Anotācija (ex-ante)

23-TA-2952: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2009. gada 22. decembra noteikumos Nr. 1608 "Noteikumi par pabalstu personām ar invaliditāti, kurām nepieciešama kopšana"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta 2023. gada 28. novembra sēdē tika atbalstīts Labklājības ministrijas priekšlikums likumprojekta "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" II lasījumam Saeimā (likumprojekts Saeimā pieņemts 2023.gada 9.decembrī) par papildu finansējuma piešķiršanu 2024.gadā un turpmāk ik gadu, lai nodrošinātu pabalsta personai ar invaliditāti, kurai nepieciešama kopšana, apmēra paaugstināšanu par 100 euro no 2024. gada 1. janvāra tām personām ar ļoti smagu invaliditāti, kurām invaliditātes cēlonis ir slimība no bērnības.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Sniegt papildu valsts finansiālo atbalstu pilngadīgām personām ar ļoti smagu invaliditāti no bērnības.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2024.
Pamatojums
Likums "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam".

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pabalsts personai ar invaliditāti, kurai nepieciešama kopšana (turpmāk – kopšanas pabalsts), ir viens no valsts sociālajiem pabalstiem. Tā izmaksa tiek veikta no valsts pamatbudžeta.  
Valsts sociālo pabalstu likuma 12.1 panta pirmā daļa  nosaka, ka kopšanas pabalstu  Ministru kabineta noteiktajā apmērā piešķir personai ar invaliditāti, pamatojoties uz Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību, ja minētā persona atbilst vienam no šādiem nosacījumiem:
1) ir pārsniegusi 18 gadu vecumu un sakarā ar smagiem funkcionāliem traucējumiem tai nepieciešama īpaša kopšana;
2) ir pārsniegusi 18 gadu vecumu un sakarā ar smagiem funkcionāliem traucējumiem tai nepieciešama īpaša kopšana, un personas invaliditātes cēlonis ir slimība no bērnības.

Attiecīgi Ministru kabineta 2009. gada 22. decembra noteikumu Nr. 1608 "Noteikumi par pabalstu personām ar invaliditāti, kurām nepieciešama kopšana" 2. punkts nosaka, ka kopšanas pabalsta apmērs:
1) personai ar invaliditāti,  kura ir pārsniegusi 18 gadu vecumu un sakarā ar smagiem funkcionāliem traucējumiem tai nepieciešama īpaša kopšana,  ir 213,43 euro mēnesī;
2) personai ar invaliditāti, kura ir pārsniegusi 18 gadu vecumu un sakarā ar smagiem funkcionāliem traucējumiem tai nepieciešama īpaša kopšana, un personas invaliditātes cēlonis ir slimība no bērnības, kopšanas pabalsta apmērs ir 313,43 euro mēnesī.

Gradēts kopšanas pabalsta apmērs tika ieviests 2019. gadā, par pamatu ņemot, ka kaut arī medicīniskās indikācijas par īpašas kopšanas nepieciešamībai tiek noteiktas personām, kurām nepieciešama papildu aprūpe un uzraudzība ļoti smago funkcionēšanas ierobežojumu dēļ,  un atbilstība kopšanas nepieciešamībai  tiek noteikta pēc vieniem un tiem pašiem kritērijiem (neatkarīgi no tā, vai ļoti smagie funkcionālie traucējumi radušies pirms vai pēc 18 gadu vecuma), kas noteikti Ministru kabineta 2014. gada 23. decembra noteikumu Nr. 805 "Prognozējamas invaliditātes, invaliditātes un darbspēju zaudējuma noteikšanas un invaliditāti apliecinoša dokumenta izsniegšanas noteikumi" 8. pielikumā, personām, kurām ļoti smaga invaliditāte saglabājusies jau no bērnības, visa mūža garumā ir bijuši būtiski funkcionēšanas ierobežojumi, kas tieši un negatīvi ir ietekmējuši viņu spējas dzīvot neatkarīgu dzīvi, gūt patstāvīgus ienākumus un veidot finansiālo neatkarību, kā arī neatkarību no līdzcilvēku atbalsta ikdienas darbību veikšanai.


Atbilstoši Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (turpmāk - VSAA) sniegtajai informācijai 2023. gada septembrī kopšanas pabalsts tika izmaksāts 2 655 pilngadīgām personām ar invaliditāti no bērnības.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Salaspils novada Bērnu un jauniešu ar invaliditāti biedrība “Zelta Atslēdziņa” 2023.gada  septembrī uzsāka sabiedrības līdzdalības iniciatīvu portālā “manabalss.lv” par kopšanas pabalsta apmēra paaugstināšanu personām ar invaliditāti no bērnības, pielīdzinot to aprūpes namos strādājošo atlīdzībai pēc nodokļu nomaksas - proti,  iniciatīva paredz noteikt, ka kopšanas pabalstu personām ar invaliditāti no bērnības jāpaaugstina no  līdzšinējiem 313,43 euro līdz 500 euro mēnesī (turpmāk - iniciatīva). Par iniciatīvu parakstījušies 11 419  Latvijas iedzīvotāji (https://manabalss.lv/par-kopsanas-pabalsta-paaugstinasanu-pec-18-gadu-sasniegsanas-1-grupas-invalidiem-no-bernibas/show (tīmekļa vietne aplūkota 04.12.2023)).

Personu ar invaliditāti no bērnības ar īpašas kopšanas nepieciešamību ļoti smagie  funkcionēšanas ierobežojumi vienlaikus ietekmē arī viņu tuvinieku ikdienas gaitas, ņemot vērā, ka visbiežāk pilnas rūpes par šiem cilvēkiem uzņemas paši tuvākie, ietekmējot arī pārējo ģimenes locekļu iespējas un finansiālo kapacitāti, tādējādi kopumā radot negatīvu ietekmi uz ģimenes iespējām nodrošināt personas ar invaliditāti vajadzības un sekmēt arī pārējās ģimenes finansiālo un emocionālo labbūtību. Tomēr, ņemot vērā, ka  personām ar ļoti smagu invaliditāti no bērnības jau no agrīna vecuma ir bijušas ļoti ierobežotas iespējas pilnvērtīgi iekļauties dažādos sabiedriskos procesos un, sasniedzot pilngadību, līdziesaistīties savas finansiālās situācijas uzlabošanā, šie cilvēki vairākumā gadījumu nav spējuši veidot neatkarīgu dzīvi un ir atkarīgi galvenokārt no valsts garantētajiem pabalstiem un atbalsta pakalpojumiem, no ģimenes locekļu rūpēm un atbalsta ikdienas gaitās.
 
Risinājuma apraksts
Lai dzīves dārdzības pieauguma dēļ sekmētu personas ar ļoti smagu invaliditāti no bērnības iespējas nodrošināt papildu izdevumus, kas saistīti ar veselības un funkcionālā stāvokļa uzlabošanu vai vismaz uzturēšanu esošajā līmenī, un veicinātu personas labāko interešu nodrošināšanu, vienlaikus ņemot vērā iniciatīvas autoru prasījumu un valsts faktiskās finansiāls iespējas,  virzāma iniciatīva par kopšanas pabalsta apmēra paaugstināšanu par 100 euro no 2024. gada 1. janvāra personām ar invaliditāti, kuras pārsniegušas 18 gadu vecumu un kurām invaliditātes cēlonis ir slimība no bērnības - proti,līdz 413,43 euro.
Problēmas apraksts
Tā kā noteikumu projekts ir saistīts ar valsts budžetu 2024. gadam un var tikt pieņemts Ministru kabinetā tikai pēc likumprojekta “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” apstiprināšanas Saeimā, VSAA varēs uzsākt nepieciešamās informācijas sistēmas pielāgošanas darbus atbilstoši jaunajam kopšanas pabalsta apmēram tikai pēc noteikumu projekta izskatīšanas un pieņemšanas Ministru kabinetā. VSAA informācijas sistēmas izmaiņu izstrādei, testēšanai un ieviešanai nepieciešami aptuveni divi mēneši. Attiecīgi noteikumu projektā jāparedz pārejas normu, nosakot, ka VSAA aprēķinās kopšanas pabalsta apmēra starpības par periodu no 2024. gada 1. janvāra līdz 29.februārim un nodrošinās neizmaksātās starpības izmaksu līdz 2024. gada 31. martam.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz noteikt pārejas periodu kopšanas pabalsta izmaksai personām ar invaliditāti no bērnības paaugstinātā apmērā, proti, nosakot, ka VSAA par 2024. gada janvāri un februāri nodrošinās kopšanas pabalsta piešķiršanu un izmaksu tādā apmērā, kā to paredzēja normatīvais regulējums līdz 2023. gada 31. decembrim, proti, 313,43 euro apmērā, savukārt  kopšanas pabalsta izmaksu jau paaugstinātā apmērā  - 413,43 euro -  nodrošinās ar marta mēnesi, vienlaikus veicot kopšanas pabalsta starpības izmaksu līdz jaunajam apmēram par janvāri un februāri. Proti, par janvāri tiks izmaksāts kopšanas pabalsts 313,43 euro apmērā, par februāri - 313,43 euro apmērā, par martu  - 413,43 euro apmērā un vēl papildu 200 euro (2x100 euro) kā neizmaksātā kopšanas pabalsta starpība par gada pirmajiem mēnešiem. Gada turpmākajos mēnešos kopšanas pabalsta  izmaksa tiks nodrošināta 413,43 euro apmērā.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • personas ar invaliditāti
Ietekmes apraksts
Kopšanas pabalsta paaugstināšana pozitīvi ietekmēs personu ar ļoti smagu invaliditāti no bērnības finansiālo situāciju.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
45 780 410
0
45 725 702
0
45 725 702
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
45 780 410
0
45 725 702
0
45 725 702
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
45 780 410
0
45 725 702
3 199 915
45 725 702
3 186 000
3 186 000
2.1. valsts pamatbudžets
45 780 410
0
45 725 702
3 186 000
45 725 702
3 186 000
3 186 000
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
13 915
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-3 199 915
0
-3 186 000
-3 186 000
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-3 186 000
0
-3 186 000
-3 186 000
3.2. speciālais budžets
0
0
0
-13 915
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
13 915
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-3 186 000
-3 186 000
-3 186 000
5.1. valsts pamatbudžets
0
-3 186 000
-3 186 000
-3 186 000
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Kolonā “saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam” finansējums norādīts ar Finanšu ministrijas rīkojumiem līdz  2023.gada 15.novembrim.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Lai nodrošinātu pabalsta personai ar invaliditāti, kurai nepieciešama īpaša kopšana,  apmēra paaugstināšanu par 100 euro (no 313,43 euro uz 413,43 euro) no 2024. gada 1. janvāra personām ar invaliditāti, kuras pārsniegušas 18 gadu vecumu un  kurām invaliditātes cēlonis ir slimība no bērnības, nepieciešams papildu finansējums  Labklājības ministrijas apakšprogrammā 20.01.00 "Valsts sociālie pabalsti".
Atbilstoši VSAA sniegtajai informācijai 2023. gada septembrī kopšanas pabalsts tika izmaksāts 2 655 pilngadīgām personām ar invaliditāti no bērnības. Lai paaugstinātu kopšanas pabalstu par 100 euro minētajai mērķa grupai, 2024. gadā un turpmāk ik gadu papildu nepieciešami 3 186 000 euro (2 655 personas*12 mēn.*100 euro).


Attiecībā uz noteikumu projektā ietvertajām izmaiņām, lai nodrošinātu kopšanas pabalsta apmēra palielināšanu personām ar invaliditāti no bērnības,  valsts speciālā budžeta apakšprogrammā 04.05.00 “Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras speciālais budžets” nepieciešami papildus izdevumi VSAA IS pielāgošanai, t.i.,  izmaiņu izstrādei (sistēmanalīze, programmēšana, testēšana) un ieviešanai, ko veic ārpakalpojuma sniedzējs.
Ārpakalpojuma apmaksai provizoriski nepieciešami 13 915 euro (izdevumi pamatkapitāla veidošanai), ko veido kopējā provizoriskā darbietilpība 25 cilvēkdienas un vienas cilvēkdienas izmaksas 556,60 euro apmērā. VSAA minēto finansējumu nodrošinās 2024.gadam apakšprogrammai 04.05.00 "Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras speciālais budžets" piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.


 
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Ministru kabineta 2023. gada 28. novembra sēdē tika atbalstīts Labklājības ministrijas priekšlikums likumprojekta “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” II lasījumam Saeimā par  papildu finansējuma piešķiršanu 2024.gadā un turpmāk ik gadu, lai nodrošinātu kopšanas pabalsta apmēra paaugstināšanu par 100 euro (no 313,43 euro uz 413,43 euro) no 2024. gada 1. janvāra personām ar invaliditāti, kuras pārsniegušas 18 gadu vecumu un  kuru invaliditātes cēlonis ir slimība no bērnības.
Pasākuma nodrošināšanai ir atbalstīts kopējais papildu finansējums 2024. gadā un turpmāk ik gadu 3 186 000 euro apmērā.
Finansējums noteikumu projekta ieviešanai   iestrādāts likumprojektā “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” (likumprojekts Saeimā pieņemts 2023.gada 9.decembrī). 
Nepieciešamais finansējums VSAA IS pielāgošanai 2024.gadā 13 915 euro apmērā VSAA  nodrošinās 2024.gadam apakšprogrammai 04.05.00 "Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras speciālais budžets" piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
Labklājības ministrija noteikumu projektā paredzēto pasākumu īstenošanai nepieciešamo papildu finansējumu 2025. gadam un turpmāk ik gadu pārskatīs un iekļaus Labklājības ministrijas pamatbudžetā valsts budžeta bāzes sagatavošanas procesā atbilstoši Ministru kabineta 2023.  gada 17. janvāra noteikumu Nr. 15 “Maksimāli pieļaujamā valsts budžeta izdevumu kopapjoma un  katrai ministrijai un citai centrālajai valsts iestādei paredzētā izdevumu kopējā apjoma noteikšanas kārtība vidējam termiņam” 9.3.1. apakšpunktam, ņemot vērā prognozētās izmaiņas valsts sociālo pabalstu saņēmēju skaitā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Tā kā finansējums noteikumu projektā ietvertās normas par kopšanas pabalsta apmēra paaugstināšanu personām ar invaliditāti no bērnības tika iestrādāts likumprojektā "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam", papildu komunikācijas aktivitātes par noteikumu projektu nav veiktas.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra
neietekmē
Kopšanas pabalsta piešķiršanu un izmaksu VSAA nodrošinās tādā pašā kārtībā, kā līdz šim, tai pašai mērķa grupai, ņemot vērā kopšanas pabalsta apmēra izmaiņas un izmaksas nosacījuma izmaiņas 2024. gadā no janvāra līdz martam.
Kopā
0,00

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Vai ietekmē?
Izmaksas par vienību - euro
Vienību skaits
Atbilstības izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra
Vērtības nozīme:
13 915,00
euro
1
sistēmas pielāgojums
13 915,00
Paaugstinātā kopšanas pabalsta apmēra ieviešanai VSAA nepieciešams veikt IT sistēmas pielāgojumus, ņemot vērā noteikumu projektā ietvertās izmaiņas kopšanas pabalsta apmērā personām ar invaliditāti, kurām invaliditātes cēlonis ir slimība no bērnības. Lai nodrošinātu kopšanas pabalsta apmēra palielināšanu personām ar invaliditāti no bērnības, VSAA IS pielāgošanu, t.i., izmaiņu izstrādi (sistēmanalīze, programmēšana, testēšana) un ieviešanu, veiks ārpakalpojuma sniedzējs. Ārpakalpojuma apmaksai provizoriski nepieciešami 13 915 euro (izdevumi pamatkapitāla veidošanai), ko veido kopējā provizoriskā darbietilpība 25 cilvēkdienas un vienas cilvēkdienas izmaksas 556,60 euro apmērā ( 25x556,6). VSAA minēto finansējumu nodrošinās 2024.gadam apakšprogrammai 04.05.00 "Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras speciālais budžets" piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
Kopā
13 915,00

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
IT sistēmas pielāgošana atbilstoši izmaiņām noteikumu projektā noteiktajam

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Paaugstinātā kopšanas pabalsta apmēra ieviešanai nepieciešamas veikt IT sistēmu pielāgojumus, ņemot vērā  noteikumu projektā ietvertajām izmaiņām, lai nodrošinātu pabalsta apmēra palielināšanu personām ar invaliditāti no bērnības,  valsts speciālā budžeta apakšprogrammā 04.05.00 “Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras speciālais budžets” nepieciešami papildus izdevumi VSAA IS pielāgošanai, t.i.,  izmaiņu izstrādei (sistēmanalīze, programmēšana, testēšana) un ieviešanai, ko veic ārpakalpojuma sniedzējs.
Ārpakalpojuma apmaksai provizoriski nepieciešami 13 915 euro (izdevumi pamatkapitāla veidošanai), ko veido kopējā provizoriskā darbietilpība 25 cilvēkdienas un vienas cilvēkdienas izmaksas 556,60 euro apmērā. VSAA minēto finansējumu nodrošinās 2024.gadam apakšprogrammai 04.05.00 "Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras speciālais budžets" piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.
 

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Kopšanas pabalsta paaugstināšana pozitīvi ietekmēs personu ar ļoti smagu invaliditāti no bērnības finansiālo situāciju.
Atbilstoši VSAA sniegtajai informācijai 2023. gada septembrī kopšanas pabalsts tika izmaksāts  2655 pilngadīgām personām ar invaliditāti no bērnības.

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Kopšanas pabalsta paaugstināšana pozitīvi ietekmēs personu ar ļoti smagu invaliditāti no bērnības finansiālo situāciju.
Atbilstoši VSAA sniegtajai informācijai 2023. gada septembrī kopšanas pabalsts tika izmaksāts  2655 pilngadīgām personām ar invaliditāti no bērnības.

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi