23-TA-2634: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 28. februāra noteikumos Nr. 105 "Noteikumi par publisko iepirkumu līgumcenu robežvērtībām"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma 7.pants, kurā ir noteikts deleģējums Ministru kabinetam noteikt līgumcenu robežvērtības, pamatojoties uz Eiropas Savienības starptautiskajām saistībām attiecībā uz līgumcenu robežvērtībām.
Eiropas Parlamenta un Padomes 2009.gada 13.jūlija direktīva 2009/81/EK, ar kuru koordinē procedūras attiecībā uz to, kā līgumslēdzējas iestādes vai subjekti, kas darbojas drošības un aizsardzības jomā, piešķir noteiktu būvdarbu, piegādes un pakalpojumu līgumu slēgšanas tiesības, un ar kuru groza Direktīvas 2004/17/EK un 2004/18/EK (turpmāk – Direktīva 2009/81/EK).
Komisijas 2021.gada 10.novembra deleģētā regula Nr.2021/1950, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2009/81/EK groza attiecībā uz piegādes, pakalpojumu un būvdarbu līgumu robežvērtībām, ar ko ir grozītas Direktīvas 2009/81/EK 8.pantā minētās līgumcenu robežvērtības.
Publisko iepirkumu likuma 12.pants, kurā ir noteikts deleģējums Ministru kabinetam noteikt līgumcenu robežvērtības, pamatojoties uz Eiropas Savienības starptautiskajām saistībām attiecībā uz līgumcenu robežvērtībām.
Publiskās un privātās partnerības likuma 13.1 pants, kurā ir noteikts deleģējums Ministru kabinetam noteikt līgumcenu robežvērtības, pamatojoties uz Eiropas Savienības starptautiskajām saistībām attiecībā uz līgumcenu robežvērtībām.
Eiropas Parlamenta un Padomes 2009.gada 13.jūlija direktīva 2009/81/EK, ar kuru koordinē procedūras attiecībā uz to, kā līgumslēdzējas iestādes vai subjekti, kas darbojas drošības un aizsardzības jomā, piešķir noteiktu būvdarbu, piegādes un pakalpojumu līgumu slēgšanas tiesības, un ar kuru groza Direktīvas 2004/17/EK un 2004/18/EK (turpmāk – Direktīva 2009/81/EK).
Komisijas 2021.gada 10.novembra deleģētā regula Nr.2021/1950, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2009/81/EK groza attiecībā uz piegādes, pakalpojumu un būvdarbu līgumu robežvērtībām, ar ko ir grozītas Direktīvas 2009/81/EK 8.pantā minētās līgumcenu robežvērtības.
Publisko iepirkumu likuma 12.pants, kurā ir noteikts deleģējums Ministru kabinetam noteikt līgumcenu robežvērtības, pamatojoties uz Eiropas Savienības starptautiskajām saistībām attiecībā uz līgumcenu robežvērtībām.
Publiskās un privātās partnerības likuma 13.1 pants, kurā ir noteikts deleģējums Ministru kabinetam noteikt līgumcenu robežvērtības, pamatojoties uz Eiropas Savienības starptautiskajām saistībām attiecībā uz līgumcenu robežvērtībām.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ar noteikumu projektu noteiktas Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu līgumcenu robežvērtības, sākot no kurām par iepirkumu ir veicama obligāta publikācija Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, atbilstoši Eiropas Savienības tiesību aktos noteiktajām vērtībām, tādējādi nodrošinot Latvijas tiesību aktu atbilstību Eiropas Savienības tiesību aktiem.
Ar noteikumu projektu precizētas atsauces uz Publisko iepirkumu likuma un Publiskās un privātās partnerības likuma normām, atbilstoši abu likumu 2023.gada 5.oktobra grozījumiem.
Ar noteikumu projektu precizētas atsauces uz Publisko iepirkumu likuma un Publiskās un privātās partnerības likuma normām, atbilstoši abu likumu 2023.gada 5.oktobra grozījumiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Atbilstoši Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma 7.pantā noteiktajam deleģējumam, Ministru kabineta 2011.gada 6.decemba noteikumi Nr. 937 "Noteikumi par līgumcenu robežām iepirkumiem aizsardzības un drošības jomā" nosaka piemērojamās līgumcenu robežvērtības iepirkumiem aizsardzības un drošības jomā, atbilstoši Direktīvai 2009/81/EK un Komisijas 2021.gada 10.novembra deleģētās regulas Nr.2021/1950, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2009/81/EK groza attiecībā uz piegādes, pakalpojumu un būvdarbu līgumu robežvērtībām.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ar grozījumiem Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumā (pieņemti Saeimā 2023.gada 5.oktobrī, spēkā no 2023.gada 25.oktobra) 7.pants tiek izteikts jaunā redakcijā. Neskatoties uz to, ka normā tiek veikti tikai tehniski precizējumi uz atsaucēm Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likuma pantos (svītrojot atsauci uz 37.panta trešo, ceturto un septīto daļu, 63.panta otrās daļas 3.punktu), visa norma tiek izteikta jaunā redakcijā. Ministru kabineta 2011.gada 6.decemba noteikumi Nr. 937 "Noteikumi par līgumcenu robežām iepirkumiem aizsardzības un drošības jomā", kas izdoti uz minētā panta deleģējuma, zaudē spēku ar 2023.gada 25.oktobri. Attiecīgi nepieciešams izstrādāt regulējumu aizsardzības un drošības jomas iepirkumu līgumcenu robežvērtību noteikšanai, atbilstoši Eiropas Savienības tiesību aktos noteiktajām vērtībām.
Risinājuma apraksts
Nepieciešams veikt grozījumus Ministru kabineta 2017.gada 28.februāra noteikumos Nr.105 "Noteikumi par publisko iepirkumu līgumcenu robežvērtībām", nosakot regulējumu piemērojamajām līgumcenu robežvērtībām iepirkumiem aizsardzības un drošības jomā. Noteikumu projekts nosaka aizsardzības un drošības jomas iepirkumu līgumcenu robežvērtības, atbilstoši Eiropas Savienības tiesību aktos noteiktajām vērtībām, tādējādi nodrošinot Latvijas tiesību aktu atbilstību Eiropas Savienības tiesību aktiem.
Noteikumu projektā nosakāmās līgumcenu robežas iepirkumiem aizsardzības un drošības jomā, atbilstoši Direktīvai 2009/81/EK, ir noteiktas, pamatojoties uz Eiropas Savienības starptautiskajām saistībām (Pasaules Tirdzniecības organizācijas ietvaros noslēgtais Nolīgums par valsts iepirkumu (angļu val. - Government Procurement Agreement)), un regulāri (reizi divos gados) tiek pārskatītas. Šobrīd Direktīvā 2009/81/EK noteiktās līgumcenu robežvērtības iepirkumiem aizsardzības un drošības jomā ir grozītas ar 2021.gada 11.novembrī Eiropas Savienības Oficiālā Vēstneša L daļā (398.numurā) publicēto Komisijas 2021.gada 10.novembra deleģēto regulu Nr.2021/1950, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2009/81/EK groza attiecībā uz piegādes, pakalpojumu un būvdarbu līgumu robežvērtībām.
Ar grozījumiem Ministru kabineta 2017.gada 28.februāra noteikumos Nr.105 "Noteikumi par publisko iepirkumu līgumcenu robežvērtībām", papildinot tos ar regulējumu aizsardzības un drošības jomas iepirkumu līgumcenu robežvērtību noteikšanai, tiktu saglabāta vienota pieeja līgumcenu robežvērtību noteikšanai, no kurām par iepirkumu ir veicama obligāta publikācija Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, ņemot vērā, ka noteikumi jau regulē nosakāmās līgumcenu robežas veicamajiem iepirkumiem Publisko iepirkumu likuma, Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma un Publiskās un privātās partnerības likuma noteiktajā kārtībā.
Papildus noteikumu projekts precizē atsauces uz Publisko iepirkumu likuma un Publiskās un privātās partnerības likuma normām, atbilstoši abu likumu 2023.gada 5.oktobra grozījumiem.
Noteikumu projektā nosakāmās līgumcenu robežas iepirkumiem aizsardzības un drošības jomā, atbilstoši Direktīvai 2009/81/EK, ir noteiktas, pamatojoties uz Eiropas Savienības starptautiskajām saistībām (Pasaules Tirdzniecības organizācijas ietvaros noslēgtais Nolīgums par valsts iepirkumu (angļu val. - Government Procurement Agreement)), un regulāri (reizi divos gados) tiek pārskatītas. Šobrīd Direktīvā 2009/81/EK noteiktās līgumcenu robežvērtības iepirkumiem aizsardzības un drošības jomā ir grozītas ar 2021.gada 11.novembrī Eiropas Savienības Oficiālā Vēstneša L daļā (398.numurā) publicēto Komisijas 2021.gada 10.novembra deleģēto regulu Nr.2021/1950, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2009/81/EK groza attiecībā uz piegādes, pakalpojumu un būvdarbu līgumu robežvērtībām.
Ar grozījumiem Ministru kabineta 2017.gada 28.februāra noteikumos Nr.105 "Noteikumi par publisko iepirkumu līgumcenu robežvērtībām", papildinot tos ar regulējumu aizsardzības un drošības jomas iepirkumu līgumcenu robežvērtību noteikšanai, tiktu saglabāta vienota pieeja līgumcenu robežvērtību noteikšanai, no kurām par iepirkumu ir veicama obligāta publikācija Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, ņemot vērā, ka noteikumi jau regulē nosakāmās līgumcenu robežas veicamajiem iepirkumiem Publisko iepirkumu likuma, Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma un Publiskās un privātās partnerības likuma noteiktajā kārtībā.
Papildus noteikumu projekts precizē atsauces uz Publisko iepirkumu likuma un Publiskās un privātās partnerības likuma normām, atbilstoši abu likumu 2023.gada 5.oktobra grozījumiem.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Fiziskās personas, kuras piedāvā tirgū pakalpojumus, preces vai būvdarbus un piedalās iepirkumos.
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekta regulējums ietekmē piegādātājus Publisko iepirkumu likuma un Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkuma likumā izpratnē, kas piedalās publiskos iepirkumos saskaņā ar Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumu.
Juridiskās personas
- Juridiskās personas, kas piedāvā tirgū pakalpojumus, preces vai būvdarbus un piedalās iepirkumos
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekta regulējums ietekmē piegādātājus Publisko iepirkumu likuma un Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkuma likumā izpratnē, kas piedalās publiskos iepirkumos saskaņā ar Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumu.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32009L0081
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2009.gada 13.jūlija direktīva 2009/81/EK, ar kuru koordinē procedūras attiecībā uz to, kā līgumslēdzējas iestādes vai subjekti, kas darbojas drošības un aizsardzības jomā, piešķir noteiktu būvdarbu, piegādes un pakalpojumu līgumu slēgšanas tiesības, un ar kuru groza Direktīvas 2004/17/EK un 2004/18/EK
Apraksts
Direktīva ir pārņemta nacionālajos normatīvajos aktos ar Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumu, kā arī šo noteikumu projektu.
ES tiesību akta CELEX numurs
32009R1177
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2021.gada 10.novembra deleģētā regula Nr.2021/1950, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2009/81/EK groza attiecībā uz piegādes, pakalpojumu un būvdarbu līgumu robežvērtībām.
Apraksts
Regula groza Direktīvas 2009/81/EK 8.pantā noteiktās aizsardzības un drošības jomas iepirkumu līgumcenu robežvērtības.
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2009.gada 13.jūlija direktīva 2009/81/EK, ar kuru koordinē procedūras attiecībā uz to, kā līgumslēdzējas iestādes vai subjekti, kas darbojas drošības un aizsardzības jomā, piešķir noteiktu būvdarbu, piegādes un pakalpojumu līgumu slēgšanas tiesības, un ar kuru groza Direktīvas 2004/17/EK un 2004/18/EK
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. - 7.pants
Pārņemti ar Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumu.
-
-
8.panta pirmās daļas
„a” apakšpunkts
„b” apakšpunkts
„a” apakšpunkts
„b” apakšpunkts
Noteikumu projekta 5.punkts (Ministru kabineta 2017. gada 28. februāra noteikumu Nr. 105 "Noteikumi par publisko iepirkumu līgumcenu robežvērtībām" 3.23. apakšpunkts).
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
9.panta 1. - 4.punkts
Pārņemti ar Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumu.
-
-
9.panta 5.punkta „a” apakšpunkta pirmais ievilkums
9.panta 5.punkta „a” apakšpunkta otrais ievilkums
9.panta 5.punkta „a” apakšpunkta otrais ievilkums
Pārņemti ar Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumu.
-
-
9.panta 5.punkta „a” apakšpunkta trešais ievilkums
Noteikumu projekta 5.punkts (Ministru kabineta 2017. gada 28. februāra noteikumu Nr. 105 "Noteikumi par publisko iepirkumu līgumcenu robežvērtībām" 3.21. apakšpunkts).
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
9.panta 5.punkta „b” apakšpunkta pirmais ievilkums
9.panta 5.punkta „b” apakšpunkta otrais ievilkums
9.panta 5.punkta „b” apakšpunkta otrais ievilkums
Pārņemti ar Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumu.
-
-
9.panta 5.punkta „b” apakšpunkta trešais ievilkums
Noteikumu projekta 5.punkts (Ministru kabineta 2017. gada 28. februāra noteikumu Nr. 105 "Noteikumi par publisko iepirkumu līgumcenu robežvērtībām" 3.22. apakšpunkts).
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
9.panta 6. - 9.punkts
Pārņemti ar Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumu.
-
-
10. - 75.pants
Pārņemti ar Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumu.
-
-
1. - 8.pielikums
Pārņemti ar Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumu.
-
-
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2021.gada 10.novembra deleģētā regula Nr.2021/1950, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2009/81/EK groza attiecībā uz piegādes, pakalpojumu un būvdarbu līgumu robežvērtībām.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 5.punkts (Ministru kabineta 2017. gada 28. februāra noteikumu Nr. 105 "Noteikumi par publisko iepirkumu līgumcenu robežvērtībām" 3.23. apakšpunkts).
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
1. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 5.punkts (Ministru kabineta 2017. gada 28. februāra noteikumu Nr. 105 "Noteikumi par publisko iepirkumu līgumcenu robežvērtībām" 3.23. apakšpunkts).
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka Noteikumu projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Visi pasūtītāji, kuri veic iepirkumus, piemērojot Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumu.
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Jā
Atbilstoši grozījumiem jāievēro nosacījumi par attiecīgo iepirkumu procedūras paziņojumu nosūtīšanu publicēšanai Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī, kā arī periodisko informatīvo ziņojumu, statistikas pārskatu sniegšanā Iepirkumu uzraudzības birojam, tomēr tas pēc būtības nemaina administratīvo slogu.
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi