Anotācija (ex-ante)

23-TA-443: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamo īpašumu "Austrumi", "Krišjāņi" un "Skaras" Inčukalna pagastā, Siguldas novadā, daļu pirkšanu valsts galvenā autoceļa A2 "Rīga - Sigulda - Igaunijas robeža (Veclaicene)" pārbūves projekta īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Likums) 9.panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz no nekustamo īpašumu īpašniekiem atsavināt nekustamo īpašumu daļas, kas nepieciešamas transporta infrastruktūras attīstībai – valsts galvenā autoceļa A2 “Rīga – Sigulda – Igaunijas robeža (Veclaicene)” posma 39,40. – 46,10. km pārbūves projekta īstenošanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Valsts galvenā autoceļa A2 “Rīga – Sigulda – Igaunijas robeža (Veclaicene)” posma 39,40. – 46,10. km pārbūves projekta īstenošanai nepieciešams no nekustamo īpašumu īpašniekiem atsavināt:
1) nekustamā īpašuma “Austrumi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8064 003 0105) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 003 0371) 0,08 ha platībā – Inčukalna pagastā, Siguldas novadā (turpmāk - Nekustamais īpašums Nr.1);
2) nekustamā īpašuma “Krišjāņi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8064 003 0109) daļu - zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 003 0375) 0,03 ha platībā – Inčukalna pagastā, Siguldas novadā (turpmāk - Nekustamais īpašums Nr.2);
3) nekustamā īpašuma “Skaras” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8064 002 0275) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 002 0866) 0,09 ha platībā – Inčukalna pagastā, Siguldas novadā (turpmāk - Nekustamais īpašums Nr.3; turpmāk visi kopā - Nekustamie īpašumi).
Nekustamie īpašumi tiek atsavināti transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Projekta konceptuālā nepieciešamība ir apliecināta Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas perioda darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 6.1.5.specifiskā atbalsta mērķī “Valsts galveno autoceļu segu pārbūve, nestspējas palielināšana” - Ministru kabineta 2021.gada 10.augusta noteikumi Nr.243 “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 6.1.5. specifiskā atbalsta mērķa “Valsts galveno autoceļu segu pārbūve, nestspējas palielināšana” īstenošanas noteikumi”.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums Nr.1 ir ierakstīts Rīgas rajona tiesas Inčukalna pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 1075.
Nekustamā īpašuma Nr.1 sastāvā esošajai zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8064 003 0371 saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk - NĪKVIS) datiem ir noteikti šādi apgrūtinājumi:
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts galvenajiem autoceļiem lauku apvidos – 0,0800 ha platībā;
- tauvas joslas teritorija gar upi – 0,0100 ha platībā;
- no 10 līdz 25 kilometriem garas dabiskas ūdensteces vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija lauku apvidos – 0,0600 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pazemes elektronisko sakaru tīklu līniju un kabeļu kanalizāciju – 0,0200 ha platībā.
Nekustamā īpašuma īpašnieks ir piekritis Nekustamā īpašuma Nr.1 atsavināšanai atbilstoši aprēķinātajai atlīdzībai, informējot par to telefoniski.
Nekustamā īpašuma Nr.1 īpašniekam ar 2022. gada 29. novembra vēstuli Nr. 4.9/20078 tika nosūtīts sertificēta nekustamā īpašuma vērtētāja SIA "Eiroeksperts" sagatavotā Nekustamā īpašuma Nr.1 vērtējuma kopsavilkums, ar kuru īpašnieks tika informēts par tirgus vērtību 2 208 euro jeb 2,76 euro par kvadrātmetru un zaudējumu apmēru, kas tika noteikts saistībā ar augoša apauguma koksnes tirgus vērtību 720 euro.

Nekustamais īpašums Nr.2 ir ierakstīts Rīgas rajona tiesas Inčukalna pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 904.
Nekustamā īpašuma Nr.2 sastāvā esošajai zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8064 003 0375 saskaņā ar NĪKVIS datiem ir noteikti šādi apgrūtinājumi:
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts galvenajiem autoceļiem lauku apvidos – 0,0300 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pazemes elektronisko sakaru tīklu līniju un kabeļu kanalizāciju – 0,0037 ha platībā;
- no 10 līdz 25 kilometriem garas dabiskas ūdensteces vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija lauku apvidos – 0,0300 ha platībā;
- tauvas joslas teritorija gar upi – 0,0100 ha platībā.
Nekustamā īpašuma īpašnieks ir piekritis Nekustamā īpašuma Nr.2 atsavināšanai atbilstoši aprēķinātajai atlīdzībai, informējot par to telefoniski.
Nekustamā īpašuma Nr.2 īpašniekam ar 2022. gada 29. novembra vēstuli Nr. 4.9/20077 tika nosūtīts sertificēta nekustamā īpašuma vērtētāja SIA "Eiroeksperts" sagatavotā Nekustamā īpašuma Nr.2 vērtējuma kopsavilkums, ar kuru īpašnieks tika informēts par tirgus vērtību 828 euro jeb 2,76 euro par kvadrātmetru un zaudējumu apmēru, kas tika noteikts saistībā ar augoša apauguma koksnes tirgus vērtību 16,50 euro.

Nekustamais īpašums Nr.3 ir ierakstīts Rīgas rajona tiesas Inčukalna pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000104612.
Nekustamā īpašuma Nr.3 sastāvā esošajai zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8064 002 0866 saskaņā ar NĪKVIS datiem ir noteikti šādi apgrūtinājumi:
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts galvenajiem autoceļiem lauku apvidos – 0,0900 ha platībā;
- ūdensnotekas (ūdensteču regulēta posma un speciāli raktas gultnes), kā arī uz tās esošas hidrotehniskas būves un ierīces ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija lauksaimniecībā izmantojamās zemēs – 0,0200 ha platībā;
- no 10 līdz 25 kilometriem garas dabiskas ūdensteces vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija lauku apvidos – 0,0900 ha platībā;
- tauvas joslas teritorija gar upi – 0,0100 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pazemes elektronisko sakaru tīklu līniju un kabeļu kanalizāciju – 0,0100 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pazemes elektronisko sakaru tīklu līniju un kabeļu kanalizāciju – 0,0047 ha platībā.
Nekustamā īpašuma īpašnieks ir piekritis Nekustamā īpašuma Nr.3 atsavināšanai atbilstoši aprēķinātajai atlīdzībai, informējot par to telefoniski.
Nekustamā īpašuma Nr.3 īpašniekam ar 2022. gada 12. decembra vēstuli Nr. 4.9/20942 tika nosūtīts sertificēta nekustamā īpašuma vērtētāja SIA "Eiroeksperts" sagatavotā Nekustamā īpašuma Nr.3 vērtējuma kopsavilkums, ar kuru īpašnieks tika informēts par tirgus vērtību 2 484 euro jeb 2,76 euro par kvadrātmetru un zaudējumu apmēru, kas tika noteikts saistībā ar augoša apauguma koksnes tirgus vērtību 44,55 euro.

Pamatojoties uz Likuma 9.pantu un Ministru kabineta 2011.gada 15.marta noteikumu Nr.204 „Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” 36.1.apakšpunktu, Satiksmes ministrija:
1) ar 2023.gada 8.februāra lēmumu Nr. 03.1-14/400 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma “Austrumi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8064 003 0105) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 003 0371) 0,08 ha platībā – Inčukalna pagastā, Siguldas novadā, nosakot to 2 928 euro, kas sastāv no nekustamā īpašuma tirgus vērtības 2 208 euro un zaudējumu vērtības par Nekustamajā īpašumā Nr.1 augoša apauguma koksni 720 euro;
2) ar 2023.gada 7.februāra lēmumu Nr. 03.1-14/392 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma “Krišjāņi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8064 003 0109) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 003 0375) 0,03 ha platībā – Inčukalna pagastā, Siguldas novadā, nosakot to 844,50 euro, kas sastāv no nekustamā īpašuma tirgus vērtības 828 euro un zaudējumu vērtības par Nekustamajā īpašuma Nr.2 augoša apauguma koksni 16,50 euro;
3) ar 2023.gada 16.februāra lēmumu Nr. 03.1-14/475 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma “Skaras” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8064 002 0275) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 002 0866) 0,09 ha platībā – Inčukalna pagastā, Siguldas novadā, nosakot to 2 528,55 euro, kas sastāv no nekustamā īpašuma tirgus vērtības 2 484 euro un zaudējumiem par Nekustamajā īpašumā Nr.3 augoša apauguma koksni 44,55 euro.
Saskaņā ar Likuma 27.panta pirmajā un otrajā daļā noteikto īpašniekiem ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Satiksmes ministrija īpašuma tiesības uz Nekustamajiem īpašumiem normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt:
1) nekustamā īpašuma “Austrumi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8064 003 0105) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 003 0371) 0,08 ha platībā – Inčukalna pagastā, Siguldas novadā;
2) nekustamā īpašuma “Krišjāņi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8064 003 0109) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 003 0375) 0,03 ha platībā – Inčukalna pagastā, Siguldas novadā;
3) nekustamā īpašuma “Skaras” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8064 002 0275) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8064 002 0866) 0,09 ha platībā – Inčukalna pagastā, Siguldas novadā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamie īpašumi tiek atsavināti transporta infrastruktūras attīstībai. Satiksmes ministrija ir meklējusi risinājumus un līdzekļus mērķa sasniegšanai, un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamajiem īpašumiem aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar nekustamo īpašumu īpašniekus.
Ministru kabineta rīkojuma projektā risinātie jautājumi netiešā veidā skar valsts galvenā autoceļa A2 “Rīga – Sigulda – Igaunijas robeža (Veclaicene)” lietotājus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projektā risinātie jautājumi netiešā veidā skar valsts galvenā autoceļa A2 “Rīga – Sigulda – Igaunijas robeža (Veclaicene)” lietotājus.
Uzlabojot transporta infrastruktūru, pastarpināti tiek veicināta arī uzņēmējdarbība autopārvadājumu jomā.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, jo, plānojot un veicot autoceļu būvniecību vai pārbūvi, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
6 301
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
6 301
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
6 301
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
6 301
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Projekts šo jomu neskar.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Projekts šo jomu neskar.
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Projekts šo jomu neskar.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Ministru kabineta rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami. Izdevumi, kas saistīti ar nepieciešamo Nekustamo īpašumu pirkšanu, tiks segti no valsts budžetā 2023.gadam Satiksmes ministrijas budžeta programmas 23.00.00 "Valsts autoceļu fonds" apakšprogrammā 23.06.00 "Valsts autoceļu uzturēšana un atjaunošana" paredzētajiem līdzekļiem.
Izdevumi, kas saistīti īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā un zaudējumu kompensēšanu tiks segti no valsts budžetā 2023. gadam Satiksmes ministrijas budžeta programmas 23.00.00 "Valsts autoceļu fonds" apakšprogrammā 23.07.00 "Valsts autoceļu pārvaldīšana" paredzētajiem līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Ministru kabineta rīkojuma projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un VSIA “Latvijas Valsts ceļi”.

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • VSIA "Latvijas Valsts ceļi"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Ministru kabineta rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzlabojot transporta infrastruktūru, tiek veicināta attiecīgā reģiona ekonomiskā izaugsme.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi