noslēgts. Vasarā Latvijas jūras akadēmiju plāno pievienot RTU. Tiek paredzēts, ka papildus finansējumu varēs saņemt no RTU, vai arī to lūgs Izglītības un zinātnes ministrijai.
-4.2.1.2/18/I/034, Energoefektivitātes paaugstināšana ēkā Kandavas ielā 2, Rīgā (LU). Finansējuma saņēmējs 01.02.2022. ir nosūtījis Ekonomikas ministrijai, Izglītības uz Zinātnes ministrijai, CFLA vēstuli Nr. 6-53/1 par situāciju projektā un neiebilst būvniecības līguma noslēgšanas termiņam līdz 01.07.2022. Saņemta CFLA e-pasta vēstule (24.02.2022.) ar finansējuma saņēmēja aktuālajiem skaidrojumiem par projektu īstenošanas plāniem.
"LU šobrīd ir uzsākusi Inženiertehnisko izpēti. Līdz 31.03.2022. plānots īstenot Inženiertehnisko izpēti par ēkas tehnisko stāvokli un tālāk nekavējoties izsludināt iepirkumu, tādējādi iekļaujoties līguma noslēgšanas termiņā vai apsteidzot to. Pie veiksmīga iepirkuma, paredzams, ka būvdarbu pirmā daļa tiktu īstenota 2022.gada vasaras nogalē/rudens sākumā un turpinātos 2023.gada pavasara un vasaras sākuma mēnešos, tādējādi iekļaujoties projekta gala termiņā 01.07.2022., vienlaikus, apzinoties, ka projekta īstenošanai atlikušais termiņš ir ļoti saspringts."
Sakarā ar iepriekš minēto:
- Projektiem: Latvijas Jūras akadēmijas Flotes ielā 12 k-6, Rīgā, energoefektivitātes paaugstināšana - Nr.4.2.1.2/20/I/002; Latvijas universitātes “Energoefektivitātes paaugstināšana ēkā Kandavas ielā 2, Rīgā“ - Nr. 4.2.1.2/18/I/034 izņēmuma kārtā noslēgt būvniecības līgumus līdz 01.07.2022. ja izvērtējot grozījumu lietderību, pamatotību un nepieciešamību projekta sākotnējā mērķa sasniegšanai,termiņa pagarinājums ir uzskatāms par pamatotu.;
- Projektam 4.2.1.2/18/I/055, Energoefektivitātes paaugstināšana ēkā A.Briāna ielā 13, Rīgā (VNĪ) noslēgt būvniecības līgumu līdz 31.03.2022.
- Zemkopības ministrija 5 179 222 EUR (ERAF 4 402 338; VB 776 884);
- Iekšlietu ministrija 9 607 649 EUR (ERAF 8 166 501; VB 1 441 148);
Atlases kārtas īstenošanai plānotais kopējais publiskais finansējums ir 72 234 410 euro, tajā skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums – 61 399 248 euro un valsts budžeta finansējums – 10 835162 euro.
Noteikumu projekts paredz izmaiņas sasniedzamajos iznākuma rādītājos. Ņemot vērā 4.2.1.2. pasākuma pirmās kārtas publiskā finansējuma apjoma izmaiņas, attiecīgi nepieciešams precizēt arī pirmās kārtas iznākuma rādītājus, kas tiek aprēķināti proporcionāli pasākuma pirmās kārtas īstenošanai piešķirtajam finansējuma apmēram, attiecīgi:
Pirmajā iesniegumu atlases kārtā: primārās enerģijas gada patēriņa samazinājums sabiedriskajās ēkās - 26 829 MWh/gadā; no atjaunojamiem energoresursiem ražotā papildjauda – 0,21 MW; aprēķinātais siltumnīcefekta gāzu samazinājums gadā – 4 169 ekvivalenta tonnas gadā;
Saņemta 11.03.2022. Izglītības un zinātnes ministrijas vēstule Nr.4-4.1e/22/688, ar kuru Izglītības un zinātnes ministrija, ievērojot Latvijas Jūras akadēmijas 2022.gada 31.janvāra vēstuli Nr.02.16.2/15 (vēstule adresēta Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai), informē par tālāk minēto. Ņemot vērā Latvijas Jūras akadēmijas sniegto informāciju par projekta Nr.4.2.1.2/18/I/021 “Latvijas Jūras akadēmijas Jūrskolas ēkas Lielupes ielā 1 k-8, Rīgā, energoefektivitātes paaugstināšana” un projekta Nr.4.2.1.2/18/I/048 “Latvijas Jūras akadēmijas Jūrskolas ēkas Flotes ielā 12 k-4 energoefektivitātes paaugstināšana” īstenošanas gaitu, kā arī to, ka projektos plānotie būvdarbi ir noslēguma fāzē, Izglītības un zinātnes ministrija atbalsta minēto projektu īstenošanas termiņa pagarināšanu līdz 2022.gada 1.maijam. Projekta īstenošanas termiņa pagarināšana līdz 2022.gada 1.maijam būtu atbalstāma pēc dokumentācijas izvērtēšanas sadarbības iestādē, izvērtējot grozījumu lietderību, pamatotību un nepieciešamību projekta sākotnējā mērķa sasniegšanai.
Saskaņā ar 2021.gada 23.novembra Ministru kabineta sēdes protokola Nr.76 33.§ Informatīvais ziņojums "Par darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 4.2.1.2. pasākuma "Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts ēkās" pirmās un otrās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas progresu" 4.punktu, tika nolemts atļaut informatīvā ziņojuma 1. tabulas 7. - 12. punktā norādītajiem finansējuma saņēmējiem, kuri vēl nav pabeiguši iepirkumus par būvniecības darbiem, turpināt 4.2.1.2. pasākuma pirmās un otrās kārtas projektu īstenošanu ar nosacījumu, ka būvniecības līgumi tiek noslēgti līdz 2022. gada 01. februārim.
Ir apkopota informācija par informatīvā ziņojuma 1. tabulā norādītajiem finansējuma saņēmējiem, kuri 4.2.1.2. pasākuma pirmās un otrās kārtas ietvaros nav noslēguši būvniecības līgumus līdz 2022. gada 01.februārim:
-4.2.1.2/18/I/059, Energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumi VSAC „Vidzeme” filiāles „Rūja” ēkā (Valsts sociālās aprūpes centrs "Zemgale") 09.02.2022. Sadarbības iestādē saņemta vēstule no Labklājības ministrijas ar informāciju par to, ka projekts netiks īstenots.;
-4.2.1.2/19/I/014, Energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumi Ganību ielā 197/205, Liepājā (Latvijas Neredzīgo biedrība). Līdz ar to,ka finansējuma saņēmējam nav iespējas iepirkuma līgumu noslēgt projekta apstiprinātajā termiņā un saskaņā ar Līguma Nr.4.2.1.2/19/I/014 punktu 12.2 finansējuma saņēmējs vēlas izbeigt līguma darbību.;
-4.2.1.2/18/I/055, Energoefektivitātes paaugstināšana ēkā A.Briāna ielā 13, Rīgā (VNĪ) 25.01.2022. iepirkums ir noslēdzies un ja Iepirkuma rezultāti tiek apstiprināti un nav rezultātu apstrīdēšana/pārsūdzība, tad līgums varētu tikt noslēgts līdz 31.03.2022.;
-4.2.1.2/20/I/002, Latvijas Jūras akadēmijas Flotes ielā 12 k-6, Rīgā, energoefektivitātes paaugstināšana (LJA). 04.01.2022. tika izsludināts atkārtots jauns iepirkums LJA 2022/16.9-22_ERAF būvniecības darbu veikšanai ar piedāvājuma iesniegšanas termiņu 21.01.2022. Saskaņā ar informāciju IUB un EIS, būvdarbu līgums uz šo brīdi nav noslēgts. Vasarā Latvijas jūras akadēmiju plāno pievienot RTU. Tiek paredzēts, ka papildus finansējumu varēs saņemt no RTU, vai arī to lūgs Izglītības un zinātnes ministrijai.
-4.2.1.2/18/I/034, Energoefektivitātes paaugstināšana ēkā Kandavas ielā 2, Rīgā (LU). Finansējuma saņēmējs 01.02.2022. ir nosūtījis Ekonomikas ministrijai, Izglītības uz Zinātnes ministrijai, CFLA vēstuli Nr. 6-53/1 par situāciju projektā un neiebilst būvniecības līguma noslēgšanas termiņam līdz 01.07.2022. Saņemta CFLA e-pasta vēstule (24.02.2022.) ar finansējuma saņēmēja aktuālajiem skaidrojumiem par projektu īstenošanas plāniem.
"LU šobrīd ir uzsākusi Inženiertehnisko izpēti. Līdz 31.03.2022. plānots īstenot Inženiertehnisko izpēti par ēkas tehnisko stāvokli un tālāk nekavējoties izsludināt iepirkumu, tādējādi iekļaujoties līguma noslēgšanas termiņā vai apsteidzot to. Pie veiksmīga iepirkuma, paredzams, ka būvdarbu pirmā daļa tiktu īstenota 2022.gada vasaras nogalē/rudens sākumā un turpinātos 2023.gada pavasara un vasaras sākuma mēnešos, tādējādi iekļaujoties projekta gala termiņā 01.07.2022., vienlaikus, apzinoties, ka projekta īstenošanai atlikušais termiņš ir ļoti saspringts."
Sakarā ar iepriekš minēto:
- Projektiem: Latvijas Jūras akadēmijas Flotes ielā 12 k-6, Rīgā, energoefektivitātes paaugstināšana - Nr.4.2.1.2/20/I/002; Latvijas universitātes “Energoefektivitātes paaugstināšana ēkā Kandavas ielā 2, Rīgā“ - Nr. 4.2.1.2/18/I/034 izņēmuma kārtā noslēgt būvniecības līgumus līdz 01.07.2022. ja izvērtējot grozījumu lietderību, pamatotību un nepieciešamību projekta sākotnējā mērķa sasniegšanai,termiņa pagarinājums ir uzskatāms par pamatotu.;
- Projektam 4.2.1.2/18/I/055, Energoefektivitātes paaugstināšana ēkā A.Briāna ielā 13, Rīgā (VNĪ) noslēgt būvniecības līgumu līdz 31.03.2022.
Problēmas apraksts
Pamatojoties uz to, ka CFLA ir konstatējusi nobīdes minētos projektos, projektiem
(1) Latvijas Jūras akadēmijas Jūrskolas ēkas Lielupes ielā 1 k-8, Rīgā, energoefektivitātes paaugstināšana – Nr. 4.2.1.2/18/I/021, un
(2) Latvijas Jūras akadēmijas Jūrskolas ēkas Flotes ielā 12 k-4 energoefektivitātes paaugstināšana – Nr. 4.2.1.2/18/I/048, lūgums par projektu īstenošanas termiņa pagarinājumu līdz 01.05.2022. ir uzskatāms par pamatotu.
Latvijas Universitātes projektā Nr.4.2.1.2/18/I/034 “Energoefektivitātes paaugstināšana ēkā Kandavas ielā 2, Rīgā”:
• LU līdz 25.03.2022 izstrādās jaunu inženiertehnisko izpēti par nepieciešamo konstrukciju pastiprināšanu;
• līdz 08.04.2022 izsludinās būvdarbu iepirkumu, ar precizētu tehnisko specifikāciju, tādejādi paplašinot potenciālo pretendentu loku;
• līdz 01.07.2022 tiks noslēgts būvdarbu līgums;
• 2022.gadā notiks būvprojekta izstrāde un saskaņošana, taču ņemot vērā prasības attiecībā uz augiem nepieciešamo klimatu, būvdarbi noritēs 2023.gada pavasarī/vasarā, tādejādi īstenojot Projektu līdz 2023.gada 31.decembrim.
(1) Latvijas Jūras akadēmijas Jūrskolas ēkas Lielupes ielā 1 k-8, Rīgā, energoefektivitātes paaugstināšana – Nr. 4.2.1.2/18/I/021, un
(2) Latvijas Jūras akadēmijas Jūrskolas ēkas Flotes ielā 12 k-4 energoefektivitātes paaugstināšana – Nr. 4.2.1.2/18/I/048, lūgums par projektu īstenošanas termiņa pagarinājumu līdz 01.05.2022. ir uzskatāms par pamatotu.
Latvijas Universitātes projektā Nr.4.2.1.2/18/I/034 “Energoefektivitātes paaugstināšana ēkā Kandavas ielā 2, Rīgā”:
• LU līdz 25.03.2022 izstrādās jaunu inženiertehnisko izpēti par nepieciešamo konstrukciju pastiprināšanu;
• līdz 08.04.2022 izsludinās būvdarbu iepirkumu, ar precizētu tehnisko specifikāciju, tādejādi paplašinot potenciālo pretendentu loku;
• līdz 01.07.2022 tiks noslēgts būvdarbu līgums;
• 2022.gadā notiks būvprojekta izstrāde un saskaņošana, taču ņemot vērā prasības attiecībā uz augiem nepieciešamo klimatu, būvdarbi noritēs 2023.gada pavasarī/vasarā, tādejādi īstenojot Projektu līdz 2023.gada 31.decembrim.
Risinājuma apraksts
Atļaut projektu īstenošanas termiņa pagarinājumu līdz 01.05.2022 projektiem
(1) Latvijas Jūras akadēmijas Jūrskolas ēkas Lielupes ielā 1 k-8, Rīgā, energoefektivitātes paaugstināšana – Nr. 4.2.1.2/18/I/021, un
(2) Latvijas Jūras akadēmijas Jūrskolas ēkas Flotes ielā 12 k-4 energoefektivitātes paaugstināšana – Nr. 4.2.1.2/18/I/048.
Latvijas Universitātes projektā Nr.4.2.1.2/18/I/034 “Energoefektivitātes paaugstināšana ēkā Kandavas ielā 2, Rīgā” atļaut termiņa pagarinājumu, īstenojot Projektu līdz 2023.gada 31.decembrim.
(1) Latvijas Jūras akadēmijas Jūrskolas ēkas Lielupes ielā 1 k-8, Rīgā, energoefektivitātes paaugstināšana – Nr. 4.2.1.2/18/I/021, un
(2) Latvijas Jūras akadēmijas Jūrskolas ēkas Flotes ielā 12 k-4 energoefektivitātes paaugstināšana – Nr. 4.2.1.2/18/I/048.
Latvijas Universitātes projektā Nr.4.2.1.2/18/I/034 “Energoefektivitātes paaugstināšana ēkā Kandavas ielā 2, Rīgā” atļaut termiņa pagarinājumu, īstenojot Projektu līdz 2023.gada 31.decembrim.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Valsts ēku īpašnieki un lietotāji.
Projekts neparedz ietekmi uz administratīvo slogu un tautsaimniecību.
Nav identificēts administratīvā sloga palielinājums ne potenciālajiem finansējuma saņēmējiem, ne fondu vadībā iesaistītajām institūcijām.
Projekts neparedz ietekmi uz administratīvo slogu un tautsaimniecību.
Nav identificēts administratīvā sloga palielinājums ne potenciālajiem finansējuma saņēmējiem, ne fondu vadībā iesaistītajām institūcijām.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
9 093 862
156 888
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
9 093 862
156 888
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
10 698 661
184 575
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
10 698 661
184 575
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
-1 604 799
-27 687
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
-1 604 799
-27 687
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-27 687
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
-27 687
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Atlases kārtas īstenošanai 2022.gadā plānotais kopējais publiskais finansējums ir 10 883 236 euro (ERAF 9 250 750 euro un VB 1 632 486 euro).
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Finansējums 184 575 EUR (ERAF 156 888; VB 27 687) apmērā 4.2.1.2. pasākuma pirmās iesniegumu atlases kārtas projektu īstenošanai tiek pārdalīts no 4.2.1.2.pasākuma otrās projektu iesniegumu atlases kārtas.
Atvasinātām publiskām personām, to kapitālsabiedrībām un valsts kapitālsabiedrībām nepieciešamo finansējumu no 74.resora ,,Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas ,,Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai” lūgs pārdalīt Finanšu ministrija, savukārt tiešās valsts pārvaldes iestādēm, t.sk. padotības iestādēm, un sabiedriskā labuma organizācijām nepieciešamo finansējumu lūgs pārdalīt attiecīgās nozares ministrija.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
Eiropas Parlamenta un Padomes 2012. gada 25. oktobra Direktīva 2012/27/ES par energoefektivitāti, ar ko groza Direktīvas 2009/125/EK un 2010/30/ES un atceļ Direktīvas 2004/8/EK un 2006/32/EK (turpmāk – Direktīva 2012/27/ES) ir pārņemta ar Energoefektivitātes likumu, bet ar 4.2.1.2. pasākuma pieejamo finansējumu tiek sniegts ieguldījums Direktīvas 2012/27/ES noteikto mērķu sasniegšanā.
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
4.2.1.2. pasākums “Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu valsts ēkās" tiek ieviests kā ierobežota atlase, tāpēc Noteikumu projekts tiek skaņots ar visām ministrijām, kuras skar šie grozījumi.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Ekonomikas ministrija
- Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
-
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
-
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Noteikumu projekta īstenošanu nodrošinās Ekonomikas ministrija kā atbildīgā iestāde, kā arī Centrālā finanšu un līgumu aģentūra kā sadarbības iestāde, kas nodrošinās iesniegto projektu iesniegumu pieņemšanu un vērtēšanu.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi