Anotācija (ex-ante)

22-TA-1438: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" (turpmāk – rīkojuma projekts) izstrādāts atbilstoši:
- Ministru kabineta 2021. gada 23. jūlija rīkojuma Nr. 517 "Par humānās palīdzības sniegšanu Lietuvai" (turpmāk – rīkojums Nr. 517) 5. punktam; 
- Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" (turpmāk - noteikumi Nr.421) 43. punktam.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Nodrošināt Veselības ministrijai (Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam) finansējumu 44 986 euro apmērā, lai segtu izdevumus par humānās palīdzības sniegšanā Lietuvai izlietoto valsts materiālo rezervju (segu) atjaunošanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saskaņā ar rīkojuma Nr. 517 5.punktu Iekšlietu ministrijai sadarbībā ar Veselības ministriju jāapkopo informācija par humānās palīdzības sniegšanā izlietoto valsts materiālo rezervju atjaunošanai nepieciešamo finansējumu, kā arī jāsagatavo un jāiesniedz Ministru kabinetā rīkojuma projekts par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" 2022. gadā.  Vienlaikus noteikts, ka papildus piešķiramais finansējums, kas nepieciešams humānās palīdzības sniegšanā izlietoto valsts materiālo rezervju atjaunošanai, nepārsniedz 124 550 euro.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Pildot rīkojumā Nr. 517 "Par humānās palīdzības sniegšanu Lietuvai" 3. punktā doto uzdevumu,  Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests veicis iepirkuma procedūru, lai iegādātos segas, kas nepieciešamas humānās palīdzības sniegšanā Lietuvai izlietoto valsts materiālo rezervju atjaunošanai.
Rīkojuma Nr. 517 sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) (TA-1795) tika indikatīvi plānoti izdevumi 3000 segu iegādei (15 euro x 3 000 gab.) 45 000 euro apmērā. 
Saskaņā ar Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta organizētā iepirkuma rezultātiem vienas segas cena ir 16,80 euro (bez PVN). Tādējādi 3 000 segu iegādei ir nepieciešami 60 984 euro (ar PVN). Sākotnēji plānoto 45 000 euro ietvaros var iegādāties tikai 2 213 segas. Papildus nepieciešams finansējums 787 segu iegādei. Ņemot vērā pieaugošos ģeopolitiskos riskus, nepieciešams atjaunot humānās palīdzības sniegšanā izlietoto valsts materiālo rezervju resursus (tas ir, 3 000 segas). Lai Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam nodrošinātu izlietoto materiālo rezervju (segu) atjaunošanu, nepieciešams papildu finansējums. 

Rīkojuma Nr. 517 5. punktā ir noteikts, ka papildus piešķiramais finansējums, kas nepieciešams humānās palīdzības sniegšanā izlietoto valsts materiālo rezervju atjaunošanai, nepārsniedz 124 550 euro
Rīkojuma Nr. 517 sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā (anotācijā) (TA-1795) finansējums plānots 124 550 euro, no tiem  45 000 euro Veselības ministrijai (Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam) un 79 550 euro Iekšlietu ministrijai (Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam).

Patreiz vēl nav zināmas Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta faktiskās izmaksas humānās palīdzības sniegšanā Lietuvai izlietoto valsts materiālo rezervju atjaunošanai.

Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta humānās palīdzības sniegšanā izlietoto valsts materiālo rezervju  (trīs telšu, trīs elektroģeneratoru, piecu apgaismošanas komplektu, piecu metāla spoļu ar kabeli apgaismošanas komplektiem) iegādei nepieciešamās publiskā iepirkuma procedūras vēl turpinās, un izmaksas būs zināmas pēc iepirkuma rezultātiem. Tādējādi Iekšlietu ministrija sadarbībā ar Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestu apkopos informāciju par atjaunojamo valsts materiālo rezervju apjomu, atjaunošanai nepieciešamo finansējumu pēc iepirkuma procedūru pabeigšanas, kā arī sagatavos un iesniegs par to atsevišķu Ministru kabinetā rīkojuma projektu par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".

Rīkojuma Nr.517 sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 3.sadaļā ir norādīts, ka izdevumu apmērs kopējās summas ietvaros var mainīties atkarībā no valsts iepirkuma rezultātiem un faktiskajām transportēšanas izmaksām. Tādējādi, pēc tam, kad būs zināms Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam nepieciešamā finansējuma apmērs, lai atjaunotu humānās palīdzības sniegšanā izlietotos valsts materiālo rezervju resursus, iespējama papildus finansējuma pārdale Veselības ministrijai (Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam), lai nodrošinātu visu humānās palīdzības sniegšanā izlietoto valsts materiālo rezervju resursu (3 000 segas) atjaunošanu.

Noteikumu Nr.421 43.punkts nosaka, ka ministrija pieprasījumu apropriācijas pārdalei no programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" sagatavo kā tiesību akta projektu, ko normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniedz izskatīšanai Ministru kabinetā.
Tādējādi nepieciešams Ministru kabineta rīkojums par finanšu līdzekļu piešķiršanu Veselības ministrijai (Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam) no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Risinājuma apraksts
Rīkojuma projekts paredz:
-  uzdevumu Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt Veselības ministrijai (Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam) finansējumu 44 986 euro apmērā, lai segtu izdevumus par humānās palīdzības sniegšanā Lietuvai izlietoto valsts materiālo rezervju atjaunošanu;
- uzdevumu Veselības ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu par līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 ''Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem''. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
44 986
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
44 986
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-44 986
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-44 986
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
44 986
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Veselības ministrijai (Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam) nepieciešams finansējums 44 986 euro apmērā (EKK 2390 "Pārējās preces").
Aprēķins: 16,80 euro (bez PVN) (cena saskaņā ar iepirkuma rezultātiem) x 1,21 (PVN) x 2 213 segas = 44 986 euro.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Amata vietu skaita izmaiņas netiek plānotas.
Cita informācija
Izdevumi tiks segti Veselības ministrijas budžeta programmas 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” ietvaros, līdzekļus pārdalot no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Saskaņā ar Likumu par budžetu un finanšu vadību budžeta finansētu institūciju vadītāji ir atbildīgi par Likumā par budžetu un finanšu vadību noteiktās kārtības un prasību ievērošanu, izpildi un kontroli, kā arī par budžeta līdzekļu efektīvu un ekonomisku izlietošanu atbilstoši paredzētajiem mērķiem.
Par humānās palīdzības sniegšanā izlietoto valsts materiālo rezervju atjaunošanai nepieciešamo finansējumu Iekšlietu ministrijai (Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam) pēc iepirkuma procedūru pabeigšanas tiks sagatavots atsevišķs Ministru kabineta rīkojuma projekts par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.4. Cita informācija

Rīkojuma projekts attiecas uz finansējuma piešķiršanu humānās palīdzības sniegšanā izlietoto valsts materiālo rezervju atjaunošanai. Rīkojuma projekts paredz finansējuma pārdali starp valsts budžeta programmām.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Veselības ministrija
  • Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests
  • Finanšu ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi