Anotācija (ex-ante)

22-TA-3496: Rīkojuma (grozījumu) projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2022. gada 11. janvāra rīkojumā Nr. 18 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem""" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma (turpmāk – Likums) (ar grozījumiem, kas Saeimā pieņemti 2022. gada 11. augustā) 13. pants

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
MK rīkojuma projekta izstrādes mērķis ir nodrošināt Labklājības ministrijai (turpmāk – LM)  finansējumu, lai atbilstoši Likumā noteiktajam kompensētu  pašvaldību izdevumus atbilstoši Likuma 13. panta sestajai daļai, kā arī  Pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammas SOPA funkcionalitātes papildināšanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Finanšu ministrija no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" var piešķirt Labklājības ministrijai finansējumu, kas nepārsniedz 21 444 220  euro, lai:
1. atbilstoši Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 77. panta otrajai daļai kompensētu pašvaldībām izdevumus 50 procentu apmērā no faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalsta izmaksu nodrošināšanai, kas radušies laikposmā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 31. maijam;
2. atbilstoši Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma 13. panta trešajai daļai kompensētu pašvaldībām izdevumus 50 procentu apmērā no faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalsta izmaksu nodrošināšanai, kas radušies laikposmā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 30. novembrim;
3. atbilstoši Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma 13. panta 3.1 daļai kompensētu pašvaldībām  administratīvās izmaksas, nepārsniedzot 704 000 euro, kas pašvaldībām radušās saistībā ar mājokļa pabalsta iesnieguma izskatīšanu un lēmuma pieņemšanu, 8 euro apmērā par viena iesnieguma izskatīšanu laikposmā no 2022. gada 1. oktobra līdz 2022. gada 30. novembrim; 
4. nodrošinātu Pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammas SOPA funkcionalitātes papildināšanu, nepārsniedzot 70 059 euro,  atbilstoši Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma 13. pantā minēto normu ieviešanai; 
5. nodrošinātu Pašvaldību elektronisko pakalpojumu portāla www.epakalpojumi.lv un Pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammas SOPA funkcionalitātes papildināšanu, nepārsniedzot 82 256 euro,  atbilstoši Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma 7.1 pantā minētā tiesiskā regulējuma  ieviešanai.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Atbilstoši Likuma 13. panta sestajai daļai, lai nodrošinātu nepieciešamos līdzekļus mājokļa pabalsta izmaksām, pašvaldībām ir tiesības pieprasīt avansa maksājumu no 2022. gada novembra 50 procentu apmērā no iepriekšējā mēneša faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalstam.


Atbilstoši Ministru kabineta 2022.gada 11.janvāra rīkojuma Nr.18 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (turpmāk - MK rīkojums) 1.2. punktam, pamatojoties uz Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma 13. panta trešajai daļai, pašvaldībām var kompensēt izdevumus 50 procentu apmērā no faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalsta izmaksu nodrošināšanai, kas radušies laikposmā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 30. novembrim. Attiecīgi ar šī brīža MK spēkā esošo rīkojuma redakciju nav izpildāms Likuma 13. panta sestajā daļā noteiktais par avansa maksājumu 2022. gada decembrī pašvaldībām  50% apmērā no faktiskajiem pašvaldību izdevumiem par atbalsta (mājokļa pabalsts) sniegšanu mājsaimniecībām 2022. gada novembrī. 
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu Likuma 13. panta sestās daļas izpildi, projekts paredz veikt grozījumu MK rīkojuma 1.2.apakšpunktā, izsakot to jaunā redakcijā:

"atbilstoši Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma 13. panta trešajai un sestajai daļai  kompensētu pašvaldībām izdevumus 50 procentu apmērā no faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalsta izmaksu nodrošināšanai, kas radušies laikposmā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 30. novembrim un nodrošinātu pašvaldībām avansa maksājumu par 2022.gada decembri ne vairāk kā 50 procentu apmērā no novembra faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalstam;"
 
Problēmas apraksts
Atbilstoši MK rīkojumam:
Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt Labklājības ministrijai finansējumu, lai  nodrošinātu Pašvaldību elektronisko pakalpojumu portāla www.epakalpojumi.lv un Pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammas SOPA funkcionalitātes papildināšanu, nepārsniedzot 82 256 euro,  atbilstoši Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma 7.pantā minētā tiesiskā regulējuma  ieviešanai (MK rīkojuma 1.4. apakšpunkts).

Likuma 7.1 pants paredz atbalstu mājsaimniecībām apkures izdevumu daļējai kompensēšanai, ja apkurei izmanto elektroenerģiju, koksnes granulas, koksnes briketes un malku.
Atbilstoši Likuma 7.1 pantā minētā tiesiskā regulējuma  ieviešanai, saskaņā ar Ministru kabineta 2022.gada 13.oktobra Ministru kabineta rīkojumu Nr.698 “Grozījums Ministru kabineta 2022. gada 11. janvāra rīkojumā Nr. 18 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem””” piešķirts papildu finansējums nepārsniedzot 82 256 euro, lai nodrošinātu Pašvaldību elektronisko pakalpojumu portāla www.epakalpojumi.lv un Pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammas SOPA funkcionalitātes papildināšanu.
Lai nodrošinātu atbalsta mājsaimniecībām apkures izdevumu daļēju kompensēšanu, ja apkurei izmanto elektroenerģiju, koksnes granulas, koksnes briketes un malku, paredzēta mājsaimniecību iesniegumu iesniegšana pašvaldībā. Iesniegumu reģistrēšanu, datu uzkrāšanu, lēmumu pieņemšanu un uzskaiti, kā arī piešķirtā atbalsta apjoma kontrolei paredzēts izmantot uz e-pakalpojumu portāla un lietojumprogrammas SOPA bāzes veidotu risinājumu (turpmāk – risinājums).
Risinājuma izveidei tika paredzēts veikt šādas izmaiņas esošajā e-pakalpojumu portālā un lietojumprogrammā SOPA:
- elektroniskās datu ievades formas pašvaldību klientu apkalpošanas struktūrvienību darbiniekiem izstrāde ar iestrādātiem algoritmiem pabalsta summas automātiskam aprēķinam – 100 c/st;
-  elektroniskās datu ievades formas iedzīvotājiem izstrāde ar iestrādātiem algoritmiem pabalsta summas automātiskam aprēķinam, integrāciju ar latvija.lv Vienotās pieteikšanās moduli personas autentifikācijai un integrēšana pašvaldību e-pakalpojumu portālā – 100 c/st;
- datu uzglabāšanai un pārvaldībai nepieciešamās datu bāzes izveide  – 100 c/st;
- elektronisko datu ievades formās ievadīto datu pārbaudes servisu (salīdzināšana ar Adrešu reģistru, iepriekš iesniegto pakalpojumu pieprasījumu datiem un citiem validācijas nosacījumiem.) izveide – 250 c/st;
- pašvaldības amatpersonām, kas pieņem lēmumus par atbalsta piešķiršanu, nepieciešamās funkcionalitātes un norēķinu mehānisma izveide – 323 c/st;
- pieņemto lēmumu uzskaite un atskaišu (iesniegumu skaits, apstrādāto pieteikumu pieņemšanai budžeta līdzekļu izlietojuma intensitāte, jo būs lielāks skaits noteiktā periodā u.c. pārskati) moduļa izveide – 200 c/st;
- lietotāju tiesību pārvaldības un veikto darbību auditācijas pierakstu moduļa paplašināšana –  60 c/st.
Administrēšanas lietojumprogrammas un e-pakalpojumu portāla pielāgojumu un izmaiņu izstrādei 1 c/st cena – 72,60 euro ar PVN.
KOPĀ:  1 133 c/st jeb 82 256 euro ar PVN (noapaļojot līdz pilniem euro).


26.09.2022. starp Labklājības ministriju un SIA “ZZ Dats” tika parakstīta vienošanās par pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammas SOPA programmatūras papildinājumiem 2022. gada 11. augusta likuma “Grozījumi Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā” 4.panta normu izpildei kopsummā par 82 243.70 euro ( 971 cst * 84.70 euro  = 82 243.70 euro ar PVN).

2022.gada oktobrī SIA “ZZ Dats” tika parakstīts nodošanas pieņemšanas akts par veiktajiem SOPA funkcionalitātes papildinājumiem ar energoresursu atbalsta moduli un jauna e-pakalpojuma izstrādi un veikti norēķini kopsummā par 82 243.70 euro. Funkcionalitāte ietver iespēju gan personām iesniegt iesniegumus attālināti, gan SOPA lietotājiem tos reģistrēt un apstrādāt sistēmā. Tika nodrošināta arī statistikas izguves un atskaišu sagatavošanas iespēja.

Funkcionalitātes ieviešanas laikā ir identificēti vēl citi papildinājumi, kas nepieciešami gan pilna procesa izpildei, gan likumdošanas izmaiņu dēļ. Nepieciešami būtiskākie papildinājumi ir: skaidras naudas izmaksu iespējas pievienošana, granulu un brikešu datu nodalīšana, pārdevēja - PVN nemaksātāja pazīmes pievienošana, iespēja ievadīt vairākus iesniegumus vienā adresē, juridiskas personas bankas konta norādīšana, e-pakalpojuma pilnveidojumi daudzdzīvokļu varianta precizēšanai, iespēja atcelt iepriekš pieņemto nepareizo lēmumu, kā arī izmaiņas aprēķinos un atskaitēs.

Kopējā papildinājumu izstrādes darbietilpība novērtēta: 528 cst * 84.70 euro = 44 722 euro ar PVN (noapaļojot līdz pilniem euro).

Ņemot vērā, ka sākotnējie Pašvaldību elektronisko pakalpojumu portāla www.epakalpojumi.lv un Pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammas SOPA funkcionalitātes papildināšanas darbi veikti kopsummā par 82 243.70 euro, attiecībā pret piešķirto finansējumu (82 256 euro), veidojas līdzekļu atlikums 12  EUR, tad papildu nepieciešamais finansējums lietojumprogrammas SOPA funkcionalitātes papildināšanai ir 44 710 euro.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu Likuma 7.1 panta izpildi, projekts paredz veikt grozījumu MK rīkojuma 1.5.apakšpunktā (SOPA funkcionalitātes papildinājumi), izsakot to jaunā redakcijā:

"1.5. nodrošinātu Pašvaldību elektronisko pakalpojumu portāla www.epakalpojumi.lv un Pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammas SOPA funkcionalitātes papildināšanu, nepārsniedzot 126 966 euro,  atbilstoši Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma 7.1 pantā minētā tiesiskā regulējuma  ieviešanai.""
Problēmas apraksts
Atbilstoši MK rīkojumam:
Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt Labklājības ministrijai finansējumu, kas nepārsniedz 21 291 905  euro, lai:
1. atbilstoši Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 77. panta otrajai daļai kompensētu pašvaldībām izdevumus 50 procentu apmērā no faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalsta izmaksu nodrošināšanai, kas radušies laikposmā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 31. maijam (MK rīkojuma 1.1. apakšpunkts);
2. atbilstoši Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma 13. panta trešajai daļai kompensētu pašvaldībām izdevumus 50 procentu apmērā no faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalsta izmaksu nodrošināšanai, kas radušies laikposmā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 30. novembrim (MK rīkojuma 1.2. apakšpunkts);
3. atbilstoši Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma 13. panta 3.1 daļai kompensētu pašvaldībām  administratīvās izmaksas, nepārsniedzot 704 000 euro, kas pašvaldībām radušās saistībā ar mājokļa pabalsta iesnieguma izskatīšanu un lēmuma pieņemšanu, 8 euro apmērā par viena iesnieguma izskatīšanu laikposmā no 2022. gada 1. oktobra līdz 2022. gada 30. novembrim (MK rīkojuma 1.3. apakšpunkts).

Vērtējot faktisko izpildi, atbilstoši pašvaldību iesniegtajiem pārskatiem (pašvaldība, lai saņemtu mērķdotāciju, līdz pārskata mēnesim sekojošā mēneša piecpadsmitajam datumam, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumu "ePārskati", atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā nodrošina informācijas apriti, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumus, iesniedz pārskatu "Pārskats par mērķdotācijas izlietojumu mājokļa pabalstam" (Veidlapa Nr. 18_MajP)), par mājokļa pabalsta izmaksas apmēriem par laika periodu no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 30.oktobrim, kā arī faktiskos pašvaldību izdevumus par mājokļa pabalsta iesnieguma izskatīšanu un lēmuma pieņemšanu 2022. gada oktobrī, prognozējamā izpilde 2022. gadā MK rīkojumā paredzētajām aktivitātēm 1.1., 1.2. un 1.3. apakšpunktā kopsummā nepārsniedz 13 131 225 euro, skat. 1.tab.zemāk.

1.tab. Kompensācijas apmēra plāns 2022. gadam pašvaldībām par izdevumiem mājokļa pabalstam
un izdevumiem saistībā ar mājokļa pabalsta iesnieguma izskatīšanu un lēmuma pieņemšanu, euro
periods Pašvaldību izdevumu kompensācijas apjoms, atbilstoši iesniegtajiem pārskatiem*

MK rīkojuma 1.1., 1.2. un 1.3. apakšpunkta izpilde KOPĀ
Mājokļa pabalsta kompensācijas apmērs pašvaldībām (50% no pašvaldību faktiskajiem izdevumiem)

MK rīkojuma 1.1. un 1.2. apakšpunkta izpilde
Administrēšanas izdevumu / iesniegumu izskatīšana (8 euro) kompensācijas apmērs

MK rīkojuma 1.3.  apakšpunkta izpilde
1 2=3+4 3 4
Janvāris 587 328 587 328  
Februāris 1 199 854 1 199 854  
Marts 1 433 483 1 433 483  
Aprīlis 1 238 664 1 238 664  
Maijs 1 090 323 1 090 323  
Jūnijs 862 442 862 442  
Jūlijs 837 648 837 648  
Augusts 846 375 846 375  
Septembris 913 293 913 293  
Oktobris 1 120 939 1 047 171 73 768
Novembris (plāns) 1 639 554 1 361 322 278 232
Decembris (plāns)** 1 361 322 1 361 322** 0
2022. gads KOPĀ 13 131 225 12 779 225 352 000
*faktiskie pašvaldību izdevumi;
** Lai nodrošinātu nepieciešamos finanšu līdzekļus atbalsta mājsaimniecībai sniegšanai, decembrī iesniedzot pārskatu, var pieprasīt avansa maksājumu 50 procentu apmērā no iepriekšējā mēneša faktiskajiem izdevumiem par atbalsta mājsaimniecībām sniegšanu (novembrī plānotie pašvaldību faktiskie izdevumi 2 722 644 euro).
 
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā  faktisko izpildi, atbilstoši pašvaldību iesniegtajiem pārskatiem, par mājokļa pabalsta izmaksas apmēriem par laika periodu no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 30.oktobrim, kā arī faktiskos pašvaldību izdevumus par mājokļa pabalsta iesnieguma izskatīšanu un lēmuma pieņemšanu 2022. gada oktobrī, prognozējamo faktisko izpildi kopā 2022. gadā MK rīkojumā paredzētajām aktivitātēm 1.1., 1.2. un 1.3. apakšpunktā, grozījumu projekts paredz veikt izmaiņas (samazināt) MK rīkojuma 1. punkta ievaddaļā minēto LNG līdzekļu apmēru (MK rīkojumā minētajiem mērķiem iezīmēto LNG līdzekļu kopsummu), t.sk. samazināt 1.3. apakšpunktā plānoto LNG līdzekļu apmēru par izdevumu kompensāciju pašvaldībām, ko aprēķina atbilstoši pašvaldību izskatītajiem iesniegumiem. Kopumā MK rīkojuma 1.1., 1.2. un 1.3. apakšpunkta izpildei paredzot finansējumu ne vairāk kā 13 131 225 euro apmērā (šobrīd 21 291 905  euro).

Grozījumu projekts paredz izteikt 1. punktu šādā redakcijā:
1. Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt Labklājības ministrijai finansējumu, kas nepārsniedz 13 328 250  euro, lai:
1.1. atbilstoši Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 77. panta otrajai daļai  kompensētu pašvaldībām izdevumus 50 procentu apmērā no faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalsta izmaksu nodrošināšanai, kas radušies laikposmā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 31. maijam;
1.2. atbilstoši Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma 13. panta trešajai un sestajai daļai  kompensētu pašvaldībām izdevumus 50 procentu apmērā no faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalsta izmaksu nodrošināšanai, kas radušies laikposmā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 30. novembrim un nodrošinātu pašvaldībām avansa maksājumu par 2022.gada decembri ne vairāk kā 50 procentu apmērā no novembra faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalstam;
1.3. atbilstoši Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma 13. panta 3.1 daļai kompensētu pašvaldībām  administratīvās izmaksas, nepārsniedzot 352 000 euro, kas pašvaldībām radušās saistībā ar mājokļa pabalsta iesnieguma izskatīšanu un lēmuma pieņemšanu, 8 euro apmērā par viena iesnieguma izskatīšanu laikposmā no 2022. gada 1. oktobra līdz 2022. gada 30. novembrim; 
1.4. nodrošinātu Pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammas SOPA funkcionalitātes papildināšanu, nepārsniedzot 70 059 euro,  atbilstoši Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma 13. pantā minēto normu ieviešanai; 
1.5.nodrošinātu Pašvaldību elektronisko pakalpojumu portāla www.epakalpojumi.lv un Pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammas SOPA funkcionalitātes papildināšanu, nepārsniedzot 126 966 euro,  atbilstoši Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma 7.1 pantā minētā tiesiskā regulējuma  ieviešanai."
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
-

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Pašvaldības un Pašvaldību Sociālie dienesti
  • Iepirkuma rezultātā noteiktie programmatūras izstrādātāji
Ietekmes apraksts
Pašvaldībām būs jāizvērtē mājsaimniecību iesniegumi un jāpieņem lēmumi mājokļa pabalsta piešķiršanai vai nepiešķiršanai un jāuzskaita mājokļa pabalsta iesniegumu skaits.
Programmatūras izstrādātājiem E-pakalpojumu portālā un administrēšanas lietojumprogrammā būs jāveic izmaiņas un papildinājumi.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
11 922 218
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
11 922 218
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
11 922 218
1 406 032
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
11 922 218
1 406 032
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-1 406 032
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-1 406 032
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
1 406 032
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
2022.gadā ailē “saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam” norādīts finansējums saskaņā ar Finanšu ministrijas 2022.gada:
1) 19.janvāra rīkojumu Nr.33 "Par līdzekļu piešķiršanu" (3 338 425 euro);
2) 3.maija rīkojumu Nr.269 "Par līdzekļu piešķiršanu" (3 180 644 euro);
3) 05.augusta rīkojumu 479 "Par līdzekļu piešķiršanu" (2 825 327 euro);
4) 27.oktobra rīkojumu Nr.647 "Par līdzekļu piešķiršanu" (504 315 euro);
5) 24.novembra rīkojumu Nr.725 "Par līdzekļu piešķiršanu" (2 073 507 euro);
kopsummā 11 922 218 euro (turpmāk kopā – FM rīkojumi).
Saskaņā ar MK 2022.gada 11.janvāra rīkojumu Nr.18 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" (ar grozījumiem, kas veikti ar MK 2022.gada 1.februāra rīkojumu Nr.52 un MK 2022.gada 13.oktobra rīkojumu Nr.698 ), LM piešķirts kopējais finansējums, kas nepārsniedz 21 444 220 euro.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
2.tab. Plānotie LNG līdzekļi LM MK 11.01.2022. rīkojuma Nr. 18 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem""" izpildes nodrošināšanai, euro
x Plāns LNG izdevumiem 2022. gadam izmaiņas Precizēts plāns LNG izdevumiem 2022. gadam (Grozījumu projekts) Piešķirtie LNG līdzekļi atbilstoši FM rīkojumiem Nepieciešams papildu pret jau piešķirto LM*
1 2 3 4=2+3 5 6=5-4
Izdevumi KOPĀ
(MK rīkojuma 1. punkts)
21 444 220 -8 115 970 13 328 250 11 922 218 1 406 032
Pašvaldībām mājokļa pabalsta kompensācijas izmaksa 50% apmērā (t.sk. avanss  2022. gada decembrī).
(MK rīkojuma 1.1. un 1.2. apakšpunkts)
20 587 905 -7 808 680 12 779 225 11 417 903 1 361 322**
izdevumi pašvaldībām, kas radušies saistībā ar mājokļa pabalsta iesnieguma izskatīšanu un lēmuma pieņemšanu (8 euro apmērā par viena iesnieguma izskatīšanu)
(MK rīkojuma 1.3. apakšpunkts)
704 000 -352 000 352 000 352 000 0
SOPA funkcionalitātes papildināšana
(MK rīkojuma 1.4. apakšpunkts)
70 059 0 70 059 70 059 0
Elektronisko pakalpojumu portāla www.epakalpojumi.lv un SOPA funkcionalitātes papildināšana
(MK rīkojuma 1.5. apakšpunkts)
82 256 44 710 126 966 82 256 44 710
*LM normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem";
**avansa maksājums pašvaldībām decembrī par decembri.

 
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
LM normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par apropriācijas izmaiņām, un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas neizteiks iebildumus, tad tiks veiktas apropriācijas izmaiņas.
Izdevumi 2022. gadā tiks veikti LM pamatbudžeta programmas 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” ietvaros, līdzekļus pārdalot no 74. resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi