25-TA-1595: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali starp Iekšlietu ministrijas budžeta programmām, apakšprogrammām, pasākumiem un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par apropriācijas pārdali starp Iekšlietu ministrijas budžeta programmām, apakšprogrammām un pasākumiem" (turpmāk - rīkojuma projekts) sagatavots, pamatojoties uz:
- Likuma ar budžetu un finanšu vadību 9. panta trīspadsmitās daļas 1. punktu;
- likuma "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" 57. pantu;
- Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā apropriācijas izmaiņas" (turpmāk - noteikumi Nr.421) 15.punktu.
- Likuma ar budžetu un finanšu vadību 9. panta trīspadsmitās daļas 1. punktu;
- likuma "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" 57. pantu;
- Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā apropriācijas izmaiņas" (turpmāk - noteikumi Nr.421) 15.punktu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Rīkojuma projekta mērķis ir, veicot apropriācijas pārdali, piešķirt finansējumu 173 548 euro apmērā Nodrošinājuma valsta aģentūrai, lai tā nodrošinātu procesa virzītāja pieņemtā nolēmuma izpildi par rīcību ar sankcijām pakļauto mantu un segtu izdevumus, kas saistīti ar kriminālprocesa ietvaros izņemto sankcionēto mantu pārņemšanu, glabāšanu, realizāciju vai iznīcināšanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
I. Valsts pamatbudžeta izdevumu prognozētā neapguve 2025. gadā
Iekšlietu ministrijas budžeta programmā 43.00.00 "Finanšu izlūkošanas dienesta darbība" 173 548 euro apmērā (EKK "Preces un pakalpojumi").
Saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 26. septembrī nolemto (prot. Nr.47 43.§ "Informatīvais ziņojums "Par priekšlikumiem valsts budžeta prioritārajiem pasākumiem 2024. gadam un budžeta ietvaram 2024.–2026. gadam"" (23-TA-2414)) atbalstīts finansējums 2025. gadā un turpmāk 1 418 534 euro apmērā 2024. - 2026. gada prioritārajam pasākumam "Par Eiropas Savienības tiesību aktos atļautajiem izņēmumiem sankciju piemērošanā un Latvijas kompetentajām iestādēm šo izņēmumu piemērošanā". Šī pasākuma ietvaros prognozēta finansējuma (ņemot vērā pārdales) neapguve 173 548 euro apmērā. Finansējums 173 548 euro apmērā, kas tika plānots informāciju tehnoloģiju pakalpojumiem (EKK 2200 "Informācijas tehnoloģiju pakalpojumi"), nebūs nepieciešams pilnā apmērā 2025. gadā.
Likuma par budžetu un finanšu vadību 9. panta trīspadsmitās daļas 1.punkts nosaka, ka finanšu ministram ir tiesības Ministru kabineta noteiktajā kārtībā, informējot par to Saeimu, veikt apropriāciju pārdales ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas ietvaros starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām.
Likuma "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" 57. pants nosaka, ka finanšu ministram, veicot apropriāciju pārdales ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei likumā noteiktās apropriācijas ietvaros starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, ir tiesības veikt apropriācijas pārdali citiem mērķiem no prioritārajiem pasākumiem 2023.—2025. gadam, 2024.—2026. gadam un 2025.—2027. gadam piešķirtā finansējuma, ja tam nav negatīvas ietekmes uz vispārējās valdības budžeta strukturālo bilanci, ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
Iekšlietu ministrijas budžeta programmā 43.00.00 "Finanšu izlūkošanas dienesta darbība" 173 548 euro apmērā (EKK "Preces un pakalpojumi").
Saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 26. septembrī nolemto (prot. Nr.47 43.§ "Informatīvais ziņojums "Par priekšlikumiem valsts budžeta prioritārajiem pasākumiem 2024. gadam un budžeta ietvaram 2024.–2026. gadam"" (23-TA-2414)) atbalstīts finansējums 2025. gadā un turpmāk 1 418 534 euro apmērā 2024. - 2026. gada prioritārajam pasākumam "Par Eiropas Savienības tiesību aktos atļautajiem izņēmumiem sankciju piemērošanā un Latvijas kompetentajām iestādēm šo izņēmumu piemērošanā". Šī pasākuma ietvaros prognozēta finansējuma (ņemot vērā pārdales) neapguve 173 548 euro apmērā. Finansējums 173 548 euro apmērā, kas tika plānots informāciju tehnoloģiju pakalpojumiem (EKK 2200 "Informācijas tehnoloģiju pakalpojumi"), nebūs nepieciešams pilnā apmērā 2025. gadā.
Likuma par budžetu un finanšu vadību 9. panta trīspadsmitās daļas 1.punkts nosaka, ka finanšu ministram ir tiesības Ministru kabineta noteiktajā kārtībā, informējot par to Saeimu, veikt apropriāciju pārdales ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas ietvaros starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām.
Likuma "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" 57. pants nosaka, ka finanšu ministram, veicot apropriāciju pārdales ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei likumā noteiktās apropriācijas ietvaros starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, ir tiesības veikt apropriācijas pārdali citiem mērķiem no prioritārajiem pasākumiem 2023.—2025. gadam, 2024.—2026. gadam un 2025.—2027. gadam piešķirtā finansējuma, ja tam nav negatīvas ietekmes uz vispārējās valdības budžeta strukturālo bilanci, ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
II. Priekšlikumi finansējuma pārdalei
Iekšlietu ministrijai (Nodrošinājuma valsts aģentūrai), lai nodrošinātu procesa virzītāja pieņemto nolēmumu izpildi par rīcību ar sankcijām pakļauto mantu un segtu izdevumus, kas saistīti ar kriminālprocesu ietvaros izņemto sankcionēto mantu pārņemšanu, glabāšanu, realizāciju vai iznīcināšanu nepieciešams papildu finansējums 173 548 euro apmērā, tajā skaitā:
- budžeta apakšprogrammā 40.01.00 "Administrēšana" 96 604 euro apmērā (atlīdzība);
- budžeta apakšprogrammā 40.03.00 "Lietiskie pierādījumi un izņemtā manta" 76 944 euro apmērā (preces un pakalpojumi).
(detalizēts aprēķins anotācijas 2.pielikumā - 1. un 2. tabulā).
- Eiropas Savienība kopš 2014. gada ir noteikusi vairākus ierobežojošus pasākumus pret Krievijas Federāciju, tostarp individuālas sankcijas, ekonomiskās sankcijas un diplomātiskos un vīzu pasākumus. Ar šiem pasākumiem cita starpā noteikti ierobežojumi stratēģiskas nozīmes preču un cita veidu preču apritei, kas ietver noteiktu preču importa, eksporta, tranzīta vai starpniecības pakalpojumu aizliegumu, kas nozīmē, ka privāto vai publisko tiesību subjektam ir aizliegts sankciju subjektam pārdot, piegādāt, nodot, eksportēt vai kā citādi atsavināt noteikta veida stratēģiskas nozīmes preces vai citas likumā noteiktās preces vai ļaut piekļūt tām. Sākot ar 2022. gada maiju, sakarā ar tāda noziedzīga nodarījuma izdarīšanu, kas paredzēts Krimināllikuma 84.pantā, proti, par tādām darbībām, kas saistītas ar Apvienoto Nāciju Organizācijas, Eiropas Savienības un citu starptautisko organizāciju noteikto sankciju vai par Latvijas Republikas noteikto nacionālo sankciju pārkāpšanu, Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvalde sāka izņemt sankcijām pakļauto mantu (turpmāk – sankcionētā manta) kā lietiskos pierādījumus vai arestēto mantu un nodot to glabāšanā Nodrošinājuma valsts aģentūrai.
2025. gadā Nodrošinājuma valsts aģentūra turpina strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos. Pamatojoties uz Administratīvo un kriminālo lietu informācijas sistēmas datiem Nodrošinājuma valsts aģentūra 2025.gada pirmajā pusgadā pārņēma sankcionēto mantu 62 kriminālprocesos, kas veido 4% pieaugumu salīdzinot ar 2024. gada rādītājiem. Jāatzīmē, ka būtiski ir pieaudzis pārņemtās sankcionētās mantas vienību skaits, ņemot vērā, ka 2024. gadā ir pārņemtas 1773 sankcionētās mantas vienības, bet 2025. gada pirmajā pusgadā jau 8929 vienības. Pieaugušo sankcionētās mantas apjomu raksturo Nodrošinājuma valsts aģentūrai radušies izdevumi par sankcionētās mantas pārņemšanu, glabāšanu un iznīcināšanu, proti, 2025. gada pirmajā pusgadā tie veido 264 585 euro, kas ir 79% no visa 2024. gada izdevumiem (333 998 euro).
Būtisks darba pieaugums ir konstatējams arī realizējamās sankcionētās mantas jomā. 2024. gadā tika realizēta sankcionēta manta (izņemot transportlīdzekļus) 9 kriminālprocesu ietvaros, gūstot ieņēmumus 355 152 euro apmērā. 2025. gada pirmajā pusgadā tika realizēta sankcionētā manta (izņemot transportlīdzekļus) 22 kriminālprocesu ietvaros 1 068 449 euro apmērā.
Attiecībā uz rīcību par transportlīdzekļiem, konstatējams 9% lēmumu izpildes pieaugums, salīdzinot ar 2024. gadu.
Būtisks darba apjoma pieaugums rada lielu papildu slodzi uz esošo darbinieku veiktspēju, jo darbinieki nodrošina sankcionēto kravu pārņemšanu, sankcionēto mantu uzskaiti, pārvietošanu (ja attiecināms), glabāšanu (ja attiecināms), realizācijas un/vai utilizācijas organizēšanu. Atbilstoši faktiskajai situācijai Nodrošinājuma valsts aģentūrai nav finanšu resursu, lai noteiktu piemaksu par papildu darbu.
Tādējādi budžeta apakšprogrammā 40.01.00 "Administrēšana", lai nodrošinātu sankcijām pakļauto izņemto lietisko pierādījumu pārņemšanu, uzskaiti, pārvietošanu, glabāšanu, realizāciju vai utilizāciju, 2025. gadā nepieciešams papildu finansējums piemaksu par papildu darbu izmaksai un darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu veikšanai 96 604 euro apmērā (detalizēts aprēķins anotācijas 2.pielikumā).
- Nodrošinājuma valsts aģentūra saistībā ar Krimināllikuma 84. panta pirmajā daļā un 190. panta trešajā daļā paredzēto noziedzīgo nodarījumu pazīmēm par Eiropas Savienības noteikto sankciju iespējamiem pārkāpumiem 2025. gada 19. februārī saņēma Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldes Izmeklēšanas reģionālās daļas Kurzemes izmeklēšanas nodaļas vecākā izmeklētāja (turpmāk – procesa virzītājs) lēmumu kriminālprocesā, ar kuru nolemts Nodrošinājuma valsts aģentūrai nodot realizācijai kriminālprocesā arestēto mantu - tērauda izstrādājumus. Procesa virzītājs lēmumam ir pievienojis vēstuli, kurā dzelzceļu kravu pārvadātājs lūdz rast iespēju lemt jautājumu par vagonu atbrīvošanu un tajos esošās arestētās kravas uzglabāšanu ārpus tiem. Ir apzināta iespēja arestēto kravu uzglabāt teritorijā, kurā nodrošinātu tiesību aktiem atbilstošu arestētās mantas uzglabāšanu. Lai nodrošinātu kriminālprocesā arestēto tērauda izstrādājumu uzglabāšanu līdz realizācijai un ieņēmumu ieskaitīšanai valsts budžetā, nepieciešami papildu līdzekļi budžeta apakšprogrammā 40.03.00 "Lietiskie pierādījumi un izņemtā manta" 76 944 euro apmērā.
Iekšlietu ministrijai (Nodrošinājuma valsts aģentūrai), lai nodrošinātu procesa virzītāja pieņemto nolēmumu izpildi par rīcību ar sankcijām pakļauto mantu un segtu izdevumus, kas saistīti ar kriminālprocesu ietvaros izņemto sankcionēto mantu pārņemšanu, glabāšanu, realizāciju vai iznīcināšanu nepieciešams papildu finansējums 173 548 euro apmērā, tajā skaitā:
- budžeta apakšprogrammā 40.01.00 "Administrēšana" 96 604 euro apmērā (atlīdzība);
- budžeta apakšprogrammā 40.03.00 "Lietiskie pierādījumi un izņemtā manta" 76 944 euro apmērā (preces un pakalpojumi).
(detalizēts aprēķins anotācijas 2.pielikumā - 1. un 2. tabulā).
- Eiropas Savienība kopš 2014. gada ir noteikusi vairākus ierobežojošus pasākumus pret Krievijas Federāciju, tostarp individuālas sankcijas, ekonomiskās sankcijas un diplomātiskos un vīzu pasākumus. Ar šiem pasākumiem cita starpā noteikti ierobežojumi stratēģiskas nozīmes preču un cita veidu preču apritei, kas ietver noteiktu preču importa, eksporta, tranzīta vai starpniecības pakalpojumu aizliegumu, kas nozīmē, ka privāto vai publisko tiesību subjektam ir aizliegts sankciju subjektam pārdot, piegādāt, nodot, eksportēt vai kā citādi atsavināt noteikta veida stratēģiskas nozīmes preces vai citas likumā noteiktās preces vai ļaut piekļūt tām. Sākot ar 2022. gada maiju, sakarā ar tāda noziedzīga nodarījuma izdarīšanu, kas paredzēts Krimināllikuma 84.pantā, proti, par tādām darbībām, kas saistītas ar Apvienoto Nāciju Organizācijas, Eiropas Savienības un citu starptautisko organizāciju noteikto sankciju vai par Latvijas Republikas noteikto nacionālo sankciju pārkāpšanu, Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvalde sāka izņemt sankcijām pakļauto mantu (turpmāk – sankcionētā manta) kā lietiskos pierādījumus vai arestēto mantu un nodot to glabāšanā Nodrošinājuma valsts aģentūrai.
2025. gadā Nodrošinājuma valsts aģentūra turpina strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos. Pamatojoties uz Administratīvo un kriminālo lietu informācijas sistēmas datiem Nodrošinājuma valsts aģentūra 2025.gada pirmajā pusgadā pārņēma sankcionēto mantu 62 kriminālprocesos, kas veido 4% pieaugumu salīdzinot ar 2024. gada rādītājiem. Jāatzīmē, ka būtiski ir pieaudzis pārņemtās sankcionētās mantas vienību skaits, ņemot vērā, ka 2024. gadā ir pārņemtas 1773 sankcionētās mantas vienības, bet 2025. gada pirmajā pusgadā jau 8929 vienības. Pieaugušo sankcionētās mantas apjomu raksturo Nodrošinājuma valsts aģentūrai radušies izdevumi par sankcionētās mantas pārņemšanu, glabāšanu un iznīcināšanu, proti, 2025. gada pirmajā pusgadā tie veido 264 585 euro, kas ir 79% no visa 2024. gada izdevumiem (333 998 euro).
Būtisks darba pieaugums ir konstatējams arī realizējamās sankcionētās mantas jomā. 2024. gadā tika realizēta sankcionēta manta (izņemot transportlīdzekļus) 9 kriminālprocesu ietvaros, gūstot ieņēmumus 355 152 euro apmērā. 2025. gada pirmajā pusgadā tika realizēta sankcionētā manta (izņemot transportlīdzekļus) 22 kriminālprocesu ietvaros 1 068 449 euro apmērā.
Attiecībā uz rīcību par transportlīdzekļiem, konstatējams 9% lēmumu izpildes pieaugums, salīdzinot ar 2024. gadu.
Būtisks darba apjoma pieaugums rada lielu papildu slodzi uz esošo darbinieku veiktspēju, jo darbinieki nodrošina sankcionēto kravu pārņemšanu, sankcionēto mantu uzskaiti, pārvietošanu (ja attiecināms), glabāšanu (ja attiecināms), realizācijas un/vai utilizācijas organizēšanu. Atbilstoši faktiskajai situācijai Nodrošinājuma valsts aģentūrai nav finanšu resursu, lai noteiktu piemaksu par papildu darbu.
Tādējādi budžeta apakšprogrammā 40.01.00 "Administrēšana", lai nodrošinātu sankcijām pakļauto izņemto lietisko pierādījumu pārņemšanu, uzskaiti, pārvietošanu, glabāšanu, realizāciju vai utilizāciju, 2025. gadā nepieciešams papildu finansējums piemaksu par papildu darbu izmaksai un darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu veikšanai 96 604 euro apmērā (detalizēts aprēķins anotācijas 2.pielikumā).
- Nodrošinājuma valsts aģentūra saistībā ar Krimināllikuma 84. panta pirmajā daļā un 190. panta trešajā daļā paredzēto noziedzīgo nodarījumu pazīmēm par Eiropas Savienības noteikto sankciju iespējamiem pārkāpumiem 2025. gada 19. februārī saņēma Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu un muitas policijas pārvaldes Izmeklēšanas reģionālās daļas Kurzemes izmeklēšanas nodaļas vecākā izmeklētāja (turpmāk – procesa virzītājs) lēmumu kriminālprocesā, ar kuru nolemts Nodrošinājuma valsts aģentūrai nodot realizācijai kriminālprocesā arestēto mantu - tērauda izstrādājumus. Procesa virzītājs lēmumam ir pievienojis vēstuli, kurā dzelzceļu kravu pārvadātājs lūdz rast iespēju lemt jautājumu par vagonu atbrīvošanu un tajos esošās arestētās kravas uzglabāšanu ārpus tiem. Ir apzināta iespēja arestēto kravu uzglabāt teritorijā, kurā nodrošinātu tiesību aktiem atbilstošu arestētās mantas uzglabāšanu. Lai nodrošinātu kriminālprocesā arestēto tērauda izstrādājumu uzglabāšanu līdz realizācijai un ieņēmumu ieskaitīšanai valsts budžetā, nepieciešami papildu līdzekļi budžeta apakšprogrammā 40.03.00 "Lietiskie pierādījumi un izņemtā manta" 76 944 euro apmērā.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr.421 15. punkts nosaka, ka ministrija nodrošina, ka budžeta izpildītāji izvērtē valsts budžeta programmā (apakšprogrammā) piešķirto līdzekļu faktisko izlietojumu un plānoto izdevumu prognozes, un, ja piešķirtās apropriācijas ietvaros nav iespējams nodrošināt ministrijas noteikto mērķu sasniegšanai paredzētos izdevumus, ministrija izstrādā pieprasījumu apropriācijas izmaiņām.
Ievērojot minēto, sagatavotais rīkojuma projekts paredz:
1. Lai nodrošinātu procesa virzītāja pieņemtā nolēmuma izpildi par rīcību ar sankcijām pakļauto mantu un segtu izdevumus, kas saistīti ar kriminālprocesa ietvaros izņemto sankcijām pakļauto mantu pārņemšanu, glabāšanu, realizāciju vai iznīcināšanu, atļaut Iekšlietu ministrijai pārdalīt finansējumu 173 548 euro apmērā, tai skaitā:
1.1. samazināt finansējumu 173 548 euro apmērā budžeta programmā 43.00.00 "Finanšu izlūkošanas dienesta darbība" 2024.–2026. gada prioritārajam pasākumam "Par Eiropas Savienības tiesību aktos atļautajiem izņēmumiem sankciju piemērošanā un Latvijas kompetentajām iestādēm šo izņēmumu piemērošanā";
1.2. palielināt finansējumu 96 604 euro apmērā budžeta apakšprogrammā 40.01.00 "Administrēšana" (atlīdzība) un 76 944 euro apmērā budžeta apakšprogrammā 40.03.00 "Lietiskie pierādījumi un izņemtā manta" (preces un pakalpojumi).
2. Iekšlietu ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu valsts budžeta apropriācijas pārdalei atbilstoši šā rīkojuma 1. punktam.
3. Finanšu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par šā rīkojuma 1. punktā minēto apropriācijas pārdali un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nav izteikusi iebildumus, veikt apropriācijas pārdali.
Ievērojot minēto, sagatavotais rīkojuma projekts paredz:
1. Lai nodrošinātu procesa virzītāja pieņemtā nolēmuma izpildi par rīcību ar sankcijām pakļauto mantu un segtu izdevumus, kas saistīti ar kriminālprocesa ietvaros izņemto sankcijām pakļauto mantu pārņemšanu, glabāšanu, realizāciju vai iznīcināšanu, atļaut Iekšlietu ministrijai pārdalīt finansējumu 173 548 euro apmērā, tai skaitā:
1.1. samazināt finansējumu 173 548 euro apmērā budžeta programmā 43.00.00 "Finanšu izlūkošanas dienesta darbība" 2024.–2026. gada prioritārajam pasākumam "Par Eiropas Savienības tiesību aktos atļautajiem izņēmumiem sankciju piemērošanā un Latvijas kompetentajām iestādēm šo izņēmumu piemērošanā";
1.2. palielināt finansējumu 96 604 euro apmērā budžeta apakšprogrammā 40.01.00 "Administrēšana" (atlīdzība) un 76 944 euro apmērā budžeta apakšprogrammā 40.03.00 "Lietiskie pierādījumi un izņemtā manta" (preces un pakalpojumi).
2. Iekšlietu ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu valsts budžeta apropriācijas pārdalei atbilstoši šā rīkojuma 1. punktam.
3. Finanšu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par šā rīkojuma 1. punktā minēto apropriācijas pārdali un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nav izteikusi iebildumus, veikt apropriācijas pārdali.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
173 548
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
173 548
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-173 548
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-173 548
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
173 548
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Lai nodrošinātu procesa virzītāja pieņemtā nolēmuma izpildi par rīcību ar sankcijām pakļauto mantu un segtu izdevumus, kas saistīti ar kriminālprocesa ietvaros izņemto sankcijām pakļauto mantu pārņemšanu, glabāšanu, realizāciju vai iznīcināšanu, nepieciešama finansējuma pārdale starp Iekšlietu ministrijas budžeta programmām, apakšprogrammām un pasākumiem:
- samazinot finansējumu 173 548 euro apmērā budžeta programmā 43.00.00 "Finanšu izlūkošanas dienesta darbība" (EKK 2000 "Preces un pakalpojumi");
- palielinot finansējumu 173 548 euro apmērā, no tiem:
- 96 604 euro apmērā budžeta apakšprogrammā 40.01.00 “Administrēšana” (EKK1000 "Atlīdzība");
- 76 944 euro apmērā budžeta apakšprogrammā 40.03.00 “Lietiskie pierādījumi un izņemtā manta” (EKK 2000 "Preces un pakalpojumi").
Projektam nav ietekmes uz kopējiem valsts budžeta ieņēmumiem un izdevumiem.
- samazinot finansējumu 173 548 euro apmērā budžeta programmā 43.00.00 "Finanšu izlūkošanas dienesta darbība" (EKK 2000 "Preces un pakalpojumi");
- palielinot finansējumu 173 548 euro apmērā, no tiem:
- 96 604 euro apmērā budžeta apakšprogrammā 40.01.00 “Administrēšana” (EKK1000 "Atlīdzība");
- 76 944 euro apmērā budžeta apakšprogrammā 40.03.00 “Lietiskie pierādījumi un izņemtā manta” (EKK 2000 "Preces un pakalpojumi").
Projektam nav ietekmes uz kopējiem valsts budžeta ieņēmumiem un izdevumiem.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Detalizēta informācija un aprēķini iekļauti anotācijas:
1.pielikumā: Kopsavilkums par apropriācijas pārdali;
2.pielikuma:
- 1.tabulā Nodrošinājuma valsts aģentūrai papildu nepieciešamā finansējuma aprēķins, lai nodrošinātu procesu virzītāju pieņemto lēmumu par rīcību ar sankcionēto mantu izpildi un segtu izdevumus, kas saistīti ar kriminālprocesu ietvaros izņemto sankcionēto mantu pārņemšanu, glabāšanu, realizāciju vai iznīcināšanu;
- 2.tabulā Nodrošinājuma valsts aģentūrai papildu nepieciešamā finansējuma atlīdzībai aprēķins.
1.pielikumā: Kopsavilkums par apropriācijas pārdali;
2.pielikuma:
- 1.tabulā Nodrošinājuma valsts aģentūrai papildu nepieciešamā finansējuma aprēķins, lai nodrošinātu procesu virzītāju pieņemto lēmumu par rīcību ar sankcionēto mantu izpildi un segtu izdevumus, kas saistīti ar kriminālprocesu ietvaros izņemto sankcionēto mantu pārņemšanu, glabāšanu, realizāciju vai iznīcināšanu;
- 2.tabulā Nodrošinājuma valsts aģentūrai papildu nepieciešamā finansējuma atlīdzībai aprēķins.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Izdevumi 2025. gadā tiks segti Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammas 40.01.00 "Administrēšana" un budžeta apakšprogrammas 40.03.00 "Lietiskie pierādījumi un izņemtā manta" ietvaros, attiecīgi līdzekļus pārdalot no Iekšlietu ministrija budžeta programmas 43.00.00 "Finanšu izlūkošanas dienesta darbība".
Saskaņā ar Likumu par budžetu un finanšu vadību budžeta finansētu institūciju vadītāji ir atbildīgi par Likumā par budžetu un finanšu vadību noteiktās kārtības un prasību ievērošanu, izpildi un kontroli, kā arī par budžeta līdzekļu efektīvu un ekonomisku izlietošanu atbilstoši paredzētajiem mērķiem.
Papildus informējam, ka Iekšlietu ministrija ir sagatavojusi papildu priekšlikumus apropriācijas pārdalei Iekšlietu ministrijas budžeta ietvaros, lai Nodrošinājuma valsts aģentūrai piešķirtu papildu nepieciešamo finansējumu 2025. gadam saistībā ar kapacitātes stiprināšanu, kā arī izdevumiem, kas saistīti ar neplānotu valstij piekritīgās mantas apjoma pieaugumu, mantas pārņemšanu, glabāšanu, uzskaiti, realizāciju, iznīcināšanu un realizācijas ieņēmumu ieskaitīšanu valsts budžetā citās krimināllietās.
Kodā 12.1.0.0 "Ieņēmumi no valstij piekritīgās mantas realizācijas" valsts pamatbudžeta ieņēmumu 2025. gada izpilde (līdz 31.05.2025.) ir 224 670 euro jeb 72,7% no 2025. gada plāna (saskaņā ar likuma "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" 2.pielikumu 2025. gada plāns ir 309 050 euro).
Saskaņā ar Likumu par budžetu un finanšu vadību budžeta finansētu institūciju vadītāji ir atbildīgi par Likumā par budžetu un finanšu vadību noteiktās kārtības un prasību ievērošanu, izpildi un kontroli, kā arī par budžeta līdzekļu efektīvu un ekonomisku izlietošanu atbilstoši paredzētajiem mērķiem.
Papildus informējam, ka Iekšlietu ministrija ir sagatavojusi papildu priekšlikumus apropriācijas pārdalei Iekšlietu ministrijas budžeta ietvaros, lai Nodrošinājuma valsts aģentūrai piešķirtu papildu nepieciešamo finansējumu 2025. gadam saistībā ar kapacitātes stiprināšanu, kā arī izdevumiem, kas saistīti ar neplānotu valstij piekritīgās mantas apjoma pieaugumu, mantas pārņemšanu, glabāšanu, uzskaiti, realizāciju, iznīcināšanu un realizācijas ieņēmumu ieskaitīšanu valsts budžetā citās krimināllietās.
Kodā 12.1.0.0 "Ieņēmumi no valstij piekritīgās mantas realizācijas" valsts pamatbudžeta ieņēmumu 2025. gada izpilde (līdz 31.05.2025.) ir 224 670 euro jeb 72,7% no 2025. gada plāna (saskaņā ar likuma "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" 2.pielikumu 2025. gada plāns ir 309 050 euro).
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Rīkojuma projekts saistīts ar finansējuma pārdali starp Iekšlietu ministrijas budžeta programmām, apakšprogrammām un pasākumiem.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Iekšlietu ministrija
- Finanšu ministrija
- Nodrošinājuma valsts aģentūra
- Finanšu izlūkošanas dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
2. pielikums
Nosaukums
Nodrošinājuma valsts aģentūrai papildu nepieciešamā finansējuma aprēķins
