25-TA-798: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 3. decembra noteikumos Nr. 582 "Kārtība, kādā īsteno valsts atbalsta programmu par aizdevumu piešķiršanu apgrozāmo līdzekļu iegādei lauksaimniecības, mežsaimniecības, zvejniecības un akvakultūras nozarē"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 3. decembra noteikumos Nr. 582 "Kārtība, kādā īsteno valsts atbalsta programmu par aizdevumu piešķiršanu apgrozāmo līdzekļu iegādei lauksaimniecības, mežsaimniecības, zvejniecības un akvakultūras nozarē"" sagatavots, pamatojoties uz Attīstības finanšu institūcijas likuma 12. panta ceturto daļu un Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta ceturto daļu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Tiesību akta projekta mērķis ir noteikt kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu primārās lauksaimniecības produkcijas ražotājiem Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna 2023.–2027. gadam (turpmāk – KLP SP) intervencē "Aizdevumi apgrozāmo līdzekļu iegādei".
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2019. gada 3. decembra noteikumi Nr. 582 "Kārtība, kādā īsteno valsts atbalsta programmu par aizdevumu piešķiršanu apgrozāmo līdzekļu iegādei lauksaimniecības, mežsaimniecības, zvejniecības un akvakultūras nozarē" (turpmāk – noteikumi Nr.582) nosaka kārtību, kādā attīstības finanšu institūcija "Altum" (turpmāk – sabiedrība "Altum") piešķir valsts atbalstu aizdevumu veidā apgrozāmo līdzekļu iegādei minētajās nozarēs, lai nodrošinātu tiem apgrozāmo līdzekļu finansējumu, sekmētu lauksaimnieciskās ražošanas un uzņēmējdarbības nepārtrauktību, kā arī mazinātu ārējo apstākļu (piemēram, ražošanas resursu cenu kāpuma, tirgus svārstību, klimatisko apdraudējumu u. c.) negatīvo ietekmi uz uzņēmumu darbību. Atbalsts tiek piešķirts de minimis atbalsta veidā, ievērojot atbilstošos Eiropas Savienības tiesību aktus par de minimis atbalsta piešķiršanu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lauksaimniecības nozare pēdējos gados ir saskārusies ar lielām problēmām, jo ražošanas resursu izmaksas strauji palielinās, ievērojami pārsniedzot saražotās produkcijas cenu kāpumu. Vienlaikus klimata pārmaiņu radītais apdraudējums nozīmīgi ietekmē saimniecību ekonomisko stabilitāti un dzīvotspēju, tā ka palielinās nepieciešamība pēc papildu finanšu resursiem.
Lai uzlabotu primāro ražotāju piekļuvi apgrozāmajiem līdzekļiem, tiek ieviesta valsts un Eiropas Savienības intervence LA 4.1.5.4. "Aizdevumi apgrozāmo līdzekļu iegādei".
Intervence paredz 3 000 000 euro piešķiršanu no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (turpmāk – ELFLA) saistībā ar KLP SP, papildinot jau esošo valsts atbalsta programmu aizdevumu piešķiršanai apgrozāmo līdzekļu iegādei lauksaimniecības, mežsaimniecības, zvejniecības un akvakultūras nozarē. Programma turpinās darboties saskaņā ar KLP SP nosacījumiem, apvienojot valsts un ELFLA finansējumu.
Aizdevumus turpinās izsniegt sabiedrība "Altum" ar iespējami zemāko procentu likmi. De minimis regulējums neattieksies uz finansējumu, kas piešķirts primārajiem lauksaimniecības produkcijas ražotājiem saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulas (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013, (turpmāk – Regula 2021/2115) nosacījumiem, tādējādi samazinot administratīvo slogu atbilstošajiem primārajiem ražotājiem.
Lai uzlabotu primāro ražotāju piekļuvi apgrozāmajiem līdzekļiem, tiek ieviesta valsts un Eiropas Savienības intervence LA 4.1.5.4. "Aizdevumi apgrozāmo līdzekļu iegādei".
Intervence paredz 3 000 000 euro piešķiršanu no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (turpmāk – ELFLA) saistībā ar KLP SP, papildinot jau esošo valsts atbalsta programmu aizdevumu piešķiršanai apgrozāmo līdzekļu iegādei lauksaimniecības, mežsaimniecības, zvejniecības un akvakultūras nozarē. Programma turpinās darboties saskaņā ar KLP SP nosacījumiem, apvienojot valsts un ELFLA finansējumu.
Aizdevumus turpinās izsniegt sabiedrība "Altum" ar iespējami zemāko procentu likmi. De minimis regulējums neattieksies uz finansējumu, kas piešķirts primārajiem lauksaimniecības produkcijas ražotājiem saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulas (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013, (turpmāk – Regula 2021/2115) nosacījumiem, tādējādi samazinot administratīvo slogu atbilstošajiem primārajiem ražotājiem.
Risinājuma apraksts
Grozījumi Ministru kabineta noteikumos Nr. 582 ir šādi:
1) papildināts noteikumu nosaukums, ietverot atsauci uz Eiropas Savienības atbalstu;
2) lai nodrošinātu konsekvenci ar citiem Ministru kabineta noteikumiem, kuros paredzēts valsts un Eiropas Savienības atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai, deleģējuma tiesiskais pamats papildināts ar Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta ceturto daļu;
3) 1. punkts papildināts ar atsauci uz KLP SP intervenci "Aizdevumi apgrozāmo līdzekļu iegādei";
4) 2. punkts papildināts ar atsauci uz Ministru kabineta 2024. gada 24. oktobra noteikumiem Nr. 687 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas vispārējā kārtība lauku attīstībai finanšu instrumentu veidā 2023.–2027. gada plānošanas periodā", kas regulē finanšu instrumentu pasākumus;
5) 2.1. apakšpunktā atbilstoši KLP SP ietverta norma, ka aizdevumi primārajiem lauksaimniecības produkcijas ražotājiem tiek izsniegti Latvijas teritorijā, izņemot valstspilsētās;
6) izveidots jauns 2.1.1. apakšpunkts, kurā noteikts, ka primārajiem lauksaimniecības produkcijas ražotājiem aizdevumi izsniedzami saskaņā ar Regulu 2021/2115;
7) izveidots jauns 2.1.2. apakšpunkts, kas paredz papildu iespēju aizdevumu piešķirt kā de minimis atbalstu atbilstoši Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulai (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (turpmāk Regula – Nr. 1408/2013), ja tas netiek finansēts Regulā 2021/2115 noteiktajā kārtībā;
8) 2.2., 2.3. un 2.4. apakšpunkts papildināti ar atsaucēm uz de minimis regulām, kas piemērojamas atbalsta piešķiršanai zvejniecības un akvakultūras produkcijas ražotājiem un apstrādātājiem atbilstoši Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regulai (ES) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (turpmāk – Regula Nr. 717/2014) un atbilstīgām kooperatīvajām sabiedrībām un ražotāju organizācijām saskaņā ar Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulu (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Regula 2023/2831);
9) 5.6. apakšpunktā aizdevumiem papildus esošajiem finansējuma avotiem paredzēti 3 000 000 euro no KLP SP ELFLA finansējuma, līdz ar to 5. punkta pirmais teikums “valsts atbalsta programmas finansējums” aizstāts ar “pieejamais finansējums aizdevumiem”, lai precīzi atspoguļotu, ka aizdevumu finansēšanai tiek izmantoti gan valsts budžeta līdzekļi, gan ELFLA resursi, nevis tikai valsts atbalsta programmas ietvaros piešķirtais finansējums;
10) lai nodrošinātu vienotu pieeju programmas finansējuma pārvaldībai, 5.1. punkts papildināts ar atsauci uz 5.6. apakšpunktu. Attiecībā uz visiem 5.1 punktā minētajiem finansējuma avotiem ir jāievēro Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, (turpmāk – Regula 2021/1060) 68. panta 4. punktā noteiktās prasības;
11) noteikumi papildināti ar jaunu 5.2 punktu, kurā noteikts, ka 5.1., 5.2., 5.3., 5.5. un 5.6. apakšpunktā minēto finansējumu izmanto aizdevumu izsniegšanai primārās lauksaimniecības produkcijas ražotājiem saskaņā ar Regulu 2021/2115;
12) ar jauno 5.3 punktu noteikts, ka 5.1., 5.2., 5.3., 5.4. un 5.5. apakšpunktā minēto finansējumu izmanto aizdevumu izsniegšanai, uzskaitot to kā de minimis atbalstu attiecīgi lauksaimniecības, zvejniecības un akvakultūras nozarēs, vai arī atbilstīgām kooperatīvajām sabiedrībām un atzītām ražotāju organizācijām atbilstoši Regulai 2023/2831;
13) ar jauno 5.4 punktu noteikts, ka sabiedrība "Altum" ievēro Regulas 2021/1060 59. panta 9. punktā noteiktās prasības;
14) svītrots 9.–11. punkts, kā arī precizēts 12. punkts, 13.2. apakšpunkts un 15. punkts, nodrošinot to atbilstību de minimis regulējumam;
15) noteikumi papildināti ar jaunu 18.¹ punktu, kurā noteikts, ka atbalsta kopējais apmērs, piešķirot to saskaņā ar Regulu 2021/2115, nedrīkst pārsniegt 200 000 euro trīs fiskālo gadu laikā;
16) 21.2 punkts papildināts ar nosacījumu, ka iespēja aizdevumu izmantot 2023. gadā radušos saistību segšanai nav piemērojama aizdevumiem, kas tiek izsniegti saskaņā ar Regulu (ES) 2021/2115;
17) 22. punkts ir papildināts, nosakot, ka aizdevumiem, kas izsniegti saskaņā ar Regulu 2021/2115, aizdevuma un restrukturizācijas termiņš ir 2029. gada 31. decembris.
Atbalsta demarkācija starp Ministru kabineta noteikumu projektu un Ministru kabineta 2009. gada 15. septembra noteikumiem Nr. 1065 "Noteikumi par aizdevumiem sīko (mikro), mazo un vidējo saimnieciskās darbības veicēju un lauksaimniecības un mežsaimniecības pakalpojumu kooperatīvo sabiedrību attīstības veicināšanai" (turpmāk – noteikumi Nr. 1065) tiek nodrošināta, pamatojoties uz aizdevumu mērķiem, apmēriem un pieejamību dažādās atbalsta programmās. Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr. 582 aizdevumi apgrozāmajiem līdzekļiem primārās lauksaimniecības, zvejniecības un akvakultūras produkcijas ražotājiem, apstrādātājiem, atbilstīgajām kooperatīvajām sabiedrībām un ražotāju organizācijām tiek piešķirti apmērā no 7 000 līdz 1 000 000 euro, savukārt atbilstīgām kooperatīvajām sabiedrībām lauksaimniecības nozarē – līdz 2 850 000 euro. Ja komersants neatbilst šiem nosacījumiem vai nevar saņemt aizdevumu arī saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumiem Nr. 446 "Noteikumi par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gada plānošanas periodā" (maksimālais aizdevuma apmērs – 250 000 euro), tad finansējums var tikt piešķirts saskaņā ar noteikumiem Nr. 1065, kas paredz plašākas iespējas MVU attīstības atbalstam, tostarp lielāka apjoma investīciju aizdevumu piešķiršanu līdz 5 miljoniem euro. Šāda kārtība praksē nodrošina abu programmu darbības nošķiršanu un izslēdz atbalsta pārklāšanos.
1) papildināts noteikumu nosaukums, ietverot atsauci uz Eiropas Savienības atbalstu;
2) lai nodrošinātu konsekvenci ar citiem Ministru kabineta noteikumiem, kuros paredzēts valsts un Eiropas Savienības atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai, deleģējuma tiesiskais pamats papildināts ar Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta ceturto daļu;
3) 1. punkts papildināts ar atsauci uz KLP SP intervenci "Aizdevumi apgrozāmo līdzekļu iegādei";
4) 2. punkts papildināts ar atsauci uz Ministru kabineta 2024. gada 24. oktobra noteikumiem Nr. 687 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas vispārējā kārtība lauku attīstībai finanšu instrumentu veidā 2023.–2027. gada plānošanas periodā", kas regulē finanšu instrumentu pasākumus;
5) 2.1. apakšpunktā atbilstoši KLP SP ietverta norma, ka aizdevumi primārajiem lauksaimniecības produkcijas ražotājiem tiek izsniegti Latvijas teritorijā, izņemot valstspilsētās;
6) izveidots jauns 2.1.1. apakšpunkts, kurā noteikts, ka primārajiem lauksaimniecības produkcijas ražotājiem aizdevumi izsniedzami saskaņā ar Regulu 2021/2115;
7) izveidots jauns 2.1.2. apakšpunkts, kas paredz papildu iespēju aizdevumu piešķirt kā de minimis atbalstu atbilstoši Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulai (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (turpmāk Regula – Nr. 1408/2013), ja tas netiek finansēts Regulā 2021/2115 noteiktajā kārtībā;
8) 2.2., 2.3. un 2.4. apakšpunkts papildināti ar atsaucēm uz de minimis regulām, kas piemērojamas atbalsta piešķiršanai zvejniecības un akvakultūras produkcijas ražotājiem un apstrādātājiem atbilstoši Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regulai (ES) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (turpmāk – Regula Nr. 717/2014) un atbilstīgām kooperatīvajām sabiedrībām un ražotāju organizācijām saskaņā ar Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulu (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Regula 2023/2831);
9) 5.6. apakšpunktā aizdevumiem papildus esošajiem finansējuma avotiem paredzēti 3 000 000 euro no KLP SP ELFLA finansējuma, līdz ar to 5. punkta pirmais teikums “valsts atbalsta programmas finansējums” aizstāts ar “pieejamais finansējums aizdevumiem”, lai precīzi atspoguļotu, ka aizdevumu finansēšanai tiek izmantoti gan valsts budžeta līdzekļi, gan ELFLA resursi, nevis tikai valsts atbalsta programmas ietvaros piešķirtais finansējums;
10) lai nodrošinātu vienotu pieeju programmas finansējuma pārvaldībai, 5.1. punkts papildināts ar atsauci uz 5.6. apakšpunktu. Attiecībā uz visiem 5.1 punktā minētajiem finansējuma avotiem ir jāievēro Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, (turpmāk – Regula 2021/1060) 68. panta 4. punktā noteiktās prasības;
11) noteikumi papildināti ar jaunu 5.2 punktu, kurā noteikts, ka 5.1., 5.2., 5.3., 5.5. un 5.6. apakšpunktā minēto finansējumu izmanto aizdevumu izsniegšanai primārās lauksaimniecības produkcijas ražotājiem saskaņā ar Regulu 2021/2115;
12) ar jauno 5.3 punktu noteikts, ka 5.1., 5.2., 5.3., 5.4. un 5.5. apakšpunktā minēto finansējumu izmanto aizdevumu izsniegšanai, uzskaitot to kā de minimis atbalstu attiecīgi lauksaimniecības, zvejniecības un akvakultūras nozarēs, vai arī atbilstīgām kooperatīvajām sabiedrībām un atzītām ražotāju organizācijām atbilstoši Regulai 2023/2831;
13) ar jauno 5.4 punktu noteikts, ka sabiedrība "Altum" ievēro Regulas 2021/1060 59. panta 9. punktā noteiktās prasības;
14) svītrots 9.–11. punkts, kā arī precizēts 12. punkts, 13.2. apakšpunkts un 15. punkts, nodrošinot to atbilstību de minimis regulējumam;
15) noteikumi papildināti ar jaunu 18.¹ punktu, kurā noteikts, ka atbalsta kopējais apmērs, piešķirot to saskaņā ar Regulu 2021/2115, nedrīkst pārsniegt 200 000 euro trīs fiskālo gadu laikā;
16) 21.2 punkts papildināts ar nosacījumu, ka iespēja aizdevumu izmantot 2023. gadā radušos saistību segšanai nav piemērojama aizdevumiem, kas tiek izsniegti saskaņā ar Regulu (ES) 2021/2115;
17) 22. punkts ir papildināts, nosakot, ka aizdevumiem, kas izsniegti saskaņā ar Regulu 2021/2115, aizdevuma un restrukturizācijas termiņš ir 2029. gada 31. decembris.
Atbalsta demarkācija starp Ministru kabineta noteikumu projektu un Ministru kabineta 2009. gada 15. septembra noteikumiem Nr. 1065 "Noteikumi par aizdevumiem sīko (mikro), mazo un vidējo saimnieciskās darbības veicēju un lauksaimniecības un mežsaimniecības pakalpojumu kooperatīvo sabiedrību attīstības veicināšanai" (turpmāk – noteikumi Nr. 1065) tiek nodrošināta, pamatojoties uz aizdevumu mērķiem, apmēriem un pieejamību dažādās atbalsta programmās. Saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem Nr. 582 aizdevumi apgrozāmajiem līdzekļiem primārās lauksaimniecības, zvejniecības un akvakultūras produkcijas ražotājiem, apstrādātājiem, atbilstīgajām kooperatīvajām sabiedrībām un ražotāju organizācijām tiek piešķirti apmērā no 7 000 līdz 1 000 000 euro, savukārt atbilstīgām kooperatīvajām sabiedrībām lauksaimniecības nozarē – līdz 2 850 000 euro. Ja komersants neatbilst šiem nosacījumiem vai nevar saņemt aizdevumu arī saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumiem Nr. 446 "Noteikumi par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gada plānošanas periodā" (maksimālais aizdevuma apmērs – 250 000 euro), tad finansējums var tikt piešķirts saskaņā ar noteikumiem Nr. 1065, kas paredz plašākas iespējas MVU attīstības atbalstam, tostarp lielāka apjoma investīciju aizdevumu piešķiršanu līdz 5 miljoniem euro. Šāda kārtība praksē nodrošina abu programmu darbības nošķiršanu un izslēdz atbalsta pārklāšanos.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- primārās lauksaimniecības produkcijas ražotāji
Ietekmes apraksts
Uzlabos pieeju apgrozāmajiem līdzekļiem
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Noteikumu projektam nav papildu ietekmes uz valsts budžetu, jo 3 000 000 euro tiks novirzīti no Latvijas Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna 2023.–2027. gadam Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) piešķirtā publiskā finansējuma intervences LA 4.1.5.4. "Aizdevumi apgrozāmo līdzekļu iegādei" ietvaros. Šie līdzekļi tiks ieskaitīti akciju sabiedrības "Altum" budžetā kā ilgtermiņa saistības pret Zemkopības ministriju, un tie paredzēti programmas īstenošanai kā 100 procentu ELFLA finansējums.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
2021R2115
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regula (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1408
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulai (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0717
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regula (ES) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2831
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1060
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regula (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
vispārīga atsauce
4., 16. un 17.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
80.panta 3.punkts
16.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulai (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
vispārīga atsauce
4., 13. un 15.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
1.panta 1.punkts
14.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
3.panta 2. un 3.punkts
15.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
2.panta 2.punkts
15.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
7.panta 4.punkts
18.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
8.pants
18.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regula (ES) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
vispārīga atsauce
4., 13. un 15.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
3.panta 2.a un 3.punkts
15.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
2.panta 2.punkts
15.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
7.panta 4.punkts
18.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
8.pants
18.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
vispārīga atsauce
4., 13. un 15.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
3.panta 2.punkts
15.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
2.panta 2.punkts
15.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
7.panta 3.punkts
18.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
8.pants
18.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
68.panta 4.punkts
6.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
59.panta 9.punkts
9.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
63.panta 2.punkts
18.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
-Nevalstiskās organizācijas
-Cits
-6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
