23-TA-3274: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 3. februāra noteikumos Nr. 59 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība investīciju veicināšanai lauksaimniecībā"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Atbalsts 2024. gadā kredītprocentu daļējai dzēšanai primārajiem lauksaimniecības produkcijas ražotājiem, kooperatīvajām sabiedrībām, kurām piešķirts atbilstības statuss saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kooperatīvo sabiedrību atbilstību lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē, atbalsta pretendentiem, kas nodarbojas ar lauksaimniecības produktu pārstrādi, kā arī ar zvejniecību, akvakultūru vai to produktu apstrādi, kopā 23 536 500 euro apmērā atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" budžeta apakšprogrammai 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai" 2024. gadam 9 536 500 euro apmērā un no budžeta programmas 65.10.00 Kopējās lauksaimniecības politikas Stratēģiskā plāna (turpmāk - KLP SP) intervences LA4.1.6 - "Atbalsts subsīdijas veidā procentu likmes daļējai dzēšana" finansējums 13 625 000 euro apmērā un intervences LA 4.2 "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē" 375 000 euro apmērā.
Atbalsts 2024. gadā lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem un lauksaimniecības zinātnisko institūciju materiāli tehniskās bāzes pilnveidošanai – 8 000 000 euro atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" budžeta apakšprogrammai 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai" 2024. gadam.
Atbalsts 2024. gadā selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu 2 500 000 euro, atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" budžeta apakšprogrammai 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai" 2024. gadam.
Kopējais finansējums 2024. gadam saskaņā ar Ministru kabineta 2015. gada 3. februāra noteikumu Nr. 59 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība investīciju veicināšanai lauksaimniecībā" (turpmāk – noteikumi Nr. 59) plānots 34 036 500 euro apmērā.
Atbalsts 2024. gadā lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem un lauksaimniecības zinātnisko institūciju materiāli tehniskās bāzes pilnveidošanai – 8 000 000 euro atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" budžeta apakšprogrammai 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai" 2024. gadam.
Atbalsts 2024. gadā selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu 2 500 000 euro, atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" budžeta apakšprogrammai 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai" 2024. gadam.
Kopējais finansējums 2024. gadam saskaņā ar Ministru kabineta 2015. gada 3. februāra noteikumu Nr. 59 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība investīciju veicināšanai lauksaimniecībā" (turpmāk – noteikumi Nr. 59) plānots 34 036 500 euro apmērā.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Valsts un Eiropas Savienības atbalsta pasākumu mērķis ir nodrošināt lauksaimnieciskās ražošanas un lauksaimniecības produktu pārstrādes saimnieciskās darbības veicēju, zvejniecības un akvakultūras produktu ražotāju attīstību, kā arī pētījumu, selekcijas materiāla izstrādi, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu un laboratorisko analīžu veikšanai nepieciešamās materiālās bāzes pilnveidošanu un lauksaimniecībā izmantojamo zinātnes pētījumu nodrošināšanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Spēkā esošo noteikumi Nr. 59 3. punkts noteic finansējuma periodu un atbalsta apmēru.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai nodrošinātu atbalstu arī 2024. gadā, nepieciešams precizēt noteikumu Nr. 59 3. punktā noteikto finansējuma periodu un atbalsta apmēru, kā arī atbalsta nosacījumus.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu atbalstu arī 2024. gadā, izdarīti grozījumi noteikumu Nr. 59 3. punktā, nosakot finansējuma periodu un finansējuma apmēru 2024. gadam. Grozījumi noteikumu Nr. 59 7.1, 7.2 , 34.1, 34.2, 34.3 un 34.4, punktā 11.5., 11.8., 11.9., 11.11., 11.12., 11.14. un 23.2. apakšpunktā, jo no 2024. gada 1. janvārī stājas spēkā Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2023. gada 15. decembris) (turpmāk – regula 2023/2831), kas aizstāj Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352/1) (turpmāk – regula Nr. 1407/2013), kuru atļauts piemērot līdz 2024.gada 30. jūnijam, tādēļ veikti grozījumi aizstājot regulu Nr. 1407/2013 ar regulu 2023/2831. Precizēs noteikumu Nr. 59 10.4. apakšpunkts, lai nodrošinātu, ka visos lauksaimniecības atbalsta pasākumos tiktu piemērots vienots nodokļu parāda slieksnis līdz kuram var piešķirt atbalstu pretendentiem.
Ievērojot 2024.gada 29.janvāra koalīcijas sanāksmē pieņemto lēmumu par Krievijas Federācijas un Baltkrievijas Republikas graudu importa Latvijā aizliegumu, noteikumu projekts papildināts ar tiesību normu, kas nosaka, ka valsts atbalstu nepiešķirs tādam pretendentam vai gala labuma guvējam, kas lauksaimniecības un pārstrādāto lauksaimniecības produktu, kā arī lauksaimniecības produkcijas ražošanai nepieciešamo izejvielu piegādi no Krievijas Federācijas vai Baltkrievijas Republikas veicis pēc 2024. gada 1. janvāra.
2023. gada 5. oktobrī Eiropas Oficiālajā Vēstnesī publicēta Komisijas 2023. gada 4. oktobra Regula (ES) 2023/2391 , ar ko attiecībā uz de minimis atbalstu zvejas un akvakultūras produktu apstrādei un tirdzniecībai groza Regulas (ES) Nr. 717/2014, (ES) Nr. 1407/2013, (ES) Nr. 1408/2013 un (ES) Nr. 360/2012, tādēļ atbilstoši veikti grozījumi noteikumu Nr. 59 34.4 punkts un 11.7. apakšpunkts.
Lai mazinātu administratīvo slogu pretendentiem noteikumi Nr.59 būtu jāpapildina ar 11.1 punktu paredzot kārtību kādā akciju sabiedrība "Attīstības finanšu institūcija Altum" iesniedz informāciju Lauku atbalsta dienestā par akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" izsniegtiem aizdevumiem pretendentiem. Noteikumu Nr. 59 13.1.3. apakšpunktus precizēts paredzot atbalstu arī par aizdevumiem iekārtām un aprīkojumam precīzo tehnoloģiju izmantošanai.
Lai mazinātu administratīvo slogu Lauku atbalsta dienestam precizēts 13.1.4. apakšpunkts. Precizēts noteikumu Nr.59 15.12., 25.12. un 25.12. apakšpunkts paredzot pretendentiem saņemt atbalstu par visiem saņemtajiem akciju sabiedrība "Attīstības finanšu institūcija Altum" aizdevumiem.
Precizētas no noteikumu Nr. 59 16.,24., 361 un 36.2 punktā paredzētās atbalsta apvienošanas normas, jo atbalsts turpmāk tiek piešķirts saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulas (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013. Noteikumi Nr.59 papildināti ar 36.3 punktu pārceļot iepriekš 36.2 punktā izteiktos atbalsta nosacījumus. Noteikumu Nr. 59 18., 19., 28., 29., 38. un 39. punktā precizēts laikposms, par kuru piešķir atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai, 18.4., 19.4., 28.4., 29.4., 38.4. un 39.4. apakšpunktos veikti precizējumi, lai samazinātu administratīvo slogu pretendentiem paredzēts, ka pretendentiem nav jāiesniedz izziņas par akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" izsniegtiem aizdevumiem.
Ņemot vērā, ka uz 2024. gada 1. februāri pieejamais lauksaimniecības nozares de minimis Latvijai ir tikai 6,7 milj. euro noteikumu grozījumi paredz, ja sasniegts de minimis atbalsta kopējais kumulatīvais apjoms pēdējo trīs fiskālo gadu periodā, kas noteikts Komisijas regulas Nr. 1408/2013 II pielikumā Lauku atbalsta dienests proporcionāli samazina pretendentiem izmaksājamo de minimis atbalsta summu.
Svītrota noteikumu Nr. 59 IV2 nodaļa un 6.1 punkts, jo finansējums tika plānots tikai 2023. gadam un 2024. gadā atbalsts vairs netiek paredzēts. Noteikumu Nr. 59 44.4.2. apakšpunktā precizēta atsauce uz kuru pētījumu attiecas šai apakšpunkta minētais izņēmums. Noteikumu Nr. 59 43.4. apakšpunktā precizētas atsauces uz šo noteikumu 7. pielikuma iepriekšējos gados uzsāktajiem un jaunajiem lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem, šo noteikumu 7. pielikums izteikts jaunā redakcijā, precizēti lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumi. Noteikumi Nr. 59 papildināti ar 45.1 4. apakšpunktu, kur noteiktas prasības lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumu veicējiem. Precizēts noteikumu Nr. 59 43. punktā noteiktais pieteikšanās termiņš atbalstam. Lai mazinātu administratīvo slogu precizēts noteikumu Nr. 59 50. un 50.1 punkts. Precizēts noteikumu Nr. 59 52.2. apakšpunkts paredzot lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumu veicējiem papildus nosacījumus atbalsta saņemšanai, atbilstoši precizēts noteikumu Nr. 59 9. pielikums. Noteikumu projekts paredz, ka 2024. gadā tiks turpināti iepriekšējos gados uzsāktie 31 lauksaimniecības un mežsaimniecības zinātnes projekti un no jauna tiks uzsākti 12 lauksaimniecības un mežsaimniecības zinātnes projekti. To kopējais finansējums ir 2 202 748 euro.
