Anotācija (ex-ante)

23-TA-768: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valstij piederošo nekustamo īpašumu "Balvi - Teteri - Upatnieki" Balvu pagastā, Balvu novadā, "Balvi - Teteri - Upatnieki" Rugāju pagastā, Balvu novadā, "Pāliņi - Gailīši" Lazdukalna pagastā, Balvu novadā un "Pāliņi - Gailīši" Bērzpils pagastā, Balvu novadā, nodošanu Balvu novada pašvaldības īpašumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmā daļa, 43. pants, likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa, Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 3. punkts, Balvu novada domes 2023. gada 26. janvāra lēmums Nr.1, 49.§ "Par valsts vietējā autoceļa V466 "Balvi-Teteri-Upatnieki" pārņemšanu", Balvu novada domes 2023.gada 26.janvāra lēmums Nr.1, 50.§ "Par valsts vietējā autoceļa V463 "Pāliņi-Gailīši" pārņemšanu", Balvu novada domes 2023.gada 27.aprīļa lēmums Nr.218 (protokols Nr.5, 53.§) "Par grozījumu Balvu novada domes 2023.gada 26.janvāra lēmumā "Par valsts vietējā autoceļa V463 "Pāliņi-Gailīši" pārņemšanu"" un Balvu novada domes 2023.gada 27.aprīļa lēmums Nr.219 (protokols Nr.5, 54.§) "Par grozījumu Balvu novada domes 2023.gada 26.janvāra lēmumā "Par valsts vietējā autoceļa V466 "Balvi-Teteri-Upatnieki" pārņemšanu"" (turpmāk visi pašvaldības lēmumi kopā - Balvu novada domes lēmumi).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma projekts izstrādāts, lai nodotu bez atlīdzības Balvu novada pašvaldības īpašumā valstij Satiksmes ministrijas personā piederošos nekustamos īpašumus, kas nepieciešami pašvaldības autonomās funkcijas īstenošanai, piesaistot tam nepieciešamo finansējumu, tostarp no Valsts pamatbudžeta valsts autoceļu fonda programmas mērķdotāciju līdzekļiem pašvaldību ceļiem (ielām), kā arī operatīvāk realizējot inženierkomunikāciju izbūves un uzturēšanas pasākumus.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Rīkojuma projekts sagatavots, ņemot vērā Balvu novada domes lēmumus.
Rīkojuma projekts paredz Satiksmes ministrijai bez atlīdzības nodot Balvu novada pašvaldības īpašumā šādus valstij piederošos nekustamos īpašumus:
1) nekustamo īpašumu "Balvi - Teteri - Upatnieki" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 3846 001 0086) - zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 3846 001 0086) 10,4 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 3846 002 0073) 4,8 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 3846 003 0131) 2,8 ha platībā un uz tām izbūvēto komplekso inženierbūvi "Autoceļš V466 km 2,378-20,747" (būves kadastra apzīmējums 3846 001 0086 001) - Balvu pagastā, Balvu novadā;
2) nekustamo īpašumu "Balvi - Teteri - Upatnieki" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 3874 004 0214) - zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 3874 003 0087) 4,9 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 3874 004 0214) 12,9 ha platībā - Rugāju pagastā, Balvu novadā;
3) nekustamo īpašumu "Pāliņi - Gailīši" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 3864 008 0229) - zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 3864 007 0136) 8 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 3864 008 0229) 11,3 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 3864 009 0208) 8,8 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 3864 010 0141) 5,4 ha platībā un uz tām izbūvēto komplekso inženierbūvi "Autoceļš V463 km 0,000-18,420" (būves kadastra apzīmējums 3864 007 0136 001) - Lazdukalna pagastā, Balvu novadā;
4) nekustamo īpašumu "Pāliņi - Gailīši" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 3850 002 0518) - zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 3850 002 0518) 1,1 ha platībā - Bērzpils pagastā, Balvu novadā (turpmāk visi kopā - Nekustamie īpašumi).
Balvu novada pašvaldība Balvu novada domes lēmumos ir norādījusi, ka atbilstoši Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 3. punktam, rīcība ar Nekustamajiem īpašumiem pašvaldībai ļautu veiksmīgāk un operatīvāk realizēt dažādu inženierkomunikāciju izbūves un uzturēšanas pasākumus un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā piesaistīt līdzekļus no valsts pamatbudžeta programmas "Valsts autoceļa fonds" apakšprogrammas "Mērķdotācija pašvaldību autoceļiem (ielām)". Pārņemot savā pārziņā autoceļus V466 "Balvi-Teteri-Upatnieki" un V463 "Pāliņi-Gailīši", pašvaldībai jau tuvākajā laikā būtu iespējams uzlabot to kvalitāti. Balvu novada pašvaldība norāda, ka saskaņā ar 2022. gada 1. janvārī spēkā esošiem grozījumiem Ministru kabineta 2008. gada 11. marta noteikumos Nr. 173 "Valsts pamatbudžeta valsts autoceļu fonda programmai piešķirto līdzekļu izlietošanas kārtība" pašvaldībām tiek piedāvāta iespēja savā pārziņā pārņemt šobrīd valsts pārziņā esošus autoceļus vai to posmus, līdztekus saņemot arī palielinātu finansējumu minēto autoceļu uzturēšanai. Balvu novada domes lēmumos tiek minēts, ka Balvu novada pašvaldībai ir plānots veikt autoceļa sakārtošanu un jauna seguma uzklāšanu, līdz ar to pašvaldības iedzīvotāji, kurus nodarbina vietējās zemnieku saimniecības un uzņēmēji, varēs pilnvērtīgi izmantot autoceļu, lai nokļūtu uz darbu un mājām.
Nekustamie īpašumi nav ierakstīti zemesgrāmatā.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2010. gada 31. maija rīkojumu Nr. 297 "Par zemes vienību piederību vai piekritību valstij un nostiprināšanu zemesgrāmatā uz valsts vārda attiecīgās ministrijas vai valsts akciju sabiedrības "Privatizācijas aģentūra" personā" 9. punktu (9. pielikuma kārtas numuri 744, 745, 747, 759, 6208, 6209, 6212, 6214, 6218, 6219) Nekustamie īpašumi ir atzīti par valstij piederošiem un atrodas Satiksmes ministrijas valdījumā.
Likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmajā daļā noteikts, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums.
Ministru kabineta 2009. gada 29. septembra noteikumu Nr. 1104 "Noteikumi par valsts autoceļu un valsts autoceļu maršrutā ietverto pašvaldībām piederošo autoceļu posmu sarakstiem" 3. pielikumā "Vietējie autoceļi", norādīts, ka autoceļš V466 "Balvi-Teteri-Upatnieki" 20,7 km garumā ir iekļauts valsts vietējo autoceļu sarakstā, kā arī norādīta piederība valstij autoceļa maršruta posmā no 2,4 km līdz 20,7 km, un autoceļš V463 "Pāliņi-Gailīši" 18,4 km kopgarumā ir iekļauts valsts vietējo autoceļu sarakstā, kā arī norādīta piederība valstij autoceļa maršruta posmā no 0 km līdz 18,4 km.
VSIA “Latvijas Valsts ceļi” 2022.gada 25.novembra izziņā Nr.4.9/19789 ir norādījusi, ka uz Satiksmes ministrijai piederošo zemes īpašumu „Balvi-Teteri-Upatnieki”, Balvu pagasts, Balvu novads, kadastra Nr.38460010086, sastāvā ietilpstošajām zemes vienībām ar kadastra apzīmējumiem 38460010086, 38460020073, 38460030131 un “Balvi-Teteri-Upatnieki”, Rugāju pagasts, Balvu novads, kadastra Nr.38740040214, sastāvā ietilpstošajām zemes vienībām ar kadastra apzīmējumiem 38740030087, 38740040214, ir  izbūvēta  kompleksa inženierbūve ar kadastra apzīmējumu 38460010086001 (“Autoceļš V466 km 2,378-20,747”) - valsts vietējais autoceļš V466 “Balvi-Teteri-Upatnieki” km 2,378-20,747, kurš atrodas Satiksmes ministrijas Valsts autoceļu fonda bilancē un saskaņā ar Deleģēšanas līgumu Nr. SM 2019/-49, noslēgtu 2019.gada 27.decembrī starp Satiksmes ministriju un VSIA „Latvijas Valsts ceļi”, nodots VSIA „Latvijas Valsts ceļi” pārvaldījumā.
VSIA “Latvijas Valsts ceļi” 2022.gada 25.novembra izziņā Nr.4.9/19788 ir norādījusi, ka uz Satiksmes ministrijai piederošo zemes īpašumu „Pāliņi-Gailīši”, Lazdukalna pagasts, Balvu novads, kadastra Nr.38640080229, sastāvā ietilpstošajām  zemes vienībām ar kadastra apzīmējumiem 38640070136, 38640080229, 38640090208, 38640100141 un “Pāliņi-Gailīši”, Bērzpils pagasts, Balvu novads, kadastra Nr.38500020518, sastāvā ietilpstošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 38500020518, ir izbūvēta  kompleksa inženierbūve ar kadastra apzīmējumu 38640070136001 (“Autoceļš V463 km 0,000-18,420”) - valsts vietējais autoceļš V463 “Pāliņi-Gailīši” km 0,000-18,420, kurš atrodas Satiksmes ministrijas Valsts autoceļu fonda bilancē un saskaņā ar Deleģēšanas līgumu Nr. SM 2019/-49, noslēgtu 2019.gada 27.decembrī starp Satiksmes ministriju un VSIA „Latvijas Valsts ceļi”, nodots VSIA „Latvijas Valsts ceļi” pārvaldījumā.
Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra likuma 15. panta 3. un 4. punktu autoceļš V466 "Balvi-Teteri-Upatnieki" un autoceļš V463 "Pāliņi-Gailīši" kā nekustamo īpašumu objekti ir reģistrēti Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā.
Pamatojoties uz Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 3. punktu, Balvu novada pašvaldība rīcībā ar Nekustamajiem īpašumiem gādās par savas administratīvās teritorijas labiekārtošanu, veiksmīgāk un operatīvāk realizējot dažādu inženierkomunikāciju izbūvi un uzturēšanas pasākumus un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā piesaistot līdzekļus no valsts pamatbudžeta programmas “valsts autoceļa fonds” apakšprogrammas “Mērķdotācija pašvaldību autoceļiem (ielām)”.

Atbilstoši likuma “Par autoceļiem” 5. panta pirmajai daļai ceļu lietotājiem ir tiesības transportlīdzekļu satiksmei lietot visus autoceļus, uz kuriem neattiecas īpašs aizliegums, ievērojot ceļu satiksmes noteikumus un Ministru kabineta noteikumus par autoceļu valsts aizsardzību. Savukārt šī likuma 6. panta pirmā daļa, ceturtā un 4.1 daļa noteic, ka valsts autoceļi un pašvaldību autoceļi un ielas lietojamas bez maksas, ja likumā nav noteikts citādi.
Maksu var ņemt par tādu autoceļu lietošanu, kas izbūvēti par privātiem līdzekļiem. Šādos gadījumos maksu nosaka autoceļa īpašnieks.
Pašvaldība ar saistošajiem noteikumiem var paredzēt, ka par transportlīdzekļa novietošanu uz pašvaldības autoceļa vai ielas stāvēšanai drīkst iekasēt maksu.
Līdz ar to, Balvu novada pašvaldībai, lemjot par maksas transportlīdzekļu novietošanas vietas izveidošanu, būs jāievēro, ka tā būs saimnieciskā darbība.
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42.panta 2.5 daļa noteic, ka publiskas personas nekustamo īpašumu, kas nodots bez atlīdzības funkciju vai deleģēta pārvaldes uzdevuma veikšanai, ir tiesības izmantot papildinošu saimniecisku darbību veikšanai tikai tiktāl, ciktāl šī saimnieciskā darbība ir nepieciešama un saistīta ar funkcijas vai deleģēta pārvaldes uzdevuma veikšanu, kā arī ievērojot nosacījumus, kas izriet no Eiropas Savienības aktiem komercdarbības atbalsta kontroles jomā.
Saskaņā ar Eiropas Komisijas paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107.panta 1.punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/C 262/01) 207.punktu ar papildinošu saimniecisku darbību saprot tādas darbības, kurām patērē tos pašus resursus kā pamata nesaimnieciskajai darbībai, piemēram, tos pašu materiālus, iekārtas, darbaspēku vai pamatkapitālu, turklāt papildinošā darbība ir tieši saistīta ar infrastruktūras ekspluatāciju un tai nepieciešama vai nesaraujami saistīta ar tās galveno nesaimniecisko izmantojumu. Tātad pēc būtības papildinoša saimnieciska darbība ir nepieciešama, lai spētu nodrošināt pamata nesaimniecisko darbību infrastruktūrā.
Papildinošas saimnieciskās darbības apjomam ir jābūt ierobežotam attiecībā pret infrastruktūras jaudu, proti, tā ir papildinoša arī tikai tad, ja šai darbībai ik gadu atvēlētā jauda nepārsniedz 20% no infrastruktūras kopējās gada jaudas (platības vai laika izteiksmē).
Balvu novada pašvaldībai būs pienākums sekot līdzi tam, lai iepriekšminētie papildinošās saimnieciskās darbības nosacījumi tiktu ievēroti. Lai varētu gūt patiesu un skaidru priekšstatu par papildinošās saimnieciskās darbības nosacījumu ievērošanu, pašvaldība, ja nepieciešams, izstrādās iekšējās kārtības noteikumus jeb metodiku.

Ar rīkojuma projektu Balvu novada pašvaldība tiek pilnvarota parakstīt nostiprinājuma lūgumu par Nekustamo īpašumu ierakstīšanu zemesgrāmatā un īpašuma tiesību nostiprināšanu uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā, kā arī veikt citas nepieciešamās darbības attiecīgā Nekustamo īpašumu ierakstīšanai zemesgrāmatā.
Nekustamie īpašumi ir ierakstāmi zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā vienlaikus ar Balvu novada pašvaldības īpašuma tiesību nostiprināšanu.
Nostiprinot zemesgrāmatā īpašuma tiesības, Balvu novada pašvaldībai jāieraksta atzīme par aizliegumu atsavināt nekustamos īpašumus un apgrūtināt tos ar hipotēku.
Izbeidzoties nepieciešamībai Balvu novada pašvaldībai izmantot Nekustamos īpašumus iepriekš minētās autonomās funkcijas izpildei, Nekustamie īpašumi būs atdodami valstij visā to sastāvā, proti, kopā ar visiem pašvaldības veiktiem neatdalāmiem uzlabojumiem, uz tā izbūvētām būvēm un citiem labiekārtojama elementiem attiecīgi Civillikuma 854.pantam, kas noteic, ka galvenās lietas būtiskās daļas ir visas tās, kas atrodas ar viņu nesaraujamā sakarā un ietilpst viņas sastāvā, tā ka bez tām galvenā lieta pēc būtības nevarētu nemaz pastāvēt vai nebūtu atzīstama par pilnīgu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamie īpašumi ir nepieciešami Balvu novada pašvaldībai Pašvaldību likuma 4.panta pirmās daļas 3.punktā minētās autonomās funkcijas izpildes nodrošināšanai – gādāt par savas administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību (iela, ceļu un laukumu būvniecība, rekonstruēšana un uzturēšana; ielu, laukumu un citu publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana).
Risinājuma apraksts
Pašvaldības autonomās funkcijas īstenošanai valstij Satiksmes ministrijas personā piederošie Nekustamie īpašumi ir nododami pašvaldībai īpašumā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Pamatojoties uz Pašvaldību likuma 4.panta pirmās daļas 3.punktu, Balvu novada pašvaldība rīcībā ar Nekustamajiem īpašumiem gādās par savas administratīvās teritorijas labiekārtošanu, veiksmīgāk un operatīvāk realizējot dažādu inženierkomunikāciju izbūvi un uzturēšanas pasākumus un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā piesaistot līdzekļus no valsts pamatbudžeta programmas “valsts autoceļa fonds” apakšprogrammas “Mērķdotācija pašvaldību autoceļiem (ielām)”, un rīkojuma izdošana ir vienīgais veids kā nodrošināt šā uzdevuma izpildi.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Autoceļu lietotāji. Nekustamie īpašumi ir nepieciešami transporta infrastruktūras attīstībai.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Ietekme uz tautsaimniecību ir konstatējama vides sakārtošanas jomā.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Ietekme uz tautsaimniecību ir konstatējama vides sakārtošanas jomā.

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Izdevumus, kas saistīti ar Nekustamo īpašumu ierakstīšanu zemesgrāmatā, segs Balvu novada pašvaldība. Balvu novada pašvaldībai, pārņemot īpašumā Nekustamos īpašumus, finansējuma apmērs tiks noteikts saskaņā ar Ministru kabineta 2008.gada 11.marta noteikumu Nr.173 „Valsts pamatbudžeta valsts autoceļu fonda programmai piešķirto līdzekļu izlietošanas kārtība” un Ministru kabineta 2021.gada 14.decembra noteikumiem Nr.835 “Grozījumi Ministru kabineta 2008.gada 11.marta noteikumos Nr.173 “Valsts pamatbudžeta valsts autoceļu fonda programmai piešķirto līdzekļu izlietošanas kārtība” 1.pielikumu „Pašvaldību ceļu un ielu finansēšanai paredzētās valsts budžeta mērķdotācijas sadalījums no 2022.gada līdz 2024.gadam”.

4.1.1. Ministru kabineta 2009. gada 29. septembra noteikumi Nr.1104 “Noteikumi par valsts autoceļu un valsts autoceļu maršrutā ietverto pašvaldībām piederošo autoceļu posmu sarakstiem”.

Pamatojums un apraksts
Nepieciešams precizēt norādes par rīkojuma projektā minēto Nekustamo īpašumu piederību Balvu novada pašvaldībai.
Atbildīgā institūcija
Satiksmes ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija, VSIA "Latvijas Valsts ceļi" un Balvu novada pašvaldība.

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļvietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • VSIA "Latvijas Valsts ceļi"
  • Satiksmes ministrija
  • Balvu novada pašvaldība

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Skar transporta infrastruktūras attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Tiks nodrošināta transporta infrastruktūras izbūves teritorijas sakārtošana.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi