Anotācija

25-TA-721: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2023. gada 7. novembra noteikumos Nr. 633 "Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžas maksas pakalpojumu cenrādis"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījums Ministru kabineta 2023. gada 7. novembra noteikumos Nr. 633 "Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžas maksas pakalpojumu cenrādis"" (turpmāk – noteikumu projekts) ir izstrādāts, pamatojoties uz:
1. Likuma par budžetu un finanšu vadību 5. panta devīto daļu, kas noteic, ka Ministru kabinets izdod noteikumus par valsts tiešās pārvaldes iestāžu sniegto maksas pakalpojumu cenrāžu apstiprināšanu, un 5. panta 12.1 daļu, kas noteic, ka, nosakot maksas pakalpojuma izcenojumu, ievēro nosacījumu, ka samaksa par pakalpojumu nedrīkst pārsniegt ar pakalpojuma sniegšanu saistītās izmaksas;
2. Ministru kabineta 2011. gada 3. maija noteikumu Nr. 333 "Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 333) 18.1. apakšpunktu, kas noteic, ka grozījumus noteikumos par maksas pakalpojumu cenrādi izdara, ja ir izdarīti grozījumi normatīvajos aktos vai mainījušies apstākļi, kas ietekmē iestādes sniedzamo maksas pakalpojumu klāstu, un 18.2. apakšpunktu – ja ir būtiski mainījušās (samazinājušās vai palielinājušās) tiešās vai netiešās izmaksas, kuras veido maksas pakalpojumu izcenojumus.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir aktualizēt Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžas (turpmāk – koledža) sniegto maksas pakalpojumu cenrādi atbilstoši koledžas sniegto maksas pakalpojumu faktiskajām izmaksām un precizēt maksas pakalpojumu klāstu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
     Pamatojoties uz Ministru kabineta 2024. gada 6. februāra  noteikumu Nr. 82 "Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžas nolikums" 59. punktu, koledža atbilstoši tās darbības pamatvirzieniem un saskaņā ar normatīvajiem aktiem var sniegt maksas pakalpojumus.

     Koledža nodrošina maksas pakalpojumus atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 7. novembra noteikumiem Nr. 633 "Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžas maksas pakalpojumu cenrādis" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 633).

     Pamatojoties uz MK noteikumu Nr. 333 18.1. apakšpunktā noteikto, ka grozījumus noteikumos par maksas pakalpojumu cenrādi izdara, ja ir izdarīti grozījumi normatīvajos aktos vai mainījušies apstākļi, kas ietekmē iestādes sniedzamo maksas pakalpojumu klāstu, no MK noteikumu Nr. 633 pielikumā noteiktā koledžas sniegto maksas pakalpojumu cenrāža (turpmāk – koledžas cenrādis) svītrojams 4.2. apakšpunktā noteiktais maksas pakalpojums "kvalifikācijas apliecības ar sekmju izrakstu dublikāta izsniegšana". Tas svītrojams, jo saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 7. februāra noteikumos Nr. 52 "Valsts atzītu profesionālo izglītību un profesionālo kvalifikāciju apliecinošu dokumentu, moduļa apliecību un profesionālās izglītības programmas daļas apguvi apliecinošu dokumentu noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 52) noteikto profesionālās kvalifikācijas apliecību no 2023. gada 1. septembra izdod elektroniska dokumenta formā atbilstoši Elektronisko dokumentu likumā noteiktajām prasībām. Profesionālās kvalifikācijas apliecību elektroniskā formā glabā Valsts pārbaudījumu informācijas sistēmā. Tā sākot no 2024. gada 1. septembra izglītības iestādei ir pieejama Valsts pārbaudījumu informācijas sistēmā, bet personai profesionālās kvalifikācijas apliecība ir pieejama valsts pārvaldes pakalpojumu portālā www.latvija.lv, izmantojot attiecīgo e-pakalpojumu.

     MK noteikumu Nr. 333 18.2. apakšpunkts noteic, ka grozījumus noteikumos par maksas pakalpojumu cenrādi izdara, ja ir būtiski mainījušās (samazinājušās vai palielinājušās) tiešās vai netiešās izmaksas, kuras veido maksas pakalpojumu izcenojumus.

     Ņemot vērā, ka saistībā ar mēnešalgas koledžas un Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm un darbiniekiem, kā arī preču un pakalpojumu cenu ievērojamu pieaugumu 2024. un 2025. gadā koledžas sniegto maksas pakalpojumu faktiskās izmaksas neatbilst MK noteikumu Nr. 633 pielikumā noteiktajām maksas pakalpojumu cenām, nepieciešams precizēt koledžas cenrādi, izdarot grozījumu MK noteikumos Nr. 633.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
     Izvērtējot koledžas cenrādi, konstatēts, ka ir nepieciešams pārskatīt to, atbilstoši šī brīža faktiskajām ar pakalpojumu sniegšanu saistītajām izmaksām, ņemot vērā mēnešalgas koledžas un Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm un darbiniekiem, kā arī preču un pakalpojumu cenu pieaugumu.

     Ar 2024. gada 1. janvāri, kad stājās spēkā Ministru kabineta 2023. gada 12. decembra noteikumi Nr. 744 "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 13. decembra noteikumos Nr. 806 "Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgu un speciālo piemaksu noteikšanas kārtību un to apmēru"" un ar 2025. gada 1. janvāri, kad stājās spēkā Ministru kabineta 2024. gada 18. decembra noteikumi Nr. 899 "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 13. decembra noteikumos Nr. 806 "Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgu un speciālo piemaksu noteikšanas kārtību un to apmēru"", paaugstinājās mēnešalgas apmērs amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm attiecīgi 2024. un 2025. gadā – ik gadu vidēji par 10 % (pret 2022. gadu).

     No 2025. gada 1. janvāra, kad stājās spēkā Ministru kabineta 2024. gada 18. decembra noteikumi Nr. 899 "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 13. decembra noteikumos Nr. 806 "Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgu un speciālo piemaksu noteikšanas kārtību un to apmēru"", noteikta jauna piemaksa par noteiktu funkciju un uzdevumu izpildi Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm 300 euro apmērā. Šī piemaksa noteikta, lai ar 2025. gada 1. janvāri nodrošinātu motivējošus pasākumus minētajām amatpersonām. Minētā piemaksa palielina maksas pakalpojuma izmaksas, tādējādi palielinot attiecīgā maksas pakalpojuma izcenojumu.

     Ar 2024. gada 1. janvāri, kad stājās spēkā Ministru kabineta 2023. gada 19. decembra noteikumi Nr. 813 "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 5. jūlija noteikumos Nr. 445 "Pedagogu darba samaksas noteikumi"" un 2025. gada 1. janvāri, kad stājās spēkā Ministru kabineta 2024. gada 18. decembra noteikumi Nr. 896 "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 5. jūlija noteikumos Nr. 445 "Pedagogu darba samaksas noteikumi"", pedagogiem palielinājās Ministru kabineta 2016. gada 5. jūlija noteikumu Nr. 445 "Pedagogu darba samaksas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 445) 1. pielikumā "Pedagogu, izglītības iestāžu vadītāju, viņu vietnieku un struktūrvienību vadītāju zemākās mēneša darba algas likmes" noteiktā zemākā mēneša darba algas likme. Proti, ar 2024. gada 1. janvāri tā palielinājās par 12,2 %, bet no 2025. gada 1. janvāra pedagogu zemākā mēneša darba algas likme pieauga 2,6 % apmērā, salīdzinājumā ar 2024. gadu. Līdz ar pedagogu zemākās mēneša darba algas likmes palielināšanos palielinājās arī koledžas pedagogu, ar kuriem noslēgts darba līgums, mēnešalga, tādējādi ietekmējot maksas pakalpojuma "Profesionālās tālākizglītības programma "Ugunsdrošība un ugunsdzēsība" (480 stundas), iegūstamā kvalifikācija – ugunsdzēsējs" izcenojumu, palielinot to.

     Izvērtējot MK noteikumos Nr. 633 norādīto maksas pakalpojumu klāstu, konstatēts, ka no koledžas cenrāža 1. punkta "Atkārtota pārbaudījuma kārtošana" nepieciešams izdalīt 1.4. apakšpunktā noteikto maksas pakalpojuma veidu "profesionālās kvalifikācijas eksāmens" kā atsevišķu patstāvīgu pakalpojumu, ņemot vērā, ka amatpersona ar speciālo dienesta pakāpi, kura nav nokārtojusi profesionālās kvalifikācijas eksāmenu, tiek uzņemta koledžas īstenotajā profesionālās tālākizglītības programmā "Ugunsdrošība un ugunsdzēsība" izglītības turpināšanai pēc pārtraukuma tikai pēc kompetences atbilstības koledžas profesionālās tālākizglītības programmas moduļiem izvērtēšanas. Minēto izvērtēšanu veic saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 21. februāra noteikumu Nr. 70 "Noteikumi par personas kompetences atzīšanu uzņemšanai profesionālās izglītības programmas vēlākos mācību posmos un profesionālās kvalifikācijas vai tās daļas atzīšanas kārtību" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 70) 8. punktu izveidota koledžas komisija kompetences un iegūtās profesionālās kvalifikācijas vai tās daļas atzīšanas procesa nodrošināšanai. Profesionālās kvalifikācijas eksāmenu amatpersona ar speciālo dienesta pakāpi var kārtot, ja ir pilnā apjomā apguvusi minēto izglītības programmu.

     Noteikumu projekts papildināms ar jaunu pakalpojumu "Vērtējums par kompetences un iegūtās profesionālās kvalifikācijas vai tās daļas atzīšanu", izdalot to divos atsevišķos maksas pakalpojumu veidos, proti, atsevišķi izdalot "iesniegto dokumentu izvērtēšana un lēmuma sagatavošana" un – "pārbaudījums (ieskaite)", lai nodrošinātu iespēju izglītības turpināšanai amatpersonai ar speciālo dienesta pakāpi pēc pārtraukuma. Iesniegto dokumentu izvērtēšanu un lēmuma sagatavošanu nodrošina saskaņā ar MK noteikumu Nr. 70  8. punktu izveidota koledžas komisija kompetences un iegūtās profesionālās kvalifikācijas vai tās daļas atzīšanas procesa nodrošināšanai un koledžas Izglītības koordinācijas nodaļas jurists. Savukārt pārbaudījumu (ieskaiti) pieņem koledžas akadēmiskais personāls.

     No koledžas cenrāža svītrojams 4.2. apakšpunkts "kvalifikācijas apliecības ar sekmju izrakstu dublikāta izsniegšana", jo atbilstoši MK noteikumu Nr. 52 15. un 47. punktam profesionālās kvalifikācijas apliecību no 2023. gada 1. septembra izdod elektroniska dokumenta formā atbilstoši Elektronisko dokumentu likumā noteiktajām prasībām. Saskaņā ar šo noteikumu 22. un 47.1 punktu profesionālās kvalifikācijas apliecību elektroniskā formā glabā Valsts pārbaudījumu informācijas sistēmā un tā sākot no 2024. gada 1. septembra izglītības iestādei ir pieejama Valsts pārbaudījumu informācijas sistēmā, bet personai profesionālās kvalifikācijas apliecība ir pieejama valsts pārvaldes pakalpojumu portālā www.latvija.lv, izmantojot attiecīgo e-pakalpojumu ("Centralizēto eksāmenu sertifikātu, profesionālās kvalifikācijas apliecību, lēmumu un izziņu par valsts valodas prasmes pārbaudes rezultātiem saņemšana"). Kopš 2023. gada 7. decembra, kad stājās spēkā MK noteikumi Nr. 633, koledža nav saņēmusi nevienu kvalifikācijas apliecības ar sekmju izrakstu dublikāta izsniegšanas pieprasījumu.
Risinājuma apraksts
     MK noteikumu Nr. 633 pielikums tiek izteikts jaunā redakcijā, tādējādi nosakot koledžas sniegto maksas pakalpojumu cenu atbilstoši sniegtā maksas pakalpojuma faktiskajām izmaksām un precizējot maksas pakalpojumu klāstu. Noteikumu projekts paredz maksas pakalpojumu izcenojuma palielinājumu.

   Pakalpojumu izcenojumu aprēķinā izdevumi atlīdzībai aprēķināti, ņemot vērā pakalpojuma sniegšanā iesaistītajām koledžas un Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm un darbiniekiem faktiski noteiktās mēnešalgas.

     Amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalga noteikta atbilstoši Ministru kabineta 2016. gada 13. decembra noteikumiem Nr. 806 "Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm mēnešalgu un speciālo piemaksu noteikšanas kārtību un to apmēru". Koledžas un Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta darbiniekiem mēnešalga noteikta atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumam. Koledžas pedagogu, kas strādā uz darba līguma pamata, zemākā mēneša darba algas likme (par darba slodzi gadā 840-1000 stundas) noteikta atbilstoši MK noteikumu Nr. 445 prasībām, bet augstākā – atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 27. jūnija noteikumu Nr. 354 "Iekšlietu ministrijas sistēmas koledžu finansēšanas noteikumi" prasībām.

     Noteikumu projekts paredz izdalīt no koledžas cenrāža 1. punkta "Atkārtota pārbaudījuma kārtošana" 1.4. apakšpunktā noteikto maksas pakalpojuma veidu "profesionālās kvalifikācijas eksāmens" kā atsevišķu patstāvīgu maksas pakalpojumu.

     Noteikumu projekts paredz vienu jaunu maksas pakalpojumu "Vērtējums par kompetences un iegūtās profesionālās kvalifikācijas vai tās daļas atzīšanu", izdalot to divos atsevišķos maksas pakalpojumu veidos – "iesniegto dokumentu izvērtēšana un lēmuma sagatavošana" un "pārbaudījums (ieskaite)".

     Noteikumu projekts paredz svītrot no koledžas cenrāža 4.2. apakšpunktā noteikto maksas pakalpojumu "kvalifikācijas apliecības ar sekmju izrakstu dublikāta izsniegšana".

     Maksas pakalpojumu cenu un plānoto ieņēmumu aprēķinā maksas pakalpojumu vienību skaits tiek plānots, ņemot vērā iepriekšējos gados faktiski sniegto pakalpojumu skaitu. Ņemot to vērā, maksas pakalpojuma "Atkārtota pārbaudījuma kārtošana" veida "studiju kursa/mācību priekšmeta ieskaite, studiju kursa/mācību priekšmeta eksāmens, kārtējā ieskaite, kārtējais eksāmens, referāts" plānotais skaits gadā samazināts no 120 uz 80, jo ir samazinājies atkārtotu pārbaudījumu skaits saistībā ar studējošo sekmju uzlabošanos.

     Tāpat, pakalpojuma "Pieteikšanās dokumentu pieņemšana un reģistrēšana pilna un nepilna laika studijām" plānotais skaits gadā samazināts no 65 uz 45, jo ir samazinājies reflektantu, kas iesniedz dokumentus reģistrācijai un uzņemšanai koledžā īsā cikla profesionālās augstākās izglītības studiju programmā "Ugunsdrošība un ugunsdzēsība", programmas kods 41861, skaits.

     Pakalpojuma "Kopēšana un printēšana (A4 formāts)" plānotais lapu skaits gadā būtiski samazināts, jo saistībā ar studiju procesa digitalizāciju daudzi studiju kursa apguvei nepieciešamie dokumenti koledžas studējošajiem un akadēmiskajam personālam ir pieejami koledžas Mācību pārvaldības sistēmā "Moodle", līdz ar to nav nepieciešams tos printēt vai kopēt.

     Arī pakalpojuma "Putu koncentrāta kvalitātes rādītāju noteikšana" plānotais skaits samazināts no 10 uz 6, jo samazinājies pieprasījums pēc šī pakalpojuma. Pakalpojuma plānotais skaits gadā precizēts atbilstoši prognozētajai faktiskajai izpildei.

     Koledžas sniegtajiem izglītības pakalpojumiem – "Atkārtota pārbaudījuma kārtošana", "Profesionālās kvalifikācijas eksāmens", "Pieteikšanās dokumentu pieņemšana un reģistrēšana pilna un nepilna laika studijām", "Akadēmiskās izziņas izsniegšana", "Izglītību apliecinoša dokumenta dublikāta izsniegšana", "Profesionālās tālākizglītības programma "Ugunsdrošība un ugunsdzēsība" (480 stundas), iegūstamā kvalifikācija – ugunsdzēsējs", "Neformālās izglītības programmu nodarbību vadīšana Rīgā", "Vērtējums par iepriekšējā izglītībā vai profesionālajā pieredzē sasniegtu studiju rezultātu atzīšanu" un "Vērtējums par kompetences un iegūtās profesionālās kvalifikācijas vai tās daļas atzīšanu" – pievienotās vērtības nodokli nepiemēro saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 52. panta pirmās daļas 12. punktu.

     Savukārt koledžas sniegtajiem maksas pakalpojumiem "Kopēšana un printēšana (A4 formāts)", "Putu koncentrāta kvalitātes rādītāju noteikšana", "Tekstilmateriālu uzliesmošanas spējas eksperimentāla noteikšana", "Šķidrumu uzliesmojuma (uzliesmošanas) temperatūras eksperimentāla noteikšana vaļējā tīģelī", "Cietu vielu un materiālu degtspējas grupas eksperimentāla noteikšana", "Koksnes ugunsaizsarglīdzekļa efektivitātes grupas noteikšana kontrolparaugiem", "Koksnes ugunsaizsarglīdzekļa efektivitātes grupas noteikšana" un "Izstrādājumu ugunsreakcijas testi. Nedegamības tests" pievienotās vērtības nodokli nepiemēro saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 59. panta pirmo daļu.

     Detalizēta informācija atspoguļota noteikumu projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas):
1. pielikumā "Maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķins";
2. pielikumā "Informācija par maksas pakalpojumu cenu un plānoto ieņēmumu izmaiņām";
3. pielikumā "Maksas pakalpojumu izcenojumu aprēķina kopsavilkums";
4. pielikumā "Ieņēmumu prognoze no maksas pakalpojumiem".
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Izglītojamie
  • Personas, kuras vēlas apgūt koledžas piedāvātās izglītības programmas vai pabeigušas koledžas piedāvātās izglītības programmas.
Ietekmes apraksts
Izmantojot Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžas sniegtos maksas pakalpojumus, uz personām attieksies noteikumu projektā paredzētās maksas pakalpojumu izmaksas. Noteikumu projektā noteiktās maksas pakalpojumu cenas būtiski neietekmēs pakalpojumu pieejamību sabiedrībai.
Juridiskās personas
  • Juridiskās personas, kuras izmantos koledžas sniegtos maksas pakalpojumus.
Ietekmes apraksts
Izmantojot Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledžas sniegtos maksas pakalpojumus, uz personām attieksies noteikumu projektā paredzētās maksas pakalpojumu izmaksas. Noteikumu projektā noteiktās maksas pakalpojumu cenas būtiski neietekmēs pakalpojumu pieejamību sabiedrībai.
Sabiedrības grupām un institūcijām projekta tiesiskais regulējums nemaina tiesības un pienākumus, kā arī veicamās darbības.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
17 674
0
17 674
0
17 674
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
17 674
0
17 674
0
17 674
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
17 674
0
17 674
0
17 674
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
17 674
0
17 674
0
17 674
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
     Saskaņā ar likumu "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" koledžai budžeta programmā 07.00.00 "Ugunsdrošība, glābšana un civilā aizsardzība" ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un attiecīgie izdevumi plānoti 17 674 euro apmērā 2025., 2026. un 2027. gadā (ik gadu).
     Ņemot vērā plānotās koledžas sniegto maksas pakalpojumu skaita un maksas pakalpojumu veidu izmaiņas – pakalpojuma veida "profesionālās kvalifikācijas eksāmens" izdalīšanu no pakalpojuma "Atkārtota pārbaudījuma kārtošana" kā atsevišķu patstāvīgu pakalpojumu, koledžas maksas pakalpojumu cenrāža papildināšanu ar jaunu pakalpojumu "Vērtējums par kompetences un iegūtās profesionālās kvalifikācijas vai tās daļas atzīšanu", izdalot to divos atsevišķos pakalpojuma veidos, proti, "iesniegto dokumentu izvērtēšana un lēmuma sagatavošana" un "pārbaudījums (ieskaite)", un pakalpojuma veida "kvalifikācijas apliecības ar sekmju izrakstu dublikāta izsniegšana" svītrošanu no tā –, ietekme uz valsts budžetu netiek plānota.
     Aktualizējot maksas pakalpojumu izcenojumus atbilstoši Ministru kabineta 2011. gada 3. maija noteikumu Nr. 333 "Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība" prasībām, tika izvērtēti katra maksas pakalpojuma nodrošināšanai nepieciešamie tiešie izdevumi un ņemtas vērā uz pakalpojuma sniegšanu attiecināmās netiešās izmaksas. Maksas pakalpojumu izcenojumi aprēķināti atbilstoši esošajai situācijai.
     Noteikumu projekts paredz pārskatīt spēkā esošo maksas pakalpojumu cenas, svītrot vienu maksas pakalpojumu un papildināt ar diviem maksas pakalpojumiem, no kuriem viens ir izdalīts no koledžas cenrādī jau esoša pakalpojuma kā atsevišķs patstāvīgs maksas pakalpojums, bet otrs ir jauns maksas pakalpojums, izdalīts divos maksas pakalpojumu veidos.
Detalizēta informācija atspoguļota noteikumu projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) pielikumos:
 1. pielikumā "Maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķins";
 2. pielikumā "Informācija par maksas pakalpojumu cenu un plānoto ieņēmumu izmaiņām";
 3. pielikumā "Maksas pakalpojumu izcenojumu aprēķina kopsavilkums";
 4. pielikumā "Ieņēmumu prognoze no maksas pakalpojumiem".
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts neparedz amata vietu skaita izmaiņas.
Cita informācija
Ieņēmumi no sniegtajiem maksas pakalpojumiem un ar to sniegšanu saistītie izdevumi tiek plānoti Iekšlietu ministrijas budžeta programmā 07.00.00 "Ugunsdrošība, glābšana un civilā aizsardzība" un tiks izlietoti izdevumu, kas saistīti ar maksas pakalpojumu sniegšanu, segšanai.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Iekšlietu ministrija, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/3efe0c32-db3e-426c-a30f-f649fbdd3ee6 

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Sabiedrības līdzdalība tika organizēta laikā no 2025. gada 5. jūnija līdz 2025. gada 19. jūnijam. Sabiedrības pārstāvji tika aicināti līdzdarboties, sniedzot viedokli par noteikumu projektu tā izstrādes stadijā saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 15. oktobra noteikumos Nr. 639 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" iekļauto regulējumu. Publiskajā apspriešanā par noteikumu projektu netika saņemti iebildumi vai priekšlikumi.

6.4. Cita informācija

--
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Ugunsdrošības un civilās aizsardzības koledža
  • Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
1. pielikums
Nosaukums
Maksas pakalpojumu izcenojuma aprēķins
2. pielikums
Nosaukums
Informācija par maksas pakalpojumu cenu un plānoto ieņēmumu izmaiņām
3. pielikums
Nosaukums
Maksas pakalpojumu izcenojumu aprēķina kopsavilkums
4. pielikums
Nosaukums
Ieņēmumu prognoze no maksas pakalpojumiem