Anotācija

25-TA-2221: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi likumā "Par mērījumu vienotību"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Likumprojekts izstrādāts, pamatojoties uz Ministru kabineta 2025. gada 9. septembra sēdes protokollēmuma Nr. 35 (30.§.) 2. punktā doto uzdevumu, kas paredz Ekonomikas ministrijai iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā nepieciešamos grozījumus normatīvajos aktos saistībā ar sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Latvijas Nacionālais metroloģijas centrs" struktūrvienības "Metroloģijas birojs" likvidāciju.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Normatīvā regulējuma sakārtošana saistībā ar paredzēto sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Latvijas Nacionālais metroloģijas centrs” (turpmāk – Metroloģijas centrs) struktūrvienības “Metroloģijas birojs” (turpmāk – Metroloģijas birojs) likvidāciju un tai noteikto Nacionālās metroloģijas institūcijas uzdevumu/funkciju pārskatīšana (racionalizācija) valsts finansējuma optimizācijas nolūkā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pašreiz saskaņā ar likuma “Par mērījumu vienotību” (turpmāk - Likums) 14. panta pirmo daļu un Ministru kabineta 2014. gada 7. janvāra noteikumu Nr. 3 “Noteikumi par nacionālo metroloģijas institūciju” 2. punktu nacionālās metroloģijas institūcijas funkcijas un uzdevumus veic Metroloģijas centra struktūrvienība Metroloģijas birojs, kas ir Ekonomikas ministrijas funkcionālā pakļautībā.

Likuma 14. panta trešā daļā noteikti sekojoši nacionālās metroloģijas institūcijas uzdevumi:
1) nodrošināt fizikālo lielumu mērvienību etalonu bāzi un mērvienību reproducēšanu;
2) apstiprināt nacionālos mērīšanas līdzekļu tipus un reģistrēt tos Valsts mērīšanas līdzekļu reģistrā;
3) veikt valsts metroloģiskajai kontrolei pakļauto mērīšanas līdzekļu atbilstības novērtēšanas procedūras;
4) sniegt kalibrēšanas pakalpojumus;
5) sadarboties ar citu valstu metroloģijas organizācijām;
6) iesaistīties starptautisko metroloģijas organizāciju darbā;
7) organizēt starplaboratoriju salīdzināšanu un piedalīties tajā;
8) organizēt apmācību metroloģijas jomā.

Metroloģijas biroja īstenotos uzdevumus attiecībā uz mērvienību etalonu iegādi, izstrādi, uzturēšanu un pilnveidošanu, kā arī nacionālās metroloģijas institūcijas dalības maksu starptautiskajās metroloģijas organizācijās finansē no valsts budžeta līdzekļiem.

Ņemot vērā valdībā atbalstītu lēmumu par Metroloģijas biroja likvidāciju ir nepieciešams pārskatīt esošo normatīvo regulējumu, kas attiecas uz nacionālās metroloģijas institūcijas uzdevumiem un tās pieņemto lēmumu pārsūdzēšanas kārtību.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai nodrošinātu Likuma 14. panta trešās daļas 1. punktā noteikto uzdevumu (nodrošināt fizikālo lielumu mērvienību etalonu bāzi un mērvienību reproducēšanu), saskaņā ar Ministru kabineta 2020. gada 9. jūnija noteikumiem Nr. 369 “Noteikumi par nacionālo mērvienību etalonu sarakstu”, Metroloģijas birojs nodrošina 7 nacionālos mērvienību etalonu uzturēšanu (garuma mēru komplekts, svītru etalonmērs, optiskā 24 skaldņu prizma, etalonmasas kilograms ar atsvaru komplektu, elektriskās pretestības mēru  komplekts, līdzsprieguma etalonsistēma, primārais cēzija frekvences un laika etalons).

Veicot Metroloģijas biroja uzturēto etalonu un iekārtu tehnisko apsekojumu, ir konstatēts, ka to lielāko daļu ir nepieciešams remontēt, modernizēt vai pat aizvietot, iegādājoties jaunus, jo vairāku esošo iekārtu tehniskais stāvoklis (risinājums un nodrošinājums) nav atbilstošs aktuālajām tehnoloģiskajām un metroloģiskajām prasībām, jo Nacionālajai metroloģijas institūcijai valsts piešķirtā dotācija nenodrošina pietiekamu finansējumu nacionālo mērvienību etalonu uzturēšanai atbilstošā tehniskajā stāvoklī. Savukārt lielākajai daļai nacionālo mērvienību etalonu ir slikti starplaboratoriju salīdzinošo mērījumu rezultāti, neatbilstoša precizitāte un augsta nenoteiktība, kas padara neiespējamu ar minētiem nacionāliem mērvienību etaloniem piedalīties starplaboratoriju salīdzināšanas programmās.

Vienlaikus, izvērtējot Metroloģijas biroja sniegtos pakalpojumus, konstatēts ka Latvijas tautsaimniecībā ir kritiski zems pieprasījums pēc tiem. Tā no 2022. gada līdz 2025. gada vidum klientu skaits svārstījās no 6 līdz 12 personām gadā, savukārt ieņēmumi no sniegtiem pakalpojumiem šajā periodā nepārsniedza 5000 eiro gadā (skat. zemāk norādītos statistikas datus par Metroloģijas biroja klientu skaitu un ieņēmumiem):
1) 2022. g. klientu skaits - 8 (astoņi), ieņēmumi kopā - 1981 eiro apmērā;
2) 2023. g. klientu skaits - 8 (astoņi), ieņēmumi kopā - 4068 eiro apmērā;
3) 2024. g. klientu skaits - 12 (divpadsmit), ieņēmumi kopā - 3185 eiro apmērā;
4) 2025. g. klientu skaits - 6 (seši), ieņēmumi kopā - 4955 eiro apmērā
.

No valsts pārvaldes iestādēm un valsts kapitālsabiedrībām Metroloģijas biroja pakalpojumus ir izmantojusi vien Zāļu valsts aģentūra un Metroloģijas centrs.

Papildus tika konstatēts, ka Metroloģijas biroja pakalpojumu cenas ir konkurētspējīgas (atsevišķajās pozīcijās - pat viszemākās), salīdzinot ar attiecīgo pakalpojumu cenām kaimiņvalstīs (Igaunijā un Lietuvā), kas tomēr neveicināja pieprasījumu pēc Metroloģijas biroja pakalpojumiem. Salīdzinātas tika šādas pakalpojumu pozīcijas:
- E1 precizitātes klases atsvaru kalibrēšana līdz 10 kg;
- E2 precizitātes klases atsvaru kalibrēšana līdz 20 kg;
- Garuma mēra kalibrēšana (pamata cena);
- Garuma mēra kalibrēšana (0,1–100) mm ar nenoteiktību U ≥ Q[80 nm, 1.3E-06 L];
- Garuma mēra kalibrēšana virs 100 mm līdz 300 mm ar nenoteiktību U ≥ Q[0,5  µm, 1.3E-06 L];
- Garuma mēra kalibrēšana virs 300 mm līdz 1000 mm ar nenoteiktību U ≥ Q[0,5 µm, 1.3E-06 L];
- Mērlentes (svītru mēra) kalibrēšana līdz 20 m ar nenoteiktību U ≥ Q[0,15 mm, 10E-06 L] mm (pamata cena);
- Mērlentes (svītru mēra) katra nākamā intervāla kalibrēšana;
- Leņķa mērplāksnītes viena leņķa kalibrēšana ar nenoteiktību U ≥ 3";
- Prizmas vienas skaldnes kalibrēšana ar nenoteiktību U ≥ 3".


Tādējādi, kā iemeslu zemam pieprasījumam pēc Metroloģijas biroja pakalpojumiem Latvijas tautsaimniecībā var norādīt faktisko Latvijas tautsaimniecības struktūru un objektīvi ierobežotu tirgus apjomu.

Ņemot vērā minēto, un to, ka pastāv vairākās alternatīvas iepriekš norādīto pakalpojumu saņemšanai tuvākajās kaimiņvalstīs (Lietuva, Igaunijā, Somijā, Zviedrijā u.c.), nelietderīga un pārtraucama ir Metroloģijas biroja turpmākā darbība un uzturēšana, kā arī ir attiecīgi jāatsakās no tādiem Nacionālai metroloģijas iestādei Likuma 14. panta trešajā daļā noteiktajiem uzdevumiem, kā:
- fizikālo lielumu mērvienību etalonu bāzes uzturēšana un mērvienību reproducēšana;
- atbilstības novērtēšana;
- mērīšanas līdzekļu kalibrēšana;
- starplaboratoriju salīdzināšanas organizēšana un dalība tajā;
- apmācību metroloģijas jomā organizēšana.
Risinājuma apraksts
Saistībā ar nacionālās metroloģijas sistēmas reorganizāciju un Metroloģijas biroja plānoto likvidāciju daži nacionālās metroloģijas institūcijas uzdevumi ir zaudējuši savu aktualitāti. Likumprojektā attiecīgi paredzēts svītrot Likuma 14. panta trešās daļas 1., 3., 4., 8. un 9. punktu, saglabājot tikai aktuālos nacionālās metroloģijas institūcijas uzdevumus.
Problēmas apraksts
Likumā noteiktā definīcija “nacionālais mērvienības etalons” un aktualitāti zaudējis pienākums Ministru kabinetam apstiprināt šādu etalonu sarakstu neatbilst plānotajai nacionālās metroloģijas sistēmas reorganizācijai, kuras ietvaros paredzēts atteikties no fizikālo lielumu mērvienību etalonu bāzes uzturēšanas.
Risinājuma apraksts
Likumprojektā attiecīgi paredzēts svītrot Likuma 1. panta pirmās daļas 11. punktu ar definīciju "nacionālais mērvienības etalons", Likuma 5. panta otrās daļas deleģējumu Ministru kabinetam apstiprināt nacionālo mērvienību etalonu sarakstu un Likuma 5. panta trešās daļas noteikumu, kas paredz, ka nacionālajiem mērvienību etaloniem jānodrošina mērījumu izsekojamība līdz starptautiskajiem mērvienību etaloniem un mērvienību reproducēšana. Secīgi no Likuma 1., 2. un 3. panta tiek svītrotas atsauces uz nacinālajiem mērvienību etaloniem. Savukārt, izslēdzot Likuma 5. panta otro daļu, Ministru kabineta 2020. gada 9. jūnija noteikumi Nr. 369 "Noteikumi par nacionālo mērvienību etalonu sarakstu" zaudēs spēku, pamatojoties uz Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 9. panta piektajā daļā noteikto.
Problēmas apraksts
Likuma spēkā esošā redakcija nenodrošina plānotās izmaiņas nacionālās metroloģijas institūcijas darbībā un pietiekamu skaidrību par turpmāko tās lēmumu pārsūdzēšanas kārtību un tas ietekmi uz nacionālās metroloģijas institūcijas lēmumu izpildi.
Risinājuma apraksts
Likumprojektā attiecīgi paredzēts izteikt Likuma 14. panta piekto daļu jaunā redakcijā, skaidri nosakot, ka nacionālās metroloģijas institūcijas lēmumus var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā, un ka lēmuma pārsūdzība neaptur tā darbību. Tas nodrošina tiesisko noteiktību un nepārtrauktu nacionālās metroloģijas institūcijas darbu.
Problēmas apraksts
Likuma spēkā esošā redakcija paredz, ka no valsts budžeta finansē etalonu iegādi, uzturēšanu un reglamentētās metroloģijas programmas. Minētais neatbilst plānotajai nacionālās metroloģijas sistēmas reorganizācijai.
Risinājuma apraksts
Likumprojektā attiecīgi paredzēts svītrot Likuma 16. panta pirmās daļas 1. un 3. punktu, kā arī izteikt 16. panta trešo daļu jaunā redakcijā, nosakot, ka ar tipa apstiprināšanu un atbilstības novērtēšanu saistītos izdevumus sedz attiecīgās fiziskās vai juridiskās personas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Likumprojekts rada juridisku ietvaru strukturālo pārmaiņu īstenošanai, tajā skaitā atsakoties no ekonomiski nerentablām Metroloģijas biroja funkcijām. Likumā “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” Ekonomikas ministrijas budžeta apakšprogrammā 26.04.00 “Atbilstības novērtēšana un kvalitātes nodrošināšana” un programmā 34.00.00 “Iemaksas starptautiskajās organizācijās ” ir ieplānots finansējums 2025. gadam un turpmāk ik gadu kopā 191 300 euro apmēra Metroloģijas biroja uzturēšanai un tam noteikto uzdevumu nodrošināšanai. Finansējuma samazinājums minētajam mērķim 2026.gadā un turpmāk ik gadu 80 000 euro apmērā ir iekļauts likumprojektā “Par valsts budžetu 2026.gadam un budžeta ietvaru 2026., 2027. un 2028.gadam”.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

Nosaukums
Ekonomikas ministrijas informatīvais ziņojums “Par Nacionālo metroloģijas institūciju un tai noteikto uzdevumu/funkciju pārskatīšanu (racionalizāciju) valsts finansējuma optimizācijas nolūkā”.
Apraksts
Apstiprināts ar Ministru kabineta 2025. gada 9. septembra sēdes protokollēmuma Nr. 35 (30.§.) 1. punktu.

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Lai nodrošinātu valdības atbalstīto Nacionālās metroloģijas institūcijas funkciju optimizāciju, tiek paredzēts veikt nepieciešamos grozījumus arī citos normatīvajos aktos*, lai ar 2025. gada 1. novembri likvidētu Metroloģijas centra struktūrvienību Metroloģijas birojs, aktuālās Metroloģijas biroja funkcijas, kas attiecās uz nacionālo mērīšanas līdzekļu tipu apstiprināšanu un reģistrēšanu Valsts mērīšanas līdzekļu reģistrā, nododot Metroloģijas centram.
* grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 7. janvāra noteikumos Nr. 3 "Noteikumi par nacionālo metroloģijas institūciju" (25-TA-2274) un grozījums Ministru kabineta 2020. gada 7. janvāra noteikumos Nr. 17 "Nacionālās metroloģijas institūcijas maksas pakalpojumu cenrādis" (25-TA-2275).
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Projekts var ietekmēt nacionālās metroloģijas institūcijas pakalpojumu saņēmējus.
Nozare
Visas nozares
Nozaru ietekmes apraksts
Saistībā ar nacionālās metroloģijas sistēmas reorganizāciju un Metroloģijas biroja plānoto likvidāciju daži nacionālās metroloģijas institūcijas uzdevumi ir zaudējuši savu aktualitāti, tādēļ tiek sašaurināts nacionālās metroloģijas institūcijas sniegto pakalpojumu klāsts.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
191 300
0
191 300
0
191 300
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
191 300
0
191 300
0
191 300
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
191 300
0
191 300
-80 000
191 300
-80 000
0
2.1. valsts pamatbudžets
191 300
0
191 300
-80 000
191 300
-80 000
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
80 000
0
80 000
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
80 000
0
80 000
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
80 000
80 000
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
80 000
80 000
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Sākot ar 2026. gadu ir paredzēts finansējuma (Metroloģijas biroja uzturēšanai un tam noteikto uzdevumu nodrošināšanai) samazinājums šādās Ekonomikas ministrijas budžeta programmās / apakšprogrammās:
1) apakšprogrammā 26.04.00 “Atbilstības novērtēšana un kvalitātes nodrošināšana” - 40 000 euro apmēra;
2) programmā 34.00.00 “Iemaksas starptautiskajās organizācijās” - 40 000 euro apmēra.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Likumā “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” Ekonomikas ministrijas budžeta apakšprogrammā 26.04.00 “Atbilstības novērtēšana un kvalitātes nodrošināšana” un programmā 34.00.00 “Iemaksas starptautiskajās organizācijās ” ir ieplānots finansējums 2025. gadam un turpmāk ik gadu kopā 191 300 euro apmēra Metroloģijas biroja uzturēšanai un tam noteikto uzdevumu nodrošināšanai. Finansējuma samazinājums minētajam mērķim 2026.gadā un turpmāk ik gadu 80 000 euro apmērā ir iekļauts likumprojektā “Par valsts budžetu 2026.gadam un budžeta ietvaru 2026., 2027. un 2028.gadam”.

4.1.1. Ministru kabineta 2020. gada 9. jūnija noteikumi Nr. 369 "Noteikumi par nacionālo mērvienību etalonu sarakstu"

Pamatojums un apraksts
Minētie noteikumi zaudēs spēku saistībā ar likuma "Par mērījumu vienotību" 5. panta otro daļā paredzēto deleģējumu Ministru kabinetam noteikt nacionālo etalonu sarakstu svītrošanu
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija
Lai nodrošinātu valdības atbalstīto Nacionālās metroloģijas institūcijas funkciju optimizāciju, tiek paredzēts veikt nepieciešamos grozījumus arī citos normatīvajos aktos*, lai ar 2025. gada 1. novembri likvidētu Metroloģijas centra struktūrvienību Metroloģijas birojs, aktuālās Metroloģijas biroja funkcijas, kas attiecās uz nacionālo mērīšanas līdzekļu tipu apstiprināšanu un reģistrēšanu Valsts mērīšanas līdzekļu reģistrā, nododot Metroloģijas centram.
* grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 7. janvāra noteikumos Nr. 3 "Noteikumi par nacionālo metroloģijas institūciju" (25-TA-2274) un grozījums Ministru kabineta 2020. gada 7. janvāra noteikumos Nr. 17 "Nacionālās metroloģijas institūcijas maksas pakalpojumu cenrādis" (25-TA-2275).
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
Metroloģijas birojs kā nacionālā metroloģijas institūcija pārstāv Latvijas intereses vairākās starptautiskās metroloģijas organizācijās, piemēram, starptautiskā reglamentētās metroloģijas organizācija (OIML), Eiropas reglamentētās metroloģijas kooperācija (WELMEC), Eiropas nacionālo metroloģijas institūtu asociācijā (EURAMET) un Starptautiskajā svaru un mēru birojā (BIPM). 

Metroloģijas biroja dalība BIPM nodrošina pieeju starptautiski atzītai metroloģiskajai infrastruktūrai, standartiem un savstarpējās atzīšanas mehānismiem (CIPM MRA). Šīs priekšrocības ir būtiskas tikai tad, ja Latvijā notiek attiecīgo pakalpojumu sniegšana un izmantošana - piemēram, etalonu uzturēšana, starptautiskā salīdzināšana un kalibrēšanas sertifikātu izsniegšana ar starptautisku atzīšanu. Ja pakalpojums tiek pārtraukts un netiek uzturēti nacionālie etaloni, tad dalība BIPM kļūst tikai formāla, bez praktiska pielietojuma, jo uzturot dalību BIPM bez funkcionējošas pakalpojumu infrastruktūras, Latvija faktiski ieguldītu līdzekļus starptautiskā platformā, no kuras netiek ģenerēta pievienotā vērtība tautsaimniecībai. Rezultātā šāds izdevums kļūst ekonomiski neefektīvs un neatbilst racionālas resursu izmantošanas principam.
Savukārt, dalība EURAMET, OIML un WELMEC tiktu izmantota kā pieredzes apmaiņas un zināšanu pārneses platforma LNMC un citām atbilstības novērtēšanas institūcijām, kā arī likumdošanas izstrādes un standartizācijas iestāžu  attīstības un pētniecības projektu un operatīvās darbības nodrošināšanas vajadzībām.

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/annotation/bbd026c4-01c0-4fee-88fa-4fe22cede410

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Sabiedrības līdzdalība / publiskā apspriešana tika izsludināta un ir noslēgusies. Sabiedrības pārstāvju viedokļi, priekšlikumi vai iebildumi nav saņemti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Latvijas nacionālais metroloģijas centrs"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Saistībā ar nacionālās metroloģijas sistēmas reorganizāciju un Metroloģijas biroja plānoto likvidāciju daži nacionālās metroloģijas institūcijas uzdevumi ir zaudējuši savu aktualitāti. Likumprojektā attiecīgi paredzēts svītrot likuma "Par mērījumu vienotību" 14. panta trešās daļas 1., 3., 4., 8. un 9. punktu, saglabājot tikai aktuālos nacionālās metroloģijas institūcijas uzdevumus.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ar likumprojektu tiek optimizēti nacionālās metroloģijas institūcijas aktuālie uzdevumi saistībā ar nacionālās metroloģijas sistēmas reorganizāciju un Metroloģijas biroja plānoto likvidāciju.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi