Anotācija (ex-ante)

24-TA-50: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 10. janvāra noteikumos Nr. 10 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.r. "Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu" 2.2.1.2.i. investīcijas "Atbalsts procesu digitalizācijai komercdarbībā" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts ir izstrādāts, lai nodrošinātu atbalsta piešķiršanu atbilstoši spēkā esošiem de minimis nosacījumiem un precizētu atbalsta piešķiršanas kārtību gala labuma guvējam.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir nodrošināt atbalsta piešķiršanu atbilstoši spēkā esošiem de minimis nosacījumiem sakarā ar jaunās Eiropas Komisijas regulas spēkā stāšanos, kā arī precizēt Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras atbalsta piešķiršanas kārtību, tādējādi samazinot iesniedzamās informācijas apjomu gala labuma guvējam.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2023. gada 10. janvāra noteikumi Nr.10 " Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.r. "Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu" 2.2.1.2.i. investīcijas "Atbalsts procesu digitalizācijai komercdarbībā" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 10) nosaka kārtību, kādā Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra nodrošina atbalstu uzņēmumu digitālās transformācijas nodrošināšanai. MK noteikumos Nr. 10 iekļautas de minimis atbalsta normas, kuras 2023. gada 31. decembrī zaudējušas spēku, lai nodrošinātu atbilstošu atbalsta sniegšanu, nepieciešams precizēt de minimis atbalsta nosacījumus atbilstoši pārizdotajai de minimis regulai. Vienlaikus, lai nodrošinātu atbalsta piešķiršanu atbilstoši Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – Atveseļošanas fonda) nosacījumiem, 2.2.1.2.i. investīcijas "Atbalsts procesu digitalizācijai komercdarbībā" (turpmāk - 2.2.1.2.i. investīcija) īstenošanā Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra pirms atbalsta piešķiršanas veic gala labuma guvēju pieteikumu izvērtēšanu gan attiecībā uz principa “nenodarīt būtisku kaitējumu”, gan saskaņā ar Eiropas digitālās inovācijas centra sniegto informāciju.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
MK noteikumi Nr.10 paredz piešķirt de minimis atbalstu gala labuma guvējiem saskaņā ar Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352/1) (turpmāk – Komisijas Regula Nr. 1407/2013), Eiropas Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regulu ES Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (turpmāk – Komisijas regula Nr. 717/2014) un Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu ES Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1408/2013). 2023. gada noslēgumā ar Komisijas 2023. gada 4. oktobra Regulu (ES) Nr. 2023/2391, ar ko attiecībā uz de minimis atbalstu zvejas un akvakultūras produktu apstrādei un tirdzniecībai groza Regulas (ES) Nr. 717/2014, (ES) Nr. 1407/2013, (ES) Nr. 1408/2013 un (ES) Nr. 360/2012 un attiecībā uz vienam vienotam uzņēmumam piešķirtā de minimis atbalsta kopējo summu, tā piemērošanas periodu un citiem jautājumiem groza Regulu (ES) Nr. 717/2014 veikti grozījumi Komisijas regulā Nr. 717/2014, kas stājusies spēkā ar 2023. gada 25. oktobri, un apstiprināta jaunā Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2023. gada 15. decembris) (turpmāk – Komisijas Regula Nr. 2023/2831), kas stājusies spēkā ar 2024. gada 1. janvāri. Attiecīgi nepieciešamas izmaiņas de minimis atbalsta saņemšanas nosacījumos 2.2.1.2.i. investīcijā.
Papildus ir identificēta problēma, ka šobrīd ir ilgstošs atbalsta sniegšanas process Eiropas digitālās inovācijas centros un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā, kas ir saistāms ar identisku prasību pārbaudi pirms komercdarbības atbalsta sniegšanas. 2.2.1.2.i. investīcijas īstenošanā Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra pirms atbalsta piešķiršanas veic gala labuma guvēju pieteikumu izvērtēšanu attiecībā uz principa “nenodarīt būtisku kaitējumu”, gala labuma guvēja atbilstību grūtībās nonākuša uzņēmuma statusam, izvērtēšanas kritērijiem, neatbalstāmajām nozarēm un darbībām saskaņā ar MK noteikumu Nr. 10 prasībām un saskaņā ar Eiropas digitālās inovācijas centra sniegto informāciju – sākotnējo digitālā brieduma testu, digitālās attīstības ceļa karti, otrreizējo digitālā brieduma testu un atzinumu. Vienlaikus, lai gala labuma guvējs saņemtu digitālās attīstības ceļa karti, arī Eiropas digitālās inovācijas centrs 2.2.1.1.i. investīcijas Atbalsts Digitālo inovāciju centru un reģionālo kontaktpunktu izveidei” ietvaros veic gala labuma guvēja atbilstības izvērtējumu attiecībā uz principu “nenodarīt būtisku kaitējumu”, izvērtēšanas kritērijiem, neatbalstāmajām nozarēm un darbībām, tādējādi īsā laika posmā gala labuma guvējam jāiesniedz viena un tā pati informācija gan Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai, gan Eiropas digitālās inovācijas centram.
Risinājuma apraksts
1. Veiktas izmaiņas, ņemot vērā jauno de minimis regulējumu

Ar Noteikumu projektu ir veiktas izmaiņas saistībā ar Komisijas regulas Nr. 2023/2831 stāšanos spēkā.   Salīdzinoši ar iepriekšējo regulējumu, atbalsta programmas ietvaros de minimis atbalsta piešķiršanas nosacījumi nemainās, galvenās izmaiņas skar de minimis atbalsta kopsummu, kas saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta otro daļu var sasniegt 300 000 euro apmēru, vienlaikus ievērojot, ka atbalsta kopsumma nevienā trīs gadu periodā nepārsniedz maksimālo de minimis atbalsta apmēru. Atbalsta kopsummu saskaņā ar Komisijas Regulu Nr. 2023/2831 viena vienota uzņēmuma līmenī iepriekšējo triju gadu periodā skaita no de minimis atbalsta piešķiršanas dienas.

Vienlaikus no MK noteikumiem Nr.10 svītrota atsauce uz Komisijas regulu Nr. 717/2014 sakarā ar to, ka ar 2023. gada 25. oktobri stājusies spēkā Komisijas 2023. gada 4. oktobra Regula (ES) 2023/2391, ar ko attiecībā uz de minimis atbalstu zvejas un akvakultūras produktu apstrādei un tirdzniecībai groza Regulas (ES) Nr. 717/2014, (ES) Nr. 1407/2013, (ES) Nr. 1408/2013 un (ES) Nr. 360/2012 un attiecībā uz vienam vienotam uzņēmumam piešķirtā de minimis atbalsta kopējo summu, tā piemērošanas periodu un citiem jautājumiem groza Regulu (ES) Nr. 717/2014. Atbilstoši izdarītajiem grozījumiem turpmāk saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 717/2014  de minimis atbalstu paredz tikai primārai zvejniecībai un akvakultūrai, kā arī palielina vienam vienotam uzņēmumam trīs fiskālo gadu periodā piešķirtā de minimis atbalsta kopējo summu līdz 40 000 euro ar noteikumu, ka dalībvalsts ir izveidojusi valsts centrālo reģistru. Atbilstoši ir precizēts Komisijas regulas Nr. 717/2014 piemērošanas periods, aizdevumu un garantiju piešķiršanas nosacījumi, kā arī precizēts dalībvalstīm noteiktais maksimālais atbalsta apmērs triju fiskālo gadu periodā. Attiecīgi Komisijas regulai Nr. 2023/2391 no 2023. gada 25. oktobra līdz 2023. gada 31. decembrim de minimis atbalsts zvejniecības un akvakultūras produktu apstrādei ir piešķirams saskaņā ar Regulu Nr. 1407/2013, bet no 2024. gada 1. janvāra – saskaņā ar Regulu Nr. 2023/2831.

2. Precizēta atbalsta saņemšanas kārtība

Lai atvieglotu administratīvo slogu gala labuma guvējam un nodrošinātu ātru un ērtu komercdarbības atbalsta piešķiršanu gala labuma guvējam, vienlaikus nodrošinot visas atbilstības pārbaudes, ar Noteikumu projektu tiek noteikts, ka gala labuma guvējs, kas pretendē uz atbalsta saņemšanu Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā, var iesniegt atbalsta pieteikumu Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā pirms, vienlaikus vai pēc sākotnējā digitālā brieduma testa un pieteikuma ceļa kartes saņemšanai iesniegšanas Eiropas digitālās inovācijas centrā. Gadījumā, ja gala labuma guvējs nebūs iesniedzis sākotnējo digitālā brieduma testu un digitālās attīstības ceļa karti Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai kopā ar projekta pieteikumu, tie būs jāiesniedz līdz Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras lēmuma par komercdarbības atbalsta piešķiršanu pieņemšanai.

Minētā kārtība paredz, ka līdz ar gala labuma guvēja projekta pieteikuma saņemšanu Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra varēs uzsākt gala labuma guvēja izvērtēšanu, pēc tam ar starplēmumu informējot Eiropas digitālās inovācijas centru par izvērtējuma rezultātiem. Minētā kārtība nodrošina, ka Eiropas digitālās inovācijas centrs var izmantot Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras starplēmumā iekļauto izvērtējumu arī gala labuma guvēja atbalsta pieteikuma izvērtēšanai un pakalpojumu nodrošināšanai 2.2.1.1.i. investīcijas ietvaros, tādējādi vairs nebūs nepieciešams atkārtoti veikt gala labuma guvēja pārbaudi attiecībā uz starplēmumā minēto atbilstības izvērtējumu, bet tas varēs veikt pārbaudes par digitālā brieduma testa un ceļa kartes izsniegšanai pozīcijām, ko Latvijas Investīciju aģentūra nebūs norādījusi starplēmumā, piemēram, komercdarbības atbalsta novērtējumu saskaņā ar de minimis nosacījumiem, ja 2.2.1.2.i. investīcijas ietvaros gala labuma guvējs pretendē uz atbalsta saņemšanu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014.

Minētās kārtības izmaiņas veicinās kopējo gala labuma guvēja izvērtēšanas laika samazināšanos, kā arī novērsīs nepieciešamību gala labuma guvējam īsā laika periodā atkārtoti iesniegt vienu un to pašu informāciju, lai pretendētu uz atbalsta saņemšanu. Noteikumu projektam nav negatīvas ietekmes uz jau līdz šim Eiropas digitālās inovācijas centriem iesniegtajiem un izvērtētajiem atbalsta pieteikumiem un gala labuma guvējiem jau piešķirto atbalstu 2.2.1.1.i. investīcijas ietvaros.

Vienlaikus, izvērtējot nepieciešamā risinājuma finansiālo ieguvumu un atbalsta saņemšanai veicamo darbību laika, t.i. laiku, kas nepieciešams, lai no Eiropas digitālās inovācijas centra saņemtu otrreizējo digitālā brieduma testu un atzinumu, samērīgumu, ar Noteikumu projektu tiek nodrošināta iespēja Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai grantu līdz 5000 euro gala labuma guvējam piešķirt bez Eiropas digitālās inovācijas centra atzinuma iesniegšanas Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai, kas šādā gadījumā veic sākotnējā un otrreizējā digitālā brieduma testa izvērtējumu, nosakot, vai pēc investīcijas īstenošanas gala labuma guvēja komercdarbības notikusi digitālā transformācija. Vienlaikus, lai pārliecinātos par risinājuma iegādi un atbilstību investīciju projektam, nepieciešamības gadījumā Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai ir tiesības gala labuma guvējam pēc investīciju projekta īstenošanas lūgt iesniegt Eiropas digitālās inovācijas centra izstrādāto atzinumu vai citus pamatojošos dokumentus.

Ņemot vērā gala labuma guvēju lielo interesi par granta līdz 5000 euro saņemšanu, ar Noteikumu projektu tiek noteikts, ka turpmāk visiem gala labuma guvējiem, proti, arī biedrībām un nodibinājumiem un lielajiem komersantiem, līdzīgi kā līdz šim sīkajiem (mikro), mazajiem komersantiem, būs iespējams saņemt grantu līdz 5000 euro.

3. Papildināta atbalstāmā darbība - digitālu procesu prototipēšana

Lai nodrošinātu pilnvērtīgu digitalizācijas procesu iespējamību, ar Noteikumu projektu noteikts, ka var veikt arī digitālu procesu prototipēšanu, izstrādājot jaunus digitālus risinājumus, attiecīgi papildinātas arī MK noteikumu Nr.10 18.2.1. apakšpunktā minētās attiecināmās izmaksas gala labuma guvējam.

Vienlaikus tiek veiktas izmaiņas arī attiecībā uz Atveseļošanas fonda neattiecināmajām izmaksām – precizēts MK noteikumu Nr.10 22.3. apakšpunkts, nosakot, ka nav attiecināmas kravu iekraušanas, izkraušanas, celšanas, pārvadāšanas un glabāšanas izmaksas. Tādējādi 2.2.1.2.i. investīcijas ietvaros tiek novērsts ierobežojums uz glabāšanas iekārtas iegādes izmaksām.

Ar Noteikumu projektu tiesiskās skaidrības nolūkos VI sadaļā noteikts, ka gala labuma guvējs de minimis atbalsta ietvaros var attiecināt iekārtu nomas izmaksas.

4. Paplašināta gala labuma guvēja definīcija

Ar Noteikumu projektu precizēts, ka atbalstu var saņemt gala labuma guvēji, kas reģistrēti ne tikai Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā, bet arī Komercreģistrā un atbilst citiem MK noteikumu Nr.10 nosacījumiem. Vienlaikus skaidrāk noteikta prasība attiecībā uz biedrībām un nodibinājumiem, t.i., precizējot, ka uz atbalsta saņemšanu var pretendēt biedrības un nodibinājumi, kas apvieno vismaz trīs komersantus vai pārstāv to intereses.

5. Citi tehniski precizējumi:

5.1. precizēta Eiropas digitālās inovācijas centra atzinuma definīcija – ņemot vērā ar Noteikumu projektā precizēto atbalsta saņemšanas kārtību, paredzēts, ka gala labuma guvējs var saņemt Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras izsniegto grantu (līdz 5000 euro) arī bez atzinuma saņemšanas no Eiropas digitālās inovācijas centra;

5.2. precizēts, ka otrreizējo digitālā brieduma testu gala labuma guvējs var veikt patstāvīgi vai sadarbībā Eiropas digitālās inovācijas centru;

5.3. precizēti 2.2.1.2.i. investīcijas rādītāji, lai nodrošinātu to redakcijas atbilstību grozījumiem Atveseļošanas fonda darbības kārtībā un Padomes īstenošanas lēmumā (CID) par Atveseļošanas fonda plāna grozījumu apstiprināšanu, kas tika apstiprināti 2023. gada 8. decembrī;

5.4. aizstāti vārdi “maksājuma pieprasījums” ar “progresa pārskats”, nodrošinot sasaisti ar Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā lietoto terminoloģiju;

5.5. svītrots MK noteikumu Nr.10 33. punkts – minētā norma pēc būtības neietver gala labuma guvēja investīciju projekta un 2.2.1.2.i. investīcijas īstenošanai nozīmīgu prasību;

5.6. noteikts termiņš gadījumiem, kad Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra nenoraida gala labuma guvēja projekta pieteikumu- t.i., to nenoraida, ja  no dienas, kad kļuvis neapstrīdams un nepārsūdzams:
     1) tiesas spriedums, prokurora priekšraksts par sodu vai citas institūcijas pieņemtais lēmums saistībā ar MK noteikumu Nr.10 34.4.1. (noziedzīgi nodarījumi) vai 34.4.2.1. apakšpunktā (vaina vai sods noteiktos pārkāpumos par personu nodarbināšanu) minētiem pārkāpumiem, līdz Latvijas Investīcijas un attīstības aģentūras lēmuma pieņemšanas dienai ir pagājuši trīs gadi;
     2) tiesas spriedums vai citas institūcijas pieņemts lēmums saistībā ar MK  noteikumu Nr.10 34.4.2.2. vai 34.4.3. apakšpunktā minētajiem pārkāpumiem, līdz Latvijas Investīcijas un attīstības aģentūras lēmuma pieņemšanas dienai ir pagājuši 12 mēneši.

5.7. svītrots MK noteikumu Nr.10 42. punkts, lai līdz 2.2.1.2.i. investīcijas īstenošanas beigām, t.i. 2026. gada 30. jūnijam, gala labuma guvējs varētu iesniegt pieteikumu un pabeigt vairākus projektus, tādējādi nodrošinot komercdarbības procesu digitālo transformāciju dažādās jomās, vienlaikus Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai izvērtējot dubultfinansējuma risku;

5.8. precizēts, ka Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra kā finansējuma saņēmējs, kas ir valsts iestāde, var saņemt priekšfinansējumu;

5.9. tehniski precizētas atsauces 2.2.1.2.i. investīcijas ietvaros, ka atbilstība, attiecībā uz MK noteikumu Nr.10 60., 79. punktuā un 79.4. apakšpunktuā noteiktajam, vērtējama gan attiecībā uz gala labuma guvēja pamatdarbības veidu, gan investīciju projektā paredzētajām darbībām, lai novērstu interpretācijas iespējas attiecībā uz atbilstības pārbaudes veikšanu gala labuma guvējam;

5.10. svītrots MK noteikumu Nr.10 67. un 85. punkts par komercdarbības atbalsta piešķiršanas brīdi gala labuma guvējam, to apvienojot MK noteikumu Nr.10 91. punktā, lai novērstu normu dublēšanos;

5.11. precizēts MK noteikumu Nr.10 41. punkts, lai noteiktu, ka gala labuma guvējs investīciju projekta ietvaros var attiecināt konsultāciju izmaksas no attiecināmo izmaksu kopējās summas, nepārsniedzot attiecināmo izmaksu daļu, kas paredzēta pašu risinājumu, aparatūras, sensoru, iekārtu, programmatūras un informācijas tehnoloģiju infrastruktūras iegādei, izstrādei, prototipēšanai, uzstādīšanai un pielāgošanai, tai skaitā licences iegādei.

Noteikumu projektā iekļautie grozījumi ir attiecināmi uz visu 2.2.1.2.i. investīciju un ir uzskatāmi par Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai un gala labuma guvējiem neitrāliem vai labvēlīgiem, proti, Noteikumu projekts precīzāk izskaidro valsts atbalsta piešķiršanas nosacījumus un nodrošina iespēju gala labuma guvējiem atvieglotā procesā saņemt atbalstu. Grozījumi neietekmē lēmuma pieņemšanu attiecībā uz Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru vai gala labuma guvēju projektu iesniegumu atlasi.

Pēc Noteikumu projekta stāšanās spēkā plānots informēt Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru par veiktajiem grozījumiem.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Noteikumu projekts ir izstrādāts, ņemot vērā Eiropas digitālās inovācijas centru un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras priekšlikumus.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
  • Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra
Ietekmes apraksts
Investīciju ietvaros paredzētais atbalsts veicinās procesu digitalizāciju komercdarbībā un produktivitātes paaugstināšanu ar mērķtiecīgu resursu ieguldīšanu augstākas pievienotās vērtības radīšanai komersantu darbības procesos, kas veicinātu Latvijas konkurētspējas priekšrocības.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Atbalsta programmas ietvaros de minimis atbalsta piešķiršanas nosacījumi nemainās, bet galvenās izmaiņas skar de minimis atbalsta kopsummu, kas saskaņā ar Komisijas Regulas Nr. 2023/2831 3. panta otro daļu var sasniegt 300 000 euro apmēru, līdzšinējo 200 000 euro vietā.

Ņemot vērā izmaiņas Padomes īstenošanas lēmumā par Atveseļošanas fonda plāna grozījumu apstiprināšanu līdz 2026. gada 30. jūnijam Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra sniegs atbalstu visiem MK noteikumu Nr. 10 minētajiem gala labuma guvējiem, t.i. ne tikai uzņēmumiem, bet visa veida gala labuma guvējiem, piemēram, biedrībām un nodibinājumiem, pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijām, publiskas personas kapitālsabiedrībām.

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2831
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1408
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) Nr. 1408/2013 (2013. gada 18. decembris) par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regula Nr. 2023/2831
Noteikumu projekta 27., 41., 36., 38., 39., 49. punkts (MK noteikumu 36., 76.1, 62., 74., 87. punkts, VI sadaļas virsraksts, 76.11.2., 76.13. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 42. punkts (MK noteikumu 79.1. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 43. punkts (MK noteikumu 80. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punkts, 2. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 45. punkts (MK noteikumu 81.1.apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2023/2831 7. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 46. punkts (MK noteikumu 84.1. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr. 2023/2831, Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 50. punkts (MK noteikumu 89. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2023/2831 6. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 51. punkts (MK noteikumu 90. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Cita informācija
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) Nr. 1408/2013 (2013. gada 18. decembris) par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regula Nr. 1408/2013
Noteikumu projekta 27., 36., 38., 39., 41. punkts (MK noteikumu 36., 76.1, 62., 74., 87. punkts, VI sadaļas virsraksts, 76.11.2., 76.13. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 1408/2013 1. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 43. punkts (MK noteikumu 80. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 2. punkts, 2. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 44. punkts (MK noteikumu 81.1. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regula Nr. 1408/2013, Komisijas Regulas Nr. 1408/2013 3. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 50. punkts (MK noteikumu 89. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 1408/2013 6. panta 4. punkts
Noteikumu projekta 51. punkts (MK noteikumu 90. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts šo jomu neskar
Cita informācija
Noteikumu projekts šo jomu neskar

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

Projekta izstrādē iesaistīti Eiropas digitālās inovācijas centri, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra un uzņēmumi, Ekonomikas ministrijai ņemot vērā to iesniegtos priekšlikumus atbalsta piešķiršanas un saņemšanas procesu paātrināšanai.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi