25-TA-1079: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumos Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru Digitālās modernizācijas komitejas (turpmāk – Komiteja) 2025.gada 25.marta sēdē tika izskatīts jautājums par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena projektu (turpmāk – AF 2.1. reformu un investīciju virziena projekti) aktuālo statusu un progresu. Ņemot vērā, ka projektu īstenošana ir līdz 2026.gada 31.maijam, nepieciešams veikt visus iespējamos riskus mazinošos pasākumus, lai tiktu sasniegti AF 2.1. reformu un investīciju virzienu rādītāji pilnā apjomā.
Tika pieņemts Komisijas lēmums grozīt Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumus Nr. 435 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.1. reformu un investīciju virziena “Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi” (turpmāk – Noteikumi), nodrošinot visu AF 2.1 investīciju attiecināmo izmaksu loka paplašināšanu ar risinājumu noturības un kiberdrošības uzlabojumu izmaksām, kā arī pieļaujot Ministru kabineta saskaņotus izņēmumus projekta īstenošanas un administrēšanas personāla proporcionālajam limitam gadījumos, kad projekti to sekmīgas īstenošanas rezultātā ir ietaupījuši pakalpojumu vai preču sagādes izmaksas.
Ņemot vērā, ka Komitejā tika atbalstīti priekšlikumi finansējuma pārstrukturizācijai (ietaupīto finansējumu novirzot resoru augstas gatavības prioritātēm), nepieciešams veikt arī atbilstīgus precizējumus Noteikumu 4.pielikumā.
Tika pieņemts Komisijas lēmums grozīt Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumus Nr. 435 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.1. reformu un investīciju virziena “Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi” (turpmāk – Noteikumi), nodrošinot visu AF 2.1 investīciju attiecināmo izmaksu loka paplašināšanu ar risinājumu noturības un kiberdrošības uzlabojumu izmaksām, kā arī pieļaujot Ministru kabineta saskaņotus izņēmumus projekta īstenošanas un administrēšanas personāla proporcionālajam limitam gadījumos, kad projekti to sekmīgas īstenošanas rezultātā ir ietaupījuši pakalpojumu vai preču sagādes izmaksas.
Ņemot vērā, ka Komitejā tika atbalstīti priekšlikumi finansējuma pārstrukturizācijai (ietaupīto finansējumu novirzot resoru augstas gatavības prioritātēm), nepieciešams veikt arī atbilstīgus precizējumus Noteikumu 4.pielikumā.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Precizēt projektu finansējuma apjomu atbilstoši ministru Digitālās modernizācijas komitejas 25.03. sēdē atbalstītajiem priekšlikumiem finansējuma pārstrukturizēšanai un attiecināmo izmaksu tvērumam, kā arī AF finansējuma novirzīšana no 2.4.2.1. investīcijas projekta ietaupījumiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
1. Ministru Digitālās modernizācijas tematiskās komitejas 2025.gada 25.marta sēdē tika izskatīts jautājums par AF 2.1. reformu un investīciju virziena projektu aktuālo statusu un progresu. Ņemot vērā, ka AF 2.1. reformu un investīciju virziena projektu īstenošanas gala termiņš ir 2026.gada 31.maijs, nepieciešams veikt visus iespējamos riskus mazinošos pasākumus, lai tiktu sasniegti AF 2.1. reformu un investīciju virzienu rādītāji pilnā apjomā.
Atsaucoties Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk- VARAM) uzaicinājumam, nozaru ministrijas un projektu īstenotāji 2025.gada janvārī ir izvērtējuši ietaupījumu iespējas, tās konstatējot divos investīcijas 2.1.2.1.i projektos (“Valsts pārvaldes vienota valsts finanšu resursu plānošana un pārvaldības grāmatvedības pakalpojumu nodrošinājums, vienotās resursu vadības ieviešana” un “Pakalpojumu sniegšanas reforma (VPVKAC)”) un divos investīcijas 2.1.3.1.i projektos (“Uzņēmumu reģistra datu apstrādes un pakalpojumu modernizācija” un “Atbalsts atvērtās zinātnes ieviešanai praksē, kā arī izveidoti risinājumi zinātnes datu koplietošanai un dalībai ES atvērtajā zinātnes mākonī”).
Vienlaicīgi ir veikta nozaru ministriju un projektu īstenotāju aptauja par augsti prioritārām augstas gatavības papildus aktivitātēm, ko būtu iespējams AF 2.1 reformu un investīciju virziena projektu ietvaros līdz 2026.gada 31.maijam, ja tam būtu pieejams papildus finansējums.
VARAM ir veikusi individuālas divpusējas diskusijas ar AF 2.1 reformu un investīciju virziena projektu īstenošanā iesaistītajām nozaru ministrijām, kā arī organizējusi domu apmaiņu par šo jautājumu 2025. gada 5. marta valsts informācijas un komunikācijas tehnoloģoju (turpmāk- IKT) pārvaldības vadītāju foruma sanāksmē. Balstoties uz iegūto informāciju, VARAM sagatavoja priekšlikumus par papildu finansējuma piešķiršanu AF 2.1 reformu un investīciju virziena konkrētu 2.1.2.1.i un 2.1.3.1.i. projektu konkrētu papildu aktivitāšu īstenošanai, kam piešķirta resora augstas prioritātes pazīme un šie priekšlikumi tika atbalstīti Komitejas sēdē.
Ņemot vērā, ka Noteikumu 4.pielikums satur informāciju par finansējumu investīciju nolūkiem un projektiem, tika identificēta nepieciešamība finansējuma pārstrukturizācijas rezultātā veikt izmaiņas arī Noteikumu 4.pielikumā, precizējot AF 2.1. reformu un investīciju virziena projektu finansējuma apjomu atbilstoši Komisijas lēmumam par papildu finansējuma piešķiršanu (anotācijas Pielikums Nr.1), kā arī iekļaujot norādi par projekta īstenotājiem atbilstoši Ministru kabinetā apstiprinātajiem rīkojumiem par projektu īstenošanu.
Komisijas sēdē tika pieņemts papildu lēmums, ka attiecībā uz projektiem “Labklājības nozares un pašvaldību sociālās sfēras platformas “DigiSoc” izstrāde un ieviešana” (LM), “Vienotās kontaktu centra platformas (112) un Elektronisko notikumu žurnālu valsts un pašvaldību līmenī integrācija” (IeM IC ), “Atvieglojumu pārvaldības pakalpojuma pilnveide un ieviešanas atbalsts” (VARAM (VDAA)), “Pašvaldību vēlēšanu un referendumu IS funkcionalitātes pilnveide” (VARAM (VDAA)) tiek veikta padziļināta analīze, lai izvērtētu vai papildu finansējuma atbilstību pašvaldību vajadzībām. Lai pārrunātu šiem projektiem papildu piešķiramo finansējumu un tā izmantošanas nosacījumus, VARAM šī gada 10.aprīlī organizēja tikšanos ar Latvijas Pašvaldību pārstāvjiem (turpmāk – LPS), kuras laikā tika panākta vienota izpratne par nepieciešamību turpmāk intensīvāk iesaistīt LPS projektu aktivitātēs, lai aktuālā informācija ir ne tikai projektos iesaistīto pašvaldību rīcībā.
Papildu - attiecībā uz papildu finansējuma piešķiršanu projekta "VVD APUS – Atkritumu pārvadājumu uzskaites sistēmas transformācija par kompleksu atkritumu aprites uzskaites un kontroles informācijas sistēmu” 2025.gada 29.aprīlī ar vēstuli Nr.1-13/1026 tika saņemta informācija par gatavību īstenot jaunu, atsevišķu projektu Energoresursu informācijas sistēmas (ERIS) un Aizsargāto lietotāju datu informācijas sistēmas (ALDIS) pilnveidojumiem, lai nodrošinātu atsevišķu aktivitāšu mērķu noteikšanu. Neskatoties uz to, ka VARAM ieskatā tas rada papildu administratīvo slogu, ja aktivitāšu īstenotājs (Būvniecības valsts kontroles birojs) uzņemas jauna projekta īstenošanu tik saspringtos termiņos, projekts tiek ietverts kā jauns projekts Noteikumu 4.pielikumā, automātiski tam piešķirot augsta riska pazīmi termiņu dēļ.
2. Ņemot vērā nepieciešamību regulāri īstenot kiberdrošības pasākumus, tika identificēta nepieciešamība paplašināt Noteikumos ietverto attiecināmo izmaksu pozīcijas, lai viennozīmīgi ir atrunāta ar kiberdrošības pasākumiem veikto izdevumu attiecināšana uz AF 2.1. reformu un investīciju virziena projektiem.
3. Noteikumu 33.punktā ir noteikts maksimālais apjoms projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksām, tomēr ir atsevišķi gadījumi, kad projektos ir izveidojies būtisks ietaupījums uz izstrādes darbiem, bet nav pamatojuma samazināt projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas (jo iesaistītā personāla darba apjoms nesamazinās), tāpēc ir nepieciešams paredzēt izņēmumus, kad personāla atlīdzības izmaksas neatbilst 33. punktā noteiktajam apjomam, ja projekta pasē tiek iekļauts izņēmuma pamatojums un tas tiek apstiprināts Ministru kabinetā, veicot grozījumus Ministru kabineta rīkojumos par projekta pasu apstiprināšanu un anotācijā sniedzot detalizētu argumentāciju. Piemēram, Valsts kases projektā “Valsts pārvaldes vienota valsts finanšu resursu plānošana un pārvaldības grāmatvedības pakalpojumu nodrošinājums, vienotās resursu vadības ieviešana" ir izveidojies ietaupījums 2,54 mlj., jo, neskatoties uz būtisku sadarbības partneru loka paplašināšanos, veiksmīgu iepirkumu rezultātā ir izdevies efektivizēt izstrādes un pielāgojumu izmaksas, bet projekta atbalsta personāla apjomu samazināt (lai nodrošinātu atbilstību Noteikumos noteiktajam maksimālajam projekta personāla atlīdzības finansējuma apjomam) tik stratēģiska projekta īstenošanai būtu ne tikai nesamērīgi, bet arī apdraudētu projekta pilnvērtīgu īstenošanu paredzētajā apjomā un kvalitātē.
4. Satiksmes ministrijas sagatavojusi noteikumu projektu “Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 12. decembra noteikumos Nr. 753 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.4. reformu un investīciju virziena “Digitālās infrastruktūras transformācija” 2.4.1.2.i. investīcijas “Platjoslas jeb ļoti augstas veiktspējas tīklu "pēdējās jūdzes” infrastruktūras attīstība” īstenošanas noteikumi”” (25-TA-827), paredzot 2.4.2.1.investīcijas projektos izveidojušos atlikumu 264 231 EUR novirzot citām augstas gatavības AF 2.komponentes prioritātēm, ir izveidojusies nepieciešamība precizēt AF 2.1. reformas un investīciju virziena finansējuma kopējo apjomu. Atbilstoši šo grozījumu projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā paredzētajam: “Prioritāri finansējums 251 340 EUR novirzāms 2.1.1.1.i. investīcijas “Pārvaldes modernizācija un pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā uzņēmējdarbības vide” projektam Nr. 2.1.1.1.i.0/1/23/I/VARAM/001 “Pārrobežu sadarbību nodokļu jomā veicinošu digitālo pakalpojumu attīstība” īstenošanu”, ko īsteno Valsts ieņēmuma dienests un kam ir būtiska ietekme uz uzņēmējdarbību”.
5. Ņemot vērā, ka projekta īstenošanai nepieciešams ne tikai biroja aprīkojums, bet arī mērķim atbilstīga biroja programmatūra, nepieciešams veikt tehniskus precizējumus Noteikumu 32.11. punktā. Ņemot vērā biedrības “Augstākās izglītības un zinātnes informācijas tehnoloģijas koplietošanas pakalpojumu centrs” projekta “Atbalsts atvērtās zinātnes ieviešanai praksē, kā arī izveidoti risinājumi zinātnes datu koplietošanai un dalībai ES atvērtajā zinātnes mākonī” specifiku, kā projekta pasē noteikto projekta mērķi “Projekta ietvaros plānots attīstīt cilvēkkapitālu un pilnveidot pētniecības datu pārvaldību, integrējot, attīstot un nodrošinot augstas kvalitātes zinātnisko un pētniecisko datu sagatavošanu, apstrādi, anotēšanu un koplietošanu, kā arī tam nepieciešamos IKT risinājumus” nepieciešams specificēt Noteikumos ietverto nosacījumu izmaksu apjomam un tvērumam apmācībām datu kuratoriem, ņemot vērā, ka šī projekta rezultātā tiks izveidots apmācītu datu kuratoru tīkls un šādas specifikas apmācības nav iespējams nodrošināt pašreiz Noteikumos noteiktā izmaksu ierobežojuma 3% ietvaros. Jāņem vērā, ka šī projekta ietvaros ir apmācību komplekss - gan projekta īstenošanas personālam (datu kuratoriem), gan plašākai ar pētniecības datiem saistītai kopienai (pētniekiem, mācībspēkiem, studentiem, potenciālajiem datu avotiem), lai nodrošinātu projekta rezultātu ilgtspēju.
6. Ir izveidots Nacionālās kiberdrošības centrs, tāpēc būtu atbilstīgi precizēt Noteikumu 15.8.punktu.
Atsaucoties Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk- VARAM) uzaicinājumam, nozaru ministrijas un projektu īstenotāji 2025.gada janvārī ir izvērtējuši ietaupījumu iespējas, tās konstatējot divos investīcijas 2.1.2.1.i projektos (“Valsts pārvaldes vienota valsts finanšu resursu plānošana un pārvaldības grāmatvedības pakalpojumu nodrošinājums, vienotās resursu vadības ieviešana” un “Pakalpojumu sniegšanas reforma (VPVKAC)”) un divos investīcijas 2.1.3.1.i projektos (“Uzņēmumu reģistra datu apstrādes un pakalpojumu modernizācija” un “Atbalsts atvērtās zinātnes ieviešanai praksē, kā arī izveidoti risinājumi zinātnes datu koplietošanai un dalībai ES atvērtajā zinātnes mākonī”).
Vienlaicīgi ir veikta nozaru ministriju un projektu īstenotāju aptauja par augsti prioritārām augstas gatavības papildus aktivitātēm, ko būtu iespējams AF 2.1 reformu un investīciju virziena projektu ietvaros līdz 2026.gada 31.maijam, ja tam būtu pieejams papildus finansējums.
VARAM ir veikusi individuālas divpusējas diskusijas ar AF 2.1 reformu un investīciju virziena projektu īstenošanā iesaistītajām nozaru ministrijām, kā arī organizējusi domu apmaiņu par šo jautājumu 2025. gada 5. marta valsts informācijas un komunikācijas tehnoloģoju (turpmāk- IKT) pārvaldības vadītāju foruma sanāksmē. Balstoties uz iegūto informāciju, VARAM sagatavoja priekšlikumus par papildu finansējuma piešķiršanu AF 2.1 reformu un investīciju virziena konkrētu 2.1.2.1.i un 2.1.3.1.i. projektu konkrētu papildu aktivitāšu īstenošanai, kam piešķirta resora augstas prioritātes pazīme un šie priekšlikumi tika atbalstīti Komitejas sēdē.
Ņemot vērā, ka Noteikumu 4.pielikums satur informāciju par finansējumu investīciju nolūkiem un projektiem, tika identificēta nepieciešamība finansējuma pārstrukturizācijas rezultātā veikt izmaiņas arī Noteikumu 4.pielikumā, precizējot AF 2.1. reformu un investīciju virziena projektu finansējuma apjomu atbilstoši Komisijas lēmumam par papildu finansējuma piešķiršanu (anotācijas Pielikums Nr.1), kā arī iekļaujot norādi par projekta īstenotājiem atbilstoši Ministru kabinetā apstiprinātajiem rīkojumiem par projektu īstenošanu.
Komisijas sēdē tika pieņemts papildu lēmums, ka attiecībā uz projektiem “Labklājības nozares un pašvaldību sociālās sfēras platformas “DigiSoc” izstrāde un ieviešana” (LM), “Vienotās kontaktu centra platformas (112) un Elektronisko notikumu žurnālu valsts un pašvaldību līmenī integrācija” (IeM IC ), “Atvieglojumu pārvaldības pakalpojuma pilnveide un ieviešanas atbalsts” (VARAM (VDAA)), “Pašvaldību vēlēšanu un referendumu IS funkcionalitātes pilnveide” (VARAM (VDAA)) tiek veikta padziļināta analīze, lai izvērtētu vai papildu finansējuma atbilstību pašvaldību vajadzībām. Lai pārrunātu šiem projektiem papildu piešķiramo finansējumu un tā izmantošanas nosacījumus, VARAM šī gada 10.aprīlī organizēja tikšanos ar Latvijas Pašvaldību pārstāvjiem (turpmāk – LPS), kuras laikā tika panākta vienota izpratne par nepieciešamību turpmāk intensīvāk iesaistīt LPS projektu aktivitātēs, lai aktuālā informācija ir ne tikai projektos iesaistīto pašvaldību rīcībā.
Papildu - attiecībā uz papildu finansējuma piešķiršanu projekta "VVD APUS – Atkritumu pārvadājumu uzskaites sistēmas transformācija par kompleksu atkritumu aprites uzskaites un kontroles informācijas sistēmu” 2025.gada 29.aprīlī ar vēstuli Nr.1-13/1026 tika saņemta informācija par gatavību īstenot jaunu, atsevišķu projektu Energoresursu informācijas sistēmas (ERIS) un Aizsargāto lietotāju datu informācijas sistēmas (ALDIS) pilnveidojumiem, lai nodrošinātu atsevišķu aktivitāšu mērķu noteikšanu. Neskatoties uz to, ka VARAM ieskatā tas rada papildu administratīvo slogu, ja aktivitāšu īstenotājs (Būvniecības valsts kontroles birojs) uzņemas jauna projekta īstenošanu tik saspringtos termiņos, projekts tiek ietverts kā jauns projekts Noteikumu 4.pielikumā, automātiski tam piešķirot augsta riska pazīmi termiņu dēļ.
2. Ņemot vērā nepieciešamību regulāri īstenot kiberdrošības pasākumus, tika identificēta nepieciešamība paplašināt Noteikumos ietverto attiecināmo izmaksu pozīcijas, lai viennozīmīgi ir atrunāta ar kiberdrošības pasākumiem veikto izdevumu attiecināšana uz AF 2.1. reformu un investīciju virziena projektiem.
3. Noteikumu 33.punktā ir noteikts maksimālais apjoms projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksām, tomēr ir atsevišķi gadījumi, kad projektos ir izveidojies būtisks ietaupījums uz izstrādes darbiem, bet nav pamatojuma samazināt projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas (jo iesaistītā personāla darba apjoms nesamazinās), tāpēc ir nepieciešams paredzēt izņēmumus, kad personāla atlīdzības izmaksas neatbilst 33. punktā noteiktajam apjomam, ja projekta pasē tiek iekļauts izņēmuma pamatojums un tas tiek apstiprināts Ministru kabinetā, veicot grozījumus Ministru kabineta rīkojumos par projekta pasu apstiprināšanu un anotācijā sniedzot detalizētu argumentāciju. Piemēram, Valsts kases projektā “Valsts pārvaldes vienota valsts finanšu resursu plānošana un pārvaldības grāmatvedības pakalpojumu nodrošinājums, vienotās resursu vadības ieviešana" ir izveidojies ietaupījums 2,54 mlj., jo, neskatoties uz būtisku sadarbības partneru loka paplašināšanos, veiksmīgu iepirkumu rezultātā ir izdevies efektivizēt izstrādes un pielāgojumu izmaksas, bet projekta atbalsta personāla apjomu samazināt (lai nodrošinātu atbilstību Noteikumos noteiktajam maksimālajam projekta personāla atlīdzības finansējuma apjomam) tik stratēģiska projekta īstenošanai būtu ne tikai nesamērīgi, bet arī apdraudētu projekta pilnvērtīgu īstenošanu paredzētajā apjomā un kvalitātē.
4. Satiksmes ministrijas sagatavojusi noteikumu projektu “Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 12. decembra noteikumos Nr. 753 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.4. reformu un investīciju virziena “Digitālās infrastruktūras transformācija” 2.4.1.2.i. investīcijas “Platjoslas jeb ļoti augstas veiktspējas tīklu "pēdējās jūdzes” infrastruktūras attīstība” īstenošanas noteikumi”” (25-TA-827), paredzot 2.4.2.1.investīcijas projektos izveidojušos atlikumu 264 231 EUR novirzot citām augstas gatavības AF 2.komponentes prioritātēm, ir izveidojusies nepieciešamība precizēt AF 2.1. reformas un investīciju virziena finansējuma kopējo apjomu. Atbilstoši šo grozījumu projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā paredzētajam: “Prioritāri finansējums 251 340 EUR novirzāms 2.1.1.1.i. investīcijas “Pārvaldes modernizācija un pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā uzņēmējdarbības vide” projektam Nr. 2.1.1.1.i.0/1/23/I/VARAM/001 “Pārrobežu sadarbību nodokļu jomā veicinošu digitālo pakalpojumu attīstība” īstenošanu”, ko īsteno Valsts ieņēmuma dienests un kam ir būtiska ietekme uz uzņēmējdarbību”.
5. Ņemot vērā, ka projekta īstenošanai nepieciešams ne tikai biroja aprīkojums, bet arī mērķim atbilstīga biroja programmatūra, nepieciešams veikt tehniskus precizējumus Noteikumu 32.11. punktā. Ņemot vērā biedrības “Augstākās izglītības un zinātnes informācijas tehnoloģijas koplietošanas pakalpojumu centrs” projekta “Atbalsts atvērtās zinātnes ieviešanai praksē, kā arī izveidoti risinājumi zinātnes datu koplietošanai un dalībai ES atvērtajā zinātnes mākonī” specifiku, kā projekta pasē noteikto projekta mērķi “Projekta ietvaros plānots attīstīt cilvēkkapitālu un pilnveidot pētniecības datu pārvaldību, integrējot, attīstot un nodrošinot augstas kvalitātes zinātnisko un pētniecisko datu sagatavošanu, apstrādi, anotēšanu un koplietošanu, kā arī tam nepieciešamos IKT risinājumus” nepieciešams specificēt Noteikumos ietverto nosacījumu izmaksu apjomam un tvērumam apmācībām datu kuratoriem, ņemot vērā, ka šī projekta rezultātā tiks izveidots apmācītu datu kuratoru tīkls un šādas specifikas apmācības nav iespējams nodrošināt pašreiz Noteikumos noteiktā izmaksu ierobežojuma 3% ietvaros. Jāņem vērā, ka šī projekta ietvaros ir apmācību komplekss - gan projekta īstenošanas personālam (datu kuratoriem), gan plašākai ar pētniecības datiem saistītai kopienai (pētniekiem, mācībspēkiem, studentiem, potenciālajiem datu avotiem), lai nodrošinātu projekta rezultātu ilgtspēju.
6. Ir izveidots Nacionālās kiberdrošības centrs, tāpēc būtu atbilstīgi precizēt Noteikumu 15.8.punktu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. Ņemot vērā AF 2.1. reformu un investīciju projektu īstenošanas termiņu (līdz 2026.gada 31.maijam) un apjomīgās aktivitātes, intensīvā īstenošanas fāzē atsevišķos projektos ir konstatēts finansējuma ietaupījums, toties citos – finansējuma nepietiekamība augstas gatavības prioritātēm, tāpēc nepieciešams radīt iespēju aptvert iespēju īstenot resoros augstas gatavības prioritātes, kas pašreizējā kiberdrošības situācijā ir kritiski nepieciešams (detalizētāk sadaļā - esošā situācija).
2. Tā kā AF 2.1. reformu un investīciju projektos kopā ietvaros tiek veidoti un pilnveidoti vairāk kā 60 IKT risinājumi, ir nepieciešams radīt nosacījumus, lai pasākumi un aktivitātes, kas attiecināmi uz kiberdrošības stiprināšanu tiktu iekļauti pie attiecināmajām izmaksām, jo tam ir kritiska nozīme šo IKT risinājumu darbības pilnvērtīgai nodrošināšanai, kas atbilst normatīvajā regulējumā noteiktajām prasībām.
3. Sākotnēji plānojot projekta finansējumu, aprēķini tika balstīti uz prognozēm par izstrādes izmaksām, tomēr atsevišķos gadījumos iepirkuma rezultātā piedāvājums ir par zemāku cenu, kā bija plānots, tāpēc ir iespēja samazināt projekta kopējās izmaksas, tādējādi radot neatbilstību Noteikumu 33.punktā noteiktajam procentuālajam maksimālajam projekta vadības un īstenošanas personāla finansējuma apjomam. Tā kā ietaupījums projektos ir uzskatāms par efektīvas projekta pārvaldības rezultātu, nav uzskatāms par samērīgu soli samazināt ieplānoto finansējuma apjomu projekta vadības un īstenošanas personāla finansējuma apjomam (jo iesaistītā personāla apjoms netiek samazināts).
4. Satiksmes ministrija informēja, ka 2.4.2.1. investīcijā “Platjoslas jeb ļoti augstas veiktspējas tīklu "pēdējās jūdzes” infrastruktūras attīstība” ir izveidojies ietaupījums (25-TA-827), kas būtu izmantojams citām AF 2.komponentes prioritātēm.
5. Piemērojot Noteikumu 32.11.punktā noteikto prasību tika konstatēta nepieciešamība detalizētāk izskaidrot apzīmējumu"biroja aprīkojums". Ņemot vērā projekta “Atbalsts atvērtās zinātnes ieviešanai praksē, kā arī izveidoti risinājumi zinātnes datu koplietošanai un dalībai ES atvērtajā zinātnes mākonī” specifiku un tvērumu, īstenojot datu kuratoru mācību programmas, rodas neatbilstība 32.6.1. punktā noteiktajam maksimālajam izmaksu ierobežojumam 3%. Papildu - ņemot vērā datu kuratoru stratēģisko nozīmi ilgtermiņā, ir būtiski nodrošināt atbilstība apjoma un līmeņa mācības.
6. Ņemot vērā Nacionālās kiberdrošības centra izveidi, nepieciešams precizēt Noteikumu 15.8.punktu, aizvietojot "Aizsardzības ministrija" ar "Nacionālās kiberdrošības centrs".
2. Tā kā AF 2.1. reformu un investīciju projektos kopā ietvaros tiek veidoti un pilnveidoti vairāk kā 60 IKT risinājumi, ir nepieciešams radīt nosacījumus, lai pasākumi un aktivitātes, kas attiecināmi uz kiberdrošības stiprināšanu tiktu iekļauti pie attiecināmajām izmaksām, jo tam ir kritiska nozīme šo IKT risinājumu darbības pilnvērtīgai nodrošināšanai, kas atbilst normatīvajā regulējumā noteiktajām prasībām.
3. Sākotnēji plānojot projekta finansējumu, aprēķini tika balstīti uz prognozēm par izstrādes izmaksām, tomēr atsevišķos gadījumos iepirkuma rezultātā piedāvājums ir par zemāku cenu, kā bija plānots, tāpēc ir iespēja samazināt projekta kopējās izmaksas, tādējādi radot neatbilstību Noteikumu 33.punktā noteiktajam procentuālajam maksimālajam projekta vadības un īstenošanas personāla finansējuma apjomam. Tā kā ietaupījums projektos ir uzskatāms par efektīvas projekta pārvaldības rezultātu, nav uzskatāms par samērīgu soli samazināt ieplānoto finansējuma apjomu projekta vadības un īstenošanas personāla finansējuma apjomam (jo iesaistītā personāla apjoms netiek samazināts).
4. Satiksmes ministrija informēja, ka 2.4.2.1. investīcijā “Platjoslas jeb ļoti augstas veiktspējas tīklu "pēdējās jūdzes” infrastruktūras attīstība” ir izveidojies ietaupījums (25-TA-827), kas būtu izmantojams citām AF 2.komponentes prioritātēm.
5. Piemērojot Noteikumu 32.11.punktā noteikto prasību tika konstatēta nepieciešamība detalizētāk izskaidrot apzīmējumu"biroja aprīkojums". Ņemot vērā projekta “Atbalsts atvērtās zinātnes ieviešanai praksē, kā arī izveidoti risinājumi zinātnes datu koplietošanai un dalībai ES atvērtajā zinātnes mākonī” specifiku un tvērumu, īstenojot datu kuratoru mācību programmas, rodas neatbilstība 32.6.1. punktā noteiktajam maksimālajam izmaksu ierobežojumam 3%. Papildu - ņemot vērā datu kuratoru stratēģisko nozīmi ilgtermiņā, ir būtiski nodrošināt atbilstība apjoma un līmeņa mācības.
6. Ņemot vērā Nacionālās kiberdrošības centra izveidi, nepieciešams precizēt Noteikumu 15.8.punktu, aizvietojot "Aizsardzības ministrija" ar "Nacionālās kiberdrošības centrs".
Risinājuma apraksts
Veicot grozījumus Noteikumu projektā tiek precizēts AF 2.1. reformu un investīciju virzienu projektu finansējuma apjoms, ļaujot novirzīt izveidojušos ietaupījumus augstas gatavības prioritātēm un ne tikai nodrošināt AF 2.1. reformu un investīciju virzienu mērķus, bet arī īstenojot nozarēm un valsts pārvaldei kopumā būtiskas kiberdrošības aktivitātes, kas veicina projektu ietvaros izstrādāto IKT risinājumu ilgtspēju.
1. Lai nodrošinātu efektīvāko projektu finansējumu pārstrukturizāciju atbilstoši ministru Digitālās tematiskās komitejas 2025.gada 25.marta sēdē nolemtajam, nepieciešams veikt grozījumus Noteikumu 4.pielikumā, precizējot projektu finansējuma apjomu;
2. Papildinot Noteikumus ar jaunu punktu (32.2.15) par attiecināmajām izmaksām attiecībā uz pasākumiem, kas cieši saistīti ar kiberdrošību, projektu īstenotājiem ir iespēja pilnvērtīgi izmantot esošo finansējumu ar kibedrošību saistītām prioritātēm;
3. Papildinot Noteikumus ar jaunu punktu 33 prim, tiek iekļauta atsauce par iespēju pamatotos gadījumos neievērot Noteikumu 33.1. un 33.2. punkto maksimālo procentuālo apjomu projekta īstenošanas un vadības personāla atlīdzībai. Šī punkta iekļaušana nodrošinās iespēju pamatotos un argumentētos gadījumos pie Ministru kabineta rīkojuma par pases apstiprināšanu grozīšanas pieņemt lēmumu par neatbilstības izņēmuma pamatotību.
4. Precizējot Noteikumu 6.punktā norādīto kopējo AF 2.1. finansējuma apjomu (tajā skaitā - investīcijas 2.1.1.1. finansējuma apjomu), tiks nodrošināta iespēja novirzīt investīcijas 2.4.2.1. ietaupījumu aktivitātēm Valsts ieņēmumu dienesta projektā “Pārrobežu sadarbību nodokļu jomā veicinošu digitālo pakalpojumu attīstība” īstenošanu”, kas tika identificētas kā būtiskas projekta rezultātu sasniegšanai.
5. Ierosinot tehniskus precizējumus Noteikumu 32.11.apakšpunktā viennozīmīgais skaidrībai tiek paskaidrots apzīmējuma "biroja aprīkojums" tvērums un papildinājums 32.6.1. apakšpunktā ļaus pilnvērtīgi sasniegt projekta “Atbalsts atvērtās zinātnes ieviešanai praksē, kā arī izveidoti risinājumi zinātnes datu koplietošanai un dalībai ES atvērtajā zinātnes mākonī" mērķi datu kuratoru tīkla izveidei Latvijā. Izņēmums tiek noteikts vienam projektam, balstoties uz šī projekta pakalpojuma plānā (Ministru kabineta 2023.gada 4.aprīļa rīkojuma Nr. 195 2.pielikumu) noteikto - un nepieciešamību ilgtermiņā attīstīt un uzturēt Latvijā datu kuratoru tīklu. Jāņem vērā, ka šī projekta ietvaros tiek īstenots specifisks apmācību komplekss - gan projekta īstenošanas personālam (datu kuratoriem), gan plašākai ar pētniecības datiem saistītai kopienai (pētniekiem, mācībspēkiem, studentiem, potenciālajiem datu avotiem) un datu kuratoru tīkls ir priekšnosacījums FAIR datu pārvaldības principu ieviešanai, dalībai Eiropas Atvērtās zinātnes mākonī (EOSC) un dalībai starptautiskajos Eiropas datu procesos un norisēs.Papildu - VARAM organizēja tikšanās ar visu resoru projektu īstenotājiem šī gada februārī un martā, lai ne tikai apzinātu aktuālo projektu statusu, bet arī apkopotu informāciju par potenciāli nepieciešamajiem grozījumiem Noteikumos un no citiem projektu īstenotājiem netika saņemta informācija par 3% ierobežojuma ietekmi uz projekta rezultātu sasniegšanu.
6. Precizēta Noteikumu 15.8. punkta redakcija, paredzot, ka projektu uzraudzības ietvaros, ja tie attiecas uz kiberdrošības jautājumiem, tiek piesaistīts Nacionālais kiberdrošības centrs (NKDC). Precizējums uzsver NKDC nacionālās kompetentās institūcijas lomu kiberdrošības uzraudzībā. Papildus nolūks NKDC piesaistīšanai ir nodrošināt starpinstitucionālu koordināciju un novērst dubultas kiberdrošības infrastruktūras izveidi gadījumos, kad Aizsardzības ministrijas budžeta līdzekļiem jau tiek uzturēti vai ieviesti valsts mēroga centralizēti risinājumi.
1. Lai nodrošinātu efektīvāko projektu finansējumu pārstrukturizāciju atbilstoši ministru Digitālās tematiskās komitejas 2025.gada 25.marta sēdē nolemtajam, nepieciešams veikt grozījumus Noteikumu 4.pielikumā, precizējot projektu finansējuma apjomu;
2. Papildinot Noteikumus ar jaunu punktu (32.2.15) par attiecināmajām izmaksām attiecībā uz pasākumiem, kas cieši saistīti ar kiberdrošību, projektu īstenotājiem ir iespēja pilnvērtīgi izmantot esošo finansējumu ar kibedrošību saistītām prioritātēm;
3. Papildinot Noteikumus ar jaunu punktu 33 prim, tiek iekļauta atsauce par iespēju pamatotos gadījumos neievērot Noteikumu 33.1. un 33.2. punkto maksimālo procentuālo apjomu projekta īstenošanas un vadības personāla atlīdzībai. Šī punkta iekļaušana nodrošinās iespēju pamatotos un argumentētos gadījumos pie Ministru kabineta rīkojuma par pases apstiprināšanu grozīšanas pieņemt lēmumu par neatbilstības izņēmuma pamatotību.
4. Precizējot Noteikumu 6.punktā norādīto kopējo AF 2.1. finansējuma apjomu (tajā skaitā - investīcijas 2.1.1.1. finansējuma apjomu), tiks nodrošināta iespēja novirzīt investīcijas 2.4.2.1. ietaupījumu aktivitātēm Valsts ieņēmumu dienesta projektā “Pārrobežu sadarbību nodokļu jomā veicinošu digitālo pakalpojumu attīstība” īstenošanu”, kas tika identificētas kā būtiskas projekta rezultātu sasniegšanai.
5. Ierosinot tehniskus precizējumus Noteikumu 32.11.apakšpunktā viennozīmīgais skaidrībai tiek paskaidrots apzīmējuma "biroja aprīkojums" tvērums un papildinājums 32.6.1. apakšpunktā ļaus pilnvērtīgi sasniegt projekta “Atbalsts atvērtās zinātnes ieviešanai praksē, kā arī izveidoti risinājumi zinātnes datu koplietošanai un dalībai ES atvērtajā zinātnes mākonī" mērķi datu kuratoru tīkla izveidei Latvijā. Izņēmums tiek noteikts vienam projektam, balstoties uz šī projekta pakalpojuma plānā (Ministru kabineta 2023.gada 4.aprīļa rīkojuma Nr. 195 2.pielikumu) noteikto - un nepieciešamību ilgtermiņā attīstīt un uzturēt Latvijā datu kuratoru tīklu. Jāņem vērā, ka šī projekta ietvaros tiek īstenots specifisks apmācību komplekss - gan projekta īstenošanas personālam (datu kuratoriem), gan plašākai ar pētniecības datiem saistītai kopienai (pētniekiem, mācībspēkiem, studentiem, potenciālajiem datu avotiem) un datu kuratoru tīkls ir priekšnosacījums FAIR datu pārvaldības principu ieviešanai, dalībai Eiropas Atvērtās zinātnes mākonī (EOSC) un dalībai starptautiskajos Eiropas datu procesos un norisēs.Papildu - VARAM organizēja tikšanās ar visu resoru projektu īstenotājiem šī gada februārī un martā, lai ne tikai apzinātu aktuālo projektu statusu, bet arī apkopotu informāciju par potenciāli nepieciešamajiem grozījumiem Noteikumos un no citiem projektu īstenotājiem netika saņemta informācija par 3% ierobežojuma ietekmi uz projekta rezultātu sasniegšanu.
6. Precizēta Noteikumu 15.8. punkta redakcija, paredzot, ka projektu uzraudzības ietvaros, ja tie attiecas uz kiberdrošības jautājumiem, tiek piesaistīts Nacionālais kiberdrošības centrs (NKDC). Precizējums uzsver NKDC nacionālās kompetentās institūcijas lomu kiberdrošības uzraudzībā. Papildus nolūks NKDC piesaistīšanai ir nodrošināt starpinstitucionālu koordināciju un novērst dubultas kiberdrošības infrastruktūras izveidi gadījumos, kad Aizsardzības ministrijas budžeta līdzekļiem jau tiek uzturēti vai ieviesti valsts mēroga centralizēti risinājumi.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Paplašinot Noteikumus ar 32.2.15 punktu, tiek paplašināts attiecināmo izdevumu tvērums uz kiberdrošības aktivitātēm, vienlaicīgi Ministru kabinetā ir iesniegts noteikumu projekts "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Izmantot digitalizācijas priekšrocības iedzīvotājiem, uzņēmumiem, pētniecības organizācijām un publiskajām iestādēm" 1.3.1.3. pasākuma "IKT risinājumu un pakalpojumu kiberdrošības paaugstināšana" (turpmāk- ERAF 1.3.1.3. pasākums) īstenošanas noteikumi"(25-TA-641) un atbilstoši noteikumu projektā paredzētajam - tiek gatavots Ministru kabineta rīkojuma projekts par projektu saraksta apstiprināšanu (25-TA-1094). Lai nodrošinātu skaidru dubultā finansējuma riska izslēgšanu, ERAF 1.3.1.3. pasākuma projektu īstenotāji veic detalizētu analīzi, piesaistot arī Aizsardzības ministrijas un CERT pārstāvjus. Tā kā gan Noteikumos, gan ERAF 1.3.1.3. pasākuma noteikumu projektā ir nosacījums par dubultā finansējuma riska nepieļaušanu, projektu īstenotājs ir informēts par nepieciešamību veikt padziļinātu aktivitāšu analīzi, nodrošinot to nepārklāšanos starp projektiem. Ja AF 2.1. projektu īstenotāji, plānojot Noteikumu 32.2.15. noteiktās aktivitātes konstatēs iespējamo saistību ar ERAF pasākuma 1.4.1.4. vai 1.3.1.3. projektiem, tas būs jānorāda
Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas projekta iesnieguma 2.2. sadaļā "Investīciju projekta saturiskā saistība ar citiem iesniegtajiem/īstenotiem/īstenošanā esošiem projektiem", precīzi aprakstot demarkāciju.
Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas projekta iesnieguma 2.2. sadaļā "Investīciju projekta saturiskā saistība ar citiem iesniegtajiem/īstenotiem/īstenošanā esošiem projektiem", precīzi aprakstot demarkāciju.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- Projektu īstenotāji - Tiešās pārvaldes iestādes, Latvijas Republikas prokuratūra, publiskas personas kapitālsabiedrības, kas pilda valsts pārvaldes uzdevumu, atvasinātas publiskas personas, kas darbojas zinātniskās izpētes un augstākās izglītības jomā; biedrība, kura pilda pārvaldes uzdevumu izveidot un uzturēt augstākās izglītības un pētniecības digitālos pakalpojumus.
Ietekmes apraksts
Vērtējot projektu īstenošanas ietekmi uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām, nav identificēts administratīvā sloga palielinājums. Investīcijas vadībā un uzraudzībā iesaistītās institūcijas darbosies tām noteikto amata vietu robežās, jaunas patstāvīgas amata vietas netiks izveidotas.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Ietekme uz valsts budžetu tiks attēlota katra ietekmētā projekta Ministru kabineta rīkojuma anotācijā, ņemot vērā, ka nepieciešams pārrēķins atbilstoši precizētajām projektu summām.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
Ierosinātie grozījumi tiešā veidā neparedz ietekmi uz Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām, jo tiek precizēti Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas nosacījumi
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Pasākumi nav plānoti, ņemot vērā, ka Ministru kabineta noteikumu projekts attiecas uz 11.punktā uzskaitītajām institūcijām, Ministru kabineta noteikumu projekts nemaina esošo regulējumu, kā arī neparedz ieviest jaunas politikas iniciatīvas.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Valsts kase
- Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrs
- Tiesu administrācija
- Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs
- Labklājības ministrija
- Izglītības un zinātnes ministrija
- Zemkopības ministrija
- Būvniecības valsts kontroles birojs
- Valsts digitālās attīstības aģentūra
- Biedrība "Augstākās izglītības un zinātnes informācijas tehnoloģijas koplietošanas pakalpojumu centrs”
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Ar grozījumiem Noteikumu 4.pielikumā tiek paredzēta finansējuma pārstrukturizācija projektiem, lai pilnvērtīgāk sasniegtu AF 2.1. mērķus, tajā skaitā – ietekmējot arī institūciju publisko pakalpojumu kvalitāti.
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Ar grozījumiem Noteikumu4.pielikumā tiek paredzēta finansējuma pārstrukturizācija projektiem, kuru ietvaros tiek pilnveidoti IKT risinājumi.
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Papildu finansējuma piešķiršana atbilstoši ministru Digitālās modernizācijas tematiskās komitejas 25.03.2025. sēdes lēmumam
