25-TA-298: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 28. maija noteikumos Nr. 312 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2. reformas "Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam" 3.1.2.4.i. investīcijas "Sociālās un profesionālās rehabilitācijas pakalpojumu sinerģiska attīstība cilvēku ar funkcionāliem traucējumiem drošumspējas veicināšanai" īstenošanas un uzraudzības noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 28. maija noteikumos Nr. 312 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena “Reģionālā politika” 3.1.2. reformas “Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam” 3.1.2.4.i. investīcijas “Sociālās un profesionālās rehabilitācijas pakalpojumu sinerģiska attīstība cilvēku ar funkcionāliem traucējumiem drošumspējas veicināšanai” īstenošanas un uzraudzības noteikumi”” (turpmāk – TA) ir Labklājības ministrijas (turpmāk – LM) iniciatīva un ir izstrādāts saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 19.3 panta otro daļu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
TA projekta mērķis ir precizēt atsevišķus Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – AF) plāna 3.1.2.4.i. investīcijas “Sociālās un profesionālās rehabilitācijas pakalpojumu sinerģiska attīstība cilvēku ar funkcionāliem traucējumiem drošumspējas veicināšanai” (turpmāk – 3.1.2.4.i. investīcija) īstenošanas nosacījumus un tādējādi veicināt sekmīgāku 3.1.2.4.i. investīcijas ieviešanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
1. Ministru kabineta 2024. gada 28. maija noteikumu Nr. 312 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena “Reģionālā politika” 3.1.2. reformas “Sociālo un nodarbinātības pakalpojumu pieejamība minimālo ienākumu reformas atbalstam” 3.1.2.4.i. investīcijas “Sociālās un profesionālās rehabilitācijas pakalpojumu sinerģiska attīstība cilvēku ar funkcionāliem traucējumiem drošumspējas veicināšanai” īstenošanas un uzraudzības noteikumi” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 312) 10.2.1. apakšpunkts noteic, ka kompetenču attīstības centrs neformālo aprūpētāju profesionālo kompetenču pilnveidei tiek veidots Slokas ielā 61, Jūrmalā, ēkas 1. korpusā, bet 16. punkts detalizē ēkā veicamos atjaunošanas un pārbūves darbu apjomus.
2. MK noteikumu Nr. 312 10.2.3. apakšpunkts noteic, ka 3.1.2.4.i. investīcijas ietvaros iegādātais mikroautobuss ir izmantojams kā mobilā darba stacija neformālo aprūpētāju mācību nodrošināšanai reģionos.
3. MK noteikumu Nr. 312 20.4. apakšpunkts noteic finansējuma saņēmēja pienākumu novērst dubultfinansēšanas riskus un nodrošināt, ka projekta atbalstāmās darbības un to izmaksas pēdējo piecu gadu laikā nav finansētas, netiek finansētas, kā arī tās nav plānots finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts, pašvaldības vai ārvalstu finanšu palīdzības instrumentiem.
2. MK noteikumu Nr. 312 10.2.3. apakšpunkts noteic, ka 3.1.2.4.i. investīcijas ietvaros iegādātais mikroautobuss ir izmantojams kā mobilā darba stacija neformālo aprūpētāju mācību nodrošināšanai reģionos.
3. MK noteikumu Nr. 312 20.4. apakšpunkts noteic finansējuma saņēmēja pienākumu novērst dubultfinansēšanas riskus un nodrošināt, ka projekta atbalstāmās darbības un to izmaksas pēdējo piecu gadu laikā nav finansētas, netiek finansētas, kā arī tās nav plānots finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts, pašvaldības vai ārvalstu finanšu palīdzības instrumentiem.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. Kompetenču attīstības centra (turpmāk – kompetenču centrs) izveide un darbības nodrošināšana plānota adresē Slokas ielā 61, Jūrmalā (turpmāk – ēka). Minētais īpašums sastāv no vairākiem korpusiem un tā 1. korpusā atrodas kompetenču centra pamata infrastruktūra – mācību auditorijas neformālo aprūpētāju mācībām, speciālistu kabineti, lektoru telpa un tehniskās telpas. Kompetenču centra darbības nodrošināšanai tiek izmantots arī ēkas 3. korpuss, kurā neformālo aprūpētāju mācību laikā tiek īstenotas praktiskas nodarbības, tostarp nodarbību novērošana, demonstrējumi u.c., lai veicinātu neformālo aprūpētāju kompetenču pilnveidi darbam ar personām ar funkcionāliem traucējumiem.
Iekļūšana ēkas 3. korpusā ir, izmantojot rampu un pandusu pie ēkas. Rampa ir ļoti sliktā tehniskajā stāvoklī (drūp tās pamatnes un vertikālo daļu konstrukcijas), kas ir nedroši lietošanai – ir risks, ka, atdaloties rampas elementiem, var tikt traumēti klienti, darbinieki vai transportlīdzekļi. Turklāt panduss neatbilst normatīvo aktu prasībām, jo tam ir pārāk stāvs leņķis un tas ir par šauru, lai vienlaikus varētu pārvietoties vairāki cilvēki, tostarp cilvēki ratiņkrēslos. Vienlaikus finansējuma saņēmējs rosina pārbūvēt elektroenerģijas sistēmas pieslēgumu slodzes palielināšanai, jo šobrīd objekta energotīkli ir novecojuši un, ņemot vērā ēkā paredzētos infrastruktūras uzlabošanas darbus, nespēs nedrošināt nepieciešamo jaudu. Attiecībā uz elektroenerģijas sistēmas pieslēgumu slodzes palielināšanu, tad minēto pakalpojumu var īstenot tikai akciju sabiedrība "Sadales tīkls" (turpmāk - A/S "Sadales tīkls") savas darbības ietvaros. A/S "Sadales tīkls" juridiski patstāvīgu darbību sāka 01.07.2007., Latvijai pildot Eiropas Savienības direktīvu prasības par elektroenerģijas tirgus liberalizāciju. Konkrētās atbalstāmās darbības īstenošanai finansējuma saņēmējs neorganizēs iepirkumu procedūru, bet gan vērsīsies pie minētā pakalpojuma sniedzēja. Ņemot vērā minēto, ar noteikumu projektu tiek precizēts MK noteikumu Nr. 312 16. punkts, papildinot to ar atsauci "kur attiecināms". Tādējādi finansējuma saņēmējs, īstenojot infrastruktūras objektā Slokas ielā 61, Jūrmala, plānotās atbalstāmās darbības, atbilstoši publisko iepirkumu tiesiskajam regulējumam organizēs attiecīgo iepirkumu procedūru, izņemot pakalpojumam saistībā ar elektroenerģijas sistēmas pieslēguma slodzes palielināšanu.
Saskaņā ar MK noteikumiem Nr. 312, ievērojot iespējamo risku par būvdarbu iespējamo sadārdzinājumu un nepietiekamo AF granta apmēru, sākotnēji būvdarbu apjomos ir iekļauta ēkas 1. korpusa pārbūve un teritorijas labiekārtošana, iekļaujot zaļo zonu un atpūtas vietas klientiem (2/3 no pagalma starp ēkas 1. un 3. korpusu) (apstiprinātā būvprojekta 1., 2., 4., 5., 6., 7. un 8. kārta) un nav paredzēti būvdarbi ēkas 3. korpusā (apstiprinātā būvprojekta 3. kārta). Šobrīd minētās investīcijas ir iespējams veikt, jo finansējuma saņēmējs 20.12.2024. ar vēstuli Nr. 15-2/28 informē par finanšu ietaupījumu, kas veidojas noslēdzoties būvdarbu, kas plānoti adresēs Slokas ielā 61, Jūrmala, 1. korpusā un Dubultu prospektā 71, Jūrmala, iepirkumiem (indikatīvi 989 691 euro apmērā (t.sk. AF finansējums 817 926 euro, valsts budžeta finansējums 171 765 euro).
2. Profesionālās rehabilitācijas pakalpojuma sniegšanas izmēģinājuma projekta laikā tiek aprobēts integrēts rehabilitācijas (sociālās un profesionālās) pakalpojumu modelis, kur persona ar funkcionāliem traucējumiem pēc medicīniskās rehabilitācijas ārstniecības iestādē var saņemt sociālo rehabilitāciju, noteikt profesionālo piemērotību un saņemt rekomendācijas turpmākai profesionālās kompetences ieguvei vai pilnveidei, lai atgrieztos nodarbinātībā. Pamatā profesionālās rehabilitācijas pakalpojuma sniegšana tiek nodrošināta adresē Dubultu prospektā 71, Jūrmalā. Vienlaikus profesionālās piemērotības noteikšana tiek nodrošināta adresē Slokas iela 61, Jūrmalā, kur atrodas profesionālās piemērotības noteikšanā izmantotās darbspēju novērtēšanas metodes Melba & Ida testa vieta. Tas nozīmē, ka finansējuma saņēmējam profesionālās rehabilitācijas pakalpojuma pilnvērtīgai sniegšanai ir jānodrošina izmēģinājuma projektā iesaistīto personu ar funkcionāliem traucējumiem pārvadāšana, izmantojot pielāgotu mikroautobusu (tam jābūt aprīkotam ar pacēlāju riteņkrēslu ievietošanai). Finansējuma saņēmējs šīs prasības nodrošinās, veicot atbilstošu iepirkumu 2025. gadā.
Dubultnefinansēšanas princips 3.1.2.4.i. investīcijā īstenojams saskaņā ar Eiropas Komisijas skaidrojošo materiālu par Atveseļošanas fonda dubultfinansējuma kontroli (Double funding under the Recovery and Resilience Facility). Atbilstoši šajā skaidrojošajā materiālā noteiktajam dubultā finansēšana finansējuma saņēmēja līmenī ir tad, ja vienas un tās pašas izmaksas tiek finansētas no dažādiem finansēšanas avotiem, un tiek pieļauts, piemēram, ka vienu projekta darbību, bet dažādas izmaksas finansē dažādi finansēšanas avoti. Līdz ar to projekta atbalstāmo darbību un to izmaksu līdzfinansēšana no cita finansēšanas avota, pretēji tam, kā noteikts MK noteikumu Nr. 312 20.4. apakšpunktā, ir pieļaujama.
Iekļūšana ēkas 3. korpusā ir, izmantojot rampu un pandusu pie ēkas. Rampa ir ļoti sliktā tehniskajā stāvoklī (drūp tās pamatnes un vertikālo daļu konstrukcijas), kas ir nedroši lietošanai – ir risks, ka, atdaloties rampas elementiem, var tikt traumēti klienti, darbinieki vai transportlīdzekļi. Turklāt panduss neatbilst normatīvo aktu prasībām, jo tam ir pārāk stāvs leņķis un tas ir par šauru, lai vienlaikus varētu pārvietoties vairāki cilvēki, tostarp cilvēki ratiņkrēslos. Vienlaikus finansējuma saņēmējs rosina pārbūvēt elektroenerģijas sistēmas pieslēgumu slodzes palielināšanai, jo šobrīd objekta energotīkli ir novecojuši un, ņemot vērā ēkā paredzētos infrastruktūras uzlabošanas darbus, nespēs nedrošināt nepieciešamo jaudu. Attiecībā uz elektroenerģijas sistēmas pieslēgumu slodzes palielināšanu, tad minēto pakalpojumu var īstenot tikai akciju sabiedrība "Sadales tīkls" (turpmāk - A/S "Sadales tīkls") savas darbības ietvaros. A/S "Sadales tīkls" juridiski patstāvīgu darbību sāka 01.07.2007., Latvijai pildot Eiropas Savienības direktīvu prasības par elektroenerģijas tirgus liberalizāciju. Konkrētās atbalstāmās darbības īstenošanai finansējuma saņēmējs neorganizēs iepirkumu procedūru, bet gan vērsīsies pie minētā pakalpojuma sniedzēja. Ņemot vērā minēto, ar noteikumu projektu tiek precizēts MK noteikumu Nr. 312 16. punkts, papildinot to ar atsauci "kur attiecināms". Tādējādi finansējuma saņēmējs, īstenojot infrastruktūras objektā Slokas ielā 61, Jūrmala, plānotās atbalstāmās darbības, atbilstoši publisko iepirkumu tiesiskajam regulējumam organizēs attiecīgo iepirkumu procedūru, izņemot pakalpojumam saistībā ar elektroenerģijas sistēmas pieslēguma slodzes palielināšanu.
Saskaņā ar MK noteikumiem Nr. 312, ievērojot iespējamo risku par būvdarbu iespējamo sadārdzinājumu un nepietiekamo AF granta apmēru, sākotnēji būvdarbu apjomos ir iekļauta ēkas 1. korpusa pārbūve un teritorijas labiekārtošana, iekļaujot zaļo zonu un atpūtas vietas klientiem (2/3 no pagalma starp ēkas 1. un 3. korpusu) (apstiprinātā būvprojekta 1., 2., 4., 5., 6., 7. un 8. kārta) un nav paredzēti būvdarbi ēkas 3. korpusā (apstiprinātā būvprojekta 3. kārta). Šobrīd minētās investīcijas ir iespējams veikt, jo finansējuma saņēmējs 20.12.2024. ar vēstuli Nr. 15-2/28 informē par finanšu ietaupījumu, kas veidojas noslēdzoties būvdarbu, kas plānoti adresēs Slokas ielā 61, Jūrmala, 1. korpusā un Dubultu prospektā 71, Jūrmala, iepirkumiem (indikatīvi 989 691 euro apmērā (t.sk. AF finansējums 817 926 euro, valsts budžeta finansējums 171 765 euro).
2. Profesionālās rehabilitācijas pakalpojuma sniegšanas izmēģinājuma projekta laikā tiek aprobēts integrēts rehabilitācijas (sociālās un profesionālās) pakalpojumu modelis, kur persona ar funkcionāliem traucējumiem pēc medicīniskās rehabilitācijas ārstniecības iestādē var saņemt sociālo rehabilitāciju, noteikt profesionālo piemērotību un saņemt rekomendācijas turpmākai profesionālās kompetences ieguvei vai pilnveidei, lai atgrieztos nodarbinātībā. Pamatā profesionālās rehabilitācijas pakalpojuma sniegšana tiek nodrošināta adresē Dubultu prospektā 71, Jūrmalā. Vienlaikus profesionālās piemērotības noteikšana tiek nodrošināta adresē Slokas iela 61, Jūrmalā, kur atrodas profesionālās piemērotības noteikšanā izmantotās darbspēju novērtēšanas metodes Melba & Ida testa vieta. Tas nozīmē, ka finansējuma saņēmējam profesionālās rehabilitācijas pakalpojuma pilnvērtīgai sniegšanai ir jānodrošina izmēģinājuma projektā iesaistīto personu ar funkcionāliem traucējumiem pārvadāšana, izmantojot pielāgotu mikroautobusu (tam jābūt aprīkotam ar pacēlāju riteņkrēslu ievietošanai). Finansējuma saņēmējs šīs prasības nodrošinās, veicot atbilstošu iepirkumu 2025. gadā.
Dubultnefinansēšanas princips 3.1.2.4.i. investīcijā īstenojams saskaņā ar Eiropas Komisijas skaidrojošo materiālu par Atveseļošanas fonda dubultfinansējuma kontroli (Double funding under the Recovery and Resilience Facility). Atbilstoši šajā skaidrojošajā materiālā noteiktajam dubultā finansēšana finansējuma saņēmēja līmenī ir tad, ja vienas un tās pašas izmaksas tiek finansētas no dažādiem finansēšanas avotiem, un tiek pieļauts, piemēram, ka vienu projekta darbību, bet dažādas izmaksas finansē dažādi finansēšanas avoti. Līdz ar to projekta atbalstāmo darbību un to izmaksu līdzfinansēšana no cita finansēšanas avota, pretēji tam, kā noteikts MK noteikumu Nr. 312 20.4. apakšpunktā, ir pieļaujama.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā TA projekta anotācijas esošās situācijas un problēmu aprakstā minēto, MK noteikumos Nr. 312 nepieciešams veikt šādas izmaiņas:
1. papildināt MK noteikumu Nr. 312 10.2.1. apakšpunktu un saistīto 16. punktu ar papildu atbalstāmajām darbībām – ēkas 3. korpusa rampas atjaunošanu un pandusa izbūvi un elektroenerģijas sistēmas pieslēguma pārbūvi slodzes palielināšanai. Ņemot vērā, ka elektroenerģijas pieslēguma slodzes palielināšanu var nodrošināt A/S "Sadales tīkls", attiecībā uz šo pakalpojumu netiks piemērota publiskā iepirkuma organizēšanas nosacījumi. Attiecīgi noteikumu projekta punkts, kas nosaka infrastruktūras objektā Slokas ielā 61, Jūrmala īstenojamās atbalstāmās darbības, tiek papildināts ar piebildi "kur attiecināms". Tas nozīmē, ka finansējuma saņēmējam ir jānodrošina publiskā iepirkumu procedūras organizēšana visiem darbiem objektā plānotajiem darbiem, kur vien iepirkuma nosacījumi ir piemērojami. Savukārt attiecībā uz atbalstāmajām darbībām, kuras objektā var veikt tikai noteikts pakalpojuma sniedzējs, iepirkuma procedūru nepiemēro. Finansējuma saņēmējs publiskā iepirkuma procedūras kārtībā 24.01.2025. ir noslēdzis iepirkuma līgumu "Būvdarbi Slokas ielā 61, Jūrmalā. Skat. https://www.eis.gov.lv/EKEIS/Supplier/Procurement/123100;
2. precizēt MK noteikumu Nr. 312 10.2.3. apakšpunktā noteikto mikroautobusa izmantošanas mērķi, paplašinot to arī uz otru 3.1.2.4.i. investīcijas komponenti – profesionālās rehabilitācijas pakalpojuma nodrošināšanu. Papildus noteikumu projekts tiek papildināts, līdztekus mikroautobusa iegādes un aprīkošanas izmaksām, paplašinot attiecināmo izmaksu loku ar izmaksām, kas saistītas ar transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu (OCTA) un mikroautobusa apdrošināšanu pret bojājumu un zaudējuma riskiem (KASKO).
3. svītrot 20.4. apakšpunktā vārdu “līdzfinansēt”. Dubultnefinansēšanas novēršanas kontekstā ir būtiski, ka vienas un tās pašas darbības izmaksas netiek finansētas no vairākiem finansēšanas avotiem.
1. papildināt MK noteikumu Nr. 312 10.2.1. apakšpunktu un saistīto 16. punktu ar papildu atbalstāmajām darbībām – ēkas 3. korpusa rampas atjaunošanu un pandusa izbūvi un elektroenerģijas sistēmas pieslēguma pārbūvi slodzes palielināšanai. Ņemot vērā, ka elektroenerģijas pieslēguma slodzes palielināšanu var nodrošināt A/S "Sadales tīkls", attiecībā uz šo pakalpojumu netiks piemērota publiskā iepirkuma organizēšanas nosacījumi. Attiecīgi noteikumu projekta punkts, kas nosaka infrastruktūras objektā Slokas ielā 61, Jūrmala īstenojamās atbalstāmās darbības, tiek papildināts ar piebildi "kur attiecināms". Tas nozīmē, ka finansējuma saņēmējam ir jānodrošina publiskā iepirkumu procedūras organizēšana visiem darbiem objektā plānotajiem darbiem, kur vien iepirkuma nosacījumi ir piemērojami. Savukārt attiecībā uz atbalstāmajām darbībām, kuras objektā var veikt tikai noteikts pakalpojuma sniedzējs, iepirkuma procedūru nepiemēro. Finansējuma saņēmējs publiskā iepirkuma procedūras kārtībā 24.01.2025. ir noslēdzis iepirkuma līgumu "Būvdarbi Slokas ielā 61, Jūrmalā. Skat. https://www.eis.gov.lv/EKEIS/Supplier/Procurement/123100;
2. precizēt MK noteikumu Nr. 312 10.2.3. apakšpunktā noteikto mikroautobusa izmantošanas mērķi, paplašinot to arī uz otru 3.1.2.4.i. investīcijas komponenti – profesionālās rehabilitācijas pakalpojuma nodrošināšanu. Papildus noteikumu projekts tiek papildināts, līdztekus mikroautobusa iegādes un aprīkošanas izmaksām, paplašinot attiecināmo izmaksu loku ar izmaksām, kas saistītas ar transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu (OCTA) un mikroautobusa apdrošināšanu pret bojājumu un zaudējuma riskiem (KASKO).
3. svītrot 20.4. apakšpunktā vārdu “līdzfinansēt”. Dubultnefinansēšanas novēršanas kontekstā ir būtiski, ka vienas un tās pašas darbības izmaksas netiek finansētas no vairākiem finansēšanas avotiem.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Alternatīva būtu neizmantot AF finansējumu pilnā apmērā.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Pēc TA projekta spēkā stāšanās Labklājības ministrija aicinās finansējuma saņēmēju (Sociālās integrācijas valsts aģentūru) veikt attiecīgus projekta grozījumus.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Projektam jau ir piesaistīts noteikts AF finansējums un valsts budžeta finansējums pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšana. Finansējuma pārdale tiks īstenota starp projekta izdevumu pozīcijām.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
-
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
-
5.3. Cita informācija
Apraksts
Noteikumu projekts precizēts, pamatojoties uz informāciju, kas sniegta 22.01.2025. Eiropas Komisijas skaidrojošajā materiālā par Atveseļošanas fonda dubultfinansējuma kontroli (Double funding under the Recovery and Resilience Facility). Minēto skaidrojošo materiālu Finanšu ministrija kā Atveseļošanas fonda koordinators ir izsūtījusi nozares ministrijām informācijai un izmantošanai.
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Labklājības ministrija, Sociālās integrācijas valsts aģentūraNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
TA projekts neparedz tādas izmaiņas, kas negatīvi ietekmētu mērķa grupas personu vai citu sabiedrības grupu vajadzības, bet skar tādus projekta ieviešanas nosacījumus, kas ir saistoši tikai finansējuma saņēmējiem.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
Noteikumu projekts nemaina 3.1.2.4.i. investīcijā sākotnēji identificētās horizontālās ietekmes aspektus.
Pielikumi