24-TA-3103: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 5. novembra noteikumos Nr. 703 "Kārtība, kādā finansē elektroenerģijas sistēmas pieslēguma ierīkošanu aizsargātajam lietotājam"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Nepieciešams veikt grozījumus Ministru kabineta 2024. gada 5. novembra noteikumos Nr. 703 "Kārtība, kādā finansē elektroenerģijas sistēmas pieslēguma ierīkošanu aizsargātajam lietotājam" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 703), lai viennozīmīgi noteiktu, ka valsts atbalsts ir pieejams tikai neelektrificētiem objektiem un lai paredzētu papildu nosacījumu par elektrificējamā objekta īres tiesību spēkā esamības termiņu, ja aizsargātais lietotājs ir elektrificējamā objekta īrnieks.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Precizēt MK noteikumu Nr. 703, lai viennozīmīgi noteiktu, ka valsts atbalsts ir pieejams tikai neelektrificētiem objektiem un lai paredzētu papildu nosacījumu par elektrificējamā objekta īres tiesību spēkā esamības termiņu, ja aizsargātais lietotājs ir elektrificējamā objekta īrnieks.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Elektroenerģijas tirgus likuma (turpmāk - Likums) 9. panta 2.3 daļā noteikto deleģējumu, kārtību, kādā finansē pieslēguma ierīkošanu aizsargātajam lietotājam, un ierobežojumus attiecībā uz aizsargātajiem lietotājiem piederošiem nekustamajiem īpašumiem nosaka Ministru kabinets.
Balstoties uz attiecīgo Ministru kabinetam doto deleģējumu, ir pieņemti MK noteikumi Nr. 703, kas stājās spēkā 2024. gada 8. novembrī.
Balstoties uz attiecīgo Ministru kabinetam doto deleģējumu, ir pieņemti MK noteikumi Nr. 703, kas stājās spēkā 2024. gada 8. novembrī.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Pēc MK noteikumu Nr. 703 pieņemšanas to piemērošanas gaitā ir radušās neskaidrības par termina "pieslēguma jaudas palielināšana" izpratni, jo šis termins tika saprasts kā atļautās slodzes palielināšana jau esošā pieslēgumā, piemēram, no 20 ampēru (A) uz 25A pieslēgumu.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā, ka valsts atbalsts ir paredzēts pieslēgumu ierīkošanai neelektrificētos īpašumos, un, lai novērstu nekorektu noteikumu interpretāciju, MK noteikumu Nr. 703 2. punkts precizēts, nosakot, ka ar pieslēguma ierīkošanu šo noteikumu ietvaros saprot jauna pieslēguma ierīkošanu vai pieslēguma atjaunošanu un to īstenošanai nepieciešamos elektrotīkla pārbūves darbus.
Problēmas apraksts
MK noteikumu 703 3.5. apakšpunkts noteic, ka pieslēguma ierīkošana aizsargātajam lietotājam tiek finansēta, ja pieslēguma ierīkošana aizsargātajam lietotājam tiek īstenota pirmo reizi. Attiecīgais nosacījums pēc būtības nozīmē, ka attiecīgajā objektā, kas ir aizsargātā lietotāja faktiskā dzīvesvieta nav aktīva elektroenerģijas pieslēguma, un iepriekš attiecīgajam aizsargātajam lietotājam tas nav ierīkots.
Ņemot vērā no potenciālajiem atbalsta saņēmējiem saņemtos jautājumus, ir secināms, ka no MK noteikumu Nr. 703 3.5. apakšpunktā ietvertās normas nav viennozīmīgi nolasāms, ka valsts atbalsts pēc būtības ir paredzēts elektroenerģijas pieslēgumu ierīkošanai neelektrificētos objektos.
Ņemot vērā no potenciālajiem atbalsta saņēmējiem saņemtos jautājumus, ir secināms, ka no MK noteikumu Nr. 703 3.5. apakšpunktā ietvertās normas nav viennozīmīgi nolasāms, ka valsts atbalsts pēc būtības ir paredzēts elektroenerģijas pieslēgumu ierīkošanai neelektrificētos objektos.
Risinājuma apraksts
MK noteikumus Nr. 703 nepieciešams papildināt ar 3.3.1 apakšpunktu, nosakot, ka pieslēdzamajā objektā nav ierīkots elektroenerģijas sistēmas pieslēgums vai elektroenerģijas piegāde tajā ir pārtraukta. Vienlaikus jānorāda, ka šādos gadījumos objektā nav spēkā esoša elektroenerģijas tirdzniecības līguma un elektroenerģijas objektā netiek piegādāta pēdējās garantētās piegādes ietvaros.
Problēmas apraksts
Spēkā esošo MK noteikumu Nr. 703 3.5. apakšpunktā un 4. punktā ietvertās normas pēc būtības dublējas, kā arī 3.5. apakšpunktā ietvertā norma rada neskaidrību par to, vai aizsargātajam lietotājam vēsturiski kādā citā objektā drīkst būt bijis ierīkots pieslēgums par paša līdzekļiem.
Risinājuma apraksts
Lai novērstu normu dublēšanos un radītu tiesisko skaidrību, no MK noteikumiem Nr. 703 tiek izslēgts 3.5. apakšpunkts.
Problēmas apraksts
MK noteikumi Nr. 703 paredz valsts atbalstu sniegt arī tādu objektu elektrificēšanai, kas nav aizsargātā lietotāja īpašumā, vai arī kuriem aizsargātais lietotājs nav reģistrējis īpašumtiesības Zemesgrāmatā. Valsts atbalstu arī šādu objektu elektrificēšanai ir plānots sniegt, ņemot vērā, ka aizsargātie lietotāji finansiālu apsvērumu dēļ var nebūt spējīgi mantojuma vai citā ceļā iegūtu īpašumu reģistrēt Zemesgrāmatā.
Balstoties uz sistēmas operatora gūto pieredzi par 2024. gada novembrī iesniegtu pieteikumu aizsargātā lietotāja pieslēguma ierīkošanai, secināts, ka pastāv risks nelietderīgi izlietot valsts budžeta finansējumu gadījumos, kad aizsargātais lietotājs ir pieslēdzamā objekta īrnieks. Proti, sadales sistēmas operators ir saņēmis iesniegumu par pieslēguma ierīkošanu objektā, uz kuru aizsargātajam lietotājam ir īres tiesības uz laiku līdz 2025. gada janvāra beigām ar papildu tiesībām īres līgumu pagarināt, bet nav nekādu garantiju, ka īres līgums tiks pagarināts, un ka pieslēgumu faktiski nesāks izmantot kāds cits lietotājs, kuram nav aizsargātā lietotāja statusa.
Balstoties uz sistēmas operatora gūto pieredzi par 2024. gada novembrī iesniegtu pieteikumu aizsargātā lietotāja pieslēguma ierīkošanai, secināts, ka pastāv risks nelietderīgi izlietot valsts budžeta finansējumu gadījumos, kad aizsargātais lietotājs ir pieslēdzamā objekta īrnieks. Proti, sadales sistēmas operators ir saņēmis iesniegumu par pieslēguma ierīkošanu objektā, uz kuru aizsargātajam lietotājam ir īres tiesības uz laiku līdz 2025. gada janvāra beigām ar papildu tiesībām īres līgumu pagarināt, bet nav nekādu garantiju, ka īres līgums tiks pagarināts, un ka pieslēgumu faktiski nesāks izmantot kāds cits lietotājs, kuram nav aizsargātā lietotāja statusa.
Risinājuma apraksts
MK noteikumus Nr. 703 nepieciešams papildināt ar 7.1 punktu, kas notiec, ka gadījumā, ja aizsargātais lietotājs ir pieslēdzamā objekta īrnieks, īres līguma darbības termiņš nav īsāks par diviem gadiem pirms un trīs gadiem no pieteikuma sadales sistēmas operatora iesniegšanas brīža.
Tāpat MK noteikumus Nr. 703 nepieciešams papildināt ar 7.2 un 7.3 punktiem, nosakot, ka, ja pieslēdzamā objekta īpašnieks no aizsargātā lietotāja neatkarīgu iemeslu dēļ lauž īres līgumu tā darbības laikā, aizsargātajam lietotājam ir tiesības par to informēt Enerģētikas un vides aģentūru (turpmāk - Aģentūra), un attiecīgi Aģentūrai ir tiesības atgūt no pieslēdzamā objekta īpašnieka visu pieslēguma ierīkošanai piešķirto valsts atbalsta finansējuma daļu.
Tāpat MK noteikumus Nr. 703 nepieciešams papildināt ar 7.2 un 7.3 punktiem, nosakot, ka, ja pieslēdzamā objekta īpašnieks no aizsargātā lietotāja neatkarīgu iemeslu dēļ lauž īres līgumu tā darbības laikā, aizsargātajam lietotājam ir tiesības par to informēt Enerģētikas un vides aģentūru (turpmāk - Aģentūra), un attiecīgi Aģentūrai ir tiesības atgūt no pieslēdzamā objekta īpašnieka visu pieslēguma ierīkošanai piešķirto valsts atbalsta finansējuma daļu.
Problēmas apraksts
MK noteikumu Nr. 703 6. punkts un turpmāk izrietošās normas noteic, ka, ja zeme, uz kuras plānots ierīkot aizsargātā lietotāja pieslēgumu, nav aizsargātā lietotāja īpašumā vai tiesiskajā valdījumā, aizsargātajam lietotājam nepieciešams saņemt zemes īpašnieka vai tiesiskā valdītāja rakstveida atļauju pieslēguma ierīkošanai vai līdzvērtīgu dokumentu, kas apliecina attiecīgo īpašnieka atļauju.
Praksē pieslēgumu var ierīkot ne tikai uz noteiktas zemes vienības, bet arī ēkā, un šobrīd no noteikumu spēkā esošās redakcijas nav skaidri secināms, ka attiecīgā norma ir attiecināma arī uz ēkām vai to daļām.
Tāpat praksē pastāv īres līgumi, kuros nekustamā īpašuma īpašnieks devis atļauju īrniekam izbūvēt elektroenerģijas pieslēgumu.
Praksē pieslēgumu var ierīkot ne tikai uz noteiktas zemes vienības, bet arī ēkā, un šobrīd no noteikumu spēkā esošās redakcijas nav skaidri secināms, ka attiecīgā norma ir attiecināma arī uz ēkām vai to daļām.
Tāpat praksē pastāv īres līgumi, kuros nekustamā īpašuma īpašnieks devis atļauju īrniekam izbūvēt elektroenerģijas pieslēgumu.
Risinājuma apraksts
MK noteikumu Nr. 703 6. punktu ir nepieciešams papildināt, nosakot, ka, ja pieslēdzamais objekts vai zeme, uz kuras plānots ierīkot aizsargātā lietotāja pieslēgumu, nav aizsargātā lietotāja īpašumā vai tiesiskajā valdījumā, aizsargātajam lietotājam nepieciešams saņemt pieslēdzamā objekta vai zemes īpašnieka vai tiesiskā valdītāja rakstveida atļauju pieslēguma ierīkošanai.
Attiecīgie labojumi veikti arī MK noteikumu Nr. 703 7. punktā, 19.3. un 19.6. apakšpunktā, 22. un 24. punktā.
Tāpat MK noteikumu Nr. 703 7. punkts papildināts ar nosacījumu, ka atļauju ierīkot pieslēgumu var ietver īpašnieka atļaujai līdzvērtīgā dokumentā. Ar līdzvērtīgu dokumentu šajā gadījumā saprot, piemēram, zemes nomas līgumā vai dzīvojamās telpas nomas līgumā ietvertu punktu, kurā šāda atļauja tiek dota. Saskaņā ar sadales sistēmas operatora sniegto informāciju praksē īres līgumos nereti šāds punkts tiek ietverts. Līdzvērtīgs grozījums veikts MK noteikumu Nr. 703 19.6. apakšpunktā.
Attiecīgie labojumi veikti arī MK noteikumu Nr. 703 7. punktā, 19.3. un 19.6. apakšpunktā, 22. un 24. punktā.
Tāpat MK noteikumu Nr. 703 7. punkts papildināts ar nosacījumu, ka atļauju ierīkot pieslēgumu var ietver īpašnieka atļaujai līdzvērtīgā dokumentā. Ar līdzvērtīgu dokumentu šajā gadījumā saprot, piemēram, zemes nomas līgumā vai dzīvojamās telpas nomas līgumā ietvertu punktu, kurā šāda atļauja tiek dota. Saskaņā ar sadales sistēmas operatora sniegto informāciju praksē īres līgumos nereti šāds punkts tiek ietverts. Līdzvērtīgs grozījums veikts MK noteikumu Nr. 703 19.6. apakšpunktā.
Problēmas apraksts
MK noteikumi Nr. 703 neietver nosacījumu, kas paredz sadales sistēmas operatoram kompensēt izmaksas, kas rodas, ja tam ir nepieciešams valsts datu reģistros pieprasīt datus par aizsargāto lietotāju.
Risinājuma apraksts
Lai paredzētu kompensāciju sadales sistēmas operatoram par valsts datu reģistros pieprasītajiem datiem par aizsargāto lietotāju, precizēts MK noteikumu Nr. 703 11. un 21. punkts un MK noteikumi Nr. 703 papildināti ar jaunu 26.3. apakšpunktu.
Problēmas apraksts
Ministru kabineta 2024. gada 17. decembra rīkojums Nr. 1191 "Par Vides pārraudzības valsts biroja un Būvniecības valsts kontroles biroja reorganizāciju" (turpmāk - Rīkojums Nr. 1191) paredz Būvniecības valsts kontroles biroja reorganizāciju un jaunas Enerģētikas un vides aģentūras izveidi sākot no 2025. gada 1. februāra, vienlaikus paredzot enerģētikas politikas administrēšanas funkcijas nodot Aģentūrai.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā minēto, un lai nodrošinātu tiesisko skaidrību komersantiem par institūciju, kura ir atbildīga par MK noteikumos Nr. 703 ietverto pienākumu veikt kompensācijas izmaksu elektroenerģijas sadales sistēmas operatoram, noteikumi precizēti, nosakot, ka to turpmāk veic Aģentūra. Precizējums nav veikts MK noteikumu Nr. 703 19.2. apakšpunktā, jo izziņu par atbilstību aizsargātā lietotāja statusam joprojām varēs izsniegt Būvniecības valsts kontroles birojs, ņemot vērā, ka tas saglabās Aizsargāto lietotāju datu informācijas sistēmas pārvaldnieka tiesības.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Aizsargātie lietotāji, kuru faktiskā dzīvesvieta ir neelektrificēts objekts
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts paredz precizēt normas, kas attiecas uz pieslēguma ierīkošanu objektā, kura īrnieks ir aizsargātais lietotājs. Identificēta pozitīva ietekme uz mērķgrupu.
Juridiskās personas
- Elektroenerģijas sadales sistēmas operatori
Ietekmes apraksts
Regulējums pozitīvi ietekmēs iespēju sadales sistēmas operatoram izvērtēt pieteikuma ierīkot aizsargātā lietotāja pieslēgumu pamatotību, veicinās normu nepārprotamību.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Nav precīzi aprēķināms.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Noteikumu projekts paredz, ka sadales sistēmas operatoram valsts kompensē izmaksas, kas rodas par izziņu pieprasīšanu valsts reģistros. Valsts reģistri izziņas izsniedz par maksu, kas noteikta to cenrāžos, piemēram, Fizisko personu reģistra izziņas izmaksas ir 10 euro, un Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes izziņas izmaksas ir 7,50 euro. Būvniecības valsts kontroles birojs izziņu par atbilstību aizsargātā lietotāja statusam izsniegs bez maksas. Līdz ar to maksimālās izmaksas, kas varētu rasties par izziņu pieprasīšanu viena pieslēguma iesnieguma ietvaros, ir 17,5 euro.
Jānorāda, ka neviena no šobrīd iesniegtajiem iesniegumiem ietvaros sadales sistēmas operatoram nav bijis nepieciešams pieprasīt valsts reģistros minētās izziņas, bet tās iesniedzis aizsargātais lietotājs, tāpēc nav iespējams objektīvi aprēķināt, kāds īpatsvars iesniegumu varētu būt tas, kura ietvaros sadales sistēmas operatoram būtu nepieciešams pieprasīt valsts reģistru izziņas, tāpēc nav iespējams aprēķināt, kādas būs sadales sistēmas operatora izmaksas par šīs informācijas pieprasīšanu, kā arī nav zināms, vai un par cik aizsargātajiem lietotājiem sadales sistēmas operatoram būs nepieciešams šādas izziņas pieprasīt.
Attiecīgās izmaksas tiks kompensētas likumā “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” Ekonomikas ministrijas budžeta apakšprogrammā 29.02.00 “Elektroenerģijas lietotāju atbalsts” piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
Jānorāda, ka neviena no šobrīd iesniegtajiem iesniegumiem ietvaros sadales sistēmas operatoram nav bijis nepieciešams pieprasīt valsts reģistros minētās izziņas, bet tās iesniedzis aizsargātais lietotājs, tāpēc nav iespējams objektīvi aprēķināt, kāds īpatsvars iesniegumu varētu būt tas, kura ietvaros sadales sistēmas operatoram būtu nepieciešams pieprasīt valsts reģistru izziņas, tāpēc nav iespējams aprēķināt, kādas būs sadales sistēmas operatora izmaksas par šīs informācijas pieprasīšanu, kā arī nav zināms, vai un par cik aizsargātajiem lietotājiem sadales sistēmas operatoram būs nepieciešams šādas izziņas pieprasīt.
Attiecīgās izmaksas tiks kompensētas likumā “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” Ekonomikas ministrijas budžeta apakšprogrammā 29.02.00 “Elektroenerģijas lietotāju atbalsts” piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekts neatbilst MK 2024. gada 15. oktobra noteikumu Nr. 639 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 4. punktā minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Būvniecības valsts kontroles birojs
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Būvniecības valsts kontroles birojs
neietekmē
Noteikumu projektā paredzētās tiesības Būvniecības valsts kontroles birojam atgūt pieslēguma ierīkošanai piešķirto valsts atbalsta apmēru no pieslēdzamā objekta īpašnieka gadījumos, ja no aizsargātā lietotāja neatkarīgu apstākļu dēļ tiek lauzsts īres līgums tā darbības laikā, nerada būtisku papildu administartīvo slogu un izmaksas.
Kopā
0,00
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Labvēlīgi ietekmēs aizsargātos lietotājus un to labklājību, jo tas paredz elektroenerģijas sistēmas pieslēguma izmaksu kompensēšanu aizsargātajiem lietotājiem.
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