Noteikumu projekts nodrošina zinātniskajām institūcijām paredzētā atbalsta materiālās bāzes pilnveidošanai pētījumu un laboratorisko analīžu veikšanai demarkāciju ar atbalstu darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1. prioritārā virziena specifiskā atbalsta mērķa (turpmāk – SAM) 1.1.1. "Palielināt Latvijas zinātnisko institūciju pētniecisko un inovatīvo kapacitāti un spēju piesaistīt ārējo finansējumu, ieguldot cilvēkresursos un infrastruktūrā" 1.1.1.1. pasākumu "Praktiskas ievirzes pētījumi", 1.1.1.2. pasākumu "Pēcdoktorantūras pētniecības atbalsts" un SAM 1.2.1. "Palielināt privātā sektora investīcijas P&A" 1.2.1.1. pasākumu "Atbalsts jaunu produktu tehnoloģiju izstrādei kompetences centru ietvaros". Paredzētie atbalsta pasākumi nepārklājas.
Precizēts noteikumu Nr. 59 52.9 punktā noteiktais pieteikšanās termiņš atbalstam,kā arī precizēts šo noteikumu 12. pielikums, kur precizēti izcenojumi selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvencionālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu. Noteikumi Nr. 59 papildināti ar 55. un 56. punktu, kur noteikti atbalsta nosacījumi par atbalstu par tiem akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" aizdevumiem, kas izsniegti pēc 2015. gada 24. aprīļa par periodu 2022. gada 1. septembra līdz 2023. gada 30. jūnijam un par kuriem atbalsts kredītprocentu daļējai dzēšanai netika izmaksāts 2023. gadā.
Ievērojot 2024.gada 29.janvāra koalīcijas sanāksmē pieņemto lēmumu par Krievijas Federācijas un Baltkrievijas Republikas graudu importa Latvijā aizliegumu, noteikumu projekts papildināts ar tiesību normu, kas nosaka, ka valsts atbalstu nepiešķirs tādam pretendentam vai gala labuma guvējam, kas lauksaimniecības un pārstrādāto lauksaimniecības produktu, kā arī lauksaimniecības produkcijas ražošanai nepieciešamo izejvielu piegādi no Krievijas Federācijas vai Baltkrievijas Republikas veicis pēc 2024. gada 1. janvāra.
2023. gada 5. oktobrī Eiropas Oficiālajā Vēstnesī publicēta Komisijas 2023. gada 4. oktobra Regula (ES) 2023/2391 , ar ko attiecībā uz de minimis atbalstu zvejas un akvakultūras produktu apstrādei un tirdzniecībai groza Regulas (ES) Nr. 717/2014, (ES) Nr. 1407/2013, (ES) Nr. 1408/2013 un (ES) Nr. 360/2012, tādēļ atbilstoši veikti grozījumi noteikumu Nr. 59 34.4 punkts un 11.7. apakšpunkts.
Lai mazinātu administratīvo slogu pretendentiem noteikumi Nr.59 būtu jāpapildina ar 11.1 punktu paredzot kārtību kādā akciju sabiedrība "Attīstības finanšu institūcija Altum" iesniedz informāciju Lauku atbalsta dienestā par akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" izsniegtiem aizdevumiem pretendentiem. Noteikumu Nr. 59 13.1.3. apakšpunktus precizēts paredzot atbalstu arī par aizdevumiem iekārtām un aprīkojumam precīzo tehnoloģiju izmantošanai.
Lai mazinātu administratīvo slogu Lauku atbalsta dienestam precizēts 13.1.4. apakšpunkts. Precizēts noteikumu Nr.59 15.12., 25.12. un 25.12. apakšpunkts paredzot pretendentiem saņemt atbalstu par visiem saņemtajiem akciju sabiedrība "Attīstības finanšu institūcija Altum" aizdevumiem.
Precizētas no noteikumu Nr. 59 16.,24., 361 un 36.2 punktā paredzētās atbalsta apvienošanas normas, jo atbalsts turpmāk tiek piešķirts saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulas (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013. Noteikumi Nr.59 papildināti ar 36.3 punktu pārceļot iepriekš 36.2 punktā izteiktos atbalsta nosacījumus. Noteikumu Nr. 59 18., 19., 28., 29., 38. un 39. punktā precizēts laikposms, par kuru piešķir atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai, 18.4., 19.4., 28.4., 29.4., 38.4. un 39.4. apakšpunktos veikti precizējumi, lai samazinātu administratīvo slogu pretendentiem paredzēts, ka pretendentiem nav jāiesniedz izziņas par akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" izsniegtiem aizdevumiem.
Ņemot vērā, ka uz 2024. gada 1. februāri pieejamais lauksaimniecības nozares de minimis Latvijai ir tikai 6,7 milj. euro noteikumu grozījumi paredz, ja sasniegts de minimis atbalsta kopējais kumulatīvais apjoms pēdējo trīs fiskālo gadu periodā, kas noteikts Komisijas regulas Nr. 1408/2013 II pielikumā Lauku atbalsta dienests proporcionāli samazina pretendentiem izmaksājamo de minimis atbalsta summu.
Svītrota noteikumu Nr. 59 IV2 nodaļa un 6.1 punkts, jo finansējums tika plānots tikai 2023. gadam un 2024. gadā atbalsts vairs netiek paredzēts. Noteikumu Nr. 59 44.4.2. apakšpunktā precizēta atsauce uz kuru pētījumu attiecas šai apakšpunkta minētais izņēmums. Noteikumu Nr. 59 43.4. apakšpunktā precizētas atsauces uz šo noteikumu 7. pielikuma iepriekšējos gados uzsāktajiem un jaunajiem lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem, šo noteikumu 7. pielikums izteikts jaunā redakcijā, precizēti lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumi. Noteikumi Nr. 59 papildināti ar 45.1 4. apakšpunktu, kur noteiktas prasības lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumu veicējiem. Precizēts noteikumu Nr. 59 43. punktā noteiktais pieteikšanās termiņš atbalstam. Lai mazinātu administratīvo slogu precizēts noteikumu Nr. 59 50. un 50.1 punkts. Precizēts noteikumu Nr. 59 52.2. apakšpunkts paredzot lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumu veicējiem papildus nosacījumus atbalsta saņemšanai, atbilstoši precizēts noteikumu Nr. 59 9. pielikums. Noteikumu projekts paredz, ka 2024. gadā tiks turpināti iepriekšējos gados uzsāktie 31 lauksaimniecības un mežsaimniecības zinātnes projekti un no jauna tiks uzsākti 12 lauksaimniecības un mežsaimniecības zinātnes projekti. To kopējais finansējums ir 2 202 748 euro.
Noteikumu projekts nodrošina zinātniskajām institūcijām paredzētā atbalsta materiālās bāzes pilnveidošanai pētījumu un laboratorisko analīžu veikšanai demarkāciju ar atbalstu darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1. prioritārā virziena specifiskā atbalsta mērķa (turpmāk – SAM) 1.1.1. "Palielināt Latvijas zinātnisko institūciju pētniecisko un inovatīvo kapacitāti un spēju piesaistīt ārējo finansējumu, ieguldot cilvēkresursos un infrastruktūrā" 1.1.1.1. pasākumu "Praktiskas ievirzes pētījumi", 1.1.1.2. pasākumu "Pēcdoktorantūras pētniecības atbalsts" un SAM 1.2.1. "Palielināt privātā sektora investīcijas P&A" 1.2.1.1. pasākumu "Atbalsts jaunu produktu tehnoloģiju izstrādei kompetences centru ietvaros". Paredzētie atbalsta pasākumi nepārklājas.
Precizēts noteikumu Nr. 59 52.9 punktā noteiktais pieteikšanās termiņš atbalstam,kā arī precizēts šo noteikumu 12. pielikums, kur precizēti izcenojumi selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvencionālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu. Noteikumi Nr. 59 papildināti ar 55. un 56. punktu, kur noteikti atbalsta nosacījumi par atbalstu par tiem akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" aizdevumiem, kas izsniegti pēc 2015. gada 24. aprīļa par periodu 2022. gada 1. septembra līdz 2023. gada 30. jūnijam un par kuriem atbalsts kredītprocentu daļējai dzēšanai netika izmaksāts 2023. gadā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- primārās lauksaimniecības produkcijas ražotāji
Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās lauksaimniecības nozarē iesaistīto saimnieciskās darbības veicēju izaugsmi un palielinās nozares konkurētspēju.
Juridiskās personas
- visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Saimnieciskās darbības veicējiem, kas nodarbojas ar lauksaimniecisko ražošanu, zvejniecību un zvejas produktu apstrādi, lauksaimniecības produktu pārstrādi, un atbilstīgām kooperatīvajām sabiedrībām, kas darbojas lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē, atbalsts veicinās izaugsmi un palielinās konkurētspēju, tā uzlabojot nozares konkurētspēju kopumā.
Nozare
Lauksaimniecība, mežsaimniecība un zivsaimniecība
Nozaru ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās saimnieciskās darbības veicēju attīstību un palielinās konkurētspēju.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās saimnieciskās darbības veicēju attīstību un palielinās konkurētspēju
2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Jā
Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās saimnieciskās darbības veicēju izaugsmi un palielinās nozares konkurētspēju.
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Lai sekmētu Eiropas Savienības fondu finansēto projektu īstenošanu, kā arī nodrošinātu lauksaimniecībā un lauksaimniecības produktu pārstrādē iesaistītajiem saimnieciskās darbības veicējiem piekļuvi ilgtermiņa investīcijām, paredzēts atbalsts kredītprocentu daļējai dzēšanai. Tādējādi tiks mazināts finansiālais slogs saimnieciskās darbības veicējiem, kas maksā kredītprocentus par aizdevumu.
Saimnieciskās darbības veicēji ievērojamus līdzekļus tērē aizdevumu atmaksai, bet tos varētu izmantot efektīvāk, novirzot investīcijām efektivitātes palielināšanai un jaunu darbavietu radīšanai.
Saimnieciskās darbības veicēji ievērojamus līdzekļus tērē aizdevumu atmaksai, bet tos varētu izmantot efektīvāk, novirzot investīcijām efektivitātes palielināšanai un jaunu darbavietu radīšanai.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
Tiks mazināts finansiālais slogs saimnieciskās darbības veicējiem, kas maksā kredītprocentus par aizdevumu.
Saimnieciskās darbības veicēji ievērojamus līdzekļus tērē aizdevumu atmaksai, bet, saņemot atbalstu, tos varētu izmantot efektīvāk, novirzot investīcijām efektivitātes palielināšanai un jaunu darbavietu radīšanai.
Saimnieciskās darbības veicēji ievērojamus līdzekļus tērē aizdevumu atmaksai, bet, saņemot atbalstu, tos varētu izmantot efektīvāk, novirzot investīcijām efektivitātes palielināšanai un jaunu darbavietu radīšanai.
2.2.5. uz konkurenci:
Jā
Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās lauksaimniecības saimnieciskās darbības veicēju izaugsmi un palielinās konkurētspēju.
2.2.6. uz nodarbinātību:
Jā
Ietekmes apraksts
Netieši var ietekmēt nodarbinātību.
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
34 036 500
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
34 036 500
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
34 036 500
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
34 036 500
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Atbalstam kredītprocentu daļējai dzēšanai, ar pētījumu un laboratorisko analīžu veikšanu saistītās materiālās bāzes pilnveidošanai un selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanai kopējais finansējums 2024. gadā paredzēts 34 036 500 euro apmērā. Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2023. gadā valsts atbalstam subsīdiju veidā paredzētais finansējums ir 58 918 370 euro, no kuriem noteikumu projekta īstenošanai paredzēti 20 036 500 euro ir paredzēti lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem un lauksaimniecības zinātnisko institūciju materiāli tehniskās bāzes pilnveidošanai, selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju, un kredītprocentu daļējai dzēšanai investīciju aizdevumiem, lauksaimniecībā izmantojamās zemes iegādes aizdevumiem, lauksaimniecības dzīvnieku iegādes aizdevumiem un īstermiņa aizdevumiem.
Savukārt, finansējums kredītprocentu daļējai dzēšanai par investīciju aizdevumiem paredzēta no Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammas 65.10.00 Eiropas Lauksaimniecība Fonda Lauku Attīstībai (turpmāk - ELFLA) finansējums Kopējās lauksaimniecības politikas Stratēģiskā plāna (turpmāk - KLP SP) intervencei LA4.1.6 - "Atbalsts subsīdijas veidā procentu likmes daļējai dzēšana" un intervencei LA 4.2 "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē" kopā paredzēti 14 000 000 euro:
1) intervenci LA4.1.6 - "Atbalsts subsīdijas veidā procentu likmes daļējai dzēšana" finansējums 13 625 000 euro apmērā 100% valsts finansējums, papildus valsts finansējums KLP SP ietvaros;
2) intervences LA4.2 "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē" 375 000 euro apmērā 100% ES finansējums, kas ir pārdale no KLP I pīlāra Eiropas Lauksaimniecības Garantiju Fonda uz II pīlāru ELFLA, KLP SP ietvaros.
Savukārt, finansējums kredītprocentu daļējai dzēšanai par investīciju aizdevumiem paredzēta no Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammas 65.10.00 Eiropas Lauksaimniecība Fonda Lauku Attīstībai (turpmāk - ELFLA) finansējums Kopējās lauksaimniecības politikas Stratēģiskā plāna (turpmāk - KLP SP) intervencei LA4.1.6 - "Atbalsts subsīdijas veidā procentu likmes daļējai dzēšana" un intervencei LA 4.2 "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē" kopā paredzēti 14 000 000 euro:
1) intervenci LA4.1.6 - "Atbalsts subsīdijas veidā procentu likmes daļējai dzēšana" finansējums 13 625 000 euro apmērā 100% valsts finansējums, papildus valsts finansējums KLP SP ietvaros;
2) intervences LA4.2 "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē" 375 000 euro apmērā 100% ES finansējums, kas ir pārdale no KLP I pīlāra Eiropas Lauksaimniecības Garantiju Fonda uz II pīlāru ELFLA, KLP SP ietvaros.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Noteikumu projektam kopējais finansējums 2024. gadā paredzēts 34 036 500 euro apmērā:
1. Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2024. gadā valsts atbalstam subsīdiju veidā paredzētais finansējums ir 58 918 370 euro, no kuriem noteikumu projekta īstenošanai paredzēti 20 036 500 euro.
2. Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammas 65.10.00 ELFLA finansējums KLP SP intervencei LA4.1.6 - "Atbalsts subsīdijas veidā procentu likmes daļējai dzēšana" un intervencei LA4.2 "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē" kopā paredzēti 14 000 000 euro:
1) intervenci LA4.1.6 - "Atbalsts subsīdijas veidā procentu likmes daļējai dzēšana finansējums 13 625 000 euro apmērā 100% valsts finansējums, kā papildus valsts finansējums, KLP SP ietvaros;
2) intervences LA4.2 "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē" 375 000 euro apmērā 100% ES finansējums, kas ir pārdale no KLP I pīlāra Eiropas Lauksaimniecības Garantiju Fonda uz II pīlāru Eiropas Lauksaimniecība Fonda Lauku Attīstībai, KLP SP ietvaros.
1. Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2024. gadā valsts atbalstam subsīdiju veidā paredzētais finansējums ir 58 918 370 euro, no kuriem noteikumu projekta īstenošanai paredzēti 20 036 500 euro.
2. Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammas 65.10.00 ELFLA finansējums KLP SP intervencei LA4.1.6 - "Atbalsts subsīdijas veidā procentu likmes daļējai dzēšana" un intervencei LA4.2 "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē" kopā paredzēti 14 000 000 euro:
1) intervenci LA4.1.6 - "Atbalsts subsīdijas veidā procentu likmes daļējai dzēšana finansējums 13 625 000 euro apmērā 100% valsts finansējums, kā papildus valsts finansējums, KLP SP ietvaros;
2) intervences LA4.2 "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē" 375 000 euro apmērā 100% ES finansējums, kas ir pārdale no KLP I pīlāra Eiropas Lauksaimniecības Garantiju Fonda uz II pīlāru Eiropas Lauksaimniecība Fonda Lauku Attīstībai, KLP SP ietvaros.
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Kopējais finansējums noteikuma projekta īstenošanai 2024. gadam ir 34 036 500 euro, un no tiem piešķir:
1. 21 572 500 euro – daļējai kredītprocentu dzēšanai primāro lauksaimniecības produktu ražotājiem:
1.1. 13 325 000 euro no budžeta apakšprogrammas 65.10.00 ELFLA finansējums KLP SP “intervencei LA4.1.6 - "Atbalsts subsīdijas veidā procentu likmes daļējai dzēšana";
1.2. 8 247 500 euro no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2024. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
2. 560 000 euro – daļējai kredītprocentu dzēšanai kooperatīvajām sabiedrībām, kurām piešķirts atbilstības statuss saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kooperatīvo sabiedrību atbilstību lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē:
2.1. 300 000 euro no no budžeta apakšprogrammas 65.10.00 ELFLA finansējums KLP SP intervencei LA4.1.6 - "Atbalsts subsīdijas veidā procentu likmes daļējai dzēšana"(lauksaimniecības nozarē);
2.2. 500 000 euro no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2024. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
3. 975 000 euro – daļējai kredītprocentu dzēšanai pretendentiem, kas nodarbojas ar lauksaimniecības produktu pārstrādi, kā arī ar zvejniecību, akvakultūru vai to produktu apstrādi:
3.1. 375 000 euro no budžeta apakšprogrammas 65.10.00 ELFLA finansējums KLP SP intervencei LA4.2 "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē";
3.2. 600 000 euro no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2024. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
4. 8 000 000 euro – ar pētījumu un laboratorisko analīžu veikšanu saistītās materiālās bāzes pilnveidošanai no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2024. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
5. 2 500 000 euro – selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2023. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
6.189 000 euro – 2023. gadā uzsākto atbalsta pasākumu izpildes finansējumam kredītprocentu daļējai dzēšanai no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2024. gadā paredzētajiem līdzekļiem.
1. 21 572 500 euro – daļējai kredītprocentu dzēšanai primāro lauksaimniecības produktu ražotājiem:
1.1. 13 325 000 euro no budžeta apakšprogrammas 65.10.00 ELFLA finansējums KLP SP “intervencei LA4.1.6 - "Atbalsts subsīdijas veidā procentu likmes daļējai dzēšana";
1.2. 8 247 500 euro no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2024. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
2. 560 000 euro – daļējai kredītprocentu dzēšanai kooperatīvajām sabiedrībām, kurām piešķirts atbilstības statuss saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kooperatīvo sabiedrību atbilstību lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē:
2.1. 300 000 euro no no budžeta apakšprogrammas 65.10.00 ELFLA finansējums KLP SP intervencei LA4.1.6 - "Atbalsts subsīdijas veidā procentu likmes daļējai dzēšana"(lauksaimniecības nozarē);
2.2. 500 000 euro no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2024. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
3. 975 000 euro – daļējai kredītprocentu dzēšanai pretendentiem, kas nodarbojas ar lauksaimniecības produktu pārstrādi, kā arī ar zvejniecību, akvakultūru vai to produktu apstrādi:
3.1. 375 000 euro no budžeta apakšprogrammas 65.10.00 ELFLA finansējums KLP SP intervencei LA4.2 "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē";
3.2. 600 000 euro no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2024. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
4. 8 000 000 euro – ar pētījumu un laboratorisko analīžu veikšanu saistītās materiālās bāzes pilnveidošanai no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2024. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
5. 2 500 000 euro – selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2023. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
6.189 000 euro – 2023. gadā uzsākto atbalsta pasākumu izpildes finansējumam kredītprocentu daļējai dzēšanai no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2024. gadā paredzētajiem līdzekļiem.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2831
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
Apraksts
vispārīgā de minimis atbalsta regula
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1408
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (EK) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
Apraksts
Lauksaimniecības nozares ierobežota atbalsta apmēra regula
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0717
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regula (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē
Apraksts
Zvejniecības un akvakultūras nozares ierobežota atbalsta apmēra regula
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R2472
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 14. decembra Regula (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu
Apraksts
Valsts atbalsta izņēmuma regula lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2391
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) 2023/2391 (2023. gada 4. oktobris), ar ko attiecībā uz de minimis atbalstu zvejas un akvakultūras produktu apstrādei un tirdzniecībai groza Regulas (ES) Nr. 717/2014, (ES) Nr. 1407/2013, (ES) Nr. 1408/2013 un (ES) Nr. 360/2012 un attiecībā uz vienam vienotam uzņēmumam piešķirtā de minimis atbalsta kopējo summu, tā piemērošanas periodu un citiem jautājumiem groza Regulu (ES) Nr. 717/2014
Apraksts
Grozījumi de minimis regulās
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R2115
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regula (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013
Apraksts
KLP stratēģisko plānu regula
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1305
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regula (ES) Nr. 1305/2013 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) un ar ko atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1698/2005 (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 20. decembris, Nr. L347)
Apraksts
ELFLA regula atbalstam lauku attīstībai
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1139
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regula (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004
Apraksts
EJZAF fonda atbalsta regula 2021.-2027.gadam.
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0508
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 15. maija Regula (ES) Nr. 508/2014 par Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un ar ko atceļ Padomes Regulas (EK) Nr. 2328/2003, (EK) Nr. 861/2006, (EK) Nr. 1198/2006 un (EK) Nr. 791/2007 un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1255/2011
Apraksts
EJZF fonda atbalsta regula 2014.-2020.gadam.
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
-
2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
3. panta 2. punkts
6. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
2. panta 2. punkts
6. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
5. panta 1., 2. un 3. punkts
8. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
3. panta 2. punkts
8. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
6. panta 3. punkts
9. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 1. punkts
10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
7. panta 3. punkts un 8. pants
11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 1. punkts
21. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 2. punkts
21. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
26. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 2. punkts
26. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
27. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 2. punkts
27. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (EK) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
-
2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
5. panta 1., 2. un 3. punkts
8. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
3. panta 3.a punkts
8. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
6. panta 4. punkts
9. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 1. punkts
10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
7. panta 4. punkts un 8. pants
11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
II pielikums
20. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regula (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
-
2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
2. panta 2.punkts
7. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
5. panta 1., 2. un 3. punkts
8. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
6. panta 4. punkts
9. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
7. panta 4. punkts
11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 14. decembra Regula (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
-
2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
13. pants
9. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
I pielikums
26. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
I pielikums
27. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
I pielikums
32. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
38. pants
38. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) 2023/2391 (2023. gada 4. oktobris), ar ko attiecībā uz de minimis atbalstu zvejas un akvakultūras produktu apstrādei un tirdzniecībai groza Regulas (ES) Nr. 717/2014, (ES) Nr. 1407/2013, (ES) Nr. 1408/2013 un (ES) Nr. 360/2012 un attiecībā uz vienam vienotam uzņēmumam piešķirtā de minimis atbalsta kopējo summu, tā piemērošanas periodu un citiem jautājumiem groza Regulu (ES) Nr. 717/2014
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1. panta 3.punkta "b" apakšpunkts
7. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 3.punkta "b" apakšpunkts
8. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 1. punkts
10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 7. punkts
11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Atbilstoši regulas Nr. 717/2014 3. panta 2.a punktam un 6. panta 1. punktam dalībvalsts pretendentam var piemērot 40 000 euro atbalsta slieksni, ja dalībvalsts ir izveidojusi de minimis atbalsta centrālo reģistru, kas satur pilnīgu informāciju par visu de minimis atbalstu, ko piešķīrusi jebkura minētās dalībvalsts iestāde. Latvijai šāds reģistrs ir izveidots kopš 2019. gada 1. jūlija un darbojas atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumiem Nr. 715 "Noteikumi par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem". Tāpēc Latvijā pretendentam, kuram atbalstu piešķir atbilstoši regulai Nr. 717/2014, turpmāk piemēro atbalsta slieksni 40 000 euro.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regula (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
73. panta 4. punkts
17. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
73. panta 4. punkts
22. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
73. panta 4. punkts
31. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regula (ES) Nr. 1305/2013 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) un ar ko atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1698/2005 (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 20. decembris, Nr. L347)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
-
17. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
17. panta 3. un 4. punkts
17. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
22. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
17. panta 3. un 4. punkts
22. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
31. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
17. panta 3. un 4. punkts
31. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regula (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
41. pants
33. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 15. maija Regula (ES) Nr. 508/2014 par Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un ar ko atceļ Padomes Regulas (EK) Nr. 2328/2003, (EK) Nr. 861/2006, (EK) Nr. 1198/2006 un (EK) Nr. 791/2007 un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1255/2011
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
-
33. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
95. punkts
33. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
95. panta 5. punkts
33. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Zemkopības ministrija
- Lauku atbalsta dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Atbalsts vērsts uz lauku teritoriju attīstību.
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi