25-TA-1268: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Dravas" Daugmales pagastā, Ķekavas novadā, daļas pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Likums) 9. panta pirmā daļa.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanai atsavināt nekustamā īpašuma “Dravas” Daugmales pagastā, Ķekavas novadā (kadastra Nr. 8056 001 0319) daļu – zemes vienību (kadastra apzīmējums 8056 001 0687) 0,1237 ha platībā un zemes vienību (kadastra apzīmējums 8056 001 0688) 0,6552 ha platībā, kas izveidotas zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8056 001 0319 sadales rezultātā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Īstenojot Rail Baltica projektu, nepieciešams atsavināt īpašniekam piederoša nekustamā īpašuma "Dravas" Daugmales pagastā, Ķekavas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8056 001 0319) (turpmāk – Nekustamais īpašums) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8056 001 0687) 0,1237 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8056 001 0688) 0,6552 ha platībā (turpmāk – Nekustamā īpašuma daļa).
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 "Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu". Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Atbilstoši būvniecības ieceres tehniskajiem risinājumiem būvatļaujā Nr. BIS-BL-597141-455 Ātrgaitas dzelzceļa ’"Rail DS2 posma "Vangaži – Salaspils – Misa" apakšposms DPS3", būvatļauja Nr.4, Rail Baltica projekta īstenošanai Nekustamā īpašuma daļa būs izmantojama dzelzceļa infrastruktūras publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā būvniecībai un saistītās infrastruktūras – pašvaldības nozīmes autoceļa (autoceļa nodalījuma josla) būvniecībai.
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15. panta pirmajā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums un likuma "Par autoceļiem" 4. panta regulējumu.
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 "Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu". Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Atbilstoši būvniecības ieceres tehniskajiem risinājumiem būvatļaujā Nr. BIS-BL-597141-455 Ātrgaitas dzelzceļa ’"Rail DS2 posma "Vangaži – Salaspils – Misa" apakšposms DPS3", būvatļauja Nr.4, Rail Baltica projekta īstenošanai Nekustamā īpašuma daļa būs izmantojama dzelzceļa infrastruktūras publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā būvniecībai un saistītās infrastruktūras – pašvaldības nozīmes autoceļa (autoceļa nodalījuma josla) būvniecībai.
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši akciju sabiedrības "RB Rail" sniegtai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15. panta pirmajā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums un likuma "Par autoceļiem" 4. panta regulējumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums ierakstīts Rīgas rajona tiesas Daugmales pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000109148 un īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu ir nostiprinātas fiziskai personai (turpmāk – Nekustamā īpašuma īpašnieks).
Nekustamais īpašums (pēc zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8056 001 0319) sadales) sastāv no trīs zemes vienībām:
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8056 001 0686) 0,1576 ha platībā;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8056 001 0687) 0,1237 ha platībā;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8056 001 0688) 0,6552 ha platībā.
Atbilstoši ierakstam zemesgrāmatā Nekustamais īpašums ir apgrūtināts ar lietu tiesībām atzīmes veidā:
1. Atzīme - vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas (aizsardzības zonas) teritorija ap kultūras pieminekli laukos (zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 80560010686) – 0,1576 ha.
2. Atzīme - vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas (aizsardzības zonas) teritorija ap kultūras pieminekli laukos (zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 80560010687) – 0,1237 ha.
3. Atzīme - vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas (aizsardzības zonas) teritorija ap kultūras pieminekli laukos (zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 80560010688) – 0,6552 ha.
Nekustamajam īpašumam zemesgrāmatā nav reģistrētas piedziņas atzīmes, nomas un apbūves tiesības, hipotēkas vai aizlieguma atzīmes.
Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – Kadastra informācijas sistēma) Nekustamā īpašuma atsavināmajai:
zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8056 001 0687) 0,1237 ha platībā ir reģistrēts apgrūtinājums – 1) Daugavas vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija lauku apvidos (7311020107) – 0,1237 ha;
Saskaņā ar Kadastra informācijas sistēmas datiem zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8056 001 0687) platība ir 0,1237 ha, tās lietošanas mērķis ir “Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā” (kods 1101). Platības sadalījums par lietošanas veidiem – krūmāju platība 0,1237 ha;
zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8056 001 0688) 0,6552 ha platībā ir reģistrēti apgrūtinājumi – 1) aizsargājama koka (dižkoka) teritorija (7313080300) – 0,0294 ha; 2) Daugavas vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija lauku apvidos (7311020107) – 0,6552 ha;
Saskaņā ar Kadastra informācijas sistēmas datiem zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8056 001 0688) platība ir 0,6552 ha, tās lietošanas mērķis ir “Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā” (kods 1101). Platības sadalījums par lietošanas veidiem – krūmāju platība 0,6552 ha.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
Ņemot vērā, ka Nekustamā īpašuma atsavināmā daļa ir apgrūtināta ar vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslām, saskaņā ar Aizsargjoslu likuma normām par darbības ierobežojumiem būvdarbi šāda veida teritorijās nav aizliegti, bet to veikšanai ir nepieciešams saņemt saskaņojumu no atbildīgās valsts iestādes vai arī no aizsargjoslas izveidotāja – attiecīgā objekta īpašnieka vai valdītāja.
Rail Baltica projekta īstenošanas likuma 4. pantā noteiktajā kārtībā būs saskaņojama aizsargājama koka nociršana, ja tiks konstatēta tā atrašanās Rail Baltica projekta īstenošanas teritorijā.
Tādējādi secināms, ka Nekustamā īpašuma atsavināmajai daļai noteiktie apgrūtinājumi ietekmēs Rail Baltica projekta ietvaros veicamos būvdarbus veidā, kas paredz papildu nosacījumu iekļaušanu būvdarbu risinājumos un to izpildes ievērošanu būvdarbu procesa laikā.
Uz atsavināmās Nekustamā īpašuma daļas neatrodas zemesgrāmatā un/vai Kadastra informācijas sistēmā reģistrētas būves.
Saskaņā ar situāciju pirms zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8056 001 0319) sadales, nodalot Rail Baltica projektam nepieciešamo Nekustamā īpašuma daļu, atlikumā veidojās viena zemes vienības daļa aptuveni 0,1745 ha platībā.
Atbilstoši 2023. gada 22. novembra Ķekavas novada pašvaldības sniegtajai informācijai (vēstule Nr. 1-7.1/23/3329) jaunveidojamo zemes vienību platības, kas ir mazākas par 2 ha, neatbilst Ķekavas novada teritorijas (administratīvā teritorija līdz 01.07.2021.) teritorijas plānojuma 4.11.1.4. punktā noteiktajai minimālajai jaunizveidojama zemes gabala platībai funkcionālajā zonējumā – Lauksaimniecības teritorija (L).
Līdz ar to zemes vienības atlikusī (neatsavināmā) daļa aptuveni 0,1745 ha nav veidojama kā atsevišķa zemes vienība un nav izmantojama atbilstoši vietējās pašvaldības teritorijas plānojumam.
Atbilstoši būvniecības ieceres tehnisko risinājumu grozījumiem 2023. gada 20. oktobrī tika precizētas Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamās zemes vienības daļas robežas un Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt zemes vienības daļu aptuveni 0,7691 ha platībā (platība var tikt precizēta pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas). Atlikumā veidojas zemes vienības daļa ar aptuveno platību 0,1674 ha.
Savukārt atbilstoši būvniecības ieceres tehnisko risinājumu grozījumiem 2024. gada 30. aprīlī atkārtoti tika precizētas Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamās zemes vienības daļas robežas un Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt zemes vienības daļu aptuveni 0,779 ha platībā (platība var tikt precizēta pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas). Atlikumā veidojas zemes vienības daļa ar aptuveno platību 0,1575 ha.
Pēc zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8056 001 0319 sadales atlikusī zemes vienība - zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8056 001 0686) 0,1576 ha platībā.
Saskaņā ar akciju sabiedrības “RB Rail”, kas ir atbildīga par Rail Baltica trases projektēšanu, sniegto informāciju Nekustamā īpašuma atlikušai (neatsavināmai) zemes vienībai - zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8056 001 0686, 0,1576 ha platībā Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros ir paredzēta piekļuve no projektēta pašvaldības nozīmes autoceļa.
2023. gada 29. novembrī Institūcija (SIA “EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS”) saskaņā ar Likuma 18. panta pirmo un otro daļu nosūtīja īpašniekam paziņojumu Nr. 2.3.N/2023-3789 “Paziņojums par nekustamā īpašuma "Dravas", Daugmales pagastā, Ķekavas novadā, kadastra Nr.80560010319, atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai” (turpmāk – Atsavināšanas paziņojums), informējot par Nekustamā īpašuma sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8056 001 0319 visā tās 0,9365 platībā atsavināšanas uzsākšanu sabiedrības vajadzībām Rail Baltica projekta īstenošanai, kā arī lūdzot informēt Institūciju, vai īpašnieks vēlas savā īpašumā saglabāt zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8056 001 0319 daļu aptuveni 0,1674 ha platībā.
2024. gada 26. februārī, e-pasta vēstulē atbildot uz Atsavināšanas paziņojumu, īpašnieks informēja Institūciju, ka vēlas saglabāt savā īpašumā zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8056 001 0319 daļu 0,1674 ha platībā, lai pievienotu īpašuma “Dravnieki” neatsavināmajai daļai. Vienlaikus e-pasta vēstulē īpašnieks izteica lūgumu, veicot nekustamā īpašuma novērtēšanu, vērst uzmanību uz saldo ķiršu stādījumiem teritorijas 1a (0,6420 ha) dienvidos.
2024. gada 9. maijā Institūcija nosūtīja īpašniekam paziņojumu Nr. 2.3.N/2024-2566 “Precizējums paziņojumā par nekustamā īpašuma “Dravas” Daugmales pagastā, Ķekavas novadā, kadastra Nr. 8056 0010 319, atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai”, informējot, ka Rail Baltica projektam nepieciešams atsavināt zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 80560010319 daļu aptuveni 0,779 ha platībā.
Nekustamā īpašuma īpašnieks iebildumus nav sniedzis un prasījumus nav pieteicis.
Institūcijas Rail Baltica projektam atsavināmā īpašuma atlīdzības noteikšanas pastāvīgā komisija 2025. gada 15. maija sēdes slēgtajā daļā apstiprināja atlīdzības apmēru par sabiedrības vajadzībām – projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūves “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” īstenošanai – atsavināmo nekustamā īpašuma “Dravas” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8056 001 0319) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8056 001 0687) 0,1237 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8056 001 0688) 0,6552 ha platībā – Daugmales pagastā, Ķekavas novadā, nosakot to atbilstoši sertificēta nekustamā īpašuma vērtētāja noteiktajai kopējai summai – 20 329,93 EUR (divdesmit tūkstoši trīs simti divdesmit deviņi euro un 93 centi), ko veido:
1. zemes tirgus vērtība – 18 382,04 EUR (astoņpadsmit tūkstoši trīs simti astoņdesmit divi euro un 4 centi), tai skaitā:
1.1. zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8056 001 0687) 0,1237 ha platībā tirgus vērtība 2 919,32 EUR jeb 2,36 EUR par vienu zemes kvadrātmetru;
1.2. zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8056 001 0688) 0,6552 ha platībā tirgus vērtība 15 462,72 EUR jeb 2,36 EUR par vienu zemes kvadrātmetru;
2. uz zemes vienībām ar kadastra apzīmējumiem 8056 001 0687 un 8056 001 0688 augošo koku tirgus vērtība 1 081,09 EUR (viens tūkstotis astoņdesmit viens euro un 9 centi);
3. kompensējamie zaudējumi, kas aprēķināti par atlikušās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8056 001 0686 ar kopējo platību 0,1576 ha vērtības samazinājumu 866,80 EUR (astoņi simti sešdesmit seši euro un 80 centi) jeb 0,55 EUR par vienu zemes kvadrātmetru.
Institūcijā 2025. gada 14. maija elektroniskā sarakstē saņemta Nekustamā īpašuma īpašnieka piekrišana atlīdzības apmēram.
Alternatīvais vērtējums nav iesniegts.
Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 “Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2025. gada 26. maija lēmumu Nr. 03.1-14/1654 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru, kas atbilst kopējai summai 20 329,93 EUR.
Saskaņā ar Likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Nekustamā īpašuma īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas, Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija atsavināto Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros pēc būvdarbu pabeigšanas un inženierbūvju nodošanas ekspluatācijā plānots attiecīgi izveidotos nekustamos īpašumus – zemes vienības un uz tām izbūvētos pašvaldības nozīmes autoceļus – nodot pašvaldības īpašumā. Savukārt Satiksmes ministrija šobrīd strādā pie risinājuma (attiecīgu grozījumu normatīvajos aktos un/ vai informatīvā ziņojuma sagatavošana un iesniegšana izskatīšanai valdībā par esošo situāciju), lai nākotnē pēc pašvaldības nozīmes ceļa izbūves šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būtu nododams pašvaldības īpašumā, jo, ievērojot likuma “Par autoceļiem” 4. panta trešās daļas tiesisko regulējumu, pašvaldību nozīmes ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Nekustamais īpašums (pēc zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8056 001 0319) sadales) sastāv no trīs zemes vienībām:
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8056 001 0686) 0,1576 ha platībā;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8056 001 0687) 0,1237 ha platībā;
- zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8056 001 0688) 0,6552 ha platībā.
Atbilstoši ierakstam zemesgrāmatā Nekustamais īpašums ir apgrūtināts ar lietu tiesībām atzīmes veidā:
1. Atzīme - vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas (aizsardzības zonas) teritorija ap kultūras pieminekli laukos (zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 80560010686) – 0,1576 ha.
2. Atzīme - vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas (aizsardzības zonas) teritorija ap kultūras pieminekli laukos (zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 80560010687) – 0,1237 ha.
3. Atzīme - vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas (aizsardzības zonas) teritorija ap kultūras pieminekli laukos (zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 80560010688) – 0,6552 ha.
Nekustamajam īpašumam zemesgrāmatā nav reģistrētas piedziņas atzīmes, nomas un apbūves tiesības, hipotēkas vai aizlieguma atzīmes.
Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – Kadastra informācijas sistēma) Nekustamā īpašuma atsavināmajai:
zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8056 001 0687) 0,1237 ha platībā ir reģistrēts apgrūtinājums – 1) Daugavas vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija lauku apvidos (7311020107) – 0,1237 ha;
Saskaņā ar Kadastra informācijas sistēmas datiem zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8056 001 0687) platība ir 0,1237 ha, tās lietošanas mērķis ir “Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā” (kods 1101). Platības sadalījums par lietošanas veidiem – krūmāju platība 0,1237 ha;
zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 8056 001 0688) 0,6552 ha platībā ir reģistrēti apgrūtinājumi – 1) aizsargājama koka (dižkoka) teritorija (7313080300) – 0,0294 ha; 2) Daugavas vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija lauku apvidos (7311020107) – 0,6552 ha;
Saskaņā ar Kadastra informācijas sistēmas datiem zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8056 001 0688) platība ir 0,6552 ha, tās lietošanas mērķis ir “Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā” (kods 1101). Platības sadalījums par lietošanas veidiem – krūmāju platība 0,6552 ha.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
Ņemot vērā, ka Nekustamā īpašuma atsavināmā daļa ir apgrūtināta ar vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslām, saskaņā ar Aizsargjoslu likuma normām par darbības ierobežojumiem būvdarbi šāda veida teritorijās nav aizliegti, bet to veikšanai ir nepieciešams saņemt saskaņojumu no atbildīgās valsts iestādes vai arī no aizsargjoslas izveidotāja – attiecīgā objekta īpašnieka vai valdītāja.
Rail Baltica projekta īstenošanas likuma 4. pantā noteiktajā kārtībā būs saskaņojama aizsargājama koka nociršana, ja tiks konstatēta tā atrašanās Rail Baltica projekta īstenošanas teritorijā.
Tādējādi secināms, ka Nekustamā īpašuma atsavināmajai daļai noteiktie apgrūtinājumi ietekmēs Rail Baltica projekta ietvaros veicamos būvdarbus veidā, kas paredz papildu nosacījumu iekļaušanu būvdarbu risinājumos un to izpildes ievērošanu būvdarbu procesa laikā.
Uz atsavināmās Nekustamā īpašuma daļas neatrodas zemesgrāmatā un/vai Kadastra informācijas sistēmā reģistrētas būves.
Saskaņā ar situāciju pirms zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8056 001 0319) sadales, nodalot Rail Baltica projektam nepieciešamo Nekustamā īpašuma daļu, atlikumā veidojās viena zemes vienības daļa aptuveni 0,1745 ha platībā.
Atbilstoši 2023. gada 22. novembra Ķekavas novada pašvaldības sniegtajai informācijai (vēstule Nr. 1-7.1/23/3329) jaunveidojamo zemes vienību platības, kas ir mazākas par 2 ha, neatbilst Ķekavas novada teritorijas (administratīvā teritorija līdz 01.07.2021.) teritorijas plānojuma 4.11.1.4. punktā noteiktajai minimālajai jaunizveidojama zemes gabala platībai funkcionālajā zonējumā – Lauksaimniecības teritorija (L).
Līdz ar to zemes vienības atlikusī (neatsavināmā) daļa aptuveni 0,1745 ha nav veidojama kā atsevišķa zemes vienība un nav izmantojama atbilstoši vietējās pašvaldības teritorijas plānojumam.
Atbilstoši būvniecības ieceres tehnisko risinājumu grozījumiem 2023. gada 20. oktobrī tika precizētas Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamās zemes vienības daļas robežas un Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt zemes vienības daļu aptuveni 0,7691 ha platībā (platība var tikt precizēta pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas). Atlikumā veidojas zemes vienības daļa ar aptuveno platību 0,1674 ha.
Savukārt atbilstoši būvniecības ieceres tehnisko risinājumu grozījumiem 2024. gada 30. aprīlī atkārtoti tika precizētas Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamās zemes vienības daļas robežas un Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt zemes vienības daļu aptuveni 0,779 ha platībā (platība var tikt precizēta pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas). Atlikumā veidojas zemes vienības daļa ar aptuveno platību 0,1575 ha.
Pēc zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8056 001 0319 sadales atlikusī zemes vienība - zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 8056 001 0686) 0,1576 ha platībā.
Saskaņā ar akciju sabiedrības “RB Rail”, kas ir atbildīga par Rail Baltica trases projektēšanu, sniegto informāciju Nekustamā īpašuma atlikušai (neatsavināmai) zemes vienībai - zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 8056 001 0686, 0,1576 ha platībā Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros ir paredzēta piekļuve no projektēta pašvaldības nozīmes autoceļa.
2023. gada 29. novembrī Institūcija (SIA “EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS”) saskaņā ar Likuma 18. panta pirmo un otro daļu nosūtīja īpašniekam paziņojumu Nr. 2.3.N/2023-3789 “Paziņojums par nekustamā īpašuma "Dravas", Daugmales pagastā, Ķekavas novadā, kadastra Nr.80560010319, atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai” (turpmāk – Atsavināšanas paziņojums), informējot par Nekustamā īpašuma sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8056 001 0319 visā tās 0,9365 platībā atsavināšanas uzsākšanu sabiedrības vajadzībām Rail Baltica projekta īstenošanai, kā arī lūdzot informēt Institūciju, vai īpašnieks vēlas savā īpašumā saglabāt zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8056 001 0319 daļu aptuveni 0,1674 ha platībā.
2024. gada 26. februārī, e-pasta vēstulē atbildot uz Atsavināšanas paziņojumu, īpašnieks informēja Institūciju, ka vēlas saglabāt savā īpašumā zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8056 001 0319 daļu 0,1674 ha platībā, lai pievienotu īpašuma “Dravnieki” neatsavināmajai daļai. Vienlaikus e-pasta vēstulē īpašnieks izteica lūgumu, veicot nekustamā īpašuma novērtēšanu, vērst uzmanību uz saldo ķiršu stādījumiem teritorijas 1a (0,6420 ha) dienvidos.
2024. gada 9. maijā Institūcija nosūtīja īpašniekam paziņojumu Nr. 2.3.N/2024-2566 “Precizējums paziņojumā par nekustamā īpašuma “Dravas” Daugmales pagastā, Ķekavas novadā, kadastra Nr. 8056 0010 319, atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai”, informējot, ka Rail Baltica projektam nepieciešams atsavināt zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 80560010319 daļu aptuveni 0,779 ha platībā.
Nekustamā īpašuma īpašnieks iebildumus nav sniedzis un prasījumus nav pieteicis.
Institūcijas Rail Baltica projektam atsavināmā īpašuma atlīdzības noteikšanas pastāvīgā komisija 2025. gada 15. maija sēdes slēgtajā daļā apstiprināja atlīdzības apmēru par sabiedrības vajadzībām – projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūves “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” īstenošanai – atsavināmo nekustamā īpašuma “Dravas” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8056 001 0319) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8056 001 0687) 0,1237 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8056 001 0688) 0,6552 ha platībā – Daugmales pagastā, Ķekavas novadā, nosakot to atbilstoši sertificēta nekustamā īpašuma vērtētāja noteiktajai kopējai summai – 20 329,93 EUR (divdesmit tūkstoši trīs simti divdesmit deviņi euro un 93 centi), ko veido:
1. zemes tirgus vērtība – 18 382,04 EUR (astoņpadsmit tūkstoši trīs simti astoņdesmit divi euro un 4 centi), tai skaitā:
1.1. zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8056 001 0687) 0,1237 ha platībā tirgus vērtība 2 919,32 EUR jeb 2,36 EUR par vienu zemes kvadrātmetru;
1.2. zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8056 001 0688) 0,6552 ha platībā tirgus vērtība 15 462,72 EUR jeb 2,36 EUR par vienu zemes kvadrātmetru;
2. uz zemes vienībām ar kadastra apzīmējumiem 8056 001 0687 un 8056 001 0688 augošo koku tirgus vērtība 1 081,09 EUR (viens tūkstotis astoņdesmit viens euro un 9 centi);
3. kompensējamie zaudējumi, kas aprēķināti par atlikušās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8056 001 0686 ar kopējo platību 0,1576 ha vērtības samazinājumu 866,80 EUR (astoņi simti sešdesmit seši euro un 80 centi) jeb 0,55 EUR par vienu zemes kvadrātmetru.
Institūcijā 2025. gada 14. maija elektroniskā sarakstē saņemta Nekustamā īpašuma īpašnieka piekrišana atlīdzības apmēram.
Alternatīvais vērtējums nav iesniegts.
Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 “Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2025. gada 26. maija lēmumu Nr. 03.1-14/1654 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru, kas atbilst kopējai summai 20 329,93 EUR.
Saskaņā ar Likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Nekustamā īpašuma īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas, Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija atsavināto Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros pēc būvdarbu pabeigšanas un inženierbūvju nodošanas ekspluatācijā plānots attiecīgi izveidotos nekustamos īpašumus – zemes vienības un uz tām izbūvētos pašvaldības nozīmes autoceļus – nodot pašvaldības īpašumā. Savukārt Satiksmes ministrija šobrīd strādā pie risinājuma (attiecīgu grozījumu normatīvajos aktos un/ vai informatīvā ziņojuma sagatavošana un iesniegšana izskatīšanai valdībā par esošo situāciju), lai nākotnē pēc pašvaldības nozīmes ceļa izbūves šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būtu nododams pašvaldības īpašumā, jo, ievērojot likuma “Par autoceļiem” 4. panta trešās daļas tiesisko regulējumu, pašvaldību nozīmes ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt nekustamā īpašuma "Dravas" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8056 001 0319) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8056 001 0687) 0,1237 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 8056 001 0688) 0,6552 ha platībā - Daugmales pagastā, Ķekavas novadā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmajā daļā noteikts, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums. Likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā likuma 4. panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību un komersantu ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, kā arī māju ceļi ir attiecīgo pašvaldību, komersantu vai fizisko personu īpašums.
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmajā daļā noteikts, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums. Likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā likuma 4. panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību un komersantu ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, kā arī māju ceļi ir attiecīgo pašvaldību, komersantu vai fizisko personu īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļu aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
Nosaukums
-
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļas nepieciešamība sabiedrības vajadzībām konstatēta Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā.
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma īpašnieku, no kura Nekustamā īpašuma daļa atsavināma sabiedrības vajadzībām.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma īpašnieku, no kura Nekustamā īpašuma daļa atsavināma sabiedrības vajadzībām.
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.
2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Jā
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.
2.2.5. uz konkurenci:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.
2.2.6. uz nodarbinātību:
Jā
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu un daļas pirkšanu, un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2023. gada 16. oktobrī starp RB Rail AS un Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu un daļas pirkšanu, un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2023. gada 16. oktobrī starp RB Rail AS un Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 15. oktobra noteikumu Nr. 639 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 4. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm.
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un sabiedrība ar ierobežotu atbildību “EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS”.
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un sabiedrība ar ierobežotu atbildību “EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS”.
6.4. Cita informācija
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā “Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Satiksmes ministrija
- SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
