25-TA-2307: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts sagatavots, pamatojoties uz Ministru kabineta 2024. gada 27. augusta sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 33 52. §) “Informatīvais ziņojums “Par valsts budžeta likumprojektā iekļaujamo prioritāro pasākumu pamatprincipiem un uzdevumiem likumprojekta “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” sagatavošanai”” 3. punktu, kas paredz noteikt 2025. gadā ierobežojumu atlīdzības fonda pieaugumam ne vairāk kā 2,6% apmērā pret 2024. gada aktualizēto plānu uz 31. jūliju, attiecinot to uz publisko pārvaldi, izņemot gadījumus, kad attiecībā uz valsts budžeta finansētām institūcijām ir pieņemts atsevišķs Ministru kabineta lēmums.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekts paredz resora “46. Sabiedriskie elektroniskie plašsaziņas līdzekļi” programmas 01.00.00 “Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes darbības nodrošināšana” ietvaros 2025. gadā pārdalīt finansējumu 20 000 euro apmērā starp ekonomiskās klasifikācijas kodiem, lai nodrošinātu atlīdzības fonda izdevumu atjaunošanu, kas tika samazināts, izmaksājot atlaišanas pabalstus diviem Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (turpmāk – SEPLP) locekļiem, atstājot amatu pēc pilnvaru termiņa beigām.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Sakarā ar SEPLP divu padomes locekļu pilnvaru termiņa beigām 2025. gada 3. augustā saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 17. panta divpadsmit prim daļas 1. punktu SEPLP bija jānodrošina atlaišanas pabalstu izmaksa diviem SEPLP locekļiem triju mēnešalgu apmērā, tiem atstājot amatu pēc pilnvaru termiņa beigām un kas netika ievēlēti šajā pašā amatā atkārtoti. Tādējādi budžeta resora “46. Sabiedriskie elektroniskie plašsaziņas līdzekļi” programmā 01.00.00 “Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes darbības nodrošināšana” radās neparedzēti papildu izdevumi, kas saistīti ar darba samaksu un darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai nodrošinātu atlaišanas pabalstu triju mēnešalgu apmērā izmaksu diviem SEPLP locekļiem, beidzot pildīt amata pienākumus, SEPLP atlīdzības fondā radās nepieciešamība pēc papildu finansējuma 2025. gadam 39 813 euro apmērā, tai skaitā atlaišanas pabalstiem 32 214 euro un darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām 7 599 euro.
Sakarā ar viena SEPLP locekļa vakanto amata vietu no 2025. gada 4. augusta un sakarā ar administratīvo izdevumu pārskatīšanu SEPLP ir radusi iespēju papildu nepieciešamā finansējuma atlīdzības fondā segšanu esošo budžeta resursu ietvaros, tai skaitā daļēji finansējumu 20 000 euro apmērā pārdalot no izdevumiem precēm un pakalpojumiem uz izdevumiem atlīdzībai.
Sakarā ar viena SEPLP locekļa vakanto amata vietu no 2025. gada 4. augusta un sakarā ar administratīvo izdevumu pārskatīšanu SEPLP ir radusi iespēju papildu nepieciešamā finansējuma atlīdzības fondā segšanu esošo budžeta resursu ietvaros, tai skaitā daļēji finansējumu 20 000 euro apmērā pārdalot no izdevumiem precēm un pakalpojumiem uz izdevumiem atlīdzībai.
Risinājuma apraksts
Projekts paredz atbalstīt apropriācijas pārdali budžeta resora “46. Sabiedriskie elektroniskie plašsaziņas līdzekļi” programmas 01.00.00 “Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes darbības nodrošināšana” ietvaros, 2025. gadā samazinot izdevumus precēm un pakalpojumiem (2000 kods) 20 000 euro apmērā un attiecīgi palielinot izdevumus atlīdzībai (1000 kods) 20 000 euro apmērā, lai nodrošinātu SEPLP atlīdzības fonda izdevumu atjaunošanu un līdzekļu pietiekamību atlīdzības izmaksai 2025. gadā SEPLP locekļiem, ombudam un darbiniekiem, kas samazinājās sakarā ar iepriekš neparedzētu papildu izdevumu segšanu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Amatu vietu skaita izmaiņas netiek plānotas.
Cita informācija
Lai nodrošinātu budžeta resora “46. Sabiedriskie elektroniskie plašsaziņas līdzekļi” programmā 01.00.00 “Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes darbības nodrošināšana” atlīdzības fonda izdevumu atjaunošanu, nodrošinot līdzekļu pietiekamību atlīdzības izmaksai 2025. gadā esošajiem SEPLP locekļiem, ombudam un darbiniekiem, nepieciešams veikt apropriācijas pārdali pamatbudžeta programmas ietvaros starp izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem, veicot pārdali starp ekonomiskās klasifikācijas kodiem, samazinot izdevumus precēm un pakalpojumiem (2000 kods) 20 000 euro apmērā un attiecīgi palielinot izdevumus atlīdzībai (1000 kods) 20 000 euro apmērā.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Projekts paredz veikt apropriācijas pārdali budžeta resora “46. Sabiedriskie elektroniskie plašsaziņas līdzekļi” programmas 01.00.00 “Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes darbības nodrošināšana” ietvaros, kas tiešā veidā neskar sabiedrības intereses.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome
- Kultūras ministrija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
