Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC Informē, ka 2024. gada 17. maijā laikā no plkst. 00.00 līdz plkst. 03.00 tiks veikti plānoti LVRTC infrastruktūras uzturēšanas darbi. To laikā var būt īslaicīgi traucēti vai nepieejami LVRTC autentifikācijas rīki.
22-TA-3181: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta 2018.gada 17.jūlija noteikumu Nr.421 „Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 43.punkts, Satiksmes ministrijas iniciatīva.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma projekta mērķis ir piešķirt Satiksmes ministrijai 7 959 000 euro no valsts budžeta programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, lai nodrošinātu normatīvajos aktos noteikto izdevumu kompensēšanu VAS „Latvijas dzelzceļš” par valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanu un tās izmantošanu dzelzceļa pasažieru pārvadājumiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pasažieru pārvadājumu pa dzelzceļu valsts pasūtījuma nodrošināšanai Sabiedriskā transporta pakalpojumu likums nosaka nepieciešamību slēgt līgumu ar pasažieru pārvadātājiem par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu reģionālos starppilsētu nozīmes maršrutos pa dzelzceļu.
VSIA „Autotransporta direkcija” 2008. gada 19. decembrī, pamatojoties uz Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma 5.panta pirmās daļas 2. punktu, 8. panta trešo daļu, 8. panta septītās daļas 1. punktu un Ministru kabineta 2008. gada 2. septembra rīkojumu Nr. 526 „Par AS „Pasažieru vilciens” akciju pirkšanu un akciju turētāju”, ir noslēgusi ar AS „Pasažieru vilciens” līgumu par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu reģionālos starppilsētu nozīmes maršrutos pa dzelzceļu Nr. ATD/ST-2008/04PV262-08 (turpmāk – Pasažieru pārvadājumu līgums), kura darbības termiņš ir noteikts līdz 2024. gada 31. decembrim.
Pasažieru pārvadājumu līgums paredz, ka VSIA “Autotransporta direkcija” apņemas AS “Pasažieru vilciens” kompensēt izmaksas par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu, kas noteiktas saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, faktiskā pasūtījuma apjomā.
Reģionālās nozīmes pārvadājumos par dzelzceļu būtisku izmaksu daļu veido maksa par Dzelzceļa likuma 12.1 panta pirmajā daļā noteikto minimālās piekļuves pakalpojumu kompleksu un piekļuvi infrastruktūrai, kas savieno dzelzceļa  infrastruktūru ar apkalpes vietām (turpmāk – maksa par minimālās piekļuves pakalpojumu kompleksu vai infrastruktūras maksa).
Valsts budžeta programmā 31.00.00 “Sabiedriskais transports” ir izveidota Satiksmes ministrijas budžeta apakšprogramma 31.04.00 “Finansējums dzelzceļa publiskai infrastruktūrai”, no kuras Satiksmes ministrija atbilstoši finansēšanas plānam un Sabiedriskā transporta padomes lēmumam pārskaita finansējumu pārvadātājam AS ”Pasažieru vilciens” infrastruktūras maksas segšanai.
Ministru kabineta 2015.gada 28.jūlija noteikumi Nr.435 “Kārtība, kādā nosaka un kompensē ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistītos zaudējumus un izdevumus un nosaka sabiedriskā transporta pakalpojuma tarifu” paredz valsts līdzekļu kompensācijas kārtību tikai dzelzceļa un autotransporta pārvadātājiem, bet neaptver dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja infrastruktūras uzturēšanas un atjaunošanas izmaksu vai zaudējumu kompensēšanu par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu pasažieru pārvadājumiem, kad publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja būtisko funkciju veicēja AS “LatRailNet” apstiprinātajā maksā par minimālās piekļuves pakalpojumu kompleksa izmantošanu netiek iekļautas visas dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanas izmaksas.
Rezultātā VSIA “Autotransporta direkcija” valsts budžeta līdzekļu sadali nodrošina dzelzceļa pasažieru pārvadājumiem (AS ”Pasažieru vilciens”), ko sniedz saistībā ar sabiedrisko pakalpojumu līgumu, tikai piemērojamās infrastruktūras maksas apmērā, kurā nav iekļauta dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja infrastruktūras uzturēšanai un atjaunošanai nepieciešamo izmaksu kompensēšana. Tādēļ ikgadēji piešķirtais valsts finansējums budžeta programmā 31.00.00 “Sabiedriskais transports” ir nepietiekošs, lai nodrošinātu dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu pasažieru pārvadājumiem bez papildus valsts līdzekļu piešķiršanas.
Valsts dotāciju piešķiršana dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanai un atjaunošanai ir nepieciešama, jo maksa par minimālās piekļuves pakalpojumu kompleksa izmantošanu atbilstoši Komisijas 2015.gada 12.jūnija Īstenošanas regulai ES 2015/909 “Par kārtību, kā aprēķināt izmaksas, kas tieši radušās, sniedzot vilcienu satiksmes pakalpojumus” (turpmāk – Īstenošanas regula ES 2015/909), iekšzemes pasažieru pārvadājumiem tiek noteikta vilcienu kustības radīto tiešo izmaksu lielumā, kā rezultātā sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēja AS “Pasažieru vilciens” maksājumi nesedz publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmaksas.
Pamatojoties uz normatīvajos aktos noteikto, var teikt, ka Dzelzceļa likuma 9. panta ceturtā daļā ir apstiprināts valsts pienākums nodrošināt, ka “normālos saimnieciskās darbības apstākļos” un samērīgā laikposmā, kas nepārsniedz piecus gadus, Dzelzceļa likuma 6. pantā minētā valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja peļņas un zaudējumu pārskatā ieņēmumi no infrastruktūras maksām, peļņa no citas komercdarbības, neatmaksājamie ieņēmumi no privātiem avotiem, kā arī valsts finansējums, attiecīgajā gadījumā iekļaujot arī no valsts saņemtos avansa maksājumus, ir vismaz līdzsvarā ar infrastruktūras izdevumiem.
Atbilstoši finansēšanas plānam no Valsts budžeta programmas 31.00.00 “Sabiedriskais transports” Satiksmes ministrijas budžeta apakšprogrammas 31.04.00 “Finansējums dzelzceļa publiskai infrastruktūrai” Satiksmes ministrija pārskaita valsts dotāciju dzelzceļa pasažieru pārvadājumiem, ko sniedz saistībā ar sabiedrisko pakalpojumu līgumu, izmantojamās dzelzceļa infrastruktūras izdevumu kompensēšanai VAS „Latvijas dzelzceļš”, kas tiek noteikta, pamatojoties uz likumu “Par valsts budžetu 2022.gadam” un Dzelzceļa likuma 9. panta ceturto daļu, 12. pantu un 12.1 panta pirmo un otro daļu, lai izpildītu VAS “Latvijas dzelzceļš” 2018.gada 9.novembrī ar valsti Satiksmes ministrijas personā noslēgtā daudzgadu līguma Nr. L-7392/2018 “Par VAS ”Latvijas dzelzceļš” pārvaldīšanā esošās publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanas un attīstības plānošanu un finansēšanu” (turpmāk – Daudzgadu līgums) saistības un infrastruktūras pārvaldītāja finanšu līdzsvara prasības.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Tomēr valsts finansējuma apmērs infrastruktūras maksas segšanai par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu pasažieru pārvadājumiem, ko saskaņā ar valsts pasūtījumu nodrošina AS “Pasažieru vilciens”, jau sākot ar 2010.gadu, valsts budžeta programmā 31.00.00 “Sabiedriskais transports” tika piešķirts nepilnā apmērā. Ikgadēji Satiksmes ministrija valsts budžeta likumprojekta sagatavošanas procesā iesniedz prioritārā pasākuma pieteikumus par papildu finansējuma piešķiršanu valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanai un izmantošanai. 2022. gada budžeta sagatavošanas procesā tika piešķirts papildu finansējums 7 000 000 euro apmērā (MK 24.09.2021. sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 63, 1.§) 2.punkts).
Valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanas un izmantošanas izmaksas ir augstākas nekā budžetā šim paredzētais finansējums, tāpēc katru gadu Ministru kabinetā tiek virzīts jautājums par finansējuma piešķiršanu kārtējā gada ietvaros, to pieprasot no valsts budžeta programmas 02.00.00. “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” vai arī piedāvājot risinājumu apropriāciju pārdalei no cita pieejamā finansējuma. Tas nozīmē, ka arī 2022. gadā dzelzceļa pasažieru pārvadājumu pakalpojumiem, ko sniedz saistībā ar sabiedrisko pakalpojumu līgumu, izmantojamās dzelzceļa infrastruktūras izmaksu segšanai pilnā apmērā nav ieplānots nepieciešamais valsts līdzekļu finansējums un veidojas situācija, kad VAS „Latvijas dzelzceļš” ir nepieciešams piešķirt papildus līdzekļus no valsts budžeta.
Arī Indikatīvajā dzelzceļa infrastruktūras attīstības plānā 2018.-2022.gadam, kas apstiprināts ar Ministru kabineta 2018.gada 6.novembra rīkojumu Nr.588 “Par indikatīvo dzelzceļa infrastruktūras attīstības plānu 2018.-2022. gadam”, 7. nodaļā ir norādīts ikgadējais papildu nepieciešamais valsts budžeta līdzekļu finansējums plāna periodā, un katru gadu nepieciesšams finansējums 14 225 226 euro apmērā, turklāt nākamajā plānošanas periodā plānots izstrādāt jaunu indikatīvo dzelzceļa infrastruktūras plānu, kas paredz valsts līdzekļu finansējuma palielināšanu saistībā ar prognozēto AS “Pasažieru vilciens” dzelzceļa pasažieru pārvadājumu apjoma pieaugumu.
Jautājums par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu plānā paredzēto rīcības virzienu īstenošanai izskatāms likumprojekta par valsts budžetu un likumprojekta par vidēja termiņa budžeta ietvaru sagatavošanas procesā kopā ar visu ministriju un centrālo valsts iestāžu prioritāro pasākumu pieteikumiem, ievērojot valsts budžeta finansiālās iespējas, bet kopš Ministru kabineta 2018. gada 6. novembra rīkojuma Nr. 588 “Par indikatīvo dzelzceļa infrastruktūras attīstības plānu 2018.-2022. gadam” apstiprināšanas šādi prioritārie pasākumu pieteikumi budžeta likumprojektu sagatavošanas procesā nepieciešamajā apmērā nav atbalstīti. 2022.gada valsts budžeta sagatavošanas procesā tika atbalstīts papildu finansējums Satiksmes ministrijas apakšprogrammā 31.04.00. “Finansējums dzelzceļa publiskai infrastruktūrai”.
Risinājuma apraksts
Secinājumi:

1. Ņemot vērā nozares plānošanas un normatīvajos aktos norādīto nepieciešamību finansēt pasažieru segmentu pilnā apmērā, nav iespējams vilcināties ar papildu nepieciešamā finansējuma piešķiršanu pasažieru pārvadājumu pakalpojumu, ko sniedz saistībā ar sabiedrisko pakalpojumu līgumu, izmantojamās dzelzceļa infrastruktūras izdevumu segšanai. Turklāt ir vērojams būtisks pārvadāto kravu apjoma kritums dzelzceļa infrastruktūrā un ar to saistītiem maksājumiem par infrastruktūras izmantošanu, kā arī nav pieejams īstermiņa alternatīvs finansējums VAS „Latvijas dzelzceļš” finanšu līdzsvara nodrošināšanai, ko varētu piesaistīt no citas infrastruktūras pārvaldītāja saimnieciskās darbības. Turklāt pasažieru dzelzceļa satiksmē infrastruktūras jaudas izmantošanas rādītāji  iepriekšējos gados faktiski nemainās, bet šo pārvadājumu īpatsvars dzelzceļa tīklā būtiski pieaug, kas nozīmē lielāku pasažieru segmenta īpatsvaru un lielāku valsts dotācijas nepieciešamību.

2. Ievērojot Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma 10.pantu, Dzelzceļa likuma 9.pantu, Indikatīvā dzelzceļa infrastruktūras attīstības plāna 2018.-2022. gadam 7.nodaļu, Daudzgadu līguma 2.4. un 2.5.apakšpunkta nosacījumus, ir nepieciešams piešķirt Satiksmes ministrijai 7 959 000 euro no valsts budžeta programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, lai nodrošinātu normatīvajos aktos noteikto izdevumu kompensēšanu VAS „Latvijas dzelzceļš” par valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanu un tās izmantošanu dzelzceļa pasažieru pārvadājumiem, ko sniedz saistībā ar sabiedrisko pakalpojumu līgumu 2022. gadā.

Ņemot vērā norādīto informāciju un secinājumus, Satiksmes ministrija ir sagatavojusi Ministru kabineta rīkojuma projektu, kas paredz:
1. Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt Satiksmes ministrijai finansējumu 7 959 000 euro apmērā, lai nodrošinātu normatīvajos aktos noteikto izdevumu kompensēšanu par valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu dzelzceļa pasažieru pārvadājumiem, ko sniedz saistībā ar sabiedrisko pakalpojumu līgumu.
2. Satiksmes ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu līdzekļu piešķiršanai atbilstoši šā rīkojuma 1. punktam.

Valsts budžeta līdzekļu piešķiršana VAS “Latvijas dzelzceļš”, ievērojot noslēgto līgumsaistību ar valsti prasības, nevar tikt kvalificēta kā komercdarbības atbalsts atbilstoši Komisijas Paziņojuma Kopienu vadlīnijas valsts atbalstam dzelzceļa uzņēmumiem (2008/C 184/07) 25. punktā noteiktajam.
 
Valsts līdzekļu piešķiršana netiek klasificēta kā komercdarbības atbalsts vai valsts atbalsts, ievērojot to, ka publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūra Latvijā ir vienlīdzīgi un bez diskriminācijas pieejama visiem potenciālajiem lietotājiem dzelzceļa pārvadājumu jomā, un par piekļuvi šai infrastruktūrai ir noteikta adekvāta maksa (ievērojot Dzelzceļa likuma 5.1, 11. un 27.pantā noteikto). Līdz ar to publiskais finansējums, kas paredzēts VAS “Latvijas dzelzceļš” pārvaldīšanā esošās valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanai (atjaunošanai/renovēšanai), ievērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību (turpmāk - LESD) 107. panta 1. punktā un Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā noteikto, ņemot vērā Komisijas paziņojumu par LESD 107.panta 1.punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/C 262/01) un Komisijas Paziņojumu  Kopienu vadlīnijas valsts atbalstam dzelzceļa uzņēmumiem (2008/C 184/07), nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

2022. gadā projektam nav negatīvas ietekmes uz kopējo valsts budžeta bilanci, jo līdzekļi 7 959 000 euro apmērā Satiksmes ministrijai tiks piešķirti no valsts pamatbudžeta programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Līdzekļu piešķīrums nav attiecināms uz valsts atbalstu, jo izriet no valsts pienākuma līdzsvarot infrastruktūras pārvaldītāja finanses saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2012. gada 21. novembra Direktīvu 2012/34/ES, ar ko izveido vienotu Eiropas dzelzceļa telpu, kas pārņemta Dzelzceļa likumā. Valsts budžetā ir piešķirti 30 874 774 euro, taču kopējās sabiedriskā transporta izmaksas pa dzelzceļu ir 38 100 000 euro, līdz ar to nepieciešamais segmenta papildu finansējums 2022. gadā ir 7 959 000 euro.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • klienti, kas izmanto dzelzceļa pasažieru pārvadājumus
Ietekmes apraksts
-
Juridiskās personas
  • pārvadātāji
Ietekmes apraksts
-

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
30 874 774
0
26 874 774
0
26 874 774
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
30 874 774
0
26 874 774
0
26 874 774
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
30 874 774
7 959 000
26 874 774
0
26 874 774
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
30 874 774
7 959 000
26 874 774
0
26 874 774
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-7 959 000
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-7 959 000
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
7 959 000
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Lēmumu par infrastruktūras maksām pieņem publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja būtisko funkciju veicējs AS “LatRailNet” (turpmāk – maksas noteicējs vai AS “LatRailNet”), pamatojoties uz apstiprinātās Maksas aprēķināšanas shēmas noteikumiem. No 2019. gada 1. jūlija (ar grozījumiem 23.12.2019.) ir stājušās spēkā infrastruktūras maksas par VAS “Latvijas dzelzceļš” pārvaldībā esošās dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu, kuras noteiktas atbilstoši Eiropas Komisijas 2015. gada 12. jūnija Īstenošanas regulas (ES) 2015/909 prasībām. Apstiprinātā dzelzceļa pārvadājumu tirgus segmentam “pasažieru pārvadājumu pakalpojumi, ko sniedz saistībā ar sabiedrisko pakalpojumu līgumu” noteiktajai infrastruktūras maksai netika piemērots Dzelzceļa likuma 11.1 pantā noteiktais maksas uzcenojums, lai pilnībā segtu dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja izmaksas, kas būtiski mainīja pasažieru pārvadājumiem pa dzelzceļu iepriekš piemērotu infrastruktūras maksas noteikšanas principu un sabiedrisko pakalpojumu segmenta finansēšanas kārtību.
Nepieciešams segt neattiecināmās izmaksas (atbilstoši Īstenošanas regulas  (ES) 2015/909   definējumam). Šobrīd piešķirtās valsts dotācijas avansa finansējums nav pietiekošs infrastruktūras uzturēšanas un atjaunošanas izmaksu segšanai 2022. gadā. No 2019. gada jūlija publiskās dzelzceļa infrastruktūras maksa par saņemtajiem infrastruktūras izmantošanas pakalpojumiem tiek aprēķināta pēc atšķirīgas metodikas un, sākot ar 2019. gada 2. pusgadu, AS “Pasažieru vilciens” tiek kompensēts tiešo izmaksu apmērs, kas izriet no sabiedriskā transporta pakalpojumu līguma izpildes.
Indikatīvā plāna 7. nodaļā paredzētais nepieciešamais papildu ikgadējais valsts budžeta līdzekļu finansējums - 14 225 226euro.
Indikatīvajā plānā minētā papildu ikgadējo valsts budžeta līdzekļu finansējuma summa tika aprēķināta, pamatojoties uz 2018. gada pasažieru elektrovilcieniem un pasažieru dīzeļvilcieniem attiecinātajām izmaksām, pamatojoties uz 2011.gada 21. septembra Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmumu Nr. 1/21 (prot. Nr.34, 15.p.) par metodiku maksas aprēķināšanai par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu pārvadājumiem un faktiskā 31.04.00 “Finansējums dzelzceļa publiskajai infrastruktūrai” finansējuma apjoma 23 874 774 euro starpība. 

Saskaņā ar 2017. gada 29. jūnija AS “LatRailNet” lēmumu Nr. JALP-1.3/02-2017 (prot. Nr. JALP-1.2/29-2017) par maksu par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu pārvadājumiem noteikšanu laika periodam pēc 2017. gada 31. decembra uz pasažieru elektrovilcieniem un pasažieru dīzeļvilcieniem tika attiecinātas šādas izmaksas (Sk. anotācijas Pielikumā)

Satiksmes ministrija ir sagatavojusi Ministru kabineta rīkojuma projektu par 7 959 000 euro piešķiršanu Satiksmes ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 „Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, lai nodrošinātu normatīvajos aktos noteikto izdevumu par valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu kompensēšanu
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. 

Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un VAS "Latvijas dzelzceļš".

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Finanšu ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Pielikums anotācijai