Anotācija

25-TA-363: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 27. jūnija noteikumos Nr. 360 "Rīgas vēstures un kuģniecības muzeja publisko maksas pakalpojumu cenrādis"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts sagatavots pēc Kultūras ministrijas un Rīgas vēstures un kuģniecības muzeja (turpmāk – muzejs) iniciatīvas, pamatojoties uz Likuma par budžetu un finanšu vadību 5.panta devīto daļu un Ministru kabineta 2011.gada 3.maija noteikumu Nr.333 “Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība” (turpmāk – MK noteikumi Nr.333) 16. un 18.punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir aktualizēt muzeja sniegto pakalpojumu klāstu un cenas, precizējot atsevišķu muzeja sniegto maksas pakalpojumu nosaukumus, papildinot cenrādi ar jauniem pakalpojumiem un svītrojot neaktuālos pakalpojumus, kā arī aktualizējot un papildinot atsevišķiem maksas pakalpojumiem piemērotās atlaides.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pašlaik muzejs nodrošina maksas pakalpojumus atbilstoši Ministru kabineta 2017.gada 27.jūnija noteikumiem Nr.360 “Rīgas vēstures un kuģniecības muzeja publisko maksas pakalpojumu cenrādis” (turpmāk – MK noteikumi Nr.360).

Ministru kabineta 2012.gada 18.decembra noteikumu Nr.926 “Rīgas vēstures un kuģniecības muzeja nolikums” (turpmāk – muzeja nolikums) 5.1.apakšpunkts nosaka, ka muzejam ir tiesības iekasēt maksu par sniegtajiem pakalpojumiem. Saskaņā ar muzeja nolikuma 3.4.apakšpunktu viena no muzeja pamatfunkcijām ir nodrošināt muzeja vērtību pieejamību sabiedrībai, tai skaitā muzeja ekspozīcijas četrās muzeja struktūrvienībās Rīgā – muzeja galvenajā ēkā Rīgas Doma ansamblī Palasta ielā 4, Mencendorfa namā, Grēcinieku ielā 18, Latvijas Fotogrāfijas muzejā (šobrīd atrodas pagaidu telpās Latvijas Mākslas akadēmijas ēkā, Kronvalda bulvārī 4) un Ainažos – Ainažu jūrskolas muzejā, Valdemāra ielā 47.

Muzeja rīcībā ir vērtīgi publiskie resursi. Muzejs ir vecākais publiskais muzejs Baltijā, kā arī viens no vecākajiem Eiropā, atrodas Vecrīgā, ievērojamā 13.-20. gs. arhitektūras piemineklī – Rīgas Doma ansamblī. Muzeja struktūrvienība “Mencendorfa nams” ar savu 17.-18.gadsimta mājokļa noskaņu ir vienīgais šāda tipa muzejs Baltijā. Savukārt struktūrvienība “Ainažu jūrskolas muzejs” atrodas Baltijā pirmās jūrskolas ēkā, kurā bez maksas jūras zinības varēja apgūt latviešu un igauņu zemnieki. Muzejs ir viena no lielākajām kultūrvēsturiskā mantojuma krātuvēm Latvijā. Muzeja krājuma kolekcijas atspoguļo Rīgas politisko un ekonomisko attīstību, kultūru un sadzīvi no pilsētas rašanās līdz pat mūsdienām, Latvijas kuģniecības vēsturi un Latvijas fotogrāfijas vēsturi un ir nozīmīgs resurss pētniekiem.

Lai arī saskaņā ar Muzeju likuma 7.panta pirmo daļu muzeja darbība nav vērsta uz peļņas gūšanu, tomēr viena no muzeja nolikuma 3.4.apakšpunktā noteiktajām muzeja funkcijām ir nodrošināt muzeja vērtību pieejamību sabiedrībai, tai skaitā muzeja ekspozīcijās, par ko atbilstoši muzeja nolikuma 5.1.apakšpunktam muzejam ir tiesības iekasēt maksu par sniegtajiem pakalpojumiem. Saskaņā ar Muzeju likuma 14.panta otro daļu līdzekļi, kas tiek iegūti no maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem, tiek ieskaitīti muzeja pamatbudžeta kontā un tos izmanto tikai muzeja darbības attīstībai, un ar pakalpojumu sniegšanu saistīto izdevumu segšanai.

Pašu ieņēmumi ir muzeja budžeta sastāvdaļa. 2023.gadā muzejam izdevās maksimāli pietuvināties pašu ieņēmumu apjomam, kāds bija pirms Covid-19 pandēmijas, iekasējot maksu par sniegtajiem pakalpojumiem 222 903 euro apmērā. Taču 2024.gadā atkal bija vērojams pašu ieņēmumu kritums par 14,1%. Lielāko daļu, jeb 60,6% no pašu ieņēmumu apjoma, muzejs guva no pamatdarbības aktivitātēm – ieejas biļešu tirdzniecības muzeja ekspozīciju, izstāžu, pasākumu, nodarbību un lekciju apmeklētājiem (2024.gadā – 116 043 euro). 36,2% no muzeja pašu ieņēmumu apjoma tika iekasēta par citiem muzeja sniegtajiem pakalpojumiem – muzeja izglītojošajiem pakalpojumiem, muzeja krājuma priekšmetu izmantošanas un īslaicīgo telpu nomas (2024.gadā – 69 245 euro). No kopējā pašu ieņēmumu apjoma 3,2 % ieņēmumi tiek gūti par citiem pašu ieņēmumiem, kas 2024.gadā sastādīja 6 151 euro. Pašlaik plānotie muzeja pašu ieņēmumi 2025.gadam sastāda 282 653 euro. Arī 2026.gadam un turpmākajiem gadiem plānotais muzeja pašu ieņēmumu apjoms, ņemot vērā Projektā paredzamās muzeja cenrāža izmaiņas, tiek plānots 282 653 euro apmērā.

Likuma par budžetu un finanšu vadību 5.panta devītā daļa paredz, ka Ministru kabinets izdod noteikumus par valsts tiešās pārvaldes iestāžu sniegto maksas pakalpojumu cenrāžu apstiprināšanu. MK noteikumu Nr.333 16.punkts nosaka, ka iestāde sagatavo noteikumu projektu par maksas pakalpojumu cenrādi un atbilstoši normatīvajam aktam, kas nosaka Ministru kabinetā izskatāmo dokumentu iesniegšanas, saskaņošanas un virzības kārtību, virza to apstiprināšanai Ministru kabinetā. Savukārt MK noteikumu Nr.333 18.1. un 18.2.apakšpunkts paredz, ka grozījumus noteikumos par maksas pakalpojumu cenrādi izdara, ja ir izdarīti grozījumi normatīvajos aktos vai mainījušies apstākļi, kas ietekmē iestādes vai valsts aģentūras sniedzamo maksas pakalpojumu klāstu, kā arī, ja ir būtiski mainījušās (samazinājušās vai palielinājušās) tiešās vai netiešās izmaksas, kuras veido maksas pakalpojumu izcenojumus.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Izvērtējot MK noteikumus Nr.360, konstatēts, ka ir mainījies muzeja sniegto publisko maksas pakalpojumu klāsts, atsevišķiem pakalpojumiem nepieciešams aktualizēt pakalpojumu saņēmēju grupas, kā arī secināts, ka nepieciešams izstrādāt cenrāža struktūru, kas būtu vieglāk uztverama – gan pakalpojumu saņēmējiem, gan muzejam kā pakalpojumu sniedzējam.

Piemērojot MK noteikumu Nr.360 pielikumā noteikto muzeja cenrādi, konstatēts, ka ir nepieciešams pārskatīt muzeja publisko maksas pakalpojumu cenrādi atbilstoši šī brīža faktiskajām ar pakalpojuma sniegšanu saistītajām izmaksām, ņemot vērā būtisku cenu pieaugumu elektroenerģijai, degvielai un citām precēm un pakalpojumiem un atlīdzības pieaugumu. Ar katru gadu ievērojami pieaug izdevumi, kas saistīti ar apmeklētāju apkalpošanu un infrastruktūras uzlabošanu. Lai sekmētu nepārtrauktu muzeja darbību, ir veikta pieejamo resursu pārskatīšana, tomēr pašreizējais pašu ieņēmumu apjoms, kas tiek saņemts, pamatojoties uz MK noteikumu Nr.360 pielikumā noteikto cenrādi, un izmantots muzeja ar pakalpojumu sniegšanu saistīto izdevumu segšanai, ņemot vērā ievērojamo cenu pieaugumu, ir nepietiekams, lai segtu ar pakalpojumu sniegšanu saistītos izdevumus.

Kopš 2017.gada muzeja publisko maksas pakalpojumu izcenojumi nav mainīti. Finanšu ministrija izdevumu pārskatīšanas sarunās vairākkārt ir vērsusi uzmanību, ka Kultūras ministrijas padotības muzeju maksas pakalpojumu cenrāžos noteikto pakalpojumu cenas ir palielināmas atbilstoši inflācijai, kas ļautu segt muzeju uzturēšanas izdevumus. Kopējās patēriņa cenu pārmaiņas 2024.gada jūnijā, salīdzinot ar 2017.gada jūniju, kad tika apstiprināts MK noteikumu Nr.360 pielikumā noteiktais muzeja cenrādis, ir 41%. Savukārt patēriņa cenu pārmaiņas 2024.gada jūnijā, salīdzinot ar 2017.gada jūniju, patēriņa grupai “Elektroenerģija, gāze un cits kurināmais” ir 65,6% (avots: Centrālās statistikas pārvaldes Inflācijas kalkulators). Muzejs 2025.gadā ir plānojis kāpināt pašu ieņēmumus, rēķinoties ar grozījumiem MK noteikumu Nr.360 pielikumā noteiktajā muzeja cenrādī, lai segtu maksājumus muzeja pamatfunkciju nodrošināšanai.

Apkopojot informāciju par ieejas biļešu cenām līdzīga apjoma un piedāvājuma muzejos Latvijā un Eiropā, ir jāsecina, ka šobrīd MK noteikumu Nr.360 pielikumā noteiktās muzeja biļešu cenas ir zemākas vai līdzvērtīgas. Piemēram, Boloņas pilsētas muzejā (Itālija) pilnas cenas ieejas biļete ir 13 euro, samazinātas cenas biļete – 11 euro. Frankfurtes vēstures muzejā (Vācija) pilnas cenas ieejas biļete ir 8 euro, samazinātas cenas biļete – 4 euro, Amsterdamas muzejā (Nīderlande) pilnas cenas ieejas biļete ir 18 euro, samazinātas cenas biļete – 7,50 euro. Romas muzejā (Itālija) pilnas cenas ieejas biļete ir 11 euro, samazinātas cenas biļete – 7,50 euro. Cēsu Vēstures un mākslas muzeja (Jaunā pils) pilnas cenas ieejas biļete ir 6 euro, samazinātas cenas biļete – 4 euro, ģimenes biļete – 15 euro. Latvijas Nacionālajā vēstures muzejā (Rīgas pils ekspozīcijas) pilnas cenas ieejas biļete ir 8 euro, samazinātas cenas biļete – 3 euro un 5 euro, ģimenes biļete – 10 un 18 euro. Īpaši aizsargājamajā kultūras piemineklī -Turaidas muzejrezervāts pilnas cenas ieejas biļete ir 8 euro, samazinātas cenas biļete – 2 euro, 4 euro un 6 euro, ģimenes biļete – 9 un 17 euro.  

Ņemot vērā būtisko izmaksu pieaugumu pēdējos gados, MK noteikumos Nr.360 noteiktās pakalpojumu cenas nav pietiekamas muzeja faktisko izmaksu segšanai, un muzeja resursi ir nepietiekami, lai nodrošinātu muzeja kārtējās izmaksas, tajā skaitā nodrošinātu muzeja deviņu ēku (muzeja kompleksa, Ainažu Jūrskolas muzeja, Mencendorfa nama un Latvijas Fotogrāfijas muzeja) uzturēšanas un kopšanas izmaksas, kuras inflācijas dēļ aizvien pieaug. Muzejā ilgstoši pietiekamā apjomā nav veikti infrastruktūras, tajā skaitā ūdensvada, ārējo un iekšējo elektroinstalāciju, apgaismojuma uzstādīšanas, ugunsdrošības sistēmu, apsardzes un drošības sistēmu izbūves darbi, kā arī ēku atjaunošanas darbi, jo muzejam ir ierobežoti resursi minēto izdevumu segšanai. Aizvien biežāk muzejam nākas novērst dažādas avārijas situācijas gan apkures sistēmā, gan ūdensvadu sistēmā u.c., kas rada dažāda apjoma finansiālos zaudējumus un rada nepieciešamību resursus novirzīt ēku uzturēšanai lietošanas kārtībā, nevis muzeja attīstībai un pakalpojumu pilnveidošanai.

Līdz šim, lai segtu savus izdevumus, muzejs ir aktīvi strādājis pie apmeklētāju piesaistes un reklamējis savus pakalpojumus, tomēr saistībā ar tūristu plūsmas samazinājumu (saskaņā ar  Eiropas ceļojumu komisijas datiem Latviju 2024.gadā ir apmeklējuši par 24 % mazāk ārvalstnieku nekā 2019.gadā), kā ar to, ka kopš 2023.gada 30.decembra apmeklētājiem ir slēgts Latvijas Fotogrāfijas muzejs, muzejā un tā filiālēs apmeklētāju skaits salīdzinot ar 2019.gadu ir samazinājies par 15 194 apmeklējumiem, jeb aptuveni 21%. Galvenokārt apmeklētāju samazinājums attiecināms uz muzeja struktūrvienībām, galvenajā ēkā apmeklējums salīdzinot ar 2023.gadu samazinājies par aptuveni 7%.

Neskatoties uz to, ka muzeja pašu ieņēmumu apjoms tuvojas pirms Covid-19 pandēmijas līmenim, energoresursu cenas kopš Krievijas militārā iebrukuma Ukrainā ir ievērojami augušas. Energoresursu cenas joprojām ir nestabilas, sagaidāms, ka tās var palielināties arī atslēgšanās rezultātā no BRELL elektroenerģijas tīkla. 2025.gadā komunālie pakalpojumi plānoti 161 927 euro, 2021.gadā tie faktiski bija – 92 696 euro. Periodā kopš MK noteikumos Nr.360 noteiktā muzeja cenrāža apstiprināšanas 2017.gadā ir būtiski palielinājusies valstī noteiktā minimālā alga, kas ir ietekmējusi arī visus ārpakalpojumus, tāpat ir pieaugušas visu muzeja maksas pakalpojumu sniegšanā iesaistīto cilvēkresursu izmaksas, kā arī nepieciešamo pakalpojumu, materiālu, iekārtu un muzeja infrastruktūras uzturēšanas izmaksas.
Kopš 2022.gada 1.oktobra muzejs savu darbību veic stingrā ekonomijas režīmā, tajā skaitā joprojām organizējot darbu daļēji attālināti, tādā veidā nodrošinot elektroenerģijas un siltumenerģijas patēriņa samazināšanos, ekonomijas nolūkā, pārskatot visas izdevumu pozīcijas līdz nepieciešamajam minimumam, samazinot gan biroja preču, gan saimniecības preču iegādi.

Tomēr neskatoties uz stingro ekonomijas režīmu, muzeja finanšu resursi nav pietiekami, lai segtu faktiskos ar muzeja pakalpojumu sniegšanu saistītos izdevumus un tādēļ ir nepieciešams veikt grozījumus MK noteikumos Nr.360, attiecīgi arī palielinot muzeja pašu ieņēmumus. Jauna cenu politika ļaus tuvākajā laikā palielināt muzeja ieņēmumus un attiecīgi palielināsies pieejamo resursu avots, lai segtu izdevumus par saņemtajiem pakalpojumiem un uzturētu ēkas un veiktu citus ar pakalpojumu sniegšanu saistītos izdevumus.
Risinājuma apraksts
Projektā, izvērtējot muzeja publisko maksas pakalpojumu pieejamību apmeklētājiem, paredzēts, ka: 1) muzeja biļešu cenas ir noteiktas atbilstoši pakalpojumu faktiskajām izmaksām un tās ir noteiktas līdzvērtīgas vai pat zemākas ar līdzīgas ievirzes un apjoma muzejiem ārvalstīs un Latvijā; 2) ir saglabāta līdzšinējā bezmaksas apmeklējumu politika, tai skaitā bezmaksas apmeklējums personām ar invaliditāti (personām līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti, personām ar I un II invaliditātes grupu un no vienas personas, kas pavada personu līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti vai personu ar I invaliditātes grupu un daudzbērnu ģimenēm un ģimenēm, kuru aprūpē ir bērns ar invaliditāti vai persona, kas nav sasniegusi 24 gadu vecumu, ja tai ir noteikta I vai II invaliditātes grupa, tai skaitā individuālajam apmeklējumam; 3) Projekta pielikumā ietvertais muzeja cenrādis papildināts ar iespēju muzeja noteiktās akciju dienās noteiktām apmeklētāju grupām piemērot atlaidi 20%-100% ietvaros, izvērtējot akcijas sabiedrisko nozīmi.

Projekta 1.punktā tiek precizēts MK noteikumu Nr.360 3.punktā noteikto muzeja pakalpojumu uzskaitījums un ietvertās apmeklētāju kategorijas, kurām nepiemēro maksu par Projekta pielikumā ietvertā muzeja cenrāža 1.punktā noteiktajiem maksas pakalpojumiem, veicot šādas izmaiņas:
1) 3.5.apakšpunkts papildināts ar augstskolu pilna laika studentiem, kas studē kultūras vēsturi un mākslas vēsturi – muzeja ekspozīcijā centrālajā ēkā un muzeja struktūrvienībā Mencendorfa nams (uzrādot atbilstošu augstskolas izdotu izziņu), lai veicinātu ar muzeja krājumu saistīto priekšmetu pētniecību un Rīgas vēstures un kuģniecības tēmu aktualizēšanu un izpēti;
2) 3.7.apakšpunkts ir apvienots ar 3.5.apakšpunktu;
3) 3.17. un 3.18.apakšpunkts ir apvienots.

Projekta 2.punktā tiek precizēts MK noteikumu Nr.360 5.punkts, nosakot, ka maksai par Projekta pielikumā ietvertā muzeja cenrāža 1.1., 1.2., 1.3., 1.4., 1.5. un 6.1.apakšpunktā minētajiem pakalpojumiem muzeja noteiktās akciju dienās muzeja noteiktām apmeklētāju grupām piemēro atlaidi no 20 % līdz 100 %, izvērtējot akcijas sabiedrisko nozīmi, tādējādi muzejam ļaujot diferencēt atlaides apmēru un apmeklētāju grupas, kurām tiek piemērota atlaide. Šobrīd MK noteikumu Nr.360 5.punkta redakcija neparedz muzejam noteikt akciju dienas konkrētai apmeklētāju grupai, jo nosaka bezmaksas ieeju visiem muzeja apmeklētajiem, kā arī liedz noteikt bezmaksas apmeklējumu muzeja izvēlētajai apmeklētāju grupai, paredzot piemērot tikai 50 % atlaidi.

Projekta pielikumā ietvertais muzeja cenrādis ir pārstrukturēts, lai atvieglotu tā piemērošanu praksē, jo ir secināts, ka interesentiem, kas vēlas iegūt informāciju par muzeja un tā struktūrvienību pastāvīgo ekspozīciju un izstāžu apmeklējumu, MK noteikumu Nr.360 pielikumā noteiktais muzeja sniegto pakalpojumu sadalījums apgrūtina informācijas uztveršanu. Līdz ar to Projekta pielikumā ietvertajā muzeja cenrādī katras muzeja struktūrvienības sniegtie pakalpojumi ir izdalīti atsevišķi, paredzot piecas apmeklētāju kategorijas: 1) skolēni (pirmsskolas izglītības iestāžu, pamatizglītības vai vispārējās vidējās izglītības iestāžu izglītojamiem, profesionālās pamatizglītības vai profesionālās vidējās izglītības iestāžu izglītojamiem); 2) studenti, pensionāri; 3) pieaugušie; 4) ģimenes biļete (1 pieaugušais ar 1 un vairāk bērniem līdz 18 gadu vecumam); 5) ģimenes biļete (2 pieaugušie ar 1 un vairāk bērniem līdz 18 gadu vecumam). Ņemot vērā minēto, vairākos Projekta punktos (Projekta 1., 2., 3. un 4.punkts) precizēta Projekta pielikumā ietverto muzeja cenrāža pakalpojumu numerācija, attiecībā uz kuriem ir paredzētas muzeja sniegto pakalpojumu atlaides.

MK noteikumu Nr.360 pielikumā ietvertais cenrādis paredz, ka muzeja speciālisti vada ekskursijas gan pieaugušo, gan skolēnu grupām latviešu valodā un trīs svešvalodās – angļu, vācu un krievu valodā. Projekta pielikumā ietvertais muzeja cenrādis pārstrukturēts pēc vienotiem principiem, sadalot gida pakalpojumu divās grupās – pakalpojums tiek sniegts latviešu valodā un svešvalodā, kas atvieglo tā piemērošanu. Līdz ar to Projekta pielikumā ietvertā muzeja cenrāža 2.1.-2.2.apakšpunkts un 3.1.-3.6.apakšpunkts nosaka, ka pārskata ekskursija un tematiskā ekskursija tiek nodrošināta latviešu valodā un svešvalodās bez norādes uz konkrētu svešvalodu.

MK noteikumu Nr.360 pielikumā noteiktais muzeja cenrādis paredz, ka gida pakalpojumu cena muzeja ekspozīcijās, izstādēs un muzejpedagoģiskajās nodarbībās, ekskursiju un nodarbību vadīšana 1.-9.klasēm krievu valodā pielīdzināta pakalpojuma cenai latviešu valodā. Projekta pielikumā ietvertais muzeja cenrādis pārstrukturēts pēc vienotiem principiem, sadalot gida pakalpojumu divās grupās – pakalpojums tiek sniegts latviešu valodā un svešvalodā, kas atvieglo tā piemērošanu. Līdz ar to Projekta pielikumā ietvertā muzeja cenrāža 2.2., 3.2. un 4.3.apakšpunkts paredz, ka pakalpojumi krievu valodā tiek sniegti par tādu pašu cenu kā pakalpojumi citās svešvalodās (angļu un vācu valodās).
Projekta pielikumā ietvertais muzeja cenrādis ir papildināts ar jauniem pakalpojumiem, svītrojot neaktuālos pakalpojumus, kas vairs netiek sniegti:
1) saistībā ar ēku slikto tehnisko stāvokli un pārpildītajām muzeja krājuma glabātavām, lai nodrošinātu muzeja krājuma saglabāšanu, vairs netiks piedāvāta tematiska ekskursija grupai muzeja krājuma glabātavā (MK noteikumu Nr.360 pielikumā noteiktā muzeja cenrāža 1.9.1., 1.9.2., 1.9.4. un 1.9.5.apakšpunkts), bet tiks saglabāts tematiskais ekskursiju piedāvājums muzeja ekspozīcijās “tematiska ekskursija grupai (muzeja ekspozīcijā – grupā ne vairāk kā 25 personas)” (Projekta pielikumā ietvertā muzeja cenrāža 3.punkts);
2) muzeja pakalpojumi, kas noteikti MK noteikumu Nr.360 pielikumā noteiktā cenrāža 1.10.12. un 1.10.13.apakšpunktā (kultūrizglītojošās programmas nodarbības vadīšana Latvijas Fotogrāfijas muzejā “Fotografēšanās 1930.gadu salonā”; meistardarbnīca fotogrāfiem Latvijas Fotogrāfijas muzejā), netiek ietverti Projekta pielikumā ietvertajā muzeja cenrādī, jo Latvijas Fotogrāfijas muzeja pagaidu telpās Kronvalda bulvārī 4, Rīgā tie vairs netiek piedāvāti. Muzeja izglītojošo programmu piedāvājums iekļauts Projekta pielikumā ietvertā muzeja cenrāža 4.1.-4.8.apakšpunktā (muzeja izglītojošās programmas nodarbība grupai (grupā ne vairāk kā 25 personas));
3) lielākajai daļai muzeja krājuma priekšmetu ir izveidotas digitālās kopijas, līdz ar to turpmāk nav nepieciešams iekasēt maksu par pakalpojumiem, kas noteikti MK noteikumu Nr.360 pielikumā noteiktajā muzeja cenrāža 2.2.1., 2.2.3. un 2.4.apakšpunktā (muzeja priekšmeta fotografēšana muzejā pēc klienta pasūtījuma; muzeja priekšmeta skenēšana (lielāka par muzeja saglabāto arhīva datni) pēc klienta pasūtījuma; muzeja priekšmetu vai arhīva materiālu tematiskā atlase pēc klienta pasūtījuma)). Projekta pielikumā ietvertā muzeja cenrāža 5.2.2.apakšpunktā tiek precizēts MK noteikumu Nr.360 pielikumā noteiktā muzeja cenrāža 2.2.4.apakšpunktā noteiktais, ka: “(garākā mala 800 px, izšķirtspēja 72 dpi)”, jo šobrīd visi digitālie attēli tiek sagatavoti labākā kvalitātē un nav nepieciešams ierobežot kvalitātes rādītājus, jo tie aizvien uzlabojas;
4) pakalpojums, kas noteikts MK noteikumu Nr.360 pielikumā noteiktā muzeja cenrāža 3.3.apakpunktā (lekciju cikls gidiem (9 lekcijas, katra 90–120 minūtes): Rīgas vēstures un kuģniecības muzejs) netiek ietverts Projekta pielikumā ietvertajā muzeja cenrādī, jo muzejs, izvērtējot savu kapacitāti, deviņu lekciju ciklu gidiem vairs nepiedāvā. Pakalpojums, kas noteikts 3.4.apakšpunktā (lekciju cikla gidiem atsevišķa lekcija: Rīgas vēstures un kuģniecības muzejs), ir integrēts Projekta pielikumā ietvertā muzeja cenrāža 6.2.apakšpunktā (lekcija gidiem Rīgas vēstures un kuģniecības muzeja galvenajā ēkā), piedāvājot lekciju nevis kā daļu no plašāka  piedāvājuma – lekciju cikla, bet kā vienu atsevišķu lekciju;
5) lai nodrošinātu iespēju individuālajiem apmeklētājiem apmeklēt muzeja ekskursijas gida vadībā, muzejs ir izveidojis jaunu pakalpojumu “muzeja organizēta ekskursija grupā ekspozīcijā vai Vecrīgā: Rīgas vēstures un kuģniecības muzeja galvenajā ēkā, Mencendorfa namā” (Projekta pielikumā ietvertā muzeja cenrāža 3.6.apakšpunkts). Šis pakalpojums no tematiskas ekskursijas grupā atšķiras ar to, ka to organizē un sabiedrībai izsludina muzejs vai muzeja filiāle, un tās dalībnieki ir individuāli muzeja apmeklētāji, kas uz muzeja tematisko ekskursiju ierodas konkrētā muzeja noteiktā laikā un vietā. Saistībā ar to, ka atsevišķi muzeja krājumā un ekspozīcijās esošie eksponāti un Rīgas vēstures stāsti ir cieši saistīti ar Rīgas esošo apbūvi un elementiem, atsevišķos gadījumos konkrēta temata atklāšanai nepieciešams daļu ekskursijas vadīt ārpus muzeja telpām, piemēram, nodarbībā “Meklēsim dzīvniekus Vecrīgā!” muzejs piedāvā doties ekskursijā pa Vecrīgu, vienlaicīgi atrodot vēsturiskus objektus Vecrīgas pilsētvidē un uzzinot interesantus faktus;
6) muzejs, izvērtējot savu kapacitāti, vairs neveic muzejisku priekšmetu ekspertīzi, līdz ar to Projekta pielikumā ietvertais muzeja cenrādis neietver MK noteikumu Nr.360 pielikumā noteiktā muzeja cenrāža 3.8. un 3.9.apakšpunktā noteiktos pakalpojumus (muzejiska priekšmetu ekspertīze pēc klienta pasūtījuma ar izbraukšanu ārpus muzeja; muzejiska priekšmetu ekspertīze pēc klienta pasūtījuma uz vietas muzejā);
7) MK noteikumu Nr.360 pielikumā noteiktā muzeja cenrāža 3.5.apakšpunktā ietvertais piedāvājums – muzeja speciālista sagatavotas lekcijas vadīšana ārpus muzeja telpām, ir papildināts ar iespēju to sniegt attālināti – muzeja speciālista sagatavotas lekcijas vadīšana attālināti (Projekta pielikumā ietvertā muzeja cenrāža 6.3.apakšpunkts), arī piedāvājums – muzejpedagoģiskās programmas nodarbības vadīšana (MK noteikumu Nr.360 pielikumā noteiktā cenrāža 1.10.2.-1.10.5.apakšpunkts) ir papildināts ar iespēju to sniegt attālināti (Projekta pielikumā ietvertā muzeja cenrāža 4.2. un 4.3.apakšpunkts);
8) MK noteikumu Nr.360 pielikumā noteiktā muzeja cenrāža 1.10.apakšpunktā (muzeja izglītojošās programmas nodarbība grupai (grupā ne vairāk kā 25 personas)) uzskaitītie muzeja pakalpojumi tiek nodrošināti visās muzeja struktūrvienībās, piemērojot vienu samaksu, līdz ar to Projektā pielikumā ietvertā muzeja cenrāža 4.punkta (muzeja izglītojošās programmas nodarbība grupai (grupā ne vairāk kā 25 personas)) 4.1.-4.11.apakšpunktā muzeja struktūrvienības nav minētas;
9) atbilstoši MK noteikumu Nr.360 pielikumā noteiktajam muzeja cenrādim šobrīd gida pakalpojumi Ainažu jūrskolas muzejā tiek piedāvāti par zemāku cenu nekā Mencendorfa namā un Latvijas Fotogrāfijas muzejā. Ņemot vērā, ka ar pakalpojuma sniegšanu saistīto darbinieku atalgojums šajās muzeja struktūrvienības neatšķiras, tiek noteikta vienāda pakalpojuma cena (Projekta pielikumā ietvertā muzeja cenrāža 2.1.2., 2.1.3., 2.2.2. un 2.2.3.apakšpunkts);
10) ņemot vērā, ka patstāvīgās ekspozīcijas un divu izstāžu apmeklējums, turpmāk pieaugušajam izmaksātu 10 euro+3 euro +3 euro =16 euro, lai motivētu apmeklētājus apmeklēt gan ekspozīciju, gan izstādes tiek izveidots jauns biļetes veids “Apvienotā biļete pastāvīgās ekspozīcijas un izstāžu apskatei”, kuru iegādājoties, pakalpojums apmeklētājam tiek piedāvāts par izdevīgāku cenu;
11) ņemot vērā, ka Latvijas Fotogrāfijas muzejs šobrīd atrodas pagaidu telpās Kronvalda bulvārī 4, Rīgā un tam nav pastāvīgās ekspozīcijas, Projekts neparedz muzeja pakalpojumus, kas ietver Latvijas Fotogrāfijas muzeja pastāvīgās ekspozīcijas apmeklējumu. Tā kā šajās telpās ekspozīciju nav iespējams izveidot, nav lietderīgi šādus pakalpojumus saglabāt cenrādī (MK noteikumu Nr.360 pielikumā noteiktā muzeja cenrāža 1.1., 1.2.2., 1.2.3., 1.3.3., 1.3.4. un 1.3.5.apakšpunkts). Tajā pašā laikā šajās telpās būs iespējams nodrošināt gan izglītojošās programmas, gan izstādes, tādēļ atsevišķi pakalpojumi tiek saglabāti (Projekta pielikumā ietvertā muzeja cenrāža 1.2., 1.5., 2.1.2., 2.1.3., 2.2.2., 2.2.3., 4.1.-4.8., 6.1., 7.1.4., 7.1.5.apakšpunkts);
12) lai motivētu pastāvīgos apmeklētājus vēl biežāk apmeklēt muzeju, kā arī nodrošinātu iespēju apmeklētājiem iegādāties biļeti, kas noformējama arī kā dāvanu karte, izveidots jauns biļetes veids “Gada biļete pastāvīgo ekspozīciju un izstāžu apskatei visās muzeja struktūrvienībās individuālajiem apmeklētājiem” (Projekta pielikumā ietvertā muzeja cenrāža 1.7.apakšpunkts);
13) saistībā ar regulāru tūristu un vietējo individuālo ekskursantu interesi apmeklēt padziļinātas ekskursijas visās 14 muzeja ekspozīcijās, izveidots jauns pakalpojums “Individuālā ekskursija Rīgas vēstures un kuģniecības muzejā latviešu valodā (grupā līdz 5 personām)”, kura paredzēta līdz trīs stundām. Šāds pakalpojums nepieciešams, jo līdz šim muzejam ir bijis problemātiski ar mazajām, individuālajām apmeklētāju grupām iekļauties 60 minūtēs, jo apmeklētājiem ir tendence uzdot padziļinātus jautājumus un pievērst uzmanību smalkām detaļām, tādējādi ekskursijai paredzēto laiku būtiski pārsniedzot, pretēji lielām tūristu grupām, kuru ekskursijas tiek detalizēti plānotas, lai iekļautos laikā, ko grupa paredzējusi muzeja apmeklējumam. Šāds pakalpojums ļauj izveidot īpašu un individuālu pieeju tiem interesentiem, kas Rīgas vēsturi un muzeju vēlas izzināt padziļināti;
14) MK noteikumu Nr.360 pielikumā noteiktajā muzeja cenrādī līdz šim speciālās izstādes (nozīmīga sadarbībā ar partneriem veidota izstāde vai muzeja speciālistu veidota izstāde ar paaugstinātu finansiālo un materiālo ietilpību) cena tika noteikta, taču izvērtējot to, ka šobrīd muzejā ir atvērtas divas izstāžu zāles, kurās tiek organizētas gan tematiski ļoti atšķirīgas izstādes, gan finansiālie ieguldījumi tajās būtiski atšķiras, līdz ar to nav iespējams noteikt vienotu cenu šādām izstādēm. Ņemot vērā minēto, kā arī lai nodrošinātu to, ka pakalpojuma cenu ir iespējams pielāgot katras konkrētās izstādes faktiskajām izmaksām un elastīgi reaģēt uz pieprasījumu, Projekta pielikumā ietvertā muzeja cenrāža 1.5.apakšpunkts nosaka, ka turpmāk katrai šāda veida izstādei maksa par tās apmeklējumu tiks noteikta ar muzeja direktora apstiprinātu tāmi. Šādi precedenti iespējami arī filiālēs, tādēļ nepieciešams šādu iespēju nodrošināt arī filiālēs;
15) Projekta pielikumā ietvertais muzeja cenrādis neietver MK noteikumu Nr.360 pielikumā noteiktā muzeja cenrāža 4.1.1.3.apakšpunktā minēto pakalpojumu par muzeja telpu un teritorijas iznomāšanu muzeja galvenajā ēkā (ekspozīcijas zāles 2. un 3.stāvā (12 zāles, 1031 m²)), jo tas dublē, Projekta pielikumā ietvertā muzeja cenrāža 7.1.1.1. un 7.1.1.2.apakšpunktā minētos pakalpojumus (ekspozīcijas zāles 3.stāvā (5 zāles, 374 m²) un ekspozīcijas zāles 2.stāvā (7 zāles, 657 m²));
16) Projekta pielikumā ietvertā muzeja cenrāža sadaļā “Piezīmes” veikti precizējumi saistībā ar izmaiņām Projekta pielikumā ietvertā muzeja cenrāža punktos. Piezīmju daļa papildināta ar atsauci uz jauno biļetes veidu “Apvienotā biļete pastāvīgās ekspozīcijas un izstāžu apskatei” (Projekta pielikumā ietvertā muzeja cenrāža 2.piezīme) un atsauci uz Pievienotās vērtības nodokļa likuma 3.panta astoto daļu (Projekta pielikumā ietvertā muzeja cenrāža 7.piezīme), kas nosaka, ka ar muzeja pamatdarbību saistītajiem pakalpojumiem, kas izriet no muzeja nolikuma 3.4., 4.2., 4.3., 4.4., 4.6. un 4.13.apakšpunkta, piemēram, kas saistīti ar muzeja krājuma priekšmetu un zinātniskā arhīva izmantošanu ar kultūras vēstures izpēti, zinātni un izglītību tieši saistītiem mērķiem, konsultācijām par muzeja krājumu un muzeja profilam atbilstošām tēmām, netiek piemērots pievienotās vērtības nodoklis.

Pakalpojumiem, kas saistīti ar muzeja pastāvīgo ekspozīciju, izstāžu un muzeja izglītojošā piedāvājuma (pasākumu, nodarbību, lekciju) apmeklējumu netiek piemērots pievienotās vērtības nodoklis saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 52.panta pirmās daļas 17.punkta “d” apakšpunktu (sk. Projekta pielikumā ietvertā muzeja cenrāža 1.piezīmi). Līdz ar to precizēta pievienotās vērtības nodokļa piemērošanas kārtība Projekta pielikumā ietvertā muzeja cenrāža 6.2.apakšpunktā (lekcija gidiem Rīgas vēstures un kuģniecības muzeja galvenajā ēkā) un 6.3.apakšpunktā (muzeja speciālista sagatavotas lekcijas vadīšana attālināti tiešsaistē vai ārpus muzeja telpām) ietvertajiem pakalpojumiem. Minētajiem pakalpojumiem netiek piemērots pievienotās vērtības nodoklis saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 52.panta pirmās daļas 17.punkta “d” apakšpunktu, jo tie saistīti ar muzeja izglītojošā piedāvājuma – lekciju apmeklējumu.

Savukārt tiem ar muzeja pamatdarbību saistītajiem pakalpojumiem, kas izriet no muzeja nolikuma 3.4., 4.2., 4.3., 4.4., 4.6. un 4.13.apakšpunkta, kā, piemēram, pakalpojumiem, kas saistīti ar muzeja krājuma priekšmetu un muzeja zinātniskā arhīva izmantošanu ar kultūras vēstures izpēti, zinātni un izglītību tieši saistītiem mērķiem, konsultācijām par muzeja krājumu un muzeja profilam atbilstošām tēmām (Projekta pielikumā ietvertā muzeja cenrāža 5.1.1., 5.1.4., 5.3.3., 6.4. un 6.5.apakšpunkts) netiek piemērots pievienotās vērtības nodoklis saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 3.panta astoto daļu (sk. Projekta pielikumā ietvertā muzeja cenrāža 7.piezīmi). Pārējiem Projekta pielikumā ietvertā muzeja cenrāža pakalpojumiem, kas nav saistīti ar muzeja pamatdarbību, piemēro pievienotās vērtības nodokļa standartlikmi atbilstoši Pievienotās vērtības nodokļa likuma 41.panta pirmās daļas 1.punktam.

Lai sekmētu muzeja un tā filiāļu kultūras mantojuma saglabāšanu, popularizēšanu un pieejamību, Projekta pielikumā ietvertajā muzeja cenrādī visas muzeja maksas pakalpojumu cenas ir pārskatītas atbilstoši muzeja faktiskajiem izdevumiem saistībā ar pakalpojumu sniegšanu, tajā skaitā ņemot vērā izdevumus par izstāžu izveidi, muzeja uzturēšanu un attīstību, kā arī pastāvīgajiem uzlabojumiem apmeklētāju apkalpošanā, ekspozīciju un izstāžu pieejamības nodrošināšanā un izglītojošajā darbā.

Muzejs cenas par publiskajiem maksas pakalpojumiem nosaka saskaņā ar MK noteikumos Nr.333 noteikto maksas pakalpojumu izmaksu aprēķinu metodiku, ņemot vērā faktiskās ar muzeja publisko maksas pakalpojumu sniegšanu saistītās tiešās un netiešās izmaksas. Lai nodrošinātu vienotu pieeju visu maksas pakalpojumu cenu aprēķinā, arī gadījumos, kad tiks piemērota tāme, sastādot izmaksu tāmi, muzejs izmantos MK noteikumos Nr.333 noteiktos principus, aizpildot un apstiprinot katram pakalpojumam maksas pakalpojuma izcenojuma aprēķinu atbilstoši MK noteikumu Nr.333 1.pielikumam, kurā tiks iekļautas konkrētā maksas pakalpojuma tiešās un netiešās izmaksas un cena noteikta, paredzot plānoto pakalpojumu vienību skaitu. Šajā gadījumā cena tiek publicēta muzeja tīmekļvietnē.

Projektā noteiktās publisko maksas pakalpojumu cenas ir vienādas vai pat zemākas kā par līdzīgu pakalpojumu citās iestādēs, ar iespēju muzeja apmeklētājiem izvēlēties savām iespējām atbilstošāko muzeja apskates variantu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Apmeklētāji no Latvijas un ārvalstīm
Ietekmes apraksts
Projekts ietekmēs dažādu Latvijas sabiedrības grupu pārstāvjus, kas interesējas par muzeja piedāvājumu (skolēni, studenti un pieaugušie, tostarp pensionāri un vecāki ar bērniem), kā arī ārvalstu tūristus. Projektā noteiktās muzeja pakalpojumu cenas ir samērotas ar līdzīgu pakalpojumu cenām citos muzejos, kā arī ir paredzētas cenu atlaides un citi atvieglojumi sociāli vismazāk aizsargātajām personu grupām.
Juridiskās personas
  • nevalstiskās organizācijas
  • visi uzņēmumi
  • iestādes
Ietekmes apraksts
Projekts ietekmēs juridiskās personas, kuru organizētie pasākumi var tikt īstenoti muzeja ēkās un teritorijā, kā arī izglītības iestādes, kas izmanto muzeja izglītojošos pakalpojumus u.c.
Palielināsies izdevumi ienākošā tūrisma operatoriem, kuri izmanto muzeja sniegtos pakalpojumus. Muzejam ir noslēgti trīs sadarbības līgumi ar tūrisma pakalpojumu sniedzējiem, kuru termiņi noslēgsies laika periodā līdz 2025.gada 8.jūlijam. Projekta ietekme uz esošajiem muzeja sadarbības partneriem – tūrisma pakalpojumu sniedzējiem ir nenozīmīga, jo muzeja pakalpojumu apjoms, ko izmanto tūrisma operatori, ir neliels, saskaņā ar pēdējo divu gadu datiem (2023–2024.gads) tie veido vidēji 3,7% no kopējā muzeja apmeklējumu skaita. Tūrisma operatori ir informēti par Projektā paredzētajām izmaiņām muzeja publisko maksas pakalpojumu cenrādī.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
282 653
0
282 653
0
282 653
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
282 653
0
282 653
0
282 653
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
282 653
0
282 653
0
282 653
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
282 653
0
282 653
0
282 653
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Muzejs cenas par publiskajiem maksas pakalpojumiem nosaka saskaņā ar MK noteikumos Nr.333 noteikto maksas pakalpojumu izmaksu aprēķinu metodiku, ņemot vērā faktiskās ar muzeja publisko maksas pakalpojumu sniegšanu saistītās tiešās un netiešās izmaksas.
Detalizēts pakalpojumu cenu aprēķins sniegts Projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) pielikumā “Rīgas vēstures un kuģniecības muzeja publisko maksas pakalpojumu cenu kalkulācija”.
Kalkulācijā iekļautas uz katru attiecīgu pakalpojumu attiecināmas izmaksas: atalgojums un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, ārpakalpojumu un materiālu izmaksas, pamatlīdzekļu nolietojums, administratīvās, jeb netiešas ar pakalpojumu sniegšanu saistītas izmaksas. Atalgojums muzeja darbiniekiem, kas tieši iesaistīti pakalpojumu sniegšanā un darbiniekiem, kuru atlīdzība iekļauta administrācijas izmaksās, šobrīd ir noteikts atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 3.pielikumā attiecīgajai mēnešalgu grupai 2025.gadam noteiktajai skalai, nodrošinot, ka darbinieku atlīdzība 2025.gadā nav zemāka kā 70,19% no skalas viduspunkta un 69,57% no 2026.gadam paredzamā skalas viduspunkta. Vienlaikus aprēķinos izmantotais atalgojums darbiniekiem ir noteikts, ņemot vērā 2025.gadā noteikto minimālās algas pieaugumu un noteikto atlīdzības pieauguma ierobežojumu 2,6% apmērā.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)

 
Cita informācija
Pašlaik muzeja finansēšanas plānā 2025.gadam plānotie finanšu resursi muzeja izdevumu segšanai ir 2 229 950  euro, tajā skaitā, ieņēmumi no muzeja maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem veido 282 653 euro (12,7% no muzeja resursiem izdevumu segšanai) un valsts budžeta dotācija no vispārējiem ieņēmumiem ir 1 947 297 euro (87,3% no muzeja resursiem izdevumu segšanai).

Ņemot vērā ieejas maksas un citu muzeja sniegto pakalpojumu paaugstinājumu un Projekta pielikumā ietvertajā muzeja cenrādī iekļauto jauno muzeja maksas pakalpojumu cenas, 2025.gadā un turpmākajos gados plānots pašu ieņēmumu pieaugums salīdzinot ar 2024.gadu par 32 653 euro, kas jau ir ņemts vērā, veidojot 2025.gada budžetu un iestrādāts nākamo gadu bāzes izdevumos. Pašu ieņēmumu plānotais palielinājums tiks novirzīts saņemto komunālo pakalpojumu, siltumenerģijas un elektroenerģijas apmaksai, nekustamā īpašuma nodokļa Palasta ielā 4, Rīgā, palielinājuma nomaksai, citu muzeja infrastruktūras uzturēšanas izmaksu sadārdzinājuma segšanai.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Ņemot vērā, ka Projekta mērķis ir aktualizēt muzeja sniegto pakalpojumu klāstu un cenas, precizējot atsevišķu muzeja sniegto maksas pakalpojumu nosaukumus, papildinot cenrādi ar jauniem pakalpojumiem un svītrojot neaktuālos pakalpojumus, kā arī aktualizējot un papildinot atsevišķiem maksas pakalpojumiem piemērotās atlaides, kas būtiski nemaina esošo regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, publisko apspriedi nav nepieciešams nodrošināt.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Kultūras ministrija
  • Rīgas vēstures un kuģniecības muzejs

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Rīgas vēstures un kuģniecības muzeja cenrāža kalkulācija