Anotācija (ex-ante)

23-TA-1750: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Zāļu valsts aģentūras 2023. gada budžeta apstiprināšanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts

Ministru kabineta (turpmāk - MK) rīkojuma projekts “Par Zāļu valsts aģentūras 2023. gada budžeta apstiprināšanu” (turpmāk – rīkojuma projekts) izstrādāts, pamatojoties uz:
    - Publisko aģentūru likuma 13. panta trešo daļu, kas nosaka, ka valsts aģentūra Likumā par budžetu un finanšu vadību noteiktajā kārtībā patstāvīgi veido valsts aģentūras budžetu. Valsts aģentūras budžetu apstiprina Ministru kabinets.
    - Publisko aģentūru likuma 14. panta otro daļu, kas nosaka, ka gada beigās valsts aģentūras kontā esošo līdzekļu atlikums, kas radies no ieņēmumiem par sniegtajiem maksas pakalpojumiem, citiem pašu ieņēmumiem un ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļiem, paliek valsts aģentūras rīcībā, un to drīkst izlietot izdevumu finansēšanai nākamajā gadā vai turpmākajos gados.
    - Likuma par budžetu un finanšu vadību 41. panta (11) daļa nosaka, ka budžeta nefinansētu iestāžu nākamā gada budžetu projektus apstiprināšanai Ministru kabinetā iesniedz ministrijas (pārraudzības institūcijas) līdz kārtējā gada 1. septembrim, un Ministru kabinets tos apstiprina līdz kārtējā gada 15. septembrim.
    - Likuma par budžetu un finanšu vadību 6.1 panta piektā daļa nosaka, ka budžeta nefinansētu iestāžu kārtējā gada līdzekļu atlikumu var izmantot nākamajā gadā izdevumu finansēšanai.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts

No ZVA neizmantotā 2022.gada maksas pakalpojumu līdzekļu atlikuma, no tiem 1 259 789 euro novirzīt ZVA svarīgāko pasākumu apmaksai un precizēt 2023.gada budžetu, t.sk. pārdalot finansējumu ZVA budžeta ietvaros starp budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, 154 604 euro novirzīt uz VM, lai nodrošinātu IT sistēmas uzturēšanu. Vienlaikus, precizēt ZVA 2023.gada budžetu, pārdalot finansējumu 45 000 euro apmērā no VM, saistībā ar vakcīnas pret Covid-19 infekciju blakusparādību izraisīto smagu vai vidēji smagu kaitējumu pacienta veselībai vai dzīvībai.

Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija

1) Saskaņā ar Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma 49.7 panta pirmo daļu, MK nosaka prasības un kārtību, kādā pieprasa, piešķir un izmaksā kompensāciju vai atsaka tās piešķiršanu, kā arī nosaka izmaksājamās kompensācijas apmēru atbilstoši kaitējuma smagumam, nepārsniedzot 142 290 euro, ja radies smags vai vidēji smags kaitējums pacienta veselībai vai dzīvībai apstiprināto vakcīnas pret Covid-19 infekciju blakusparādību dēļ.
          MK 2022.gada 3.maijā pieņēma MK noteikumus Nr.272 “Kārtība un prasības, kādā pieprasa, piešķir un izmaksā kompensāciju vai atsaka to piešķirt par vakcīnas pret Covid-19 infekciju apstiprināto blakusparādību dēļ izraisīto smago vai vidēji smago kaitējumu pacienta veselībai vai dzīvībai” (turpmāk – MK noteikumi Nr.272), kas paredz iespēju saņemt kompensāciju, ja vakcīnas pret Covid-19 infekciju izraisīta blakusparādība radījusi smagu vai vidēji smagu kaitējumu pacienta veselībai vai dzīvībai.
          Saskaņā ar MK noteikumu Nr.272 4.punktu, atbildīgā iestāde par pacienta veselībai vai dzīvībai radītā smaga vai vidēji smaga kaitējuma konstatēšanu, kompensācijas apmēra noteikšanu, piešķiršanu un izmaksāšanu ir Zāļu valsts aģentūra (turpmāk – ZVA).
Savukārt, MK noteikumu Nr.272 16.punkts paredz, ka ZVA pieņem lēmumu Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma 49.7 panta otrajā daļā noteiktajos termiņos.
         
MK 21.02.2023 sēdē (prot.Nr.10 19.§) atļāva ZVA 2023. gadā līdz likuma "Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam" pieņemšanai no ZVA budžeta veikt izmaksas 30 000 euro apmērā saistībā ar vakcīnas pret Covid-19 infekciju blakusparādību izraisīto smagu vai vidēji smagu kaitējumu pacienta veselībai vai dzīvībai.

Savukārt, Saeima 2023.gada 8.martā atbalstīja Veselības ministrijas (turpmāk - VM) priekšlikumu 2.lasījumam likumprojektam “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam" (MK 21.02.2023 sēdē atbalstīts (prot.Nr.10 19.§)) par finansējuma pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 12.00.00 "Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai" uz VM budžeta programmu 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" 30 000 euro apmērā, lai ZVA kompensētu veiktās izmaksas personām saistībā ar vakcīnas pret Covid-19 infekciju blakusparādību izraisīto smagu vai vidēji smagu kaitējumu pacienta veselībai vai dzīvībai.

Saskaņā ar MK 2023.gada 20.aprīļa rīkojumu Nr.222 “Par apropriācijas pārdali no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 12.00.00 “Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai”” (TA-770), tika piešķirts finansējums 15 000 euro apmērā, lai ZVA veiktu izmaksu saistībā ar vakcīnas pret Covid-19 infekciju blakusparādību izraisīto smagu vai vidēji smagu kaitējumu pacienta veselībai vai dzīvībai.

Tādējādi kopā ir piešķirti 45 000 euro apmērā, lai ZVA veiktu izmaksu saistībā ar vakcīnas pret Covid-19 infekciju blakusparādību izraisīto smagu vai vidēji smagu kaitējumu pacienta veselībai vai dzīvībai.
           
2) Saskaņā ar Publisko aģentūru likuma 14.panta otro daļu un Likuma par budžetu un finanšu vadību 6.1 panta piekto daļu valsts aģentūras kārtējā gada līdzekļu atlikumu var izmantot nākamajā gadā izdevumu finansēšanai, tāpēc Zāļu valsts aģentūra  plāno novirzīt no atlikuma papildus 237 793 euro kapitālajiem izdevumiem. Tas ir nepieciešams, lai ZVA varētu īstenot arhīva ēkas renovācijas būvprojektu, jo būvniecības process tika uzsākts vēlāk, nekā sākotnēji ZVA bija plānojusi, un iepriekšējā gadā finansējums netika izlietots, kā arī ņemot vērā, ka karadarbība Ukrainā, sankcijas, materiālu pieejamības problēmas un strauji augošās energoresursu cenas ir ietekmējušas izejvielu sadārdzinājumu būvniecības nozarē un sākotnēji plānotās būvniecības  izmaksas ir palielinājušas.

3) Rīkojuma projekts paredz arī izmaiņas 2023.gadam, starp budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām palielinot izdevumus atlīdzībai ar 2023.gada 1.augustu (1000 kods) 326 457 euro apmērā (tai skaitā atalgojumam 234 542 euro apmērā) un samazināt izdevumus precēm un pakalpojumiem (2000 kods) 326 457 euro apmērā ZVA kapacitātes stiprināšanai.
ZVA veic zāļu novērtēšanas, reģistrēšanas, kvalitātes ekspertīzes, klīnisko pētījumu un farmakovigilances funkciju, klīniskās izpētes un lietošanas drošības uzraudzību, kā arī novērtē un pārbauda zāļu, aktīvo vielu ražotāju un importētāju atbilstību labas ražošanas prakses prasībām, novērtē un pārbauda zāļu un aktīvo vielu izplatītāju atbilstību labas izplatīšanas prakses prasībām. Tās ir jomas, kas pakļautas inovācijām un straujai tehnoloģiju attīstībai. Arvien biežāk tirgū ienāk jaunas zāles un produkti,  lielāku īpatsvaru iegūst bioloģiskas izcelsmes zāles, jaunās terapijas zāles, robežprodukti, kombinēti zāļu un medicīnas ierīču produkti, jaunas audu un šūnu tehnoloģijas, un arvien vairāk zāles tiek izstrādātas konkrētām, šaurām pacientu grupām, kuras tiek noteiktas ar biomarķieriem, specifisku diagnostiku. Attīstoties ražošanas metodēm, Latvijas tirgū ienāk jaunu produktu ražotāji.
Lai nodrošinātu ZVA noteikto funkciju izpildi, ZVA  nodarbinātajiem nepieciešama pastāvīga zināšanu paaugstināšana, kas līdz ar kompetenču iegūšanu dod iespēju uzņemties īpaši sarežģītu, inovatīvu, nestandarta situāciju risināšanu, augstas kapacitātes nodrošināšanu, sarežģītu un liela apjoma informācijas analizēšanu un dokumentācijas vērtēšanu. Līdz ar kompetenču iegūšanu un savas profesionālās darbības attīstīšanu darbiniekiem palielinās iespējas strādāt arī privātajā sektorā un arī citās ES valstīs, kur atalgojums ir nesalīdzināmi augstāks par šobrīd ZVA nodrošināto. 2022.gadā Valsts kancelejas īstenotā valsts pārvaldes atlīdzības sistēmas reforma nodarbinātajiem dod tiesības paaugstināt atalgojumu. ZVA ir izstrādājusi uz kompetenču izvērtējumu balstītu atalgojuma sistēmu, kas ļautu profesionālākajiem un kompetentākajiem darbiniekiem palielināt mēnešalgu, bet šobrīd esošais ZVA  atalgojuma budžets neļauj atsevišķās amatu grupās nodarbinātajiem nodrošināt mēnešalgu pat valstī jaunajā mēnešalgu skalā definētā minimuma līmeni. Lai nodrošinātu motivāciju ZVA strādājošajiem, kas ir attīstījuši plašas un dažādas zināšanas, Latvijas mērogam unikālas kompetences, ir nepieciešama mēnešalgu palielināšana, ko var īstenot paredzot izmaiņas starp budžeta izdevumu kodiem. Atalgojuma nodrošināšana atbilstoši uzdoto un veicamo pienākumu sarežģītībai ļaus nodrošināt kompetentāko nozares speciālistu motivāciju darbam valsts pārvaldē un ZVA funkciju izpildei būtisku personāla resursu neaizplūšanu uz privāto sektoru farmācijas nozarē, kurā šobrīd vērojama strauja attīstība un arī nozarē nodarbināto profesionāļu atalgojuma pieaugums.

Ņemot vērā to, ka izdevumi atlīdzībai ir ar ilgtermiņa ietekmi, gatavojot MK rīkojuma projektu “Par Zāļu valsts aģentūras 2024.gada budžeta apstiprināšanu” plānots palielināt izdevumus atlīdzībai un samazināt izdevumus precēm un pakalpojumiem 732 276 euro apmērā.

Šobrīd ZVA 2023. gada budžetu nosaka Ministru kabineta 2022. gada 27.septembra rīkojums Nr. 666 “Par Zāļu valsts aģentūras 2023. gada budžeta apstiprināšanu”, kurā ir apstiprināti ieņēmumi 6 076 214 euro apmērā (tai skaitā ieņēmumi no citu valstu finanšu palīdzības programmu īstenošanas 1 013 510 euro apmērā) un izdevumus 7 098 210 euro apmērā (tai skaitā izdevumu finansēšanai novirzot maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu uz 2023. gada 1. janvāri 1 021 996 euro apmērā).

Rīkojuma projekts paredz, ka saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 41.panta 1.1 daļu jāapstiprina ZVA 2023. gada budžets 6 121 214 euro apmērā (tai skaitā ieņēmumi no citu valstu finanšu palīdzības programmu īstenošanas 1 013 510 euro apmērā) un izdevumi 7 535 607 euro apmērā (tai skaitā izdevumu finansēšanai novirzot maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu uz 2023. gada 1. janvāri 1 414 393 euro apmērā) atbilstoši rīkojuma projekta pielikumam.


ZVA budžeta atlikums uz 2023.gada 1.janvāri ir 1 414 393 euro apmērā, tai skaitā 1 259 789 euro apmērā paredzēts novirzīt ZVA svarīgāko pasākumu apmaksai, 154 604 euro apmērā paredzēts novirzīt VM, lai nodrošinātu Finanšu un saimniecisko resursu vadības sistēmas “Horizon” uzturēšanu, vienotās MicroStrategy sistēmas un BI risinājuma gada uzturēšanu un vienotās dokumentu vadības sistēmas “Namejs” uzturēšanu.
      ZVA 1 259 789 euro apmērā:
           - 71 352 euro apmērā – audu, šūnu un orgānu ieguves un izmantošanas vietu, asins kabinetu, asins sagatavošanas nodaļu un Valsts asinsdonoru centra atbilstības novērtēšanai un uzraudzībai;
           - 128 417 euro apmērā – Latvijā ražotu medicīnisko ierīču reģistrēšanai, atļauju speciāli piegādāto medicīnisko ierīču laišanai apgrozībā izsniegšanai, kā arī medicīnisko ierīču vigilances veikšanai un atļauju izsniegšanai medicīnisko ierīču klīniskās izpētes veikšanai;
           - 417 550 euro apmērā - kompensācijas prasījumu par vakcīnas pret Covid-19 infekciju apstiprināto blakusparādību dēļ pacienta veselībai vai dzīvībai radītā smaga vai vidēji smaga kaitējuma izvērtēšanai, kompensācijas apmēra noteikšanai, piešķiršanai un izmaksāšanai;
           - 404 677 euro apmērā – norēķiniem par iepriekšējā pārskata perioda izdevumiem;
           - 237 793 euro apmērā - kapitālajiem izdevumiem (arhīva ēkas renovācijas būvprojekta realizācijai).
     VM nepieciešami finanšu līdzekļi –  154 604 euro apmērā, lai nodrošinātu Finanšu un saimniecisko resursu vadības sistēmas “Horizon” uzturēšanu, vienotās MicroStrategy sistēmas un BI risinājuma gada uzturēšanu un vienotās dokumentu vadības sistēmas “Namejs” uzturēšanu.

Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts

    VM un tās padotības iestādēs no 2019.gada 1.janvāra ir ieviesta centralizēta resora finanšu un saimniecisko resursu vadības sistēma Horizon (turpmāk – Horizon), kas nodrošina centralizētu grāmatvedības uzskaiti un ļauj kontrolēt resora izdevumus, kā arī centralizēta vienotā dokumentu vadības sistēma Namejs (turpmāk – Namejs), un ar 2022.gada 1.aprīli ir ieviesta MicroStrategy budžeta risinājums (turpmāk – MicroStrategy). Ņemot vērā, ka Horizon, Namejs un MicroStrategy ir ieviesti Eiropas Savienības struktūrfondu finansēta projekta ietvaros, daļēji projekta ietvaros tiks nodrošināta arī sākotnējā sistēmu uzturēšana, tomēr turpmākai pilnu sistēmu uzturēšanai un attīstībai plānots izmantot iepriekš iestāžu Horizon un Namejs sistēmu uzturēšanai un attīstībai paredzēto finansējumu. Sistēmu uzturēšanu un turpmāku attīstību centralizēti veiks VM, līdz ar to nepieciešams pārdalīt finansējumu uz VM minēto funkciju nodrošināšanai.

    Ņemot vērā to, ka veselības aprūpes sistēmas ietvaros finanšu līdzekļi šādiem pasākumiem nav atrodami, VM uzskata par nepieciešamu izmantot Publisko aģentūru likuma 13.panta ceturtajā daļā paredzētās tiesības noteikt veselības aprūpes budžetā ieskaitāmo ienākumu daļu no ZVA ieņēmumiem par sniegtajiem maksas pakalpojumiem.
    Projekts paredz ieskaitīt VM budžetā ZVA līdzekļu atlikumu, lai nodrošinātu Horizon, MicroStrategy licenču un BI risinājuma gada uzturēšanu un Namejs uzturēšanu, paredzot rīkojuma projekta pielikumā “Zāļu valsts aģentūras ieņēmumu un izdevumu atšifrējums 2022.-2024.gadam” kopējo finansiālo ietekmi 154 604 euro apmērā.

    Vienlaikus, VM sagatavotais projekts paredz precizēt ZVA 2023.gada budžetu, pārdalot finansējumu ZVA budžetā no Veselības ministrijas budžeta programmas 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" 45 000 euro apmērā, lai ZVA veiktu izmaksu saistībā ar vakcīnas pret Covid-19 infekciju blakusparādību izraisīto smagu vai vidēji smagu kaitējumu pacienta veselībai vai dzīvībai.

Risinājuma apraksts

Nepieciešams apstiprināt ZVA 2023. gada budžetu.

Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Atzīt par spēku zaudējušu Ministru kabineta 2022. gada 27.septembra rīkojumu Nr. 666 “Par Zāļu valsts aģentūras 2023.gada budžeta apstiprināšanu”.

2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
113 391
154 604
68 391
0
68 391
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
113 391
154 604
68 391
0
68 391
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
113 391
154 604
68 391
0
68 391
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
113 391
154 604
68 391
0
68 391
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
ZVA ir budžeta nefinansēta iestāde un VM budžetā tā netiek atspoguļota.

1) MK sēdes protokollēmuma projekts paredz 154 604 euro apmērā palielināt valsts budžeta programmas 97.00.00 “Nozaru vadība un politikas plānošana” resursus izdevumu segšanai (17.1.1.0. Valsts budžeta iestāžu saņemtie transferti no savas ministrijas, centrālās valsts iestādes padotībā esošām no valsts budžeta daļēji finansētām atvasinātām publiskām personām un budžeta nefinansētām iestādēm) un atbilstošos izdevumus 154 604 euro apmērā VM izdevumiem precēm un pakalpojumiem (2000 kods):
1. 50 820 euro apmērā, lai nodrošinātu Namejs uzturēšanu;
2. 76 253 euro apmērā, lai nodrošinātu Horizon programmatūras uzturēšanu;
3. 27 531 euro apmērā, lai nodrošinātu MicrosStrategy un BI risinājuma uzturēšanu.

ZVA naudas līdzekļu atlikuma daļu 154 604 euro apmērā plānots novirzīt kā transfertu VM valsts budžetā.

2) Saeima 2023.gada 8.martā atbalstīja VM priekšlikumu 2.lasījumam likumprojektam “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam" (MK 21.02.2023 sēdē atbalstīts (prot.Nr.10 19.§)) par finansējuma pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 12.00.00 "Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai" uz VM budžeta programmu 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" 30 000 euro apmērā, lai ZVA kompensētu veiktās izmaksas personām saistībā ar vakcīnas pret Covid-19 infekciju blakusparādību izraisīto smagu vai vidēji smagu kaitējumu pacienta veselībai vai dzīvībai.
     Saskaņā ar MK 2023.gada 20.aprīļa rīkojumu Nr.222 ““Par finanšu līdzekļu apropriācijas pārdali no budžeta resora ''74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums'' valsts budžeta programmas 12.00.00 ''Finansējums veselības jomas pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai''” 1.punktu tika piešķirts finansējumu 15 000 euro apmērā, lai ZVA veiktu izmaksu saistībā ar vakcīnas pret Covid-19 infekciju blakusparādību izraisīto smagu vai vidēji smagu kaitējumu pacienta veselībai vai dzīvībai.

VM sagatavotais projekts paredz precizēt ZVA 2023.gada budžetu, pārdalot finansējumu ZVA budžetā no VM budžeta programmas 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" 45 000 euro apmērā, lai ZVA veiktu izmaksu saistībā ar vakcīnas pret Covid-19 infekciju blakusparādību izraisīto smagu vai vidēji smagu kaitējumu pacienta veselībai vai dzīvībai.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Skatīt 6.punktu
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Zāļu valsts aģentūra
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Zāļu valsts aģentūra
  • Veselības ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
VManotp_2023_ZVA_groz