Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
22-TA-577: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par atklāta konkursa izsludināšanu uz Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieka amatu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likuma 4. panta otrā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir izsludināt atklātu pretendentu konkursu uz Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (turpmāk - KNAB) priekšnieka amatu.
Spēkā stāšanās termiņš
-

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likuma 4. panta pirmo daļu KNAB priekšnieku pēc Ministru kabineta ieteikuma uz pieciem gadiem amatā ieceļ Saeima. 
Pašreizējais KNAB priekšnieks Jēkabs Straume 2017. gada 15. jūnijā tika iecelts amatā uz pieciem gadiem, līdz ar to šī gada 14. jūnijā beigsies viņa pilnvaru termiņš.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Atbilstoši Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likuma 4. panta otrajai daļai uz Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieka amatu Ministru kabinets izsludina atklātu konkursu. 
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta 2016. gada 2. augusta noteikumu Nr. 516 "Noteikumi par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieka amata pretendentu pieteikšanās nosacījumiem un kārtību, kā arī pretendentu atlases un vērtēšanas kārtību" (turpmāk – Noteikumi Nr. 516) 14. punkts paredz, ka pamatojoties uz Ministru kabineta lēmumu par konkursa izsludināšanu, Valsts kanceleja nodrošina konkursa sludinājuma publicēšanu oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" un Ministru kabineta tīmekļvietnē (www.mk.gov.lv).
Atbilstoši Noteikumu Nr. 516 2. punktam, Ministru kabinets izsludina atklātu konkursu uz vakanto KNAB priekšnieka amatu, nosakot pretendentu pieteikumu iesniegšanai 20 darbdienu ilgu termiņu. 

Saskaņā ar Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likuma 4. panta trešo daļu KNAB priekšnieka amata pretendentu atlasi veic komisija, kuru vada Valsts kancelejas direktors. Komisijas sastāvā ir ģenerālprokurors, Satversmes aizsardzības biroja direktors un Valsts drošības dienesta priekšnieks. KNAB priekšnieka amata pretendentu atlasē ar padomdevēja tiesībām piedalās ne vairāk kā trīs KNAB Sabiedriski konsultatīvās padomes pilnvaroti pārstāvji.

Pretendentu atlase notiks saskaņā ar Noteikumiem Nr. 516. Atbilstoši Noteikumu Nr. 516 3. punktā noteiktajam konkurss notiek divās kārtās. Pirmajā kārtā tiks izvērtēta pretendentu atbilstība Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likuma 4. panta piektajā daļā noteiktajām obligātajām prasībām, izvērtējot pretendentu iesniegtos dokumentus un kompetento iestāžu atzinumus. 
Savukārt konkursa otrajā kārtā tiks padziļināti izvērtēta pretendentu kvalifikācija, amatam nepieciešamā pieredze un zināšanas. Otrās kārtas ietvaros notiks pārrunas ar pretendentiem, tostarp pretendentiem būs nepieciešams sniegt savu redzējumu par biroja darbības prioritātēm un attīstību. 

Konkursa noslēgumā apstiprināšanai Ministru kabinetā tiks virzīts pretendents (vai pretendenti), kas ieguvis visvairāk punktu. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

8.1.5. uz teritoriju attīstību

8.1.6. uz vidi

8.1.7. uz klimatneitralitāti

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

8.1.11. uz veselību

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

8.1.13. uz datu aizsardzību

8.1.14. uz diasporu

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi