24-TA-1729: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valstij dividendēs izmaksājamo valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Daugavpils psihoneiroloģiskā slimnīca" peļņas daļu par 2023. gadu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 28.panta ceturtā daļa.
Ministru kabineta 2022.gada 25.janvāra noteikumu Nr.72 ”Kārtība, kādā tiek prognozēti, noteikti un veikti maksājumi par valsts kapitāla izmantošanu” (turpmāk arī – MK noteikumi Nr.72) 9.1.3.punkts.
Ministru kabineta 2022.gada 25.janvāra noteikumu Nr.72 ”Kārtība, kādā tiek prognozēti, noteikti un veikti maksājumi par valsts kapitāla izmantošanu” (turpmāk arī – MK noteikumi Nr.72) 9.1.3.punkts.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts (turpmāk - Projekts) sagatavots, lai noteiktu valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “Daugavpils psihoneiroloģiskā slimnīca” (turpmāk – Kapitālsabiedrība) atšķirīgu dividendēs izmaksājamo peļņas daļu - 0 % apmērā no 2023. gada peļņas, novirzot to infrastruktūras projektiem, tādējādi uzlabojot valsts apmaksātu veselības aprūpes pakalpojumu kvalitāti un pieejamību.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
VSIA "“Daugavpils psihoneiroloģiskā slimnīca” ir valsts kapitālsabiedrība, kurā 100 % kapitāla daļu turētāja ir Veselības ministrija (turpmāk - Ministrija).
Kapitālsabiedrības sniegtos pakalpojumus var iedalīt divās galvenajās grupās: veselības aprūpes pakalpojumi un ilgstošas un īslaicīgas sociālās aprūpes un rehabilitācijas pakalpojumi. Kapitālsabiedrība nodrošina gan stacionāro aprūpi, gan ambulatoro veselības aprūpi.
Atbilstoši Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma (turpmāk - Pārvaldības likums) 66.panta pirmās daļas 2.punktam, lēmuma pieņemšanas par kapitālsabiedrības gada peļņas izlietojumu ietilpst dalībnieku sapulces kompetencē. Pārvaldības likuma 28.panta piektajā daļā noteikts, ka lēmumu par dividendēs izmaksājamo peļņas daļu dalībnieku sapulce pieņem pēc sabiedrības gada pārskata apstiprināšanas. Iepriekš minētā likuma 28.panta sestajā daļā noteikts, ka Ministru kabinets atbilstoši Pārvaldības likuma 28.panta nosacījumiem reglamentē kārtību, kādā valsts kapitālsabiedrībās prognozējama un nosakāma peļņas daļa, kas izmaksājama dividendēs, valsts kapitāla daļu turētāja un dalībnieka (akcionāra) rīcību, izmantojot dalībnieka (akcionāra) tiesības lemt par dividendēs izmaksājamo peļņas daļu, kārtību, kādā kapitālsabiedrības finanšu pārskatos atspoguļo sadalīto peļņu, kā arī kārtību, kāda tiek nodrošināta dividenžu maksājumu kontrole.
Kapitālsabiedrība 2023.gadu pabeidza ar peļņu 976 659 euro apmērā. Kapitālsabiedrības 2023.gada pārskats tika apstiprināts 2024.gada 24.maija kārtējā dalībnieku sapulcē (protokols Nr. 01-27.2.2.1/2024/2).
Atbilstoši MK noteikumu Nr. 72 3.1. apakšpunktā noteiktajam, sabiedrībai dividendēs būtu jāmaksā 625 061,76 euro jeb 64% no 2023.gada neto peļņas 976 659 euro apmērā.
Kapitālsabiedrība budžetu kārtējam gadam plāno, ņemot vērā gada sākumā noslēgto līgumu ar Nacionālo veselības dienestu.
Savukārt 2023.gada laikā ieņēmumi no valsts apmaksātajiem veselības aprūpes pakalpojumiem pārsniedza sākotnējo plānu par 1 886 642 euro. Būtiska pozitīva novirze peļņas rādītājam veidojusies pateicoties papildus saņemtajam budžeta finansējumam (pacientu ēdināšanas izdevumu pieauguma segšana, piemaksa par veselības aprūpes pakalpojumu nepārtrauktības nodrošināšanu, rehabilitācijas komandas darbs psihiatrijas iestādēs). Līdz ar to Kapitālsabiedrības 2023.gada peļņa ir veidojusies lielāku sniegto valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu apjoma rezultātā.
2023.gadā bija novērojams arī sociālās aprūpes pakalpojumu ieņēmumu pieaugums, jo tika palielināta cena par viena klienta sociālo aprūpi un sociālo rehabilitāciju vienā dienā – iepriekšējo 33,35 euro vietā ir 36,99 euro.
Vēršam uzmanību uz to, ka piešķirtais valsts budžeta finansējums veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai nav pietiekams, lai nosegtu visas ar pakalpojumu nodrošināšanu saistītas izmaksas, un līdz ar to veselības aprūpes pakalpojumu tarifs ir noteikts tādā apmērā, lai iekļautos kopējā piešķirtā finansējumā. Tā rezultātā ārstniecības iestāžu spējas uzkrāt finanšu līdzekļus, piemēram, kārtējiem remontiem, iekārtu iegādei utt., ir ierobežotas, kā arī atsevišķajos gadījumos tās spiestas nodarbināt mazāku skaitu personālu, nekā attiecīgā pakalpojuma sniegšanai būtu nepieciešams.
Ārstniecības iestādes 2023. gada sākumā savus izdevumus plānoja tā, lai iekļautos Nacionālā veselības dienesta finanšu paziņojumā norādītajā finansējuma apmērā, kā rezultātā ārstniecības iestādes bija spiestas samazināt izdevumus vienā pozīcijā (tarifa elementā), lai nosegtu tos izdevumus, kurus nav iespējams samazināt.
Pamatojoties uz iepriekšējo gadu datiem par cenu pieaugumu precēm un pakalpojumiem, 2023.gadā Nacionālais veselības dienests piešķīra papildus līdzekļus ēdināšanas un uzturēšanas izdevumu segšanai. Atbilstoši esošajai veselības aprūpes pakalpojumu apmaksas sistēmai šie finanšu līdzekļi tikai novirzīti tarifa elementu E (ēdināšanas izdevumi) un U (uzturēšanas izdevumi) pārskatīšanai un samaksāti ārstniecības iestādēm pēc vienādiem principiem, t.i. atbilstoši gultas dienu skaitam. Lai ievērotu vienlīdzības principu, netika vērtēts, vai ārstniecības iestāde ir atradusi iespēju šiem izdevumiem novirzīt izdevumus no citiem tarifa elementiem vai nav to veikusi.
Ņemot vērā iepriekš minēto, secināms, ka galvenais Kapitālsabiedrības peļņas rašanās iemesls 2023. gadā bija Kapitālsabiedrības ieviestie taupības režīma pasākumi 2023. gada pirmajā pusgadā tajās izdevumu un ieguldījumu pozīcijās, kur tas bija iespējams. Saņemot papildus līdzekļus ēdināšanas un uzturēšanas izdevumu segšanai, Kapitālsabiedrība nebija nepieciešams veikt izdevumu pārstrukturizāciju papildus piešķirto līdzekļu apjomā, ņemot vērā 2023. gada pirmajā pusgadā jau ietaupītos līdzekļus.
Pieaugot sniegto pakalpojumu apjomam, peļņa palielinās, jo fiksētās vai daļēji fiksētās izmaksas, kas ir lielākā daļā no pakalpojumu sniegšanas izmaksām, nepalielinās tādā apmērā kā ieņēmumi.
2023.gada papildus saņemtie valsts budžeta finanšu līdzekļi (no pārdalītajām kvotām un papildus pakalpojumu nodrošināšanas) radīja situāciju, kas ietekmēja 2023.gada saimnieciskās darbības rezultātu un naudas plūsmu. Saņemtie finanšu līdzekļi no Nacionālā veselības dienesta tika iekļauti 2023.gada ieņēmumos, neto apgrozījuma, naudas plūsmas un peļņas un zaudējumu pārskatos, taču uz attīstību vērstas izmaksas, kas paredz ilgtermiņa ieguldījumu veikšanu, tika pārvirzītas uz nākamajiem periodiem un ietekmēs uzņēmuma finanšu rezultātus ilgtermiņā.
Ambulatorie pakalpojumi stratēģiski ir prioritārie pakalpojumi, lai veicinātu sabiedrībā balstītu pakalpojumu attīstību un mazinātu stacionāro resursu noslodzi. Pārskata periodā ir pieaudzis ambulatoro apmeklējumu skaits, t.sk. dienas stacionāra pacientu skaits. Sniedzot veselības aprūpes pakalpojumus, Kapitālsabiedrība attīsta multiprofesionālas komandas funkcionālo speciālistu pakalpojumus, ievieš jaunas diagnostikas un ārstēšanas tehnoloģijas slimnīcas darbā, attīsta slimnīcas infrastruktūru, uzlabo slimnīcas vidi un pieejamību pacientiem. Multiprofesionālās komandas speciālisti (ergoterapeiti, fizioterapeiti, psihologi u.c.) sekmīgi veic pacientu/klientu vajadzību apmierināšanu veselības aprūpes pakalpojuma nodrošināšanā.
Kapitālsabiedrība plāno attīstīt ambulatoros un dienas stacionāra pakalpojumus, nodrošinot maksimālu stacionārās palīdzības aizvietošanu ar ambulatorajiem pakalpojumiem, kā arī nodrošināt pakalpojumu pieejamību tuvāk pacientu dzīves vietai. Īpaša attīstības prioritāte ir multiprofesionālās rehabilitācijas pakalpojumu pilnveidošana gan ambulatorajā psihiatrisko pakalpojumu sadaļā, gan arī stacionārā. Kapitālsabiedrība ir panākusi to, ka 60% no stacionāriem pacientiem saņem šāda veida pakalpojumus un turpinās arī turpmāk palielināt pieejamos resursus rehabilitācijas pakalpojumu attīstībai.
Kapitālsabiedrība nodrošina agrīnās intervences pakalpojumus bērniem ar autiskā spektra traucējumiem (AST) līdz 6 gadu vecumam.
Agrīnās intervences pakalpojums ir balstīts uz nefarmakoloģisko pieeju. Agrīnās intervences programma bērniem ar AST palīdz bērniem iegūt pamatprasmes, kuras viņi parasti apgūst pirmajos dzīves gados (fiziskās prasmes, domāšanas prasme, komunikācijas prasmes, sociālās prasmes, emocionālās prasmes).
Kapitālsabiedrības galvenie attīstības plāni ir saistīti ar ārstniecības pakalpojumu apjoma un pieejamības palielināšanu, kā arī ar kvalitātes vadības sistēmas attīstību. Kā prioritāri jāatzīmē AST agrīnās intervences programmas, dienas stacionāra un multiprofesionālās komandas pakalpojumu attīstība.
Tādējādi, lai uzlabotu valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu kvalitāti un pieejamību, sabiedrības valde ir rosinājusi visu 2023.pārskata gada peļņu 976 659 euro apmērā novirzīt plānoto infrastruktūras projektu īstenošanai, lai uzlabotu valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu kvalitāti un pieejamību:
- telpu pārbūves un teritorijas labiekārtošanas būvprojekta izstrādei Siguldas ielā 24, Daugavpilī – 123 178,00 euro;
- katlu mājas būvniecības projekta izstrādei Siguldas ielā 24, Daugavpilī – 26 377,42 euro;
- maģistrālā ūdensvada, kanalizācijas pārbūvei un teritorijas labiekārtošanai (Aknīste, 2.kārta) – 382 832.55 euro;
- medicīnas iekārtu iegādei 385 215,60 euro, t.sk., rentgena iekārtām Daugavpilī 171 602,20 euro un Aknīstē 171 602,20 euro, elektroencefalogrāfijas iekārtai 42 011,20 euro;
- profesionālās veļas mazgājamās mašīnas iegādei (Daugavpilī) 59 055.43 euro.
Kapitālsabiedrības 2024. gada 31. maija kārtējā dalībnieku sapulcē (protokols Nr. Nr. 01-27.2.1/2024/2) tika apstiprināti Sabiedrības nefinanšu un finansēu mērķi 2024.gadam, kur norādīts arī prognozējamais ar Ministru kabineta lēmumu atstātās 2023. gada peļņas izlietojums. Ministrija vērš uzmanību, ka atsevišķu ieguldījumu pozīciju (Maģistrālā ūdensvada, kanalizācijas pārbūve un teritorijas labiekārtošana un profesionālo veļas mazgājamo mašīnu iegāde) finansējuma avots ir koriģēts (skatīt anotācijas pielikumu).
Kapitālsabiedrības sniegtos pakalpojumus var iedalīt divās galvenajās grupās: veselības aprūpes pakalpojumi un ilgstošas un īslaicīgas sociālās aprūpes un rehabilitācijas pakalpojumi. Kapitālsabiedrība nodrošina gan stacionāro aprūpi, gan ambulatoro veselības aprūpi.
Atbilstoši Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma (turpmāk - Pārvaldības likums) 66.panta pirmās daļas 2.punktam, lēmuma pieņemšanas par kapitālsabiedrības gada peļņas izlietojumu ietilpst dalībnieku sapulces kompetencē. Pārvaldības likuma 28.panta piektajā daļā noteikts, ka lēmumu par dividendēs izmaksājamo peļņas daļu dalībnieku sapulce pieņem pēc sabiedrības gada pārskata apstiprināšanas. Iepriekš minētā likuma 28.panta sestajā daļā noteikts, ka Ministru kabinets atbilstoši Pārvaldības likuma 28.panta nosacījumiem reglamentē kārtību, kādā valsts kapitālsabiedrībās prognozējama un nosakāma peļņas daļa, kas izmaksājama dividendēs, valsts kapitāla daļu turētāja un dalībnieka (akcionāra) rīcību, izmantojot dalībnieka (akcionāra) tiesības lemt par dividendēs izmaksājamo peļņas daļu, kārtību, kādā kapitālsabiedrības finanšu pārskatos atspoguļo sadalīto peļņu, kā arī kārtību, kāda tiek nodrošināta dividenžu maksājumu kontrole.
Kapitālsabiedrība 2023.gadu pabeidza ar peļņu 976 659 euro apmērā. Kapitālsabiedrības 2023.gada pārskats tika apstiprināts 2024.gada 24.maija kārtējā dalībnieku sapulcē (protokols Nr. 01-27.2.2.1/2024/2).
Atbilstoši MK noteikumu Nr. 72 3.1. apakšpunktā noteiktajam, sabiedrībai dividendēs būtu jāmaksā 625 061,76 euro jeb 64% no 2023.gada neto peļņas 976 659 euro apmērā.
Kapitālsabiedrība budžetu kārtējam gadam plāno, ņemot vērā gada sākumā noslēgto līgumu ar Nacionālo veselības dienestu.
Savukārt 2023.gada laikā ieņēmumi no valsts apmaksātajiem veselības aprūpes pakalpojumiem pārsniedza sākotnējo plānu par 1 886 642 euro. Būtiska pozitīva novirze peļņas rādītājam veidojusies pateicoties papildus saņemtajam budžeta finansējumam (pacientu ēdināšanas izdevumu pieauguma segšana, piemaksa par veselības aprūpes pakalpojumu nepārtrauktības nodrošināšanu, rehabilitācijas komandas darbs psihiatrijas iestādēs). Līdz ar to Kapitālsabiedrības 2023.gada peļņa ir veidojusies lielāku sniegto valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu apjoma rezultātā.
2023.gadā bija novērojams arī sociālās aprūpes pakalpojumu ieņēmumu pieaugums, jo tika palielināta cena par viena klienta sociālo aprūpi un sociālo rehabilitāciju vienā dienā – iepriekšējo 33,35 euro vietā ir 36,99 euro.
Vēršam uzmanību uz to, ka piešķirtais valsts budžeta finansējums veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai nav pietiekams, lai nosegtu visas ar pakalpojumu nodrošināšanu saistītas izmaksas, un līdz ar to veselības aprūpes pakalpojumu tarifs ir noteikts tādā apmērā, lai iekļautos kopējā piešķirtā finansējumā. Tā rezultātā ārstniecības iestāžu spējas uzkrāt finanšu līdzekļus, piemēram, kārtējiem remontiem, iekārtu iegādei utt., ir ierobežotas, kā arī atsevišķajos gadījumos tās spiestas nodarbināt mazāku skaitu personālu, nekā attiecīgā pakalpojuma sniegšanai būtu nepieciešams.
Ārstniecības iestādes 2023. gada sākumā savus izdevumus plānoja tā, lai iekļautos Nacionālā veselības dienesta finanšu paziņojumā norādītajā finansējuma apmērā, kā rezultātā ārstniecības iestādes bija spiestas samazināt izdevumus vienā pozīcijā (tarifa elementā), lai nosegtu tos izdevumus, kurus nav iespējams samazināt.
Pamatojoties uz iepriekšējo gadu datiem par cenu pieaugumu precēm un pakalpojumiem, 2023.gadā Nacionālais veselības dienests piešķīra papildus līdzekļus ēdināšanas un uzturēšanas izdevumu segšanai. Atbilstoši esošajai veselības aprūpes pakalpojumu apmaksas sistēmai šie finanšu līdzekļi tikai novirzīti tarifa elementu E (ēdināšanas izdevumi) un U (uzturēšanas izdevumi) pārskatīšanai un samaksāti ārstniecības iestādēm pēc vienādiem principiem, t.i. atbilstoši gultas dienu skaitam. Lai ievērotu vienlīdzības principu, netika vērtēts, vai ārstniecības iestāde ir atradusi iespēju šiem izdevumiem novirzīt izdevumus no citiem tarifa elementiem vai nav to veikusi.
Ņemot vērā iepriekš minēto, secināms, ka galvenais Kapitālsabiedrības peļņas rašanās iemesls 2023. gadā bija Kapitālsabiedrības ieviestie taupības režīma pasākumi 2023. gada pirmajā pusgadā tajās izdevumu un ieguldījumu pozīcijās, kur tas bija iespējams. Saņemot papildus līdzekļus ēdināšanas un uzturēšanas izdevumu segšanai, Kapitālsabiedrība nebija nepieciešams veikt izdevumu pārstrukturizāciju papildus piešķirto līdzekļu apjomā, ņemot vērā 2023. gada pirmajā pusgadā jau ietaupītos līdzekļus.
Pieaugot sniegto pakalpojumu apjomam, peļņa palielinās, jo fiksētās vai daļēji fiksētās izmaksas, kas ir lielākā daļā no pakalpojumu sniegšanas izmaksām, nepalielinās tādā apmērā kā ieņēmumi.
2023.gada papildus saņemtie valsts budžeta finanšu līdzekļi (no pārdalītajām kvotām un papildus pakalpojumu nodrošināšanas) radīja situāciju, kas ietekmēja 2023.gada saimnieciskās darbības rezultātu un naudas plūsmu. Saņemtie finanšu līdzekļi no Nacionālā veselības dienesta tika iekļauti 2023.gada ieņēmumos, neto apgrozījuma, naudas plūsmas un peļņas un zaudējumu pārskatos, taču uz attīstību vērstas izmaksas, kas paredz ilgtermiņa ieguldījumu veikšanu, tika pārvirzītas uz nākamajiem periodiem un ietekmēs uzņēmuma finanšu rezultātus ilgtermiņā.
Ambulatorie pakalpojumi stratēģiski ir prioritārie pakalpojumi, lai veicinātu sabiedrībā balstītu pakalpojumu attīstību un mazinātu stacionāro resursu noslodzi. Pārskata periodā ir pieaudzis ambulatoro apmeklējumu skaits, t.sk. dienas stacionāra pacientu skaits. Sniedzot veselības aprūpes pakalpojumus, Kapitālsabiedrība attīsta multiprofesionālas komandas funkcionālo speciālistu pakalpojumus, ievieš jaunas diagnostikas un ārstēšanas tehnoloģijas slimnīcas darbā, attīsta slimnīcas infrastruktūru, uzlabo slimnīcas vidi un pieejamību pacientiem. Multiprofesionālās komandas speciālisti (ergoterapeiti, fizioterapeiti, psihologi u.c.) sekmīgi veic pacientu/klientu vajadzību apmierināšanu veselības aprūpes pakalpojuma nodrošināšanā.
Kapitālsabiedrība plāno attīstīt ambulatoros un dienas stacionāra pakalpojumus, nodrošinot maksimālu stacionārās palīdzības aizvietošanu ar ambulatorajiem pakalpojumiem, kā arī nodrošināt pakalpojumu pieejamību tuvāk pacientu dzīves vietai. Īpaša attīstības prioritāte ir multiprofesionālās rehabilitācijas pakalpojumu pilnveidošana gan ambulatorajā psihiatrisko pakalpojumu sadaļā, gan arī stacionārā. Kapitālsabiedrība ir panākusi to, ka 60% no stacionāriem pacientiem saņem šāda veida pakalpojumus un turpinās arī turpmāk palielināt pieejamos resursus rehabilitācijas pakalpojumu attīstībai.
Kapitālsabiedrība nodrošina agrīnās intervences pakalpojumus bērniem ar autiskā spektra traucējumiem (AST) līdz 6 gadu vecumam.
Agrīnās intervences pakalpojums ir balstīts uz nefarmakoloģisko pieeju. Agrīnās intervences programma bērniem ar AST palīdz bērniem iegūt pamatprasmes, kuras viņi parasti apgūst pirmajos dzīves gados (fiziskās prasmes, domāšanas prasme, komunikācijas prasmes, sociālās prasmes, emocionālās prasmes).
Kapitālsabiedrības galvenie attīstības plāni ir saistīti ar ārstniecības pakalpojumu apjoma un pieejamības palielināšanu, kā arī ar kvalitātes vadības sistēmas attīstību. Kā prioritāri jāatzīmē AST agrīnās intervences programmas, dienas stacionāra un multiprofesionālās komandas pakalpojumu attīstība.
Tādējādi, lai uzlabotu valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu kvalitāti un pieejamību, sabiedrības valde ir rosinājusi visu 2023.pārskata gada peļņu 976 659 euro apmērā novirzīt plānoto infrastruktūras projektu īstenošanai, lai uzlabotu valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu kvalitāti un pieejamību:
- telpu pārbūves un teritorijas labiekārtošanas būvprojekta izstrādei Siguldas ielā 24, Daugavpilī – 123 178,00 euro;
- katlu mājas būvniecības projekta izstrādei Siguldas ielā 24, Daugavpilī – 26 377,42 euro;
- maģistrālā ūdensvada, kanalizācijas pārbūvei un teritorijas labiekārtošanai (Aknīste, 2.kārta) – 382 832.55 euro;
- medicīnas iekārtu iegādei 385 215,60 euro, t.sk., rentgena iekārtām Daugavpilī 171 602,20 euro un Aknīstē 171 602,20 euro, elektroencefalogrāfijas iekārtai 42 011,20 euro;
- profesionālās veļas mazgājamās mašīnas iegādei (Daugavpilī) 59 055.43 euro.
Kapitālsabiedrības 2024. gada 31. maija kārtējā dalībnieku sapulcē (protokols Nr. Nr. 01-27.2.1/2024/2) tika apstiprināti Sabiedrības nefinanšu un finansēu mērķi 2024.gadam, kur norādīts arī prognozējamais ar Ministru kabineta lēmumu atstātās 2023. gada peļņas izlietojums. Ministrija vērš uzmanību, ka atsevišķu ieguldījumu pozīciju (Maģistrālā ūdensvada, kanalizācijas pārbūve un teritorijas labiekārtošana un profesionālo veļas mazgājamo mašīnu iegāde) finansējuma avots ir koriģēts (skatīt anotācijas pielikumu).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Kapitāla daļu turētāja pārstāvis 2024.gada 24.maija Kapitālsabiedrības kārtējā dalībnieku sapulcē, pamatojoties uz Ministru kabineta 2022.gada 25.janvāra noteikumiem Nr.72 “Kārtība, kādā tiek prognozēti, noteikti un veikti maksājumi par valsts kapitāla izmantošanu”, pieņēma lēmumu sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabineta sēdē Ministru kabineta rīkojuma projektu un anotāciju “Par valstij dividendēs izmaksājamo valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Daugavpils psihoneiroloģiskā slimnīca” peļņas daļu par 2023.gadu", lai saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 25. janvāra noteikumu Nr. 72 "Kārtība, kādā tiek prognozēti, noteikti un veikti maksājumi par valsts kapitāla izmantošanu" 9.1.3. punktu noteiktu, ka Kapitālsabiedrība maksā atšķirīgu dividendēs izmaksājamo peļņas daļu, nosakot dividendes 0 procentu apmērā no peļņas par 2023. gadu."
Lai Kapitālsabiedrība varētu veiksmīgi īstenot infrastruktūras projektus, tādējādi uzlabojot veselības aprūpes pakalpojumu kvalitāti un pieejamību, Veselības ministrija ierosina 2023. gada peļņu 976 659 euro apmērā, tai skaitā valstij dividendēs izmaksājamo 2023.gada peļņas daļu 625 061,76 euro apmērā novirzīt:
- telpu pārbūves un teritorijas labiekārtošanas būvprojekta izstrādei Siguldas ielā 24, Daugavpilī – 123 178,00 euro;
- katlu mājas būvniecības projekta izstrādei Siguldas ielā 24, Daugavpilī – 26 377,42 euro;
- maģistrālā ūdensvada, kanalizācijas pārbūvei un teritorijas labiekārtošanai (Aknīste, 2.kārta) – 382 832,55 euro;
- medicīnas iekārtu iegādei 385 215,60 euro;
- profesionālās veļas mazgājamās mašīnas iegādei 59 055,43 euro.
2025.-2026.gadā Kapitālsabiedrība plāno veikt objekta Siguldas ielā 24, Daugavpilī, pārbūves darbus Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.g. 4.1.1. specifiskā atbalsta mērķim “Nodrošināt vienlīdzīgu piekļuvi veselības aprūpei un stiprināt veselības sistēmu, tostarp primārās veselības aprūpes noturību” 4.1.1.1. pasākuma “Ārstniecības iestāžu infrastruktūras attīstībai” trešās kārtas īstenošanai” projekta ietvaros. 2025.-2026.g. tiek plānots projekta realizēšanai piesaistīt 3 000 000 euro.
Ēkas renovācija un telpu pārbūve ir nepieciešama, lai Kapitālsabiedrības Aknīstes struktūras pacientu daļu pārvietotu uz Kapitālsabiedrības Daugavpils struktūru. Tas būtiski uzlabos pacientu ārstniecības procesu, ņemot vērā Kapitālsabiedrības Daugavpils struktūras ārstniecības resursus un ārstniecības resursu, sevišķi, ārstu trūkumu Aknīstē. Šīs grupas pacientiem būs iespējas nodrošināt ārsta psihiatra diennakts pieejamību. Tāpat ir jāatzīmē Kapitālsabiedrības ģeogrāfiskais tuvums, kas ir būtisks faktors neatliekamās palīdzības situācijās. Arī Latvijas Republikas Tiesībsargs vairākkārt norādījis uz pārāk lielu pacientu skaitu Aknīstes struktūrvienībā palātās un uz pacientu dzīves apstākļu uzlabošanas nepieciešamību un atbilstošas vides nodrošinātu ārstēšanās laikā nākotnē.
Uz ēku Siguldas iela 24, Daugavpilī, plānots pārvietot Aknīstes struktūrvienības smagākos pacientus, kuriem nepieciešama pastāvīga psihiatra uzraudzība (ko vēl arvien pilnvērtīgi nav iespējams nodrošināt Aknīstes struktūrvienībā). Tāpat minētajā ēkā Siguldas ielā 24, Daugavpilī, ir plānots izbūvēt jaunu uzņemšanas nodaļu, observācijas gultas (ambulatorais pakalpojums), kas šobrīd slimnīcā tiek nodrošināts 10% apmērā, turpmāk pie pietiekoša observācijas gultu skaita tas tiks palielināts.
Lai nodrošinātu projekta realizēšanu, jau 2024.gadā nepieciešams veikt telpu pārbūves un teritorijas labiekārtošanas būvprojekta izstrādi objektam Siguldas ielā 24, Daugavpilī (kopējās izmaksas 123 178 euro apmērā), un katlu mājas būvniecības projekta izstrādi objektam Siguldas ielā 24, Daugavpilī, 2024.gadā kopējās izmaksas 26 377,42 euro apmērā.
2023.gada 16.augustā tika izsludināts atklāts konkurss “Maģistrālā ūdensvada un kanalizācijas pārbūve un teritorijas labiekārtošana (2.kārta) objektā "Alejas", Kraujas, Gārsenes pag., Jēkabpils nov.”, identifikācijas numurs DPNS 2023/24. 2023.gada 15.novembrī tika apstiprināti iepirkuma “Maģistrālā ūdensvada un kanalizācijas pārbūve un teritorijas labiekārtošana (2.kārta) objektā "Alejas", Kraujas, Gārsenes pag., Jēkabpils nov.”, identifikācijas numurs DPNS 2023/24, rezultāti un atbalstīta iepirkuma līguma noslēgšana ar kopējo līgumcenu 382 832.55 euro ar PVN ar SIA “Ošukalns celtniecība”, reģistrācijas numurs 45403012642. Būvdarbu 2. kārtas ietvaros tiks veikta ārējā apgaismojuma atjaunošana (elektrokabeļi ~1106 m garumā), teritorijas labiekārtošana un kanalizācijas tīklu cauruļvadu pārbūve objekta teritorijas dienvidu daļā.
2023.gada 6.decembrī tika izsludināts atklāts konkurss “Rentgendiagnostikas ierīču un elektroencefalogrāfijas iekārtas piegāde”, identifikācijas numurs DPNS 2023/36. 2024.gada 30.janvārī tika apstiprināti iepirkuma “Rentgendiagnostikas ierīču un elektroencefalogrāfijas iekārtas piegāde”, identifikācijas numurs DPNS 2023/36, rezultāti un atbalstīta iepirkuma līguma noslēgšana ar kopējo līgumcenu 343 204,40 euro ar SIA “A.Medical”, reģistrācijas numurs 40103599415. Iepirkuma procedūras pamatojums ir rentgendiagnostikas iekārtu iegāde slimnīcas funkciju nodrošināšanai, iepriekšējo rentgendiagnostikas iekārtu Dua Diagnost (2002.gads) un Rentgen 30 Nr. 992 (1985.gads) izmantošanas laiks vairāk nekā 20 gadi.
Anotācijas pielikumā papildus skaidrojums par investīciju projektu kopējām izmaksām.
Lai Kapitālsabiedrība varētu veiksmīgi īstenot infrastruktūras projektus, tādējādi uzlabojot veselības aprūpes pakalpojumu kvalitāti un pieejamību, Veselības ministrija ierosina 2023. gada peļņu 976 659 euro apmērā, tai skaitā valstij dividendēs izmaksājamo 2023.gada peļņas daļu 625 061,76 euro apmērā novirzīt:
- telpu pārbūves un teritorijas labiekārtošanas būvprojekta izstrādei Siguldas ielā 24, Daugavpilī – 123 178,00 euro;
- katlu mājas būvniecības projekta izstrādei Siguldas ielā 24, Daugavpilī – 26 377,42 euro;
- maģistrālā ūdensvada, kanalizācijas pārbūvei un teritorijas labiekārtošanai (Aknīste, 2.kārta) – 382 832,55 euro;
- medicīnas iekārtu iegādei 385 215,60 euro;
- profesionālās veļas mazgājamās mašīnas iegādei 59 055,43 euro.
2025.-2026.gadā Kapitālsabiedrība plāno veikt objekta Siguldas ielā 24, Daugavpilī, pārbūves darbus Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.g. 4.1.1. specifiskā atbalsta mērķim “Nodrošināt vienlīdzīgu piekļuvi veselības aprūpei un stiprināt veselības sistēmu, tostarp primārās veselības aprūpes noturību” 4.1.1.1. pasākuma “Ārstniecības iestāžu infrastruktūras attīstībai” trešās kārtas īstenošanai” projekta ietvaros. 2025.-2026.g. tiek plānots projekta realizēšanai piesaistīt 3 000 000 euro.
Ēkas renovācija un telpu pārbūve ir nepieciešama, lai Kapitālsabiedrības Aknīstes struktūras pacientu daļu pārvietotu uz Kapitālsabiedrības Daugavpils struktūru. Tas būtiski uzlabos pacientu ārstniecības procesu, ņemot vērā Kapitālsabiedrības Daugavpils struktūras ārstniecības resursus un ārstniecības resursu, sevišķi, ārstu trūkumu Aknīstē. Šīs grupas pacientiem būs iespējas nodrošināt ārsta psihiatra diennakts pieejamību. Tāpat ir jāatzīmē Kapitālsabiedrības ģeogrāfiskais tuvums, kas ir būtisks faktors neatliekamās palīdzības situācijās. Arī Latvijas Republikas Tiesībsargs vairākkārt norādījis uz pārāk lielu pacientu skaitu Aknīstes struktūrvienībā palātās un uz pacientu dzīves apstākļu uzlabošanas nepieciešamību un atbilstošas vides nodrošinātu ārstēšanās laikā nākotnē.
Uz ēku Siguldas iela 24, Daugavpilī, plānots pārvietot Aknīstes struktūrvienības smagākos pacientus, kuriem nepieciešama pastāvīga psihiatra uzraudzība (ko vēl arvien pilnvērtīgi nav iespējams nodrošināt Aknīstes struktūrvienībā). Tāpat minētajā ēkā Siguldas ielā 24, Daugavpilī, ir plānots izbūvēt jaunu uzņemšanas nodaļu, observācijas gultas (ambulatorais pakalpojums), kas šobrīd slimnīcā tiek nodrošināts 10% apmērā, turpmāk pie pietiekoša observācijas gultu skaita tas tiks palielināts.
Lai nodrošinātu projekta realizēšanu, jau 2024.gadā nepieciešams veikt telpu pārbūves un teritorijas labiekārtošanas būvprojekta izstrādi objektam Siguldas ielā 24, Daugavpilī (kopējās izmaksas 123 178 euro apmērā), un katlu mājas būvniecības projekta izstrādi objektam Siguldas ielā 24, Daugavpilī, 2024.gadā kopējās izmaksas 26 377,42 euro apmērā.
2023.gada 16.augustā tika izsludināts atklāts konkurss “Maģistrālā ūdensvada un kanalizācijas pārbūve un teritorijas labiekārtošana (2.kārta) objektā "Alejas", Kraujas, Gārsenes pag., Jēkabpils nov.”, identifikācijas numurs DPNS 2023/24. 2023.gada 15.novembrī tika apstiprināti iepirkuma “Maģistrālā ūdensvada un kanalizācijas pārbūve un teritorijas labiekārtošana (2.kārta) objektā "Alejas", Kraujas, Gārsenes pag., Jēkabpils nov.”, identifikācijas numurs DPNS 2023/24, rezultāti un atbalstīta iepirkuma līguma noslēgšana ar kopējo līgumcenu 382 832.55 euro ar PVN ar SIA “Ošukalns celtniecība”, reģistrācijas numurs 45403012642. Būvdarbu 2. kārtas ietvaros tiks veikta ārējā apgaismojuma atjaunošana (elektrokabeļi ~1106 m garumā), teritorijas labiekārtošana un kanalizācijas tīklu cauruļvadu pārbūve objekta teritorijas dienvidu daļā.
2023.gada 6.decembrī tika izsludināts atklāts konkurss “Rentgendiagnostikas ierīču un elektroencefalogrāfijas iekārtas piegāde”, identifikācijas numurs DPNS 2023/36. 2024.gada 30.janvārī tika apstiprināti iepirkuma “Rentgendiagnostikas ierīču un elektroencefalogrāfijas iekārtas piegāde”, identifikācijas numurs DPNS 2023/36, rezultāti un atbalstīta iepirkuma līguma noslēgšana ar kopējo līgumcenu 343 204,40 euro ar SIA “A.Medical”, reģistrācijas numurs 40103599415. Iepirkuma procedūras pamatojums ir rentgendiagnostikas iekārtu iegāde slimnīcas funkciju nodrošināšanai, iepriekšējo rentgendiagnostikas iekārtu Dua Diagnost (2002.gads) un Rentgen 30 Nr. 992 (1985.gads) izmantošanas laiks vairāk nekā 20 gadi.
Anotācijas pielikumā papildus skaidrojums par investīciju projektu kopējām izmaksām.
Risinājuma apraksts
Kapitālsabiedrības 2023. gada 24. augusta ārkārtas dalībnieku sapulcē apstiprināti Kapitālsabiedrības finanšu un nefinanšu mērķi 2023.gadam (protokols Nr. 01-27.2.1/3).
Finanšu mērķis ir nodrošināt finansiāli stabilu uzņēmuma darbību, kura sasniegšanai izvirzīti finanšu rādītāji – neto peļņa, pamatdarbības neto naudas plūsma, investīciju plāna izpilde, kopējās likviditātes rādītājs.
Novirzot 2023.gada peļņu uz zemāk norādītajām pozīcijām:
- telpu pārbūves un teritorijas labiekārtošanas būvprojekta izstrādei Siguldas ielā 24, Daugavpilī;
- katlu mājas būvniecības projekta izstrādei Siguldas ielā 24, Daugavpilī;
- maģistrālā ūdensvada, kanalizācijas pārbūvei un teritorijas labiekārtošanai (Aknīstes struktūrvienība, 2.kārta);
- medicīnas iekārta (rentgena iekārtu iegādei Aknīstes struktūrvienībā).
Kapitālsabiedrība sasniegs arī apstiprinātos nefinanšu mērķus:
- tiks uzlabota veselības aprūpes pakalpojumu pieejamība;
- tiks nodrošināta efektīva veselības aprūpes pakalpojumu plānošana un sniegšana;
- tiks nodrošināta kvalitatīva veselības aprūpes pakalpojumu sniegšana.
Saņemot Ministru kabineta piekrišanu 2023.gada valstij dividendēs izmaksājamās peļņas daļas novirzīšanai minēto projektu īstenošanai, Kapitālsabiedrība spēs veiksmīgi īstenot nefinanšu mērķus.
Kapitālsabiedrības valstij dividendēs izmaksājamās peļņas daļas novirzīšana valsts apmaksāto medicīnisko pakalpojumu nodrošināšanai un uzlabošanai, kas ir sociāla rakstura pakalpojumi ar tautsaimniecisku nozīmi, ir kvalificējams kā valsts atbalsts, kas tiek sniegts saskaņā ar Eiropas komisijas 2011.gada 20.decembra lēmumu Nr.2012/21/ES “Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106.panta 2.punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi”.
Valstij dividendēs izmaksājamā peļņas daļa par 2023. gadu tiek novirzīta plānoto infrastruktūras projektu īstenošanai tikai tādā apmērā, kas atbilst attiecīgās iekārtas vai infrastruktūras daļas proporcijai, kas tiks izmantota tieši valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanai, ievērojot Eiropas Komisijas lēmuma Nr. 2012/21/ES nosacījumus, atlikušo izmaksu daļu sedzot no Kapitālsabiedrības līdzekļiem, par kuriem nav saņemts jebkāds komercdarbības atbalsts.
Kapitālsabiedrības ieņēmumi galvenokārt tiek gūti valsts pasūtījuma ietvaros – 99,7% no kopējiem veselības aprūpes ieņēmumiem, ieņēmumi no maksas pakalpojumiem ir nebūtiski.
Ar detalizētu finansējuma avotu sadalījumu plānotajām investīcijām var iepazīties anotācijas pielikumā.
Finanšu mērķis ir nodrošināt finansiāli stabilu uzņēmuma darbību, kura sasniegšanai izvirzīti finanšu rādītāji – neto peļņa, pamatdarbības neto naudas plūsma, investīciju plāna izpilde, kopējās likviditātes rādītājs.
Novirzot 2023.gada peļņu uz zemāk norādītajām pozīcijām:
- telpu pārbūves un teritorijas labiekārtošanas būvprojekta izstrādei Siguldas ielā 24, Daugavpilī;
- katlu mājas būvniecības projekta izstrādei Siguldas ielā 24, Daugavpilī;
- maģistrālā ūdensvada, kanalizācijas pārbūvei un teritorijas labiekārtošanai (Aknīstes struktūrvienība, 2.kārta);
- medicīnas iekārta (rentgena iekārtu iegādei Aknīstes struktūrvienībā).
Kapitālsabiedrība sasniegs arī apstiprinātos nefinanšu mērķus:
- tiks uzlabota veselības aprūpes pakalpojumu pieejamība;
- tiks nodrošināta efektīva veselības aprūpes pakalpojumu plānošana un sniegšana;
- tiks nodrošināta kvalitatīva veselības aprūpes pakalpojumu sniegšana.
Saņemot Ministru kabineta piekrišanu 2023.gada valstij dividendēs izmaksājamās peļņas daļas novirzīšanai minēto projektu īstenošanai, Kapitālsabiedrība spēs veiksmīgi īstenot nefinanšu mērķus.
Kapitālsabiedrības valstij dividendēs izmaksājamās peļņas daļas novirzīšana valsts apmaksāto medicīnisko pakalpojumu nodrošināšanai un uzlabošanai, kas ir sociāla rakstura pakalpojumi ar tautsaimniecisku nozīmi, ir kvalificējams kā valsts atbalsts, kas tiek sniegts saskaņā ar Eiropas komisijas 2011.gada 20.decembra lēmumu Nr.2012/21/ES “Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106.panta 2.punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi”.
Valstij dividendēs izmaksājamā peļņas daļa par 2023. gadu tiek novirzīta plānoto infrastruktūras projektu īstenošanai tikai tādā apmērā, kas atbilst attiecīgās iekārtas vai infrastruktūras daļas proporcijai, kas tiks izmantota tieši valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanai, ievērojot Eiropas Komisijas lēmuma Nr. 2012/21/ES nosacījumus, atlikušo izmaksu daļu sedzot no Kapitālsabiedrības līdzekļiem, par kuriem nav saņemts jebkāds komercdarbības atbalsts.
Kapitālsabiedrības ieņēmumi galvenokārt tiek gūti valsts pasūtījuma ietvaros – 99,7% no kopējiem veselības aprūpes ieņēmumiem, ieņēmumi no maksas pakalpojumiem ir nebūtiski.
Ar detalizētu finansējuma avotu sadalījumu plānotajām investīcijām var iepazīties anotācijas pielikumā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
382 942 220
-625 062
227 707 446
0
205 507 447
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
382 942 220
-625 062
227 707 446
0
205 507 447
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
382 942 220
-625 062
227 707 446
0
205 507 447
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
382 942 220
-625 062
227 707 446
0
205 507 447
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-625 062
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
-625 062
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 2.pielikumam ir plānoti ieņēmumi no dividendēm (ieņēmumi no valsts (pašvaldību) kapitāla izmantošanas) 2024.gadā 382 942 220 euro, 2025.gadā 227 707 446 euro, 2026.gadā 205 507 447 euro apmērā.
Saskaņā ar MK noteikumiem Nr.72, pieņemot lēmumu par atšķirīgu dividendēs izmaksājamo summu (nosakot 0% likmi), valsts budžetā 2024.gadā netiktu pārskaitīta summa 625 062 euro apmērā.
Saskaņā ar MK noteikumiem Nr.72, pieņemot lēmumu par atšķirīgu dividendēs izmaksājamo summu (nosakot 0% likmi), valsts budžetā 2024.gadā netiktu pārskaitīta summa 625 062 euro apmērā.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Ņemot vērā to, ka, veicot dividenžu maksājumus, uzņēmumu ienākuma nodoklis tiek aprēķināts un nomaksāts uzņēmumu ienākuma nodokli regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, lēmums par peļņas atstāšanu kapitālsabiedrības rīcībā samazinās arī uzņēmuma ienākuma nodokļa maksājumus.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
NēNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
nav nepieciešams
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Veselības ministrija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
VSIA "Daugavpils psihoneiroloģiskā slimnīca" investīciju kopējās izmaksas