Anotācija (ex-ante)

24-TA-1344: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 20.00.00 "Veselības aprūpes pasākumu īstenošana" uz budžeta resoru "29. Veselības ministrija"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums“ 20.00.00 programmā “Veselības aprūpes pasākumu īstenošana” uz budžeta resoru "29. Veselības ministrija"" (turpmāk - rīkojuma projekts) ir izstrādāts pamatojoties uz:
- likuma ''Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam'' 72. pantu;
- Ministru kabineta 2023. gada 26. septembra sēdes prot. Nr. 47 43. § 2. punktu un 7. punktu;
- Informatīvo ziņojumu "Par valsts apmaksāto laboratorisko izmeklējumu nodrošināšanu" (24-TA-1183);
- Ministru kabineta 2024. gada 11. jūnija sēdes protokola Nr. 24 61. § 2. punktā doto uzdevumu - lai segtu izdevumus laboratorijas pakalpojumu nodrošināšanai, kas pārsniedz līgumos ar pakalpojuma sniedzējiem iekļauto apjomu, un nodrošinātu nātrijurētisko peptīdu noteikšanas izmeklējumu veikšanu, Veselības ministrijai normatīvajos aktos noteiktā kārtībā sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu par finanšu līdzekļu piešķiršanu no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 20.00.00 "Veselības aprūpes pasākumu īstenošana".

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabinetam nepieciešams pieņemt lēmumu par apropriācijas pārdali, lai nodrošinātu nepārtrauktu neatliekamu un prioritāru pasākumu finansēšanu veselības nozarē.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Laboratoriskie izmeklējumi ir būtiska veselības aprūpes sastāvdaļa. Pētījumi rāda, ka in vitro diagnostikas testi tiek veikti līdz pat 96% pacientu un ka līdz pat 80% klīnisko lēmumu tiek pieņemti, pamatojoties uz laboratorisko izmeklējumu rezultātiem[1].
Ņemot vērā ne tikai laboratorisko izmeklējumu nozīmi, bet arī ietekmi uz valsts budžetu, ir būtiski, lai katrs izmeklējums tiktu nozīmēts un veikts pamatoti – pareizais izmeklējums ar atbilstošām izmaksām, veikts ar pareizo metodi pareizajam pacientam, kā arī veikts īstajā laikā un pareizā iemesla dēļ[2].
Svarīgi, lai veselības aprūpes speciālistiem būtu iespēja nosūtīt pacientus uz visiem nepieciešamajiem izmeklējumiem, savukārt pacientiem – lai izmeklējumi būtu pieejami gan laika, gan vietas, gan finansiālā ziņā.

1. Datos par laboratorisko izmeklējumu apmaksu redzams, ka izmeklējumu skaitam uz vienu unikālo pacientu ir tendence ar katru gadu pieaugt. Būtiskākie iemesli izmeklējumu skaita pieaugumam ir sabiedrības novecošanās, hronisku slimību izplatības pieaugums, jaunu ārstēšanas metožu un zāļu ieviešana un apmaksa u.c. Savukārt finansējums, kas paredzēts laboratorisko izmeklējumu apmaksai, nepieaug atbilstoši veikto izmeklējuma skaita pieaugumam.
Lai arī katru gadu laboratorijas izmeklējumiem atvēlēts noteikts finansējums, kā arī pastāv nosacījumi tā izlietošanai (noteikts plānotais finansējuma apjoms ārstiem nosūtītājiem un laboratorijām, izveidots valsts apmaksāto manipulāciju saraksts, kurā noteikti katras manipulācijas apmaksas nosacījumi, piemēram, veikšanas biežums, diagnozes  ar kurām attiecīgo izmeklējumu apmaksā, ārsta specialitāte, kurš ir tiesīgs nosūtīt uz šo izmeklējumu utt.), pēdējos gados laboratoriju sniegto pakalpojumu apjoms ik gadu pieaug un tādējādi pārsniedz līgumos noteikto finansējumu. Veidojas tā saucamās pārstrādes, kad veikto un valstij apmaksai iesniegto izmeklējumu apjoms pārsniedz līgumos plānoto un laboratorijas nesaņem samaksu par pacientiem sniegtajiem pakalpojumiem, kuru nepieciešamību noteikuši ģimenes ārsti un ārsti speciālisti.

2. Lai uzlabotu veselības aprūpes kvalitāti, nozīme ir savlaicīgai un pacienta veselības stāvoklim atbilstošai diagnostikai. Kā viena no aktuālākajām vajadzībām ir paplašināt laboratoriskos izmeklējumus ar nātrijurētiskā peptīda (B-tipa natrijurētiskais peptīds vai N termināla pro-B tipa nātrijurētiskais peptīds) izmeklējumu.
Nātrijurētisko peptīdu noteikšana ir viena no pamatmetodēm sirds mazspējas diagnostikā, kā arī ļauj sekot sirds mazspējas gaitai un ārstēšanas efektivitātei. Nātrijurētisko peptīdu noteikšana, t.sk. ambulatora, ļauj gan savlaicīgi diagnosticēt sirds mazspēju, gan novērtēt sirds mazspējas terapijas efektivitāti, kā arī uzraudzīt slimības gaitu, novēršot atkārtotu sirds mazspējas dekompensāciju un hospitalizāciju, kā arī darbspēju zudumu, invaliditātes iestāšanos vai priekšlaicīgu nāvi.

[1] Rohr U.P, Binder C, Dieterle T, Giusti F, Messina C.G, Toerien E, et al. The value of in vitro diagnostic testing in medical practice: a status report.  PLoS One. 2016;11(3):e0149856.

[2] Lippi G, Bovo C, Ciaccio M. Inappropriateness in laboratory medicine: an elephant in the room? Ann Transl Med. 2017;5(4):82.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Veselības ministrija ir izstrādājusi Informatīvo ziņojumu "Par valsts apmaksāto laboratorisko izmeklējumu nodrošināšanu" (24-TA-1183), kurā sniegusi priekšlikumus laboratorisko izmeklējumu pieejamības uzlabošanai, tai skaitā paredzot papildus finansējuma novirzīšanu izdevumu laboratorijas pakalpojumu nodrošināšanai, kas pārsniedz līgumos ar pakalpojuma sniedzējiem iekļauto apjomu, segšanai un nātrijurētisko peptīdu noteikšanas izmeklējumu veikšanai.
Risinājuma apraksts
2024. gada 11. jūnija Ministru kabineta sēdē tika izskatīts Veselības ministrijas izstrādātais Informatīvo ziņojumu "Par valsts apmaksāto laboratorisko izmeklējumu nodrošināšanu" (24-TA-1183), kurā tika sniegti priekšlikumi laboratorisko izmeklējumu pieejamības uzlabošanai.

Atbilstoši tam Ministru kabineta 2024. gada 11. jūnija sēdes protokola Nr. 24 61. § 2. punktā tika dots uzdevums: Veselības ministrijai normatīvajos aktos noteiktā kārtībā sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu par finanšu līdzekļu piešķiršanu no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 20.00.00 "Veselības aprūpes pasākumu īstenošana" 2024. gadā ne vairāk kā  10 970 727 euro apmērā un  2025. gadā un turpmāk ik gadu ne vairāk kā 10 988 702 euro apmērā.

Rīkojuma projekts paredz atbilstoši likuma ''Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam'' 72. pantam atbalstīt apropriācijas pārdali 2024. gadam Veselības ministrijai (Nacionālajam veselības dienestam) 10 970 727 euro apmērā no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 20.00.00 "Veselības aprūpes pasākumu īstenošana" laboratorisko izmeklējumu pieejamības nodrošināšanai 2024. gadā, tai skaitā uz Veselības ministrijas budžeta apakšprogrammām:
1. 10 749 789 euro apmērā uz apakšprogrammu 33.15.00 "Laboratorisko izmeklējumu nodrošināšana ambulatorajā aprūpē", tai skaitā:
1.1. 10 571 914 euro apmērā, lai segtu izdevumus par 2024. gadu laboratorijas pakalpojumu nodrošināšanai, kas pārsniedz līgumos ar pakalpojuma sniedzējiem iekļauto apjomu;
1.2. 177 875 euro apmērā, lai nodrošinātu nātrijurētisko peptīdu noteikšanas izmeklējumu veikšanu;
2. 220 938 euro apmērā uz apakšprogrammu 33.17.00 "Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības iestādēs", lai nodrošinātu nātrijurētisko peptīdu noteikšanas izmeklējumu veikšanu.

Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par apropriācijas pārdali atbilstoši šā rīkojuma projektā minētajam.

Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par šā rīkojuma projektā minēto apropriācijas pārdali un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nebūs izteikusi iebildumus, veiks apropriācijas pārdali.

Nacionālais veselības dienests finansējuma piešķiršanā ievēros Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmumu "Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi" (2012/21/ES) atbilstoši ar finansējuma saņēmējiem noslēgtajiem pilnvarojuma līgumiem.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Pacienti, kas saņem valsts apmaksātos laboratoriskos izmeklējumus. 
Pacientu skaits, kam tiks nodrošināts nātrijurētisko peptīdu noteikšanas izmeklējums - 2024. gadā - 36 622, 2025. gadā un turpmāk ik gadu - 62 779.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
2 178 085
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
2 178 085
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
2 178 085
10 970 727
0
10 988 702
0
10 988 702
10 988 702
2.1. valsts pamatbudžets
2 178 085
10 970 727
0
10 988 702
0
10 988 702
10 988 702
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-10 970 727
0
-10 988 702
0
-10 988 702
-10 988 702
3.1. valsts pamatbudžets
0
-10 970 727
0
-10 988 702
0
-10 988 702
-10 988 702
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
10 970 727
0
10 988 702
0
10 988 702
10 988 702
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Rīkojuma projekts paredz atbilstoši likuma ''Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam'' 72. pantam atbalstīt apropriācijas pārdali 2024. gadam Veselības ministrijai (Nacionālajam veselības dienestam) 10 970 727 euro apmērā no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 20.00.00 "Veselības aprūpes pasākumu īstenošana" laboratorisko izmeklējumu pieejamības nodrošināšanai 2024. gadā, tai skaitā uz Veselības ministrijas budžeta apakšprogrammām:
1. 10 749 789 euro apmērā uz apakšprogrammu 33.15.00 "Laboratorisko izmeklējumu nodrošināšana ambulatorajā aprūpē", tai skaitā:
1.1. 10 571 914 euro apmērā, lai segtu izdevumus par 2024. gadu laboratorijas pakalpojumu nodrošināšanai, kas pārsniedz līgumos ar pakalpojuma sniedzējiem iekļauto apjomu;
1.2. 177 875 euro apmērā, lai nodrošinātu nātrijurētisko peptīdu noteikšanas izmeklējumu veikšanu;
2. 220 938 euro apmērā uz apakšprogrammu 33.17.00 "Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības iestādēs", lai nodrošinātu nātrijurētisko peptīdu noteikšanas izmeklējumu veikšanu.

Veselības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par apropriācijas pārdali atbilstoši šā rīkojuma projektā minētajam.

Finanšu ministrs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēs Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par šā rīkojuma projektā minēto apropriācijas pārdali un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nebūs izteikusi iebildumus, veiks apropriācijas pārdali.

Ministru kabineta 2023. gada 26. septembra sēdē (protokola Nr.47 43.§) tika atbalstīts Informatīvais ziņojums “Par priekšlikumiem valsts budžeta prioritārajiem pasākumiem 2024. gadam un budžeta ietvaram 2024.-2026. gadam”, kur atbilstoši protokollēmuma  2. un 7. punktam veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības un kvalitātes uzlabošanai budžeta resora “74.Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 20.00.00 “Veselības aprūpes pasākumu īstenošana” tika rezervēts finansējums 275 000 000 euro apmērā 2024. gadam un turpmāk ik gadu, un tiek paredzēts, ka finanšu ministrs tajā plānoto apropriāciju pārdala Veselības ministrijai atbilstoši Ministru kabineta lēmumam, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
Kā arī likuma ''Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam'' 72. pants nosaka, ka budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 20.00.00 “Veselības aprūpes pasākumu īstenošana” noteikto apropriāciju 275 000 000 euro apmērā finanšu ministrs pārdala ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.

Atbilstoši iepriekš minētajam laboratorisko izmeklējumu nodrošināšanai no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 20.00.00 programmas "Veselības aprūpes pasākumu īstenošana" uz Veselības ministrijas (Nacionālā veselības dienesta) budžeta apakšprogrammu 33.15.00 "Laboratorisko izmeklējumu nodrošināšana ambulatorajā aprūpē" 2024. gadam pārdalīts finansējums 2 178 085 euro apmērā atbilstoši Finanšu ministrijas 2024. gada 12. janvāra rīkojumam Nr. 5 "Par apropriācijas pārdali".

Lai nodrošinātu laboratorisko izmeklējumu pieejamības uzlabošanu, 2024. gadā ir nepieciešams papildus finansējums 10 970 727 euro apmērā, 2025. gadā un turpmāk ik gadu - 10 988 702 euro apmērā. (Detalizēti aprēķini anotācijas pielikumos).

Ņemot vērā, ka rīkojuma projektā paredzētajai finansējuma pārdalei ir ietekme arī uz turpmākajiem gadiem, Finanšu ministrijai tiks iesniegti priekšlikumi palielināt Veselības ministrijai bāzes izdevumus 2025., 2026., 2027. un 2028. gadam, paredzot finansējuma pārdali 2025. gadā un turpmāk ik gadu 10 988 702 euro apmērā no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 20.00.00 "Veselības aprūpes pasākumu īstenošana.

Finanšu ministrija palielinās Veselības ministrijai bāzes izdevumus 2025., 2026., 2027. un 2028. gadam, vienlaicīgi samazinot resursus izdevumu segšanai un izdevumus budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 20.00.00 "Veselības aprūpes pasākumu īstenošana".

Nacionālais veselības dienests finansējuma piešķiršanā ievēros Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmumu "Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106. panta 2. punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi" (2012/21/ES) atbilstoši ar finansējuma saņēmējiem noslēgtajiem pilnvarojuma līgumiem.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Rīkojumu projekts tiek izstrādāts pamatojoties uz Ministru kabineta 2023. gada 26. septembra sēdē (protokola Nr.47 43.§) atbalstīto Informatīvais ziņojumu “Par priekšlikumiem valsts budžeta prioritārajiem pasākumiem 2024.gadam un budžeta ietvaram 2024.-2026.gadam”, kur atbilstoši protokollēmuma  2. un 7.punktam veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības un kvalitātes uzlabošanai budžeta resora “74.Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 20.00.00 “Veselības aprūpes pasākumu īstenošana” tika rezervēts finansējums 275 000 000 euro apmērā 2024.gadam un turpmāk ik gadu, un tiek paredzēts, ka finanšu ministrs tajā plānoto apropriāciju pārdala Veselības ministrijai atbilstoši Ministru kabineta lēmumam, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
Kā arī likuma ''Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam'' 72. pants nosaka, ka budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 20.00.00 “Veselības aprūpes pasākumu īstenošana” noteikto apropriāciju 275 000 000 euro apmērā finanšu ministrs pārdala ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Nacionālais veselības dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Tiks uzlabota laboratorisko pakalpojumu pieejamība pacientiem, kas radīs ilgtermiņa ieguvumus veselībai, tostarp palielinās paredzamo dzīves ilgumu, samazinās invaliditāti un uzlabos vispārējo labklājību.

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
1. pielikums
Nosaukums
Pielikums Nr.1
2. pielikums
Nosaukums
Pielikums Nr.2