Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 22.augustā.
24-TA-533: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 18.00.00 “Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem”” sagatavots, pamatojoties uz:
- Ministru kabineta 2023. gada 13. janvāra ārkārtas sēdē (protokols Nr.2., 1.§) lemto (4. punkts);
- likuma “Par valsts budžetu 2024.gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026.gadam” 70. pantu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Veikt apropriācijas pārdali, lai ar valsts drošību saistīto prioritāro pasākumu ietvaros nodrošinātu izdevumu segšanu, kas saistīti ar katastrofu pārvaldības centru būvniecību Rīgā (Bolderājā), Jūrmalā (Dzintaros) un Kuldīgā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Likumprojekta “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” sagatavošanas procesā Ministru kabineta 2023. gada 13. janvāra sēdē (prot. Nr.2, 1.§) kā ārpus fiskālās telpas plānotajiem ar valsts drošību saistītiem pasākumiem un kā valsts nozīmes prioritātēm (pielikuma 18. un 40. pozīcijas) ir atbalstīta finansējuma piešķiršana Iekšlietu ministrijai katastrofu pārvaldības centru būvniecībai 2023. – 2025. gadam 103 151 786 euro apmērā, tai skaitā:
2023. gadā – 3 645 459 euro;
2024. gadā – 35 958 953 euro;
2025. gadā – 63 547 374 euro.

Ar 2023. gada laikā pieņemtajiem lēmumiem, ievērojot to, ka katastrofu pārvaldības centra būvniecību Tukumā nav bijis iespējams nodrošināt no Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna ietvaros attiecīgajai investīcijai piešķirtajiem līdzekļiem, no šā resursu avota ir piešķirts finansējums (tajā skaitā piešķirts papildus 2026. gadam) minētā katastrofu centra būvniecībai, kā arī saistītajiem pakalpojumiem 12 165 282 euro apmērā, tai skaitā:
2023. gadā – 264 918 euro;
2024. gadā – 2 941 073 euro;
2025. gadā – 6 987 363 euro;
2026. gadā – 1 971 928 euro.

Turklāt, pamatojoties uz Ministru kabineta 2024. gada 15. februāra sēdē (protokols Nr.7., 30.§) lemto, ievērojot to, ka augstas gatavības projekta "Infrastruktūras attīstības projektu īstenošana iekšlietu nozarē" pasākumu īstenošanas pabeigšanai – ugunsdzēsības depo Rūjienā, Saulkrastos, Kandavā un Aizputē būvniecības pabeigšanai - ir rīkojama jauna iepirkuma procedūra, Iekšlietu ministrijai ir dots uzdevums nekavējoties pēc minētās iepirkuma procedūras noslēguma sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu par apropriācijas pārdali ugunsdzēsības depo Rūjienā, Saulkrastos, Kandavā un Aizputē būvniecības pabeigšanas izmaksu segšanai indikatīvi 3 891 654 euro apmērā no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem" pasākumam "Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta depo – katastrofu pārvaldības centri"  2024. gadam plānoto līdzekļu ietvaros. Šim mērķim nepieciešamās iepirkuma procedūras uz šā tiesību akta sagatavošanas un virzības brīdi vēl ir procesā.

Sadarbībā ar reaģēšanā un katastrofu pārvaldībā iesaistītajām iestādēm un dienestiem izvērtējot to atrašanās nepieciešamību un lietderību jaunbūvējamos katastrofu pārvaldības centros, ar Iekšlietu ministrijas Būvniecības padomes 2023. gada 27. marta lēmumu (protokols Nr.12-4/92) ir atbalstīta katastrofu pārvaldības centru būvniecība šādās Latvijas pilsētās:
Nr. p.k.
 
Vieta Kategorija Iestādes, kuras ir paredzēts izvietot attiecīgajā centrā
VUGD VP VUGD VP NMPD VRS PMLP IC NVA LRP
1. Aizkraukle B IE X X X   X X    
2. Balvi B IE X X X X X X X  
3. Dobele B IE X X X   X X    
4. Jēkabpils   IE   X X   X X X  
5. Jelgava A IE X X X X X X X X
6. Jūrmala (Dzintari) D AP X X X   X X    
7. Jūrmala (Kauguri) B IE X X X     X    
8. Krāslava B IE X X X   X X    
9. Kuldīga B   X       X X X  
10. Limbaži B IE X X X   X X X  
11. Ludza B IE X X X X X X X  
12. Preiļi B IE X X X   X X    
13. Rēzekne A   X   X   X X X  
14. Rīga (Bolderaja) C   X   X     X    
15. Saldus B IE X X X     X X  
16. Sigulda B IE X X X     X    

Tabulā lietotie saīsinājumi:
IE – iecirknis;
AP – atbalsta punkts;
VUGD – Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests;
VP – Valsts policija;
NMPD – Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests;
VRS – Valsts robežsardze;
PMLP – Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde;
IC – Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs;
NVA – Nodrošinājuma valsts aģentūra;
LRP – Latvijas Republikas Prokuratūra.

Ievērojot objektu skaitu, to būtiskas atšķirības (izvietojamas iestādes, objekta lielums, specifika, iespēja būvēt, par pamatu izmantojot ugunsdzēsības depo skici, u.c.), kā arī apstākļus (piemēram, zemes vienības esamība Iekšlietu ministrijas valdījumā) ir veikta objektu grupēšana četrās grupās:
1.grupa – katastrofu pārvaldības centri Rīgā (Bolderājā), Jūrmalā (Dzintaros), Kuldīgā;
2.grupa - katastrofu pārvaldības centri Aizkrauklē, Ludzā, Siguldā, Preiļos;
3.grupa - katastrofu pārvaldības centri Balvos, Dobelē, Kauguros, Krāslavā, Limbažos, Rēzeknē, Saldū;
4.grupa – katastrofu pārvaldības centri (administratīvie centri) Jēkabpilī un Jelgavā.

Šajā tiesību aktā atspoguļotais attiecas uz 1.grupā ietvertajiem objektiem, jo pārējo objektu būvniecības nodrošināšanai nepieciešamie iepirkumi uz šā tiesību akta sagatavošanas un virzības brīdi vēl ir norises procesā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai nodrošinātu 1.grupā iekļauto katastrofu pārvaldības centru (katastrofu pārvaldības centri Rīgā (Bolderājā), Jūrmalā (Dzintaros), Kuldīgā) būvniecību, Nodrošinājuma valsts aģentūra, kuras kompetencē ietilpst centralizēto iepirkumu organizēšana iekšlietu nozares vajadzībām, 2023. gada 8. decembrī izsludināja atklātu konkursu “Katastrofu pārvaldības centru jaunbūvju būvniecība Bolderājā, Dzintaros, Kuldīgā” (identifikācijas numurs IeM NVA 2023/75) (turpmāk – Iepirkums).

Iepirkums paredzēja piedāvājumu iesniegšanu šādās Iepirkuma daļās:
Nr.p.k. Iepirkuma daļa Plānotais līguma izpildes termiņš
1. Iepirkuma 1.daļa – Katastrofu pārvaldības centra Parādes ielā 38, Rīgā (Bolderāja) (kad.nr.01001090004) projektēšana, būvniecība un autoruzraudzība 21 mēnesis
2. Iepirkuma 2.daļa – Katastrofu pārvaldības centra Piestātnes ielā 14, Jūrmalā (Dzintari) (kad.apz. 13000080185) projektēšana, būvniecība un autoruzraudzība 21 mēnesis
3. Iepirkuma 3.daļa – Katastrofu pārvaldības centra Lauku ielā 40, Kuldīgā (kad.nr. 62010140113) projektēšana, būvniecība un autoruzraudzība 21 mēnesis

Iepirkumā noteiktajā piedāvājumu iesniegšanas termiņā, t.i., līdz 2024. gada 16. februārim saņemti 6 pretendentu piedāvājumi Iepirkuma pirmajā daļā, 7 pretendentu piedāvājumi Iepirkuma otrajā daļā un 5 pretendentu piedāvājumi Iepirkuma trešajā daļā.

Iepirkuma komisija izvērtēja saņemtos piedāvājumus un ir pieņēmusi lēmumu[1] par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu šādiem pretendentiem:
Iepirkuma daļa Izbūves vieta Pretendents, kuram ir piešķirtas līguma slēgšanas tiesības Finanšu piedāvājuma summa, euro (bez PVN) Finanšu piedāvājuma summa, euro (ar PVN)
Iepirkuma 1.daļa Parādes ielā 38, Rīgā (Bolderāja) SIA “SELVA BŪVE” 3 086 741,91 3 734 957,71
Iepirkuma 2.daļa Piestātnes ielā 14, Jūrmalā (Dzintari) SIA “SELVA BŪVE” 3 911 988,27 4 733 505,81
Iepirkuma 3.daļa Lauku ielā 40, Kuldīgā SIA “BILDBERG” 4 912 378,57 5 943 978,07
KOPĀ: 11 911 108,75 14 412 441,59

Iepriekš norādītajā summā ietilpst projektēšanas, būvniecības un autoruzraudzības izmaksas.

Noteiktajā apstrīdēšanas termiņā (līdz 2024. gada 10. jūnijam) iepirkuma komisijas lēmums nav apstrīdēts, līdz ar to var tikt slēgti attiecīgie iepirkuma līgumi.

Iepirkumā iesniegtie piedāvājumi paredz nodrošināt katastrofu pārvaldības centru būvniecību maksimāli 21 mēneša laikā no būvdarbu līgumu noslēgšanas.

Papildus minētajam, Nodrošinājuma valsts aģentūra organizēja atklātu konkursu inženierkonsultantu pakalpojumu saņemšanai (iepirkuma identifikācijas Nr. IeM NVA 2024/52) vairāku objektu būvniecības nodrošināšanai, kas ietvēra gan inženierkonsultantu, gan būvuzraudzības pakalpojumu. Šā iepirkuma pirmā daļa ietvēra inženierkonsultantu (tajā skaitā būvuzraudzības) pakalpojumu nodrošināšanu arī katastrofu pārvaldības centru būvniecības nodrošināšanai Rīgā (Bolderājā), Jūrmalā (Dzintaros) un Kuldīgā. Iepirkuma komisija izvērtēja saņemtos piedāvājumus un ir pieņēmusi lēmumu[2] par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu iepirkuma pirmajā daļā piegādātāju apvienībai, ko veido SIA “CKL”, SIA “EPVA Eksperti” un SIA “Brangi”. Inženierkonsultantu pakalpojuma izmaksas attiecībā uz šajā tiesību aktā ietvertajiem objektiem atbilstoši iepirkuma rezultātiem skat. nākamajā tabulā.

Noteiktajā apstrīdēšanas termiņā (līdz 2024. gada 10. jūnijam) arī inženierkonsultantu pakalpojuma sniegšanas iepirkuma komisijas lēmums nav apstrīdēts, līdz ar to var tikt slēgti attiecīgie iepirkuma līgumi.

Ievērojot organizēto atklāto konkursu rezultātu, veikta naudas plūsmas un attiecīgi katastrofu pārvaldības centru būvniecības nodrošināšanai un saistīto pakalpojumu segšanai nepieciešamā finansējuma prognoze. Nepieciešamā finansējuma prognoze veidota, ievērojot Ministru kabineta 2023. gada 13. janvāra sēdē (prot. Nr.2, 1.§) lemto, t.i., to, ka finansējuma piešķiršana katastrofu pārvaldības centru būvniecībai ir atbalstīta 2023. – 2025. gadam.
 
Katastrofu pārvaldības centrs Projektēšana, būvdarbi, autoruzraudzība, euro (ar PVN)[3] Saistītie darbi un pakalpojumi, euro (ar PVN) KOPĀ (noapaļojot līdz veseliem euro), euro, tajā skaitā: 2024. gadam, euro 2025. gadam, euro
Būvprojekta ekspertīze [4] Būvuzraudzība [5] Inženier-konsultantu pakalpojumi [5]
Parādes ielā 38, Rīgā (Bolderāja) 3 734 957,71 44 178 75 504 139 150 3 993 790 98 174 3 895 616
Piestātnes ielā 14, Jūrmalā (Dzintari) 4 733 505,81 65 188 75 504 139 150 5 013 348 144 862 4 868 486
Lauku ielā 40, Kuldīgā 5 943 978,07 67 347 75 504 139 150 6 225 979 149 660 6 076 319
KOPĀ: 14 412 441,59 176 713 226 512 417 450 15 233 117 392 696 14 840 421
KOPĀ (noapaļojot līdz veseliem euro): 14 412 442 176 713 226 512 417 450 15 233 117 392 696 14 840 421


         Šajā tiesību aktā norādīto katastrofu pārvaldības centru darbības nodrošināšana nav iedomājama bez to atbilstošas aprīkošanas. Vienlaikus atzīmējams, ka  finansējums to aprīkošanai faktiski ir nepieciešams, kad katastrofu pārvaldības centru būvniecība prognozējami noritēs noslēguma fāzē. Pašreizējā brīdī noteikt precīzu šim mērķim nepieciešamā finansējuma apmēru nav iespējams, tādējādi šobrīd nebūtu racionāli lemt par šim mērķim nepieciešamā finansējuma pārdali (piešķiršanu).

Iekšlietu ministrija sadarbībā ar Nodrošinājuma valsts aģentūru un katastrofu pārvaldības centros izvietojamajām iestādēm ir noteikusi šim mērķim indikatīvi nepieciešamā finansējuma apmēru, kas lēšams 450 000 euro. Katastrofu pārvaldības centru būvniecības noslēguma fāzē prognoze tiks aktualizēta atbilstoši attiecīgo procedūru rezultātam, kā arī tiks veikts atkārtots izvērtējums par resursu avotu pieejamību attiecīgajam mērķim un nepieciešamības gadījumā tiks sagatavoti attiecīgie lēmuma projekti

[1] Skatīt atklāta konkursa “Katastrofu pārvaldības centru jaunbūvju būvniecība Bolderajā, Dzintaros, Kuldīgā” (iepirkuma identifikācijas numurs IeM NVA 2023/75) 2024. gada 27. maija ziņojumu, pieejams: https://www.eis.gov.lv/EKEIS/Supplier/Procurement/110563

[2] Skatīt atklāta konkursa “Inženierkonsultanta pakalpojumu saņemšana” (iepirkuma identifikācijas numurs IeM NVA 2024/52) 2024. gada 30. maija ziņojumu, pieejams: https://www.eis.gov.lv/EKEIS/Supplier/Procurement/121312

[3] Atbilstoši Iepirkuma rezultātam

[4] Prognoze, ievērojot pieredzi līdzīgu pakalpojumu iepirkumos

[5] Atbilstoši iepirkuma IeM NVA 2024/52 rezultātam
 
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu katastrofu pārvaldības centru būvniecību Rīgā (Bolderājā), Jūrmalā (Dzintaros), Kuldīgā, rīkojuma projekts paredz:
1. Pamatojoties uz likuma “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” 70. pantu, atbalstīt apropriācijas pārdali 2024. gadā 392 696 euro apmērā no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem" uz Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums", lai ar valsts drošību saistīto prioritāro pasākumu ietvaros nodrošinātu katastrofu pārvaldības centru būvniecības uzsākšanu Rīgā (Bolderājā), Jūrmalā (Dzintaros) un Kuldīgā.
2. Iekšlietu ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu valsts budžeta apropriācijas pārdalei atbilstoši rīkojuma 1. punktam. 
3. Finanšu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par rīkojuma 1. punktā minēto apropriācijas pārdali un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nav izteikusi iebildumus, veikt apropriācijas pārdali.

Savukārt, lai nodrošinātu attiecīgo izdevumu segšanu 2025. gadā, rīkojuma projektam pievienotais Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekts paredz atbalstīt Iekšlietu ministrijas priekšlikumu par bāzes izdevumu precizēšanu un:
1. palielināt finansējumu Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums" 2025. gadam par 14 840 421 euro;
2. samazināt budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem" ar valsts drošību saistītajiem prioritārajiem pasākumiem plānoto finansējumu 2025. gadam par 14 840 421 euro.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
392 696
0
14 840 421
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
392 696
0
14 840 421
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-392 696
0
-14 840 421
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-392 696
0
-14 840 421
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
392 696
0
14 840 421
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Iekšlietu ministrijai (Nodrošinājuma valsts aģentūrai) papildu nepieciešams finansējums 15 233 117 euro apmērā (Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogramma 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums") (IzEKK 5000 “Pamatkapitāla veidošana”), lai ar valsts drošību saistīto prioritāro pasākumu ietvaros nodrošinātu katastrofu pārvaldības centru būvniecību Rīgā (Bolderājā), Jūrmalā (Dzintaros) un Kuldīgā:
Nr. p. k. Nosaukums Summa, euro (ar PVN), tajā skaitā: 2024. gadam 2025. gadam
1. Būvniecības ieceres dokumentācijas izstrāde, būvdarbi, autoruzraudzība 14 412 442 392 696 14 019 746
2. Tehniskā projekta ekspertīze 176 713 0 176 713
3. Inženierkonsultantu pakalpojumi (tajā skaitā būvuzraudzība) 643 962 0 643 962
KOPĀ (noapaļojot līdz veseliem euro): 15 233 117 392 696 14 840 421

Saistības tiks uzņemtas, nepārsniedzot ar šo lēmumu piešķirtā finansējuma apmēru.
Šajā tiesību aktā paredzēto pasākumu īstenošanai nepieciešamais finansējums 2026. gadam tiks nodrošināts Iekšlietu ministrijai piešķirtā finansējuma (apmēra) ietvaros, nepieciešamības gadījumā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniedzot priekšlikumus pārdalēm starp pasākumiem, izdevumu klasifikācijas kodiem.

Finansējuma apmērs, kas ir nepieciešams šo katastrofu pārvaldības centru aprīkošanai, indikatīvi ir lēšams 450 000 euro apmērā. Būvdarbu noslēguma fāzē ir plānots atkārtoti vērtēt šim mērķim faktiski nepieciešamā finansējuma apmēru, kā arī tā iespējamo resursu avotu.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Izdevumi tiks segti Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammas 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums" ietvaros, līdzekļus pārdalot no budžeta resora ''74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums'' programmas 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem", lai ar valsts drošību saistīto prioritāro pasākumu ietvaros nodrošinātu katastrofu pārvaldības centru būvniecību Rīgā (Bolderājā), Jūrmalā (Dzintaros) un Kuldīgā; 2024.-2025. gadā izdevumi ir uzskatāmi par vienreizējo pasākumu likuma “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” 5.panta 3.punkta izpratnē, kas tiek izslēgti no vispārējās valdības budžeta strukturālās bilances mērķa.

Saskaņā ar Likumu par budžetu un finanšu vadību budžeta finansētu institūciju vadītāji ir atbildīgi par Likumā par budžetu un finanšu vadību noteiktās kārtības un prasību ievērošanu, izpildi un kontroli, kā arī par budžeta līdzekļu efektīvu un ekonomisku izlietošanu atbilstoši paredzētajiem mērķiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Iekšlietu ministrija, Nodrošinājuma valsts aģentūra
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi