Anotācija (ex-ante)

22-TA-1229: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta maksas pakalpojumu cenrādis" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts ir izstrādāts saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 5.panta devīto daļu, kurā noteikts, ka Ministru kabinets izdod noteikumus par valsts tiešās pārvaldes iestāžu sniegto maksas pakalpojumu cenrāžu apstiprināšanu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekta mērķis ir aktualizēt “Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta maksas pakalpojumu cenrādis” (turpmāk – Noteikumu projekts) atbilstoši pakalpojumu izpildes faktiskajām izmaksām.
Spēkā stāšanās termiņš
01.07.2022.
Pamatojums
Lai ar 01.07.2022. NMPD varētu piemērot jaunās cenas un ietvertos jaunos maksas pakalpojuma veidus, piemēram,  pirmās palīdzības kursu nodrošināšanai t.sk. attālināto kursu iespējas.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Ministru kabineta 2009.gada 15.decembra noteikumu Nr.1480 „Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta nolikums” 5.5.apakšpunktu  (turpmāk – NMPD) ir tiesības iekasēt maksu par NMPD sniegtajiem maksas pakalpojumiem saskaņā ar maksas pakalpojumu cenrādi, saņemt ziedojumus, dāvinājumus un ārvalstu finansiālo palīdzību.
Ņemot vērā to, ka ir būtiski mainījušās (samazinājušās vai palielinājušās) tiešās vai netiešās izmaksas, kuras veido maksas pakalpojumu izcenojumus, kā rezultātā nepieciešams noteikumus izteikt jaunā redakcijā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Grozījumi noteikumos ir nepieciešami, jo atbilstoši Ministru kabineta 2020.gada 22.septembra sēdes protokolaNr.55 38.§ un Ministru kabineta 2021.gada 24.septembra sēdes protokola Nr.63 1.§ 2.punktam, ir veiktas izmaiņas NMPD ārstniecības personu un neatliekamās medicīniskās palīdzības brigādes personām, kuras nav ārstniecības personas atlīdzības izmaksai piešķirto līdzekļu apjomā, kam secīgi mainīta NMPD darbinieku darba samaksa. Atlīdzības apmēra izmaiņas ietekmē gandrīz visu noteikumu pielikumā uzrādīto pakalpojumu izmaksu apmērus, proti, vidēji viena pakalpojuma izmaksas pieaug par  8,27%. Līdz ar to ir nepieciešamība grozīt noteikumu pielikumā norādītās pakalpojumu izmaksas. Anotācijas pielikumos tiešajās izmaksās: ir veiktas izmaiņas ārstniecības personu un brigādes operatīvā medicīniskā transportlīdzekļa vadītāju atlīdzībā, kā arī mainīts kopējais izsaukumu skaits gadā un operatīvā medicīniskā transportlīdzekļa vidējais nobraukums vienā izsaukumā kilometros. Netiešajās izmaksās: ir veiktas izmaiņas, jo ir izmaksu pieaugums nemateriālajiem ieguldījumiem par licencēm un programmām, kā arī medicīniskā aprīkojuma un informācijas tehnoloģiju gada izmaksas.
Noteikumu projekts tika izstrādāts pamatojoties uz spēkā esoša Ministru kabineta 2018.gada 21.novembra noteikumu Nr.712 “Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta maksas pakalpojumu cenrādis” bāzes. Stājoties spēkā noteikumu projektam ar 2022.gada 1.jūliju, spēku zaudēs Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumi Nr. 712 "Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta maksas pakalpojumu cenrādis".
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektu ir nepieciešams izstrādāt, lai NMPD pēc iespējas ātrāk būtu tiesīgs saņemt samaksu no pakalpojumu saņēmējiem, atbilstoši NMPD patērētajiem resursiem un faktiskajām izmaksām par sniegtajiem publiskajiem pakalpojumiem.
Atbilstoši Pievienotās vērtības nodokļa likuma 3.panta astotajai daļai Neatliekamās medicīniskās palīdzības pakalpojumiem nepiemēro PVN, jo NMPD, saskaņā ar Valsts iestādes pārvaldes likumu pilda tiem deleģētus valsts pārvaldes uzdevumus – organizēt un nodrošināt neatliekamo medicīnisko palīdzību iedzīvotājiem pirms slimnīcas etapā, kā arī plānot katastrofu medicīnas sistēmas darbību, organizēt un nodrošināt neatliekamo medicīnisko palīdzību ārkārtas medicīniskajās situācijās un katastrofās, kā arī gadījumā, ja nepieciešamais medicīniskās palīdzības apjoms pārsniedz ārstniecības iestādes resursu iespējas. Savukārt PVN atbrīvojuma piemērošana atbilstoši Pievienotās vērtības nodokļa likuma 52.panta pirmās daļas 3.punkta “a” apakšpunktam, saistāma ar Ministru kabineta noteikumiem Nr.17 “Pievienotās vērtības nodokļa likuma normu piemērošanas kārtība un atsevišķas prasības pievienotās vērtības nodokļa maksāšanai un administrēšanai” 1.pielikumā 34.punktā noteiktajam, ka medicīnas pakalpojumi, kurus neapliek ar pievienotās vērtības nodokli, sevī ietver arī Neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegtos pakalpojumus.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Fiziskās personas, kuras izmantos NMPD sniegtos maksas pakalpojumus.
2020.gadā NMPD nodrošinājis sekojošus maksas pakalpojumus (atbilstoši izsniegtiem rēķiniem):
1.Neatliekamās medicīniskās palīdzības brigādes izsaukums pie personas medicīniskās palīdzības sniegšanai, kas nav uzskatāma par neatliekamu 2666 izsaukumi (no tiem apmaksāti 37%)­­­­.
2.Neatliekamās medicīniskās palīdzības brigādes izsaukums pie personas, kura nesaņem no valsts budžeta apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus, neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanai 1242 izsaukumi (no tiem apmaksāti 71%).
3.Pacienta transportēšana uz nākamo tuvāko stacionāru, kurā var sniegt atbilstošu neatliekamo medicīnisko palīdzību, pēc pacienta pieprasījuma, ja pacientam nav medicīnisku kontrindikāciju 194 (no tiem apmaksāti 94%). Pacienta medicīniskā transportēšana plānveida 253 (no tiem samaksāti 99%)
NMP dienesta dati maksas pakalpojumus saņēmušajām personām 2020.gadā liecina, ka 66,5% no izsaukumiem ir pie sievietēm, 32% ir pie vīriešiem, 1,5% gadījumos dzimums netika norādīts.
Analizējot NMP dienesta maksas pakalpojumu saņēmēju vecuma struktūru, no visiem izsaukumiem 2020.gadā 6,2% izsaukumi bijuši pie pacientiem vecumā līdz 20 gadiem, 34,2% - vecumā no 21 līdz 40 gadiem, 38,2% - vecumā no 41 līdz 60 gadiem, 15,3% vecumā no 61 līdz 80 gadiem, 4,4% - vecumā virs 80 gadiem, 1,7% gadījumos vecums nav norādīts.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Juridiskās personas, kuras izmantos NMPD sniegtos maksas pakalpojumus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
603 691
51 996
603 691
103 991
603 691
103 991
103 991
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
603 691
51 996
603 691
103 991
603 691
103 991
103 991
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
603 691
51 996
603 691
103 991
603 691
103 991
103 991
2.1. valsts pamatbudžets
603 691
51 996
603 691
103 991
603 691
103 991
103 991
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Saskaņā ar likumu „Par valsts budžetu 2022.gadam” valsts budžeta apakšprogramma, no kuras plānots finansēt  noteikumu izpildi – 39.00.00 "Specializētā veselības aprūpes nodrošināšana" apakšprogramma 39.04.00 "Neatliekamā medicīniskā palīdzība". 2022.gadā NMPD plānoti ieņēmumi no maksas pakalpojumiem 603 691 euro apmērā šādā sadalījumā pa izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām:
Resursi izdevumu segšanai 99 242 911 euro, tai skaitā:
pašu ieņēmumi 603 691 euro;
dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 98 639 220 euro.

Izdevumi 99 242 911 euro, tai skaitā:
atlīdzība 88 013 605 euro, tai skaitā:
preces un pakalpojumi 8 073 758 euro;
kapitālie izdevumi 3 155 548 euro.

NMPD plānoti ieņēmumi no maksas pakalpojumiem 603 691 euro apmērā šādā sadalījumā pa izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām:
EKK 1000 (Atlīdzība) 332 903 euro;
EKK 2000 (Preces un pakalpojumi) 251 030 euro;
EKK 5000 (Pamatkapitāla veidošana) 19 758 euro.

Noteikumu projekts paredz ieviest jaunu NMPD maksas pakalpojumu cenrādi ar maksas pakalpojumu veidiem. Noteikumu projekts tiks īstenots, mainot attiecīgās budžeta apakšprogrammas finansējuma sadalījumu pa ieņēmumu, izdevumu vai finansēšanas klasifikācijas kodiem, kur 2022.gadā NMPD plānoti ieņēmumi no maksas pakalpojumiem 655 687 euro apmērā šādā sadalījumā pa izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām:
EKK 1000 (Atlīdzība) 375 195 euro;
EKK 2000 (Preces un pakalpojumi)  262 250 euro;
EKK 5000 (Pamatkapitāla veidošana) 18 242 euro.

2022.gadā plānotās ieņēmumu no maksas pakalpojumiem un tiem atbilstošajiem izdevumiem izmaiņas:
Ieņēmumu, izdevumu, finansēšanas klasifikācijas kods un nosaukums Izmaiņas kārtējā gadā pa mēnešiem, salīdzinot ar budžetu kārtējam gadam Kopā
Janvāris - Jūnijs Jūlijs Augusts Septembris Oktobris Novembris Decembris
1000 Atlīdzība, t.sk.: 0 7 048 7 048 7 049 7 049 7 049 7 049 42 292
1100 Atalgojums 0 5 704 5 704 5 704 5 704 5 704 5 704 34 224
2000 Preces un pakalpojumi 0 1 870 1 870 1 870 1 870 1 870 1 870 11 220
5000 Pamatkapitāla veidošana 0 -252 -252 -253 -253 -253 -253 - 1 516
Kopā: 0 8 666 8 666 8 666 8 666 8 666 8 666 51 996

2023.gadā un turpmāk ik gadu plānoti ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un tiem atbilstoši izdevumi – 707 682 euro: atlīdzībai 417 486 euro (tai skaitā izdevumi atalgojumam 337 780 euro), precēm un pakalpojumiem 273 470 euro, kapitālajiem izdevumiem 16 726 euro.

Dienests ir veicis esošā maksas pakalpojuma cenrāža aktualizēšanu faktiskajās cenās (detalizētu informāciju skatīt anotācijas 1.pielikumā):

Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta brigādes izsaukumi pie privātpersonas (pacienta)
Neatliekamās medicīniskās palīdzības brigādes izsaukums pie personas medicīniskās palīdzības sniegšanai, kas nav uzskatāma par neatliekamu – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 890 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (890*74,35 euro) 66 171,50 euro apmērā;
Neatliekamās medicīniskās palīdzības brigādes izsaukums pie personas, kura nesaņem no valsts budžeta apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus, neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanai – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 800 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (800*172,19 euro) 137 752,00 euro apmērā;
Pacienta transportēšana uz nākamo tuvāko stacionāru atbilstošas neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanai pēc pacienta pieprasījuma, ja pacientam nav medicīnisku kontrindikāciju – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 220 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (220*67,21 euro) 14 786,20 euro apmērā;

Medicīniskā transportēšana (plānveida)
Neatliekamās medicīniskās palīdzības ārsta palīga brigādes izsaukums Latvijas robežās – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 1500 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (1500*65,98 euro) 98 970,00 euro apmērā;
Neatliekamās medicīniskās palīdzības ārsta palīga brigādes izsaukums ārpus Latvijas robežām – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 24 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (24*101,91 euro) 2445,84 euro apmērā;
Intensīvās terapijas/neatliekamās medicīniskās palīdzības ārsta brigādes izsaukums Latvijas robežās – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 80 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (80*81,24 euro) 6 499,20 euro apmērā;
Intensīvās terapijas/neatliekamās medicīniskās palīdzības ārsta brigādes izsaukums ārpus Latvijas robežām – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 10 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (10*125,40 euro) 1254,00 euro apmērā;
Specializētās brigādes izsaukums Latvijas robežās – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 2 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (2*85,47 euro) 170,94 euro apmērā;
Specializētās brigādes izsaukums ārpus Latvijas robežām – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 10 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (10*127,70 euro) 1277,00  euro apmērā;
Reanimācijas brigādes izsaukums Latvijas robežās – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 97 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (97*88,99 euro) 8 632,03 euro apmērā;
Reanimācijas brigādes 10 izsaukums ārpus Latvijas robežām – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 80 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (80*132,06 euro) 10564,80 euro apmērā;

Medicīniskās palīdzības nodrošināšana pasākumos
Neatliekamās medicīniskās palīdzības ārsta palīga brigādes izsaukums – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 1050 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (1050*87,12 euro) 91 476,00 euro apmērā;
Intensīvās terapijas/neatliekamās medicīniskās palīdzības ārsta brigādes izsaukums – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 30 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (30*95,99 euro) 2 879,70 euro apmērā;
Specializētās brigādes izsaukums – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 5 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (5*106,49 euro) 532,45 euro apmērā;
Reanimācijas brigādes izsaukums – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 80 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (80*114,39 euro) 9 151,20 euro apmērā;

Papildu piesaistāmie resursi
Anesteziologa–reanimatologa nodrošināšana, neizmantojot operatīvo medicīnisko transportlīdzekli (izsaukums) – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 4 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (4*64,09 euro) 256,36 euro apmērā;
Ārsta speciālista nodrošināšana, neizmantojot operatīvo medicīnisko transportlīdzekli (izsaukums) – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 40 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (40*59,99 euro) 2 399,60 euro apmērā;
Neatliekamās medicīniskās palīdzības ārsta nodrošināšana, neizmantojot operatīvo medicīnisko transportlīdzekli (izsaukums) – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 4 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (4*54,87 euro) 219,48 euro apmērā;
Neatliekamās medicīniskās palīdzības ārsta palīga nodrošināšana, neizmantojot operatīvo medicīnisko transportlīdzekli (izsaukums) – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 500 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (500*39,37 euro) 19 685,00 euro apmērā;
Operatīvā medicīniskā transportlīdzekļa izmantošana (ar tā vadītāju) (izsaukums) – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 500 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (500*37,50 euro)  18 750,00 euro apmērā;
Papildu anesteziologa–reanimatologa piesaistīšana (izsaukums)– 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 10 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (10*38,29 euro) 382,90 euro apmērā;
Papildu ārsta speciālista/neatliekamās medicīniskās palīdzības ārsta piesaistīšana (izsaukums) – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 10 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (10*36,21 euro) 362,10 euro apmērā;
Papildu neatliekamās medicīniskās palīdzības ārsta palīga piesaistīšana (izsaukums)– 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 80 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (80*22,95 euro) 1 836,00 euro apmērā;
Papildu operatīvā medicīniskā transportlīdzekļa vadītāja piesaistīšana (izsaukums) – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 70 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (70*16,88 euro) 1 181,60 euro apmērā;
Medicīniskās palīdzības sniegšanas vietas (medpunkta) izveidošana un medicīniskās palīdzības nodrošināšana – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 7 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (7*174,87 euro) 1 224,09 euro apmērā;
Operatīvā medicīniskā transportlīdzekļa degvielas izmaksas – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 10000 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (10000*0,26 euro) 2600,00 euro apmērā;

Konsultācijas
Reanimācijas brigādes izsaukums – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 4 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (4*124,74 euro) 498,96 euro apmērā;
Ārsta speciālista izsaukums – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 790 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (790*89,95 euro) 71 060,50 euro apmērā;
Ārsta speciālista izsaukums, neizmantojot operatīvo medicīnisko transportlīdzekli – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 840 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (840*63,02 euro) 52 936,80 euro apmērā;
Intensīvās terapijas/neatliekamās medicīniskās palīdzības ārsta brigādes izsaukums – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 8 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (8*87,34 euro) 698,72 euro apmērā;
Ārsta / Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta speciālista telefona konsultācija – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 12 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (12*38,89 euro) 466,68 euro apmērā;

Apmācības un izziņu sagatavošana
Ārstniecības personu praktisko iemaņu pilnveide neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanā un organizēšanā Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta brigādes sastāvā vai Operatīvās vadības centrā (viena persona/stundas)– 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 64 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (64*1,80 euro) 115,20 euro apmērā;
Prakses nodrošināšana personai, kura apgūst izglītības programmu neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanā un organizēšanā, sertificēta neatliekamās medicīniskās palīdzības ārsta vadībā (kontaktstundas)– 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 700 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (700*2,70 euro) 1 890,00 euro apmērā;
Prakses nodrošināšana personai, kura apgūst izglītības programmu neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanā un organizēšanā, sertificēta neatliekamās medicīniskās palīdzības ārsta palīga vadībā (kontaktstundas)– 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 6300  šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (6300*2,01 euro) 12 663,00 euro apmērā;
Izziņas (medicīniskās) sagatavošana privātpersonām – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 10 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (10*7,70 euro) 77,00 euro apmērā;
Pirmās palīdzības pasniedzēju apmācības kurss – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 4 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (4*499,58 euro) 1 998,32 euro apmērā;
Pirmās palīdzības pasniedzēju kvalifikācijas paaugstināšanas seminārs (1 diena, 4h) klātienē – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 100 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (100*28,14 euro) 2 814,00 euro apmērā;
Pirmās palīdzības pasniedzēju kvalifikācijas paaugstināšanas seminārs (1 diena, 4h) attālināti – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 100 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (100*15,06 euro) 1 506,00 euro apmērā;
Pirmās palīdzības pasniedzēju kvalifikācijas paaugstināšanas seminārs (1 diena) – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 80 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (80*43,71 euro) 3 496,80 euro apmērā;
Pirmās palīdzības pasniedzēju kvalifikācijas paaugstināšanas seminārs (1 diena) attālināti – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 100 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (100*28,53 euro) 2853,00 euro apmērā
Pirmās palīdzības pasniedzēju kvalifikācijas paaugstināšanas seminārs (2 dienas) – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 12 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (12*125,01 euro) 1 500,12 euro apmērā;
Apmācītājorganizācijas novērtēšana par atbilstību prasībām, lai nodarbotos ar apmācību pirmās palīdzības sniegšanā– 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 1 šādu pakalpojumu ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (1*772,14 euro) 772,14 euro apmērā;
Atkārtota apmācītājorganizācijas novērtēšana par atbilstību prasībām, lai nodarbotos ar apmācību pirmās palīdzības sniegšanā– 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 1 šādu pakalpojumu ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (1*514,76 euro) 514,76 euro apmērā;
Tiesību piešķiršana nodarboties ar apmācību pirmās palīdzības sniegšanā fiziskām personām – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 11 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (11*302,27 euro) 3 324,97 euro apmērā;
Atkārtota tiesību piešķiršana nodarboties ar apmācību pirmās palīdzības sniegšanā fiziskām personām – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 5 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (5*121,42 euro) 607,10 euro apmērā;
Instruktora palīga, instruktora tiesību piešķiršana – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 2 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (2*214,05 euro) 428,10 euro apmērā;
Apliecība par pirmās palīdzības apmācības kursu – 2023.gadā un turpmāk plānots sniegt 40 000 šādus pakalpojumus ik gadu ar kopējiem ieņēmumiem (40 000*1,15 euro) 46 000,00 euro apmērā.

Veselības ministrija iesniegs Finanšu ministrijā priekšlikumus Veselības ministrijas pamatbudžeta bāzes izdevumu 2023.-2025.gadam ik gadu izmaiņām, palielinot ieņēmumus no maksas pakalpojumiem un citus pašu ieņēmumus un tiem atbilstošos izdevumus, 2023.gadā un turpmākajos gados 103 991 euro apmērā.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Jaunu amata vietu izveide nav nepieciešama.
Cita informācija
Ietekme uz valsts budžetu veidosies 2022.gadā 51 996 euro un turpmāk ik gadu 103 991 euro apmērā.
2022.gadā Veselības ministrija iesniegs priekšlikumus Finanšu ministrijai apropriācijas palielinājumam, saistībā ar ieņēmumu un izdevumu palielinājumu, vienlaikus veicot attiecīgās budžeta apakšprogrammas finansējuma sadalījumu pa ekonomiskās klasifikācijas kodiem.

Noteikumu projektā iekļauti tikai tādi pakalpojumi, kas saistīti ar NMPD darbības mērķi vai arī ar NMPD klientiem nepieciešamo pakalpojumu sniegšanu.

Plānoto pakalpojumu skaitu un detalizētu sadalījumu pa izdevumu pozīcijām atbilstoši Ministru kabineta 2011.gada 3.maija noteikumiem Nr.333 “Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība” skatīt anotācijas pielikumā “Maksas pakalpojuma izcenojuma aprēķins”.

NMPD maksas pakalpojumu cenrāža projektā ietvertos pakalpojumus plānots sniegt Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta esošo amatu vietu ietvarā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests, Veselības ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Diskusija/apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
Sabiedriskai apspriedei nodots Ministru kabineta noteikumu projekts „Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta maksas pakalpojumu cenrādis” | Veselības ministrija (vm.gov.lv)

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Par projektu nav saņemti ne iebildumi, ne priekšlikumi.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
1. pielikums
Nosaukums
Kopsavilkums
2. pielikums
Nosaukums
Aprēķins
3. pielikums
Nosaukums
Ieņēmumi un izdevumi