Anotācija

25-TA-2005: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” (turpmāk - MK noteikumi Nr. 421) 6.2. apakšnodaļa par īpašiem līdzekļu pieprasīšanas nosacījumiem pašvaldībām.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Pašvaldībām nepieciešami finanšu līdzekļi 174 345 euro apmērā no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" 2025. gada vasarā (maijs - jūlijs) ilgstošu un spēcīgu lietavu laikā radīto postījumu novēršanai pašvaldību īpašumā vai valdījumā esošajiem infrastruktūras objektiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saskaņā ar valsts SIA “Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs” (turpmāk - LVĢMC) portālā pieejamo informāciju, kopējais nokrišņu daudzums Latvijā 2025. gada maijā bija 84,7 mm, kas ir 68 procenti virs mēneša normas (50,4 mm), rezultātā šis bija sestais mitrākais maijs novērojumu vēsturē kopš 1924. gada. Visvairāk nokrišņu (194,3 mm) bija Madonā. Vidēji Latvijā maijā bija 10,8 diennaktis ar nokrišņu daudzumu vismaz 1 mm. Visvairāk šādu diennakšu bija Gulbenē, Madonā un Zīlānos (novērošanas stacijas atrašanās vieta: Ošu iela 6, Jēkabpils, Jēkabpils novads).
2025. gada jūnijā kopējais nokrišņu daudzums bija 91,1 mm, kas ir 30 procenti virs mēneša normas (70,1 mm). Visvairāk nokrišņu (146,5 mm) arī bija Madonā. Vidēji jūnijā bija 13,9 diennaktis ar nokrišņu daudzumu vismaz 1 mm. Visvairāk šādu diennakšu bija Gulbenē – 18 diennaktis.
Šā gada jūlijā kopējais nokrišņu daudzums bija 107,0 mm, kas ir 41 procents virs mēneša normas (75,7 mm). Visvairāk nokrišņu (183,7 mm) bija Daugavpilī. Vidēji jūlijā bija 13 diennaktis ar nokrišņu daudzumu vismaz 1 mm. Visvairāk šādu diennakšu bija Zīlānos – 19 diennaktis.
2025. gada 16. jūnijā Alūksnes novada pašvaldība iesniedza operatīvo informāciju (vēstules Nr. ANP/1-2/25/1046) par nokrišņu izraisīto plūdu postījumiem pēc lietusgāzēm laika periodā no 8. līdz 12. jūnijam pašvaldības īpašumā vai valdījumā esošajos infrastruktūras objektos.
2025. gada 24. jūlijā Latgales plānošanas reģions iesniedza operatīvo informāciju (vēstules Nr. 2.4.3/348) par lietavu radītajiem zaudējumiem Augšdaugavas, Balvu, Krāslavas, Preiļu, Līvānu, Ludzas un Rēzeknes novados.

Saskaņā ar plašsaziņas līdzekļos pieejamo informāciju (https://www.lsm.lv/raksts/zinas/latvija/14.07.2025-lietavu-raditais-posts-augsdaugavas-novada-nodarijis-zaudejumus-ap-pusmiljona-eiro-apmera.a606726/, https://jauns.lv/raksts/zinas/664370-lietavu-postijumi-augsdaugavas-novada-pieaugusi-lidz-pusmiljonam-eiro), 2025. gada jūlijā lietavas nodarījušas būtiskus postījumus daudzviet Latvijā, īpaši Dienvidlatgalē.

Līdz 2025. gada 1. augustam Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijā (turpmāk - VARAM) tika saņemti un izvērtēti trīs pieteikumi finanšu līdzekļu piešķiršanai no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” un 2025. gada 19. augusta Ministru kabineta sēdē tika pieņemts rīkojums Nr. 505 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem””, kas paredz piešķirt VARAM finansējumu 324 107 euro apmērā pārskaitīšanai pašvaldībām, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar 2025. gada jūlijā ilgstošu un spēcīgu lietavu laikā radīto postījumu novēršanu pašvaldību īpašumā vai valdījumā esošajiem infrastruktūras objektiem, tai skaitā:
1. Augšdaugavas novada pašvaldībai – 251 385 euro,
2. Ludzas novada pašvaldībai – 19 714 euro,
3. Preiļu novada pašvaldībai – 53 008 euro.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
VARAM līdz 2025. gada 20. augustam saņēma piecus pieteikumus finanšu līdzekļu piešķiršanai no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” no Alūksnes novada pašvaldības, Augšdaugavas novada pašvaldības, Jēkabpils novada pašvaldības, Krāslavas novada pašvaldības un Rēzeknes novada pašvaldības par 2025. gada vasarā (maijs – jūlijs) spēcīgu un ilgstošu lietavu radītajiem postījumiem pašvaldību infrastruktūras objektiem.

1. Alūksnes novada pašvaldība
2025. gada 5. augustā (precizējumi 2025. gada 12. un 13. augustā) Alūksnes novada pašvaldība VARAM iesniedza pieteikumu finanšu līdzekļu piešķiršanai no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” par 2025. gada 8. – 12. jūnijā ilgstošu lietavu laikā radītajiem postījumiem pašvaldības transporta infrastruktūrai.
Pamatojoties uz Alūksnes novada pašvaldības iesniegto informāciju, 2025. gada 8. – 12. jūnijā lietavu laikā tika bojāti 23 ceļu posmi Alūksnes novada Alsviķu, Annas, Ilzenes, Jaunannas, Jaunalūksnes, Jaunlaicenes, Kalncempju, Mārkalnes, Pededzes, Veclaicenes, Zeltiņu un Ziemera pagastos, Alūksnes pilsētā cieta divu ielu posmi un Latgales ielas lietus ūdens kanalizācijas aka.
Saskaņā ar Alūksnes novada pašvaldības iesniegtajiem finansiālā pamatojuma dokumentiem, 2025. gada 8. – 12. jūnijā  ilgstošu lietavu laikā cietušo ceļu un ielu posmu apsekošanas veiktas 2025. gadā no 9. līdz 13. jūnijam, apsekošanas aktiem pievienota cietušo objektu fotofiksācija. Iesniegtas sertificētu speciālistu sagatavotas/apstiprinātas remontdarbu tāmes (par divu autoceļu Jaunlaicenes pagastā atjaunošanu un lietus ūdens kanalizācijas akas Latgales ielā, Alūksnē atjaunošanu), darbu nodošanas – pieņemšanas akti un rēķini par 24 ceļu posmu izpildītajiem atjaunošanas darbiem. Papildu Alūksnes novada pašvaldība norāda, ka lietavu laikā bojātā ceļu/ielu infrastruktūra nebija apdrošināta un visi 2025. gada 8. – 12. jūnijā ilgstošu lietavu laikā cietušie ceļi, ielas un lietus ūdens kanalizācijas aka ir Alūksnes novada pašvaldības valdījumā esoši infrastruktūras objekti (iesniegtas pamatlīdzekļu uzskaites kartītes).
Iesniegts Alūksnes novada pašvaldības domes 2025. gada 28. augusta lēmums Nr. 230 "Par pašvaldības līdzfinansējuma nodrošināšanu plūdu radīto zaudējumu novēršanai", ar kuru Alūksnes novada pašvaldība nolemj nodrošināt līdzfinansējumu 10 574,81 euro apmērā šā gada 8.–12. jūnijā lietavu izraisīto postījumu novēršanai.
Atbilstoši Alūksnes novada pašvaldības iesniegtajiem finansiālā pamatojuma dokumentiem, lai atjaunotu 2025. gada 8. – 12. jūnijā ilgstošu lietavu laikā cietušos ceļu, ielu posmus un lietus ūdens kanalizācijas aku, nepieciešami finanšu līdzekļi 35 249 euro apmērā.
Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 421 47. punktu, pašvaldība pieprasījumā minētajam objektam nodrošina līdzfinansējumu radīto zaudējumu novēršanai, proti infrastruktūras objektam, kas nebija apdrošināts ne mazāk kā 30 procentu apmērā. Tādējādi, Alūksnes novada pašvaldībai jānodrošina līdzfinansējumu 10 575 euro apmērā.
Ņemot vērā iepriekš minēto, Alūksnes novada pašvaldībai no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 2025. gada 8. – 12. jūnijā ilgstošu lietavu laikā cietušo ceļu, ielu posmu un lietus ūdens kanalizācijas akas atjaunošanai nepieciešami finanšu līdzekļi 24 674 euro apmērā.

2. Augšdaugavas novada pašvaldība

2025. gada 18. augustā Augšdaugavas novada pašvaldība VARAM iesniedza pieteikumu finanšu līdzekļu piešķiršanai no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” par 2025. gada 10. un 11. jūlijā spēcīgu un ilgstošu lietavu laikā radītajiem postījumiem pašvaldības transporta infrastruktūrai.
Pamatojoties uz Augšdaugavas novada pašvaldības iesniegto informāciju, 2025. gada 10. un 11. jūlijā spēcīgu un ilgstošu lietavu laikā tika bojāto 15 ceļu posmi Augšdaugavas novada Aglonas, Ambeļu, Bebrenes, Dubnas, Līksnas, Medumu, Sventes pagastos.
Saskaņā ar Augšdaugavas novada pašvaldības iesniegtajiem finansiālā pamatojuma dokumentiem, 2025. gada 10. un 11. jūlijā spēcīgu un ilgstošu lietavu laikā cietušo ceļu posmu apsekošanas veiktas 2025. gada 14. jūlijā (atkārtoti 13. augustā), apsekošanas aktiem pievienota cietušo objektu fotofiksācija. Iesniegtas, atbilstoši 2025. gada 29. jūlija sarunu procedūras rezultātiem (iepirkuma identifikācijas Nr. ANPCP 2025/59SP), darbu apjomu saraksti. Papildu Augšdaugavas novada pašvaldība norāda, ka lietavu laikā bojātā ceļu infrastruktūra nebija apdrošināta un visi 2025. gada 10. un 11. jūlijā spēcīgu un ilgstošu lietavu laikā cietušie ceļi ir Augšdaugavas novada pašvaldības valdījumā esoši infrastruktūras objekti (iesniegtas pamatlīdzekļu uzskaites kartītes).
Iesniegts Augšdaugavas novada pašvaldības domes 2025. gada 29. jūlija lēmums Nr. 28 “Par 2025.gada 10.-11.jūlija lietavu laikā radīto postījumu novēršanu”, ar kuru Augšdaugavas novada pašvaldība nolemj Valsts kasē ņemt aizņēmumu pašvaldības prioritārā investīciju projekta “2025. gada 10. – 11. jūlijā lietavu laikā radīto postījumu novēršana” īstenošanai 128 996 euro apmērā uz 10 gadiem un paredzēt pašvaldības līdzfinansējumu 2025. gada 10. un 11. jūlijā lietavu laikā pašvaldības transporta infrastruktūrai radīto postījumu novēršanai no Augšdaugavas novada pašvaldībai piešķirtās mērķdotācijas autoceļiem (ielām) 14 333,92 euro apmērā.
Atbilstoši Augšdaugavas novada pašvaldības iesniegtajiem finansiālā pamatojuma dokumentiem, lai atjaunotu 2025. gada 10. un 11. jūlijā spēcīgu un ilgstošu lietavu laikā cietušos ceļu posmus nepieciešami finanšu līdzekļi 111 338 euro apmērā.
Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 421 47. punktu, pašvaldība pieprasījumā minētajam objektam nodrošina līdzfinansējumu radīto zaudējumu novēršanai, proti infrastruktūras objektam, kas nebija apdrošināts ne mazāk kā 30 procentu apmērā. Tādējādi Augšdaugavas novada pašvaldībai jānodrošina līdzfinansējumu 33 401 euro apmērā.
Ņemot vērā iepriekš minēto, Augšdaugavas novada pašvaldībai no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 2025. gada 10. un 11. jūlijā spēcīgu un ilgstošu lietavu laikā cietušo ceļu posmu atjaunošanai nepieciešami finanšu līdzekļi 77 937 euro apmērā.

3. Jēkabpils novada pašvaldība
2025. gada 13. augustā Jēkabpils novada pašvaldība VARAM iesniedza pieteikumu finanšu līdzekļu piešķiršanai no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” par 2025. gada 31. maijā – 2. jūnijā lietavu laikā radītajiem postījumiem pašvaldības transporta  un gājēju pārvietošanās infrastruktūrai.
Pamatojoties uz Jēkabpils novada pašvaldības iesniegto informāciju, 2025. gada 31. maijā – 2. jūnijā lietavu laikā tika bojāti septiņi ceļu posmi Jēkabpils novada Atašienes, Kūku un Vīpes pagastos, kā arī laipa Marinzejas pils parkā uz atpūtas vietu “Marija” un pontonu laipa Marinzejas muižā,  "Ezerzeme", Atašienes pagastā.
Saskaņā ar Jēkabpils novada pašvaldības iesniegtajiem finansiālā pamatojuma dokumentiem, 2025. gada 31. maija - 2 jūnija lietavu laikā cietušo ceļu posmu un laipas apsekošanas veiktas 2025. gada 10. un 11. jūnijā, apsekošanas aktiem pievienota cietušo objektu fotofiksācija. Iesniegti būvinženiera sagatavoti darbu apjomu saraksti un 2025. gada 8. augusta līgums ar SIA “UZKURI” (reģ. Nr. 45403059268) par laipas Marinzejas pils parkā uz atpūtas vietu “Marija” un pontonu laipas Marinzejas muižā atjaunošanu, līguma pielikumā darbu apjomu saraksts un aprēķins.
Iesniegts Jēkabpils novada pašvaldības 2025. gada 24. jūlija lēmums Nr.491 “Par papildu finansējuma piešķiršanu 2025.gada lietavu izraisīto plūdu seku likvidācijai”, ar kuru Jēkabpils novada pašvaldība nolemj nodrošināt līdzfinansējumu lietavu radīto postījumu novēršanai 30 procentu apmērā. Papildu Jēkabpils novada pašvaldība norāda, ka lietavu laikā bojātie ceļi un laipas nebija apdrošināti. Visi 2025. gada 31. maijā – 2. jūnijā lietavu laikā cietušie infrastruktūras objekti ir Jēkabpils novada pašvaldības valdījumā (iesniegtas pamatlīdzekļu uzskaites kartītes).
Atbilstoši Jēkabpils novada pašvaldības iesniegtajiem finansiālā pamatojuma dokumentiem, lai atjaunotu 2025. gada 31. maijā – 2. jūnijā lietavu laikā cietušos infrastruktūras objektus nepieciešami finanšu līdzekļi 37 559 euro apmērā.
Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 421 47. punktu, pašvaldība pieprasījumā minētajam objektam nodrošina līdzfinansējumu radīto zaudējumu novēršanai, proti infrastruktūras objektam, kas nebija apdrošināts ne mazāk kā 30 procentu apmērā. Tādējādi Jēkabpils novada pašvaldībai jānodrošina līdzfinansējumu 11 268 euro apmērā.
Ņemot vērā iepriekš minēto, Jēkabpils novada pašvaldībai no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 2025. gada 31. maijā – 2. jūnijā lietavu laikā cietušo ceļu posmu un laipu atjaunošanai nepieciešami finanšu līdzekļi 26 291 euro apmērā.

4. Krāslavas novada pašvaldība

2025. gada 7. augustā (precizējumi 2025. gada 13. augustā) Krāslavas novada pašvaldība VARAM iesniedza pieteikumu finanšu līdzekļu piešķiršanai no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” par 2025. gada jūlijā spēcīgu lietavu laikā radītajiem postījumiem pašvaldības transporta infrastruktūrai.
Pamatojoties uz Krāslavas novada pašvaldības iesniegto informāciju, 2025. gada jūlijā spēcīgu lietavu laikā tika bojāti 14 ceļu posmi Krāslavas novada Andrupenes, Asūnes, Aulejas, Izvaltas, Kalniešu, Kastuļinas, Ķepovas, Kombuļu, Konstantinovas un Krāslavas pagastos.
Saskaņā ar Krāslavas novada pašvaldības iesniegtajiem finansiālā pamatojuma dokumentiem, 2025. gada jūlijā spēcīgu lietavu laikā cietušo ceļu posmu apsekošanas veiktas 2025. gada 31. jūlijā un 1. augustā, apsekošanas aktiem pievienota cietušo objektu fotofiksācija. Iesniegtas sertificēta speciālista sagatavotas tāmes.
Iesniegts Krāslavas novada pašvaldības domes 2025. gada 7. augusta sēdes protokols Nr. 12 “Par 2025.gada jūlija lietavu laikā radīto postījumu novēršanu”, ar kuru Krāslavas novada pašvaldība nolemj nodrošināt līdzfinansējumu lietavu radīto postījumu novēršanai 30 procentu apmērā. Papildu Krāslavas novada pašvaldība norāda, ka lietavu laikā bojātie ceļi nebija apdrošināti un visi 2025. gada jūlijā spēcīgu lietavu laikā cietušie ceļi ir Krāslavas novada pašvaldības valdījumā (iesniegtas pamatlīdzekļu uzskaites kartītes).
Atbilstoši Krāslavas novada pašvaldības iesniegtajiem finansiālā pamatojuma dokumentiem, lai atjaunotu 2025. gada jūlijā spēcīgu lietavu laikā cietušo transporta infrastruktūru nepieciešami finanšu līdzekļi 44 114 euro apmērā.
Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 421 47. punktu, pašvaldība pieprasījumā minētajam objektam nodrošina līdzfinansējumu radīto zaudējumu novēršanai, proti infrastruktūras objektam, kas nebija apdrošināts ne mazāk kā 30 procentu apmērā. Tādējādi Krāslavas novada pašvaldībai jānodrošina līdzfinansējumu 13 234 euro apmērā.
Ņemot vērā iepriekš minēto, Krāslavas novada pašvaldībai no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 2025. gada jūlijā spēcīgu lietavu laikā cietušo ceļu posmu atjaunošanai nepieciešami finanšu līdzekļi 30 880 euro apmērā.

5. Rēzeknes novada pašvaldība
2025. gada gada 7. augustā (precizējumi 2025. gada 14. augustā) Rēzeknes novada pašvaldība VARAM iesniedza pieteikumu finanšu līdzekļu piešķiršanai no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” par 2025. gada jūnijā un jūlijā lietavu laikā radītajiem postījumiem pašvaldības transporta infrastruktūrai.
Pamatojoties uz Rēzeknes novada pašvaldības iesniegto informāciju, 2025. gada jūnijā un jūlijā lietavu laikā tika bojāti 14 ceļu posmi Rēzeknes novada Feimaņu, Griškānu, Kaunatas, Maltas, Pušas, Ozolaines un Silmalas pagastos.
Saskaņā ar Rēzeknes novada pašvaldības iesniegtajiem finansiālā pamatojuma dokumentiem, 2025. gada jūnijā un jūlijā lietavu laikā cietušo ceļu posmu apsekošanas veiktas 2025. gadā no 5. jūnija līdz 31. jūlijam, apsekošanas aktiem pievienota fotofiksācija. Iesniegtas sertificētu speciālistu 2025. gada 29. jūlijā un 7. augustā sagatavotas tāmes.
Rēzeknes novada pašvaldība 2025. gada 14. augusta vēstulē informē, ka ir gatava nodrošināt līdzfinansējumu 2025. gada jūnijā  un jūlijā lietavu izraisīto postījumu novēršanai 6 241 euro apmērā (kas ir 30 procenti no kopā nepieciešamā finansējuma) un lēmums tiks pieņemts tuvākajā pašvaldības domes sēdē līdz šā gada 15. septembrim. Papildu Rēzeknes novada pašvaldība norāda, ka lietavu laikā bojātie ceļi nebija apdrošināti un visi 2025. gada jūnijā un jūlijā lietavu laikā cietušie ceļi ir Rēzeknes novada pašvaldības valdījumā (iesniegtas pamatlīdzekļu uzskaites kartītes).
Atbilstoši Rēzeknes novada pašvaldības iesniegtajiem finansiālā pamatojuma dokumentiem, lai atjaunotu 2025. gada jūnijā un jūlijā lietavu laikā cietušo transporta infrastruktūru nepieciešami finanšu līdzekļi 20 804 euro apmērā.
Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 421 47. punktu, pašvaldība pieprasījumā minētajam objektam nodrošina līdzfinansējumu radīto zaudējumu novēršanai, proti infrastruktūras objektam, kas nebija apdrošināts ne mazāk kā 30 procentu apmērā. Tādējādi Rēzeknes novada pašvaldībai jānodrošina līdzfinansējumu 6 241 euro apmērā.
Ņemot vērā iepriekš minēto, Rēzeknes novada pašvaldībai no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 2025. gada jūnija un jūlijā lietavu laikā cietušo ceļu posmu atjaunošanai nepieciešami finanšu līdzekļi 14 563 euro apmērā.

Papildu dokumentos pieteikumu apkopojuma tabulā pieejama detalizēta informācija par minēto pašvaldību iesniegtajiem pieteikumiem finansējuma saņemšanai no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", tai skaitā cietušo objektu nosaukumi un adreses, veicamie atjaunošanas darbi, nepieciešamā finansējuma apmērs, iesniegtie finansiālā pamatojuma dokumenti.
Risinājuma apraksts
Izvērtējot Alūksnes novada pašvaldības, Augšdaugavas novada pašvaldības, Jēkabpils novada pašvaldības, Krāslavas novada pašvaldības un Rēzeknes novada pašvaldības līdz 2025. gada 20. augustam iesniegtos pieteikumus finanšu līdzekļu piešķiršanai no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", tai skaitā finansiālā pamatojuma dokumentus, VARAM sagatavoja Ministru kabineta rīkojuma projektu "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" (turpmāk - Rīkojuma projekts), kas paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt VARAM finansējumu 174 345 euro apmērā pārskaitīšanai pašvaldībām, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar 2025. gada  vasarā (maijs - jūlijs) ilgstošu un spēcīgu lietavu laikā radīto postījumu novēršanu pašvaldību īpašumā vai valdījumā esošajiem infrastruktūras objektiem, tai skaitā:
1.Alūksnes novada pašvaldībai – 24 674 euro,
2. Augšdaugavas novada pašvaldībai – 77 937 euro,
3. Jēkabpils novada pašvaldībai – 26 291 euro,
4. Krāslavas novada pašvaldībai – 30 880 euro,
5. Rēzeknes novada pašvaldībai – 14 563 euro.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Alūksnes novada pašvaldības, Augšdaugavas novada pašvaldības, Jēkabpils novada pašvaldības, Krāslavas novada pašvaldības un Rēzeknes novada pašvaldības iedzīvotāji.
Ietekmes apraksts
2025. gada vasarā (maijs - jūlijs) ilgstošu un spēcīgu lietavu laikā tika bojāta pašvaldību transporta infrastruktūra (tai skaitā gājēju pārvietošanas infrastruktūra), kas ietekmē pašvaldību iedzīvotāju, kā arī operatīvo dienestu pārvietošanos, nodrošinot pamatvajadzības.
Juridiskās personas
  • Alūksnes novada pašvaldības, Augšdaugavas novada pašvaldības, Jēkabpils novada pašvaldības, Krāslavas novada pašvaldības un Rēzeknes novada pašvaldība.
Ietekmes apraksts
Pašvaldībām jāatjauno 2025. gada vasarā (maijs - jūlijs) ilgstošu un spēcīgu lietavu laikā cietušo transporta infrastruktūru.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
174 345
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
174 345
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-174 345
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-174 345
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
174 345
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Nr. p. k. Pašvaldība Izdevumi kopā, euro Pašvaldības līdzfinansējums (30% apmērā no kopējiem izdevumiem), euro No valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" nepieciešamais finansējums, euro
1. Alūksnes novada pašvaldība 35 249 10 575 24 674
2. Augšdaugavas novada pašvaldība 111 338 33 401 77 937
3. Jēkabpils novada pašvaldība 37 559 11 268 26 291
4. Krāslavas novada pašvaldība 44 114 13 234 30 880
5. Rēzeknes novada pašvaldība 20 804 6 241 14563
  Kopā: 249 064 74 719 174 345

Ekonomiskās klasifikācijas kods 7460 “Pārējie valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transferti pašvaldībām”, atbilstoši Ministru kabineta 2015. gada 27. decembra noteikumiem Nr. 1031 “Noteikumi par budžeta izdevumu klasifikāciju atbilstoši ekonomiskajām kategorijām”.

Pašvaldību iesniegtie finansiālā pamatojuma dokumenti un pieprasītā finansējuma apkopojums pieejams papildu dokumentos.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Rīkojuma projekts paredz finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".

Saskaņā ar MK noteikumu Nr.421 51.punktu, ministrija, pašvaldība vai cits līdzekļu izlietotājs nodrošina, lai mērķis, kuram pieprasīti līdzekļi, tiktu sasniegts līdz n gada beigām (šajā gadījumā līdz 2025. gada beigām) un atbilstoši 53. punktam, ja pašvaldība vai cits līdzekļu izlietotājs, kas nav valsts budžeta iestāde, līdzekļus nav izlietojis, tos līdz n gada beigām pārskaita atpakaļ ministrijai, no kuras līdzekļi saņemti.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 15. oktobra noteikumu Nr.639 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 4. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm.
Ņemot vērā, ka Rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. 
Vienlaikus norādāms, ka minētais Rīkojuma projekts un tā anotācija pēc to iekļaušanas attiecīgās Ministru kabineta sēdē izskatāmo jautājumu sarakstā būs publiski pieejams Ministru kabineta tīmekļvietnē www.mk.gov.lv sadaļās Ministru kabineta sēdes un Tiesību aktu projekti, kur ar tiem varēs iepazīties jebkurš interesents.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
  • Finanšu ministrija
  • Alūksnes novada pašvaldība, Augšdaugavas novada pašvaldība, Jēkabpils novada pašvaldība, Krāslavas novada pašvaldība, Rēzeknes novada pašvaldība.

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
2025. gada vasarā (maijs - jūlijs) spēcīgu un ilgstošu lietavu laikā radītie postījumi transporta infrastruktūrai tiks novērsti, lai nodrošinātu drošu pārvietošanos pašvaldību teritorijā kā gājējiem, tā arī transportlīdzekļiem.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi