Anotācija (ex-ante)

22-TA-3655: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 27. jūnija noteikumos Nr. 380 "Apsardzes sertifikātu izsniegšanas kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 27. jūnija noteikumos Nr. 380 "Apsardzes sertifikātu izsniegšanas kārtība"" (turpmāk - noteikumu projekts) izstrādāts pēc Valsts policijas iniciatīvas. 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir ieviest jauno apsardzes sertifikāta paraugu.  
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Apsardzes darbības likuma 14.panta trešajā daļā noteikts, ka Ministru kabinets nosaka:
1) apsardzes sertifikāta saņemšanai nepieciešamo izglītību;
2) personas, kurām apsardzes sertifikāta saņemšanai nav nepieciešams kārtot apsardzes darbinieka kvalifikācijas pārbaudījumu;
3) prasības attiecībā uz apsardzes darbinieka kvalifikācijas pārbaudījumu un kārtību, kādā persona to kārto;
4) kārtību, kādā fiziskajai personai izsniedzams apsardzes sertifikāts, tā dublikāts un atkārtots sertifikāts un pagarināms apsardzes sertifikāta derīguma termiņš;
5) apsardzes sertifikāta paraugu;
6) kārtību un apmēru, kādā maksājama valsts nodeva par apsardzes darbinieka kvalifikācijas pārbaudījuma kārtošanu, apsardzes sertifikāta, tā dublikāta un atkārtota sertifikāta izsniegšanu un apsardzes sertifikāta derīguma termiņa pagarināšanu;
7) medicīniskās pretindikācijas un kārtību, kādā izvērtē medicīnisko pretindikāciju esību.
Ņemot vērā minēto, pamatojoties uz Apsardzes darbības likuma 14. panta trešo daļu, ir izdoti Ministru kabineta 2017. gada 27. jūnija noteikumi Nr. 380 "Apsardzes sertifikātu izsniegšanas kārtība" (turpmāk - noteikumi Nr. 380).
Saskaņā ar noteikumu Nr. 380 30. punktu, Valsts policija pieņem lēmumu par apsardzes sertifikāta izsniegšanu un izsniedz personai apsardzes sertifikātu, savukārt noteikumu Nr. 380 4. pielikums "Apsardzes sertifikāta paraugs" nosaka izsniedzamo apsardzes sertifikātu dizainu, struktūru, parametrus un pretviltošanas elementus. 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
2019. gada 9. oktobrī stājās spēkā Ministra kabineta 2019. gada 1. oktobra noteikumi Nr.464 "Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajā dienesta pakāpēm formas tērpa un atšķirības zīmju aprakstu" (turpmāk – noteikumi Nr.464), ar kuriem tika ieviesta jaunā Valsts policijas vizuālā identitāte, tai skaitā, ar noteikumu Nr. 464 4. pielikuma "Valsts policijas un Valsts policijas koledžas amatpersonu atšķirības zīmju apraksts" 4.punktu tika ieviests jaunais Valsts policijas emblēmas dizains. 
Ņemot vērā minēto, pašlaik noteikumu Nr. 380 4. pielikumā noteiktais apsardzes sertifikāta paraugs ir novecojis, jo tajā ir attēlota vecā Valsts policijas emblēma. Lai nodrošinātu vienotu Valsts policijas jaunās vizuālās identitātes ieviešanu, ir nepieciešams veikt attiecīgus grozījumus noteikumos Nr. 380 un ieviest jauno apsardzes sertifikāta paraugu. 
Risinājuma apraksts
Lai ieviestu jauno apsardzes sertifikāta paraugu, Valsts policija 2022. gada 15. jūnijā noslēdza līgumu "Par apliecību drukas sagatavju izgatavošanu un iegādi Valsts policijas vajadzībām", ar kuru piegādātājam tika uzdots izstrādāt jaunā apsardzes sertifikāta parauga maketu.
2022. gada 17. augustā Valsts policija saņēma izstrādāto jaunā apsardzes sertifikāta parauga maketu, kā rezultātā ar šo noteikumu projektu ir paredzēts ieviest jauno apsardzes sertifikāta paraugu. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Jaunā parauga apsardzes sertifikātus plānots izsniegt no 2024. gada 1. jūlija, savukārt apsardzes sertifikāti, kas tiks izsniegti līdz dienai, kad stājas spēkā grozījumi šo noteikumu 4. pielikumā, būs derīgi līdz to derīguma termiņa beigām. Apsardzes sertifikātu izgatavošanas un izsniegšanas process ir datorizēts. Apsardzes sertifikātu sagatavēm un minēto sertifikātu izsniegšanas sistēmu programmatūras un tehnisko izmaiņu veikšanai nav nepieciešami papildu valsts budžeta līdzekļi, kā arī nav nepieciešami papildu valsts budžeta līdzekļi jaunā parauga apsardzes sertifikātu sagatavju pasūtīšanai un izstrādāšanai. 
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Noteikumu projektā paredzētā regulējuma ieviešana tiks nodrošināta Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammai 06.01.00 “Valsts policija” piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts policija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts policija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi