Anotācija (ex-ante)

21-TA-1593: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2005. gada 30. augusta noteikumos Nr. 662 "Akcīzes preču aprites kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Finanšu ministrijas (Valsts ieņēmumu dienesta) iniciatīva un akcīzes nozaru asociāciju pārstāvju izteiktie priekšlikumi komercdarbības ar akcīzes precēm vides uzlabošanai.
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekta “Grozījumi Ministru kabineta 2005. gada 30.augusta noteikumos Nr.662 “Akcīzes preču aprites kārtība”” (turpmāk – noteikumu projekts) mērķis ir novērst praksē konstatētās nepilnības akcīzes preču apritē.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
1. Šobrīd Ministru kabineta 2005.gada 30.augusta noteikumi Nr.662 "Akcīzes preču aprites kārtība" (turpmāk – Ministru kabineta noteikumi Nr.662) paredz, ka komersants, kuram nav speciālās atļaujas (licences) (turpmāk – licence) apstiprināta noliktavas turētāja darbībai (turpmāk – nelicencēts komersants), var no citai personai piederošas akcīzes preču noliktavas veikt viņam piederošo akcīzes preču realizāciju:
 - uz citu Eiropas Savienības dalībvalsti;
 - uz valsti, kas nav Eiropas Savienības dalībvalsts;
 - citam nelicencētam komersantam akcīzes preču noliktavas robežās vai citā akcīzes preču noliktavā;
 - tās akcīzes preču noliktavas turētājam, kurā uzglabā akcīzes preces.

2. Saeima 2021.gada 21.oktobrī pieņēma likumu “Grozījumi likumā “Par akcīzes nodokli””, kurš paredz no 2022.gada 1.janvāra aizstāt visā likumā "Par akcīzes nodokli" vārdus "elektroniskās cigaretes" (attiecīgā skaitlī un locījumā) ar vārdiem "elektroniskās smēķēšanas ierīces" (attiecīgā skaitlī un locījumā);

3. Par īslaicīgo darba laika maiņu komersants šobrīd rakstiski informē Valsts ieņēmumu dienestu ne vēlāk kā divas darbdienas pirms gaidāmās darba laika maiņas, norādot termiņu, kādā komercdarbība tiks veikta atbilstoši īslaicīgi mainītajam darba laikam.

4. Šobrīd Ministru kabineta noteikumu Nr.662 96., 106. un 125.punkts nosaka, ka komersanti, kuri saņēmuši licenci apstiprināta noliktavas turētāja darbībai, reģistrēta saņēmēja darbībai un degvielas vairumtirdzniecībai, ir tiesīgi realizēt degvielu tās lietotājam, izņemot fiziskām personām, kuras nav komersanti vai kuras nav reģistrējušās nodokļu maksātāju reģistrā kā saimnieciskās darbības veicējas.

5. Šobrīd Ministru kabineta noteikumi Nr.662 neparedz pieļaujamās zudumu normas biodīzeļdegvielai.

6. Šobrīd Ministru kabineta noteikumu Nr.662 9.1 punkts paredz atļauju realizēt elektroniskajās cigaretēs izmantojamos šķidrumus, elektroniskajās cigaretēs izmantojamo šķidrumu sagatavošanas sastāvdaļas un tabakas aizstājējproduktus, kuri ir iegādāti no komersanta, kam ir speciālā atļauja (licence) apstiprināta noliktavas turētāja darbībai ar attiecīgo akcīzes preču veidu, vai kurus komersants pats ir ievedis no citas dalībvalsts vai importējis.

7. Ministru kabineta noteikumu Nr.662 69.2.4. apakšpunkts un 72.3 punkts nosaka, ka pārvietojot ar akcīzes nodokļa markām marķējamās akcīzes preces - alkoholiskos dzērienus, elektroniskajās cigaretēs izmantojamo šķidrumu, elektroniskajās cigaretēs izmantojamā šķidruma sagatavošanas sastāvdaļas un tabakas aizstājējproduktus,  piegādes un attaisnojuma dokumentā, kas noformēts saskaņā ar grāmatvedību reglamentējošos normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, papildus norāda akcīzes nodokļa markas sēriju un numuru. Savukārt, pārvietojot tabakas izstrādājumus, šāda veida informācija piegādes un attaisnojuma dokumentā nav jānorāda.

8. 2020.gada 28.decembrī stājās spēkā grozījumi Alkoholisko dzērienu aprites likumā, kas nosaka, ka alkoholisko dzērienu mazumtirgotājs ir tiesīgs realizēt alkoholiskos dzērienus mazumtirdzniecībā ar distances līgumu tīmekļvietnē vai mobilajā lietotnē, ja alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecības vieta ir licencē norādītā tīmekļvietne vai mobilā lietotne.

9. Ministru kabineta noteikumu Nr.662 pielikumos Nr.16., 17., 18., 20., 22., 24., 25., 26., 28., 29., 30., 31., 34., 35., 36.,  un 37. ir noteiktas atsauces uz atcelto standartu LVS EN ISO 3166-1:2007.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. Tādējādi šobrīd Ministru kabineta noteikumi Nr.662 neparedz iespēju nelicencētam komersantam no citai personai piederošas akcīzes preču noliktavas realizēt viņam piederošās akcīzes preces citam akcīzes preču noliktavas turētājam Latvijā. Komercdarbības vides uzlabošanas nolūkā nepieciešams noteikt, ka nelicencēts komersants ir tiesīgs realizēt no cita komersanta akcīzes preču noliktavas viņam piederošās akcīzes preces citam akcīzes preču noliktavas turētājam Latvijā.

2. Šobrīd Ministru kabineta noteikumos Nr.662 tiek lietots termins "elektroniskajās cigaretēs izmantojamais šķidrums". Atbilstoši grozījumiem likumā “Par akcīzes nodokli” ir nepieciešams aizstāt Ministru kabineta noteikumos Nr.662 vārdus "elektroniskās cigaretes" (attiecīgā skaitlī un locījumā) ar vārdiem "elektroniskās smēķēšanas ierīces" (attiecīgā skaitlī un locījumā).

3. Šobrīd komersantiem - degvielas mazumtirgotājiem, lai saņemtu degvielu degvielas uzpildes stacijās ārpus licencē degvielas mazumtirdzniecībai norādītā darba laika, divas dienas iepriekš ir jāinformē Valsts ieņēmumu dienests par īslaicīgām darba laika izmaiņām. Kā norādīja degvielas tirgotāji, minētā Ministru kabineta noteikumu Nr.662 prasība komersantu ikdienas saimnieciskajā darbībā, apgādājot vairākus desmitus DUS, praktiski nav izpildāma. Veicot degvielas piegādes efektīvu plānošanu, divas dienas iepriekš nevar precīzi paredzēt loģistikas maršrutu un laiku.

4. Praksē bieži sastopamas situācijas, ka benzīnu, kuru izmanto sacīkšu sporta automašīnu iekšdedzes dzinējos (sporta benzīns), autosporta sacīkšu dalībniekiem – fiziskām personām ir nepieciešams saņemt sacīkšu norises vietās, kas atrodas tālu no degvielas uzpildes stacijām. Līdz ar to sacīkšu dalībnieki (arī citu valstu dalībnieki) ir spiesti sacīkstēm nepieciešamo degvielu uz sacīkstēm vest paši, kādēļ citu valstu sacīkšu dalībnieki nereti izvēlas nepiedalīties sacīkstēs Latvijā. Lai autosporta vajadzībām nepieciešamo fasēto degvielu varētu piegādāt arī fiziskām personām - autosacīkšu dalībniekiem, ir nepieciešams Ministru kabineta noteikumos Nr.662 paredzēt, ka degvielas vairumtirgotājs, tai skaitā apstiprināts noliktavas turētājs un reģistrēts saņēmējs, ir tiesīgs realizēt fasētu sporta benzīnu fiziskām personām - autosporta sacīkšu dalībniekiem.

5. Vēsturiski tāda situācija bija izveidojusies, jo biodīzeļdegvielai akcīzes nodokļa likme bija 0 euro par 1000 litriem. Ar 2021.gada 1.februāri biodīzeļdegvielai, kas pilnībā iegūta no biomasas, ja to realizē vai izmanto par degvielu, nodokli aprēķina pēc likmes 330 euro par 1000 litriem. Lai biodīzeļdegvielas apritē iesaistītie komersanti būtu vienlīdzīgā situācijā ar citu naftas produktu apritē iesaistītajiem komersantiem,  nepieciešams noteikt uzglabāšanas un pārvietošanas zuduma normas biodīzeļdegvielai.

6. Šāds regulējums tika ieviests, jo attiecīgie produkti netika marķēti ar akcīzes nodokļa markām un pastāvēja akcīzes nodokļa nenomaksas risks. Ar 2022.gadu Latvijā nav atļauts realizēt elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamos šķidrumus, elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamo šķidrumu sagatavošanas sastāvdaļas un tabakas aizstājējproduktus, kuri nav marķēti ar akcīzes nodokļa markām. Ņemot vērā minēto un, ka nodokļa maksātāji, kas veic darbības ar elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamo šķidrumu, elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamā šķidruma sagatavošanas sastāvdaļām un tabakas aizstājējproduktiem, akcīzes nodokli maksā pirms akcīze nodokļa marku saņemšanas, akcīzes nodokļa nenomaksas risks vairs nepastāv.  Līdz ar to nav pamata saglabāt iepriekšējo regulējumu attiecībā uz elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamo šķidrumu, elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamo šķidrumu sagatavošanas sastāvdaļu un tabakas aizstājējproduktu realizēšanas nosacījumiem.

7. Informācija par akcīzes nodokļa marku sēriju un numuru tabakas izstrādājumiem nepieciešama Valsts ieņēmumu dienestam lēmuma pieņemšanai par akcīzes nodokļa, kas samaksāts par akcīzes precēm, kuras nodotas patēriņam un kuras izvestas no Latvijas Republikas uz Eiropas Savienības dalībvalstīm un uz valstīm, kas nav dalībvalstis, iznīcinātas vai pārstrādātas, ja akcīzes preces bija marķētas ar akcīzes nodokļa markām, kuras nodokļa maksātājs atdod Valsts ieņēmumu dienestam vai arī tās iznīcina kopā ar akcīzes precēm, atmaksu.  Tāpat pavaddokumentos norādītā informācija par marku sēriju un numuru nodrošina iespēju izsekot vai attiecībā uz katru konkrēto tabakas izstrādājumu vienību ir ievērotas akcīzes preču aprites prasības un ļauj pārliecināties par to, ka katras konkrētās tabakas izstrādājumu vienības atrašanās komercdarbības vietā ir legāla. Arī tabakas izstrādājumu apritē iesaistītajiem komersantiem marku sēriju un intervālu norādīšana pavaddokumentos ļauj precīzāk veikt saņemto, nosūtīto un atlikumā esošu tabakas izstrādājumu uzskaiti komercdarbības vietās. Ņemot vērā minēto noteikumu projektā ir nepieciešams noteikt, ka, pārvietojot tabakas izstrādājumus,  piegādes un attaisnojuma dokumentā, kas noformēts saskaņā ar grāmatvedību reglamentējošos normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, papildus jānorāda arī akcīzes nodokļa markas sērija un numurs.

8. Šobrīd Ministru kabineta noteikumu Nr.662 pielikumos  (licencē alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecībai un licencē apstiprināta akcīzes preču noliktavas turētāja darbībai) nav norādīta informācija par tīmekļvietni vai mobilo lietoti, kuru izmantojot tiek realizēti alkoholiskie dzērieni ar distances līgumu. Ņemot vērā grozījumus Alkoholisko dzērienu aprites likumā un to, ka mazā alkoholisko dzērienu darītava ir tiesīga realizēt pašas saražotos alkoholiskos dzērienus licencē apstiprināta noliktavas turētāja darbībai norādītajā vietā arī tad, ja nav saņemta atsevišķa licence alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecībai,  ir nepieciešams precizēt licencē alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecībai un licencē apstiprināta noliktavas turētāja darbībām ar alkoholiskajiem dzērieniem norādāmo informāciju par tīmekļvietni vai mobilo lietotni. 

9.Lai nodrošinātu normatīvā regulējuma atbilstību aktuālajai situācijai, ir nepieciešams aktualizēt atsauces uz standartiem Ministru kabineta noteikumu Nr.662 pielikumos.
 
Risinājuma apraksts
1. Noteikumu projekts paredz noteikt, ka komersants, kuram nav speciālās atļaujas (licences) apstiprināta noliktavas turētāja darbībai, ir tiesīgs no citai personai piederošas akcīzes preču noliktavas veikt viņam piederošo akcīzes preču realizāciju citam akcīzes preču noliktavas turētājam Latvijā.

2. Atbilstoši grozījumiem likumā "Par akcīzes nodokli" Ministru kabineta noteikumos Nr.662 tiks aizstāti vārdi "elektroniskās cigaretes" (attiecīgā skaitlī un locījumā) ar vārdiem "elektroniskās smēķēšanas ierīces" (attiecīgā skaitlī un locījumā).
Lai mazinātu administratīvo slogu, noteikumu projekts paredz komersantiem, kuri saskaņā ar licenci apstiprināta noliktavas turētāja darbībām veic darbības ar elektroniskajās cigaretēs izmantojamiem šķidrumiem un to sagatavošanas sastāvdaļām,  Valsts ieņēmumu dienests aktualizēs licencē norādītos datus, aizstājot licencē akcīzes preču veidu “elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamais šķidrums un elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamā šķidruma sagatavošanas sastāvdaļas”;

3. Ņemot vērā, ka Padziļinātās sadarbības programmas dalībnieki ir sevi pierādījuši kā godprātīgus nodokļu maksātājus, lai komersanti varētu saņemt degvielu degvielas uzpildes stacijās ārpus norādītā darba laika, nakts stundās, neinformējot Valsts ieņēmumu dienestu divas darbdienas pirms gaidāmās darba laika maiņas, noteikumu projekts paredz atļaut komersantiem, kuriem piešķirts Padziļinātās sadarbības programmas dalībnieka statuss, saņemt degvielu no Padziļinātās sadarbības programmas dalībnieka akcīzes preču noliktavas, degvielas vairumtirgotāja un reģistrēta saņēmēja degvielas uzpildes stacijā ārpus speciālajā atļaujā (licencē) degvielas mazumtirdzniecībai norādītā darba laika.

4. Noteikumu projekts paredz noteikt, ka komersants, kurš saņēmis licenci apstiprināta noliktavas turētāja darbībai, reģistrēta saņēmēja darbībai un degvielas vairumtirdzniecībai, ir tiesīgs realizēt sporta benzīnu fiziskām personām - autosporta sacīkšu dalībniekiem, ievērojot, ka sporta benzīns ir fasēts un tiks izmantots par degvielu sporta automašīnās.

5. Noteikumu projekts paredz izteikt jaunā redakcijā Ministru kabineta noteikumu Nr.662 152. , 153. punktu un 174.4.apakšpunktu, paredzot noteikt zudumu pieļaujamos apjomus biodīzeļdegvielai uzglabāšanas procesā.  Biodīzeļdegvielas pārvietošanai piemērojamas Ministru kabineta noteikumu Nr.662 176. un 177.punktā noteiktās pieļaujamās zudumu normas.

6. Noteikumu projekts paredz atcelt nosacījumu, ka atļauts realizēt elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamos šķidrumus, elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamo šķidrumu sagatavošanas sastāvdaļas un tabakas aizstājējproduktus, kuri ir iegādāti no komersanta, kam ir licence apstiprināta noliktavas turētāja darbībai ar attiecīgo akcīzes preču veidu, vai kurus komersants pats ir ievedis no citas dalībvalsts vai importējis.

7. Noteikumu projekts paredz papildināt Ministru kabineta noteikumus Nr.662 ar 69.1.4. apakšpunktu, nosakot obligāto prasību, pārvietojot tabakas izstrādājumus, kas marķēti ar akcīzes nodokļa markām, piegādes un attaisnojuma dokumentā, kas noformēts saskaņā ar grāmatvedību reglamentējošos normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, papildus norādīt akcīzes nodokļa markas sēriju un numuru.

8. Ņemot vērā nepieciešamību precizēt licencē apstiprināta akcīzes preču noliktavas turētāja darbībai un licencē alkoholisko dzērienu mazumtirdzniecībai norādāmo informāciju par tīmekļvietni vai mobilo lietotni, noteikumu projekts paredz izteikt Ministru kabineta noteikumu Nr.662 2.1, 41, 7.un 11. pielikumus jaunā redakcijā.

9. Lai aktualizētu atsauces uz standartiem, noteikumu projekts paredz izteikt Ministru kabineta noteikumu Nr.662  16., 17., 18., 20., 22., 24., 25., 26., 28., 29., 30., 31., 34., 35., 36.,  un 37. pielikumus jaunā redakcijā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Alternatīvu risinājumu nav
 
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Nav papildu prasības un nav papildu izmaksas
 

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • autosacīkšu dalībnieki
Ietekmes apraksts
Fiziskās personas - autosacīkšu dalībnieki varēs saņemt sporta benzīnu autosacīkšu norises vietā.
Juridiskās personas
  • degvielas vairumtirgotāji, apstiprināti noliktavas turētāji, reģistrēti saņēmēji;
  • degvielas mazumtirgotāji– padziļinātās sadarbības programmas dalībnieki;
  • padziļinātās sadarbības programmas dalībnieki apstiprināti noliktavas turētāji, reģistrēti saņēmēji un degvielas vairumtirgotāji;
  • tabakas izstrādājumu vairumtirgotāji;
  • visi biodegvielas tirgotāji;
  • nelicencēti akcīzes preču tirgotāji
Ietekmes apraksts
1.Degvielas vairumtirgotāji (tai skaitā apstiprināti noliktavas turētāji un reģistrēti saņēmēji) varēs realizēt sporta benzīnu autosacīkšu dalībniekiem – fiziskām personām.
2.Degvielas mazumtirgotāji  (Padziļinātās sadarbības programmas dalībnieki) varēs saņemt degvielu no Padziļinātās sadarbības programmas dalībniekiem akcīzes preču noliktavas, reģistrēta saņēmēja un degvielas vairumtirgotāja savā degvielas uzpildes stacijā ārpus licencē degvielas mazumtirdzniecībai norādītā darba laika.
3. Padziļinātās sadarbības programmas dalībnieki apstiprināti noliktavas turētāji, reģistrēti saņēmēji un degvielas vairumtirgotāji varēs piegādāt degvielu padziļinātās sadarbības programmas dalībniekiem degvielas mazumtirgotājiem ārpus licencē degvielas mazumtirdzniecībai norādītā darba laika. 
4.Tabakas izstrādājumu vairumtirgotājiem, pārvietojot tabakas izstrādājumus, kas marķēti ar akcīzes nodokļa markām, piegādes un attaisnojuma dokumentā papildus būs jānorāda akcīzes nodokļa markas sēriju un numuru.
5.Biodegvielas tirgotāji varēs piemērot pieļaujamās zudumu normas biodegvielai to uzglabājot un pārvietojot.
6.Nelicencēti akcīzes preču tirgotāji varēs realizēt viņiem piederošās akcīzes preces citam akcīzes preču noliktavas turētājam Latvijā. 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
5 199
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
5 199
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-5 199
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-5 199
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
5 199
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Nepieciešamo izmaiņu veikšanai Valsts ieņēmumu dienesta informācijas sistēmās 2022.gadā no Finanšu ministrijas budžeta programmas 33.00.00 “Valsts ieņēmumu un muitas politikas nodrošināšana” ir nepieciešams finansējums 5198,04 EUR apmērā, tai skaitā:
VID IS nosaukums Izmaksas cilvēkdienās (c/d)
Vienas c/d cena EUR
 
Izmaksas EUR ar PVN
Publiskojamo datu bāzē (PDB-RZ-350) 2
490,05
 
980,10
Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS-RZ-4213) 4 490,05 1 960,20
 
Maksājumu administrēšanas informācijas sistēmā (MAIS-RZ-7982) 4,7 480,37 2 257,74

 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Nav attiecināms.
Cita informācija
2022.gadā nepieciešamo izmaiņu veikšanai Valsts ieņēmumu dienesta informācijas sistēmās nepieciešamais finansējums tiks nodrošināts Finanšu ministrijas budžeta programmas 33.00.00 “Valsts ieņēmumu un muitas politikas nodrošināšana” piešķirtā finansējuma ietvaros.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu ministrija, Valsts ieņēmumu dienests
Nevalstiskās organizācijas
Bezdūmu nozares asociācija, Latvijas Alkohola nozares asociācija, Latvijas Alus Darītāju Savienība, Latvijas Biodegvielu un Bioenerģijas asociācija, Latvijas Darba devēju konfederācija, Latvijas Degvielas tirgotāju asociācija, Latvijas nacionālā kravas ekspeditoru un loģistikas asociācija, Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācija, Latvijas Tirgotāju asociācija, Latvijas degvielas tirgotāju un ražotāju savienība, Latvijas gāzes asociācija, Latvijas vīnkopju un vīndaru biedrība, Biedrība "Latvijas loģistikas asociācija", Tradicionālo un bezdūmu tabakas apvienība
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem


 

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts ieņēmumu dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Noteikumu projekta izpilde paredzēta esošo funkciju un cilvēkresursu ietvaros. Noteikumu projekta izpildei nav nepieciešama jaunu institūciju izveide, esošo institūciju likvidācija vai reorganizācija.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi