Anotācija

24-TA-2174: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par zemes vienību piederību vai piekritību valstij Daugavpils valstspilsētā un to nostiprināšanu zemesgrāmatā uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Zemes pārvaldības likuma 17. panta piektā daļa un pārejas noteikumu 11.punkts.
Ministru kabineta 2016.gada 29.marta noteikumu Nr.190 “Kārtība, kādā pieņem lēmumu par rezerves zemes fondā ieskaitīto zemes gabalu un īpašuma tiesību atjaunošanai neizmantoto zemes gabalu piederību vai piekritību” 8.punkts.
Likuma „Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās" 4.1panta pirmā daļa, 8.panta sestā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma projekts "Par zemes vienību piederību vai piekritību valstij Daugavpils valstspilsētā un to nostiprināšanu zemesgrāmatā uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā" paredz saglabāt valsts īpašumā un reģistrēt zemesgrāmatā uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā divas zemes vienības Daugavpils valstspilsētā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Zemes pārvaldības likuma 17.panta piekto daļu, valstij un vietējām pašvaldībām pēc zemes reformas pabeigšanas piederošo un piekrītošo zemi izvērtē Ministru kabineta noteiktajā kārtībā divu gadu laikā pēc tam, kad Ministru kabinets izdevis rīkojumu par zemes reformas pabeigšanu attiecīgās vietējās pašvaldības administratīvajā teritorijā vai visās novada teritoriālā iedalījuma vienībās. Atbilstoši šā likuma pārejas noteikumu 11.punktam Ministru kabineta rīkojumu par šā likuma 17. panta pirmajā daļā minētajiem zemes gabaliem, kuri Ministru kabineta noteiktajā kārtībā izvērtēti un Valsts zemes dienesta publicētajā rezerves zemes fondā ieskaitītās
un īpašuma tiesību atjaunošanai neizmantotās zemes izvērtēšanas sarakstā atzīmēti kā valstij piederoši vai piekrītoši, var izdot arī pēc šā likuma 17. panta piektajā daļā noteiktā termiņa.
Atbilstoši Ministru kabineta 2016.gada 29.marta noteikumu Nr.190 “Kārtība, kādā pieņem lēmumu par rezerves zemes fondā ieskaitīto zemes gabalu un īpašuma tiesību atjaunošanai neizmantoto zemes gabalu piederību vai piekritību” (turpmāk – Noteikumi Nr.190) 3.punktā noteiktajam Valsts zemes dienests sagatavo un publisko savā tīmekļvietnē sarakstu par rezerves zemes fondā ieskaitītajām zemes vienībām un zemes vienībām, kuras nav izmantotas īpašuma tiesību atjaunošanai (turpmāk – saraksts), tai skaitā par kopīpašumā esošajām domājamām daļām, kurām nav noteikta piederība vai piekritība, katrā administratīvajā teritorijā piecu darbdienu laikā pēc:
- Noteikumu Nr.190 spēkā stāšanās par visu to vietējo pašvaldību administratīvajām teritorijām vai novada pašvaldības teritoriālajām vienībām, par kurām Ministru kabineta rīkojums par zemes reformas pabeigšanu izdots līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai;
- Ministru kabineta rīkojuma izdošanas (pēc noteikumu Nr.190 spēkā stāšanās) par zemes reformas pabeigšanu attiecīgās vietējās pašvaldības administratīvajā teritorijā vai visās novada teritoriālā iedalījuma vienībās.
Ministru kabinets ir izdevis Ministru kabineta 2019.gada 4. septembra rīkojumu Nr.430 “Par zemes reformas pabeigšanu Daugavpils pilsētā” https://likumi.lv/ta/id/309205-par-zemes-reformas-pabeigsanu-daugavpils-pilseta.
Ministru kabinetam, izdodot rīkojumu par zemes reformas pabeigšanu attiecīgajā administratīvajā teritorijā, tiek apliecināts, ka visi procesi attiecībā uz privātpersonu tiesībām iegūt zemi attiecīgajā administratīvajā teritorijā zemes reformas ietvaros ir pabeigti. Ja zemes reformas ietvaros zeme nebija piešķirta privātpersonām pastāvīgā lietošanā vai arī būves īpašniekam nebija tiesības iegūt zemi īpašumā saskaņā ar zemes reformas likumiem, tad šāda zeme ir ieskaitīta rezerves zemes fondā un piekrīt valstij vai pašvaldībai.
Finanšu ministrija, ievērojot Noteikumu Nr.190 5.punktā noteikto, ir izvērtējusi, kuras sarakstā norādītās zemes vienības, to domājamās daļas piekrīt vai pieder valstij un ir ierakstāmas zemesgrāmatā uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā saskaņā ar likumu “Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās” un izdarījusi atzīmes sarakstā par Daugavpils valstspilsētā norādītajām zemes vienībām, to domājamām daļām.
Atbilstoši Noteikumu Nr.190 8.1.apakšpunktā noteiktajam, Valsts zemes dienests ir saņēmis šo noteikumu 7.1.3. apakšpunktā minēto sarakstu ar ministriju un pašvaldības izdarītajām atzīmēm no pašvaldībām, un savā tīmekļvietnē ir publiskojis izvērtēto gala sarakstu par Daugavpils valstspilsētu: https://www.vzd.gov.lv/lv/2019-gada-4-septembra-rikojums.
Par sarakstos norādītajām valstij piekritīgajām zemes vienībām nepastāv strīds ar citām ministrijām un pašvaldību.
Izpildot Ministru kabineta komitejas 2018.gada 11.jūnija sēdē (prot. Nr.21 2.# 2.p.) doto uzdevumu, Tieslietu ministrija izstrādāja Ministru kabineta noteikumu projektu “Grozījums Ministru kabineta 2016.gada 29.marta noteikumos Nr.190 “Kārtība, kādā pieņem lēmumu par rezerves zemes fondā ieskaitīto zemes gabalu un īpašuma tiesību atjaunošanai neizmantoto zemes gabalu piederību vai piekritību””. Ņemot vērā to, ka par projektu tika saņemti iebildumi, Tieslietu ministrija organizēja starpinstitūciju sanāksmi, kurā institūcijas vienojās, ka finanšu, administratīvo un laika resursu taupības nolūkos nav lietderīgi noskaidrot zemes vienību piederību uz 1940.gada 21.jūliju (arhīva izziņa); grozījumi noteikumos nav nepieciešami; turpmāk Ministru kabineta rīkojumu projektu sākotnējās ietekmes novērtējumu ziņojumos (anotācijās) nav nepieciešams norādīt konkrētu likuma “Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatā” 2.panta attiecīgās daļas apakšpunktu vai 4.1 panta pirmās daļas attiecīgu apakšpunktu. Anotācijā norādāms pamatojums, kāpēc ministrija attiecīgajā sarakstā ir izdarījusi atzīmi par attiecīgās zemes vienības piekritību valstij, vienlaikus kā zemes piekritības valstij tiesisko pamatojumu norādot likuma 2.pantu vai 4.1 panta pirmo daļu.
Ņemot vērā minēto, Finanšu ministrija ir sagatavojusi Ministru kabineta rīkojuma projektu „Par zemes vienību piederību vai piekritību valstij Daugavpils valstspilsētā un tās nostiprināšanu zemesgrāmatā uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā” (turpmāk – rīkojuma projekts), kas paredz šā rīkojuma projekta pielikumā minētās zemes vienības Daugavpils valstspilsētā saglabāt valsts īpašumā un reģistrēt tās zemesgrāmatā uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā, ņemot vērā to, ka tās piekrīt valstij saskaņā ar likuma “Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās" 4.1 panta pirmo daļu.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Rīkojuma projekta pielikumā iekļauto zemes vienību raksturojums:
1. zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 05000155302) 0,1340 ha platībā – Zvaigžņu ielā 2, Daugavpilī. Zemes vienības kadastrālā vērtība uz 2024.gada 1.janvāri noteikta 1887 euro. Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – NĪVKIS) datiem lietošanas mērķis – individuāla dzīvojamo māju apbūve, kods - 0601; zemes vienības statuss – rezerves zemes fonds.
Saskaņā ar NĪVKIS datiem zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 05000155302) reģistrēts apgrūtinājums:
- zemes applūšanas risks – 0,1340 ha.
Saskaņā ar NĪVKIS uz zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 05000155302) atrodas septiņas būves ( būvju kadastra apzīmējumi 05000155302001, 05000155302002, 05000155302004, 05000155302005, 05000155302006, 05000155302007 un 05000155302008).
Latgales rajona tiesas Daugavpils pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000826456 ir nostiprinātas īpašuma tiesības fiziskai personai uz būvju nekustamā īpašuma sastāvā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 05005150077) – Zvaigžņu ielā 2, Daugavpilī, esošām divām būvēm:
- būvi – dzīvojamo māju (būves kadastra apzīmējums 05000155302001);
- būvi – šķūni (būves kadastra apzīmējums 05000155302002).
Saskaņā ar NĪVKIS uz zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 05000155302) esošās zemesgrāmatā nereģistrētās būves - atejas (būvju kadastra apzīmējums 05000155302004) apbūves laukums ir 1 m2. Ministru kabineta 2014. gada 19. augusta noteikumu Nr. 500 “Vispārīgie būvnoteikumi” 2.20. punkts noteic, ka mazēka ir vienstāvu ēka, kuras laukums nav lielāks par 25 m2. Tādējādi, atbilstoši šiem Ministru kabineta noteikumiem, būve (būves kadastra apzīmējumu 05000155302004) ir uzskatāma par mazēku. Saskaņā ar likuma “Par nekustamā īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatās” 19. panta pirmās daļas 1. punktu, zemesgrāmatā kā pastāvīgi īpašuma objekti mazēkas nav ierakstāmas. Būvei (būves kadastra apzīmējumu 05000155302004) NĪVKIS sadaļā Būvju īpašnieks norādīts lietotājs – fiziska persona, kura ir būvju (būvju kadastra apzīmējumi 05000155302001 un 05000155302002) īpašnieks.
Saskaņā ar NĪVKIS uz zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 05000155302) esošajām pirmsreģistrētām četrām būvēm (būvju kadastra apzīmējumi 05000155302005, 05000155302006, 05000155302007 un 05000155302008) nav noteikts lietošanas veids, nav norādīts īpašumtiesību statuss, nav norādītas to platības un tās nav reģistrētas zemesgrāmatā.
 NĪVKIS telpiskajos datos, uzmērot pirmsreģistrētās  būves (būves kadastra apzīmējums 05000155302005)  laukumu, tās laukums ir aptuveni 24,61 m2, pirmsreģistrētās būves (būves kadastra apzīmējums 05000155302006) laukumu, tās laukums ir aptuveni 16,68 m2; pirmsreģistrēto būves (būves kadastra apzīmējums 05000155302007) laukumu, tās laukums aptuveni ir 11,69 m2 un būves (būves kadastra apzīmējums  05000155302008) laukumu, tās laukums aptuveni ir 18,04 m2. Par minētajām būvēm NĪVKIS nav reģistrēti to lietošanas veidi, lietotāji, apbūves laukumi. Līdz ar to  būves, kuru īpašumu tiesības šobrīd nav noskaidrotas,  ir kvalificējamas kā mazēkas un atbilstoši likuma “Par nekustamā īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatās” 19.panta pirmā daļā noteiktajam zemesgrāmatā kā patstāvīgs īpašuma objekts nav ierakstāmas. Attiecīgi minētās mazēkas  nevar tikt reģistrētas kā pastāvīgi nekustamā īpašuma objekti un pašas par sevi dalīto īpašumu neveidos.
Ņemot vērā, ka minētās pirmsreģistrētās būves - mazēkas visticamāk ir celtas kā palīgēkas būvju nekustamajam īpašumam, kas pieder fiziskai personai, VNĪ pēc rīkojuma pieņemšanas un zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 05000155302) reģistrēšanas zemesgrāmatā uz valsts vārda uzsāks risināt jautājumu par būvju īpašuma tiesību sakārtošanu, tai skaitā, vērsīsies pie būvju īpašnieka ar lūgumu, sakārtot būvju īpašuma tiesību jautājumu.  
Ņemot vērā, ka zemes reforma konkrētajā administratīvajā teritorijā ir pabeigta, kā arī to, ka nepastāv strīds ar citām ministrijām un pašvaldību par zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 05000155302) – Zvaigžņu ielā 2, Daugavpilī, un nav lietderīgi iegūt arhīva izziņu, lai iegūtu vēsturisko informāciju par nekustamo īpašumu, pamatojoties uz likuma “Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās” 4.1panta pirmo daļu minētā zemes vienība piekrīt valstij.

2. zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 05000371906) 0,0700 ha platībā – Irbju ielā 8, Daugavpilī. Zemes vienības kadastrālā vērtība uz 2024.gada 1.janvāri noteikta 2492 euro. Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk – NĪVKIS) datiem lietošanas mērķis – individuāla dzīvojamo māju apbūve, kods - 0601; zemes vienības statuss – rezerves zemes fonds.
Saskaņā ar NĪVKIS zemes vienībai nav reģistrēti apgrūtinājumi.
Saskaņā ar NĪVKIS uz zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 05000371906) atrodas divas būves:
-būve – dzīvojamā māja (nepabeigta celtniecība; būves kadastra apzīmējums 05000371906001);
- būve – saimniecības ēka (būves kadastra apzīmējums 05000371906002).
Latgales rajona tiesas Daugavpils pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000492207 ir nostiprinātas īpašuma tiesības fiziskai personai uz būvju nekustamā īpašuma sastāvā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 05005370012) – Irbju ielā 8, Daugavpilī, esošām divām būvēm (būvju kadastra apzīmējumi 05000371906001 un 05000371906002).
Ņemot vērā, ka zemes reforma konkrētajā administratīvajā teritorijā ir pabeigta, kā arī to, ka nepastāv strīds ar citām ministrijām un pašvaldību par zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 05000371906) – Irbju ielā 8, Daugavpilī, un nav lietderīgi iegūt arhīva izziņu, lai iegūtu vēsturisko informāciju par nekustamo īpašumu, pamatojoties uz likuma “Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās” 4.1panta pirmo daļu minētā zemes vienība piekrīt valstij.

 
Risinājuma apraksts
VNĪ attiecībā uz apbūvētām zemes vienībām pilda Publiskas personas mantas atsavināšanas likumā tai deleģēto uzdevumu – organizē valsts mantas atsavināšanas procesu un atsavina apbūvēto valsts zemi personām, kurām saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 4.panta ceturto daļu ir tiesības ierosināt to atsavināšanu. Uz rīkojuma projekta pielikumā iekļautajām valstij piekritīgajām zemes vienībām atrodas privātpersonām piederošas ēkas, līdz ar to valstij ar būvju īpašniekiem pastāvēs likumiskās zemes lietošanas tiesības. Pēc rīkojuma projekta pieņemšanas un zemes vienības ierakstīšanas zemesgrāmatā uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā, VNĪ uzsāks minēto zemes vienību atsavināšanas procesu būvju īpašniekiem, ja no būvju īpašniekiem tiks saņemti atsavināšanas ierosinājumi Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma noteiktajā kārtībā, pieņemot lēmumu par attiecīgo zemes vienību pārdošanu, tādējādi izbeidzot dalītā īpašuma tiesiskās attiecības.
Rīkojuma projekta pielikumā iekļauto zemes vienību platības norādītas atbilstoši NĪVKIS norādītajai informācijai. Veicot zemes vienību kadastrālo uzmērīšanu, zemes vienību platības var tikt precizētas.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Projektā risinātie jautājumi skar tiesību subjektus – fiziskās personas, kuru īpašumā esošās ēkas atrodas uz rīkojuma projekta pielikumā minētām zemes vienībām un kas var izmantot savas normatīvos aktos noteiktās tiesības un realizēt pirmpirkuma tiesības uz valstij piederošām zemes vienībām.
 
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
-

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projekta īstenošanai nav nepieciešami papildus līdzekļi no valsts vai pašvaldību budžeta.
Saskaņā ar VNĪ un Finanšu ministrijas 2020.gada 18.martā noslēgto Nekustamā īpašuma portfeļa pārvaldīšanas līgumu, kas Finanšu ministrijā reģistrēts ar Nr. 13.7-17/12/38, VNĪ apņēmusies nodrošināt nepieciešamo darbību veikšanu, tajā skaitā segt izdevumus, lai nodrošinātu valstij piekrītošo nekustamo īpašumu īpašumtiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu ministrija, VAS "Valsts nekustamie īpašumi"
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 15. oktobra noteikumu Nr. 639 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 4. punktam skaidrojam, ka tiesību akta projekts būtiski nemaina esošo regulējumu, neietekmē sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesus, neparedz ieviest reformu izstrādes un īstenošanas procesu un neskar publiskā finansējuma plānošanu, tādēļ sabiedrības līdzdalības kārtība rīkojuma projekta izstrādē netiek piemērota.
Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Tiesību aktu projektu publiskajā portālā Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļvietnē: www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Finanšu ministrija
  • VAS "Valsts nekustamie īpašumi"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekta izstrādes, saskaņošanas un pieņemšanas procesā personas datu apstrādes mērķis ir nodrošināt rīkojuma projekta atbilstību faktiskajai un tiesiskajai situācijai, nodrošinot rīkojuma izpildē iesaistīto pušu tiesiskās intereses.
Personas datu apstrāde ir nepieciešama, lai apliecinātu, ka rīkojuma projekta pielikumā iekļautās zemes vienības saskaņā ar likuma „Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās” normām ir piederošas vai piekrītošas valstij Finanšu ministrijas personā, pēc rīkojuma pieņemšanas Ministru kabinetā pieprasītu likumisko zemes lietošanas maksu no apbūves īpašniekiem un lietotājiem un izpildītu Publiskas personas mantas atsavināšanas likumā VNĪ deleģēto uzdevumu – organizēt valsts mantas atsavināšanas procesu, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 4.panta ceturtajā daļā minētās personas pirmpirkuma tiesības.
Paskaidrojošie dokumenti, kuri satur personas datus, tiek nodoti šauram subjektu lokam - institūcijām, kas veic rīkojuma projekta un tā sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) izvērtēšanu, Valsts kancelejai un Ministru kabineta locekļiem.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk