Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
22-TA-3577: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 1. septembra rīkojumā Nr. 608 "Par valsts nekustamā īpašuma Jēkaba ielā 11, Rīgā, nodošanu Finanšu ministrijas valdījumā un finansējumu nekustamā īpašuma būvniecības projekta izdevumu segšanai"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta uzdevums (22-UZ-989), (2022.gada 11.oktobra sēdes Prot. Nr.52, 5.§, 31.punkts): “Finanšu ministrijai (VAS "Valsts nekustamie īpašumi") sagatavot un finanšu ministram noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus Ministru kabineta 2021. gada 1. septembra rīkojumā Nr. 608 "Par valsts nekustamā īpašuma Jēkaba ielā 11, Rīgā, nodošanu Finanšu ministrijas valdījumā un finansējumu nekustamā īpašuma būvniecības projekta izdevumu segšanai", precizējot 3. punktā norādīto finansējuma sadalījumu pa gadiem, samazinot 2022.–2025. gadam paredzēto finansējumu, vienlaikus palielinot 2026.–2027. gadam plānoto finansējumu”.
Ministru kabineta 2022. gada 11.oktobra sēdes protokollēmums (Prot.Nr.52, 5.§, 22., 24.13., 24.14., 31.p.).
Ministru kabineta 2021.gada 1.septembra rīkojuma Nr. 608 “Par valsts nekustamā īpašuma Jēkaba ielā 11, Rīgā, nodošanu Finanšu ministrijas valdījumā un finansējumu nekustamā īpašuma būvniecības projekta izdevumu segšanai” (turpmāk - MK rīkojums Nr.608)  5.2.apakšpunkts.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2021.gada 1.septembra rīkojumā Nr. 608 “Par valsts nekustamā īpašuma Jēkaba ielā 11, Rīgā, nodošanu Finanšu ministrijas valdījumā un finansējumu nekustamā īpašuma būvniecības projekta izdevumu segšanai” (turpmāk - rīkojuma projekts) sagatavots, lai precizētu finansējuma sadalījumu pa gadiem (precizējot nepieciešamā finansējuma apmēru 2022.- 2027.gadā), nemainot kopējās projekta izmaksas.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saskaņā ar MK rīkojuma Nr.608   3.punktu Finanšu ministrijas budžeta apakšprogrammā 41.13.00 "Finansējums VAS "Valsts nekustamie īpašumi" īstenojamiem projektiem un pasākumiem" ilgtermiņa saistību pasākuma "Dotācija VAS "Valsts nekustamie īpašumi"" ietvaros paredzēts valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamie īpašumi" finansējums 34 083 692 euro apmērā nekustamā īpašuma Jēkaba ielā 11, Rīgā (turpmāk - Saeimas nams) pārbūves un restaurācijas izdevumu segšanai, tai skaitā:
- 2021. gadā 17 000 euro apmērā;
- 2022. gadā 1 173 882 euro apmērā;
- 2023. gadā 5 961 096 euro apmērā;
- 2024. gadā 2 856 598 euro apmērā;
- 2025. gadā 6 458 050 euro apmērā;
- 2026. gadā 7 994 492 euro apmērā;
- 2027. gadā 9 622 574 euro apmērā.
          2022.gada 18.februārī starp VAS “Valsts nekustamie īpašumi (turpmāk – VNĪ) un Saeimu  tika parakstīts Sadarbības un Apsaimniekošanas un lietošanas līgums, kā arī nekustamā īpašuma pārņemšanas akts. 2022.gada 28.februārī Saeimas nama īpašuma tiesības tika nostiprinātas zemesgrāmatā uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā.
Pēc  faktiskā stāvokļa 2022.gada 1.decembrī Saeimas nama pārbūves un restaurācijas objektā ir pabeigti priekšizpētes darbi – padziļinātas tehniskās apsekošanas atzinuma izstrāde, pabeigta Saeimas nama ēkas 3D skenēšanas un izstrādāta arhitektoniski mākslinieciskā izpēte, turpinās darbs pie Saeimas prasību definēšanas.
Vienlaikus VNĪ konstatējusi, ka neparedzēti ieilgusī Saeimas nama pārņemšanas procedūra, kas aizkavēja savlaicīgi uzsākt nepieciešamos būvniecības projekta priekšizpētes darbus, kā arī Saeimas izveidotās Konsultatīvās padomes ierosinājums veikt metu konkursu Saeimas nama pārbūvei pirms būvprojekta izstrādes, radījuši papildu nobīdi projekta laika grafikā, kas ietekmēs arī projektēšanas un būvdarbu uzsākšanas termiņus un projektā plānoto finansējuma apguvi.
Kavējumu projekta sākotnējā stadijā dēļ nebūs iespējams apgūt būvniecības projektam iepriekš plānoto finansējuma sadalījuma apmēru.
Atbilstoši MK rīkojuma Nr.608  5.2.apakšpunktā noteiktajam, ja pēc būvprojekta izstrādes, pirms būvdarbu līguma noslēgšanas vai būvdarbu laikā provizoriskie būvniecības izdevumi objektīvu vai ekonomiski pamatotu iemeslu dēļ mainās, Finanšu ministrijai (VNĪ) jāiesniedz Ministru kabinetā rīkojuma projekts par rīkojuma 3. punktā minēto ilgtermiņa saistību precizēšanu.
Ministru kabineta 2022.gada 11.oktobra sēdē, izskatot Informatīvo ziņojumu “Par valsts budžeta izdevumu pārskatīšanas rezultātiem un priekšlikumi par šo rezultātu izmantošanu likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam" un likumprojekta "Par valsts budžetu 2023. gadam" izstrādes procesā" (22-TA-2913 (IP)) (turpmāk – Informatīvais ziņojums), uzdots Finanšu ministrijai (VNĪ) sagatavot un finanšu ministram noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus Ministru kabineta 2021. gada 1. septembra rīkojumā Nr. 608 "Par valsts nekustamā īpašuma Jēkaba ielā 11, Rīgā, nodošanu Finanšu ministrijas valdījumā un finansējumu nekustamā īpašuma būvniecības projekta izdevumu segšanai", precizējot 3. punktā norādīto finansējuma sadalījumu pa gadiem, samazinot 2022.–2025. gadam paredzēto finansējumu, vienlaikus palielinot 2026.–2027. gadam plānoto finansējumu (Prot.Nr.52, 5.§, 31.p.).
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nepieciešamība veikt izmaiņas Saeimas nama pārbūves un restaurācijas projekta plānotā būvniecības izdevumu finansējuma sadalījuma apmēram pamatojama ar šādiem objektīviem apstākļiem:
1) ņemot vērā radušos situāciju projekta sākotnējā stadijā, t.i., Sadarbības un Apsaimniekošanas un lietošanas līgumu vienlaicīga parakstīšana pēc to izstrādes un saskaņošanas procesa ar kompetentajām valsts drošības iestādēm ar Saeimas Administrāciju sākotnēji radīja 3 (trīs) mēnešu kavējumu. VNĪ pienākums ir ievērot un īstenot uz Projektu attiecināmās drošības prasības, t.sk. Projekta gaitā no Saeimas vai kompetento drošības iestāžu izvirzītās drošības prasības;
2) bez Sadarbības līguma noslēgšanas ar Saeimu VNĪ nevarēja uzsākt darbu pie Saeimas nama priekšizpētes veikšanas atbilstoši sākotnēji plānotam projekta laika grafikam, attiecīgi noslēgt līgumu par arhitektoniski mākslinieciskās izpētes veikšanu un uzsākt darbu pie Saeimas nama ēkas 3D skenēšanas;
3) pēc Sadarbības līguma noslēgšanas ar Saeimu bija nepieciešams papildu laiks, lai Saeimas sagatavotās prasības saskaņotu ar kompetentajām drošības iestādēm, kas laika grafikā radīja mēneša kavējumu, līdz ar to kopējais laika grafika kavējums sasniedza 4 (četrus) mēnešus pret projekta sākotnējo laika grafiku.
4) ņemot vērā nepieciešamību veikt telpu drošības prasību plānošanu un saskaņošanu ar kompetentajām drošības iestādēm  (šis aspekts VNĪ nebija zināms MK rīkojuma Nr.608 un būvniecības projekta sākotnējā laika grafika izstrādes brīdī)  radās papildu laika kavējums (aptuveni viens mēnesis).
5) projekta priekšizpētes posmā, saskaņā ar Sadarbības līgumā noteikto, bija nepieciešams organizēt  tehniskās apsekošanas atzinuma izstrādi atsevišķai ēkas daļai  pirms būvprojekta izstrādes. Atsevišķa tehniskās apsekošanas atzinuma izstrāde rada papildus nobīdi projekta sākotnējā laika grafikā, līdz ar to arī plānotā finansējuma apguvē. Nav iespējams sākotnēji paredzētā termiņā iepirkt būvprojekta izstrādātāju, attiecīgi veikt projektēšanas darbus un secīgi arī būvniecības darbus.
6) Saskaņā ar MK rīkojuma Nr.608 6.punktu Finanšu ministrijai (VNĪ), īstenojot Saeimas nama pārbūvi un restaurāciju, jāievēro Latvijas Republikas Saeimas Prezidija lēmumi un tā izveidotās konsultatīvās padomes priekšlikumi, kā arī jāsadarbojas ar kompetentajām iestādēm, lai nodrošinātu drošības prasību ievērošanu atbilstoši Saeimas darbības specifikai. Saeimas Prezidijs 2022.gada 10.augustā pieņēma lēmumu par Saeimas ēkas Jēkaba ielā 11, Rīgā Konsultatīvās padomes izveidi. Atbilstoši Saeimas Prezidija 2021.gada 6.jūlija lēmumam “Par Saeimas ēkas Jēkaba ielā 11, Rīgā, pārbūvi, restaurāciju un aprīkošanu” VNĪ ir saistoši Konsultatīvās padomes pieņemtie lēmumi. Konsultatīvā padome ierosināja veikt metu konkursu Saeimas nama pārbūvei pirms būvprojekta izstrādes. Konsultatīvās padomes 2022.gada 19.oktobra sēdē tika pieņemts lēmums par Saeimas nama vīzijas metu konkursa organizēšanu, uzsverot, ka iecerētajam metu konkursa izpildes procesam un rezultātam vajadzētu kļūt par paraugu valsts īpašumā esošo simbolisko ēku attīstībā. Metu konkursa viens no galvenajiem mērķiem būtu Saeimas nama jauna vizuālā tēla un vienotas interjera koncepcijas veidošana, kas izriet no mūsdienīgas vērtību uztveres principiem un ēkas Lietotāja pamatfunkcijām.
Sākotnēji projekta īstenošanas ietvaros netika paredzēta metu konkursa organizēšana t.sk. netika paredzēts finansējums un laiks. Ņemot vērā Konsultatīvās padomes lēmumu, ir nepieciešams paredzēt, ka Saeimas nama pārbūves projekta ietvaros, no projektam piešķirtā finansējuma, tiks paredzēta metu konkursa organizēšana, kas sevī ietver konkursa organizēšanas pakalpojuma iepirkumu (t.sk. žūrijas komisijas darbu, informatīvo materiālu sagatavošana u.c.) un konkursa godalgas. Provizoriskais metu konkursa realizēšanas laiks ir - līdz 12 mēnešiem un provizoriskais finansējums 300 000 euro (ar PVN). Pēc iepirkuma veikšanas tiks noskaidrotas precīzas ar metu konkursa organizēšanu saistītās izmaksas un godalgu budžets, par ko tiks virzīts attiecīgs tiesību akta projekts. Metu konkursa rezultātā iegūtie materiāli tiks izmantoti par pamatu Saeimas nama būvniecības ieceres dokumentācijas izstrādei.
Šādas papildus aktivitātes nebija paredzētas projekta sākotnējā laika grafikā un tās noteikti ietekmēs projekta izpildes termiņu un finansējuma apguvi.
7) Saeimas Prezidijs 2022. gada 11. augustā pieņēma lēmumu “Par telpām, uz kurām pārcelt Saeimas namā Jēkaba ielā 11, Rīgā īstenotās funkcijas”. Saskaņā ar minēto lēmumu Saeimas Prezidijs nolēma pirms faktiskās Saeimas nama pārbūves un restaurācijas uzsākšanas pārcelt Saeimas namā īstenotās funkcijas uz valstij Finanšu ministrijas personā piederošo ēku Smilšu ielā 1, Rīgā (būves kadastra apzīmējums 0100 006 0025 005) un uzdeva Saeimas Administrācijai veikt nepieciešamos pasākumus attiecīgajā lēmumā minētā izpildei, tostarp sadarboties un slēgt nepieciešamos līgumus ar Finanšu ministriju vai VNĪ par ēkas Smilšu ielā 1, Rīgā, telpu pielāgošanu Saeimas funkciju izpildei, tai skaitā Saeimas sēžu norisei. Pagaidu telpu Smilšu ielā 1, Rīgā (būves kadastra apzīmējums 0100 006 0025 005) provizoriskais izpildes termiņš noteikts 2025.gada 30.decembris. Saeimas nama Jēkaba ielā 11, Rīgā, projekta virzība ir cieši sasaistīta un pakārtota VNĪ iespējām izbūvēt Saeimas vajadzībām nepieciešamās pagaidu telpas Smilšu ielā 1, Rīgā (būves kadastra apzīmējums 0100 006 0025 005), uz kurām Saeimai būs nepieciešams pārcelties laikā, kamēr Saeimas namā notiks būvdarbi, tādējādi līdzšinējā Saeimas ēkas Jēkaba ielā 11, Rīgā projekta termiņu nobīde ir faktiski atbilstoša Saeimas pagaidu telpu Smilšu ielā 1, Rīgā projekta realizācijas iespējām.
Saskaņā ar Informatīvo ziņojumu, ņemot vērā nobīdi projekta laika grafikā, kas ietekmē projektēšanas un būvdarbu uzsākšanas termiņus un plānoto finansējuma apguvi (projektēšana un būvdarbu uzsākšana tiek plānota ne ātrāk kā 2023. gadā), 2023. – 2025. gadā samazināms plānotais  finansējums VNĪ īstenotā projekta “Dotācija VAS “Valsts nekustamie īpašumi” nekustamā īpašuma Jēkaba ielā 11, Rīgā, sastāvā esošās būves pārbūves un restaurācijas darbiem” budžeta apakšprogrammā 41.13.00 “Finansējums VAS “Valsts nekustamie īpašumi” īstenojamiem projektiem un pasākumiem”  2023. gadā  5 160 870 euro apmērā, 2024. gadā 1 832 909 euro apmērā un 2025. gadā 4 043 940 euro apmērā. Savukārt, 2023. – 2025. gadā pārceltos darbus būs nepieciešams veikt 2026. un 2027. gadā, attiecīgi palielināms finansējums budžeta apakšprogrammā 41.13.00 “Finansējums VAS “Valsts nekustamie īpašumi” 2026. gadā 4 731 000 euro apmērā un 2027. gadā 7 371 024 euro apmērā.
Ņemot vērā augstāk minētos apstākļus, kā arī, ievērojot Ministru kabineta 2022.gada 18.oktobra rīkojuma Nr. 746 “Par apropriācijas pārdali” 1.3.6. apakšpunktu un Ministru kabineta 2022.gada 11.oktobra sēdes protokollēmumā doto uzdevumu (Prot.Nr.52, 5.§, 31.p.), ir nepieciešams precizēt MK rīkojumā Nr.608 noteikto Saeimas nama pārbūves un restaurācijas projekta naudas plūsmas sadalījumu pa gadiem, nemainot kopējā finansējuma apmēru, vienlaikus risinot jautājumu par pasākumam “Dotācija VAS “Valsts nekustamie īpašumi”” nekustamā īpašuma Jēkaba ielā 11, Rīgā, sastāvā esošās būves pārbūves un restaurācijas darbiem” noteiktā, bet neapgūtā finansējuma novirzīšanu valsts budžetā vai pārdali citiem ilgtermiņa saistību pasākumiem Finanšu ministrijas budžeta programmas 41.00.00 „Maksājumu nodrošināšana citām valsts iestādēm un personām” budžeta apakšprogrammas 41.13.00 „Finansējums VAS „Valsts nekustamie īpašumi” īstenojamiem projektiem un pasākumiem” ietvaros atbilstoši Ministru kabineta 2022.gada 11.oktobra sēdes protokollēmuma (Prot. Nr.52 5.§) 24.13. un 24.14.apakšpunktam:
- 2022.gada apstiprinātais finansējuma apmērs 1 173 882 euro  precizējams uz 109 577 euro  (atlikums 1 064 305 euro apmērā  pārdalīts uz valsts budžeta programmu 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”);
- 2023.gada apstiprinātais finansējuma apmērs 5 961 096 euro precizējams uz 800 226 euro, finansējuma atlikuma daļa 2 396 855 euro apmērā tiks novirzīta budžeta apakšprogrammā 41.13.00 "Finansējums VAS "Valsts nekustamie īpašumi" īstenojamiem projektiem un pasākumiem" pasākumam "Dotācija ēku Brīvības bulvārī 36, Rīgā un Smilšu ielā 1, Rīgā atjaunošanai un uzlabošanai”, apkures sistēmas atjaunošanai Smilšu ielā 1, Rīgā, un atlikums 2 764 015 euro tiek novirzīts valsts budžeta fiskālās telpas uzlabošanai;
- 2024.gada apstiprinātais finansējuma apmērs 2 856 598 euro precizējams uz
1 023 689 euro, finansējuma atlikuma daļa 1 632 909 euro apmērā tiks novirzīta  budžeta apakšprogrammā 41.13.00 "Finansējums VAS "Valsts nekustamie īpašumi" īstenojamiem projektiem un pasākumiem" pasākumam “Saeimas pagaidu telpu izveidei Smilšu ielā 1 (5.literis), Rīgā, Saeimas nama Jēkaba ielā 11, Rīgā, pārbūves un restaurācijas laikā”, un 200 000 euro tiek novirzīti budžeta apakšprogrammā 41.13.00 "Finansējums VAS "Valsts nekustamie īpašumi" īstenojamiem projektiem un pasākumiem" pasākumam "Dotācija ēku Brīvības bulvārī 36, Rīgā un Smilšu ielā 1, Rīgā atjaunošanai un uzlabošanai”, apkures sistēmas atjaunošanai Smilšu ielā 1, Rīgā;
- 2025.gada apstiprinātais finansējuma apmērs 6 458 050 euro precizējams uz
2 414 110 euro, finansējuma atlikums 4 043 940 euro apmērā tiks novirzīts budžeta apakšprogrammā 41.13.00 "Finansējums VAS "Valsts nekustamie īpašumi" īstenojamiem projektiem un pasākumiem" pasākumam “Saeimas pagaidu telpu izveidei Smilšu ielā 1 (5.literis), Rīgā, Saeimas nama Jēkaba ielā 11, Rīgā, pārbūves un restaurācijas laikā”;
- 2026.gada apstiprinātais finansējuma apmērs 7 994 492 euro precizējams uz 12 725 492 euro, palielinot piešķirto finansējumu; 
- 2027.gada apstiprinātais finansējuma apmērs 9 622 574 euro precizējams uz 16 993 598 euro, palielinot piešķirto finansējumu. 

 
Risinājuma apraksts
Sagatavotais rīkojuma projekts paredz grozīt MK rīkojumā Nr.608 2022.-2027.gadam Finanšu ministrijas budžeta apakšprogrammā 41.13.00 "Finansējums VAS "Valsts nekustamie īpašumi" īstenojamiem projektiem un pasākumiem" ilgtermiņa saistību pasākuma "Dotācija VAS "Valsts nekustamie īpašumi"" ietvaros piešķirtā finansējuma 34 083 692 euro apmērā Saeimas nama pārbūves un restaurācijas izdevumu segšanai sadalījumu pa gadiem:
- 2022.gadā 109 577 euro apmērā; 2023.gadā 800 226 euro, apmērā; 2024.gadā 1023 689 euro apmērā;  2025.gadā 2 414 110 euro apmērā, 2026.gadā  12 725 492 euro apmērā, 2027.gadā 16 993 598 euro apmērā. 
          Ievērojot to, ka ar MK rīkojumu Nr.608 šobrīd piešķirtais finansējums Saeimas nama pārbūves un restaurācijas izdevumu segšanai netiks pilnībā apgūts 2022. – 2025.gadā un to paredzēts novirzīt citu VNĪ projektu īstenošanai vai novirzīšanai valsts budžetā,  finansējums Saeimas nama pārbūves un restaurācijas izdevumu segšanai 2026.gadam palielināms par 4 731 000 euro  un 2027.gadam par  7 371 024 euro, nemainot kopējo MK rīkojumā Nr.608 projektam noteiktā finansējuma apmēru.
Saeimas nama pārbūves un restaurācijas izdevumu segšanai 2022. gadam piešķirtais finansējums netiks apgūts 1 064 305 euro apmērā, un atbilstoši Ministru kabineta 2022.gada 18.oktobra rīkojuma Nr. 746 “Par apropriācijas pārdali” 1.3.6.apakšpunktam  tas tiek pārdalīts uz valsts budžeta programmu 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
Saskaņā ar Informatīvo ziņojumu  un Ministru kabineta 2022.gada 11.oktobra sēdes protokollēmuma (Prot.Nr.52, 5. §) 22.punktu atbalstīts Finanšu ministrijas priekšlikums samazināt finansējumu budžeta apakšprogrammā 41.13.00 "Finansējums VAS "Valsts nekustamie īpašumi" īstenojamiem projektiem un pasākumiem"  2023. gadā  5 786 750 euro apmērā (tostarp samazināt finansējumu 5 160 870 euro apmērā Saeimas nama pārbūvei un restaurācijai un 625 880 euro apmērā - finansējumu  pasākumam “Dotācija ēkas Rīgā, Smilšu ielā 1 (liters Nr.005) rekonstrukcijai”), 2024. gadā 1 832 909 euro apmērā un 2025. gadā 4 043 940 euro apmērā  (samazināt finansējumu Saeimas nama pārbūvei un restaurācijai).
Ievērojot Finanšu ministrijas Informatīvajā ziņojumā sniegtos priekšlikumus par bāzes izdevumu pārskatīšanā identificēto iekšējo resursu pārdali, ar Ministru kabineta 2022.gada 11.oktobra sēdes protokollēmumu (Prot.Nr.52, 5. §, 24.14. apakšpunkts) atbalstīts Finanšu ministrijas budžeta apakšprogrammas 41.13.00. "Finansējums VAS "Valsts nekustamie īpašumi" īstenojamiem projektiem un pasākumiem" ietvaros veikt finansējuma pārdali no pasākuma “Dotācija VAS “Valsts nekustamie īpašumi”” nekustamā īpašuma Jēkaba ielā 11, Rīgā, sastāvā esošās būves pārbūves un restaurācijas darbiem” uz pasākumu  “Dotācija ēku Brīvības bulvārī  36, Rīgā un Smilšu ielā 1, Rīgā atjaunošanai un uzlabošanai” nekustamā īpašuma Smilšu ielā 1, Rīgā, apkures sistēmas atjaunošanas projekta īstenošanai:
2023.gadā 2 396 855  euro apmērā;
2024.gadā 200 000 euro apmērā.
Ievērojot Finanšu ministrijas Informatīvajā ziņojumā sniegtos priekšlikumus par bāzes izdevumu pārskatīšanā identificēto iekšējo resursu pārdali, ar Ministru kabineta 2022.gada 11.oktobra sēdes protokollēmuma (Prot.Nr.52, 5. §) 24.13. apakšpunktu atbalstīts Finanšu ministrijas budžeta apakšprogrammas 41.13.00. "Finansējums VAS "Valsts nekustamie īpašumi" īstenojamiem projektiem un pasākumiem" ietvaros veikt finansējuma pārdali no pasākuma “Dotācija VAS “Valsts nekustamie īpašumi”” nekustamā īpašuma Jēkaba ielā 11, Rīgā, sastāvā esošās būves pārbūves un restaurācijas darbiem” uz pasākumu  "Saeimas pagaidu telpu izveidei Smilšu ielā 1 (5.literis), Rīgā, Saeimas nama Jēkaba ielā 11, Rīgā, pārbūves un restaurācijas laikā, attiecīgi precizējot un palielinot ilgtermiņa saistību apmēru”, un tādējādi nodrošinot turpināt ēkas (lit. 005) rekonstrukciju, pielāgojot ēku Saeimas funkciju nodrošināšanai:
2024.gadā 1 632 909 euro apmērā;
2025.gadā 4 043 940 euro apmērā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
1 173 882
-1 064 305
5 961 096
-5 160 870
2 856 598
-1 832 909
-442 488
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
1 173 882
-1 064 305
5 961 096
-5 160 870
2 856 598
-1 832 909
-442 488
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
1 173 882
-1 064 305
5 961 096
-5 160 870
2 856 598
-1 832 909
-442 488
2.1. valsts pamatbudžets
1 173 882
-1 064 305
5 961 096
-5 160 870
2 856 598
-1 832 909
-442 488
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Izmaiņas projekta “Nekustamā īpašuma Jēkaba ielā 11, Rīgā, sastāvā esošās būves pārbūves un restaurācijas darbi” naudas plūsmas sadalījumā pa gadiem skatīt anotācijas pielikumā.
Plānotās kopējās projekta izmaksas 34 083 692 euro apmērā netiek mainītas.


 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu ministrija, VAS "Valsts nekustamie īpašumi"
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Naudas plūsmas sadalījums pa gadiem