Anotācija (ex-ante)

24-TA-905: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par zemes vienību piekritību valstij un to nostiprināšanu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts

Zemes pārvaldības likuma 17. panta piektā un sestā daļa, pārejas noteikumu 11. punkts, likuma „Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās” 4.1 panta pirmās daļas 1. un 5. punkts un 8. panta trešā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts

Projekts paredz no rezerves zemes fondā iekļautajām zemes vienībām izslēgt un saglabāt valsts īpašumā Satiksmes ministrijas personā zemes vienības, kas nepieciešamas valsts pārvaldes funkciju īstenošanai . 

Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija

Saskaņā ar Zemes pārvaldības likuma 17.panta piekto daļu valstij un vietējām pašvaldībām pēc zemes reformas pabeigšanas piederošo un piekrītošo zemi bija jāizvērtē Ministru kabineta noteiktajā kārtībā divu gadu laikā pēc tam, kad Ministru kabinets izdevis rīkojumu par zemes reformas pabeigšanu attiecīgās vietējās pašvaldības administratīvajā teritorijā vai visās novada teritoriālā iedalījuma vienībās.
Atbilstoši Ministru kabineta 2016.gada 29.marta noteikumu Nr.190 “Kārtība, kādā pieņem lēmumu par rezerves zemes fondā ieskaitīto zemes gabalu un īpašuma tiesību atjaunošanai neizmantoto zemes gabalu piederību vai piekritību” (turpmāk – Noteikumi Nr.190) 3.punktam Valsts zemes dienests sagatavoja un publiskoja tīmekļa vietnē sarakstu par rezerves zemes fondā ieskaitītajām zemes vienībām un zemes vienībām, kuras nav izmantotas īpašuma tiesību atjaunošanai, tai skaitā par kopīpašumā esošajām domājamām daļām, kurām nav noteikta piederība vai piekritība.
Atbilstoši Noteikumos Nr.190 noteiktajam sarakstā norādīto zemes vienību piekritība vai piederība valstij tika izvērtēta saskaņā ar likumu „Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās”.
Ministru kabinetam, pieņemot rīkojumus par zemes reformas pabeigšanu attiecīgajā administratīvajā teritorijā, tika apliecināts, ka visi procesi attiecībā uz privātpersonu tiesībām iegūt zemi zemes reformas ietvaros ir pabeigti. Līdz ar to, izslēdzot iespēju, ka kādas privātpersonas tiesības uz zemi šajā posmā varētu būt aizskartas. Ja zemes reformas ietvaros zeme nebija piešķirta privātpersonām pastāvīgā lietošanā vai arī būves īpašniekam nebija tiesības iegūt zemi īpašuma saskaņā ar zemes reformas likumiem, tad šāda zeme ir ieskaitīta rezerves zemes fondā.
Ministru kabinets 2014.gada 25.novembrī ir pieņēmis rīkojumu Nr.675 “Par zemes reformas pabeigšanu Olaines novada Olaines pilsētā”, Ministru kabinets 2016.gada 28.janvārī ir pieņēmis rīkojumu Nr.74 “Par zemes reformas pabeigšanu Ventspils pilsētā” un Ministru kabinets 2016.gada 6.decembrī ir pieņēmis rīkojumu Nr.743 “Par zemes reformas pabeigšanu Jūrmalas pilsētā”.
Satiksmes ministrija Noteikumu Nr.190 noteiktajā kārtībā izvērtēja, kuras sarakstos norādītās zemes vienības piekrīt vai pieder valstij un ir ierakstāmas zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā saskaņā ar likumu “Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās" un izdarīja attiecīgajos sarakstos atzīmes par Olaines novada Olaines pilsētas, Ventspils un Jūrmalas pilsētas teritoriju sarakstos publicētajām zemes vienībām.
Par sarakstos norādītajām valstij piekritīgajām zemes vienībām nepastāv strīds ar citām ministrijām un attiecīgajām pašvaldībām. Atbilstoši Noteikumu Nr.190 8. punktā noteiktajam Valsts zemes dienests ir saņēmis Noteikumu Nr.190 7.1.3. apakšpunktā minēto sarakstu ar ministriju un pašvaldību izdarītajām atzīmēm no pašvaldībām, un savā tīmekļa vietnē ir publiskojis izvērtētos gala sarakstus par Olaines novada Olaines pilsētas, Ventspils un Jūrmalas pilsētas teritoriju (https://www.vzd.gov.lv/lv/rezerves-zemes-fonda-saraksti).
Saskaņā ar likuma „Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās” 6.panta septīto daļu Ministru kabinets pieņem rīkojumu par zemes piekritību valstij attiecībā uz visām šā likuma 8.pantā minētajām valstij piekrītošajām zemēm.
Ministru kabinets 2015.gada 9.septembrī ir pieņēmis rīkojumu Nr.511 “Par zemes reformas pabeigšanu Gulbenes novada lauku apvidū”, Ministru kabinets 2016.gada 28.janvārī ir pieņēmis rīkojumu Nr.542 “Par zemes reformas pabeigšanu Dobeles novada lauku apvidū” un Ministru kabinets 2016.gada 28.janvārī ir pieņēmis rīkojumu Nr.96 “Par zemes reformas pabeigšanu Saulkrastu novada lauku apvidū”.
Satiksmes ministrija Noteikumu Nr.190 noteiktajā kārtībā vērtējot sarakstos norādīto zemes vienības piekritību vai piederību valstij neizdarīja sarakstos atzīmes par Gulbenes, Dobeles un Saulkrastu novada lauku apvidus zemes vienībām.
Atzīme par Dobeles un Saulkrastu novada lauku apvidus zemes vienībām netika veikta, jo valsts funkciju veikšanai nebija nepieciešams pārņemt visu sarakstā iekļauto zemes vienību, bet tikai tās daļu, līdz ar ko bija jāveic zemes vienības sadale, nodalot to zemes vienību daļu, kas nepieciešamas valsts pārvaldes funkciju īstenošanai.
Atzīme par Gulbenes novada lauku apvidus zemes vienībām netika veikta, jo vērtējot sarakstu nebija izstrādāts būvprojekts “Valsts reģionālā autoceļa P38 Cesvaine- Velēna posma km 25,99-30,63 pārbūve" ar tā risinājumiem.
Zemes pārvaldības likuma 17.panta sestā daļa noteic, ka līdz brīdim, kad zemes gabals ir ierakstīts zemesgrāmatā uz pašvaldības vārda, Ministru kabinets var izdot rīkojumu par šā zemes gabala piekritību valstij, ja tas nepieciešams valsts pārvaldes funkciju īstenošanai. Līdz ar ko rīkojuma projektā ir iekļautas arī šīs zemes vienības, lai tiktu pieņemts lēmums par to piekritību valstij Satiksmes ministrijas personā.

Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts

Lai zemes vienības, kas ir ieskaitītas zemes rezerves fondā, bet ir nepieciešamas valsts pārvaldes funkciju veikšanai, Ministru kabinetam ir jāpieņem rīkojums par to piekritību valstij.

Risinājuma apraksts

Zemes vienību raksturojums:
 - zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 2700 029 0002,Ventspils, platība 1,0300 ha, ir nepieciešama dzelzceļa darbības nodrošināšanai. Uz zemes vienības izvietota publiskās lietošanas stratēģiskās nozīmes dzelzceļa infrastruktūras iecirkņa Ventspils stacijas ceļu daļa, ko apstiprina 2010.gada 30.decembrī izdotā Dzelzceļa infrastruktūras (sliežu ceļu) reģistrācijas apliecība Nr.2380 un tā nepieciešama VAS “Latvijas dzelzceļš” infrastruktūras uzturēšanai.
Zemes vienības kadastrālā vērtība uz 2024.gada 1.janvāri noteikta 2884 euro. Saskaņā ar nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk – NĪVKIS) datiem zemes vienības statuss – rezerves zemes fonds. Zemes vienībai noteikts lietošanas mērķis – zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā. Saskaņā ar NĪVKIS datiem zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 2700 029 0002) nav reģistrēti apgrūtinājumi.
Ventspils pilsētas dome ar 2020.gada 13.janvāra vēstuli Nr.1.89/5588 -1 ir informējusi, ka neiebilst pret zemes vienības piekritību valstij.
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 8080 008 0380, Olaines pagasts, Olaines novads, platība 2,1300 ha, ir nepieciešama dzelzceļa darbības nodrošināšanai. Uz zemes vienības izvietota publiskās lietošanas stratēģiskās nozīmes Olaines stacijas pievedceļi Nr. 1., 2., 3., 7a, 7b, 7c, 8., 9, ko apstiprina 2015.gada 28.aprīlī izdotā Dzelzceļa infrastruktūras (sliežu ceļu) reģistrācijas apliecība Nr.1970 un tā nepieciešama VAS “Latvijas dzelzceļš” infrastruktūras uzturēšanai.
Zemes vienības kadastrālā vērtība uz 2024.gada 1.janvāri noteikta 1491 euro. Saskaņā ar NĪVKIS datiem zemes vienības statuss – rezerves zemes fonds. Zemes vienībai noteikts lietošanas mērķis – zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā. Saskaņā ar NĪVKIS datiem zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8080 008 0380) nav reģistrēti apgrūtinājumi.
Olaines novada pašvaldība ar 2019.gada 18.decembra vēstuli Nr.ONP/4.4.2./19/6883-ND ir informējusi, ka neiebilst pret zemes vienības piekritību valstij.
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 1300 010 0060, Jūrmala, platība 0,0050 ha, ir nepieciešama dzelzceļa darbības nodrošināšanai. Uz zemes vienības izvietota KSP-2 Dubulti – kontakttīkla sekcionēšanas postenis (elektrotehniskā iekārta elektrisko kontakttīkla sekciju savienojumam, kontakttīkla aizsardzībai pret īsslēgumiem un selektīviem atslēgumiem pie kontakttīkla vai elektrovilcienu bojājumiem) un tā nepieciešama VAS “Latvijas dzelzceļš” infrastruktūras uzturēšanai.
Zemes vienības kadastrālā vērtība uz 2024.gada 1.janvāri noteikta 36 euro. Saskaņā ar  NĪVKIS datiem zemes vienības statuss – rezerves zemes fonds. Zemes vienībai noteikts lietošanas mērķis – zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā. Saskaņā ar NĪVKIS datiem zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 1300 010 0060) nav reģistrēti apgrūtinājumi.
Jūrmalas valstspilsētas administrācija ar 2023.gada 19.septembra vēstuli Nr.1.1-37/23N-4586 ir informējusi, ka neiebilst pret zemes vienības piekritību valstij.
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 8013 004 0028, Saulkrasti, Saulkrastu novads, kas ir izveidota, sadalot Saulkrastu novada rezerves zemes fonda sarakstos iekļauto zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 8013 004 0156 (Saulkrastu novada domes 2020.gada 28.oktobra lēmums prot. Nr.1984, prot.Nr.32/2020§14. “Par zemesgrāmatā nereģistrētas zemes vienības sadalīšanu, nosaukuma piešķiršanu un lietošanas mērķa noteikšanu”), platība 0,1000 ha, ir nepieciešama valsts galvenā autoceļa A1 uzturēšanai. Uz zemes vienības ir izbūvēta kompleksa inženierbūve ar kadastra apzīmējumu 8013 004 0130 001 (Ķīšupes tilts autoceļa A1 km 32,018), kura atrodas LR Satiksmes ministrijas Valsts autoceļu fonda bilancē un saskaņā ar Deleģēšanas līgumu Nr. SM 2019/-49, noslēgtu 2019.gada 27.decembrī starp LR Satiksmes ministriju un VSIA “Latvijas Valsts ceļi”, nodotas VSIA “Latvijas Valsts ceļi” pārvaldījumā (2021.gada 20.oktobra VSIA “Latvijas Valsts ceļi” izziņa Nr.4.9/17315 “Par autoceļa A1 “Rīga (Baltezers) – Igaunijas robeža (Ainaži)” posma piederību”.
Zemes vienības kadastrālā vērtība uz 2024.gada 1.janvāri noteikta 140 euro. Saskaņā ar  NĪVKIS datiem zemes vienības statuss – rezerves zemes fonds. Zemes vienībai noteikts lietošanas mērķis – zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā. Saskaņā ar NĪVKIS datiem zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8013 004 0028) nav reģistrēti apgrūtinājumi.
Saulkrastu novada pašvaldība ar 2023.gada 16.maija vēstuli Nr.8.9/2023/IZ886 ir informējusi, ka neiebilst pret zemes vienības piekritību valstij.
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 4694 005 0615, Vītiņu pagasts, Dobeles novads, kas ir izveidota, sadalot Dobeles novada rezerves zemes fonda  iekļauto zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 4694 005 0596 (Dobeles novada domes 2021.gada 25.novembra lēmums prot.Nr.262/16 prot.Nr.16, 18§ “Par zemes vienības sadali, nosaukuma piešķiršanu un lietošanas mērķu noteikšanu”), platība 0,0190 ha, ir nepieciešama valsts reģionālā autoceļa P104 uzturēšanai. Uz zemes vienības ir izbūvēta kompleksa inženierbūve ar kadastra apzīmējumu 4694 005 0596 001 (“Autoceļš P104 km 63,364-67,972-2.posms”), kura atrodas LR Satiksmes ministrijas Valsts autoceļu fonda bilancē un saskaņā ar Deleģēšanas līgumu Nr. SM 2019/-49, noslēgtu 2019.gada 27.decembrī starp LR Satiksmes ministriju un VSIA „Latvijas Valsts ceļi”, nodotas VSIA „Latvijas Valsts ceļi” pārvaldījumā (2022.gada 14.nobembra VSIA “Latvijas Valsts ceļi” izziņa Nr.4.9/19077 “Par autoceļa P104 “Tukums – Auce – Lietuvas robeža (Vītiņi)” posma piederību”.
Zemes vienības kadastrālā vērtība uz 2024.gada 1.janvāri noteikta 13 euro. Saskaņā ar  NĪVKIS datiem zemes vienības statuss – rezerves zemes fonds. Zemes vienībai noteikts lietošanas mērķis – zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā. Saskaņā ar NĪVKIS datiem zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 4694 005 0615) ir reģistrēta atzīme - Valsts robežas josla - 0.0123 ha.
Dobeles novada dome ar 2023.gada 20.aprīļa vēstuli Nr.2.5/2023/1730 ir informējusi, ka neiebilst pret zemes vienības piekritību valstij.
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 29.septembra noteikumu Nr.1104 „Noteikumi par valsts autoceļu un valsts autoceļu maršrutā ietverto pašvaldībām piederošo autoceļu posmu saraksti” 1. un 2. pielikumā noteiktajiem valsts autoceļu maršrutiem uz zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 80130040028 atrodas valsts galvenā autoceļa A1 posms un uz zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 46940050615 atrodas valsts reģionāla autoceļa P104 posms, kas ir piekritīgi valstij Satiksmes ministrijas personā.
- zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 5072 008 0158, Lizuma pagasts, Gulbenes novads, platība 0,1700 ha, ir nepieciešama  būvprojekta "Valsts reģionālā autoceļa P38 Cesvaine- Velēna posma km 25,99-30,63 pārbūve" projekta risinājuma realizācijai, lai pārbūvētu valsts vietējā autoceļa V433 “Druviena-Lizums” pieslēguma vietu ar valsts reģionālo autoceļu P38 “Cesvaine-Velēna”.
Zemes vienības kadastrālā vērtība uz 2024.gada 1.janvāri noteikta 21 euro. Saskaņā ar  NĪVKIS datiem zemes vienības statuss – rezerves zemes fonds. Zemes vienībai noteikts lietošanas mērķis – zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā. Saskaņā ar NĪVKIS datiem zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 5072 008 0158) ir reģistrēta atzīme - starpgabals.
Gulbenes novada pašvaldība ar 2023.gada 20.aprīļa vēstuli Nr.GND/4.18/23/995 ir informējusi, ka neiebilst pret zemes vienības piekritību valstij.
Zemes vienības normatīvajos aktos noteiktā kārtībā tiks ierakstītas zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā. Zemes vienību platības norādītas atbilstoši Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā norādītajai informācijai. Veicot zemes vienību kadastrālo uzmērīšanu, zemes vienību platības var tikt precizētas.
Saskaņā ar likuma “Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās” 4.panta pirmās daļas 1. un 5.punktu zemes vienības ir piekritīgas valstij un saglabājamas valsts īpašumā valsts funkciju veikšanai Satiksmes ministrijas personā. Tās reģistrējamas uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā saskaņā ar likuma „Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās” 8.panta trešajā daļā noteikto.

Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Dzelzceļa un autoceļu lietotāji
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums tiešā veidā neietekmē un nemaina sabiedrības mērķgrupas tiesības un pienākumus. Rīkojuma projektā risinātie jautājumi saistībā ar transporta infrastruktūras uzlabošanu var netiešā veidā skart dzelzceļa un autoceļu lietotājus. 
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Uzlabojot transporta infrastruktūru, pastarpināti tiek veicināta arī uzņēmējdarbība pārvadājumu jomā.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari neietekmē un administratīvo slogu nerada.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija, VSIA “Latvijas Valsts ceļi” un VAS “Latvijas dzelzceļš.”

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļvietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • VSIA "Latvijas Valsts ceļi"
  • VAS "Latvijas dzelzceļš"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ietekmē transporta infrastruktūras attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Transporta infrastruktūra tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi