25-TA-1522: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumos Nr. 459 "Noteikumi par atbalstu dzīvojamo īres māju būvniecībai Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.1.4.i. investīcijas "Finansēšanas fonda izveide zemas īres mājokļu būvniecībai" un 3.1.1.7.i. investīcijas "Aizdevumi nekustamā īpašuma attīstītājiem zemas īres maksas mājokļu būvniecībai" ietvaros"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
-
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Tiesību akta projekta mērķis ir nodrošināt papildus finansējumu zemas īres maksas mājokļu būvniecības atbalsta programmas turpmākai īstenošanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Latvijas Atveseļošanas fonda (turpmāk – AF) ietvaros un saskaņā ar Ministru kabineta 2022.gada 14.jūlija noteikumiem Nr.459 "Noteikumi par atbalstu dzīvojamo īres māju būvniecībai Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.1.4.i. investīcijas "Finansēšanas fonda izveide zemas īres mājokļu būvniecībai" un 3.1.1.7.i. investīcijas "Aizdevumi nekustamā īpašuma attīstītājiem zemas īres maksas mājokļu būvniecībai" ietvaros" (turpmāk - MK noteikumi Nr.459) kopš 2022.gada novembra nekustamā īpašuma attīstītājiem ir pieejams atbalsts ilgtermiņa aizdevuma un kapitāla atlaides veidā zemas īres maksas mājokļu būvniecībai reģionos.
AF finansējums investīcijām pieejamu īres mājokļu būvniecībai 3.1.1.4.i. investīcijas "Finansēšanas fonda izveide zemas īres mājokļu būvniecībai" (turpmāk - 3.1.1.4.i. investīcija) un 3.1.1.7.i. investīcijas "Aizdevumi nekustamā īpašuma attīstītājiem zemas īres maksas mājokļu būvniecībai" (turpmāk - 3.1.1.7.i. investīcija) ietvaros ir 70 633 919 EUR (tajā skaitā, 3.1.1.4.i. investīcijā – 41 613 000 euro un 3.1.1.7.i. investīcijā – 29 020 919 euro).
Uz 2025.gada 20.jūniju 3.1.1.4.i. investīcijā un 3.1.1.7.i. investīcijā kopumā ir noslēgti 8 aizdevumu līgumi par kopējo dzīvokļu skaitu 476 dzīvokļi un AF finansējumu 40,661 milj. EUR. Papildus vērtēšanā un iesniegti ir vēl 11 projekti par 798 dzīvokļu būvniecību un AF finansējumu 69,095 milj. EUR.
AF finansējums investīcijām pieejamu īres mājokļu būvniecībai 3.1.1.4.i. investīcijas "Finansēšanas fonda izveide zemas īres mājokļu būvniecībai" (turpmāk - 3.1.1.4.i. investīcija) un 3.1.1.7.i. investīcijas "Aizdevumi nekustamā īpašuma attīstītājiem zemas īres maksas mājokļu būvniecībai" (turpmāk - 3.1.1.7.i. investīcija) ietvaros ir 70 633 919 EUR (tajā skaitā, 3.1.1.4.i. investīcijā – 41 613 000 euro un 3.1.1.7.i. investīcijā – 29 020 919 euro).
Uz 2025.gada 20.jūniju 3.1.1.4.i. investīcijā un 3.1.1.7.i. investīcijā kopumā ir noslēgti 8 aizdevumu līgumi par kopējo dzīvokļu skaitu 476 dzīvokļi un AF finansējumu 40,661 milj. EUR. Papildus vērtēšanā un iesniegti ir vēl 11 projekti par 798 dzīvokļu būvniecību un AF finansējumu 69,095 milj. EUR.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā nepieciešamību pēc pieejamiem īres mājokļiem reģionos, pašvaldību un attīstītāju pieaugošo aktivitāti zemas īres maksas mājokļu projektu attīstīšanā, pieprasījums pēc atbalsta zemas īres maksas mājokļu būvniecības atbalsta programmā pārsniedz pieejamo AF finansējuma apmēru investīcijām, kas 3.1.1.4.i. investīcijā un 3.1.1.7.i. investīcijā kopā ir 70 633 919 euro. Papildus iesniegtajiem projektiem vērtēšanā vēl ir interese no pašvaldībām un attīstītājiem par jauniem projektiem, kas nav iesniegti, jo jau šobrīd vērojams finansējuma trūkums.
3.1.1.4.i. investīcijā un 3.1.1.7.i. investīcijā noslēgto 8 aizdevumu līgumu ietvaros ir uzņemtas saistības par AF finansējumu 40,660 milj. euro apmērā. Savukārt, kopumā visiem vērtēšanā un iesniegtajiem projektiem to apstiprināšanas gadījumā ir nepieciešams AF finansējums 69,095 milj. euro, kas nozīmē finansējuma trūkumu 39,122 milj. euro apmērā.
Ņemot vērā, ka lielai daļai mājsaimniecību nav pietiekami ienākumi, lai tās varētu saņemt hipotekāro kredītu mājokļa iegādei vai īres mājokli par tirgus cenu ("neatbalstītais vidusslānis", kas aptver aptuveni 44% no visām Latvijas mājsaimniecībām), savukārt finanšu tirgū nav atbilstošu instrumentu, kas sniegtu iespējas nekustamā īpašuma attīstītājiem realizēt dzīvotspējīgus zemas īres maksas projektus reģionos, ir nepieciešams rast papildus finansējumu un turpināt zemas īres maksas mājokļu būvniecības atbalsta programmas īstenošanu 2025. un 2026.gadā.
3.1.1.4.i. investīcijā un 3.1.1.7.i. investīcijā noslēgto 8 aizdevumu līgumu ietvaros ir uzņemtas saistības par AF finansējumu 40,660 milj. euro apmērā. Savukārt, kopumā visiem vērtēšanā un iesniegtajiem projektiem to apstiprināšanas gadījumā ir nepieciešams AF finansējums 69,095 milj. euro, kas nozīmē finansējuma trūkumu 39,122 milj. euro apmērā.
Ņemot vērā, ka lielai daļai mājsaimniecību nav pietiekami ienākumi, lai tās varētu saņemt hipotekāro kredītu mājokļa iegādei vai īres mājokli par tirgus cenu ("neatbalstītais vidusslānis", kas aptver aptuveni 44% no visām Latvijas mājsaimniecībām), savukārt finanšu tirgū nav atbilstošu instrumentu, kas sniegtu iespējas nekustamā īpašuma attīstītājiem realizēt dzīvotspējīgus zemas īres maksas projektus reģionos, ir nepieciešams rast papildus finansējumu un turpināt zemas īres maksas mājokļu būvniecības atbalsta programmas īstenošanu 2025. un 2026.gadā.
Risinājuma apraksts
2025.gada 29.maija Eiropas Savienības fondu tematiskajā komitejā nolemts (protokola 2.1.2.apakšpunkts) pārdalīt 12 milj. euro finansējumu no AF finansējuma ietaupījuma zemas īres maksas mājokļu būvniecības atbalsta programmas īstenošanai, kā arī potenciāli papildu identificēto ietaupījumu 2,3 milj. euro apmērā.
AF finansējums no ietaupījuma tiks pārdalīts 3.1.1.7.i. investīcijai 12 471 944 euro no šādām investīcijām un šādā apmērā (noteikumu projekta 1.punkts):
- 5.1.1.2.i. investīcijas "Atbalsta instruments pētniecībai un internacionalizācijai" 6 011 425 euro apmērā;
- 1.3.1.2.i. investīcijas "Investīcijas plūdu risku mazināšanas infrastruktūrā" 5 000 000 euro apmērā;
- 2.3.2.1.i. investīcijas "Digitālās prasmes iedzīvotājiem, t.sk. jauniešiem" 1 000 000 euro apmērā;
- 3.1.2.1.i. investīcijas "Publisko pakalpojumu un nodarbinātības pieejamības veicināšanas pasākumi cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem" pirmās kārtas "Valsts un pašvaldību ēku vides pieejamības nodrošināšanas pasākumi" 460 519 euro apmērā.
Ekonomikas ministrija, Zemkopības ministrija, Labklājības ministrija un Izglītības un zinātnes ministrija, kuru pārziņā ir minētās investīcijas, neuzņemas turpmākas saistības par AF finansējuma ietaupījumu augstāk minētajā apmērā.
Ekonomikas ministrija, Zemkopības ministrija un Labklājības ministrija, kuru pārziņā ir minētās investīcijas, kuru ietvaros ir konstatēts AF finansējuma ietaupījums, neuzņemas turpmākas saistības par AF finansējuma ietaupījumu augstāk minētajā apmērā. Ievērojot, ka attiecībā uz Izglītības un zinātnes ministrijas 2.3.2.1.i investīciju ir uzņemtas saistības par visu 2.3.2.1.i investīcijai pieejamo summu, Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijai kā 2.3.2.1.i. investīcijas "Digitālās prasmes iedzīvotājiem, t.sk. jauniešiem" projekta Nr. 2.3.2.1.i./0/1/23/I/CFLA/001 “Sabiedrības digitālo prasmju attīstība” finansējuma saņēmējam mēneša laikā pēc šo noteikumu stāšanās spēkā būs nepieciešams ierosināt Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai grozījumus minētajā projektā un atbrīvot finansējumu augstāk minētajā apmērā. Ekonomikas ministrija uzņemsies projekta līgumsaistības atbalsta sniegšanai 3.1.1.7.i. investīcijas tikai pēc minētā projekta grozījumu veikšanas.
Pēc AF finansējuma samazināšanas 5.1.1.2.i investīcijā "Atbalsta instruments pētniecībai un internacionalizācijai", tiks nodrošināta Eiropas Padomes Īstenošanas lēmumā par Latvijas atveseļošanas un noturības plāna ietvaros noteikto rādītāju sasniegšana.
Atbilstoši pārdalītajam AF finansējuma ietaupījumam uz 3.1.1.7.i. investīciju, tiks veikti atbilstoši grozījumi 2022.gada 28.oktobra Līgumā par Eiropas Atveseļošanas fonda finansējuma pārvaldīšanu, tā piešķiršanas, izlietošanas un uzraudzību kārtību un noteikto rādītāju uzskaiti un ievadīšanu Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā, kas noslēgts starp Ekonomikas ministriju un AS "Attīstības finanšu institūcija Altum".
Lai papildus finansējuma piešķīruma gadījumā iesniegtajiem un vērtēšanā esošajiem projektiem saglabātu un nodrošinātu vienlīdzīgus nosacījumus attiecībā uz finansējuma pieejamību pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk - PVN) izmaksām, kas ir būtiski projektu dzīvotspējas nodrošināšanai, tad noteikumu projekta 2.punkts paredz proporcionāli palielināt PVN finansēšanai pieejamo kopējo atmaksāto publisko finansējumu par 2 500 000 euro, to nosakot kopumā līdz līdz 16 500 000 euro.
Novizot papildus AF finansējuma ietaupījumu 12 471 944 euro apmērā, tiks veicināta pieejamu īres mājokļu būvniecība reģionos, nodrošinot vēl papildus 139 dzīvokļu būvniecību.
Lai ievērotu Attīstības finanšu institūcijas likuma 12.panta trešās daļas prasības, protokollēmuma projekts paredz noteikt, ka Ekonomikas ministrija sadarbībā ar akciju sabiedrību "Attīstības finanšu institūcija Altum" izstrādā un ekonomikas ministrs mēneša laikā pēc noteikumu projekta spēkā stāšanās iesniedz Ministru kabinetā programmas rādītāju un sagaidāmo zaudējumu novērtējumu.
Noteikumu projektā paredzētie grozījumi nepasliktina situāciju, bet nodrošina labvēlīgākus nosacījumus projektu iesniedzējiem, jo nodrošina papildus finansējuma pieejamību papildus projektu apstiprināšanai un projektu realizēšanai.
AF finansējums no ietaupījuma tiks pārdalīts 3.1.1.7.i. investīcijai 12 471 944 euro no šādām investīcijām un šādā apmērā (noteikumu projekta 1.punkts):
- 5.1.1.2.i. investīcijas "Atbalsta instruments pētniecībai un internacionalizācijai" 6 011 425 euro apmērā;
- 1.3.1.2.i. investīcijas "Investīcijas plūdu risku mazināšanas infrastruktūrā" 5 000 000 euro apmērā;
- 2.3.2.1.i. investīcijas "Digitālās prasmes iedzīvotājiem, t.sk. jauniešiem" 1 000 000 euro apmērā;
- 3.1.2.1.i. investīcijas "Publisko pakalpojumu un nodarbinātības pieejamības veicināšanas pasākumi cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem" pirmās kārtas "Valsts un pašvaldību ēku vides pieejamības nodrošināšanas pasākumi" 460 519 euro apmērā.
Ekonomikas ministrija, Zemkopības ministrija, Labklājības ministrija un Izglītības un zinātnes ministrija, kuru pārziņā ir minētās investīcijas, neuzņemas turpmākas saistības par AF finansējuma ietaupījumu augstāk minētajā apmērā.
Ekonomikas ministrija, Zemkopības ministrija un Labklājības ministrija, kuru pārziņā ir minētās investīcijas, kuru ietvaros ir konstatēts AF finansējuma ietaupījums, neuzņemas turpmākas saistības par AF finansējuma ietaupījumu augstāk minētajā apmērā. Ievērojot, ka attiecībā uz Izglītības un zinātnes ministrijas 2.3.2.1.i investīciju ir uzņemtas saistības par visu 2.3.2.1.i investīcijai pieejamo summu, Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijai kā 2.3.2.1.i. investīcijas "Digitālās prasmes iedzīvotājiem, t.sk. jauniešiem" projekta Nr. 2.3.2.1.i./0/1/23/I/CFLA/001 “Sabiedrības digitālo prasmju attīstība” finansējuma saņēmējam mēneša laikā pēc šo noteikumu stāšanās spēkā būs nepieciešams ierosināt Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai grozījumus minētajā projektā un atbrīvot finansējumu augstāk minētajā apmērā. Ekonomikas ministrija uzņemsies projekta līgumsaistības atbalsta sniegšanai 3.1.1.7.i. investīcijas tikai pēc minētā projekta grozījumu veikšanas.
Pēc AF finansējuma samazināšanas 5.1.1.2.i investīcijā "Atbalsta instruments pētniecībai un internacionalizācijai", tiks nodrošināta Eiropas Padomes Īstenošanas lēmumā par Latvijas atveseļošanas un noturības plāna ietvaros noteikto rādītāju sasniegšana.
Atbilstoši pārdalītajam AF finansējuma ietaupījumam uz 3.1.1.7.i. investīciju, tiks veikti atbilstoši grozījumi 2022.gada 28.oktobra Līgumā par Eiropas Atveseļošanas fonda finansējuma pārvaldīšanu, tā piešķiršanas, izlietošanas un uzraudzību kārtību un noteikto rādītāju uzskaiti un ievadīšanu Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā, kas noslēgts starp Ekonomikas ministriju un AS "Attīstības finanšu institūcija Altum".
Lai papildus finansējuma piešķīruma gadījumā iesniegtajiem un vērtēšanā esošajiem projektiem saglabātu un nodrošinātu vienlīdzīgus nosacījumus attiecībā uz finansējuma pieejamību pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk - PVN) izmaksām, kas ir būtiski projektu dzīvotspējas nodrošināšanai, tad noteikumu projekta 2.punkts paredz proporcionāli palielināt PVN finansēšanai pieejamo kopējo atmaksāto publisko finansējumu par 2 500 000 euro, to nosakot kopumā līdz līdz 16 500 000 euro.
Novizot papildus AF finansējuma ietaupījumu 12 471 944 euro apmērā, tiks veicināta pieejamu īres mājokļu būvniecība reģionos, nodrošinot vēl papildus 139 dzīvokļu būvniecību.
Lai ievērotu Attīstības finanšu institūcijas likuma 12.panta trešās daļas prasības, protokollēmuma projekts paredz noteikt, ka Ekonomikas ministrija sadarbībā ar akciju sabiedrību "Attīstības finanšu institūcija Altum" izstrādā un ekonomikas ministrs mēneša laikā pēc noteikumu projekta spēkā stāšanās iesniedz Ministru kabinetā programmas rādītāju un sagaidāmo zaudējumu novērtējumu.
Noteikumu projektā paredzētie grozījumi nepasliktina situāciju, bet nodrošina labvēlīgākus nosacījumus projektu iesniedzējiem, jo nodrošina papildus finansējuma pieejamību papildus projektu apstiprināšanai un projektu realizēšanai.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- mājsaimniecības ar nepietiekamiem ienākumiem
Ietekmes apraksts
tiks nodrošināta papildus jaunu zemas īres mājokļu būvniecība un pieejamība mājsaimniecībām
Juridiskās personas
- nekustamā īpašuma attīstītāji
Ietekmes apraksts
tiks nodrošināts papildus finansējums zemas īres maksas mājokļu būvniecības projektu realizēšanai reģionos
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
tiks veicināta mājokļu pieejamība
2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Nē2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Nē2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Nē2.2.5. uz konkurenci:
Nē2.2.6. uz nodarbinātību:
Jā
Ietekmes apraksts
Papildus finansējuma nodrošināšana veicinās mājokļu būvniecību un īres mājokļu pieejamību reģionos, kas savukārt būtiski darbinieku piesaistei un nodarbinātības pieaugumam.
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
12 471 944
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
12 471 944
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
12 471 944
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
12 471 944
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Pārdalāmā AF finansējuma apmērs 12 471 944 euro noteikts, pamatojoties uz ES fondu tematiskās komitejas 2025.gada 29.maija protokola 2.1.2.apakšpunktu.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Ekonomikas ministrija 2025.gadā pieprasīs nepieciešamo finansējumu 12 471 944 euro apmērā no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmas "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai".
AF finansējums no ietaupījuma tiks pārdalīts 3.1.1.7.i. investīcijai 12 471 944 euro no šādām investīcijām un šādā apmērā:
- 5.1.1.2.i. investīcijas "Atbalsta instruments pētniecībai un internacionalizācijai" 6 011 425 euro apmērā;
- 1.3.1.2.i. investīcijas "Investīcijas plūdu risku mazināšanas infrastruktūrā" 5 000 000 euro apmērā;
- 2.3.2.1.i. investīcijas "Digitālās prasmes iedzīvotājiem, t.sk. jauniešiem" 1 000 000 euro apmērā;
- 3.1.2.1.i. investīcijas "Publisko pakalpojumu un nodarbinātības pieejamības veicināšanas pasākumi cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem" pirmās kārtas "Valsts un pašvaldību ēku vides pieejamības nodrošināšanas pasākumi" 460 519 euro apmērā.
AF finansējums no ietaupījuma tiks pārdalīts 3.1.1.7.i. investīcijai 12 471 944 euro no šādām investīcijām un šādā apmērā:
- 5.1.1.2.i. investīcijas "Atbalsta instruments pētniecībai un internacionalizācijai" 6 011 425 euro apmērā;
- 1.3.1.2.i. investīcijas "Investīcijas plūdu risku mazināšanas infrastruktūrā" 5 000 000 euro apmērā;
- 2.3.2.1.i. investīcijas "Digitālās prasmes iedzīvotājiem, t.sk. jauniešiem" 1 000 000 euro apmērā;
- 3.1.2.1.i. investīcijas "Publisko pakalpojumu un nodarbinātības pieejamības veicināšanas pasākumi cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem" pirmās kārtas "Valsts un pašvaldību ēku vides pieejamības nodrošināšanas pasākumi" 460 519 euro apmērā.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Noteikumu projekts izstrādāts, pamatojoties uz ES fondu tematiskās komitejas 2025.gada 29.maija protokola 2.1.2.apakšpunktu, kas paredz AF ietaupījumu pārdalīt Ekonomikas ministrijas zemas īres maksas mājokļu būvniecības atbalsta programmai 3.1.1.7.i. investīcijas ietvaros.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Noteikumu projekts sniegs ieguldījumu Latvijas Nacionālā attīstības plāna 2021.-2027.gadam rādītāja Nr.347 "Ekspluatācijā
pieņemto jauno dzīvokļu skaits gadā" sasniegšanā.
pieņemto jauno dzīvokļu skaits gadā" sasniegšanā.
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
