Anotācija

24-TA-2968: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Limbažu novada pašvaldībai piekrītošā nekustamā īpašuma "Rail Baltica dzelzceļa teritorija" Ainažu pagastā, Limbažu novadā, pārņemšanu bez atlīdzības valsts īpašumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta otrā daļa, 42.¹ un 43. pants, Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļa un likuma “Par autoceļiem” 4. pants, Limbažu novada domes 2024. gada 23. maija lēmums Nr. 382 (protokols Nr.9, 55.) “Par nekustamā īpašuma “Rail Baltica dzelzceļa teritorija”, Ainažu pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr.6625 002 0437, nodošanu valstij” (ar 2024. gada 20. jūnija lēmuma Nr.477 (protokols Nr.11, 63.) “Par grozījumiem Limbažu novada domes 2024. gada 23. maija lēmumā Nr. 382 “Par nekustamā īpašuma “Rail Baltica dzelzceļa teritorija”, Ainažu pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr.6625 002 0437, nodošanu valstij”” un 2024. gada 24. oktobra lēmuma Nr.798 (protokols Nr.20, 56.) “Par grozījumiem Limbažu novada domes 2024. gada 23. maija lēmumā Nr. 382 “Par nekustamā īpašuma “Rail Baltica dzelzceļa teritorija”, Ainažu pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr.6625 002 0437, nodošanu valstij” grozījumiem).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz pārņemt bez atlīdzības valsts īpašumā Satiksmes ministrijas valdījumā Limbažu novada pašvaldībai piekrītošo nekustamo īpašumu, kas nepieciešams projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 “Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu”.
Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 “Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica” noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Pamatojoties uz Satiksmes ministrijas piesaistītās pilnsabiedrības “RB Latvija” izstrādātajiem tehniskajiem risinājumiem, kā arī to detalizācijai izstrādātajā būvprojektā, Rail Baltica projekta īstenošanai valsts īpašumā iegūstams Limbažu novada pašvaldībai piekrītošais nekustamais īpašums “Rail Baltica dzelzceļa teritorija” (nekustamā īpašuma kadastra numurs 6625 002 0437) Ainažu pagastā, Limbažu novadā, ar sastāvu: zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 6625 002 0486, 6625 002 0487, 6625 002 0488, 6625 002 0566, 6625 002 0567, 6625 002 0568, 6625 002 0569, 6625 002 0570, 6625 002 0571, 6625 002 0572, 6625 002 0579, 6625 002 0580 (turpmāk arī – Nekustamais īpašums).
Nekustamo īpašumu nepieciešams pārņemt bez atlīdzības valsts īpašumā, jo tas ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai – atbilstoši Dzelzceļa likuma 6. panta pirmajai daļai un 15. panta pirmajai daļai izmantojot valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izveidošanai un tās uzturēšanai, kā arī atbilstoši likuma “Par autoceļiem” 4. pantam un 7. panta pirmajai daļai publiskās lietošanas autoceļa izveidei un autoceļu valsts pārvaldes īstenošanai.
Rīkojuma projekts sagatavots, pamatojoties uz Limbažu novada domes 2024. gada 23. maija lēmumu Nr. 382 (protokols Nr.9, 55.) “Par nekustamā īpašuma “Rail Baltica dzelzceļa teritorija”, Ainažu pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr.6625 002 0437, nodošanu valstij” (ar 2024. gada 20. jūnija lēmuma Nr.477 (protokols Nr.11, 63.) “Par grozījumiem Limbažu novada domes 2024. gada 23. maija lēmumā Nr. 382 “Par nekustamā īpašuma “Rail Baltica dzelzceļa teritorija”, Ainažu pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr.6625 002 0437, nodošanu valstij”” un 2024. gada 24.oktobra lēmuma Nr.798 (protokols Nr.20, 56.) “Par grozījumiem Limbažu novada domes 2024. gada 23. maija lēmumā Nr. 382 “Par nekustamā īpašuma “Rail Baltica dzelzceļa teritorija”, Ainažu pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr.6625 002 0437, nodošanu valstij” grozījumiem).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamā īpašuma “Rail Baltica dzelzceļa teritorija” Ainažu pagastā, Limbažu novadā, kadastra numurs 6625 002 0437, sastāvā esošās zemes vienības:
- ar kadastra apzīmējumiem 6625 002 0486, 6625 002 0487, 6625 002 0488 izveidotas, pamatojoties uz Limbažu novada administrācijas nekustamā īpašuma un teritorijas plānojuma nodaļas 2024. gada 22. februāra lēmumu Nr. 8.16/24/40 “Par pašvaldībai piekritīgās zemes vienības Limbažu novadā, Ainažu pagastā “Varžu ceļš” sadalīšanu un lietošanas mērķa noteikšanu”, sadalot nekustamā īpašuma Limbažu novadā, Ainažu pagastā “Varžu ceļš” (kadastra numurs 6625 002 0309) sastāvā esošo zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 6625 002 0313;
- ar kadastra apzīmējumiem 6625 002 0566, 6625 002 0567, 6625 002 0568, 6625 002 0569, 6625 002 0570, 6625 002 0571, 6625 002 0572 izveidotas, pamatojoties uz Limbažu novada administrācijas nekustamā īpašuma un teritorijas plānojuma nodaļas 2024. gada 26. augusta lēmumu Nr. 8.16/24/158 “Par pašvaldībai piekritīgo zemes vienību Limbažu novadā, Ainažu pagastā “Dzelzceļš” sadali un robežu pārkārtošanu”, sadalot nekustamā īpašuma Limbažu novadā, Ainažu pagastā “Dzelzceļš” (kadastra numurs 6625 002 0272) sastāvā esošas zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 6625 002 0316 un 6625 002 0317;
- ar kadastra apzīmējumiem 6625 002 0579, 6625 002 0580 izveidotas, pamatojoties uz Limbažu novada administrācijas nekustamā īpašuma un teritorijas plānojuma nodaļas 2023. gada 13. novembra lēmumu Nr. 8.16/23/228 “Par pašvaldībai tiesiskā valdījumā esošās zemes vienības Limbažu novadā, Ainažu pagastā, Jostiņu ceļš sadalīšanu, nosaukuma piešķiršanu un lietošanas mērķa noteikšanu”, sadalot nekustamā īpašuma Limbažu novadā, Ainažu pagastā “Jostiņu ceļš” (kadastra numurs 6625 002 0245) sastāvā esošo zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 6625 002 0245 un izveidojot zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 6625 002 0434, un Limbažu novada administrācijas nekustamā īpašuma un teritorijas plānojuma nodaļas 2024. gada 30. septembra lēmumu Nr. 8.16/24/199 “Par pašvaldībai piekritīgo zemes vienību Limbažu novadā, Ainažu pagastā “Jostiņu ceļš” un “Rail Baltica dzelzceļa teritorija” sadali un robežu pārkārtošanu”, sadalot nekustamā īpašuma Limbažu novadā, Ainažu pagastā “Rail Baltica dzelzceļa teritorija” (kadastra numurs 6625 002 0437) sastāvā esošo zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 6625 002 0434, kas sākotnēji tika izveidota. pamatojoties uz Limbažu novada administrācijas nekustamā īpašuma un teritorijas plānojuma nodaļas 2023. gada 13. novembra lēmumu Nr. 8.16/23/228 “Par pašvaldībai tiesiskā valdījumā esošās zemes vienības Limbažu novadā, Ainažu pagastā, Jostiņu ceļš sadalīšanu, nosaukuma piešķiršanu un lietošanas mērķa noteikšanu”.
Zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 6625 002 0313, 6625 002 0317 un 6625 002 0245 (kadastra apzīmējumi pirms to sadales) piekrīt pašvaldībai, pamatojoties uz Latvijas Republikas Limbažu rajona Ainažu pilsētas domes 2008. gada 29. septembra ārkārtas sēdes protokolu Nr.16 § 2 “Par lauku apvidus zemes piekritību vai izmantošanu zemes reformas pabeigšanai” un Latvijas Republikas Limbažu rajona Ainažu pilsētas domes 2008. gada 10. novembra sēdes protokolu Nr.19, §12 “Par grozījumiem Ainažu pilsētas domes 2008. gada 29. septembra lēmumā (protokols Nr.16 § 2)”.
Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – Kadastra sistēmas dati) (dati skatīti 2024. gada 12. novembrī) zemes vienībām reģistrēti šādi apgrūtinājumi:
1) zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 6625 002 0486:
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos 0,1564 ha platībā;
2) zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 6625 002 0487:
- biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorija 0,1259 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos 0,1259 ha platībā;
3) zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 6625 002 0488:
- biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorija 0,1014 ha platībā;
4) zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 6625 002 0566:
- biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorija 0,1413 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts reģionālajiem autoceļiem lauku apvidos 0,1413 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos 0,1413 ha platībā;
5) zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 6625 002 0567:
- biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorija 0,34 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts reģionālajiem autoceļiem lauku apvidos 0,34 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos 0,34 ha platībā;
6) zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 6625 002 0568:
- biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorija 0,17 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts reģionālajiem autoceļiem lauku apvidos 0,17 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos 0,17 ha platībā;
7) zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 6625 002 0569:
- biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorija 0,42 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts reģionālajiem autoceļiem lauku apvidos 0,17 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos 0,42 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem ar nominālo spriegumu līdz 20kilovoltiem 0,01 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju 0,0035 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektronisko sakaru tīklu gaisvadu līniju 0,01 ha platībā;
8) zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 6625 002 0570:
- biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorija 0,026 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts reģionālajiem autoceļiem lauku apvidos 0,026 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos 0,0260 ha platībā;
9) zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 6625 002 0571:
- biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorija 0,27 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts reģionālajiem autoceļiem lauku apvidos 0,27 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos 0,27 ha platībā;
10) zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 6625 002 0572:
- biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorija 0,02 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts reģionālajiem autoceļiem lauku apvidos 0,02 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos 0,02 ha platībā;
11) zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 6625 002 0579:
- biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorija 0,0027 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts reģionālajiem autoceļiem lauku apvidos 0,0027 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos 0,0027 ha platībā;
12) zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 6625 002 0580:
- biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorija 0,0424 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts reģionālajiem autoceļiem lauku apvidos 0,0424 ha platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos 0,0424 ha platībā.
Nekustamais īpašums tiks ierakstīts zemesgrāmatā, nostiprinot īpašuma tiesības uz Limbažu novada pašvaldības vārda vienlaikus ar īpašuma tiesību nostiprināšanu valstij Satiksmes ministrijas personā.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, pēc Nekustamā īpašuma atsavināšanas attiecībā uz tā turpmāko izmantošanu būs ievērojami normatīvajos aktos, tai skaitā, kas attiecas uz vides un dabas resursu aizsardzību, noteiktie ierobežojumi un Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
Ņemot vērā, ka Nekustamā īpašuma sastāvā esošās zemes vienības ir apgrūtinātas ar vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslām, saskaņā ar Aizsargjoslu likuma normām par darbības ierobežojumiem būvdarbi šāda veida teritorijās nav aizliegti, bet to veikšanai ir nepieciešams saņemt saskaņojumu no atbildīgās valsts iestādes vai arī no aizsargjoslas izveidotāja – attiecīgā objekta īpašnieka vai valdītāja.
Tādējādi secināms, ka zemes vienībām noteiktie apgrūtinājumi ietekmēs Rail Baltica projekta ietvaros veicamos būvdarbus veidā, kas paredz papildus nosacījumu iekļaušanu būvdarbu risinājumos un to izpildes ievērošanu būvdarbu procesa laikā.

Nekustamā īpašuma “Rail Baltica dzelzceļa teritorija”, Ainažu pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr. 6625 002 0437, sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 6625 002 0488 un 6625 002 0570 nepieciešamas publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izbūvei un ekspluatācijai, zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 6625 002 0567, 6625 002 0568, 6625 002 0572  un 6625 002 0579 nepieciešamas valsts reģionālā autoceļa posmu izbūvei un to turpmākajai ekspluatācijai, zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 6625 002 0486, 6625 002 0487, 6625 002 0566, 6625 002 0569,6625 002 0571 un 6625 002 0580 nepieciešamas valstij piederošu pašvaldības nozīmes autoceļa posmu izbūvei un to turpmākajai ekspluatācijai.
Uz pārņemamām zemes vienībām esošo Limbažu novada pašvaldībai piekrītošo autoceļu posmi Rail Baltica projekta ietvaros tiks demontēti, vienlaikus nodrošinot paliekošo autoceļu posmu funkcionalitāti
Zemes vienības, kurās plānota valstij piederošu pašvaldības nozīmes autoceļu izbūve, kopā ar autoceļiem pēc būvdarbu pabeigšanas plānots atdot pašvaldības īpašumā. Satiksmes ministrija šobrīd strādā pie risinājuma (attiecīgu grozījumu normatīvajos aktos un/ vai informatīvā ziņojuma sagatavošana un iesniegšana izskatīšanai valdībā par esošo situāciju), lai nākotnē pēc pašvaldības nozīmes ceļa izbūves šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būtu nododams pašvaldības īpašumā, jo, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmās daļas un likuma “Par autoceļiem” 4. panta trešās daļas tiesisko regulējumu, pašvaldību nozīmes ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Pārņemot Nekustamo īpašumu valsts īpašumā, vienlaikus panākama vienošanās ar pašvaldību par uz pārņemamām zemes vienībām esošo autoceļu posmu uzturēšanas turpināšanu vienota pašvaldības autoceļu tīkla ietvaros līdz Rail Baltica projekta īstenošanas uzsākšanai, par to vienojoties nekustamā īpašuma “Rail Baltica dzelzceļa teritorija” Ainažu pagastā, Limbažu novadā, kadastra numurs 6625 002 0437  nodošanas – pieņemšanas aktā vai slēdzot sadarbības vai Zemes vienību lietošanas līgumu.
Ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42.panta otro daļu, Rīkojuma projekts paredz, nostiprinot zemesgrāmatā valsts īpašuma tiesības uz pārņemto Nekustamo īpašumu, norādīt, ka īpašuma tiesības nostiprinātas uz laiku, kamēr tiek nodrošināta valsts pārvaldes funkcijas transporta nozarē īstenošana, kā arī ierakstīt atzīmi par aizliegumu atsavināt Nekustamo īpašumu un apgrūtināt to ar hipotēku bez atsevišķas Limbažu novada pašvaldības piekrišanas.
Rīkojuma projekts paredz pienākumu Satiksmes ministrijai pārņemto Nekustamo īpašumu bez atlīdzības nodot atpakaļ Limbažu novada pašvaldībai, ja tas vairs netiek izmantots valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras un saistītās infrastruktūras izveidošanai un uzturēšanai.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija Nekustamo īpašumu nodos Rail Baltica projekta ieviesējam būvdarbu veikšanai.
Izbeidzoties nepieciešamībai Nekustamo īpašumu izmantot valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras un saistītās infrastruktūras uzturēšanai, tā atdošana atpakaļ Limbažu novada pašvaldībai tiks īstenota, ievērojot Civillikuma 850. pantā noteikto, ka būve ir atzīstama par nekustamā īpašuma sastāvā ietilpstošās zemes vienības blakus lietu, ir nesaraujami saistīta ar šo zemes vienību un atbilstoši Civillikuma 853. pantam ir atsavināma kopā ar galvenajām lietām.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz pārņemt valsts īpašumā bez atlīdzības Limbažu novada pašvaldībai piekrītošo Nekustamo īpašumu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamais īpašums tiek atsavināts valsts publiskās lietošanas transporta infrastruktūras izveidošanai un tās uzturēšanai.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz pārņemt Nekustamo īpašumu valsts īpašumā bez atlīdzības.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, tostarp fiziskas personas.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rail Baltica projekta ietvaros izbūvētā transporta infrastruktūra veicinās attiecīgā reģiona ekonomisko izaugsmi.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Ministru kabineta rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar nekustamā īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līguma, kas noslēgts 2020.gada 13.novembrī starp RB Rail AS un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2024.gada 15.oktobra noteikumu Nr.639 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 4.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm.
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Rīkojuma projekta izstrādē iesaistītās personas - Satiksmes ministrija, SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas", Limbažu novada pašvaldība.

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"
  • Limbažu novada pašvaldība

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa infrastruktūras attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk