Anotācija (ex-ante)

22-TA-354: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem””" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Apraksts
Ministru kabineta (turpmāk – MK) rīkojuma projekts “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (turpmāk – rīkojuma projekts) izstrādāts, pamatojoties uz:
- MK 2018.gada 17.jūlija noteikumu Nr.421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 41.punktu, kas nosaka, ka  līdzekļus no programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķir valstiski īpaši nozīmīgiem pasākumiem, valsts pamatbudžeta apropriācijās neparedzētiem izdevumiem katastrofu un dabas stihiju seku novēršanai un to radīto zaudējumu kompensēšanai un citiem neparedzētiem gadījumiem;
- Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likuma 25.pantu;
- Informatīvais ziņojums “Par līdzekļu piešķiršanu ģimenes ārstu praksēm un ārstniecības iestādēm par papildu resursu piesaisti vakcinācijas pret Covid-19 nodrošināšanai 2022.gadā” (pieņemts MK 2022.gada 25.janvāra sēdē, tiesību akta lietas ID: 22-TA-120, MK sēdes protokols Nr.4 37. §).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Veicināt, ka vakcinācijas pakalpojuma sniedzēji (ģimenes ārstu prakses un ārstniecības iestādes) kā prioritāru izvirza personu vecumā no 60 gadiem primāro vakcināciju, lai sasniegtu 90% senioru aptveri minētajā vecuma grupā un nodrošina senioru balstvakcināciju, nodrošinot finansējumu maksājumam ģimenes ārstiem un ārstniecības iestādēm par katru veikto primārās un balstvakcinācijas faktu personām vecumā no 60 gadiem un maksājumam ģimenes ārstu praksēm par papildu darbinieka piesaisti vakcinācijas pret Covid – 19 nodrošināšanai.
Spēkā stāšanās termiņš
-

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Vakcinācija pret Covid-19 tika uzsākta 2021.gada sākumā, primāri vakcinējot ārstniecības personas un citas prioritārās grupas. Kopumā līdz 2021.gada beigām veikti 2 553 659 vakcinācijas fakti. Līdz 2022. gada 9. janvārim ir sasniegta 79,63% vakcinācijas aptvere personu vecumā no 12 gadiem (saņemta vismaz 1 deva) vidū, savukārt no kopējās populācijas vakcināciju ir uzsākuši 69,72% iedzīvotāju, vecumā no 60 gadiem, vakcināciju pret Covid-19 ir uzsākuši 80,7% iedzīvotāju.

Saskaņā ar MK 2021. gada 23. decembra ārkārtas sēdes aptaujas kārtībā protokola Nr. 82 4. § izskatīto Informatīvo ziņojumu “Par Covid-19 vakcināciju 2022. gadā”, vakcinācijas pret Covid-19 2022. gadam mērķi ir:
- Nodrošināt 75% aptveri iedzīvotāju kopējā populācijā primārajai vakcinācijai. Nodrošināt 90% aptveri personu vecumā no 60 gadiem primārajai vakcinācijai. Nodrošināt pieejamību ar atbilstošām vakcīnām bērnu vakcinācijai vecumā no 5 – 11 gadiem.
- Nodrošināt pieejamību balstvakcinācijai visiem iedzīvotājiem, kuri ir saņēmuši primāro vakcināciju un var saņemt balstvakcināciju saskaņā ar Imunizācijas valsts padomes rekomendācijām.
- Iedzīvotāju grupās, kurās saskaņā ar Imunizācijas valsts padomes rekomendāciju ir nepieciešams saņemt balstvakcināciju, sasniegt 80% balstvakcinācijas aptveri no tiem iedzīvotājiem, kuri ir saņēmuši primāro vakcināciju.

Vakcinācijas pakalpojumu sniedz ģimenes ārstu prakses, kurām ir noslēgts sadarbības līgums ar Nacionālo veselības dienestu par vakcinācijas pakalpojuma nodrošināšanu (turpmāk tekstā - ģimenes ārstu prakses), privātās ārstniecības iestādes, pašvaldību ārstniecības iestādes, universitāšu slimnīcas, kam ir noslēgts līgums par vakcinācijas pakalpojuma sniegšanu (turpmāk tekstā - ārstniecības iestādes) un feldšeru-vecmāšu punkti. Līdz 2021. gada 31. decembrim ārstniecības iestādēs veikti 1,75 miljoni vakcinācijas faktu, kas ir 68,5% no visiem vakcinācijas faktiem, ģimenes ārstu praksēs veikti 725 tūkstoši vakcinācijas faktu (28,4% no visiem vakcinācijas faktiem), feldšeru-vecmāšu punktos veikti 7600 vakcinācijas fakti, kas attiecīgi ir 0,3% no visiem vakcinācijas faktiem.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Izvērtējot līdzšinējos rezultātus 2021. gadā par ārstniecības iestāžu īstenoto papildu motivācijas programmu senioru uzrunāšanā vakcinēties, secināms, ka tikai neliela daļa uzrunāto senioru piekrīt vakcinēties (piekrišanu izsaka mazāk nekā 5% uzrunāto personu). Visbiežākie atteikuma iemesli ir: nevēlēšanās vakcinēties, bažas par savu veselības stāvokli pēc vakcinācijas veikšanas (pat neskatoties uz to, ka sarunā ārsts-rezidents sniedz detalizētas atbildes uz visiem interesējošiem jautājumiem), neredz nepieciešamību vakcinēties, jo nekur neiet un neapmeklē publiskas vietas un pasākumus. Daļa senioru atzīst, ka piekristu vakcinēties, ja viņus uzrunātu ģimenes ārsts un nodrošinātu arī pašu vakcināciju.

Jāņem vērā, ka neskatoties uz nodrošinātajiem maksājumiem 2021. gadā vakcinācijas kapacitātes stiprināšanai, otro vai trešo māsu/ārsta palīgu vakcinācijas procesa organizēšanai ir izdevies piesaistīt salīdzinoši nelielam skaitam ģimenes ārstu prakšu. Bonusa maksājuma izveidošana veicināja lielāku ģimenes ārstu prakses iesaistīšanos tieši riska grupu vakcinācijas procesā, bet šī iesaiste tika realizēta uz esošā personālresursa rēķina, t.i., strādājot virsstundas, kas savukārt ilgtermiņā veicina ģimenes ārstu prakšu darbinieku izdegšanu un pārslodzes radīto veselības pasliktināšanos, savukārt resursu trūkums var veicināt praksē esošo hronisko slimnieku saslimšanas saasinājumu. Tāpēc ievērojot, ka 2021. gadā apmēram 30-35% ģimenes ārstu praksēm bija iespēja piesaistīt papildus darbinieku, bet esošā samaksa par vakcināciju nenodrošināja ģimenes ārsta praksei garantētu atalgojumu piesaistītajam darbiniekam (ilgstošā apmaksa pēc vakcināciju manipulāciju ievadīšanas, vakcinācijas kalendāra mainība, piemēram, pacientam neierodoties vai atsakoties no vakcinācijas, u.c. faktori), ir nepieciešams garantēts apmaksas modelis papildus darbinieka piesaistei, tostarp paredzot iespēju kā papildu darbinieku piesaistīt ne tikai ārstniecības personu.
Risinājuma apraksts
Lai risinātu radušos situāciju, Veselības ministrija sagatavoja un 2022.gada 25.janvāra sēdē MK ir izskatījis informatīvo ziņojumu “Par līdzekļu piešķiršanu ģimenes ārstu praksēm un ārstniecības iestādēm par papildu resursu piesaisti vakcinācijas pret Covid-19 nodrošināšanai 2022.gadā”. Tajā ir ietverti apakšā minētie pasākumi:

1. Lai veicinātu personu vecumā no 60 gadiem primāro vakcināciju, jo nevakcinēto senioru motivēšana vakcinācijai kļūst medicīniskam personālam arvien laikietilpīgāka (senioru uzrunāšana jāveic vairākkārtīgi, daļā  gadījumu jāiesaista pašvaldības, lai nodrošinātu personai transportu nokļūšanai uz vakcinācijas vietu vai noorganizētu vakcināciju personas  dzīvesvietā) ir nepieciešams nodrošināt maksājumu ģimenes ārstiem un ārstniecības iestādēm  par katru veikto primārās vakcinācijas faktu (1. un 2. vai imūnsupresētām personām 3. devas) 12,33 euro apmērā:
1.1. ģimenes ārstu praksēm: 1. un 2.devas, imūnsupresētām personām 3. devas no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 30. jūnijam;
1.2. ārstniecības iestādēm: 1.devas no 2022. gada 16. janvāra līdz 2022. gada 15. februārim, 1. un 2.devas, imūnsupresētām personām 3.devas no 2022. gada 16. februāra līdz 2022. gada 30. jūnijam.

2. Lai veicinātu personu vecumā no 60 gadiem balstvakcināciju pret Covid – 19, ģimenes ārstu praksēm un ārstniecības iestādēm ir paredzēti šādi maksājumi:
2.1. maksājums par savlaicīgi veiktu balstvakcināciju senioriem 12,33 euro apmērā, saskaņā ar Covid-19 vakcinācijas rokasgrāmatā noteiktajiem nosacījumiem, t.sk. termiņiem:
- ja balstvakcinācija veikta līdz 2022. gada 15. februārim senioram, kurš balstvakcināciju varēja saņemt ilgāk kā divus mēnešus;
- ja balstvakcinācija veikta 2 mēnešu laikā pēc tam, kad senioram ir iestājusies iespēja saņemt savu balstvakcīnu.
2.2. maksājums par balstvakcinācijas (nesavlaicīgas) nodrošināšanu senioram ģimenes ārstu praksēm un ārstniecības iestādēm 4,94 euro apmērā par katru veikto balstvakcinācijas faktu, jo nepieciešams vairāk laika, lai seniorus motivētu balstvakcinācijai un skaidrotu tās nozīmīgumu. Maksājums tiek piemērots no 2022. gada 15. februāra.

3. Maksājums ģimenes ārstu praksēm par papildu darbinieka piesaisti vakcinācijas pret Covid – 19 nodrošināšanai. Laikposmā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 30. jūnijam ģimenes ārsta praksei, kas nodrošina vakcināciju pret Covid-19, līgumā ar ģimenes ārsta praksi noteiktajā kārtībā tiek veikts maksājums par papildu darbinieka nodarbināšanu praksē, ko veido:
3.1. vidējā darba samaksa mēnesī un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, par pamatu ņemot MK 2018.gada 28.augusta noteikumu Nr.555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība” 153.2. punktā noteikto vidējo darba samaksu mēnesī ārstniecības un pacientu aprūpes personām un funkcionālo speciālistu asistentiem 1 183,00 euro un pieskaitot VSAOI 23,59%, kas kopā veido 1 462,07 euro;
3.2. piemaksa par darba vietas nodrošināšanu 119,00 euro apmērā.

MK ir lēmis, ka, lai nodrošinātu efektīvu vakcināciju pret Covid-19 un personu vecumā no 60 gadiem vakcinācijas aptveres paaugstināšanu, Veselības ministrijai (Nacionālajam veselības dienestam) nepieciešamos izdevumus ne vairāk kā 8 438 952 euro apmērā 2022. gadā segt no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, un Veselības ministrijai normatīvajos aktos noteiktā kārtībā sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.

Publisko resursu ieguldījums valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai tiks sniegts ievērojot Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmuma “Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi” (2012/21/ES) nosacījumus.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
-
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
-

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?
-

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
8 438 952
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
8 438 952
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-8 438 952
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-8 438 952
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
8 438 952
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
1) Maksājums ģimenes ārstiem un ārstniecības iestādēm par katru veikto primārās vakcinācijas faktu (1. un 2. vai imūnsupresētām personām 3. devas). Šim mērķim papildus nepieciešamais finansējuma apjoms indikatīvi ir 1 081 168 euro = 12,33 euro (piemaksas apmērs) * 43 843 (prognozētais senioru skaits vecumā no 60 gadiem, kam veic vakcināciju) * 2 (devu skaits). Prognozēta senioru skaita vecumā no 60 gadiem, kam veic vakcināciju, detalizētu aprēķinu skatīt anotācijas pielikuma 1.tabulā.
2) Maksājums par savlaicīgas balstvakcinācijas veikšanu personai vecumā no 60 gadiem ārstniecības iestādēs, t.sk. vakcinācijas centros, tirdzniecības centros, izbraukuma vakcinācijās vai ģimenes ārstu praksēs. Šim mērķim papildus nepieciešamais finansējuma apjoms indikatīvi ir 2 340 789 euro = 12,33 euro (piemaksas apmērs) * 189 845  (prognozētais senioru skaits vecumā no 60 gadiem, kam veic balstvakcināciju (savlaicīgi)) * 1 (devu skaits). Prognozēta senioru skaita vecumā no 60 gadiem, kam veic balstvakcināciju (savlaicīgi), detalizētu aprēķinu skatīt anotācijas pielikuma 2.tabulā.
3) Maksājums par nesavlaicīgas balstvakcinācijas veikšanu personai vecumā no 60 gadiem ārstniecības iestādēs, t.sk. vakcinācijas centros, tirdzniecības centros, izbraukuma vakcinācijās vai ģimenes ārstu praksēs. Šim mērķim papildus nepieciešamais finansējuma apjoms indikatīvi ir 937 834 euro = 4,94 euro (piemaksas apmērs) * 189 845  (prognozētais senioru skaits vecumā no 60 gadiem, kam veic balstvakcināciju (nesavlaicīgi)) * 1 (devu skaits). Prognozēta senioru skaita vecumā no 60 gadiem, kam veic balstvakcināciju (nesavlaicīgi), detalizētu aprēķinu skatīt anotācijas pielikuma 2.tabulā.
4) Maksājums par papildu darbinieka nodarbināšanu ģimenes ārstu praksē sastāv no vidējās darba samaksas mēnesī un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, par pamatu ņemot MK 2018.gada 28.augusta noteikumu Nr.555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība” 153.2. punktā noteikto vidējo darba samaksu mēnesī ārstniecības un pacientu aprūpes personām un funkcionālo speciālistu asistentiem 1 183,00 euro un pieskaitot VSAOI 23,59%, kas kopā veido 1 462,07 euro, un piemaksas par darba vietas nodrošināšanu 119,00 euro apmērā.
Papildus nepieciešamais indikatīvais finansējuma apmērs maksājumam par papildus darbinieka nodarbināšanu ģimenes ārstu praksē indikatīvi ir aprēķināts pieņemot, ka maksimāli 35% no visām 2022. gada sākumā reģistrētajām ģimenes ārstu praksēm izvēlētos iespēju piesaistīt papildu darbinieku praksē uz 6 mēnešiem laikā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 30. jūnijam, attiecīgi tiek aprēķināts finansējums papildu darbinieka piesaistei 430 ģimenes ārstu praksēm.
Šim mērķim papildus nepieciešamais finansējuma apjoms indikatīvi ir 4 079 161 euro = (1 462,07 euro (vidējā darba samaksa mēnesī un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksa) + 119 euro (piemaksa darba vietas nodrošināšanai)) * 430 (ģimenes ārstu prakšu skaits, kas izvēlētos piesaistīt papildus darbinieku) * 6 mēneši.
Piemaksas par darba vietas nodrošināšanu detalizētu aprēķinu skatīt anotācijas pielikuma 3.tabulā.

Lai nodrošinātu efektīvu vakcinācijas pret Covid – 19 un personu vecumā no 60 gadiem vakcinācijas aptveres paaugstināšanu, Veselības ministrijai (Nacionālajam veselības dienestam) izdevumu segšanai laika periodā no 2022.gada 1.janvāra līdz 30.jūnijam kopā papildus nepieciešamais finansējums indikatīvi veido 8 438 952 euro, kas būtu piešķirams 2022. gadā no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.

Rīkojuma projekta 1.punkts paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt finansējumu ne vairāk ka 8 438 952  euro  apmērā Veselības ministrijai (Nacionālajam veselības dienestam), lai nodrošinātu efektīvu vakcināciju pret Covid-19 un personu vecumā no 60 gadiem vakcinācijas aptveres paaugstināšanu.
Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumus par šā rīkojuma 1. punktā minēto līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” atbilstoši faktiski nepieciešamajam apmēram.
Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par šā rīkojuma 1. punktā minētajām apropriācijas izmaiņām un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas nebūs iebildusi pret apropriācijas izmaiņām, veiks apropriācijas izmaiņas.

Finansējumu piešķir valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanai atbilstoši Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmuma “Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi” (2012/21/ES) nosacījumiem.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Izdevumi tiks veikti Veselības ministrijas budžeta programmas 99.00.00 “Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums” ietvaros, līdzekļus pārdalot no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
-

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Anotācijas pielikums