Anotācija

24-TA-2433: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ieguldījumu pārvaldes sabiedrību likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Likumprojekts “Grozījumi Ieguldījumu pārvaldes sabiedrību likumā” (turpmāk - Likumprojekts) izstrādāts, lai pārņemtu Eiropas Parlamenta un Padomes 2022. gada 14. decembra direktīvu (ES) 2022/2556 ar ko groza Direktīvas 2009/65/EK, 2009/138/EK, 2011/61/ES, 2013/36/ES, 2014/59/ES, 2014/65/ES, (ES) 2015/2366 un (ES) 2016/2341 attiecībā uz finanšu nozares digitālās darbības noturību (turpmāk – Direktīva Nr. 2022/2556).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Lai samazinātu digitālo tehnoloģiju izmantošanas riskus, likumprojekts paredz noteikt, ka ieguldījumu pārvaldes sabiedrībām ir pienākums izveidot un pārvaldīt tīklu un informācijas sistēmu atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2022. gada 14. decembra Regulai (ES) 2022/2554 par finanšu nozares digitālās darbības noturību un ar ko groza Regulas (EK) Nr. 1060/2009, (ES) Nr. 648/2012, (ES) Nr. 600/2014, (ES) Nr. 909/2014 un (ES) 2016/1011 (turpmāk – Regula Nr. 2022/2554).
Spēkā stāšanās termiņš
Nākamā diena pēc izsludināšanas (likumprojektam)
Pamatojums
Spēkā stāšanās noteikta, jo saskaņā ar Direktīvas Nr. 2022/2556 9. pantu, minētās direktīvas prasības piemēro no 2025. gada 17. janvāra.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Direktīvas Nr. 2022/2556 1. panta pārņemšana ir sistēmiski saistīta ar Regulas Nr. 2022/2554 tiešas piemērošanas nodrošināšanu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Regula Nr. 2022/2554 paredz digitālās darbības noturības prasību piemērošanu finanšu tirgus dalībniekiem un Direktīva Nr. 2022/2556 ir minētās regulas pakārtotais normatīvais akts. Regulas Nr. 2022/2554 prasību ieviešanu nodrošina likumprojekts “Finanšu tirgus digitālās darbības noturības un mākslīgā intelekta izmantošanas likums” (24-TA-2371), savukārt, lai pārņemtu Direktīvas Nr. 2022/2556 1. pantu, ir jāveic precizējumi Ieguldījumu pārvaldes sabiedrību likumā.
Tāpat, Ieguldījumu pārvaldes sabiedrību likuma 77.2 un 77.3 nepieciešams aizstāt atsauces no Komisijas 2010.gada 1.jūlija regulas Nr. 584/2010, ar ko īsteno Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvu 2009/65/EK attiecībā uz tipveida paziņojuma vēstules un apliecinājuma par PVKIU formu un saturu, elektroniskās saziņas izmantošanu starp kompetentajām iestādēm paziņošanas nolūkos un kārtību, kādā veicamas pārbaudes uz vietas un izmeklēšana, kā arī informācijas apmaiņa starp kompetentajām iestādēm (turpmāk - Regulas Nr. 584/2010) ar atsaucēm uz Eiropas Komisijas 2023. gada 15. decembra Īstenošanas regulu Nr. 2024/910, ar ko nosaka īstenošanas tehniskos standartus Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2009/65/EK piemērošanai attiecībā uz tās informācijas formu un saturu, kas jāpaziņo par pārvedamu vērtspapīru kolektīvo ieguldījumu uzņēmumu (PVKIU) un PVKIU pārvaldības sabiedrību pārrobežu darbībām, un attiecībā uz informācijas apmaiņu starp kompetentajām iestādēm par pārrobežu paziņojuma vēstulēm, un ar ko groza Komisijas Regulu (ES) Nr. 584/2010 (turpmāk - Regula Nr. 2024/910).
Risinājuma apraksts
Likumprojekts 1. pants izsaka Ieguldījumu pārvaldes sabiedrību likuma 10. panta sestās daļas 5. punktu jaunā redakcijā, paredzot, ka licences saņemšanai ieguldījumu pārvaldes sabiedrība iesniedz dgitālās darbības noturības stratēģiju un informācijas drošības politiku saskaņā ar Regulas Nr. 2022/2554 6. panta 8. punktu un 9. panta 4. punkta "a" apakšpunktu. Regula Nr. 2022/2554 aizstāj līdzšinējos informācijas sistēmas aizsardzības noteikumus.
Likumprojekta 2. pants papildina Ieguldījumu pārvaldes sabiedrību likuma 13. panta pirmo daļu ar 4.1 punktu, nosakot, ka ieguldījumu pārvaldes sabiedrība nodrošina tīklu un informācijas sistēmu atbilstoši Regulas Nr. 2022/2554 un Finanšu tirgus digitālās darbības noturības un mākslīgā intelekta izmantošanas likuma prasībām. Ar minēto grozījumu tiek pārņemts Direktīvas Nr. 2022/2556 1. panta 1. punkts, kurš būtībā paredz, ka visām ieguldījumu pārvaldes sabiedrībām ir pienākums izveidot un pārvalda tīklu un informācijas sistēmu. Prasības minētās sistēmas izveidei nosaka Regulas Nr. 2022/2554 2. panta 1. punkta "l" apakšpunkts. Minētās regulas prasību piemērošana ieguldījumu pārvaldes sabiedrībām ir ieviesta Finanšu tirgus digitālās darbības noturības un mākslīgā intelekta izmantošanas likuma 4. panta 11. punktā.
Likumprojekta 3. pants papildina Ieguldījumu pārvaldes sabiedrību likuma 71.4 panta septīto daļu ar otro teikumu, paredzot deleģējumu Latvijas Bankai izdot noteikumus attiecībā uz vienošanās saturu. Deleģējums nepieciešams, lai varētu izdot noteikumus, kuriem jāaizstāj Finanšu un kapitāla tirgus komisijas 2020. gada 15. septembra noteikumus Nr. 152 "Normatīvie noteikumi par fondu apvienošanu, galvenās un pakārtotās struktūras darījumiem un ieguldījumu apliecību izplatīšanas kārtību".
Likumprojekta 4. un 5. pants pamatā precizē atsauces Ieguldījumu pārvaldes sabiedrību likuma 77.2 un 77.3 pantā, jo jaunā Regula Nr. 2024/910  aizstāj Regulas Nr. 584/2010 prasības. Atsauču precizējumi nepieciešami Regulas Nr. 2024/910 piemērošanas skaidrībai, proti, minēto regulu piemēro no 2024. gada 14. jūlija un jaunās prasības nosaka, ka ieguldījumu pārvaldes sabiedrība, kura vēlas uzsākt ieguldījumu fondu ieguldījumu apliecību izplatīšanu citā dalībvalstī, izmanto jaunos paziņojuma par ieguldījumu fondu ieguldījumu apliecību izplatīšanas uzsākšanu un apliecinājuma par fonda reģistrāciju paraugus (Regulas Nr. 2024/910 I un VI pielikuma paraugus). Papildus likumprojekta 5. pants paredz papildināt Ieguldījumu pārvaldes sabiedrību likuma 77.3 pantu ar četrpadsmito daļu, kura paredz deleģējumu Latvijas Bankai izdot noteikumus. Deleģējums nepieciešams, lai varētu izdot noteikumus, kuriem jāaizstāj Finanšu un kapitāla tirgus komisijas 2020. gada 15. septembra noteikumus Nr. 152 "Normatīvie noteikumi par fondu apvienošanu, galvenās un pakārtotās struktūras darījumiem un ieguldījumu apliecību izplatīšanas kārtību", jo no 2025. gada 1. janvāra minētie noteikumi zaudēs spēku.
Likumprojekta 6. pants papildina Ieguldījumu pārvaldes sabiedrību likuma 87. pantu ar 4.1 daļu, paredzot, ka piemērotā soda nauda ir ieskaitāma valsts pamatbudžetā, tādejādi novēršot  interpretācijas iespējas par budžetu, kas saņem piemēroto soda naudu.
Likumprojekts papildina arī informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām ar atsauci uz Direktīvu Nr. 2022/2556.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Ieguldījumu pārvaldes sabiedrības
Ietekmes apraksts
Regula Nr. 2022/2554 aizstāj esošās infromācijas tehnoloģiju prasības ieguldījumu pārvaldes sabiedrībām, proti, minētā regula harmonizē un konsolidē prasības attiecībā uz digitālās darbības noturību finanšu tirgus dalībniekiem, lai nodrošinātu konsekventu pieeju minēto prasību piemērošanā visā ES.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
Likumprojekts saistīts ar likumprojektu "Finanšu tirgus digitālās darbības noturības un mākslīgā intelekta izmantošanas likums" (24-TA-2371), likumprojektu "Grozījumi Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas likumā" (24-TA-2434), likumprojektu "Grozījumi Alternatīvo ieguldījumu fondu un to pārvaldnieku likumā" (24-TA-2435), likumprojektu "Grozījumi Kredītiestāžu likumā" (24-TA-2436), likumprojektu "Grozījumi Kredītiestāžu un ieguldījumu brokeru sabiedrību darbības atjaunošanas un noregulējuma likumā" (24-TA-2440), likumprojektu "Grozījumi Ieguldījumu brokeru sabiedrību likumā" (24-TA-2441), likumprojektu "Grozījumi Finanšu instrumentu tirgus likumā" (24-TA-2442), likumprojektu "Grozījumi Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likumā" (24-TA-2443) un likumprojektu "Grozījumi Privāto pensiju fondu likumā" (24-TA-2444).
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32022L2556
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2022. gada 14. decembra direktīva (ES) 2022/2556 ar ko groza Direktīvas 2009/65/EK, 2009/138/EK, 2011/61/ES, 2013/36/ES, 2014/59/ES, 2014/65/ES, (ES) 2015/2366 un (ES) 2016/2341 attiecībā uz finanšu nozares digitālās darbības noturību.
Apraksts
Likumprojekts nodrošina Direktīvas Nr. 2022/2556 pārņemšanu.
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R2554
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2022. gada 14. decembra Regula (ES) Nr. 2022/2554 par finanšu nozares digitālās darbības noturību un ar ko groza Regulas (EK) Nr. 1060/2009, (ES) Nr. 648/2012, (ES) Nr. 600/2014, (ES) Nr. 909/2014 un (ES) 2016/1011
Apraksts
Likumprojekts nodrošina Regulas Nr. 2022/2554 ieviešanu.
ES tiesību akta CELEX numurs
32024R0910
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2023. gada 15. decembra Īstenošanas regula Nr. 2024/910, ar ko nosaka īstenošanas tehniskos standartus Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2009/65/EK piemērošanai attiecībā uz tās informācijas formu un saturu, kas jāpaziņo par pārvedamu vērtspapīru kolektīvo ieguldījumu uzņēmumu (PVKIU) un PVKIU pārvaldības sabiedrību pārrobežu darbībām, un attiecībā uz informācijas apmaiņu starp kompetentajām iestādēm par pārrobežu paziņojuma vēstulēm, un ar ko groza Komisijas Regulu (ES) Nr. 584/2010
Apraksts
Likumprojekts nodrošina Regulas Nr. 2024/910 ieviešanu.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2022. gada 14. decembra direktīva (ES) 2022/2556 ar ko groza Direktīvas 2009/65/EK, 2009/138/EK, 2011/61/ES, 2013/36/ES, 2014/59/ES, 2014/65/ES, (ES) 2015/2366 un (ES) 2016/2341 attiecībā uz finanšu nozares digitālās darbības noturību.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Direktīvas Nr. 2022/2556 1. panta 1. punkts
Likumprojekta 2. pants, likuma 13. panta pirmās daļas 4.1 punkts.
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 2. panta 1. punkts
Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas likuma 54. panta 1.1 daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 3. pants
Alternatīvo ieguldījumu fondu un to pārvaldnieku likuma 22. panta otrās daļas 2.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 4. panta 1. punkts
Kredītiestāžu likuma 10.1 panta astotā daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 4. panta 2. punkts
Kredītiestāžu likuma 34.1 panta 1.1 daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 4. panta 3. punkts
Kredītiestāžu likuma 34.2 panta ceturtā daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 4. panta 4. punkts
Kredītiestāžu likuma 101.3 panta pirmās daļas 4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 5. panta 1. punkta "a" apakšpunkts
Kredītiestāžu un ieguldījumu brokeru sabiedrību darbības atjaunošanas un noregulējuma likuma 11. panta sestās daļas 3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 5. panta 1. punkta "b" apakšpunkts
Kredītiestāžu un ieguldījumu brokeru sabiedrību darbības atjaunošanas un noregulējuma likuma 11. panta sestās daļas 17. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 5. panta 2. punkta "a", "b", "c" apakšpunkts
Kredītiestāžu un ieguldījumu brokeru sabiedrību darbības atjaunošanas un noregulējuma likuma 5. panta sestā daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta 1. punkta "a" apakšpunkts
Ieguldījumu brokeru sabiedrību likuma 31. panta pirmās daļas 15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta 1. punkta "b" apakšpunkts
Ieguldījumu brokeru sabiedrību likuma 31. panta pirmās daļas 9. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta 2. punkta "a" apakšpunkts
Finanšu instrumentu tirgus likuma 132.1 panta 1.1 daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta 3. punkta "a" apakšpunkts
Finanšu instrumentu tirgus likuma 27. panta 2.1 daļas 2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta 3. punkta "b" apakšpunkts
Finanšu instrumentu tirgus likuma 27. panta 2.1 daļas 3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta 4. punkta "a" apakšpunkts
Finanšu instrumentu tirgus likuma 35.1 panta 1.1 daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 6. panta 4. punkta "b" apakšpunkts
Finanšu instrumentu tirgus likuma 35.1 panta 9.1 daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 1. punkts
Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 3. panta pirmās daļas 9. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 2. punkta "a" apakšpunkta i
Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 11. panta pirmās daļas 18. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 2. punkta "a" apakšpunkta ii
Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 11. panta pirmās daļas 14. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 2. punkta "a" apakšpunkta iii
Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 11. panta pirmās daļas 16. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 2. punkta "b" apakšpunkts
Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 11. panta ceturtā daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 3. punkts
Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 29. panta pirmā daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 4. punkts
Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 104.1 panta otrā, trešā, ceturtā, piektā daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 7. panta 5. punkts
Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma 104.2 panta trešā, ceturtā, piektā daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Direktīvas Nr. 2022/2556 8. pants
Privāto pensiju fondu likuma 20. panta 3.1 daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2022. gada 14. decembra Regula (ES) Nr. 2022/2554 par finanšu nozares digitālās darbības noturību un ar ko groza Regulas (EK) Nr. 1060/2009, (ES) Nr. 648/2012, (ES) Nr. 600/2014, (ES) Nr. 909/2014 un (ES) 2016/1011
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas Nr. 2022/2554 6. panta 8. punkts
Likumprojekta 1. pants, likuma 10. panta sestās daļas 5. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Regulas Nr. 2022/2554 9. panta 4. punkta "a" apakšpunkts
Likumprojekta 1. pants, likuma 10. panta sestās daļas 5. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2023. gada 15. decembra Īstenošanas regula Nr. 2024/910, ar ko nosaka īstenošanas tehniskos standartus Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvas 2009/65/EK piemērošanai attiecībā uz tās informācijas formu un saturu, kas jāpaziņo par pārvedamu vērtspapīru kolektīvo ieguldījumu uzņēmumu (PVKIU) un PVKIU pārvaldības sabiedrību pārrobežu darbībām, un attiecībā uz informācijas apmaiņu starp kompetentajām iestādēm par pārrobežu paziņojuma vēstulēm, un ar ko groza Komisijas Regulu (ES) Nr. 584/2010
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas Nr. 2024/910 1. pielikums
Likumprojekta 4. pants, likuma 77.2 panta pirmā daļa, likumprojekta 5. pants, likuma 77.3 ceturtās daļas 2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Regulas Nr. 2024/910 6. pielikums
Likumprojekta 4. pants, likuma 77.2 panta septītā daļa, likumprojekta 5. pants, likuma 77.3 ceturtās daļas 1. punkts
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/ab732d87-17c2-4083-97dc-e7ec60ab7ca4

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Publiskā apspriešana noslēdzās 2024. gada 18. oktobrī. Komentāri, iebildumi vai priekšlikumi par likumprojektu netika saņemti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Latvijas Banka

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi