Anotācija (ex-ante)

24-TA-1139: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valsts nekustamā īpašuma "Jaundeģi" Emburgā, Cieceres pagastā, Saldus novadā, pārņemšanu Finanšu ministrijas valdījumā un pārdošanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Likuma “Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās” 8.panta sestā daļa. Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 4.panta pirmā daļa, 5.panta pirmā daļa, 9.panta pirmā daļa.
Ņemot vērā Ministru kabineta rīkojuma projektā minēto nekustamo īpašumu tirgus situāciju, izmantošanas iespējas un to, ka nav zināmas valsts pārvaldes funkcijas, kuru nodrošināšanai būtu lietderīgi tos saglabāt valsts īpašumā, ar valsts akciju sabiedrības “Valsts nekustamie īpašumi” (turpmāk – VNĪ) Īpašumu izvērtēšanas komisijas lēmumu nolemts pārņemt no SIA “Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor” (turpmāk – Possessor) rīkojuma projektā minēto zemes vienību Finanšu ministrijas valdījumā, izveidojot vienotu nekustamo īpašumu ar Finanšu ministrijas valdījumā esošo būvju īpašumu un virzīt atsavināšanai vienotu nekustamo īpašumu.
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekts paredz no Possessor pārņemt Finanšu ministrijas valdījumā valsts nekustamo īpašumu “Jaundeģi” - zemes vienību 0,6804 ha platībā - Emburgā, Cieceres pagastā, Saldus novadā, lai veidotu vienotu zemes un ēku (būvju) nekustamu īpašumu, ar valstij Finanšu ministrijas personā piederošo būvju īpašumu “Jaundeģi”, Emburgā, Cieceres pagastā, Saldus novadā, un atļaut VNĪ vienoto nekustamo īpašumu pārdot izsolē.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Nekustamais īpašums “Jaundeģi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8425 002 0113) – zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8425 002 0063) 0,6804 ha platībā - Emburgā, Cieceres pagastā, Saldus novadā, ierakstīts Kurzemes rajona tiesas Cieceres pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000510964 uz valsts vārda Possessor personā (lēmuma datums: 05.10.2012.).
Atbilstoši Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk – NĪVKIS) datiem zemes vienības lietošanas mērķis: 1001 - Rūpnieciskās ražošanas uzņēmumu apbūve, 0,6804 ha platībā. Zemes vienības platības sadalījums pa lietošanas veidiem: - ūdens  objektu zeme, 0,0416 ha platībā, zeme zem ēkām, 0,4316 ha platībā, pārējās zemes platības, 0,2072 ha platībā. Zemes vienības kadastrālā vērtība  01.01.2024. ir 3878 euro.
NĪVKIS zemes vienībai noteikts apgrūtinājums: - ūdensteces aizsargjoslas teritorija, 0,01 ha.
Zemesgrāmatas  nodalījuma Nr.100000510964 III daļas 1.iedaļā “Lietu tiesības, kas apgrūtina nekustamu īpašumu” nekustamajam īpašumam ierakstīta atzīme – “Veršādas upe, 0,01 km. Apgrūtinājums pāriet no nekustamā īpašuma "Deģi", Cieceres pag., Brocēnu nov., (nodalījums Nr. 300).”
Atbilstoši NĪVKIS datiem uz zemes vienības atrodas četras būves (būvju kadastra apzīmējumi 8425 002 0063 001, 8425 002 0063 002, 8425 002 0063 004, 8425 002 0063 005).

Ar 18.09.2019. vēstuli Nr. 1.17/7193  Possessor lūdza VNĪ vērsties tiesā ar pieteikumu par juridiskā fakta konstatēšanu - par vairāku ēku, tostarp, ēku, kas atrodas uz valsts zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8425 002 0063), atzīšanu par bezīpašnieka (bezmantinieka) mantu, kas piekrīt valstij, un pēc ēku atzīšanas par bezīpašnieka (bezmantinieka) mantu informēt Possessor, lai risinātu jautājumu par turpmāko rīcību ar Possessor valdījumā esošo zemes vienību.

Ar Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesas 17.12.2020. spriedumu lietā Nr. C30579120 apmierināts Finanšu ministrijas pieteikums par juridiska fakta konstatēšanu un būves ar kadastra apzīmējumiem 8425 002 0063 001, 8425 002 0063 002, 8425 002 0063 003, 8425 002 0063 004, kas atrodas uz zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8425 002 0063, atzīstas par bezīpašnieka mantu, kas piekrīt valstij. Attiecīgi, minētās būves ar valstij piekritīgās mantas nodošanas un pieņemšanas 28.04.2021. aktu Nr.002021 pārņemtas Finanšu ministrijas valdījumā un VNĪ pārvaldīšanā.

Ar Rīgas pilsētas tiesas 26.04.2023. spriedumu lietā Nr. C77878222 apmierināts Finanšu ministrijas pieteikums par juridiska fakta konstatēšanu un ēka ar būves kadastra apzīmējumu 8425 002 0063 005, kas atrodas uz zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8425 002 0063, atzīta bezīpašnieka manta, juridiskais fakts konstatēts īpašuma reģistrēšanai zemesgrāmatā uz valsts vārda. Ar 31.07.2023. Valstij piekritīgās mantas aprakstes un novērtējuma aktu Nr. 2986R/23 (valstij piekritīgās mantas realizācijai un nodošanai bez maksas) būve ar kadastra apzīmējumu 8425 002 0063 005 pārņemta Finanšu ministrijas valdījumā un VNĪ pārvaldīšanā.
Īpašuma tiesības uz būvēm (būvju kadastra apzīmējumi 8425 002 0063 001, 8425 002 0063 002, 8425 002 0063 004, 8425 002 0063 005) ierakstītas Kurzemes rajona tiesas Cieceres pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000623025 nekustamā īpašuma “Jaundeģi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8425 502 0039), Emburgā, Cieceres pagastā, Saldus novadā, sastāvā uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā (lēmuma datumi: 17.02.2022. un 05.03.2024.).

Saskaņā ar NĪVKIS datiem būvju nekustamā īpašuma (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8425 502 0039) sastāvā ietilpst:
- noliktava (būves kadastra apzīmējums 8425 002 0063 001) ar kopējo platību 47,8 m2, galvenais lietošanas veids: 1252 - Noliktavas, rezervuāri, bunkuri un silosi. Būves tips 12520102 - Noliktavas, izņemot lauksaimniecības noliktavas. Būves kadastrālā vērtība 01.01.2024. ir 118 euro;
- noliktava  (būves kadastra apzīmējums 8425 002 0063 002) ar kopējo platību 305,8 m2, galvenais lietošanas veids: 1252 - Noliktavas, rezervuāri, bunkuri un silosi. Būves tips 12520102 - Noliktavas, izņemot lauksaimniecības noliktavas. Būves kadastrālā vērtība 01.01.2024. ir 1347 euro;
- garāža (būves kadastra apzīmējums 8425 002 0063 004) ar kopējo platību 138,7 m2, galvenais lietošanas veids: 1242 - Garāžu ēkas, Būves tips 12420103 - Garāžas ar atsevišķām bloķētām telpām. Būves kadastrālā vērtība 01.01.2024. ir 1480 euro;
- palīgēka  (būves kadastra apzīmējums 8425 002 0063 005 ) ar kopējo platību 67,4 m2, galvenais lietošanas veids: 1274 - Citas, iepriekš neklasificētas, ēkas. Būves tips: 12740203 - Siltumnīcas ar kopējo platību līdz 60 m2 (ieskaitot), šķūņi un citas palīgēkas. Būves kadastrālā vērtība 16.01.2024. ir 192 euro.

VNĪ ar 22.06.2021. vēstuli Nr. 2/9-3/6633 informēja Possessor, ka pēc ēku (būvju) īpašuma tiesību reģistrācijas zemesgrāmatā uz Latvijas valsts vārda Finanšu ministrijas personā VNĪ sagatavos un virzīs izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu par Possessor valdījumā esošā valsts nekustamā īpašuma “Jaundeģi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8425 002 0113), Emburgā, Cieceres pagastā, Saldus novadā – zemes vienības pārņemšanu Finanšu ministrijas valdījumā un atsavināšanu kopā ar būvju nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8425 502 0039), Emburgā, Cieceres pagastā, Saldus novadā.

Lai nodrošinātu Civillikuma 968.pantā nostiprināto zemes un ēku vienotības principu, Possessor valdījumā esošā zemes vienība nododama Finanšu ministrijas valdījumā, lai izveidotu un pēc tam pārdotu vienotu būvju un zemes nekustamo īpašumu (zemes un ēku (būvju) īpašumu). 
Ņemot vērā minēto, nekustamais īpašums “Jaundeģi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8425 002 0113) – zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8425 002 0063) 0,6804 ha platībā - Emburgā, Cieceres pagastā, Saldus novadā, ir ierakstāms zemesgrāmatā uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā, pamatojoties uz likuma “Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās” 8.panta sesto daļu un apvienojams vienotā zemesgrāmatas nodalījumā ar būvju nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8425 502 0039).

Saskaņā ar likumu “Par nekustamā īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatās” 14.panta otro daļu, ja zemi īpašumā iegūst ēku (būvju) īpašnieks vai ēku (būvi) — zemes īpašnieks, ēkas (būves) īpašums pievienojams zemes īpašuma nodalījumam un ēku (būvju) nodalījums slēdzams arī bez īpašnieka lūguma, ja zemesgrāmatu nodaļas tiesnesis nekonstatē normatīvajos aktos noteiktos šķēršļus zemes īpašuma un ēkas (būves) īpašuma savienošanai. Šādā gadījumā nekustamajam īpašumam saglabājams zemes vienības kadastra numurs.

Saskaņā ar Possessor 11.07.2023. vēstulē Nr. 1.17/3703 sniegto informāciju, Possessor ir saskaņojis SIA “Elektriķis” iesniegto , elektroapgādes pārbūves projektu “20kV GVL A804 un A805 pārbūve Brocēnos, Cieceres pagastā, Saldus novadā, IO-231237”, kas izstrādāts pamatojoties uz AS “Sadales tīkls” izsniegtajiem tehniskajiem noteikumiem un savstarpēji noslēgto projektēšanas līgumu, un skar Possessor valdījumā esošo zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8425 002 0063). Projekts paredz demontēt esošo 20kV gaisvadu līniju un izbūvēt 20kV pazemes kabeļlīniju. Visi plānotie darbi tiks veikti par AS “Sadales tīkls” līdzekļiem. Ar 01.03.2024. vēstuli Nr. 1.17 / 852 Possessor informējis VNĪ, ka elektroapgādes izbūves būvdarbi tiks veikti laika posmā no 08.05.2024. līdz 09.12.2024.

Atsavinot nekustamo īpašumu “Jaundeģi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8425 002 0113), Emburgā, Cieceres pagastā, Saldus novadā, jāņem vērā likumā „Par zemes privatizāciju lauku apvidos” noteiktie nosacījumi darījumiem ar zemes īpašumiem.
Ņemot vērā nekustamā īpašuma “Jaundeģi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8425 002 0113) sastāvā esošajai zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8425 002 0063) -  Emburgā, Cieceres pagastā, Saldus novadā, Zemesgrāmatā ierakstīto atzīmi un NĪVKIS noteikto apgrūtinājumu, nekustamā īpašuma ieguvējam, izmantojot nekustamo īpašumu, būs saistoša Aizsargjoslu likumā noteiktā kārtība atbilstoši aizsargjoslu veidam, kā arī citos normatīvajos aktos noteiktā kārtība rīcībai ar nekustamo īpašumu atbilstoši konkrētajam apgrūtinājumam.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Skatīt sadaļā "Pašreizējā situācija".
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 4.panta pirmo daļu valsts mantas atsavināšanu var ierosināt, ja tā nav nepieciešama attiecīgajai iestādei vai citām valsts iestādēm to funkciju nodrošināšanai.
Ar Finanšu ministrijas un VNĪ 18.03.2020. noslēgto Nekustamā īpašuma portfeļa pārvaldīšanas līgumu, kas Finanšu ministrijā reģistrēts ar Nr. 13.7-17/12/38, VNĪ veic Finanšu ministrijas valdījumā esošo nekustamo īpašumu pārvaldīšanu, tajā skaitā nodrošinot lietderīgu rīcību ar valsts funkciju veikšanai neizmantotiem nekustamajiem īpašumiem. Attiecīgi, ņemot vērā  rīkojuma projektā minēto nekustamo īpašumu tirgus situāciju, izmantošanas iespējas un to, ka nav zināmas valsts pārvaldes funkcijas, kuru nodrošināšanai būtu lietderīgi tos saglabāt valsts īpašumā, ar VNĪ Īpašumu izvērtēšanas komisijas lēmumu nolemts pārņemt Finanšu ministrijas valdījumā rīkojuma projektā minēto zemes vienību un ierosināt vienota nekustamā īpašuma atsavināšanu un attiecīga Ministru kabineta lēmuma sagatavošanu.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 5.panta pirmo daļu atļauju atsavināt valsts nekustamo īpašumu dod Ministru kabinets.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 9.panta pirmo daļu valsts nekustamo īpašumu atsavināšanu organizē VNĪ.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 11.pantā noteikto sludinājumi par publiskas personas nekustamā īpašuma izsoli publicējami oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, institūcijas, kas organizē nekustamā īpašuma atsavināšanu, tīmekļvietnē. Rīkojot elektronisku izsoli, sludinājumi par publiskas personas mantas izsoli ievietojami arī elektronisko izsoļu tīmekļvietnē (https://izsoles.ta.gov.lv).
Vienlaicīgi ar sludinājumu VNĪ tīmekļvietnē ievieto arī pārdodamā valsts nekustamā īpašuma izsoles noteikumus.
Lai nodrošinātu nekustamā īpašuma “Jaundeģi”, Emburgā, Cieceres pagastā, Saldus novadā, nākamajam ieguvējam pilnīgu informāciju par pārdodamo objektu, VNĪ izsoles noteikumos iekļaus informāciju par elektroapgādes pārbūves projektu, kas skars nekustamā īpašuma sastāvā esošo zemes vienību.

Rīkojuma projekts paredz nekustamā īpašuma valdītājam  – Finanšu ministrijai uzdevumu nodot pircējam valsts nekustamo īpašumu 30 (trīsdesmit) dienu laikā no pirkuma līguma noslēgšanas dienas, sastādot attiecīgu pieņemšanas un nodošanas aktu. Trīsdesmit dienu termiņš dokumentu nodošanai nekustamā īpašuma pircējam noteikts, izvērtējot nekustamā īpašuma pircēja pienākumu veikt noteiktas darbības noteiktos termiņos, samērīgi ar nekustamā īpašuma pārdevēja pienākumiem. Atbilstoši Atsavināšanas likuma 30.pantā noteiktajam, izsoles dalībniekam, kurš būs nosolījis augstāko cenu par nekustamo īpašumu, būs jāsamaksā par nosolīto nekustamo īpašumu divu nedēļu laikā. Līdz ar to samērīgiem ar nekustamā īpašuma pircēja pienākumiem, veikt noteiktas darbības noteiktos termiņos, ir jābūt arī nekustamā īpašuma pārdevēja pienākumiem. Tādēļ VNĪ nekustamo īpašumu pirkumu līgumos paredz nosacījumu, ka dokumentus, kas nepieciešami pircēja īpašuma tiesību nostiprināšanai zemesgrāmatā, pārdevējs (vai valdītājs) izsniedz pircējam 30 (trīsdesmit) dienu laikā pēc visu saistību izpildes pret pārdevēju.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Atbilstoši Ministru kabineta 01.02.2011. noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskās personas manta” 12.punktā noteiktajam, lai noskaidrotu, vai atsavināmais valsts nekustamais īpašums nav nepieciešams citai valsts iestādei, valsts kapitālsabiedrībai vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes funkciju nodrošināšanai, rīkojuma projektu izsludinot Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā, tiks nodrošināts noteikumos noteiktais pienākums.
Ja divu nedēļu laikā pēc Ministru kabineta projekta izsludināšanas Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā valsts iestādes, valsts kapitālsabiedrības vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes nepieprasa projektā minēto nekustamo īpašumu valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, to var atsavināt likumā noteiktajā kārtībā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Jebkurš tiesību subjekts - fiziska persona, kurai piemīt tiesībspēja un rīcībspēja, un kura vēlas piedalīties izsolē un iegādāties valsts nekustamo īpašumu.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Jebkurš tiesību subjekts - juridiska persona, kurai piemīt tiesībspēja un rīcībspēja, un kura vēlas piedalīties izsolē un iegādāties valsts nekustamo īpašumu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projekta īstenošanai nav nepieciešami papildus līdzekļi no valsts vai pašvaldību budžeta. VNĪ saskaņā ar Atsavināšanas likuma 47.pantu un Ministru kabineta 01.02.2011. noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskas personas manta” 37.punktu valsts nekustamās mantas atsavināšanā iegūtos līdzekļus pēc atsavināšanas izdevumu segšanas ieskaitīs valsts pamatbudžeta ieņēmumu kontā mēneša laikā pēc to saņemšanas. Ja nekustamais īpašums tiks atsavināts 2024.gadā, tad atsavināšanas rezultātā iegūtie līdzekļi pēc atsavināšanas izdevumu atskaitīšanas saskaņā ar likuma “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” 55.pantu izlietojami VNĪ pārvaldīšanā esošo valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanai (izņemot netiešo izmaksu segšanai), tajā skaitā valsts nekustamo īpašumu uzlabošanas darbu veikšanai, vidi degradējošo objektu sakārtošanai un energoefektivitātes pasākumu īstenošanai. Minētie līdzekļi, kas 2024. gadā netiks izlietoti valsts īpašumā un VNĪ pārvaldīšanā esošo valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanai, līdz 31.12.2024. tiks ieskaitīti valsts budžetā.
Šobrīd nav iespējams noteikt summu, kas tiks ieskaitīta valsts budžetā, jo pašlaik nav iespējams noteikt nekustamā īpašuma pārdošanas vērtību, jo nekustamā īpašuma atsavināšana (nosacītās cenas noteikšana) tiks organizēta pēc Ministru kabineta rīkojuma pieņemšanas un tā būs atkarīga no nekustamā īpašuma tirgus vērtības vērtēšanas dienā. Atsavināšanas izdevumu apmēru nosaka Ministru kabineta paredzētajā kārtībā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu ministrija, VAS "Valsts nekustamie īpašumi"
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

Atbilstoši Ministru kabineta 25.08.2009. noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Rīkojuma projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Tiesību aktu projektu publiskajā portālā Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

Atbilstoši Ministru kabineta 25.08.2009. noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Rīkojuma projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Tiesību aktu projektu publiskajā portālā Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
 
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Finanšu ministrija
  • VAS "Valsts nekustamie īpašumi"
  • Publisko aktīvu pārvaldītājs "Possessor"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija


Projekta izpildi nodrošinās Finanšu ministrija, VNĪ un Possessor.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi