Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
22-TA-340: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valstij piekrītošo nekustamo īpašumu nodošanu Rīgas valstspilsētas pašvaldības īpašumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Atsavināšanas likuma 42.panta pirmā daļa, 42.1 un 43.pants, 45.panta pirmā daļa un likuma “Par pašvaldībām” 15.panta pirmās daļas 7. un 9.punkts.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta “Par valstij piekrītošo nekustamo īpašumu nodošanu Rīgas valstspilsētas pašvaldības īpašumā” (turpmāk – Rīkojuma projekts) mērķis ir nodot bez atlīdzības valstij piekrītošos nekustamos īpašumus Tomsona ielā 9–1A, Tomsona ielā 39 k-1–74, Jāņa Daliņa ielā 8–10, Jāņa Daliņa ielā 8–12, Jāņa Daliņa ielā 8–140 un Liepājas ielā 2–87 Rīgas valstspilsētas pašvaldības īpašumā Publiskas personas mantas atsavināšanas likumā (turpmāk – Atsavināšanas likums) noteiktajā kārtībā.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Informācija par Rīkojuma projektā minētajiem nekustamajiem īpašumiem:
Kriminālprocesa Nr. 11816005518 ietvaros Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa ar 2021. gada 30. marta lēmumu kā noziedzīgi iegūtu mantu konfiscēja privātpersonām piederošos nekustamos īpašumus:  Jāņa Daliņa iela 8-10, kadastra Nr. 01009274063; autostāvvietu Nr. 282 Rīgā, Jāņa Daliņa iela 8-140, kadastra Nr. 01009274258; Jāņa Daliņa iela 8-12, kadastra Nr. 01009274065; autostāvvietu Nr. 285 Rīgā, Jāņa Daliņa iela 8-140, kadastra Nr.01009274258; Tomsona ielā 9-1A, kadastra Nr.01009095132 un Tomsona iela 39 k-1-74, kadastra Nr.01009224771.
Tiesas lēmums stājies spēkā 2021. gada 21. maijā.
1.1. Dzīvokļa īpašums Tomsona ielā 9-1A (nekustamā kadastra Nr. 0100 909 5132) sastāv no 572/13565 domājamām daļām no kopīpašumā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 0100 024 0147 un dzīvojamās mājas ar kadastra apzīmējumu 0100 024 0147 001. Dzīvokļa platība ir 57,2 m2.
Dzīvokļa īpašums Tomsona ielā 9-1A  ierakstīts Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 13066 - 1A. Zemesgrāmatas nodalījuma II. daļas 2. iedaļā ierakstīta atzīme: Nekustamajam īpašumam uzlikts arests - aizliegums nekustamo īpašumu atsavināt un apgrūtināt ar citām lietu vai saistību tiesībām saskaņā ar Kriminālprocesa likuma 361. pantu. 
1.2. Dzīvokļa īpašums Tomsona ielā 39 k-1–74  (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 922 4771) sastāv no  522/126045 domājamām daļām no kopīpašumā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 0100 024 2051 un dzīvojamās mājas ar kadastra apzīmējumu 0100 024 2051 002. Dzīvokļa platība ir 51,1 m2.
Dzīvokļa īpašums Tomsona ielā 39 k-1–74  ierakstīts Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 27124 - 74. Zemesgrāmatas nodalījuma II. daļas 2. iedaļā ierakstīta atzīme: Nekustamajam īpašumam uzlikts arests - aizliegums nekustamo īpašumu atsavināt un apgrūtināt ar citām lietu vai saistību tiesībām saskaņā ar Kriminālprocesa likuma 361. pantu.
1.3. Dzīvokļa īpašums Jāņa Daliņa ielā 8–10 (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 927 4063) sastāv no 649/155493 domājamām daļām no kopīpašumā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 0100 024 2144 un dzīvojamās mājas ar kadastra apzīmējumu 0100 024 2144 001 un 649/155493 domājamās daļas no kopīpašumā esošās būves (autostāvvietas) ar kadastra apzīmējumu  0100 024 2144 002. Dzīvokļa platība ir 64,9 m2.
Dzīvokļa īpašums Jāņa Daliņa ielā 8–10 ierakstīts Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000373298 - 10. Zemesgrāmatas nodalījuma II .daļas 2. iedaļā ierakstīta atzīme: Nekustamajam īpašumam uzlikts arests - aizliegums nekustamo īpašumu atsavināt un apgrūtināt ar citām lietu vai saistību tiesībām saskaņā ar Kriminālprocesa likuma 361. pantu.
1.4. Dzīvokļa īpašums Jāņa Daliņa ielā 8–12 (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 927 4065) sastāv no 646/155493 domājamām daļām no kopīpašumā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 0100 024 2144, dzīvojamās mājas ar kadastra apzīmējumu 0100 024 2144 001 un no kopīpašumā esošās būves (autostāvvietas) ar kadastra apzīmējumu  0100 024 2144 002. Dzīvokļa platība ir 64,6 m2.
Dzīvokļa īpašums Jāņa Daliņa ielā 8–12 ierakstīts Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000373298 - 12. Zemesgrāmatas nodalījuma II. daļas 2. iedaļā ierakstīta atzīme: Nekustamajam īpašumam uzlikts arests - aizliegums nekustamo īpašumu atsavināt un apgrūtināt ar citām lietu vai saistību tiesībām saskaņā ar Kriminālprocesa likuma 361. pantu.
1.5.  4/145 domājamās daļas no nekustamā īpašuma Jāņa Dāliņa ielā 8-140 ar nekustamā īpašuma kadastra numuru 0100 927 4258 , (lietošanā autostāvvieta Nr. 282 un autostāvvieta Nr. 285). Nekustamais īpašums ar nekustamā īpašuma kadastra numuru 0100 927 4258 sastāv no telpu grupas ar kadastra apzīmējumu 0100 024 2144 002 002 un 17147/155493 domājamās daļas no zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 0100 024 2144, kā arī 17147/155493 domājamās daļas no kopīpašumā esošās dzīvojamās mājas ar kadastra apzīmējumu 0100 024 2144 001 un 17147/155493 domājamās daļas no kopīpašumā esošās būves (autostāvvieta) ar kadastra apzīmējumu  0100 024 2144 002.
Autostāvvieta Nr. 282 un Nr. 285 Jāņa Daliņa ielā 8–140 ierakstītas Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000373298 - 140. Atbilstoši īpašumā esošajām domājamajām daļām zemesgrāmatā reģistrētas lietošanas tiesības uz autostāvvietām Nr. 282 un Nr.285. Zemesgrāmatas nodalījuma II. daļas 2. iedaļā ierakstītas atzīmes (38.1. un 39.1. apakšpunkts): Nekustamajam īpašumam uzlikts arests - aizliegums nekustamo īpašumu atsavināt un apgrūtināt ar citām lietu vai saistību tiesībām saskaņā ar Kriminālprocesa likuma 361. pantu.
Valsts ieņēmumu dienests ar 2021. gada 5. oktobra Valstij piekritīgā nekustamā īpašuma fakta konstatācijas aktu Nr. 1262R/21 pieņēma valsts uzskaitē iepriekš minētos par noziedzīgi iegūtos mantu atzītos nekustamos īpašumus.
Valsts ieņēmumu dienests, kas pieņēma valstij piekritīgo mantu saskaņā ar Ministru kabineta 2013. gada 26. novembra noteikumu Nr. 1354  “Kārtība, kādā veicama valstij piekritīgās mantas uzskaite, novērtēšana, realizācija, nodošana bez maksas, iznīcināšana un realizācijas ieņēmumu ieskaitīšana valsts budžetā” (turpmāk – Noteikumi Nr. 1354) 7. punktu, ir atbildīgs par mantas neskartību un saglabāšanu no tās pieņemšanas brīža līdz nodošanai realizācijai, nodošanai bez maksas vai iznīcināšanai.
1.6. Kriminālprocesa Nr. 11270009720 ietvaros Ekonomisko lietu tiesa ar 2021. gada 7. jūnija lēmumu atzina par noziedzīgi iegūtu mantu un konfiscēja privātpersonai piederošo nekustamo īpašumu Liepājas ielā 2-87, Rīgā, kadastra Nr. 01009258963.  Tiesas lēmums stājies spēkā 2021. gada 25. augustā. Saskaņā ar iepriekš minēto tiesas lēmumu nekustamais īpašums atbilstoši  Krimināllikuma 70.10 pantam ir atzīstams par valsts mantu un piekrīt valstij.
Dzīvokļa īpašums Liepājas ielā 2–87 (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 925 8963) sastāv no 747/199475 domājamām daļām no kopīpašumā esošās:
- zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 0100 056 0005;
- dzīvojamās mājas ar kadastra apzīmējumu 0100 056 0005 139;
- dzīvojamās mājas ar kadastra apzīmējumu 0100 056 0005 140;
- būves (autostāvvieta) ar kadastra apzīmējumu  0100 056 0005 141;
- būves (dūmenis) ar kadastra apzīmējumu  0100 056 0005 050.
Dzīvokļa platība ir 74,7 m2.
Dzīvokļa īpašums Liepājas ielā 2–87 ierakstīts Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 6538 - 87. Zemesgrāmatas nodalījuma II. sadaļas 2. iedaļā ierakstīta atzīme (5.1. apakšpunkts): Nekustamajam īpašumam uzlikts arests - aizliegums nekustamo īpašumu atsavināt un apgrūtināt ar citām lietu vai saistību tiesībām saskaņā ar Kriminālprocesa likuma 361.1 pantu. 
Valsts ieņēmumu dienests ar 2021. gada 12. novembra Valstij piekritīgā nekustamā īpašuma fakta konstatācijas aktu Nr. 1380R/21 pieņēma valsts uzskaitē iepriekš minēto par noziedzīgi iegūtos mantu atzīto nekustamo īpašumu.
Valsts ieņēmumu dienests, kas pieņēma valstij piekritīgo mantu saskaņā ar Noteikumu Nr. 1354  7. punktu, ir atbildīgs par mantas neskartību un saglabāšanu no tās pieņemšanas brīža līdz nodošanai realizācijai, nodošanai bez maksas vai iznīcināšanai.

 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar iepriekš minētajiem tiesu lēmumiem nekustamie īpašumi atbilstoši  Krimināllikuma 70.10 pantam ir atzīstami par valsts mantu un piekrīt valstij.
Risinājuma apraksts
Likuma “Par pašvaldībām” 21. panta pirmās daļas 17. punkts nosaka pašvaldības tiesības izlemt jautājumu par pašvaldības nekustamā īpašuma atsavināšanu, ieķīlāšanu vai privatizēšanu, kā arī par nekustamās mantas iegūšanu pašvaldības īpašumā.
Rīgas valstspilsētas dome 2021. gada 15. decembrī pieņēma lēmumu  Nr. 1097  (prot. Nr. 41, 16. §) “Par Latvijas valstij piekrītošo dzīvokļa īpašumu Tomsona ielā 9–1A, Rīgā (kadastra Nr. 01009095132), Tomsona ielā 39 k-1–74, Rīgā (kadastra Nr. 01009224771), Jāņa Daliņa ielā 8–10, Rīgā (kadastra Nr. 01009274063), Jāņa Daliņa ielā 8–12, Rīgā (kadastra Nr. 01009274065), un 4/145 domājamo daļu no autostāvvietas Jāņa Daliņa ielā 8–140, Rīgā (kadastra Nr. 01009274258), pārņemšanu Rīgas valstspilsētas pašvaldības īpašumā bez atlīdzības”, lai pārņemtu nekustamos īpašumus un izmantotu tos atbilstoši likumā „Par pašvaldībām” 15. panta pirmās daļas 9. punktā noteikto - palīdzības sniegšanai iedzīvotājiem dzīvokļa jautājuma risināšanai.
Rīgas valstspilsētas dome 2021. gada 29. decembrī pieņēma lēmumu Nr. 1121 (prot. Nr. 43, 25. §) “Par Latvijas valstij piekrītošā dzīvokļa īpašuma Liepājas ielā 2–87, Rīgā (kadastra Nr. 01009258963), pārņemšanu Rīgas valstspilsētas pašvaldības īpašumā bez atlīdzības”, lai pārņemtu dzīvokļa īpašumu un izmantotu to atbilstoši likumā „Par pašvaldībām” 15. panta pirmās daļas 7. un 9. punktā noteikto - sociālās palīdzības sniegšanai un palīdzības sniegšanai iedzīvotājiem dzīvokļa jautājuma risināšanai.
Rīgas valstspilsētas pašvaldība rīkojuma projektā minētos nekustamos īpašumus izmantos pašvaldības funkciju īstenošanai, proti, palīdzības sniegšanai iedzīvotājiem dzīvokļa jautājuma risināšanai saskaņā ar vienu no šādiem likumiem:
“Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju”;
"Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā", izņemot šā likuma III1 nodaļu “Dzīvojamo telpu izīrēšana kvalificētiem speciālistiem”.
Tādējādi rīkojuma projekts neparedz komercdarbības atbalsta sniegšanu Rīgas valstspilsētas pašvaldībai.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 4. panta pirmo daļu valsts mantas atsavināšanu var ierosināt, ja tā nav nepieciešama attiecīgajai iestādei vai citām valsts iestādēm to funkciju nodrošināšanai. Atbilstoši Ministru kabineta 2011.gada 1.februāra noteikumu Nr.109 "Kārtība, kādā atsavināma publiskās personas manta” 12.punktā noteiktajam, lai noskaidrotu, vai atsavināmie valsts nekustamie īpašumi nav nepieciešami citai valsts iestādei, valsts kapitālsabiedrībai vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes funkciju nodrošināšanai, rīkojuma projektu izsludinot Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā, tiks nodrošināts noteikumos noteiktais pienākums.
Ja divu nedēļu laikā pēc Ministru kabineta rīkojuma projekta izsludināšanas Vienotajā tiesību aktu portālā valsts iestādes, valsts kapitālsabiedrības vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes nepieprasa projektā minētos nekustamos īpašumus valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, tos var atsavināt likumā noteiktajā kārtībā.
Rīkojuma projekts paredz Rīgas valstspilsētas pašvaldībai, pamatojoties uz Atsavināšanas likuma 42. panta pirmo daļu, nekustamo īpašumu izmantot pašvaldības autonomo funkciju īstenošanai – sociālās palīdzības sniegšanai un palīdzības sniegšanai iedzīvotājiem dzīvokļa jautājuma risināšanai.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 2. pantā noteikto, Atsavināšanas likums regulē publiskas personas mantas atsavināšanas kārtību.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 42. panta pirmo daļu, ja nekustamais īpašums vairs netiek izmantots pašvaldības autonomo funkciju īstenošanai, pašvaldība šo nekustamo īpašumu bez atlīdzības nodod valstij.
Atsavināšanas likuma 421.panta pirmā daļa noteic, ka Valstij vai pašvaldībai piekrītošo nekustamo īpašumu, ievērojot normatīvajos aktos noteiktos ierobežojumus rīcībai ar piekritīgo nekustamo īpašumu un šā likuma 42. panta nosacījumus, var nodot īpašumā bez atlīdzības, ja valstij vai pašvaldībai piekrītošais nekustamais īpašums tiek ierakstīts zemesgrāmatā uz valsts vai pašvaldības vārda vienlaikus ar ieguvēja īpašuma tiesību nostiprināšanu uz attiecīgo īpašumu.
Noteikumu Nr. 1354 32.4.1. apakšpunkts noteic, ka saskaņā ar likumu “Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju” vai Publiskas personas mantas atsavināšanas likumu privatizācijai vai atsavināšanai nododamās valstij piekritīgās dzīvojamās mājas, valstij piederošās kopīpašuma daļas valsts un kādas citas personas kopīpašumā esošajās viendzīvokļa dzīvojamās mājās, dzīvokļu īpašumos un dzīvokļu īpašumus – attiecīgajai pašvaldībai īpašumā, pamatojoties uz Ministru kabineta rīkojumu.
Nekustamie īpašumi tiek ierakstīti zemesgrāmatā uz valsts vārda Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas personā vienlaikus ar Rīgas valstspilsētas pašvaldības īpašuma tiesību nostiprināšanu. Rīkojuma projekta 3. punkts paredz pilnvarot Rīgas valstspilsētas pašvaldību parakstīt nostiprinājuma lūgumus īpašuma tiesību nostiprināšanai uz valsts vārda. Nostiprinot īpašuma tiesības pašvaldībai ir jānodrošina  arī zemesgrāmatu nodalījumu  II sadaļas 2. iedaļās ierakstīto atzīmju dzēšana, kas noteiktas atbilstoši Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesas 2021.gada 30.marta lēmumam un Ekonomisko lietu tiesas 2021.gada 7.jūnija lēmumam, ar kuriem nolemts atzīt par noziedzīgi iegūtu mantu un konfiscēt privātpersonām piederošos nekustamos īpašumus. Pamatojoties uz Kriminālprocesa likuma 356. panta 1.1 daļu, ja manta tiek atzīta par noziedzīgi iegūtu, tai uzliktais arests, apgrūtinājumi, aizliegumi un ķīlas tiesības, tai skaitā visi uz publiskajā reģistrā reģistrējamu mantu ierakstītie apgrūtinājumi un aizlieguma atzīmes, ir dzēšamas.
    Rīgas valstspilsētas pašvaldībai, nostiprinot īpašuma tiesības zemesgrāmatā uz nekustamo īpašumu, vienlaikus ir jānostiprina zemesgrāmatā iepriekš minētie tiesību aprobežojumi, kā arī aizliegums atsavināt nekustamo īpašumu un apgrūtināt to ar lietu tiesību – hipotēku, izņemot gadījumu, ja nekustamais īpašums tiek ieķīlāts par labu valstij (Valsts kases personā), lai saņemtu Eiropas Savienības fondu atbalstu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma daļas atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts attiecināms uz Rīgas valstspilsētas pašvaldību, kā arī tās administratīvajā teritorijā esošajiem iedzīvotājiem, kuriem nepieciešama palīdzība dzīvokļa jautājumu risināšanā
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektā minētos valstij piekrītošos nekustamos īpašumus valsts pašvaldībai nodos bez maksas.
Projekta ietekme uz valsts budžetu nav paredzēta un ar nekustamo īpašumu īpašnieku maiņu saistītie izdevumi tiks segti no pašvaldības līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi neparedz ieviest izmaiņas, kas varētu ietekmēt sabiedrības intereses.
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība rīkojuma projekta izstrādē netiek piemērota. Ar rīkojuma projektu un tā anotāciju pēc publicēšanas Tiesība aktu portālā varēs iepazīties jebkurš interesents.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts ieņēmumu dienests
  • Rīgas dome

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi