Anotācija (ex-ante)

23-TA-1625: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Kārtība, kādā dzelzceļa ritekļus reģistrē Eiropas ritekļu reģistrā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Noteikumu projekts “Dzelzceļa ritekļu reģistrācijas Eiropas ritekļu reģistrā noteikumi” (turpmāk – Projekts) izstrādāts, lai nodrošinātu Eiropas Komisijas  2018. gada 25. oktobra īstenošanas Lēmuma (ES) 2018/1614, ar ko nosaka specifikācijas ritekļu reģistriem, kas minēti Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas (ES) 2016/797 47. pantā, un ar ko groza un atceļ Komisijas Lēmumu 2007/756/EK (turpmāk – Lēmums Nr.2018/1614) un Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 11. maija Direktīvas (ES) 2016/797 par dzelzceļa sistēmas savstarpēju izmantojamību Eiropas Savienībā (turpmāk – Direktīva Nr.2016/797) prasību pārņemšanu un Dzelzceļa likuma 31. panta pirmās daļas 13. punktā Ministru kabinetam dotā uzdevuma izpildi. 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir pārņemt no Lēmuma Nr.2018/1614 izrietošās tiesību normas, kas piemērojamas attiecībās ar privātpersonām un regulē dzelzceļa ritekļu reģistrāciju Eiropas ritekļu reģistrā, un tās Direktīvas Nr.2016/797 prasības, kas saistītas ar dzelzceļa ritekļu reģistrāciju Eiropas ritekļu reģistrā, kuras nav pārņemtas citos nacionālajos tiesību aktos.      
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Lēmuma Nr. 2018/1614 7. panta 1. punkts paredz, ka Eiropas Savienības Dzelzceļu aģentūra izveido un uztur Eiropas ritekļu reģistru. Savukārt no Lēmuma Nr. 2018/1614 8. panta 4. punkta izriet, ka Eiropas Savienības dalībvalstis dzelzceļa ritekļus reģistrē Eiropas ritekļu reģistrā no 2021. gada 16. jūnija.
Eiropas ritekļu reģistru var lietot, lai, piemēram, pārbaudītu, vai dzelzceļa riteklis ir pienācīgi reģistrēts un kāds ir reģistrācijas statuss, iegūtu informāciju par atļauju dzelzceļa ritekļa laišanai tirgū (tajā skaitā struktūru, kas piešķīrusi atļauju, dzelzceļa ritekļa izmantošanas telpu, tā lietošanas nosacījumiem un citiem ierobežojumiem) un atļautā dzelzceļa ritekļa tipu, kuram dzelzceļa riteklis atbilst, un identificētu dzelzceļa ritekļa turētāju vai citus attiecīgos subjektus, kas saistīti ar konkrēto dzelzceļa ritekli.
No Lēmuma Nr. 2018/1614 izrietošās tiesību normas, kas piemērojamas attiecībās ar privātpersonām un regulē dzelzceļa ritekļu reģistrāciju Eiropas ritekļu reģistrā, lai tās privātpersonām būtu saistošas, nepieciešams pārņemt nacionālajos tiesību aktos.
Ministru kabineta 2022. gada 29. marta noteikumi Nr.200 “Dzelzceļa ritošā sastāva reģistrācijas kārtība” zaudēja spēku 2022. gada 1. novembrī, kad stājās spēkā Dzelzceļa likuma 31. panta pirmās daļas 13. punkta normas, uz kuras pamata tie tika izdoti, grozījumi.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saistības pret Eiropas Savienību nosaka nodrošināt Lēmuma Nr. 2018/1614 noteikumu piemērošanu un izpildi. Ņemot vērā, ka Lēmumā Nr. 2018/1614 nav norādīts konkrēts adresāts, šāda lēmuma adresāts ir visas Eiropas Savienības dalībvalstis un tas ir saistošs ikvienai Eiropas Savienības dalībvalstij. Tomēr, lai tikai Eiropas Savienības dalībvalstij saistošā lēmumā ietvertos nosacījumus Latvijā piemērotu attiecībās ar privātpersonām, tie jāpārņem privātpersonām saistošos nacionālajos tiesību aktos.
Šobrīd nav pārņemtas nacionālajā tiesību sistēmā Lēmuma Nr. 2018/1614 tiesību normas, kuras piemērojamas attiecībās ar privātpersonām. Savukārt Direktīvas Nr. 2016/797 prasības, kas saistītas ar dzelzceļa ritekļu reģistrāciju Eiropas ritekļu reģistrā, ir nepilnīgi pārņemtas Dzelzceļa likumā un Ministru kabineta 2020. gada 9. jūnija noteikumos Nr. 374 “Dzelzceļa savstarpējās izmantojamības noteikumi”.
Nav izpildīts arī Dzelzceļa likuma 31. panta pirmās daļas 13. punktā Ministru kabinetam dotais deleģējums izdot ritošajā sastāvā ietilpstošo ritekļu reģistrācijas kārtību. 2022. gada 1. novembrī zaudēja spēku Ministru kabineta 2022. gada 29. marta noteikumi Nr. 200 “Dzelzceļa ritošā sastāva reģistrācijas kārtība”.    
Risinājuma apraksts
Projekts, iekļaujot tajā no Lēmuma 2018/1614 un Direktīvas 2016/797 izrietošās attiecīgās tiesību normas, nosaka prasības un kārtību, kādā dzelzceļa ritošajā sastāvā ietilpstošos ritekļus reģistrē Eiropas ritekļu reģistrā Latvijā.
Ar Projekta 2. punktu noteikts, ka Valsts dzelzceļa administrācija ir Latvijā atbildīga par ritekļu reģistrācijas iesniegumu izskatīšanu un datu reģistrēšanu un atjaunināšanu Eiropas Savienības Dzelzceļu aģentūras izveidotajā un uzturētajā Eiropas ritekļu reģistrā.
Projekta 3. punkts nosaka nosacījumus, kad dzelzceļa ritekļa turētājam ir pienākums reģistrēt dzelzceļa ritekli Eiropas ritekļu reģistrā.
Projekta 4. punkts nosaka tos Eiropas Savienībā izmantot paredzētos dzelzceļa ritekļus, kurus nereģistrē Eiropas ritekļu reģistrā.
No Projekta 5., 6., 7. punkta izriet, ka Eiropas ritekļu reģistram piekļuves tiesības attiecīgajā apjomā Valsts dzelzceļa administrācija var piešķirt tikai Projekta pielikumā minētajiem subjektiem, ja to reģistrācijas vieta ir Latvija un tiem ir uzņēmuma (company) kods, ko piešķīrusi Eiropas Savienības Dzelzceļu aģentūra.
Projekta 9. punkts paredz, kārtību, kādā ar Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas un Eiropas Savienības Dzelzceļu aģentūras līdzdalību piešķir dzelzceļa ritekļa turētāja marķējumu, kas identificē dzelzceļa ritekļa turētāju, kurš tiek reģistrēts Eiropas ritekļu reģistrā un kura reģistrācijas vieta ir Latvija.  
Projekta 10. punkts paredz dzelzceļa ritekļa turētāja marķējuma, kas identificē dzelzceļa ritekļa turētāju, kura reģistrācijas vieta ir Latvija, atsaukšanas kārtību.
Projekta 13. punktā izsmeļoši norādīti dzelzceļa ritekļa reģistrācijas Eiropas ritekļu reģistrā Latvijā gadījumi, tajā skaitā jauna reģistrācija, kas saistīta ar tādu atļauju laišanai tirgū, kurā norādītā dzelzceļa ritekļa izmantošanas telpa ir tikai vai arī Latvijas teritorija.  
No Projekta 17. un 22. punkta izriet, ka ikvienā šādā gadījumā dzelzceļa ritekļa turētājs iesniedz Valsts dzelzceļa administrācijai attiecīgu dzelzceļa ritekļa reģistrācijas iesniegumu, izmantojot un aizpildot noteikta parauga veidlapu Eiropas Savienības Dzelzceļu Aģentūras tīmekļa vietnē.
Projekta 19. un 23. punkts paredz, ka veidlapa Eiropas Savienības Dzelzceļu aģentūras tīmekļa vietnē ir pieejama pēc dzelzceļa ritekļa turētāja autentifikācijas veikšanas, kurai izmanto lietotājvārdu un paroli.
Projekta 21. punkts nosaka prasības, kas saistītas ar dzelzceļa ritekļa turētāja pienākumu nodrošināt, lai iesniegtie dzelzceļa ritekļa reģistrācijas dati ir aktuāli un precīzi.
Projekta 24. punkts paredz dzelzceļa ritekļa turētāja pienākumu ikvienā no dzelzceļa ritekļa reģistrācijas Eiropas ritekļa reģistrā gadījumiem attiecīgajam iesniegumam pievienot tajā norādītās informācijas apliecinošos dokumentus atbilstoši Valsts dzelzceļa administrācijas tīmekļa vietnē publicētajam sarakstam.
Projekta 26. punkts nosaka attiecībā uz dzelzceļa ritekļa turētāja iesniegtā dzelzceļa ritekļa reģistrācijas iesnieguma saturu prasības, kuras ja tiek izpildītas, Valsts dzelzceļa administrācija 20 darba dienu laikā no iesnieguma saņemšanas dienas dzelzceļa ritekli reģistrē vai iesniegtās ziņas Eiropas ritekļu reģistrā Latvijā aktualizē.
No Projekta 27.2. apakšpunkta izriet, ka šo prasību neizpildes gadījumā Valsts dzelzceļa administrācija pieprasa dzelzceļa ritekļa turētājam dzelzceļa ritekļa reģistrācijas iesnieguma korekciju vai paskaidrojumu.
Projekta 28. punkts paredz, ka, ja dzelzceļa ritekļa turētājs izpilda Valsts dzelzceļa administrācijas norādījumus un novērš neatbilstību attiecīgajām prasībām, Valsts dzelzceļa administrācija 20 darba dienu laikā no neatbilstību novēršanas dienas dzelzceļa ritekli reģistrē vai iesniegtās ziņas Eiropas ritekļu reģistrā aktualizē.
Projekta 31. un 34. punkts nosaka gadījumus, kad Valsts dzelzceļa administrācija attiecīgi aptur vai anulē dzelzceļa ritekļa reģistrāciju Eiropas ritekļu reģistrā.
No Projekta 32. punkta izriet, ka Valsts dzelzceļa administrācija citos pamatotos gadījumos var apturēt dzelzceļa ritekļa reģistrāciju Eiropas ritekļu reģistrā, lai nodrošinātu tajā reģistrēto datu precizitāti.
Projekta 35. punkts paredz, ka dzelzceļa ritekli, kura reģistrācija ir apturēta vai anulēta Eiropas ritekļu reģistrā, Eiropas Savienības dzelzceļa sistēmā ekspluatēt nedrīkst.
Projekta 33. punkts nosaka, ka, lai pēc dzelzceļa ritekļa reģistrācijas apturēšanas to atjaunotu, Valsts dzelzceļa administrācija atkārtoti pārbauda dzelzceļa ritekļa reģistrācijas Eiropas ritekļu reģistrā apturēšanas iemeslus, un to veic sadarbībā ar Valsts dzelzceļa tehnisko inspekciju, ja tā pieprasīja šo apturēšanu.
Projekta 37. punkts nosaka, ka dzelzceļa riteklis, kas līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai reģistrēts Eiropas ritekļu reģistrā Latvijā, saglabā savu numuru un reģistrācijas statusu Reģistrā.
Pieņemot Projektu un izdodot attiecīgos Ministru kabineta noteikumus, iespējams, to piemērošana nebūs ilgāka kā līdz 2024. gada 16. jūnijam. Šobrīd ir zināms, ka Lēmumu 2018/1614 plānots atcelt 2024. gada 16. jūnijā, kad paredzēts to aizstāt ar attiecīgu Eiropas Komisijas īstenošanas regulu, kuras projekta apspriešana uzsākta Eiropas Komisijas Dzelzceļu savstarpējās izmantojamības un drošības komitejā.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Dzelzceļa ritekļu turētāji, dzelzceļa ritekļu īpašnieki, personas, kas pieprasa atļauju dzelzceļa ritekļa laišanai tirgū.
Ietekmes apraksts
Eiropas Savienības noteikto prasību, kas saistītas ar dzelzceļa ritekļu reģistrāciju Eiropas ritekļu reģistrā, piemērošana attiecībās ar dzelzceļa ritekļu turētājiem un Eiropas ritekļu reģistram piekļuves tiesību apjoma noteikšana dzelzceļa ritekļu turētājiem, dzelzceļa ritekļu īpašniekiem un personām, kas pieprasa atļauju dzelzceļa ritekļa laišanai tirgū.      
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
  • Dzelzceļa ritekļu turētāji, par tehnisko apkopi atbildīgās struktūras, dzelzceļa ritekļu īpašnieki, dzelzceļa pārvadātāji, dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāji, personas, kas pieprasa atļauju dzelzceļa ritekļa laišanai tirgū.
Ietekmes apraksts
Eiropas Savienības noteikto prasību, kas saistītas ar dzelzceļa ritekļu reģistrāciju Eiropas ritekļu reģistrā, piemērošana attiecībās ar dzelzceļa ritekļu turētājiem un Eiropas ritekļu reģistram piekļuves tiesību apjoma noteikšana dzelzceļa ritekļu turētājiem, par tehnisko apkopi atbildīgajām struktūrām, dzelzceļa ritekļu īpašniekiem, dzelzceļa pārvadātājiem, dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājiem, personām, kas pieprasa atļauju dzelzceļa ritekļa laišanai tirgū.      
Nozare
Transports un uzglabāšana
Nozaru ietekmes apraksts
Projektā noteiktas prasības un kārtība, kādā Latvijā reģistrē ritošajā sastāvā ietilpstošus ritekļus, kura ir saistoša tiem nozares darbiniekiem, kuriem jāveic ritekļu reģistrācija, apkope.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32018D1614; 32016L0797
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2018.gada 25.oktobra īstenošanas Lēmums (ES) 2018/1614, ar ko nosaka specifikācijas ritekļu reģistriem, kas minēti Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas (ES) 2016/797 47.pantā, un ar ko groza un atceļ Komisijas Lēmumu 2007/756/EK; Eiropas Parlamenta un Padomes 2016.gada 11.maija Direktīva (ES) 2016/797 par dzelzceļa sistēmas savstarpēju izmantojamību Eiropas Savienībā
Apraksts
Ar Lēmumu Nr.2018/1614 paredzēts, ka Eiropas Savienības Dzelzceļu aģentūra izveido un uztur Eiropas ritekļu reģistru, kurā Eiropas Savienības dalībvalstis dzelzceļa ritekļus reģistrē no 2021.gada 16.jūnija atbilstoši noteikumiem, kuri ietverti Lēmumā Nr.2018/1614.
Direktīva 2016/797 nosaka citā starpā prasības, kas saistītas ar dzelzceļa ritekļa turētāja pienākumu nodrošināt, lai iesniegtie dzelzceļa ritekļa reģistrācijas dati ir aktuāli un precīzi.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2018.gada 25.oktobra īstenošanas Lēmums (ES) 2018/1614, ar ko nosaka specifikācijas ritekļu reģistriem, kas minēti Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas (ES) 2016/797 47.pantā, un ar ko groza un atceļ Komisijas Lēmumu 2007/756/EK; Eiropas Parlamenta un Padomes 2016.gada 11.maija Direktīva (ES) 2016/797 par dzelzceļa sistēmas savstarpēju izmantojamību Eiropas Savienībā
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Lēmuma (ES) 2018/1614 5. panta 1. punkts.
Projekta 2. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Lēmuma (ES) 2018/1614 6. panta 1. punkts.
Projekta 17. punkts un   Dzelzceļa likuma
43.6 panta otrā un trešā daļa.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Lēmuma (ES) 2018/1614 8. panta 4. punkts.
Dzelzceļa likuma
36.1 panta ceturtā daļa.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Lēmuma (ES) 2018/1614 II pielikuma  3.2.1.1. punkts.
Projekta 3., 16. un 17. punkts un Dzelzceļa likuma
43.6 panta pirmā daļa.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Lēmuma (ES) 2018/1614 II pielikuma  3.2.1.2. punkts.
Projekta 12. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Lēmuma (ES) 2018/1614 II pielikuma  3.2.1.3. punkts.
Projekta 20. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Lēmuma (ES) 2018/1614 II pielikuma  3.2.1.6. punkts.
Projekta 4. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Lēmuma (ES) 2018/1614 II pielikuma  3.2.1.9. punkts.
Projekta 32. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Lēmuma (ES) 2018/1614 II pielikuma  3.2.1.10. punkts.
Projekta 31.5. apakšpunkts un Dzelzceļa likuma
43.8 panta sestā daļa.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Lēmuma (ES) 2018/1614 II pielikuma  3.2.1.11. punkts.
Projekta
17. un 22. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Lēmuma (ES) 2018/1614 II pielikuma  3.2.1.12. punkts.
Projekta
15. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Lēmuma (ES) 2018/1614 II pielikuma  3.2.1.13. punkts.
Projekta
24. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Lēmuma (ES) 2018/1614 II pielikuma  3.2.1.15. punkts.
Projekta
25. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Lēmuma (ES) 2018/1614 II pielikuma  3.2.1.16. punkts.
Projekta
27. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Lēmuma (ES) 2018/1614 II pielikuma  3.2.1.17. un 3.2.1.18. punkts.
Projekta
25. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Lēmuma (ES) 2018/1614 II pielikuma  3.2.2. punkts.
Projekta
13. un 14. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Lēmuma (ES) 2018/1614 II pielikuma  3.2.2.1. punkts.
Projekta
17. un 18. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Lēmuma (ES) 2018/1614 II pielikuma  3.2.2.2. punkts.
Projekta
22. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Lēmuma (ES) 2018/1614 II pielikuma  3.2.2.3. punkts.
Projekta
22. un 29. punkts un 31.2. apakšpunkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Lēmuma (ES) 2018/1614 II pielikuma  3.2.2.4. punkts.
Projekta 
22. un 30. punkts, un 31.3. apakšpunkts.
 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Lēmuma (ES) 2018/1614 II pielikuma  3.2.2.5. punkts.
 
Projekta
22. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Lēmuma (ES) 2018/1614 II pielikuma  3.2.2.6. punkts.
Projekta
22., 33. un 35. punkts, un 31.1. apakšpunkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Lēmuma (ES) 2018/1614 II pielikuma  3.2.2.7. punkts.
Projekta
22. un 35. punkts, un 34.1. apakšpunkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Lēmuma (ES) 2018/1614 II pielikuma  3.2.2.8. punkts.
Projekta
22. punkts
un 34.2. apakšpunkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Lēmuma (ES) 2018/1614 II pielikuma  3.2.2.9. punkts.
Projekta
22. punkts
un 34.2. apakšpunkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Lēmuma (ES) 2018/1614 II pielikuma  3.2.3. punkts.
Projekta
36. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Lēmuma (ES) 2018/1614 II pielikuma  3.3.1., 3.3.2. un 3.3.3. punkts.
Projekta
6. un 7. punkts un Projekta pielikums.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Lēmuma (ES) 2018/1614 II pielikuma  3.3.4. punkts.
Projekta
7., 19., un 23. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Lēmuma (ES) 2018/1614 II pielikuma  3.4.2.3. un 3.4.2.4. punkts.
Projekta
5. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Lēmuma (ES) 2018/1614 II pielikuma  4.1.1. punkts.
Projekta
37. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Lēmuma (ES) 2018/1614 II pielikuma  4.1.2. punkta pirmais teikums un 1. tabulas 1. zemsvītras piezīme.
Projekta
20. punkts un Dzelzceļa likuma
36.1 panta ceturtā daļa
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Lēmuma (ES) 2018/1614 6. papildinājuma 1. daļas 1. punkta trešais teikums.
Projekta
8. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Lēmuma (ES) 2018/1614 6. papildinājuma 1. daļas 4. punkta otrā rindkopa.
Projekta
9. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Lēmuma (ES) 2018/1614 6. papildinājuma 1. daļas 4. punkta trešās rindkopas pirmais un otrais teikums.
Projekta
11. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas (ES) 2016/797 47. panta 6. punkts
Projekta 21. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
Pārējās tiesību normas, kas izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 11. maija Direktīvas (ES) 2016/797 par dzelzceļa sistēmas savstarpēju izmantojamību Eiropas Savienībā, pārņemtas Ministru kabineta 2020. gada 9. jūnija noteikumos Nr. 374 “Dzelzceļa savstarpējās izmantojamības noteikumi” un Dzelzceļa likumā.
Lēmumu 2018/1614 plānots atcelt 2024. gada 16. jūnijā, kad paredzēts to aizstāt ar attiecīgu Eiropas Komisijas īstenošanas regulu, kuras projekta apspriešana uzsākta Eiropas Komisijas Dzelzceļu savstarpējās izmantojamības un drošības komitejā.
 

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts dzelzceļa administrācija, Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/legal_acts/headers/fd67d3db-e63b-492d-84d1-3fc4c9f58b80/public_participations

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts dzelzceļa administrācija
  • Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Paplašināta Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas kompetence atbilstoši Lēmumam 2018/1614, kas prasa valsts drošības iestādes dzelzceļa drošības jomā iesaisti ritekļa turētāja marķējuma reģistrēšanas vai tā atsaukšanas procesā.        
 
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi