22-TA-3765: Rīkojuma projekts (Dalība misijā, operācijā, iecelšana amatā u.c. ar nepublicējamiem personas datiem)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par civilā eksperta dalības laika pagarināšanu Eiropas Savienības Padomdevēja misijā civilā drošības sektora reformām Ukrainā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Starptautiskās palīdzības likuma 12. panta pirmā daļa nosaka, ka civilie eksperti piedalās starptautiskajās misijās un operācijās pēc to starptautisko organizāciju rezolūcijas, rekomendācijas vai lūguma, ar kurām Latvijas Republikai ir noslēgti starptautiskie līgumi, kā arī pēc Eiropas Savienības (turpmāk – ES) vai Ziemeļatlantijas līguma organizācijas (NATO) dalībvalsts aicinājuma. Savukārt minētā panta otrā daļa nosaka, ka lēmumu par civilā eksperta piedalīšanos starptautiskajā misijā pieņem Ministru kabinets. Ministru kabineta 2020. gada 22. septembra noteikumu Nr. 598 "Kārtība, kādā civilo ekspertu nosūta dalībai starptautiskajā misijā vai operācijā" (turpmāk – Noteikumi Nr. 598) 6. punkts nosaka, ka Ārlietu ministrija sagatavo un noteiktā kārtībā iesniedz Ministru kabinetā (turpmāk - MK) rīkojuma projektu par civilā eksperta dalību starptautiskajā misijā. Papildus, Noteikumu Nr. 598 11. punkts nosaka, ka MK ar atsevišķu rīkojumu var pagarināt civilā eksperta dalības laiku starptautiskajā misijā.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Rīkojuma projekts paredz civilā eksperta Mārtiņa Tola dalības laika pagarināšanu starptautiskajā misijā, kā arī dalības nodrošināšanai paredzētā finansējuma piešķiršanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Lai sniegtu atbalstu Ukrainai civilā drošības sektora reformu jomā, 2014. gada 22. jūlijā ES Padome, pamatojoties uz tās pieņemto lēmumu 2014/486/KĀDP par Eiropas Savienības padomdevēju misiju civilās drošības sektora reformai Ukrainā (EUAM Ukraine), nolēma izveidot starptautisko misiju Ukrainā. Tā uzsāka darbu 2014. gada 1. decembrī. Saskaņā ar ES Padomes 2019. gada 13. maija lēmumu (KĀDP) 2019/761 ar ko groza Lēmumu 2014/486/KĀDP par Eiropas Savienības padomdevēju misiju civilās drošības sektora reformai Ukrainā (EUAM Ukraine) starptautiskās misijas mandāts ir atkārtoti pagarināts līdz 2024. gada 31. maijam. Ministru kabineta (turpmāk - MK) 2020. gada 18. februāra sēdē tika pieņemts zināšanai informatīvais ziņojums “Par Latvijas civilo ekspertu dalību starptautiskajās misijās un operācijās 2020. - 2022. gadā” (prot. Nr. 7 41. §), kas paredz līdz 17 civilo ekspertu nosūtīšanu darbam ES Kopējās drošības un aizsardzības politikas misijās un noteic, ka pēc informācijas saņemšanas no Eiropas Ārējās darbības dienesta (turpmāk - EĀDD) par konkrētu ekspertu apstiprināšanu ekspertu nosūtošā ministrija iesniedz MK rīkojuma projektu par civilā eksperta nosūtīšanu un pagarināšanu misijā vai operācijā, paredzot iespēju ar civilo ekspertu darbības nodrošināšanu saistītās izmaksas segt no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”. 2022. gada 18. martā tika apstiprināts ES Padomes lēmums (KĀDP) Nr. 2022/452, ar ko groza Lēmumu 2014/486/KĀDP par Eiropas Savienības padomdevēju misiju civilās drošības sektora reformai Ukrainā (EUAM Ukraine) (lēmums 2022/452), par grozījumiem starptautiskās misijas mandātā. Grozījumi paredz starptautiskās misijas atbalsta sniegšanu Ukrainas robežsardzei, muitai un policijai humānās palīdzības un bēgļu plūsmas koordinēšanā. 2022.gada 13. aprīlī tika apstiprināts ES Padomes lēmums (KĀDP) Nr. 2022/638, ar ko groza Lēmumu 2014/486/KĀDP par Eiropas Savienības padomdevēju misiju civilās drošības sektora reformai Ukrainā (EUAM Ukraine) par grozījumiem starptautiskās misijas mandātā (lēmums 2022/638), kas paredz atbalsta sniegšanu Krievijas Federācijas kara noziegumu Ukrainā dokumentēšanā.
Starptautiskā misija sniedz stratēģiskos padomus Ukrainas varas iestādēm gan centrālā, gan reģionālā līmenī civilās drošības sektora reformu stratēģiju izstrādāšanā un ar to saistīto reformu īstenošanā. Latvijas civilie eksperti turpina darbu starptautiskajā misijā, tajā skaitā iesaistoties mandāta grozījumos paredzēto uzdevumu veikšanai.
MK 2020. gada 23. janvāra rīkojums Nr. 28 “Par civilā eksperta dalību Eiropas Savienības Padomdevēja misijā civilā drošības sektora reformām Ukrainā” noteica Mārtiņa Tola nosūtīšanu ES Padomdevēja misijā civilā drošības sektora reformām Ukrainā (turpmāk – starptautiskā misija) līdz 2021. gada 2. februārim. Ar MK 2020. gada 4. novembra rīkojumu Nr. 647 “Par civilā eksperta dalības laika pagarināšanu Eiropas Savienības Padomdevēja misijā civilā drošības sektora reformām Ukrainā” pagarināts civilā eksperta M. Tola dalības laiks starptautiskajā misijā līdz 2022. gada 2. februārim, savukārt ar MK 2021. gada 29. oktobra rīkojumu Nr. 765 “Par civilā eksperta dalības laika pagarināšanu Eiropas Savienības Padomdevēja misijā civilā drošības sektora reformām Ukrainā” līdz 2023. gada 2. februārim. Ārlietu ministrija saņēmusi starptautiskās misijas 2022. gada 6. decembra vēstuli 2022-EUAM-0612 ar lūgumu pagarināt civilā eksperta M. Tola dalības laiku starptautiskajā misijā vēl uz 12 mēnešiem, proti, līdz 2024. gada 2. februārim. Ārlietu ministrija ir saņēmusi 2022. gada 26. decembrī piekrišanu no civilā eksperta M. Tola mandāta pagarināšanai vēl uz 12 mēnešiem. Starptautiskais atbalsts Ukrainai ir kritisks kara situācijā. Starptautiskās misijas atrašanās uz vietas ir ar lielu stratēģisko un praktisko nozīmi.
Starptautiskā misija sniedz stratēģiskos padomus Ukrainas varas iestādēm gan centrālā, gan reģionālā līmenī civilās drošības sektora reformu stratēģiju izstrādāšanā un ar to saistīto reformu īstenošanā. Latvijas civilie eksperti turpina darbu starptautiskajā misijā, tajā skaitā iesaistoties mandāta grozījumos paredzēto uzdevumu veikšanai.
MK 2020. gada 23. janvāra rīkojums Nr. 28 “Par civilā eksperta dalību Eiropas Savienības Padomdevēja misijā civilā drošības sektora reformām Ukrainā” noteica Mārtiņa Tola nosūtīšanu ES Padomdevēja misijā civilā drošības sektora reformām Ukrainā (turpmāk – starptautiskā misija) līdz 2021. gada 2. februārim. Ar MK 2020. gada 4. novembra rīkojumu Nr. 647 “Par civilā eksperta dalības laika pagarināšanu Eiropas Savienības Padomdevēja misijā civilā drošības sektora reformām Ukrainā” pagarināts civilā eksperta M. Tola dalības laiks starptautiskajā misijā līdz 2022. gada 2. februārim, savukārt ar MK 2021. gada 29. oktobra rīkojumu Nr. 765 “Par civilā eksperta dalības laika pagarināšanu Eiropas Savienības Padomdevēja misijā civilā drošības sektora reformām Ukrainā” līdz 2023. gada 2. februārim. Ārlietu ministrija saņēmusi starptautiskās misijas 2022. gada 6. decembra vēstuli 2022-EUAM-0612 ar lūgumu pagarināt civilā eksperta M. Tola dalības laiku starptautiskajā misijā vēl uz 12 mēnešiem, proti, līdz 2024. gada 2. februārim. Ārlietu ministrija ir saņēmusi 2022. gada 26. decembrī piekrišanu no civilā eksperta M. Tola mandāta pagarināšanai vēl uz 12 mēnešiem. Starptautiskais atbalsts Ukrainai ir kritisks kara situācijā. Starptautiskās misijas atrašanās uz vietas ir ar lielu stratēģisko un praktisko nozīmi.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Noteikumu Nr. 598 10. punktu civilā eksperta nepārtrauktas dalības laiks starptautiskajā misijā vai operācijā nav ilgāks par trim gadiem no pirmreizējās nosūtīšanas dienas. Ja civilais eksperts dalības laikā starptautiskajā misijā vai operācijā ir paaugstināts amatā, triju gadu termiņu skaita no dienas, kad civilais eksperts paaugstināts amatā, taču kopējais nepārtrauktas dalības laiks starptautiskajā misijā vai operācijā nepārsniedz sešus gadus. 2023. gada 2. februārī paiet trīs gadi no pirmreizējās civilā eksperta M. Tola nosūtīšanas dienas starptautiskajā misijā, kā arī civilais eksperts M. Tols nav paaugstināts amatā starptautiskās misijas dalības laikā.
Ārlietu ministrija ir saņēmusi 2022. gada 6. decembra starptautiskās misijas vēstuli, kurā tiek lūgts izņēmuma kārtā un neradot precedentu, ņemot vērā kara situāciju Ukrainā un M. Tola zināšanas un starptautiskajai misijai svarīgo eksperta pozīciju, pagarināt viņa darbību starptautiskajā misijā vēl uz vienu gadu. MK Noteikumu Nr. 598 11. punkts nosaka, ka MK ar atsevišķu rīkojumu var pagarināt civilā eksperta dalības laiku starptautiskajā misijā.
M. Tola darbības pagarināšana nav pamats turpmākiem precedentiem un ir būtiska, lai kara apstākļos nodrošinātu atbalsta kontinuitāti Ukrainai svarīgos jautājumos, kuros ir iesaistīts M. Tols. Viņa ekspertīze konfliktu vadībā ir ļoti svarīga šajā posmā. M. Tols ir iesaistīts konfliktu vadības un labas pārvaldības mācību programmas izveidē Ukrainā, kas ir balstīta uz Ukrainas parlamentā 2021. gadā pieņemto likumu par mediāciju un ko ievieš valsts iestādes sadarbībā ar universitātēm un juridiskās palīdzības dienestiem. 2023. gadā ar starptautiskās misijas atbalstu turpināsies mācību programmas izveide Odesas Iekšlietu Universitātē un konfliktu vadības rokasgrāmatas izstrāde, kur piedalās arī M. Tols.
Viņa darbs ir saistīts arī ar starptautiskajai misijai svarīgo Pēckara un pārejas perioda atbalsta projektu (Post-War and Transition Phase Support), kurš tika apstiprināts 2022. gada oktobrī. M. Tols ir iesaistīts gan administratīvajā un plānošanas, gan arī praktiskajā darbā. Īpaši uzsverama ir viņa pieredze darbā ar PST (Pēc Traumas Sindromu), kāda pieredze Ukrainas policijai nav, bet ir svarīga aktuālajā situācijā.
Ārlietu ministrija ir saņēmusi 2022. gada 6. decembra starptautiskās misijas vēstuli, kurā tiek lūgts izņēmuma kārtā un neradot precedentu, ņemot vērā kara situāciju Ukrainā un M. Tola zināšanas un starptautiskajai misijai svarīgo eksperta pozīciju, pagarināt viņa darbību starptautiskajā misijā vēl uz vienu gadu. MK Noteikumu Nr. 598 11. punkts nosaka, ka MK ar atsevišķu rīkojumu var pagarināt civilā eksperta dalības laiku starptautiskajā misijā.
M. Tola darbības pagarināšana nav pamats turpmākiem precedentiem un ir būtiska, lai kara apstākļos nodrošinātu atbalsta kontinuitāti Ukrainai svarīgos jautājumos, kuros ir iesaistīts M. Tols. Viņa ekspertīze konfliktu vadībā ir ļoti svarīga šajā posmā. M. Tols ir iesaistīts konfliktu vadības un labas pārvaldības mācību programmas izveidē Ukrainā, kas ir balstīta uz Ukrainas parlamentā 2021. gadā pieņemto likumu par mediāciju un ko ievieš valsts iestādes sadarbībā ar universitātēm un juridiskās palīdzības dienestiem. 2023. gadā ar starptautiskās misijas atbalstu turpināsies mācību programmas izveide Odesas Iekšlietu Universitātē un konfliktu vadības rokasgrāmatas izstrāde, kur piedalās arī M. Tols.
Viņa darbs ir saistīts arī ar starptautiskajai misijai svarīgo Pēckara un pārejas perioda atbalsta projektu (Post-War and Transition Phase Support), kurš tika apstiprināts 2022. gada oktobrī. M. Tols ir iesaistīts gan administratīvajā un plānošanas, gan arī praktiskajā darbā. Īpaši uzsverama ir viņa pieredze darbā ar PST (Pēc Traumas Sindromu), kāda pieredze Ukrainas policijai nav, bet ir svarīga aktuālajā situācijā.
Risinājuma apraksts
Ārlietu ministrija ir sagatavojusi rīkojuma projektu par civilā eksperta M. Tola dalības laika pagarināšanu starptautiskajā misijā, kā arī dalības nodrošināšanai paredzētā finansējuma piešķiršanu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
12 524
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
12 524
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
12 524
53 099
0
6 286
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
12 524
53 099
0
6 286
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-53 099
0
-6 286
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-53 099
0
-6 286
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
53 099
0
6 286
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
M.Tolam dalības nodrošināšanai starptautiskajā misijā no 2023.gada 1.janvāra līdz 2.februārim piešķirts finansējums 6 030 euro apmērā.
Ņemot vērā civilā eksperta M.Tola dalības laika pagarināšanu starptautiskajā misijā līdz 2024. gada 2. februārim, M.Tolam 2023. gadā nebūs nepieciešams ar MK 2021. gada 27. oktobra (prot. Nr. 72 34. §) rīkojumu Nr. 765 "Par civilo ekspertu dalības laika pagarināšanu Eiropas Savienības Padomdevēja misijā civilā drošības sektora reformām Ukrainā" piešķirtais finansējums atgriešanās izdevumu no dienesta vietas segšanai 355 euro apmērā (ceļa izdevumi 250 euro apmērā, izdevumi par bagāžu 100 euro apmērā un izdevumi par dzīvības un veselības apdrošināšanu 5 euro apmērā). Šie līdzekļi 355 euro apmērā tiek novirzīti civilā eksperta daļējai dalības starptautiskajā misijā nodrošināšanai, attiecīgi samazinot kopējo nepieciešamo finansējumu 2023. gadā civilā eksperta darbības nodrošināšanai.
Savukārt, ņemot vērā, ka civilā eksperte Jeļena Suvorova dalību starptautiskajā misijā noslēdza 2022. gada 30. novembrī un 2023. gadam piešķirtais finansējums (2022. gada 3. februāra MK rīkojums Nr.43) 7 689 euro apmērā J.Suvorovai nebūs nepieciešams, tad daļa finansējuma 6 331 euro apmērā tiek novirzīta daļējai M.Tola dalības starptautiskajā misijā nodrošināšanai.
M.Tolam 2023.gadā nepieciešamais finansējums 53 099 euro apmērā (59785 euro – 355 euro – 6 331 euro).
Ņemot vērā civilā eksperta M.Tola dalības laika pagarināšanu starptautiskajā misijā līdz 2024. gada 2. februārim, M.Tolam 2023. gadā nebūs nepieciešams ar MK 2021. gada 27. oktobra (prot. Nr. 72 34. §) rīkojumu Nr. 765 "Par civilo ekspertu dalības laika pagarināšanu Eiropas Savienības Padomdevēja misijā civilā drošības sektora reformām Ukrainā" piešķirtais finansējums atgriešanās izdevumu no dienesta vietas segšanai 355 euro apmērā (ceļa izdevumi 250 euro apmērā, izdevumi par bagāžu 100 euro apmērā un izdevumi par dzīvības un veselības apdrošināšanu 5 euro apmērā). Šie līdzekļi 355 euro apmērā tiek novirzīti civilā eksperta daļējai dalības starptautiskajā misijā nodrošināšanai, attiecīgi samazinot kopējo nepieciešamo finansējumu 2023. gadā civilā eksperta darbības nodrošināšanai.
Savukārt, ņemot vērā, ka civilā eksperte Jeļena Suvorova dalību starptautiskajā misijā noslēdza 2022. gada 30. novembrī un 2023. gadam piešķirtais finansējums (2022. gada 3. februāra MK rīkojums Nr.43) 7 689 euro apmērā J.Suvorovai nebūs nepieciešams, tad daļa finansējuma 6 331 euro apmērā tiek novirzīta daļējai M.Tola dalības starptautiskajā misijā nodrošināšanai.
M.Tolam 2023.gadā nepieciešamais finansējums 53 099 euro apmērā (59785 euro – 355 euro – 6 331 euro).
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Izdevumus 2023. gadā 53 099 euro apmērā sedz no valsts budžeta programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Savukārt 2024. gadā nepieciešamais finansējums 6 286 euro apmērā tiks nodrošināts, Finanšu ministrijai likumprojekta “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” sagatavošanas procesā precizējot un palielinot Ārlietu ministrijas izdevumus apakšprogrammā 01.04.00 „Diplomātiskās misijas ārvalstīs” civilā eksperta darbības nodrošināšanai no 2024. gada 1. janvāra, vienlaikus samazinot finansējumu budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” valsts budžeta programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem.
Savukārt 2024. gadā nepieciešamais finansējums 6 286 euro apmērā tiks nodrošināts, Finanšu ministrijai likumprojekta “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam” sagatavošanas procesā precizējot un palielinot Ārlietu ministrijas izdevumus apakšprogrammā 01.04.00 „Diplomātiskās misijas ārvalstīs” civilā eksperta darbības nodrošināšanai no 2024. gada 1. janvāra, vienlaikus samazinot finansējumu budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” valsts budžeta programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi