22-TA-3135: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumā "Akvakultūra, kas nodrošina vides pakalpojumus"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumā "Akvakultūra, kas nodrošina vides pakalpojumus"" (turpmāk – noteikumu projekts) ir sagatavots, pamatojoties uz Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta ceturto un septīto daļu, kā arī saskaņā ar
1) Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regulu (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004 (turpmāk – regula 2021/1139);
2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulu (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula 2021/1060);
3) Komisijas 2022. gada 19. janvāra Īstenošanas regulu (ES) 2022/79, ar ko nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1139 piemērošanas noteikumus attiecībā uz darbības līmeņa īstenošanas datu reģistrēšanu, nosūtīšanu un izklāstu (turpmāk – regula 2022/79).
4) Komisijas 2022. gada 29. jūnija Deleģēto regulu (ES) 2022/2181, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/1139 par Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu papildina attiecībā uz atbalsta pieteikumu (turpmāk – regula 2022/2181).
1) Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regulu (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004 (turpmāk – regula 2021/1139);
2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulu (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula 2021/1060);
3) Komisijas 2022. gada 19. janvāra Īstenošanas regulu (ES) 2022/79, ar ko nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1139 piemērošanas noteikumus attiecībā uz darbības līmeņa īstenošanas datu reģistrēšanu, nosūtīšanu un izklāstu (turpmāk – regula 2022/79).
4) Komisijas 2022. gada 29. jūnija Deleģēto regulu (ES) 2022/2181, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/1139 par Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu papildina attiecībā uz atbalsta pieteikumu (turpmāk – regula 2022/2181).
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
2021. gada 1. janvārī Latvijā sākās jaunais 2021.–2027. gada Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda (turpmāk – EJZAF) plānošanas periods, ko regulē regulas 2021/1139, 2021/1060, 2022/79 un 2022/2181. Noteikumu projekta mērķis ir noteikt kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu pasākumā "Akvakultūra, kas nodrošina vides pakalpojumus".
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
2021. gada 1. janvārī sākās jaunais 2021.–2027. gada EJZAF plānošanas periods, ko regulē regulas 2021/1060 un 2021/1139. To uzsākot, nepieciešams izdot jaunus Ministru kabineta noteikumus. Noteikumu projekts paredz atbalstu akvakultūras saimniecībām, kas ievēro paaugstinātas ūdens vides prasības un nodarbojas ar bioloģisku akvakultūru.
Noteikumu projektā noteikti pasākuma "Akvakultūra, kas nodrošina vides pakalpojumus" atbalsta saņemšanas nosacījumi, publiskā atbalsta apmērs, pieteikšanās kārtība un iesniedzamie dokumenti.
Norādām, ka atbalsts, kas tiek piešķirts no Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda nav atsevišķi jāsaskaņo ar Eiropas Komisiju saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regulas (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004 Regulas 10.pantu.
Noteikumu projekta mērķis atbilst regulas 2021/1139 26. panta 1. punkta "a" apakšpunktā ietvertajam konkrētajam mērķim "ilgtspējīgu akvakultūras darbību veicināšana, jo īpaši akvakultūras ražošanas konkurētspējas stiprināšana, vienlaikus nodrošinot, ka darbības ilgtermiņā ir ekoloģiski ilgtspējīgas" un regulas 2021/1139 26. panta 3. punktā minētajām intervencēm, kuras veicina akvakultūru, kas nodrošina ekosistēmu pakalpojumus, kā arī attiecas uz dzīvnieku veselību un labturību akvakultūrā.
Atbalsta regulas nosaka vispārējos principus, kas ietverami zivsaimniecības programmās, un tās savukārt tiek apstiprinātas Eiropas Komisijā. Vienkāršošanas princips, kas ieviests ar 2021. gadu, dalībvalstīm dod rīcības brīvību tiktāl, cik tas regulās nav noteikts kā aizliegums vai ierobežojums.
Eiropas Savienības atbalsta pasākumu ieviešanas kārtība, iestādes, kas pieņem lēmumus, un kritēriji ir noteikti normatīvajos aktos par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gada plānošanas periodā. Viena no pamatsastāvdaļām ir Uzraudzības komiteja, kas izveidota, lai pieņemtu ar atbalstiem saistītus lēmumus. Uzraudzības komitejas pieņemtie lēmumi, kā arī apstiprinātie projektu atlases kritēriji atbalsta pasākumiem skatāmi šeit: https://www.zm.gov.lv/lv/uzraudzibas-komitejas-lemumi. Neviens no pasākuma "Akvakultūra, kas nodrošina vides pakalpojumus" Uzraudzības komitejā apstiprinātajiem un noteikumu projekta 1.pielikumā minētajiem projektu atlases kritērijiem nav izslēdzošais kritērijs un punktu skaitu kritērijos piešķir par pilniem pieteiktās platības hektāriem.
Regulas 2021/1139 12. pants attiecas uz dalītā pārvaldībā īstenotu EJZAF atbalsta attiecināmību. Dalītā pārvaldība nozīmē to, ka par konkrētas programmas īstenošanu atbild gan Eiropas Komisija, gan dalībvalstu iestādes, kā ministrijas un publiskā sektora iestādes. Tāpēc ir sagatavota un Eiropas Komisijā iesniegta un š.g. 5. decembrī apstiprināta Latvijas programma zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gadam, kura atbilst visiem pārējiem saistošiem Eiropas Savienības tiesību aktiem un politikas dokumentiem.
Ministru kabineta 2021. gada 6. jūlija sēdes protokollēmumā 2021-MK.PROT-51#83 "Informatīvais ziņojums "Par Rīcības programmu zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gadam" noteikts pienākumu izstrādāt tiesību akta projektus.
Noteikumu projektā noteikti pasākuma "Akvakultūra, kas nodrošina vides pakalpojumus" atbalsta saņemšanas nosacījumi, publiskā atbalsta apmērs, pieteikšanās kārtība un iesniedzamie dokumenti.
Norādām, ka atbalsts, kas tiek piešķirts no Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda nav atsevišķi jāsaskaņo ar Eiropas Komisiju saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regulas (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004 Regulas 10.pantu.
Noteikumu projekta mērķis atbilst regulas 2021/1139 26. panta 1. punkta "a" apakšpunktā ietvertajam konkrētajam mērķim "ilgtspējīgu akvakultūras darbību veicināšana, jo īpaši akvakultūras ražošanas konkurētspējas stiprināšana, vienlaikus nodrošinot, ka darbības ilgtermiņā ir ekoloģiski ilgtspējīgas" un regulas 2021/1139 26. panta 3. punktā minētajām intervencēm, kuras veicina akvakultūru, kas nodrošina ekosistēmu pakalpojumus, kā arī attiecas uz dzīvnieku veselību un labturību akvakultūrā.
Atbalsta regulas nosaka vispārējos principus, kas ietverami zivsaimniecības programmās, un tās savukārt tiek apstiprinātas Eiropas Komisijā. Vienkāršošanas princips, kas ieviests ar 2021. gadu, dalībvalstīm dod rīcības brīvību tiktāl, cik tas regulās nav noteikts kā aizliegums vai ierobežojums.
Eiropas Savienības atbalsta pasākumu ieviešanas kārtība, iestādes, kas pieņem lēmumus, un kritēriji ir noteikti normatīvajos aktos par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gada plānošanas periodā. Viena no pamatsastāvdaļām ir Uzraudzības komiteja, kas izveidota, lai pieņemtu ar atbalstiem saistītus lēmumus. Uzraudzības komitejas pieņemtie lēmumi, kā arī apstiprinātie projektu atlases kritēriji atbalsta pasākumiem skatāmi šeit: https://www.zm.gov.lv/lv/uzraudzibas-komitejas-lemumi. Neviens no pasākuma "Akvakultūra, kas nodrošina vides pakalpojumus" Uzraudzības komitejā apstiprinātajiem un noteikumu projekta 1.pielikumā minētajiem projektu atlases kritērijiem nav izslēdzošais kritērijs un punktu skaitu kritērijos piešķir par pilniem pieteiktās platības hektāriem.
Regulas 2021/1139 12. pants attiecas uz dalītā pārvaldībā īstenotu EJZAF atbalsta attiecināmību. Dalītā pārvaldība nozīmē to, ka par konkrētas programmas īstenošanu atbild gan Eiropas Komisija, gan dalībvalstu iestādes, kā ministrijas un publiskā sektora iestādes. Tāpēc ir sagatavota un Eiropas Komisijā iesniegta un š.g. 5. decembrī apstiprināta Latvijas programma zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gadam, kura atbilst visiem pārējiem saistošiem Eiropas Savienības tiesību aktiem un politikas dokumentiem.
Ministru kabineta 2021. gada 6. jūlija sēdes protokollēmumā 2021-MK.PROT-51#83 "Informatīvais ziņojums "Par Rīcības programmu zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gadam" noteikts pienākumu izstrādāt tiesību akta projektus.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
-
Risinājuma apraksts
-
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
-
Juridiskās personas
- Pārtikas un veterinārajā dienestā reģistrēti vai atzīti akvakultūras nozares uzņēmumi un Pārtikas un veterinārajā dienestā reģistrēti bioloģiskās akvakultūras nozares uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Projektā ietvertais tiesiskais regulējums attieksies uz atbalsta pretendentiem – minētajām juridiskajām personām.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
1 393,00
Pārtikas un veterinārajā dienestā reģistrēti vai atzīti akvakultūras nozares uzņēmumi un Pārtikas un veterinārajā dienestā reģistrēti bioloģiskās akvakultūras nozares uzņēmumi
palielinās
Vērtības nozīme:
9,95
Avots – Centrālās statistikas pārvaldes dati
2,00
Pieteikuma informācijas aizpildīšanas laiks
35
Atbalsta pretendentu skaits, ņemot vērā EJZF ieviešanas pieredzi
2
Pieteikuma un pārskata iesniegšana
1 393,00
Ņemot vērā Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda ieviešanas pieredzi, uz atbalstu varētu pieteikties 35 atbalsta pretendenti. Administratīvās izmaksas veido iesnieguma aizpildīšana, attiecīgās informācijas sagatavošana un pārskatu iesniegšana.
Kopā
1 393,00
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
925 000
0
1 129 167
0
1 129 167
1 129 167
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
925 000
0
1 129 167
0
1 129 167
1 129 167
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
1 321 428
0
1 613 095
0
1 613 095
1 613 095
2.1. valsts pamatbudžets
0
1 321 428
0
1 613 095
0
1 613 095
1 613 095
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-396 428
0
-483 928
0
-483 928
-483 928
3.1. valsts pamatbudžets
0
-396 428
0
-483 928
0
-483 928
-483 928
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-396 428
-483 928
-483 928
-483 928
5.1. valsts pamatbudžets
-396 428
-483 928
-483 928
-483 928
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Saskaņā ar EJZAF Programmu zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gadam pasākumā "Akvakultūra, kas nodrošina vides pakalpojumus" līdz 2029. gadam kopējais pieejamais finansējums ir 11 000 000 euro, t.sk. EJZAF finansējums (70 %) 7 700 000 euro un valsts budžeta finansējums (30%) 3 300 000 euro, un kas pirmajā gadā ir 1 321 428 euro, un pārējais kopējais pieejamais finansējums turpmākos sešus gadus tiek sadalīts vienādās daļās uz atbalstu attiecināmajiem gadiem. Pasākums paredzēts, lai īstenotu 2. prioritātes "Veicināt ilgtspējīgas akvakultūras darbības un zvejas un akvakultūras produktu apstrādi un tirdzniecību, tādējādi sekmējot pārtikas nodrošinājumu Savienībā" mērķi – veicināt ilgtspējīgas akvakultūras darbības, jo īpaši stiprinās akvakultūras ražošanas konkurētspēju, vienlaikus nodrošinot, ka darbības ilgtermiņā ir ekoloģiski ilgtspējīgas.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Finansējumu pasākuma īstenošanai plānots izmaksāt no budžeta apakšprogrammas 66.10.00. "Maksājumu iestādes izdevumi Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda (EJZAF) projektu un pasākumu īstenošanai (2021–2027)".
Nepieciešamo finansējumu Zemkopības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieprasīs no valsts pamatbudžeta programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai".
Nepieciešamo finansējumu Zemkopības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieprasīs no valsts pamatbudžeta programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai".
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1139
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regula (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1060
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R79
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 19. janvāra Īstenošanas regula (ES) 2022/79, ar ko nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1139 piemērošanas noteikumus attiecībā uz darbības līmeņa īstenošanas datu reģistrēšanu, nosūtīšanu un izklāstu
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R2181
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Deleģētā regula (ES) 2022/2181 (2022. gada 29. jūnijs), ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/1139 par Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu papildina attiecībā uz atbalsta pieteikumu nepieņemamības sākuma dienu un ilgumu
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
-
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regula (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2021/1139
Noteikumu projekta 1.1. apakšpunkts
-
-
Regulas 2021/1139 26. panta 1. punkta "a" apakšpunkts
Noteikumu projekta 3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 1. pielikums
Noteikumu projekta 7. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 11. pants
Noteikumu projekta 11.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2021/1060
Noteikumu projekta 1.2. apakšpunkts
-
-
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 19. janvāra Īstenošanas regula (ES) 2022/79, ar ko nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1139 piemērošanas noteikumus attiecībā uz darbības līmeņa īstenošanas datu reģistrēšanu, nosūtīšanu un izklāstu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2022/79
Noteikumu projekta 1.3. apakšpunkts
-
-
Vispārīga atsauce uz regulu 2022/79
Noteikumu projekta 25.1.3. apakšpunkts
-
-
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Deleģētā regula (ES) 2022/2181 (2022. gada 29. jūnijs), ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/1139 par Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu papildina attiecībā uz atbalsta pieteikumu nepieņemamības sākuma dienu un ilgumu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2022/2181
Noteikumu projekta 1.4. apakšpunkts
-
-
Vispārīga atsauce uz regulu 2022/2181
Noteikumu projekta 11.1. apakšpunkts
-
-
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienestsNevalstiskās organizācijas
Zivsaimniecības nozares nevalstiskās organizācijasCits
-6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/a2c7b3c3-5357-4570-99fb-ae1379eb01fa
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumiem Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā", lai informētu sabiedrību par projektu un dotu iespēju izteikt viedokli, noteikumu projekts un tā anotācija no 2022. gada 13. līdz 27. decembrim bija pieejami sabiedriskajai apspriešanai Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā. Iebildumi un priekšlikumi no sabiedrības iepriekš minētajā laikposmā netika saņemti.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Lauku atbalsta dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Noteikumu projekts neietekmē iesaistīto institūciju funkcijas un uzdevumus.
Jaunas institūcijas nav jāveido. Esošās institūcijas nav jāreorganizē.
Jaunas institūcijas nav jāveido. Esošās institūcijas nav jāreorganizē.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Programma Eiropas Jūrlietu un Zivsaimniecības fonda atbalsta ieviešanai Latvijā 2021.– 2027.gadam atbilst likuma „Par ietekmes uz vidi novērtējumu” 4. panta trešās daļas 1. punkta prasībai par Stratēģisko novērtējumu, un atbilstoši tai ir veikts stratēģiskais ietekmes uz vidi novērtējums (SIVN) un SIVN ietvaros ir sagatavots vides pārskats, kas atrodams Zemkopības ministrijas mājaslapā: https://www.zm.gov.lv/public/ck/files/ZM/zivis/SIVN_EJZF_RP_2021_2027.pdf
SIVN attiecībā uz pasākumu "Akvakultūra, kas nodrošina vides pakalpojumus" minēts, ka tas tieši un pozitīvi ietekmē bioloģisko daudzveidību gan ūdens vidē, gan nelimitējot aizsargājamo dzīvnieku un putnu skaitu. Tāpat tieša un pozitīva ietekme sagaidāma uz ūdeņu kvalitāti un resursu ilgtspējīgu izmantošanu, kā arī uz ainavu aizsardzību. Kopumā nodrošinātā ekosistēmas stabilitāte dos pozitīvu un netiešu ietekmi uz klimatnoturību.
SIVN attiecībā uz pasākumu "Akvakultūra, kas nodrošina vides pakalpojumus" minēts, ka tas tieši un pozitīvi ietekmē bioloģisko daudzveidību gan ūdens vidē, gan nelimitējot aizsargājamo dzīvnieku un putnu skaitu. Tāpat tieša un pozitīva ietekme sagaidāma uz ūdeņu kvalitāti un resursu ilgtspējīgu izmantošanu, kā arī uz ainavu aizsardzību. Kopumā nodrošinātā ekosistēmas stabilitāte dos pozitīvu un netiešu ietekmi uz klimatnoturību.
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi