Anotācija (ex-ante)

23-TA-2527: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Mūriņi", Iecavas pagastā, Bauskas novadā, daļas pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Likums) 9. panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma projekts paredz projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” īstenošanai no privātpersonas atsavināt tai piederošā nekustamā īpašuma “Mūriņi” (kadastra Nr.40640140130), Iecavas pagastā, Bauskas novadā, daļu - zemes vienību (kadastra apzīmējums 40640140518) 0,5659 ha platībā, zemes vienību (kadastra apzīmējums 40640140519) 0,18 ha platībā, zemes vienību (kadastra apzīmējums 40640140520) 0,19 ha platībā, zemes vienību (kadastra apzīmējums 40640140521) 0,01 ha platībā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 “Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu”. Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 “Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica” noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Atbilstoši būvatļaujai BIS-BL-353503-257 “Ātrgaitas dzelzceļa “Ātrgaitas dzelzceļa “Rail Baltica” DS4 posma “Misa - Latvijas/Lietuvas robeža” apakšposms DPS1 (11+000 => 18+662)” (Būvatļauja Nr.5) izstrādātajiem tehniskajiem risinājumiem Rail Baltica projekts skar Nekustamā īpašuma daļu, paredzot:
- zemes vienību (kadastra apzīmējums 4064 014 0518) 0,5659 ha platībā izmantot valstij piederoša pašvaldības nozīmes ceļa būvdarbiem (ceļa nodalījuma josla);
- zemes vienību (kadastra apzīmējums 4064 014 0519) 0,18 ha platībā izmantot valstij piederoša pašvaldības nozīmes ceļa būvdarbiem (ceļa nodalījuma josla);
- zemes vienību (kadastra apzīmējums 4064 014 0520) 0,19 ha platībā izmantot dzelzceļa infrastruktūras publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā izbūvei;
- zemes vienību (kadastra apzīmējums 4064 014 0521) 0,01 ha platībā izmantot valstij piederoša pašvaldības nozīmes ceļa būvdarbiem (ceļa nodalījuma josla).
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši RB Rail AS sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15.panta pirmās daļas un likuma “Par autoceļiem” 4.panta pirmās daļas regulējumu.
Savukārt pēc pašvaldības nozīmes ceļa būvdarbiem un attiecīga ceļa izbūves, šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būs nododams attiecīgās pašvaldības īpašumā, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42.panta pirmās daļas un likuma “Par autoceļiem” 4.panta trešās daļas tiesisko regulējumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Informācija par nekustamo īpašumu “Mūriņi” (kadastra Nr. 4064 014 0130), Iecavas pagastā, Bauskas novadā (turpmāk – Nekustamais īpašums).
1. Par situāciju pirms kadastrālās uzmērīšanas procesa uzsākšanas un pabeigšanas.
1.1. Saskaņā ar Likuma 18.panta pirmo daļu SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” (turpmāk - Institūcija) 2022.gada 28.septembrī Nekustamā īpašuma īpašniekam nosūtīja paziņojumu Nr.2.4.N/2022-1321 par atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai, informējot par Nekustamā īpašuma sastāvā esošās zemes vienības (kadastra apzīmējums 4064 014 0130) daļas aptuveni 0.9401 ha platībā (platība var tikt precizēta pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas) nepieciešamību Rail Baltica projekta risinājumiem.  
1.2. Institūcija izvērtēja ar lietas faktiskajiem apstākļiem saistīto dokumentāciju un konstatēja šādus būtiskus apstākļus.
1.2.1. Nekustamā īpašuma sastāvs:
- zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējumu 4064 014 0130) 4,45 ha platībā.
1.2.2. Īpašuma tiesības:
- Nekustamais īpašums reģistrēts Zemgales rajona tiesas Iecavas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000462239 un uz to īpašuma tiesības ir nostiprinātas juridiskai personai (turpmāk – Nekustamā īpašuma īpašnieks).
1.2.3. Apgrūtinājumi:
- Nekustamajam īpašumam nav reģistrētas ķīlas tiesības un piedziņas atzīmes, nomas un apbūves tiesības.
- Nekustamais īpašums apgrūtināts ar zemesgrāmatā ierakstītām lietu tiesībām atzīmes veidā: ceļa servitūta teritorija - 0.07 ha, ceļa servitūta teritorija - 0.05 ha, aizsargjoslas teritorija gar valsts 2.šķiras un pašvaldību autoceļiem - 0.58 ha, aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līnijām pilsētās un ciemos līdz 20 kilovoltiem - 0.15 ha, regulētas ūdensnotekas (maģistrālā novadgrāvja) aizsargjoslas teritorija - 0.3 ha.
- Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – Kadastrs) noteikti šādi apgrūtinājumi: 
- ceļa servitūta teritorija 0,070 ha;
- ceļa servitūta teritorija 0,0500 ha;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos 0,1500 ha;
- regulētas ūdensnotekas (maģistrālā novadgrāvja) aizsargjoslas teritorija 0,3000 ha.
1.2.4. Nekustamā īpašuma atlikusī (neatsavināmā) daļa:
- nodalot Nekustamā īpašuma daļu, veidojas atlikusī zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 014 0130) daļa aptuveni 3,5099 ha platībā, kas atbilstoši Bauskas novada pašvaldības 2022.gada 20.septembra atzinumam BNP/2022/4.7/1650/N atbilst vietējās pašvaldības teritorijas plānojuma prasībām par minimālo platību jaunveidojamām zemes vienībām (ir lielāka par 2 ha) un turpmāk ir izmantojama patstāvīgi.
1.2.5. Nekustamā īpašuma īpašnieks nav pieteicis zaudējumus, izteicis prasījumus, kā arī sniedzis citu informāciju par apstākļiem, kas var ietekmēt atlīdzības apmēru.
1.2.6. Atlīdzības apmēra aprēķināšana:
- Saskaņā ar Likuma 20.panta pirmo daļu atlīdzības noteikšanai Grant Thornton Baltic SIA sertificēts nekustamo īpašumu vērtētājs 2023.gada 9.augustā, piedaloties Institūcijas pārstāvim un Nekustamā īpašuma īpašniekam, apsekoja Nekustamo īpašumu un 2023.gada 17.augustā sagatavoja Nekustamā īpašuma daļas tirgus vērtības novērtējuma ziņojumu (turpmāk – Vērtējums).
- Institūcijas izveidotās Rail Baltica projektam atsavināmā īpašuma atlīdzības noteikšanas pastāvīgās komisijas (turpmāk - Atlīdzības noteikšanas komisija) 2023.gada 8.septembra sēdē tika aprēķināta taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu, nosakot to atbilstoši Vērtējumam kopējā summā 10 692,09 EUR, kuru veido:
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 014 0130) daļas aptuveni 0,9401 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā) tirgus vērtība 10 341,10 EUR jeb 1,10 EUR par kvadrātmetru;
- atlikušās (neatsavināmās) zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 014 0130) daļas aptuveni 3,5099 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā) vērtības samazinājums 350,99 EUR jeb 0,01 EUR par kvadrātmetru.
Minētais atlīdzības apmērs būs precizējams, piemērojot zemes kvadrātmetra tirgus vērtību un zemes kvadrātmetra vērtības samazinājumu, ja Nekustamā īpašuma sastāvā esošai zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 014 0037) kadastrālās uzmērīšanas rezultātā, realizējot zemes ierīcības projektu, mainīsies zemes vienības atsavināmās un atlikušās (neatsavināmās) daļas platība.
- Atbilstoši Ministru kabineta 2011.gada 15.marta noteikumu Nr.204 “Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” 26. un 27.punktiem Institūcija 2023.gada 13.septembrī nosūtīja Nekustamā īpašuma īpašniekam vēstuli Nr.2.3.N/2023-2784, informējot par aprēķināto atlīdzības apmēru un izsakot uzaicinājumu piedalīties Atlīdzības noteikšanas komisijas 2023.gada 31.oktobra sēdē aprēķinātās atlīdzības izvērtēšanai.
2023.gada 19.septembrī Institūcijā saņemta Nekustamā īpašuma īpašnieka piekrišana Atlīdzības noteikšanas komisijas 2023.gada 8.septembra sēdē aprēķinātās atlīdzības apmēram, norādot par atteikšanos piedalīties plānotajā 2023.gada 31.oktobra sēdē.
Līdz ar to, atbilstoši Ministru kabineta 2011.gada 15.marta noteikumu Nr.204 “Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” 28.punktam Institūcijai bija tiesības sasaukt Atlīdzības noteikšanas komisijas sēdi atlīdzības izvērtēšanai un apstiprināšanai pirms uzaicinājumā norādītā termiņa beigām, par to informējot Nekustamā īpašuma īpašnieku.
Nekustamā īpašuma īpašnieks ir informēts par Atlīdzības noteikšanas komisijas sēdi 2023.gada 21.septembrī.

Situācija pēc kadastrālās uzmērīšanas procesa pabeigšanas.
1. Nekustamā īpašuma sastāvs.
1.1. zemes vienība (kadastra apzīmējums 4064 014 0518) 0,5659 ha platībā, kas ir Nekustamā īpašuma daļa un ir nepieciešama Rail Baltica projektam;
1.2. zemes vienība (kadastra apzīmējums 4064 014 0519) 0,18 ha platībā, kas ir Nekustamā īpašuma daļa un ir nepieciešama Rail Baltica projektam;
1.3. zemes vienība (kadastra apzīmējums 4064 014 0520) 0,19 ha platībā, kas ir Nekustamā īpašuma daļa un ir nepieciešama Rail Baltica projektam;
1.4. zemes vienība (kadastra apzīmējums 4064 014 0521) 0,01 ha platībā, kas ir Nekustamā īpašuma daļa un ir nepieciešama Rail Baltica projektam;
1.5. zemes vienība (kadastra apzīmējums 4064 014 0517) 3,51 ha platībā, kas ir saglabājama Nekustamā īpašuma sastāvā un nav atsavināma.
2. Apgrūtinājumi zemes vienībām, kuras ir nepieciešams atsavināt Rail Baltica projekta īstenošanai:
2.1. zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0518:
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0,2686 ha.
2.2. zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0519:
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0,18 ha.
2.3. zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0520:
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0,11 ha.
2.4. zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4064 014 0521:
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0,01 ha.
Lietošanas mērķis - zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
Tādējādi secināms, ka Nekustamā īpašuma daļai noteiktie apgrūtinājumi ietekmēs Rail Baltica projekta ietvaros veicamos būvdarbus veidā, kas paredz papildus nosacījumu iekļaušanu būvdarbu risinājumos un to izpildes ievērošanu būvdarbu procesa laikā. 

Ņemot vērā zemes kadastrālās uzmērīšanas rezultātā iegūtos datus, ir precizējams Atlīdzības noteikšanas komisijas 2023.gada 8.septembra sēdē aprēķinātais atlīdzības apmērs, piemērojot Vērtējumā noteikto zemes kvadrātmetra vērtību.
Līdz ar to, 2023.gada 21.septembrī Atlīdzības noteikšanas komisijas sēdes slēgtajā daļā tika apstiprināts atlīdzības apmērs par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu, nosakot to kopējā summā 10 755,90 EUR, ko veido:
1. zemes vienības (kadastra apzīmējums 4064 014 0518) 0,5659 ha platībā tirgus vērtība 6224,9 EUR jeb 1,10 EUR par kvadrātmetru;
2. zemes vienības (kadastra apzīmējums 4064 014 0519) 0,1800 ha platībā tirgus vērtība 1980,00 EUR jeb 1,10 EUR par kvadrātmetru;
3. zemes vienības (kadastra apzīmējums 4064 014 0520) 0,1900 ha platībā tirgus vērtība 2090,00 EUR jeb 1,10 EUR par kvadrātmetru;
4. zemes vienības (kadastra apzīmējums 4064 014 0521) 0,0100 ha platībā tirgus vērtība 110,00 EUR jeb 1,10 EUR par kvadrātmetru;
5. Nekustamā īpašuma atlikušās (neatsavināmās) zemes vienības (kadastra apzīmējums 4064 014 0517) 3,5100 ha platībā vērtības samazinājums 351,00 EUR jeb 0,01 EUR par kvadrātmetru.

Par atlīdzības apmēru un par jautājuma tālāko virzību Satiksmes ministrijas un Ministru kabineta lēmuma pieņemšanai, ievērojot Ministru kabineta 2011.gada 15.marta noteikumu Nr.204 “Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” 35. un 36.punkta regulējumu, Īpašnieks ir informēts rakstiski.
 
Pamatojoties uz Likuma 9.pantu un Ministru kabineta 2011.gada 15.marta noteikumu Nr.204 “Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” (turpmāk - Ministru kabineta noteikumi) 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2023.gada 9.oktobra lēmumu Nr. 03.1-14/2893 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu, nosakot to 10755,90 EUR, kas atbilst tirgus vērtībai 10 404,90 EUR apmērā un atlikušās (neatsavināmās) daļas vērtības samazinājumam 351,00 EUR apmērā.

Saskaņā ar Likuma 27.panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma sadalīšanas un Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas, Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53.punktu Satiksmes ministrija Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz no privātpersonas atsavināt nekustamā īpašuma “Mūriņi” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4064 014 0130), Iecavas pagastā, Bauskas novadā, daļu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Dzelzceļa likuma 15.panta pirmā daļa noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums. Likuma “Par autoceļiem” 4.panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu ir aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Rail Baltica projekta īstenošana labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu un daļas pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas 2020.gada 13.novembrī noslēgts starp RB Rail AS un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai, paredzētajiem līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas".

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2.panta pirmo daļu un 3.panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi