21-TA-1168: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Ceļu lietotāju maksājumu elektronisko iekasēšanas sistēmu savstarpējās izmantojamības kārtība" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 19. marta direktīva (ES) 2019/520 par ceļu lietotāju nodevu elektroniskās iekasēšanas sistēmu savstarpēju izmantojamību un informācijas par ceļu lietošanas maksu nesamaksāšanu pārrobežu apmaiņas veicināšanu Savienībā (pārstrādātā redakcija) (turpmāk – Direktīva 2019/520).
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumi projekts paredz noteikt ceļu lietotāju nodevu elektroniskās iekasēšanas sistēmu, savstarpējās izmantojamības kārtību.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Šobrīd ceļu lietotāju nodevu elektroniskās iekasēšanas sistēmu savstarpējās izmantojamības kārtību nosaka Ministru kabineta 2007. gada 27. februāra noteikumi Nr. 151 “Ceļu lietotāju maksājumu elektronisko iekasēšanas sistēmu savstarpējās izmantošanas kārtība” (turpmāk – MK noteikumi Nr.151).
MK noteikumi Nr. 151 tika izstrādāti, lai pārņemtu Eiropas Parlamenta un Padomes 2004. gada 29. aprīļa Direktīvas 2004/52/EK par ceļu lietotāju nodokļa elektronisko iekasēšanas sistēmu savstarpēju izmantojamību Kopienā (turpmāk – Direktīva 2004/52/EK) prasības, kas paredzētas, lai nodrošinātu ceļu lietotāju nodokļa elektronisko iekasēšanas sistēmu savstarpēju izmantojamību Kopienā.
Direktīva 2019/520 ir Direktīvas 2004/52/EK pārstrādātā redakcija.
Ņemot vērā, ka Direktīvas 2004/52/EK prasības attiecās tikai uz tādām ceļu lietotāju nodevām, kas būtu saistīts ar transportlīdzekļa nobraukto attālumu (maksa, kas atkarīga no nobrauktā attāluma) vai ar transportlīdzekļa izbraukšanu cauri īpašam punktam (piemēram, maksa pie barjeras vai izbraucot caur speciāliem vārtiem), taču Latvijā ir tika autoceļu lietošanas nodeva, kas ir atkarīga no laika, ko transportlīdzeklis ir pavadījis uz autoceļa, tad kopš MK noteikumu Nr. 151 stāšanās spēkā, tai bija tikai formāla nozīme, Direktīvas 2004/52/EK prasību pārņemšanā, bez nekādas faktiskās ietekme.
Tā kā Latvija tuvākajos gados netiek plānots aizstāt esošo autoceļu lietošanas nodevu ar ceļu lietotāju nodevu, kas būtu maksājama par nobraukto attālumu, tādejādi arī šim projektam nav nekādas faktiskās ietekmes, noteikumu projekts ir formāla Direktīvas 2019/520 prasību pārņemšana.
MK noteikumi Nr. 151 tika izstrādāti, lai pārņemtu Eiropas Parlamenta un Padomes 2004. gada 29. aprīļa Direktīvas 2004/52/EK par ceļu lietotāju nodokļa elektronisko iekasēšanas sistēmu savstarpēju izmantojamību Kopienā (turpmāk – Direktīva 2004/52/EK) prasības, kas paredzētas, lai nodrošinātu ceļu lietotāju nodokļa elektronisko iekasēšanas sistēmu savstarpēju izmantojamību Kopienā.
Direktīva 2019/520 ir Direktīvas 2004/52/EK pārstrādātā redakcija.
Ņemot vērā, ka Direktīvas 2004/52/EK prasības attiecās tikai uz tādām ceļu lietotāju nodevām, kas būtu saistīts ar transportlīdzekļa nobraukto attālumu (maksa, kas atkarīga no nobrauktā attāluma) vai ar transportlīdzekļa izbraukšanu cauri īpašam punktam (piemēram, maksa pie barjeras vai izbraucot caur speciāliem vārtiem), taču Latvijā ir tika autoceļu lietošanas nodeva, kas ir atkarīga no laika, ko transportlīdzeklis ir pavadījis uz autoceļa, tad kopš MK noteikumu Nr. 151 stāšanās spēkā, tai bija tikai formāla nozīme, Direktīvas 2004/52/EK prasību pārņemšanā, bez nekādas faktiskās ietekme.
Tā kā Latvija tuvākajos gados netiek plānots aizstāt esošo autoceļu lietošanas nodevu ar ceļu lietotāju nodevu, kas būtu maksājama par nobraukto attālumu, tādejādi arī šim projektam nav nekādas faktiskās ietekmes, noteikumu projekts ir formāla Direktīvas 2019/520 prasību pārņemšana.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai pārņemtu pilnvērtīgi Direktīvas 2019/520 prasības un ņemot vērā, ka spēkā esošajos MK noteikumos Nr. 151 ir paredzēts būtiski grozīt, kā arī MK noteikumos Nr. 151 ir nepieciešams precizēt terminus šo noteikumu nosaukumā, ir paredzēts noteikumus izteikt jaunā redakcijā.
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projektu tiek noteikta ceļu lietotāju nodevu elektroniskās iekasēšanas sistēmu savstarpējās izmantojamības kārtība.
Noteikumu projekts attiecas uz visu veidu elektroniskajām ceļu lietotāju nodevu iekasēšanas sistēmām, kur maksa tiek piemērota transportlīdzekļiem par nobraukto attālumu vai par izbraukšanu cauri īpašam punktam, uz visiem ceļiem, kā arī dažādām būvēm, piemēram, tuneļiem, tiltiem un prāmjiem, izņemot, elektroniskajām ceļu lietotāju maksājumu iekasēšanas sistēmas, kam nav nepieciešamas transportlīdzeklī uzstādītas iekārtas; mazām tikai vietējas nozīmes ceļu lietotāju maksājumu iekasēšanas sistēmām, kuru atbilstība šo noteikumu prasībām izmaksātu nesamērīgi dārgi salīdzinājumā ar priekšrocībām.
Noteikumu projekts nav attiecināms uz ceļu lietotāju nodevu iekasēšanas sistēmām, kur noteiktais ceļu lietošanas nodevas apmērs ir saistīts ar laiku, ko transportlīdzeklis ir pavadījis uz ceļa, ka arī maksām par autostāvvietu lietošanu.
Ceļu lietotāju savstarpējās izmantojamības kārtība tiek panākta ar vairākiem sekojošajām prasībām.
Noteikumi projekts nosaka ceļu lietotāju nodevu elektroniskās iekasēšanas sistēmu tehnoloģiskos risinājumus.
Vienlaikus projekts nosaka Eiropas ceļu lietotāju nodevu elektroniskās iekasēšanas sistēmas pakalpojumu (turpmāk – EETS) sniedzēju, nodevu iekasētāju un EETS lietotāju tiesības un pienākumus.
Noteikumu projekts nosaka EETS pakalpojumu sniedzēju atlīdzību par EETS pakalpojuma sniegšanu, kuru aprēķina, pamatojoties uz pārredzamu, nediskriminējošu un identisku metodoloģiju, kā arī savstarpējās nodevu iekasētāju un EETS pakalpojumu sniedzēju attiecības nodevu apmaksāšanā. Iekasēšanas pakalpojuma sniedzēji, veic uzskaiti, kura ļauj skaidri nošķirt izmaksas un ieņēmumus, kas saistīti ar nodevu iekasēšanas pakalpojumu sniegšanu, no izmaksām un ieņēmumiem, kas saistīti ar citām darbībām.
Noteikumu projekts nosaka EETS tehniskās prasības, lai nodrošinātu savstarpējas izmantojamības komponentu sadarbspēju ar elektroniskās nodevu iekasēšanas sistēmām citos EETS apgabalos un EETS tiktu sniegts kā vienots un nepārtraukts pakalpojums.
Noteikumu projekts paredz, ka Valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Latvijas Valsts ceļi” uztur publiski pieejamu valsts elektronisko reģistru, kurā ir informācija par Latvijas teritorijā esošiem EETS apgabaliem un Latvijā reģistrētiem EETS pakalpojumu sniedzējiem.
Noteikumu projekts attiecas uz visu veidu elektroniskajām ceļu lietotāju nodevu iekasēšanas sistēmām, kur maksa tiek piemērota transportlīdzekļiem par nobraukto attālumu vai par izbraukšanu cauri īpašam punktam, uz visiem ceļiem, kā arī dažādām būvēm, piemēram, tuneļiem, tiltiem un prāmjiem, izņemot, elektroniskajām ceļu lietotāju maksājumu iekasēšanas sistēmas, kam nav nepieciešamas transportlīdzeklī uzstādītas iekārtas; mazām tikai vietējas nozīmes ceļu lietotāju maksājumu iekasēšanas sistēmām, kuru atbilstība šo noteikumu prasībām izmaksātu nesamērīgi dārgi salīdzinājumā ar priekšrocībām.
Noteikumu projekts nav attiecināms uz ceļu lietotāju nodevu iekasēšanas sistēmām, kur noteiktais ceļu lietošanas nodevas apmērs ir saistīts ar laiku, ko transportlīdzeklis ir pavadījis uz ceļa, ka arī maksām par autostāvvietu lietošanu.
Ceļu lietotāju savstarpējās izmantojamības kārtība tiek panākta ar vairākiem sekojošajām prasībām.
Noteikumi projekts nosaka ceļu lietotāju nodevu elektroniskās iekasēšanas sistēmu tehnoloģiskos risinājumus.
Vienlaikus projekts nosaka Eiropas ceļu lietotāju nodevu elektroniskās iekasēšanas sistēmas pakalpojumu (turpmāk – EETS) sniedzēju, nodevu iekasētāju un EETS lietotāju tiesības un pienākumus.
Noteikumu projekts nosaka EETS pakalpojumu sniedzēju atlīdzību par EETS pakalpojuma sniegšanu, kuru aprēķina, pamatojoties uz pārredzamu, nediskriminējošu un identisku metodoloģiju, kā arī savstarpējās nodevu iekasētāju un EETS pakalpojumu sniedzēju attiecības nodevu apmaksāšanā. Iekasēšanas pakalpojuma sniedzēji, veic uzskaiti, kura ļauj skaidri nošķirt izmaksas un ieņēmumus, kas saistīti ar nodevu iekasēšanas pakalpojumu sniegšanu, no izmaksām un ieņēmumiem, kas saistīti ar citām darbībām.
Noteikumu projekts nosaka EETS tehniskās prasības, lai nodrošinātu savstarpējas izmantojamības komponentu sadarbspēju ar elektroniskās nodevu iekasēšanas sistēmām citos EETS apgabalos un EETS tiktu sniegts kā vienots un nepārtraukts pakalpojums.
Noteikumu projekts paredz, ka Valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Latvijas Valsts ceļi” uztur publiski pieejamu valsts elektronisko reģistru, kurā ir informācija par Latvijas teritorijā esošiem EETS apgabaliem un Latvijā reģistrētiem EETS pakalpojumu sniedzējiem.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- EETS pakalpojumu sniedzējus, nodevu iekasētājus un EETS lietotājus.
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts paredz, ka ietekmēs EETS pakalpojumu sniedzējus, nodevu iekasētājus un EETS lietotājus, taču faktiski nebūs ietekmes, jo Latvijā nav un netiek plānots EETS.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32019L0520
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 19. marta Direktīva (ES) 2019/520 par ceļu lietotāju nodevu elektroniskās iekasēšanas sistēmu savstarpēju izmantojamību un informācijas par ceļu lietošanas maksu nesamaksāšanu pārrobežu apmaiņas veicināšanu Savienībā [publicēta “Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī L 91, 29.03.2019.].
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 19. marta Direktīva (ES) 2019/520 par ceļu lietotāju nodevu elektroniskās iekasēšanas sistēmu savstarpēju izmantojamību un informācijas par ceļu lietošanas maksu nesamaksāšanu pārrobežu apmaiņas veicināšanu Savienībā [publicēta “Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī L 91, 29.03.2019.].
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Direktīvas 2019/520 2. panta 10. punkts
Noteikumu projekta 2.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 11. punkts
Noteikumu projekta 2.21. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 12. punkts
Noteikumu projekta 2.10. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 13. punkts
Noteikumu projekta 2.19. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 14. punkts
Noteikumu projekta 2.18. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 15. punkts
Noteikumu projekta 2.17. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 16. punkts
Noteikumu projekta 2.14. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 1. panta 1.punkta a) apakšpunkts
Noteikumu projekta 3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 6. punkts
Noteikumu projekta 2.5. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 7. punkts
Noteikumu projekta 2.8. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 8. punkts
Noteikumu projekta 2.6. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 9. punkts
Noteikumu projekta 2.7. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 17. punkts
Noteikumu projekta 2.20. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 19. punkts
Noteikumu projekta 2.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 20. punkts
Noteikumu projekta 2.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 29. punkts
Noteikumu projekta 2.12. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 1. panta 2. punkta a) apakšpunkts
Noteikumu projekta 3.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 1. panta 2. punkta b) apakšpunkts
Noteikumu projekta 3.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 1. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 2.13. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 2.15. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 2.16. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 4. punkts
Noteikumu projekta 2.11. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 5. punkts
Noteikumu projekta 2.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 3. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 5., 6. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 3. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 8. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 3. panta 4. punkts
Noteikumu projekta 7. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 3. panta 5. punkts
Noteikumu projekta 9., 10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 3. panta 6. punkts
Noteikumu projekta 11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 5. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 12. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 5. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 13. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 5. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 14. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 5. panta 4. punkts
Noteikumu projekta 15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 5. panta 5. punkts
Noteikumu projekta 16. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 5. panta 6. punkts
Noteikumu projekta 17. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 5. panta 7. punkts
Noteikumu projekta 18. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 5. panta 8. punkts
Noteikumu projekta 19. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 6. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 20., 21., 22. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 6. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 23., 24. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 6. panta 4. punkts
Noteikumu projekta 25. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 6. panta 6. punkts
Noteikumu projekta 26. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 6. panta 7. punkts
Noteikumu projekta 27. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 6. panta 8. punkts
Noteikumu projekta 28. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 7. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 29. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 7. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 30., 31. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 7. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 32. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 8. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 33. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 8. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 34. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 8. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 35. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 8. panta 4. punkts
Noteikumu projekta 36. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 9. pants
Noteikumu projekta 37. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 10. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 38. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 10. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 39. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 13. pants
Noteikumu projekta 40. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 14. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 41. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 15. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 42. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 15. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 43., 44. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 15. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 45. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 16. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 46. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 16. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 47. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 17. pants
Noteikumu projekta 48. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 21. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 49. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 21. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 50. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
Pārējās Direktīvas 2019/520 normas ir pārņemtas ar grozījumiem likumā “Autoceļu lietošanas nodevas likums”, likumā “Par autoceļiem”, Administratīvās atbildības likumu, kā arī tiks pārņemtas ar grozījumiem Ministru Kabineta 2014. gada 7. janvāra noteikumos Nr. 15 “Pārrobežu informācijas apmaiņas kārtība par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem” un jaunā redakcijā izdotiem Ministru kabineta 2015. gada 24. marta noteikumiem Nr. 140 “Noteikumi par autoceļu lietošanas nodevas elektroniskās iekasēšanas sistēmas pakalpojumu sniedzēju reģistrāciju, uzraudzību un izslēgšanu no reģistra”.
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Satiksmes ministrijaNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Sabiedriskā apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
Nav faktiskās ietekmes, jo Latvijā nav un netiek plānots EETS.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi