Anotācija (ex-ante)

24-TA-2195: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Rīgas pilsētas meža fonds" Garkalnes pagastā, Ropažu novadā, daļas pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Likums) 9. panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanai atsavināt nekustamā īpašuma "Rīgas pilsētas meža fonds" (kadastra Nr. 8060 006 0334) daļu – zemes vienību (kadastra apzīmējums 8060 010 0642) 0,12 ha platībā, zemes vienību (kadastra apzīmējums 8060 010 0643) 0,1 ha platībā un zemes vienību (kadastra apzīmējums 8060 010 0644) 0,0176 ha platībā – Garkalnes pagastā, Ropažu novadā (pirms sadales zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 8060 010 0523).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Īstenojot Rail Baltica projektu, nepieciešams atsavināt īpašniekam piederoša nekustamā īpašuma "Rīgas pilsētas meža fonds" Garkalnes pagastā, Ropažu novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8060 006 0334) (turpmāk – Nekustamais īpašums) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8060 010 0642) 0,12 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8060 010 0643) 0,1 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8060 010 0644) 0,0176 ha platībā (turpmāk – Zemes vienības vai Nekustamā īpašuma daļa).
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 "Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu". Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Saskaņā ar pilnsabiedrības "RB Latvija" veiktās izpētes "Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica Latvijas posma detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums" tehniskajiem risinājumiem un to detalizāciju būvprojektā Rail Baltica trases robeža skar Nekustamā īpašuma daļu.
Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt Nekustamā īpašuma daļu:
zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 8060 010 0642 0,12 ha platībā, kas ir nepieciešama pašvaldības nozīmes ceļa būvniecībai (pašvaldības ceļa nodalījuma josla);
zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 8060 010 0643 0,1 ha platībā, kas ir nepieciešama valsts nozīmes ceļa būvniecībai (ceļa nodalījuma josla);
zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 8060 010 0644 0,0176 ha platībā, kas ir nepieciešama Rail Baltica projekta dzelzceļa infrastruktūras publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslas izbūvei.
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši akciju sabiedrības "RB Rail” (turpmāk – RB Rail AS) sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi, atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15. panta pirmajā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums, un likuma "Par autoceļiem" 4. panta regulējumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums reģistrēts Rīgas rajona tiesas Garkalnes pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 2424. Īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu nostiprinātas juridiskajai personai (turpmāk – Nekustamā īpašuma īpašnieks).
Nekustamais īpašums pirms zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8060 010 0523 sadales sastāvēja no 64 zemes vienībām, pēc zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8060 010 0523) sadales sastāv no 68 zemes vienībām. Zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8060 010 0523) sadales rezultātā izveidotas piecas jaunas zemes vienības:
1) zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 8060 010 0640, platība – 0,59 ha;
2) zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 8060 010 0641, platība – 0,4 ha;
3) zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 8060 010 0642, platība – 0,12 ha;
4) zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 8060 010 0643, platība – 0,1 ha;
5) zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 8060 010 0644, platība – 0,0176 ha.
Nekustamā īpašuma daļa ir neapbūvēta.
Zemesgrāmatā Nekustamā īpašuma daļai nav reģistrētas ķīlas tiesības vai hipotēkas, piedziņas atzīmes, nomas un apbūves tiesības. Saskaņā ar zemesgrāmatas nodalījuma Nr. 2424 III daļas 1. iedaļas "Lietu tiesības, kas apgrūtina nekustamu īpašumu" zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8060 010 0523 (zemes vienības kadastra apzīmējums pirms sadales) reģistrēti šādi apgrūtinājumi:
atzīmes veidā – Autoceļa Garkalne - Alauksts aizsargjosla 60 m/0,26 km - 1,2 ha (30.1. ieraksts);
Noteikts lietošanas tiesību aprobežojums energoapgādes objektu aizsargjoslās, energoapgādes komersanta objektu ierīkošanai, pārbūvei, atjaunošanai un ekspluatācijai – zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8060 010 0523. Pamats: 2019. gada 16. decembra līgums Nr. SR14-19-655-lī par zemesgabala lietošanas tiesību aprobežojuma noteikšanu (74.1. ieraksts);
Nodibināts braucamā ceļa servitūts zemes vienībā ar kadastra apzīmējumu 8060 010 0523 0,0322 ha platībā (garums 23 m, platums 14 m) par labu nekustamam īpašumam "Reipu mežs", Ropažu pag., Ropažu nov., Ropažu pagasta zemesgrāmata nodalījuma Nr. 100000452557. Pamats: 2021. gada 5. oktobra servitūta līgums Nr. 5-8.1.1_003k_260_21_148 (75.1. ieraksts).
Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – Kadastra informācijas sistēma) atsavināmajai:
zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8060 010 0642 ir reģistrēti šādi apgrūtinājumi: 1) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ar nominālo spriegumu 330 kilovolti, ja tā šķērso meža teritoriju – 0,0031 ha; 2) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts reģionālajiem autoceļiem lauku apvidos – 0,09 ha; 3) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ar nominālo spriegumu no 10 līdz 20 kilovoltiem, ja tā šķērso meža teritoriju – 0,05 ha. Zemes vienības lietošanas mērķis ir "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101), platība 0,12 ha, platības sadalījums pa lietošanas veidiem: mežu platība – 0,12 ha;
zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8060 010 0643 ir reģistrēti šādi apgrūtinājumi: 1) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ar nominālo spriegumu 330 kilovolti, ja tā šķērso meža teritoriju – 0,07 ha; 2) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektronisko sakaru tīklu gaisvadu līniju – 0,002 ha; 3) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts reģionālajiem autoceļiem lauku apvidos – 0,1 ha. Zemes vienības lietošanas mērķis ir "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101), platība 0,1 ha, platības sadalījums pa lietošanas veidiem: 1) mežu platība – 0,05 ha; 2) zemes zem ceļiem platība – 0,01 ha; 3) pārējās zemes platība – 0,04 ha;
zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8060 010 0644 ir reģistrēts šāds apgrūtinājums – ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts reģionālajiem autoceļiem lauku apvidos – 0,0176 ha. Zemes vienības lietošanas mērķis ir "Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā" (kods 1101), platība 0,0176 ha, platības sadalījums pa lietošanas veidiem: 1) mežu platība – 0,0095 ha; 2) zemes zem ceļiem platība – 0,0081 ha.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
Nodalot Rail Baltica projektam nepieciešamo Nekustamā īpašuma daļu, atlikumā veidojas zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 8060 010 0640 0,59 ha platībā un zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 8060 010 0641 0,40 ha platībā, kas atbilstoši Ropažu novada pašvaldības 2023. gada 29. augusta vēstulē Nr. RN/2023/4.2-2/1744 sniegtajam atzinumam neatbilst Garkalnes novada teritorijas plānojuma 2013.-2024. gadam ar 2015. gada grozījumiem (1.0 redakcija) Teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumu 220. punktam, kas nosaka, ka jaunveidojamās zemes vienības minimālajai platībai jābūt 2 ha. Nekustamā īpašuma īpašnieks ir izteicis vēlmi paturēt savā īpašumā zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 8060 010 0640 0,59 ha platībā un zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 8060 010 0641 0,4 ha platībā.
Atbilstoši par projektēšanu atbildīgās RB Rail AS sniegtajai informācijai, Nekustamā īpašuma atlikušajai daļai – zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8060 010 0640) 0,59 ha platībā un zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējum 8060 010 0641) 0,4 ha platībā tiks nodrošināta piekļuve no projektētā valstij piederoša pašvaldības nozīmes ceļa.
Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 "Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu" 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2024. gada 12. septembra lēmumu Nr. 03.1-14/3170 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma "Rīgas pilsētas meža fonds" Garkalnes pagastā, Ropažu novadā, kadastra Nr. 8060 006 0334, daļu, nosakot to 950,90 EUR (deviņi simti piecdesmit euro un deviņdesmit centi), kas atbilst atsavināmo zemes vienību tirgus vērtībai.
Uz atsavināmās Nekustamā īpašuma daļas esošos kokus Nekustamā īpašuma īpašnieks izcirtīs pats un paturēs tos sava īpašumā, par tā izpildes termiņu vienojoties Nekustamā īpašuma pirkuma līgumā, ņemot vērā Rail Baltica projekta īstenošanas uzsākšanas termiņus konkrētajā Rail Baltica projekta posmā. Nekustamā īpašuma daļas vērtējumā iekļautā mežaudzes vērtība netiek iekļauta atlīdzības apmērā.
No Nekustamā īpašuma īpašnieka ir saņemta rakstiska piekrišana Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanai un atlīdzības apmēram pirms zemes kadastrālo darbu pabeigšanas Nekustamā īpašuma zemes vienībā ar kadastra apzīmējumu 8060 010 0523. Nekustamā īpašuma īpašnieks tika informēts, ka atlīdzības apmērs tiks precizēts, piemērojot zemes viena kvadrātmetra tirgus vērtību, ja kadastrālās uzmērīšanas rezultātā, realizējot zemes ierīcības projektu, mainīsies Nekustamā īpašuma sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8060 010 0523 atsavināmo daļu platības. Pēc zemes kadastrālo darbu pabeigšanas Nekustamā īpašuma īpašnieks mutiski ir informēts par precizēto atsavināmo Nekustamā īpašuma daļu un tās apmēru. Nekustamā īpašuma īpašnieks nav izteicis iebildumus par precizēto atlīdzības apmēru.
Saskaņā ar Likuma 27. panta pirmajā daļā noteikto Nekustamā īpašuma īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija atsavināto Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros pēc būvdarbu pabeigšanas un inženierbūves nodošanas ekspluatācijā plānots attiecīgo izveidoto nekustamo īpašumu – zemes vienību un uz tās izbūvēto pašvaldības nozīmes autoceļu – nodot pašvaldības īpašumā saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta un likuma "Par autoceļiem" 4.panta trešās daļas noteikumiem.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt nekustamā īpašuma "Rīgas pilsētas meža fonds" Garkalnes pagastā, Ropažu novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8060 006 0334) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8060 010 0642) 0,12 ha platībā, zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8060 010 0643) 0,1 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8060 010 0644) 0,0176 ha platībā – Garkalnes pagastā, Ropažu novadā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļā noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums. Likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļu aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

Nosaukums
-
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļas nepieciešamība sabiedrības vajadzībām konstatēta Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā.

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama  transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma īpašnieku, kuram piederošā Nekustamā īpašuma daļa atsavināma sabiedrības vajadzībām.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu un pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2020. gada 13. novembrī starp RB Rail AS un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas".

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk